Het kabinet moet zich publiekelijk distantiëren van het PVV-meldpunt voor overlastgevende Midden- en Oost-Europeanen. Dat eist de secretaris-generaal van de Raad van Europa Thorbjørn Jagland in een brief die hij heeft gestuurd aan minister van Buitenlandse Zaken Uri Rostenthal (VVD).
Jagland benadrukt het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar hij zet tegelijkertijd vraagtekens bij de website. De Noor is 'bezorgd' omdat het meldpunt wordt beheerd door een 'politieke partij die wordt geassocieerd met de regeringscoalitie'. De secretaris-generaal wijst erop dat het meldpunt in brede zin wordt beschouwd als 'xenofoob'.
Het kabinet heeft tot nu toe altijd geweigerd afstand te nemen van het meldpunt. Vanuit de Tweede Kamer en ook uit Brussel klonk al forse kritiek op het initiatief van de PVV. Premier Mark Rutte (VVD) en Rosenthal hebben tot nu toe gezegd dat het gaat om een website van de PVV en dat het geen regeringsaangelegenheid is.
Overigens heeft de SP al sinds 2005 een soortgelijk meldpunt.

'Kabinet moet afstand nemen van Polen-meldpunt' (Foto: Novum)
quote:Sorrie hoor maar deze vergelijking is zo krom als een hoepel!!Overigens heeft de SP al sinds 2005 een soortgelijk meldpunt.
quote:Nee, dan heb je een terechte klacht.Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:21 schreef Schepseltje het volgende:
Dus als je huis is leeggeroofd door polen en je klaagt erover, ben je xenofoob?
quote:Ja, en Europa probeert dat zo snel mogelijk te ondergraven, en de individuele landen te reduceren tot provincietjes van het ViertesOp woensdag 22 februari 2012 @ 14:20 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
Soverereiniteit. Wel eens van gehoord?
quote:Met een heel andere insteek en toonzetting. Maar goed, ik mag ook niet van PVV'ers verwachten dat ze goed genoeg begrijpend kunnen lezen om dat verschil op te merken.Overigens heeft de SP al sinds 2005 een soortgelijk meldpunt.
quote:Nee dat is een feit, de PVV reageert op de actualiteit.Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:21 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Sorrie hoor maar deze vergelijking is zo krom als een hoepel!!
De PVV stelt dat oost-europeanen overlast veroorzaken
quote:Dus beide klagen over polen en de EU, alleen legt SP meer de nadruk op de economische kant van de zaak en PVV meer op de sociale kant.. nou nou wat een verschil..en wil daar voorbeelden van hebben.
De SP stelt dat bedrijven de openheid van grenzen misbruiken om Nederlanders te ontslaan en oost-europeanen aan te nemen.
De eerste is persoonlijk gericht tegen een nationaliteit.
De tweede is zakelijk gericht tegen een manier van werken van bedrijven.
quote:Plus het feit dat de SP geen deel uit maakt van de regeringscoalitie. Dat lijkt mij misschien nog wel het belangrijkste feit ook.Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:21 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Sorrie hoor maar deze vergelijking is zo krom als een hoepel!!
De PVV stelt dat oost-europeanen overlast veroorzaken en wil daar voorbeelden van hebben.
De SP stelt dat bedrijven de openheid van grenzen misbruiken om Nederlanders te ontslaan en oost-europeanen aan te nemen.
De eerste is persoonlijk gericht tegen een nationaliteit.
De tweede is zakelijk gericht tegen een manier van werken van bedrijven.
quote:Maar wel een voor de politie, niet voor een meldpunt op internet. De PVV zou zulke gegevens gewoon bij de politie op moeten kunnen vragen.Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nee, dan heb je een terechte klacht.
quote:Niet volgens Thorbjørn.Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nee, dan heb je een terechte klacht.
quote:De PVV is ook geen onderdeel van de regeringscoalitie.Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:25 schreef zoz het volgende:
[..]
Plus het feit dat de SP geen deel uit maakt van de regeringscoalitie. Dat lijkt mij misschien nog wel het belangrijkste feit ook.
quote:PVV wel dan?Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:25 schreef zoz het volgende:
[..]
Plus het feit dat de SP geen deel uit maakt van de regeringscoalitie. Dat lijkt mij misschien nog wel het belangrijkste feit ook.
quote:Er is nogal een verschil tussen een meldpunt waar je kan melden dat mensen het slachtoffer zijn van mensenhandel, of compleet uitgebuit worden en zo voor valse marktwerking zorgen, of een meldpunt waar je je Poolse buurman kan verraden.
Overigens heeft de SP al sinds 2005 een soortgelijk meldpunt.
quote:Thorbjorn mag eisen wat hij wil, maar het kabinet moet lekker zelf weten of ze zich hiervan willen distantieren.
quote:Uiteraard, maar goed, als iemand de vrijheid neemt om zo'n site te openen, dan is dat gewoon de keus aan die persoon en de bezoekers van die site om daar iets mee te doen.Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar wel een voor de politie, niet voor een meldpunt op internet. De PVV zou zulke gegevens gewoon bij de politie op moeten kunnen vragen.
Het is raar dat de politie de nationaliteit van daders niet vastlegt. Hoe kun je effectief beleid voeren als je niet weet wat je doelgroepen zijn?
quote:Lachwekkend? Puik staaltje stemmenwinnen van Wilders zul je bedoelen.Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:15 schreef woessie het volgende:
'Polen-meldpunt moet worden genegeerd en men moet erom kunnen lachen want het is lachwekkend'
quote:Waarom toch al dat politiek correcte gewauwel over een meldpunt? Feit is dat er tienduizenden meldingen binnenkomen, dat geeft het meldpunt bestaansrecht.Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:21 schreef Kumerian het volgende:
De PVV stelt dat oost-europeanen overlast veroorzaken en wil daar voorbeelden van hebben.
quote:Zou dat de reden zijn dat de helft van hen inmiddels op de SP stemt: ze zien het verschil tussen de letters niet?Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Met een heel andere insteek en toonzetting. Maar goed, ik mag ook niet van PVV'ers verwachten dat ze goed genoeg begrijpend kunnen lezen om dat verschil op te merken.
quote:Gratis niet. Wanneer ik het geld voor de toegangskaartjes in mijn zak mag steken wel wat mij betreft.Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:51 schreef schaakstuk het volgende:
[..]
En als we op het marktplein heksen gaan verbranden met gratis toegang voor iedereen, en er komenden duizenden mensen op af, is het daarmee dan ook gelegitimeerd?
quote:Bij ons is dat altijd een enorm soort van vrachtwagen, gewoon met een Nederlands kenteken, ja zelfs met het gemeentelogo erop en die nemen echt alles mee en kennelijk niemand die er iets van durft te zeggenOp woensdag 22 februari 2012 @ 14:32 schreef totalvamp het volgende:
Ik heb ook een klacht. Bij mijn vriendin in de buurt rijden er meerdere busjes rond(pools kenteken) en zodra het grofvuildag is zwerven ze door de straten heen. Nemen alles mee wat los en vast zit. Van oude zonwering tot planken enz.
quote:zo zou het ook horen. De gemeente krijgt geld voor het ophalen van vuilnis, wat ze daarna naar stortplaatsen brengen etc etc. Als die klote polen dus alles jatten krijgt de gemeente het geld niet. Plus dat ze altijd een teringzooi achter laten.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:01 schreef driekwartzool het volgende:
[..]
Bij ons is dat altijd een enorm soort van vrachtwagen, gewoon met een Nederlands kenteken, ja zelfs met het gemeentelogo erop en die nemen echt alles mee en kennelijk niemand die er iets van durft te zeggen
Daarom www.meldpuntoverlastgrofvuilophalersterwijldepolitiestaatteflitsen.nl
quote:Ok dus klagen mag, maar als het polen zijn mag je niet klagen, anders ben je xenofoob. Duidelijk.Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:36 schreef schaakstuk het volgende:
[..]
Nee.
Als je huis wordt leeggeroofd, en je gaat klagen over Polen, dán ben je xenofoob.
En iemand die mensen daartoe ook nog eens oproept is dan een haatzaaier.
Terecht dat Europa dan daarover klaagt bij de Nederlandse regering.
quote:van wie krijgt de gemeente zn geld niet? dat betaal je vooraf hoor. De gemeente zal het aan hun grote achterkant oxideren of Polen/Kampers/wiedanook het oude ijzer gapt.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:06 schreef totalvamp het volgende:
[..]
zo zou het ook horen. De gemeente krijgt geld voor het ophalen van vuilnis, wat ze daarna naar stortplaatsen brengen etc etc. Als die klote polen dus alles jatten krijgt de gemeente het geld niet. Plus dat ze altijd een teringzooi achter laten.
quote:Het zou me niet eens verbazen. Ik zie ze al in zo'n stemhokje staan: "Lezen is een linkse hobby, daar doe ik niet aan. Ik kleur wel gewoon een vakje in."Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:50 schreef Frank_Peters het volgende:
[..]
Zou dat de reden zijn dat de helft van hen inmiddels op de SP stemt: ze zien het verschil tussen de letters niet?
quote:nee, j mag niet op voorhand klagen dat het polen zijn, het kan nl ook een marokaan of een italiaan zijn. Ofzo.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:07 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Ok dus klagen mag, maar als het polen zijn mag je niet klagen, anders ben je xenofoob. Duidelijk.
quote:Je bent je ervan bewust dat de politie met de meeste van dit soort klachten niets kan of wil doen?Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar wel een voor de politie, niet voor een meldpunt op internet. De PVV zou zulke gegevens gewoon bij de politie op moeten kunnen vragen.
quote:Raar? Nee hoor dat gebeurd met opzet onder het noemertje irrelevant. Stel je voor dat we daadwerkelijk weten hoe de vork in de steel zit, het volk zou het dan wel eens eens kunnen worden over bepaalde zaken ipv verdeeld te zijn door aannames en vooroordelen.
Het is raar dat de politie de nationaliteit van daders niet vastlegt. Hoe kun je effectief beleid voeren als je niet weet wat je doelgroepen zijn?
quote:Het is gemeente eigendom, wat snap je daar niet van? Alles wat jij bij het vuil zet is van de GEMEENTE. Polen stelen dus van de gemeente. De gemeente krijgt GELD voor het leveren van VUIL. Ik weet niet hoe ik het nog simpeler kan uitleggen.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:07 schreef groenbladje het volgende:
[..]
van wie krijgt de gemeente zn geld niet? dat betaal je vooraf hoor. De gemeente zal het aan hun grote achterkant oxideren of Polen/Kampers/wiedanook het oude ijzer gapt.
quote:Het gaat om een van oorsprong linkse Noorse politicus die het niet eens is met de activiteiten van een rechtse Nederlandse partij, en die vind dat omdat deze partij in Den Haag een zekere invloed heeft, de Nederlandse regering hier afstand van moet nemen.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:06 schreef groenbladje het volgende:
[..]
Heb je daadwerkelijk niet gelezen waar het om gaat?
quote:Nee, die bewaken oa de rechten van de mens.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:14 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Het gaat om een van oorsprong linkse Noorse politicus die het niet eens is met de activiteiten van een rechtse Nederlandse partij, en die vind dat omdat deze partij in Den Haag een zekere invloed heeft, de Nederlandse regering hier afstand van moet nemen.
Iemand als een voorzitter van de Raad van Europa dient zich niet uit te laten over nationale politieke kwesties, en dient al helemaal niet zijn gravitas te gebruiken om de regering onder druk te zetten om afstand van deze partij te doen.
Of heb ik het fout en is de Raad van Europa een politieke organisatie?
quote:Dat je de overeenkomsten benadrukt betekent niet dat het verschil magischerwijze "weg" isOp woensdag 22 februari 2012 @ 14:24 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Nee dat is een feit, de PVV reageert op de actualiteit. [..]
Dus beide klagen over polen en de EU, alleen legt SP meer de nadruk op de economische kant van de zaak en PVV meer op de sociale kant.. nou nou wat een verschil..
quote:Precies, aangezien het gaat om de gevolgen van concurrentievervalsing door Oost-Europeanen. Zij krijgen in sommige gevallen minder betaald dan Nederlandse werknemers door de Nederlandse werkgevers. Het is heel makkelijk voor de Nederlandse ondernemer om Polen, Hongaren en andere Oost-Europeanen om deze mensen aan te nemen.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:04 schreef Vince_Taylor het volgende:
Die sneer naar de SP moet weg, pure stemmingmakerij en appels met peren vergelijken.
quote:"Wil" is waarschijnlijk onzin, want de meeste agenten zijn nog steeds bij de politie gegaan om boeven te vangen. Dat wordt ze alleen onmogelijk gemaakt door de politiek. Precies, die mannen bij wie de PVV zo'n dikke vinger in de pap heeft!Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat de politie met de meeste van dit soort klachten niets kan of wil doen?
quote:PVV wel dan? Welke ministers en staatssecretarissen zijn van de PVV dan?Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:25 schreef zoz het volgende:
[..]
Plus het feit dat de SP geen deel uit maakt van de regeringscoalitie. Dat lijkt mij misschien nog wel het belangrijkste feit ook.
quote:Aangifte doen is dan xenofoob? wow, ben jij even de weg kwijt zeg... IdiootOp woensdag 22 februari 2012 @ 14:36 schreef schaakstuk het volgende:
[..]
Nee.
Als je huis wordt leeggeroofd, en je gaat klagen over Polen, dán ben je xenofoob.
En iemand die mensen daartoe ook nog eens oproept is dan een haatzaaier.
Terecht dat Europa dan daarover klaagt bij de Nederlandse regering.
quote:Mooi, dan ook mijn recht te klagen over Polen. En ook het recht van een groep mensen een website te openen waar men klachten kan brengen. Toch? Of zijn niet ieders rechten gelijk?Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:15 schreef groenbladje het volgende:
[..]
Nee, die bewaken oa de rechten van de mens.
quote:Kom dan met een betere oplossing. Ik hoor alleen maar PVV oplossingen en PVDA oplossingen.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
"Wil" is waarschijnlijk onzin, want de meeste agenten zijn nog steeds bij de politie gegaan om boeven te vangen. Dat wordt ze alleen onmogelijk gemaakt door de politiek. Precies, die mannen bij wie de PVV zo'n dikke vinger in de pap heeft!
In plaats van te eisen dat er eens daadwerkelijke investeringen komen in onze uitvoerende macht, gaan ze 500 agenten op caviapatrouille sturen en voeren ze een hervorming door die volgens experts negatief gaat uitpakken.
Idem voor het registreren van de afkomst van veroordeelden. Zij zijn toch echt degenen die in een positie zijn om er iets aan te doen, niet Henk en Ingrid.
Ik blijf herhalen: dat is precies waar de kracht en tegelijk het euvel van de PVV ligt. Ze leggen de vinger op de zere plek, maar iemand met een half brein zou zich nog schamen voor de oplossingen die ze vervolgens aandragen.
quote:Welke mensenrechten zijn er in hemelsnaam in het geding? Het is buitengewoon lomp dat deze Noor de raad van europa gebruikt om een politiek meningsverschil te beslechten.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:15 schreef groenbladje het volgende:
[..]
Nee, die bewaken oa de rechten van de mens.
quote:Het is gebruikelijk dat de politieke leiders met hun oordeel over mensenrechten de rechters volgen of is het andersom?Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:44 schreef groenbladje het volgende:
[..]
en laat het hof van europa nu onder deze raad vallen....
quote:Ja dat zijn ze wel middels die domme gedoog constructie.Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De PVV is ook geen onderdeel van de regeringscoalitie.
quote:Geloof het of niet, maar ik ben geen duurbetaalde politicus. Ik heb dus niet de beschikking over een wetenschappelijk bureau dat onderzoek doet voor mij, en ik kan het niet even laten doorrekenen door het CBS. Dus "kom dan met een betere oplossing" is niet echt een optie.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:36 schreef Pine het volgende:
[..]
Kom dan met een betere oplossing. Ik hoor alleen maar PVV oplossingen en PVDA oplossingen.
De ene zegt registreren, paspoort afpakken, grenzen dicht voor dat tuig. De andere zegt kopje thee doen, het is de schuld van de samenleving en vervolgens geen actie ondernemen.
Dan liever de eerste oplossing, zodat ik mijn deur niet op slot hoef te doen 's nachts en mijn vriendin in Den Haag over straat kan zonder uitgescholden te worden
quote:Nee, je hebt er niks van begrepen. ZondeOp woensdag 22 februari 2012 @ 15:44 schreef groenbladje het volgende:
[..]
en laat het hof van europa nu onder deze raad vallen....
quote:Ah maar dat is ideaal. Al ben ik best voor een animal cops systeem, maar dat is een detail. Helaas heeft de rest van europa geen oren naar de Nederlandse problemen, daar komt veel ellende vandaan juist. We mogen vanwege de EU geen burgers het land weigeren. En omdat wij alleen zijn in ons sociale stelsel hebben andere landen geen idee van onze problemen. In europa worden we gezien als zuinige egoisten, puur omdat anderen geen idee hebben van wat Nederland te bieden heeft.Op woensdag 22 februari 2012 @ 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar ik ben geen duurbetaalde politicus. Ik heb dus niet de beschikking over een wetenschappelijk bureau dat onderzoek doet voor mij, en ik kan het niet even laten doorrekenen door het CBS. Dus "kom dan met een betere oplossing" is niet echt een optie.
Maar ik zal, omdat jij het bent, een poging wagen:
Ten eerste gaat er meer geld en vrijheid naar de politie. Ze zitten met te weinig mensen, teveel administratieve rompslomp en te weinig vrijheid om hun werk te doen. Bonnenquota worden per direct afgeschaft, en de eerste taak van de gemiddelde politieagent wordt weer het aanpakken van misdaad en ernstige overtredingen, niet het bekeuren van mensen die 2 kmh te hard rijden. De caviapolitie verdwijnt ook. Hun taken worden overgenomen door gewone agenten.
Ten tweede gaan we in Europa bedingen dat we criminele EU-burgers per direct en permanent uit mogen zetten, ongeacht verblijfstatus.
Ten derde beginnen we met het registreren van de afkomst van iedere veroordeelde.
Dat leidt tot mijn laatste punt, namelijk dat we de gegevens analyseren en gerichte methoden (laten) ontwikkelen om die groepen aan te spreken. Welke methoden dat zijn, kan ik je zo niet zeggen. Dat laat ik liever over aan experts op het gebied van criminologie en dergelijke.
quote:Overigens heeft de SP al sinds 2005 een soortgelijk meldpunt.
quote:Ik zie niets over overlast m.b.t. parkeren, alcoholgebruik enz?SP-Kamerlid Jan de Wit: "Hun massale komst en behandeling werkt ontwrichtend: de Polen worden uitgebuit, Nederlandse werknemers worden verdrongen, en kleine ondernemingen en zelfstandigen worden steeds vaker uit de markt geduwd. Wij willen helder zicht op de problemen die worden veroorzaakt door de extreme liberalisering van de arbeidsmarkt."
quote:Als jij ziet, dat iemand zijn Poolse auto uitstapt, om een huis leeg te roven, mag jij rustig tegen de politie verklaren, dat je vermoedt dat het een Pool was. Daar zal geen mens je xenofoob voor noemen.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:07 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Ok dus klagen mag, maar als het polen zijn mag je niet klagen, anders ben je xenofoob. Duidelijk.
quote:De gemeente heft geld voor het ophalen van vuil. Afvalstoffenheffing heeft dat. Het is niet zo, dat het afval eigendom van de gemeente is. Een taak van de gemeente is het ophalen en verwerken van afval en daar betaalt de burger voor.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:10 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Het is gemeente eigendom, wat snap je daar niet van? Alles wat jij bij het vuil zet is van de GEMEENTE. Polen stelen dus van de gemeente. De gemeente krijgt GELD voor het leveren van VUIL. Ik weet niet hoe ik het nog simpeler kan uitleggen.
quote:Lezen is moeilijk he? Hij zegt, dat wanneer je huis is leeggeroofd en je dan gaat gaat klagen over Polen, dat dat xenofoob is. Er is immers niets bekend over de herkomst van de daders.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:30 schreef Pine het volgende:
[..]
Aangifte doen is dan xenofoob? wow, ben jij even de weg kwijt zeg... Idioot
quote:Dit artikel gaat trouwens helemaal niet over de EU, maar over de Raad van Europa. Ter informatie: Thorbjørn Jagland is een Noor. Noorwegen is wel lid van de Raad van Europa, evenals zo goed als alle andere Europese landen. Noorwegen is geen EU lid. De Raad van Europa gaat onder andere over mensenrechten. Als Jagland meent, dat met de meldpunt mensenrechten worden geschonden heeft hij dus alle recht van spreken. Steker nog: dat is zijn werk.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:32 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
QFT.
Net nog een raak artikel in de Elsevier gelezen over de "verrijking" die onze Oost-Europese vrinden opns land vbezorgen. Tenenkrommend en ongelooflijk dat we dat allemaal maar moeten accepteren door dat gedrocht van een EU. Gelukkig voor de EU is de helft van de Europeanen misselmakend politiek-correct. Ik hoop altijd dat die schreeuwers vannacht nog bezoek krijgen van een Pool in hun huisje. Kijken of ze dan nog zo genuanceerd en gespeeld verbolgen zijn.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:36 schreef Pine het volgende:
[..]
Kom dan met een betere oplossing. Ik hoor alleen maar PVV oplossingen en PVDA oplossingen.
De ene zegt registreren, paspoort afpakken, grenzen dicht voor dat tuig. De andere zegt kopje thee doen, het is de schuld van de samenleving en vervolgens geen actie ondernemen.
Dan liever de eerste oplossing, zodat ik mijn deur niet op slot hoef te doen 's nachts en mijn vriendin in Den Haag over straat kan zonder uitgescholden te worden
quote:En waar denk je dat die Europese rechters zitten? In het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Onderdeel van de Rad van Europa dus. Als je niet weet, waar je het over hebt, zeg dan niets.Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:41 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Welke mensenrechten zijn er in hemelsnaam in het geding? Het is buitengewoon lomp dat deze Noor de raad van europa gebruikt om een politiek meningsverschil te beslechten.
Als er al mensenrechten in het geding waren, dan hebben we daar hier in Europa rechters voor. Als deze rechters een uitspraak hadden gedaan en de regering stond er een beetje dom naar te kijken, dan had hij een punt gehad, maar nu....
quote:Op woensdag 22 februari 2012 @ 16:53 schreef Pine het volgende:
[..]
Nee, je hebt er niks van begrepen. Zonde
quote:Jij vind het een goede stand van zaken wanneer de politieke leiding van de Raad van Europa bepaalde zaken gaat veroordelen uit naam van 'mensenrechten', nog zonder dat de rechters zich daarover uitgesproken hebben?Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:50 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
En waar denk je dat die Europese rechters zitten? In het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Onderdeel van de Rad van Europa dus. Als je niet weet, waar je het over hebt, zeg dan niets.