ALDI introduceert eigen smartphones

Gadgets • Geschreven door Peter (pberends) op 18-02-2012 @ 16:39
print 

Apple, Samsung en HTC hebben er een concurrent bij. Supermarktketen ALDI komt namelijk met smartphones van eigen merk. Deze zullen in de eigen winkelketen worden verkocht en vallen allemaal onder de 'Wolfgang'-noemer.

De toestellen zullen gefabriceerd worden door het Nederlandse Ambiance Technology, een bedrijf dat al enkele jaren elektronica in Azië laat maken.

Er staan momenteel drie modellen op de planning. De eerste is voornamelijk gericht op social messaging en werkt niet op Android. Dit dual-sim model is voorzien van een volwaardig QWERTY-toetsenbord en zal vanaf 22 februari in de winkels liggen met een prijskaartje van 49,99 euro.

Later in 2012 zullen er nog eens twee dual-sim modellen in de schappen komen te liggen, die wel voorzien worden van Android. De goedkoopste variant daarvan met een 2,8-inch scherm moet minder dan 100 euro gaan kosten. Voor dat bedrag kan men nu ongeveer 0,15 keer een iPhone 4S van concurrent Apple kopen.

Het duurdere model heeft een groot 4,3-inch scherm, een snellere processor en twee camera's. De prijs van het ALDI-smartphonevlaggenschip moet ruim onder de 200 euro liggen.




Lees ook:

» 22/05 'iPhone 5 krijgt breedbeeldscherm'70
» 26/04 Samsung onthult cpu voor Galaxy S350
» 17/04 Windows 8 komt in vier versies66
» 12/04 Sony gooit het roer om20


delen | eKudos nujij

13379 views / 90 reacties
Reacties op dit bericht
90  van 90 reacties op deze pagina. (13 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Altijd weer leuk van de aldi
ben wel benieuwd naar de eerste reviews
userIcon


Ze lijken ergens op
userIcon
Gaat wel aanslaan denk ik eerlijk gezegd
userIcon
Aldi gaat prijzen rekenen op basis van de kostprijs, niet op basis van een hype.
Geweldig!

Dit lijken mij gewoon de toestellen zoals je die al jaren in China kan bestellen. Het dual-sim gebeuren is haast standaard daar.
ach ja waarom ook niet


alleen die naam
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:49 schreef Notorious het volgende:
Wie wilt er nou met een Aldi toestel gezien worden?
Mensen die prijs belangrijker vinden dan wat voor labeltje er aan hun producten hangen (waardoor je dus 5x meer betaald, terwijl het uit dezelfde chinese fabriek komt als al het andere meuk)
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:51 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]


Mensen die prijs belangrijker vinden dan wat voor labeltje er aan hun producten hangen (waardoor je dus 5x meer betaald, terwijl het uit dezelfde chinese fabriek komt als al het andere meuk)
Dit dus
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:49 schreef Notorious het volgende:
Wie wilt er nou met een Aldi toestel gezien worden?
Vind het geen probleem hoor liever gewoon een leuke (basis/smart)foon voor een nog leukere prijs dan zo'n idioot fan-boy-toestelletje voor superduur en "features"(zoals bijv. dat hoesje voor betere ontvangst) die je toch never nooit gebruikt..
userIcon
Een uitgebreide market hebben ze iig al...
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:40 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[afbeelding]

Ze lijken ergens op
Succes met het bedenken van een smartphone-layout die niet op bestaande ideeën lijkt, maar die toch ongeveer even praktisch werkt..
Mijn huidige Samsung i900 kostte me destijds 350 Euro 2ehands (wel nieuw), voor minder dan 200 wil ik wel overstappen mits de features voldoende zijn. Mij een zorg dat het een Aldi toestel is als het werkt.
userIcon
De Trust onder de smartphones dus.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:53 schreef Notorious het volgende:
[..]


Sloebers dus.
Of minder pretentieuze mensen..
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:53 schreef Notorious het volgende:
[..]


Sloebers dus.
Jij bent vast iemand die het nodig heeft om merkproducten te kopen, om daar je identiteit en "respect" aan te ontlenen.

Prima, maar ga dan niet afgeven op mensen die dat niet nodig hebben.
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:53 schreef Notorious het volgende:
[..]


Sloebers dus.
Dus jij zou iets kopen van merk A, terwijl merk B HELEMAAL hetzelfde zou zijn, alleen veel goedkoper??

Donder op man.
hebben die toestellen ook een Aldi logo erop
als ik bel weten ze ook meteen waar ik m'n boodschappen doe

man RvLaak (Redactie Frontpage) 18-02-2012 @ 17:08 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:53 schreef Notorious het volgende:
[..]


Sloebers dus.
Doorgaans zijn de Aldi technologische producten van erg goede kwaliteit. Ik ga er dan ook van uit dat het dit keer weer zo is.

Ikzelf zal er geen 1 halen, aangezien ik veel te blij ben met mijn aaifoon
userIcon
Jammer dat ze er niet gewoon gigantisch het ALDI logo erop zetten, dan had het nog een cultproduct kunnen worden.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:53 schreef Notorious het volgende:
[..]


Sloebers dus.
Heb je nou echt niet door hoe ongelooflijk zielig en bekrompen je denkwijze is
userIcon
Wolfgang ... waarom die naam?!
Ik zie niet hoe dit concurrentie voor bv Apple is. Gaat hier toch echt om totaal verschillende doelgroepen.
userIcon
Dual-SIM, waarom houden alle providers dat tegen in Nederland? Is super handig. Ene voor data, andere voor spraak. Of je laat ze samenwerken. Betere dekking.

Voor 100,- een smartphone. Dat is pas echt smart!
userIcon
"Apple, Samsung en HTC hebben er een concurrent bij."

Een beetje humor kan geen kwaad op de zaterdag
userIcon
kopen

nu ook nog een Aldi-abonnement erbij: voor 5 euro per maand onbeperkt internetten
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:18 schreef ouderejongere het volgende:
kopen

nu ook nog een Aldi-abonnement erbij: voor 5 euro per maand onbeperkt internetten
Onbeperkt internetten is natuurlijk onmogelijk omdat Aldi ruimte in moet kopen op andermans netwerk.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:15 schreef HQ-Design het volgende:
Dual-SIM, waarom houden alle providers dat tegen in Nederland? Is super handig. Ene voor data, andere voor spraak. Of je laat ze samenwerken. Betere dekking.
Omdat de telefoonmarkt in NL er één is van de aanbieders, niet van de afnemers.
Mooie prijs, geweldige Duitse naam en je leert de op merken fappende losers in je omgeving kennen. Topproduct. Zo te zien hebben ze ook geen ''sence'' en 'thouchwizzzz'' troep op android gegooid en ik acht de kans groot dat het ALDI niet zoveel uitmaakt of je er een custom rom op wil flashen dus misschien een mooie goedkope telefoon voor de rom community.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:15 schreef summer2bird het volgende:
"Apple, Samsung en HTC hebben er een concurrent bij."

Een beetje humor kan geen kwaad op de zaterdag
HTC en Samsung hebben echt wel producten in de prijsklasse van dat duurdere model, concurrentie dus
man RvLaak (Redactie Frontpage) 18-02-2012 @ 17:41 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:15 schreef HQ-Design het volgende:
Dual-SIM, waarom houden alle providers dat tegen in Nederland? Is super handig. Ene voor data, andere voor spraak. Of je laat ze samenwerken. Betere dekking.

Voor 100,- een smartphone. Dat is pas echt smart!
Dual-Sim is vooral handig voor mensen met 2 telefoonnummers. Zakelijk en privé. Zo kun je beide nummers gebruiken met 1 telefoon.
userIcon
Die gaan geheid gezeik krijgen met die omgekeerde F. Mark my words.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:43 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Aldi gaat prijzen rekenen op basis van de kostprijs, niet op basis van een hype.
Geweldig!

Dit lijken mij gewoon de toestellen zoals je die al jaren in China kan bestellen. Het dual-sim gebeuren is haast standaard daar.
Nee hoor. Als Appel een ding van 93 cent voor zeshonderd euro's weet te slijten, dan moet het Aldi wel lukken om een ding van 83 cent voor rond de honderd euro's te verkopen.
userIcon
Goed als m'n telefoon kapot gaat weet ik dus ook waar ik voor 'n nieuwe moet kijken.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:20 schreef hottentot het volgende:
[..]


Onbeperkt internetten is natuurlijk onmogelijk omdat Aldi ruimte in moet kopen op andermans netwerk.
Gezien de manier van inkopen van Aldi zie ik ze dat ook nog wel klaarspelen.
Fraaiste combinatie zou een goedkoop abonnementje zijn met onbeperkt internet, met als enige veurwaerde dat je met een herkenbare Aldi-telefoon over straat loopt te wrijven
Iets voor mij. Na ja, even reviews afwachten.
Er zijn genoeg testen gedaan, waar mensen precies hetzelfde product mogen beoordelen, maar toch het duurdere product als kwalitatief beter inschatten. Maar goed, de dommen mag je hun geld afhandig maken; ze voelen zich er tenslotte nog goed (of beter gezegd: superieur) bij ook.
userIcon
Veel zure hipsters in dit topic.
userIcon
Hoeft helemaal niet slechter te zijn.
Sterker, ik doe mijn boodschappen bij AH maar eens in de paar weken rijden we naar de Aldi om koffie, braadboter, chocola en shampoo in te slaan.
Niets mis met de Aldi.
Dit lijkt me een waanzinnig toestel
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:05 schreef TwinBro het volgende:
[..]


Dus jij zou iets kopen van merk A, terwijl merk B HELEMAAL hetzelfde zou zijn, alleen veel goedkoper??

Donder op man.
Doen heel veel mensen al, Apple dankt daar z'n succes aan.
userIcon
Nu alleen nog naar binnen durven bij de Aldi
Stel je voor dat je daar gezien wordt
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:40 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[afbeelding]

Ze lijken ergens op
mensen die om het uiterlijk van een apparaat geven dat 90% van de tijd in een zak zit _!!!!!!!!!!!
userIcon
doen ze in DE al dik een jaar
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu alleen nog naar binnen durven bij de Aldi
Stel je voor dat je daar gezien wordt
Oei man,ik zou me rot lachen!Niet dus... Belachelijke over het paard getilde troep van Apple...
Bij aankoop van een AldiPhone 1 sixpack Schultenbräu gratis.
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu alleen nog naar binnen durven bij de Aldi
Stel je voor dat je daar gezien wordt
Mijn god, stel je voor, wat zullen de buren wel niet denken?

Verder, goede zaak, prijsvechters aan de onderkant van de markt houden de dure merken scherp.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:16 schreef egelhond het volgende:
Er is maar 1 telefoon die mijn iPhone4 gaat vervangen, iphone5
Poor brainwashed bastard.
userIcon
mmm, die linker en die rechter lijken me nog wel bruikbaar. ik heb geen smartphone en weet ook niet of ik er uberhaupt 1 wil, maar met bovenstaande toestellen kun je wel mooi even proefdraaien voor je tig euro aan een HTC of Samsung uitgeeft
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:15 schreef HQ-Design het volgende:
Dual-SIM, waarom houden alle providers dat tegen in Nederland? Is super handig. Ene voor data, andere voor spraak. Of je laat ze samenwerken. Betere dekking.

Voor 100,- een smartphone. Dat is pas echt smart!
Ik heb al jaren een dual sim telefoon uit China..
1 SIM voor prive en 1 voor zakelijk.. je kunt op beide bellen en gebeld worden..
Erg handig en maar 1 telefoon in je zak ipv 2..
Altijd leuk om te lezen dat er mensen zijn die denken dat het om mindere telefoons gaat.
Die telefoons worden allemaal bij dezelfde toko in elkaar geschroeft met dezelfde technologie.. Je betaald alleen niet voor het merk en een Aldi logo is misschien minder hip dan een Appeltje met een gat erin..
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dual-Sim is vooral handig voor mensen met 2 telefoonnummers. Zakelijk en privé. Zo kun je beide nummers gebruiken met 1 telefoon.
Of in twee landen. Voor hen die in België wonen en in Nederland werken.
damn ik heb net een lidl phone gehaald
Zal wel zoiets zijn: kan je nu ook al kopen (via de UK, gaat snel en geen potentieel import gegraai door de douane).

http://www.dealextreme.co(...)-gps-wi-fi-904470778
ik ga voor een Deutsche aldimobi
Ik hoop dat ze 75% minder problemen ondervinden dan HTC/Apple/Samsung.
userIcon
Ik gebruik al jaren zo een Chinese telefoon, de mijne lijkt op een iphone, maar dan als voordeel dat hij dual-sim heeft (werk-sim en prive-sim) hij werkt op android dus alle apps zijn gratis, er kunnen gewoon mp3's opgezet worden zonder allerlei hulpsoftware en flash sites doen het ook gewoon.
Als deze hetzelfde zijn ... graag !!!

Dan heb je heel wat meer voor je geld dan die zogenaamde veel betere merken.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:52 schreef Curchulain het volgende:
[..]

Of in twee landen. Voor hen die in België wonen en in Nederland werken.
Dan krijg je dus op je Nederlandse sim een duur SMS'je dat je in België bent beland en zodra je terug naar Nederland gaat krijg je nog zo'n duur SMS'je dat je weer in Nederland bent maar dan op je Belgische sim.
dubbel genaaid houdt beter zeggen we dan
userIcon
Ik ga er toch wel vanuit dat mijn 4S een stuk sneller is en meer toepassings mogelijkheden heeft dan zulke Aldi toestellen.
Niet dat ik daar verder iets tegen heb hoor, maar alle mensen die zeggen dat het precies hetzelfde is ben ik het toch niet echt mee eens.
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:40 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[afbeelding]

Ze lijken ergens op
De linker en de middelste lijken uit dezelfde fabriek te komen als Alcatel, de rechtse lijkt wel heel erg op de LG P990
userIcon
Waarom is dit zo goedkoop? Je hebt al smartphones voor 100 euro of minder van bijv. samsung bij de kijkshop?!
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:32 schreef SomsJaSoms het volgende:
Ik ga er toch wel vanuit dat mijn 4S een stuk sneller is en meer toepassings mogelijkheden heeft dan zulke Aldi toestellen.
Niet dat ik daar verder iets tegen heb hoor, maar alle mensen die zeggen dat het precies hetzelfde is ben ik het toch niet echt mee eens.
dat zal best zo zijn maar welke pinda wil ook games spelen op een telefoon?! Wat jongeren misschien. Een groot deel van de oudere bevolking snapt geen snars meer van al die toeters en bellen en wil een simpele, goedkoper telefoon die ook wat kwaliteit kan leveren en waarmee GEBELT kan worden ipv twitter,whatuppen , facebooken en al die dingen die vele nauwelijks gebruiken.

fabrikanten dringen je zulke zaken op en alle lamme schapen hollen er en mass achteraan.

Een prima aanwinst dus dat de ALDI nu ook mee gaat doen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 23:17 schreef Freezed6 het volgende:
[..]


dat zal best zo zijn maar welke pinda wil ook games spelen op een telefoon?! Wat jongeren misschien. Een groot deel van de oudere bevolking snapt geen snars meer van al die toeters en bellen en wil een simpele, goedkoper telefoon die ook wat kwaliteit kan leveren en waarmee GEBELT kan worden ipv twitter,whatuppen , facebooken en al die dingen die vele nauwelijks gebruiken.

fabrikanten dringen je zulke zaken op en alle lamme schapen hollen er en mass achteraan.

Een prima aanwinst dus dat de ALDI nu ook mee gaat doen.
Ik heb zelf ook nog een oud mobieltje. Waar ik mee kan bellen en sms'en.


Maar als de reviews goed zijn overweeg ik toch wel een Aldi-smartphone te kopen, die met 4.3" scherm.

Die huidige meuk betaal je alleen voor de marketing van dat bedrijf en Aldi is vaker als beste koop uit de bus gekomen met PC's, en andere electronica.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:44 schreef fotostarter het volgende:
Die gaan geheid gezeik krijgen met die omgekeerde F. Mark my words.
Miss willen ze dat ook.
quote:
Op zondag 19 februari 2012 @ 00:08 schreef Keskiyo het volgende:
[..]

Miss willen ze dat ook.
medion aldi service
userIcon
quote:
Op zondag 19 februari 2012 @ 00:08 schreef Keskiyo het volgende:
[..]

Miss willen ze dat ook.
Of misschien hebben ze wel een deal met facebook.
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:01 schreef 75020 het volgende:
Hoeft helemaal niet slechter te zijn.
Sterker, ik doe mijn boodschappen bij AH maar eens in de paar weken rijden we naar de Aldi om koffie, braadboter, chocola en shampoo in te slaan.
Niets mis met de Aldi.
Braadboter
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:40 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[afbeelding]

Ze lijken ergens op
Als jij een auto op de markt gaat brengen dan is dat zeker één zonder stuur , zonder wielen , zonder benzinetank , zonder accu , zonder motor , zonder stoelen , zonder toeters , zonder bellen ?
Want anders lijkt hij teveel op die andere auto's.... toch ?
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu alleen nog naar binnen durven bij de Aldi
Stel je voor dat je daar gezien wordt
Wat een trieste kut ben je ook he, met je lowlife reacties overal.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:50 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Ik gok dat er geen iOS draait op die iPhone-kloon, dus geen appstore.. en op die blackberry kloon zal ook geen blackberry OS staan, dus gratis pingen e.d kan ook niet..
Lijkt me dus wel degelijk mindere kwaliteit..
Zo onder welke steen kom jij vandaan? _Android_
en blackberry, is dat niet zon telefoonmerk wat ooit goed was maar nu totaal uit de markt geblazen is?
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 23:17 schreef Freezed6 het volgende:
[..]


dat zal best zo zijn maar welke pinda wil ook games spelen op een telefoon?! Wat jongeren misschien. Een groot deel van de oudere bevolking snapt geen snars meer van al die toeters en bellen en wil een simpele, goedkoper telefoon die ook wat kwaliteit kan leveren en waarmee GEBELT kan worden ipv twitter,whatuppen , facebooken en al die dingen die vele nauwelijks gebruiken.

fabrikanten dringen je zulke zaken op en alle lamme schapen hollen er en mass achteraan.

Een prima aanwinst dus dat de ALDI nu ook mee gaat doen.
Sowieso, voor de prijs van een 4s kan je een telefoon met een complete laptop erbij betalen.
Maarja Apple fanboys betalen graag 500% meer geld voor 5% meer mogelijkheden en gaan het nog verdedigen ook
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:05 schreef TwinBro het volgende:
[..]


Dus jij zou iets kopen van merk A, terwijl merk B HELEMAAL hetzelfde zou zijn, alleen veel goedkoper??

Donder op man.
Iedereen die hier zo op de ALDI zit te zeiken; ALDI en LIDL komen vaker veel beter uit de test dan AH, e.d.

O.a. meer proteïnen in het voedsel, betere kwaliteit groente en fruit, etc.
ligt er maar net aan welke processor ze in die dingen stoppen. Als het 1 ghz of meer is dan kun je net zo goed deze Aphone kopen. Is goed genoeg voor 90% van de gebruikers.
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:10 schreef hottentot het volgende:
Ik zie niet hoe dit concurrentie voor bv Apple is. Gaat hier toch echt om totaal verschillende doelgroepen.
haha
90  van 90 reacties op deze pagina. (13 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 22/05 'iPhone 5 krijgt breedbeeldscherm'70
» 26/04 Samsung onthult cpu voor Galaxy S350
» 17/04 Windows 8 komt in vier versies66
» 12/04 Sony gooit het roer om20


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden