Recordprijs benzine nog hoger

Economie • Geschreven door ANP op 18-02-2012 @ 10:48 - gepost door bennootje
print 

De gemiddelde landelijke adviesprijs voor een liter benzine komt zaterdag uit op 1,795 euro en dat is opnieuw een record. Het ongekend hoge prijsniveau werd vrijdag in de loop van de ochtend neergezet, nadat in de vroege ochtend al een nieuw record van 1,791 euro werd bereikt.

Dat meldde consumentencollectief UnitedConsumers. Volgens de organisatie paste een van de oliemaatschappijen de adviesprijs in de loop van de vrijdagochtend nog aan waardoor de benzine nog duurder werd. De benzineprijs loopt in het kielzog van de olieprijs rap op.

Vanaf midden 2008 duurde het tot april 2011 voordat de benzineprijs weer tot recordhoogte steeg. Sinds begin dit jaar volgt record op record. Ook een liter LPG kost nu met 0,889 euro meer dan ooit, diesel is met een prijs van 1,495 euro ook niet ver meer verwijderd van het hoogste niveau van juli 2008, te weten 1,503 euro.

Recordprijs benzine nog hoger
Recordprijs benzine nog hoger (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 13/01 Accijns niet verlaagd ondanks hoge benzineprijs85
» 12/01 'Benzine evenaart recordprijs 2011'37
» 07/01 Benzineprijs 1 cent verwijderd van record79
» 05/01 'Benzineprijs snel naar recordniveau'99


delen | eKudos nujij

7501 views / 66 reacties
Reacties op dit bericht
66  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Je zou er bijna je auto voor laten staan. Bijna..
userIcon
Oh nee niet de LPG ook veel duurder!
userIcon
Iets zegt me dat er weer wat mensen op deze planeet schathemeltjerijk zitten te worden door perfect getimede termijnhandel met olie.
userIcon
Als je ff de olie prijs volgt weet je dat er nog veel meer records gebroken gaan worden.
Peakoil+stelende regering = E2,50 voor een liter peut binnen 1 jaar...
userIcon
Combokillerrrrrrr
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:56 schreef Jigzozz het volgende:
LOL
userIcon
Er wil er één graag een ban, denk ik.

Verder worden we natuurlijk verschrikkelijk genaaid door de oliemaatschappijen. Shell heeft een historisch hoge winst behaald vanwege de hoge olieprijzen.
Tja, de prijs gaat de komende jaren echt alleen maar meer omhoog. Peak oil en dat soort dingen....
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:00 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Er wil er één graag een ban, denk ik.
Heeft ie ook verdient....

De olie gaat rap nog duurder worden met dat Iran geneuzel, dus die knaak per liter komt er echt. Zijn er nog mensen die naar de gulden omrekenen? Die schrikken nu helemaal.
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:05 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Hij is al pleite
THNX !
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:53 schreef AngryDuck het volgende:
Als je ff de olie prijs volgt weet je dat er nog veel meer records gebroken gaan worden.
Peakoil+stelende regering = E2,50 voor een liter peut binnen 1 jaar...
E2,50 voor n liter peut... dat is net zoveel als een biertje in eindhoven....

ik heb van de week nog euro 95 getankt voor E 1,69 (zelftank)
man Paul (Weblogger) 18-02-2012 @ 11:17 fotoboek no homepage
userIcon
Wat stond er in die post?
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 18-02-2012 @ 11:19 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:17 schreef Paul het volgende:
Wat stond er in die post?
Een mevrouw met een plasser in haar mond! En ze lachte er nog bij ook...
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:00 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Er wil er één graag een ban, denk ik.

Verder worden we natuurlijk verschrikkelijk genaaid door de oliemaatschappijen. Shell heeft een historisch hoge winst behaald vanwege de hoge olieprijzen.
Shell investeert heel veel, neemt daarmee grote risicos en doet het vuile werk. En dat allemaal voor hooguit 10 ct / liter winst.

Nee, dan de NL overheid. Die doet niets, loopt geen enkel risico en rekent daarvoor 1 eur / liter.
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:00 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Verder worden we natuurlijk verschrikkelijk genaaid door de oliemaatschappijen. Shell heeft een historisch hoge winst behaald vanwege de hoge olieprijzen.
Euhm, ik denk dat we eerder genaaid worden door onze regering:

http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php
(vergelijk en huiver... )
userIcon
En vooral maar dreigen richting Iran, stelletje idioten, wij betalen de prijs voor vuile politieke spelletjes
userIcon
dit levert de overheid dus ook meer inkomsten op procentueel, hoeven ze dus minder te bezuinigen maar ja daar zal je wel niets over horen
Zijn er al mensen die daadwerkelijke emigratie plannen hebben?
userIcon
Goed voor de transportsector en onze economie .

De VVD zal tevreden zijn .

[ Bericht gewijzigd door Disavowed op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:35 ]
Eén Euro per liter naar de overheid? Bizar veel geld...
userIcon
Ik snap de bedoeling van het vragen om een ban, door het plaatsen van NSFW plaatjes niet zo. Als je dan niet meer op Fok! wil, haal je het toch gewoon weg als startpagina?
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:48 schreef Topicspace het volgende:
Je zou er bijna je auto voor laten staan. Bijna..
Als dat nu eens massaal gebeurd....
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:21 schreef Poekieman het volgende:
[..]

Shell investeert heel veel, neemt daarmee grote risicos en doet het vuile werk. En dat allemaal voor hooguit 10 ct / liter winst.

Nee, dan de NL overheid. Die doet niets, loopt geen enkel risico en rekent daarvoor 1 eur / liter.
Flikker toch op, schaap.

Shell maakt elk kwartaal MILJARDEN(!!!) winst. ELKE KWARTAAL.
Stelletje kolere leijers..beetje dat fucking benzine verhogen.. elke dag komt er wel weer een cent bij zowat... tjonge jonge... al bijna ¤1,80.. ik denk dat als het zo doorgaat dat we onze auto kunnen laten staan.. en maar op de fiets naar het werk moet... en voor wie het niet kan... tjsa de bus/trein? alsof dat goedkoop is .....
userIcon
afgelopen zomer was ik op Gran Canaria. Daar betaalden we nog geen euro voor een litertje benzine.

Ik vinde de benzineprijzen hier echt schandalig!
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:50 schreef Ouwesok het volgende:
Iets zegt me dat er weer wat mensen op deze planeet schathemeltjerijk zitten te worden door perfect getimede termijnhandel met olie.
Perfect gemanipuleerde handel bedoel je ?
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:49 schreef Illuminooitniet het volgende:
[..]


Perfect gemanipuleerde handel bedoel je ?
Yupz. Als je min of meer de stabiliteit in een olierijke regio kunt regelen middels het meer of minder uiten van 'oorlogspraat' én je bent wat bedreven in termijnhandel is het goed geldverdienen.
Zodra het begint op te vallen wijs je dan maar snel naar de petroleumboeren en de overheid die er ook nog een graantje van meepikken en je blijft buiten iedere verdenking.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:39 schreef Confetti het volgende:
[..]


Flikker toch op, schaap.

Shell maakt elk kwartaal MILJARDEN(!!!) winst. ELKE KWARTAAL.
En wat denk je wat ze daar mee doen? Bronnen zijn niet onuitputtelijk..
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:46 schreef wretic91 het volgende:
Stelletje kolere leijers..beetje dat fucking benzine verhogen.. elke dag komt er wel weer een cent bij zowat... tjonge jonge... al bijna ?1,80.. ik denk dat als het zo doorgaat dat we onze auto kunnen laten staan.. en maar op de fiets naar het werk moet... en voor wie het niet kan... tjsa de bus/trein? alsof dat goedkoop is .....
Hier hoop ik eerlijk gezegd wel op. Autorijden mag wat mij betreft best nog wat duurder worden. Niet iedereen hoeft een auto te rijden. Heb ik meer ruimte op de weg.
Ik rij iets meer dan 2 jaar op lpg. Begon op 40ct per liter, nu bijna 90
Geweldig dit soort records waar de BURGER de DUPE van IS en de OVERHEID bergen met GELD oplevert.
je zou bijna gaan werken voor de shell om je rijkdom te krijgen
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:23 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]


Euhm, ik denk dat we eerder genaaid worden door onze regering:

http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php
(vergelijk en huiver... )
Klopt, stelletje zakkenvullers
http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-accijns.php
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:21 schreef Poekieman het volgende:
[..]

Shell investeert heel veel, neemt daarmee grote risicos en doet het vuile werk. En dat allemaal voor hooguit 10 ct / liter winst.

Nee, dan de NL overheid. Die doet niets, loopt geen enkel risico en rekent daarvoor 1 eur / liter.
Shell doet het vuile werk? Shell laat anderen in de rotzooi achter.
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:49 schreef Bierie het volgende:
Oh nee niet de LPG ook veel duurder!
Vreemd he, koppelen van brandstofprijzen heet dat.
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:59 schreef MrTorture het volgende:
Ik rij iets meer dan 2 jaar op lpg. Begon op 40ct per liter, nu bijna 90
is het je ook opgevallen dat de voedselprijzen de afgelopen jaren meer dan verdubbelt zijn? Niemand die je er over hoort maar dat is ook primar.
userIcon
En de grootste winnaar is .......! DE SCHATKIST
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:27 schreef Praxis het volgende:
En vooral maar dreigen richting Iran, stelletje idioten, wij betalen de prijs voor vuile politieke spelletjes
Jij bent echt naief over iran.
userIcon
Wat ik niet snap is dat GAS gekoppeld is aan olie. Dat zou niet moeten zijn.

Overheid krijgt al 1 euro per liter en krijgt alsnog 19% van totale getank per auto erbij.

elke keer als de olie prijs omhoog gaan, wordt de prijs ook hoger.
owee als de prijs per vat omlaag, blijft de prijs aan pomp even hoog.

1 grote corrupte bende zooi.
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:32 schreef almostdone het volgende:
[..]
is het je ook opgevallen dat de voedselprijzen de afgelopen jaren meer dan verdubbelt zijn? Niemand die je er over hoort maar dat is ook primar.
Nou, dat vind ik een onjuiste stelling hoor, ik lees en hoor hier genoeg over, en ook DIT wordt voor een groot deel veroorzaakt door de hoge olieprijzen. Alleen... hier gaat dit onderwerp dus niet over en daarom hoor je er ook niemand over
overheid flikker je prijs aub omlaag. denk is aan het volk
userIcon
Nog even en Groen Links is blij.
Dan is het eindelijk goedkoper om met meerdere mensen met het OV te gaan i.p.v. de auto te pakken.

Niet dat iemand het OV tegen die tijd nog kan betalen...
userIcon
Voor trein wordt ook duurder, want treinen moeten ook brandstof betalen.
Ze gebruiken dieselmotor alleen voor optrekken en of transport.

Wie mag dat ervoor betalen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:02 schreef benb2 het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik vrij reizen per trein heb
Vertel eens hoe doe je dat?
misschien toch maar eens een oliveldje kopen
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:59 schreef MrTorture het volgende:
Ik rij iets meer dan 2 jaar op lpg. Begon op 40ct per liter, nu bijna 90
De meeste landen fakkelen LPG gewoon af omdat ze er niets mee kunnen.
Het is dus afvalgas wat eigenlijk tegen kostprijs zou moeten worden berekent maar niet hier hoor
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:39 schreef Confetti het volgende:
[..]


Flikker toch op, schaap.

Shell maakt elk kwartaal MILJARDEN(!!!) winst. ELKE KWARTAAL.
Ben jij een socialist en wordt jouw uitkering wellicht betaald van die 1 eur / liter belasting op benzine ?

De NL overheid graait zo'n 7 miljard / jaar aan benzine 'inkomsten' waar anderen hard voor gewerkt hebben.

Shell verdient 7 miljard / kwartaal met eerlijk hard werk. En levert een goed product waar ik graag voor betaal.
userIcon
dan wil dus zeggen dat ook de enegie prijs flink omhoog gaat
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:32 schreef Macabrefuture het volgende:
Zijn er al mensen die daadwerkelijke emigratie plannen hebben?
Emigreren zodat je je tank voor een tientje goedkoper kan vullen. Are you serious ??

quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:49 schreef rats het volgende:
dan wil dus zeggen dat ook de enegie prijs flink omhoog gaat
Denk dat dat wel meevalt, hoop energie wordt gewonnen uit kolen, gas en een klein deel uit zon en windenergie. Niet zozeer uit olie.

edit: ohja de gasprijs is gekoppeld aan de olieprijs natuurlijk wacht.

quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:30 schreef Praxis het volgende:
[..]

De meeste landen fakkelen LPG gewoon af omdat ze er niets mee kunnen.
Het is dus afvalgas wat eigenlijk tegen kostprijs zou moeten worden berekent maar niet hier hoor
Dat was vroeger zo, daarom was LPG vroeger ook strontgoedkoop. Tegenwoordig wordt het gewoon in raffinageproces meegenomen.
Het is toch zo? hoe hoger het record hoe beter
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:06 schreef misterleon het volgende:
Iedereen klaagt (en terecht) maar niemand doet wat
Inderdaad, klagen en maar meer klagen maar intussen wel nog steeds voor elke scheet de auto steevast pakken.
userIcon
In de grensstreek wonen word steeds leuker
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:43 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Shell verdient 7 miljard / kwartaal met eerlijk hard werk. En levert een goed product waar ik graag voor betaal.
Eerlijk hard werk. En een beetje corruptie. Maar een kniesoor die daar op let...

quote:
When the United States went to war in Iraq, the price of oil was less than $25 a barrel, and futures markets expected it to remain around that level. With the war, prices started to soar, reaching $140 a barrel by 2008. We believe that the war and its impact on the Middle East, the largest supplier of oil in the world, were major factors. Not only was Iraqi production interrupted, but the instability the war brought to the Middle East dampened investment in the region.
http://www.washingtonpost(...)AR2010090302200.html

Wat een geluk voor oliemaatschappijen als Shell, hè?
userIcon
Zo, ik ga vanaf volgende week weer een paar dagen per week met de fiets naar het werk. En in België tanken, voor mij maar 3 km om.
Zo worden electrische auto's gevoed door groene stroom, windenergie, steeds aantrekkelijker.

En dat helpt ook om een stuk minder afhankelijk te worden van religieuze dictaturen
userIcon
Kun je nagaan als de economie aantrekt en daarmee ook de vraag
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:38 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Als dat nu eens massaal gebeurd....
precies, en allemaal stapelen in die treinen!
userIcon
Zolang Jan Modaal nog met 140kmph langs komt stuiven in zijn auto die 1:10 - 1:12 voorbij rijd is de benzine nog veel te goedkoop. Als je een zuinige auto rijd is auto rijden op dit moment ook eigenlijk heel niet zo duur.

Het is natuurlijk eeuwig zonde om brandstof te verspillen in saaie inefficiente 100pk 4 cilinder auto's voor saaie woonwerk kilometers .

Wat zou het mooi zijn als we toch eens snel de transitie gaan meemaken naar duurzaam efficient vervoer voor woonwerk. In het weekend kunnen we dan genieten voor brandstof motoren die wel leuk zijn
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Zolang Jan Modaal nog met 140kmph langs komt stuiven in zijn auto die 1:10 - 1:12 voorbij rijd is de benzine nog veel te goedkoop. Als je een zuinige auto rijd is auto rijden op dit moment ook eigenlijk heel niet zo duur.

Het is natuurlijk eeuwig zonde om brandstof te verspillen in saaie inefficiente 100pk 4 cilinder auto's voor saaie woonwerk kilometers .

Wat zou het mooi zijn als we toch eens snel de transitie gaan meemaken naar duurzaam efficient vervoer voor woonwerk. In het weekend kunnen we dan genieten voor brandstof motoren die wel leuk zijn
Dan moeten overheid en bedrijven meewerken aan betere fabricage zodat men dat KAN kopen.
Want het is nu veel te duur en weinig aanbod.

Meeste mensen rijden zo 20 tot 100 km per dag.
Dat is goed genoeg voor elektrische auto die minste 400 km kan rijden met volle accu.
Maar goed dat de olie nog steeds zo goedkoop is! Slechts 120$ per vat. De vorige keer dat de benzine zo duur was koste de olie zelfs 160$ per vat.

ow,.. iets klopt hiet niet helemaal,. toch???
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:36 schreef Adventurer666 het volgende:
Maar goed dat de olie nog steeds zo goedkoop is! Slechts 120$ per vat. De vorige keer dat de benzine zo duur was koste de olie zelfs 160$ per vat.

ow,.. iets klopt hiet niet helemaal,. toch???
Idd, je vergeet dat we niet met dollars betalen hierzo, maar met euro's.
66  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 13/01 Accijns niet verlaagd ondanks hoge benzineprijs85
» 12/01 'Benzine evenaart recordprijs 2011'37
» 07/01 Benzineprijs 1 cent verwijderd van record79
» 05/01 'Benzineprijs snel naar recordniveau'99


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden