Griekse anarchisten slaags met politie

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 12-02-2012 @ 20:15
print 

Enkele honderden Griekse anarchisten zijn zondag bij het parlement slaags geraakt met de Griekse politie. Volgens de politie is een agent gewond geraakt. Het parlement debatteert zondag over een nieuwe ronde bezuinigingen die Griekenland moet doorvoeren om in aanmerking te komen voor een tweede noodlening van 130 miljard euro.

De anarchisten bekogelden de politie met flessen, stenen, stukken marmer en brandbommen. De politie zette traangas en schokgranaten in. De duizenden betogers die vreedzaam waren samengekomen op het plein voor het parlement verplaatsten zich naar straten die aan het plein grenzen.


Griekse anarchisten slaags met politie (Foto: Novum)


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 10/02 Griekse stakers slaags met politie31
» 10/01 Anarchisten bezetten Grieks radiostation16
» 06/12 Griekse scholieren slaags met politie17
» 15:03 Echtpaar hield Duits meisje als slavin23


delen | eKudos nujij

2711 views / 33 reacties
Reacties op dit bericht
33  van 33 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Komt er een burgeroorlog in het land van Plato, Socrates en Aristoteles?
userIcon
Verval komt eraan.
userIcon
De zoveelste. In Griekenland ontbreekt de wil om te bezuinigen en om de schulden terug te betalen. Nederland en andere Europese landen zien het geleende geld nooit meer terug. Politici weten dat en toch gaan ze gewoon door met het lenen van geld aan Griekenland.

Ik ben voor hulp aan Griekenland, maar niet op deze manier. Wel Griekenland helpen om er weer bovenop te komen, maar niet om Griekenland tot de eurolanden te behouden.
20 procent werklozen en er komen er nog meer bij. Allemaal mensen die hun kansen kunnen grijpen inde ogen van de VVD.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:19 schreef Jasmijnthee het volgende:
Komt er een burgeroorlog in het land van Plato, Socrates en Aristoteles?
was dat niet Plato dat voorspelde dan na democratie chaos komt in het cyclus?



http://en.wikipedia.org/wiki/Plato's_five_regimes


"Plato said in The Republic that the way societies revolve is they go from dictatorship to oligarchy, to democracy, to chaos and back to dictatorship. China is in the early stages of oligarchy. And, America and Europe if it's not careful, are heading for chaos."
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:27 schreef Mytho het volgende:
[..]


was dat niet Plato dat voorspelde dan na democratie chaos komt in het cyclus?
Ik weet niet of hij dit voorspeld heeft.
Volgens Plato was dictatuur de slechtste en democratie de op een na slechtste staatsvorm.
Kunnen die gasten niet allemaal een (sneeuw)schep pakken en buurland Macedonie uit gaan graven. Doen ze tenminste iets nuttigs met hun energie.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:31 schreef Jasmijnthee het volgende:
[..]


Ik weet niet of hij dit voorspeld heeft.
Volgens Plato was dictatuur de slechtste en democratie de op een na slechtste staatsvorm.
ik heb liever een goede dictatuur dan een slechte democratie.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:40 schreef Mytho het volgende:
[..]


ik heb liever een goede dictatuur dan een slechte democratie.
Als de dictator een wijze man of vrouw is valt dat zeker te prefereren.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:42 schreef Jasmijnthee het volgende:
[..]
Als de dictator een wijze man of vrouw is valt dat zeker te prefereren.
En zoals Lord Acton al zei; Macht corrumpeert, en absolute macht corrumpeert absoluut.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]

En zoals Lord Acton al zei; Macht corrumpeert, en absolute macht corrumpeert absoluut.
Dus toch maar anarchie?
userIcon
Ik begrijp die Griekse burgers wel. Ook zij moeten boete doen voor Europa.
Ik vind het ook kut dat we al dat geld moeten dokken. Maar zowel de burgers daar als hier vinden het kut dat dat geld er moet komen.

De enige aanwijsbare factoren zijn toch echt de regeringen die al deze beslissingen maken, of in 't Griekse geval; juist niet.
Dat is raar. Meestal raken deze boys vreselijk opgewonden van het idee van gratis geld, en nu de regering overleg voert om maatregelen te nemen zodat er miljarden euro's gratis en voor niets naar Griekenland komen gaan ze protesteren. Raar volk is het toch die anarchisten.
userIcon
Het zou pas nieuwswaardig zijn als die Griekse anarchisten eens een keertje niet met de politie aan het rellen is.
userIcon
Noemen ze zichzelf anarchisten of wordt dat stempeltje er door de media opgeplakt ?
userIcon
Wat verwachten ze dan. Dat Europa maar gewoon miljarden in de bodemloze griekse put blijft flikkeren zonder dat ze daar iets voor hoeven te doen?

Maar hee, als ze er geen zin in hebben, zoeken ze het toch fijn zelf uit. Geen regels én geen miljarden uit Europa. Succes!
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:48 schreef RedNeck.nl.Returns het volgende:
Alsjeblieft , laten we dat eiland vannacht nog afzinken.
Een eiland?
userIcon
Bekogelen met marmer... WAHAHA wel authentiek dus!

Daar durven mensen nog voor hun zelf op te komen, kunnen wij hier nog wat van leren, ipv. schaapachtig al die rechtse ellende over ons heen te laten komen...
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:58 schreef zo-is-het het volgende:
[..]

Een eiland?
als het aan mij ligt binnekort wel
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:59 schreef Xbm360 het volgende:
Bekogelen met marmer... WAHAHA wel authentiek dus!

Daar durven mensen nog voor hun zelf op te komen, kunnen wij hier nog wat van leren, ipv. schaapachtig al die rechtse ellende over ons heen te laten komen...
Er is niemand die je tegen houdt.... Kom op waar wacht je nog op?
Het wordt nooit wat met griekenland..

[ Bericht gewijzigd door kwahgib op zondag 12 februari 2012 @ 23:22 ]
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:58 schreef zo-is-het het volgende:
[..]

Een eiland?
Cyprus, of Zakynthos ik weet niet wat hij bedoeld
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:49 schreef RedNeck.nl.Returns het volgende:
[..]


Maakt dat wat uit ?
Wat mij betreft wordt dat tuig schietschijf genoemd.
Als je t er niet mee eens bent dan sloop je andermans spullen maar ?
Direct met scherp schieten.
Dat maakt zeker uit ja, naar mijn idee wordt die stempel er door de media opgeplakt.
En ja, demonstreren hebben ze al genoeg gedaan en er wordt niet geluisterd, de politici en de financiele wereld forceren de Grieken geweld te gebruiken en dat zal binnenkort ook overslaan op andere landen wanneer daar hetzelfde gaat gebeuren (Spanje, Portugal).
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:49 schreef RedNeck.nl.Returns het volgende:
[..]


Maakt dat wat uit ?
Wat mij betreft wordt dat tuig schietschijf genoemd.
Als je t er niet mee eens bent dan sloop je andermans spullen maar ?
Direct met scherp schieten.
Kans van 90% dat men terug gaat schieten, want het barst in Griekenland van de jachtgeweren en grove hagel vanweg de jacht.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:59 schreef Madmaarten het volgende:
anarchisten betalen toch geen belasting?
en willen niks met de regering te maken hebben
dus wat maakt het hun uit of de regering bezuinigd?
ze leven toch in andere mensen hun huizen
Zoiets dacht ik dus ook al, anarchisten en demonstreren?
Of is anarchist een ander woord voor ontevreden burger geworden?
juist.. Anarchisten die toch al geen reet uitvoeren, gaan demonstreren ?!?!?! moet toch niet gekker worden.
33  van 33 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 10/02 Griekse stakers slaags met politie31
» 10/01 Anarchisten bezetten Grieks radiostation16
» 06/12 Griekse scholieren slaags met politie17
» 15:03 Echtpaar hield Duits meisje als slavin23


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden