Nullijn valt niet in de smaak

Nederland • Geschreven door ANP op 12-02-2012 @ 20:06
print 

Nederlanders keren zich tegen het voorstel van werkgeversvoorman Bernard Wientjes de lonen en uitkeringen te bevriezen. Bijna tweederde van de Nederlanders zit daar niet op te wachten, bleek zondag uit de wekelijkse peiling van Maurice de Hond.

Alleen onder CDA-stemmers kan de nullijn op een meerderheid rekenen: 58 procent is het eens met het voorstel. VVD-stemmers keren zich er met een nipte meerderheid tegen, PVV'ers zien het helemaal niet zitten.

In de verhoudingen in de Tweede Kamer die De Hond peilde, deden zich slechts kleine verschuivingen voor. De SP levert een zetel in en komt uit op 32, 17 meer dan de partij nu in de Kamer heeft. De socialisten blijven wel de grootste partij. Met een zetel winst staat de VVD nu op 31, net zoveel als de liberalen bij de laatste verkiezingen haalden.

De PVV verliest een zetel en houdt er 20 over, 4 minder dan in de Tweede Kamer. D66 boekt een winst van 1 en staat op 17, zeven meer dan in de Kamer.

De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag. Als deelnemers de vraag voorgelegd krijgen op wie ze nu zouden stemmen, zien ze eerst hun oude keus voor zich. Zo worden de veranderingen in stemgedrag per individu geregistreerd.

Nullijn valt niet in de smaak
Nullijn valt niet in de smaak (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 15:05 Dibi wil nieuwe linkse partij77
» 15:01 Zatlap belandt ondersteboven tegen woning3
» 13:59 PvdA wil gratis technische studies63
» 13:22 Man die agente neerstak was 45-jarige Hagenaar45


delen | eKudos nujij

7024 views / 44 reacties
Reacties op dit bericht
44  van 44 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Wilt u minder geld verdienen? Nou ja, graag!!!
Vraag volgende keer ook even aan de respondenten of ze weten wat "concurrentiepositie" is. Want daar snapt men volgens mij niet veel van.
Het zou ook wel vreemd zijn als de arbeiders moeten gaan inleveren terwijl de bedrijfstop nog altijd steeds grotere bonussen krijgt en de afgelopen crisis op geen enkele manier een bijdrage heeft willen leveren.

Het moet uit de lengte of uit de breedte komen zeggen we hier in Nederland en zolang er geen maatregelen komen om de top-inkomens aan te pakken gaat de Nederlandse burger het niet pikken zelf genaaid te worden.
userIcon
Je moet ook echt niet gaan verwachten dat de top zelf op de nullijn gaat zitten. De top blijft zich gewoon dikke bonussen en salarissen toekennen.

De hele riedel kan je al van te voren gemakkelijk voorspellen.

Vanwege de slechte economische situatie mogen de lonen niet stijgen en als straks de economie weer aantrekt mogen de lonen ook niet stijgen, omdat dat dan schadelijk zou zijn voor het herstel van de economie. In tussentijd blijft de top zich gewoon verrijken.
userIcon
Graai kut regering. Ze mogen wel gaan uitkijken dat het volk niet boos begint te worden.

Helaas zijn we hier zo beschaafd dat we niet massaal naar die hoerenregering toe lopen en ze gaan lynchen. (ik ook, maar diep in mijn hart zou ik dan wel gniffelen als dat zou gebeuren, laten we dan ook effe naar de financiële districten toelopen met al die speculanten en smerige bankiertjes die geen ruk uitvoeren behalve het vergokken van het geld van onze voorouders)
userIcon
Laat de speknekken die dit soort dingen bedenken en voorstellen maar eens een tijdje op uitkeringsniveau proberen te functioneren. Misschien dat ze dan eindelijk eens inzien waar ze mee bezig zijn.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:19 schreef Haagse-Harry het volgende:
Laat de speknekken die dit soort dingen bedenken en voorstellen maar eens een tijdje op uitkeringsniveau proberen te functioneren. Misschien dat ze dan eindelijk eens inzien waar ze mee bezig zijn.

Dat dus! Ik vind dat de hele regering (+gezin) verplicht 6 maanden van een minumum loon moet leven! Dus inclusief type woning en transportmogelijkheden.

Degenen die dit verzinnen zouden met 30% loonsverlaging of meer nog geen problemen hebben.

KUTREGERING!!!
Nullijn oke, maar dan ook een -10% lijn voor de grote graaiers en bonusopstrijkers. Daarnaast moeten de uitkeringen dan omlaag, zodat een baan krijgen netto wel wat oplevert.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:14 schreef SpermaDonor het volgende:
Dus geen salarisverhogingen meer ofzo? of begrijp ik het verkeerd?
cao lonen.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:13 schreef Junyo het volgende:
Het zou ook wel vreemd zijn als de arbeiders moeten gaan inleveren terwijl de bedrijfstop nog altijd steeds grotere bonussen krijgt en de afgelopen crisis op geen enkele manier een bijdrage heeft willen leveren.

Het moet uit de lengte of uit de breedte komen zeggen we hier in Nederland en zolang er geen maatregelen komen om de top-inkomens aan te pakken gaat de Nederlandse burger het niet pikken zelf genaaid te worden.
Even de logica erbij pakken : beter van een hele grote groep een klein beetje stelen dan van een kleine groep heel veel.
Met andere woorden, de werkende man levert in en de man aan de top krijgt een bonus !
userIcon
Ach, ik ben er al een paar jaar aan gewend. Het hoogste dat we hebben gekregen de laatste 10 jaar was wel 1.5% als ik me goed herinner. De laatste 2 jaar? 0,niets.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:31 schreef ansitermiet het volgende:
bezuinigen? Ja!
kerncentrales bouwen? Ja!
belastingen verhogen? Ja!

Maar niet in mijn achtertuin, of in mijn portomonnee...

Het is altijd hetzelfde god-forsaken liedje!

Toen Balkenende het een tijdje terug had over die 'broekriem aanhalen' was iedereen het ermee eens! Ja het moet beter worden, bezuinigen blablabla dat was allemaal inderdaad nodig....

maar zodra die broekriem daadwerkelijk aangehaald moet worden wordt er geprotesteerd en is er commentaar...

ja maar DAT was niet de bedoeling... bezuiningen wel hoor, maar niet in MIJN portomonnee natuurlijk!!!

Mensen.... hopeloos.
De broekriem aantrekken : dat sloeg op de regering die moet gaan bezuinigen en dat houdt niet in : de werkende mens nog verder uitpersen omdat Den Haag graag zijn uitgavepatroon op hetzelfde niveau wil houden als de afgelopen jaren.
De regering die bezuinigd, dat houdt in dat Den Haag minder geld gaat uitgeven aan waardeloze projecten zoals ontwikkelingshulp of subsidie's aan allerlei dubieuze zaken of minder externe bureau's gaat inhuren en zelf eens de handen uit de mouwen gaan steken.
Als onze regering een bedrijf was dan waren ze allang falliet gegaan, het is dat ze een schier oneindige bron van geld hebben waar ze uit kunnen putten ( wij dus ).
userIcon
Velen zitten al sinds 2002 op een nullijn.

Want sinds 2002 is het al crisis en moeten we de broekriem aanhalen.
Weet u nog wel, het zuur van Balkenende......
userIcon
het is toch logisch dat zo'n werkgeversorganisatievoorzittergast graag geen loonsverhogingen ziet hell, liefst ziet hij het hele principe cao verdwijnen je weetz

en evengoed is het toch logisch dat werknemers dat niet zien zitten

overigens vind ik het wel een vrij kortzichtige eis van de werkgevers. want jajoh! dat arbeidskapitaal kost me toch wat tegenwoordig.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:31 schreef ansitermiet het volgende:
bezuinigen? Ja!
kerncentrales bouwen? Ja!
belastingen verhogen? Ja!

Maar niet in mijn achtertuin, of in mijn portomonnee...

Het is altijd hetzelfde god-forsaken liedje!

Toen Balkenende het een tijdje terug had over die 'broekriem aanhalen' was iedereen het ermee eens! Ja het moet beter worden, bezuinigen blablabla dat was allemaal inderdaad nodig....

maar zodra die broekriem daadwerkelijk aangehaald moet worden wordt er geprotesteerd en is er commentaar...

ja maar DAT was niet de bedoeling... bezuiningen wel hoor, maar niet in MIJN portomonnee natuurlijk!!!

Mensen.... hopeloos.
Dat was 10 jaar geleden, TIEN JAAR !!!!
Al 10 jaar heb ik geen loonsverhoging meer gehad, en elk jaar word alles duurder.
Laat ze lekker bezuinigen op dingen die de gewone werkende man niet in de portemonnee raakt.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:31 schreef ansitermiet het volgende:
bezuinigen? Ja!
kerncentrales bouwen? Ja!
belastingen verhogen? Ja!

Maar niet in mijn achtertuin, of in mijn portomonnee...

Het is altijd hetzelfde god-forsaken liedje!

Toen Balkenende het een tijdje terug had over die 'broekriem aanhalen' was iedereen het ermee eens! Ja het moet beter worden, bezuinigen blablabla dat was allemaal inderdaad nodig....

maar zodra die broekriem daadwerkelijk aangehaald moet worden wordt er geprotesteerd en is er commentaar...

ja maar DAT was niet de bedoeling... bezuiningen wel hoor, maar niet in MIJN portomonnee natuurlijk!!!

Mensen.... hopeloos.
Balkenende ?De Balkenende die zeven en halve ton per jaar bij Ernst & Young binneharkt ?

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)nde-75-ton-per-jaar/

ken er nog wel een gaatje bij ,in die broekriem.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:28 schreef Adventurer666 het volgende:
[..]


Dat dus! Ik vind dat de hele regering (+gezin) verplicht 6 maanden van een minumum loon moet leven! Dus inclusief type woning en transportmogelijkheden.

Degenen die dit verzinnen zouden met 30% loonsverlaging of meer nog geen problemen hebben.

KUTREGERING!!!
Dit is ook geen regeringsvoorstel, ik zeg terug naar school jij.
Hoe lang blijven we in godsnaam de VVD liberaal noemen?

Dat is echt de grootste misvatting ooit.
Volgens mij stond er 2 dagen geleden nog op Fok! dat de bonussen dit jaar weer hoger dan ooit waren.
Waarom zou ik dan op een 'nullijn' moeten blijven?

edit: VIERENDERTIG PROCENT verhoging van de bonussen.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/526416/1/1/50/top-bedrijfsleven-boert-goed-met-bonussen.html
34% !!!!
Da's logisch, anderen moet voor de kosten opdraaien.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:34 schreef elkravo het volgende:
Als de vraag is of mensen geen salaris verhoging willen, dan zijn ze natuurlijk veelal tegen... vooral degenen die niet verder dan eigen neus en portemonnee kijken.
Heb je er wel eens over nagedacht dat , als je geen CAO-verhoging krijgt je door de inflatie gewoon weg automatisch minder te besteden hebt?
En je dus koopkracht inlevert.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:42 schreef BasOne het volgende:
[..]

Dat was 10 jaar geleden, TIEN JAAR !!!!
Al 10 jaar heb ik geen loonsverhoging meer gehad, en elk jaar word alles duurder.
Laat ze lekker bezuinigen op dingen die de gewone werkende man niet in de portemonnee raakt.
Wordt het dan niet gewoon eens tijd om een andere baan te zoeken?
man mouthman (Redactie Frontpage) 12-02-2012 @ 21:58 fotoboek homepage
userIcon
Uitkeringen zijn al jaren bevroren.....
userIcon
Verlagen van belastingen op arbeid
Win-win situatie, werknemers worden goedkoper voor de werkgevers (goed voor onze concurrentiepositie) en de werknemers zelf houden netto meer over.

Het is tijd voor hervormingen in nederland
De belastingdruk is hier enorm, wanneer je alles bij elkaar telt en dit terwijl de voorzieningen alleen maar slechter worden.
userIcon
Gezien de gemiddelde leeftijd van CDA'ers hebben die het meeste vooruitzicht op dalende pensioen uitkeringen. Geen wonder dat die de nullijn wel zien zitten.

quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:49 schreef Akziom het volgende:
Iedereen die tegen de nullijn is moet dan wel even met een voorstel komen hoe het gat dan wordt gedicht.

En niet aankomen met de bonussen en salarissen van de topbestuurders. Want dat is wel zo, maar dat is natuurlijk pure symboolpolitiek, niet alsof dat echt iets oplost ofzo.
En hoe denk je het gat te kunnen dichten tussen een nullijn qua inkomen en de stijgingen van... tja... al het andere? Of leef je in de waan dat producten niet duurder worden als de lonen niet omhoog hoeven? Nee, natuurlijk niet. Dat is extra winst, managers die hun doelstellingen eenvoudig halen en dus nog wat extra bonus kunnen binnen halen...
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:49 schreef Akziom het volgende:
Iedereen die tegen de nullijn is moet dan wel even met een voorstel komen hoe het gat dan wordt gedicht.

En niet aankomen met de bonussen en salarissen van de topbestuurders. Want dat is wel zo, maar dat is natuurlijk pure symboolpolitiek, niet alsof dat echt iets oplost ofzo.
Het is geen alomvattende oplossing nee, maar het is natuurlijk wel een heel stuk beter voor de beeldvorming als je niet iedereen op de nullijn zet en jezelf alsmaar hogere salarissen en bonussen geeft.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:42 schreef BasOne het volgende:
[..]

Dat was 10 jaar geleden, TIEN JAAR !!!!
Al 10 jaar heb ik geen loonsverhoging meer gehad, en elk jaar word alles duurder.
Laat ze lekker bezuinigen op dingen die de gewone werkende man niet in de portemonnee raakt.
Dan zit je toch echt bij de verkeerde werkgever. Ben de afgelopen 10 jaar een paar keer van baan verandert, m'n salaris is verdubbeld in 10 jaar. Oh ja, dit jaar er 7% bij. Heb dan nu ook een werkgever zonder (communistische) CAO.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 22:26 schreef TheKeymaker het volgende:
[..]


Dan zit je toch echt bij de verkeerde werkgever. Ben de afgelopen 10 jaar een paar keer van baan verandert, m'n salaris is verdubbeld in 10 jaar. Oh ja, dit jaar er 7% bij. Heb dan nu ook een werkgever zonder (communistische) CAO.

Want iedereen verandert makkelijk van baan
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:12 schreef BasEnAad het volgende:
Wilt u minder geld verdienen? Nou ja, graag!!!
kan niet als het bevroren wordt, maar ook niet meer verdienen
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:42 schreef BasOne het volgende:
[..]

Dat was 10 jaar geleden, TIEN JAAR !!!!
Al 10 jaar heb ik geen loonsverhoging meer gehad, en elk jaar word alles duurder.
Laat ze lekker bezuinigen op dingen die de gewone werkende man niet in de portemonnee raakt.
andere baan zoeken jongen...
userIcon
Miischien moet Wientjes ook eens nadenken over de demotivatie die hier van uitgaat voor de werkende Nederlander, en wat dat het bedrijfsleven kost
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 23:31 schreef Spritzr het volgende:
[..]

kan niet als het bevroren wordt, maar ook niet meer verdienen
Inflatie blijft gewoon bestaan hè, dus voor de 33.000 die je volgend jaar verdient koop je minder dan de 33.000 die je dit jaar verdient.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 22:01 schreef DaBeetle het volgende:
En hoe denk je het gat te kunnen dichten tussen een nullijn qua inkomen en de stijgingen van... tja... al het andere?
Nou, het is haast onvoorstelbaar, maar misschien zouden we wel moeten terugvallen naar het welvaartsniveau van tien, vijftien jaar geleden... (the horror!)
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 22:12 schreef Tocadisco het volgende:
Het is geen alomvattende oplossing nee, maar het is natuurlijk wel een heel stuk beter voor de beeldvorming als je niet iedereen op de nullijn zet en jezelf alsmaar hogere salarissen en bonussen geeft.
Dat is inderdaad van de zotte.
Ik ben wel voor een nul-lijn, mits ook alle werkgevers hieraan mee doen.

En als een werkgever zichzelf wel extra beloond, moeten zijn werknemers met hetzelfde percentage beloond worden.
Zo kun je er voor zorgen dat elke zelfstandige met personeel zich ook aan de nul-lijn houdt.
userIcon
......en de Grieken maar lachen.......
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 20:12 schreef Trekrecord het volgende:
Vraag volgende keer ook even aan de respondenten of ze weten wat "concurrentiepositie" is. Want daar snapt men volgens mij niet veel van.
Een wat mindere concurrentiepositie zou juist goed zijn om de onbalans tussen het noorden en zuiden van de EU te verhelpen. Dan kan Griekenland beter concurreren.

Nu gaan bezuinigingen is dom. Er is totaal geen reden toe. Een nullijn zal de vraag verder doen afnemen.
Geen nullijn, want er is al genoeg van de laagste groep gejat. Nu maar eens van de midden- en rijke groep.
quote:
Op maandag 13 februari 2012 @ 01:12 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
Geen nullijn, want er is al genoeg van de laagste groep gejat. Nu maar eens van de midden- en rijke groep.
ja want als middeninkomen ben je ook niet al jaren het bokje... die worden nergens in ontzien en hebben ook nergens aanspraak op subsidie
44  van 44 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 15:05 Dibi wil nieuwe linkse partij77
» 15:01 Zatlap belandt ondersteboven tegen woning3
» 13:59 PvdA wil gratis technische studies63
» 13:22 Man die agente neerstak was 45-jarige Hagenaar45


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden