Plannen New Chinatown wijk in Almere

Economie • Geschreven door harry64 op 12-02-2012 @ 21:00
print 

De Almeerse horecaondernemer Freek Schaefers zit niet stil om de lokale economie een boost te geven. Hij heeft  constructieve plannen om in Almere een wijk in Aziatische stijl te verwezenlijken.

Voor de benodigde investeringen heeft hij contact met diverse Chinese investeerders die zeer positief tegen het plan Chinatown-Almere aankijken. In de plannen is sprake van onder andere winkels, een hotel, woningen en een zakencentrum.

Na evaluatie van diverse terreinen in Almere kwam een braakliggend terrein van 134.000 vierkante meter langs de Cinemadreef achter het politiebureau als meest gunstig uit de bus.

Volgens Schaefers zou het project alleen maar  voordelen kennen. Almere komt internationaal op de kaart. Voor de kleine Almeerse ondernemers die er gaan zitten is er weinig concurrentie, een stevige interne economie en het wordt gefinancierd vanuit groei-economie China.




Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

4532 views / 54 reacties
Reacties op dit bericht
54  van 54 reacties op deze pagina. (12 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Dit keer niet ingeklemd door een spoorlijn, een snelweg en een grondverzetbedrijf?
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:02 schreef Ouwesok het volgende:

[..]


Scheelt weer in de voorrijkosten.
Benieuwd of er nog iemand over ghettovorming begint
Hebben we zoveel problemen met Aziaten dan?
userIcon
China-town Almele.
userIcon
Hoe zouden de reacties zijn als het ging om "New Marokko wijk"

Goede zaak over Chinezen in Nederland niets dan goeds.
Het zijn harde werkers, eerlijk en trouw problemen in de groep etaleren ze niet naar buiten toe maar lossen ze op in eigen gemeenschap.
Integratie 0,0 maar daar hoor je mij niet over daar ze op al die andere vlakken gewoon stinkend hun best doen en zelden een hand ophouden
userIcon
Aziaten, daar kan het berbervolk nog eens wat van leren
userIcon
quote:
het politiebureau van 134.000 vierkante meter
Dat moet een flink bureau zijn, zeg!
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:06 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Voor een groep waarvan het gros amper een woord Nederlands spreekt, illegaal in restaurants of andere dekmantels werkt en met gokverslaving als volkssport valt de ellende mee.
Oww maar dan. Daar heb ik allemaal geen last van.
Zolang ze maar mee doen in de samenleving en veel van die lekkere restaurants openen kan ik daar wel mee leven.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:10 schreef RickT het volgende:

Zolang ze maar mee doen in de samenleving en veel van die lekkere restaurants openen kan ik daar wel mee leven.
Blader eens naar de personeelsadvertenties in de China Times en je ziet dat er een schreeuwend tekort is aan Chinese koks.
userIcon
Van de website...



Laat ome geert het maar niet zien.
Ach, waarom niet? Het is niet dat je er Almere mee kunt verpesten.
userIcon
Ouderwets Nederlands-Engels op die site zeg, Engels als Englisch schrijven.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:06 schreef Praxis het volgende:


Integratie 0,0 maar daar hoor je mij niet over daar ze op al die andere vlakken gewoon stinkend hun best doen en zelden een hand ophouden
Je kent duidelijk geen kinderen van Chinese immigranten als je denkt dat de integratie 0,0 is. Dat ze hun eigen cultuur goed weten te combineren met de Nederlandse betekent niet dat er geen integratie is, hè. Die nieuwe generatie doet het op bijna alle fronten beter dan of even goed als autochtone Nederlanders.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:17 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, als ik aan chinezen denk is mijn beeld elke keer die kleine meisje die dodelijk wordt overreden door een vrachtwagen, die meid aan het creperen en niemand die ernaar omkeek, en als dat hun cultuur is hoef ik die chinezen niet
Dat is geen cultuur, dat is angst. Ik kan het zelf ook niet bevatten, maar in china is het dus zo dat als iemand wel wat doet en de persoon overlijdt alsnog, dat die dan aansprakelijk wordt gesteld. Zeer slecht natuurlijk, maar in nederland hebben we dat niet, dus zouden ze dat hier ook niet laten om te helpen.

maar wat weet ik ervan, ik heb het ook maar van horen zeggen
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:18 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]


Ja leuk, 'die' Chinezen die hier al 30 jaar wonen en nog geen woord Nederlands spreken, hun vuil op straat gooien, zwart werken bij elkaar, minachtend tegenover Nederland(ers) doen, Mao vereren en hun dochters nog steeds (ik spreek uit ervaring) laten uithuwelijken aan een Chinees uit China.
Haha je bent nog nooit een Chinees tegengekomen.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:36 schreef Spritzr het volgende:
Wel ja laat maar weer die Chinezen toe, alsof er niets aan de hand is in Tibet ..
Daar hebben die mensen toch niks mee te maken.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:17 schreef Avatar_ het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, als ik aan chinezen denk is mijn beeld elke keer die kleine meisje die dodelijk wordt overreden door een vrachtwagen, die meid aan het creperen en niemand die ernaar omkeek, en als dat hun cultuur is hoef ik die chinezen niet
Die meisje
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:36 schreef Spritzr het volgende:
Wel ja laat maar weer die Chinezen toe, alsof er niets aan de hand is in Tibet ..
Alsof de gemiddelde Chinees daar wat aan kan doen.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:26 schreef geavanceerd het volgende:
Een Nederlandse wijk is niet goed genoeg?
Die hebben we al genoeg. Beetje variatie zou fijn zijn, zo boeiend zijn die Nederlandse wijken niet.
userIcon
Klinkt als een goed plan. Als er echt zo weinig winkels zijn, dan kan het plan wel slagen. Als er echter al leegstand is.... dan dat braakliggende terrein gewoon inzaaien met gras.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:46 schreef Pharmacist het volgende:
[..]


Alsof de gemiddelde Chinees daar wat aan kan doen.
Oh moeten we dan doen alsof er niets aan de hand is ?
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:50 schreef Spritzr het volgende:
[..]

Oh moeten we dan doen alsof er niets aan de hand is ?
Nee, dat doet onze regering al.
Ik snap alleen de link met een Chinatown en de situatie in Tibet niet. Dat is een politiek conflict en dit zijn een stel ondernemers.
Ik zou anders zeggen nodig de Tibetanen maar uit, voor Tibettown
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:50 schreef Spritzr het volgende:
Oh moeten we dan doen alsof er niets aan de hand is ?
Die hebben er gewoon geen reet me te maken. Denk je echt dat de gemiddelde Chinees die situatie überhaupt kan beïnvloeden? In Nederland mag je al blij zijn als de regering naar je luistert, laat staan China.

Bovendien is China veel groter dan Nederland. Als dit China was, zou Griekenland ook China zijn. Zou jij je verantwoordelijk voelen voor de Griekse problemen?
userIcon


Ik ben VOOR zo'n 'Chinatown' in Almere!

Het komt namelijk ten goede voor de Nederlandse economie.

Overigens beschouw ik dit niet als een Chinatown, maar meer als een China-Nederland zakencentrum. Het gaat meer lijken op bijv European Chinese Centre (http://www.europeanchinacentre.com/) en 'Chinatown' Beverwijk

Want bij Chinatown denk ik meer aan bijv Chinatown Den Haag of Chinatown Rotterdam waar veel Chinese Nederlanders wonen, werken en bezoeken.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:18 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]


Ja leuk, 'die' Chinezen die hier al 30 jaar wonen en nog geen woord Nederlands spreken, hun vuil op straat gooien, zwart werken bij elkaar, minachtend tegenover Nederland(ers) doen, Mao vereren en hun dochters nog steeds (ik spreek uit ervaring) laten uithuwelijken aan een Chinees uit China.
misschien de eerste generatie maar

http://frontpage.fok.nl/nieuws/459303/1/1/50/nederlandse-chinezen-actief-op-arbeidsmarkt.html

"Van de tweede generatie stroomt 85 procent door naar het hoger onderwijs, tegenover 59 procent van de autochtone Nederlanders. Daarmee scoort de groep het best van alle bevolkingsgroepen."



wat een schande dat allochtonen beter scoren.

[ Bericht gewijzigd door Mytho op zondag 12 februari 2012 @ 23:03 ]
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:59 schreef AzN-Chino het volgende:
[afbeelding]

Ik ben VOOR zo'n 'Chinatown' in Almere!

Het komt namelijk ten goede voor de Nederlandse economie.

Overigens beschouw ik dit niet als een Chinatown, maar meer als een China-Nederland zakencentrum. Het gaat meer lijken op bijv European Chinese Centre (http://www.europeanchinacentre.com/) en 'Chinatown' Beverwijk

Want bij Chinatown denk ik meer aan bijv Chinatown Den Haag of Chinatown Rotterdam waar veel Chinese Nederlanders wonen, werken en bezoeken.
zegt de chinees
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 22:12 schreef Spritzr het volgende:
[..]

zegt de chinees
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]


Die hebben er gewoon geen reet me te maken. Denk je echt dat de gemiddelde Chinees die situatie überhaupt kan beïnvloeden? In Nederland mag je al blij zijn als de regering naar je luistert, laat staan China.

Bovendien is China veel groter dan Nederland. Als dit China was, zou Griekenland ook China zijn. Zou jij je verantwoordelijk voelen voor de Griekse problemen?
tuurlijk hebben ze er niets mee te maken, maar als je alles maar toelaat aan die Chinezen geef je een verkeerd signaal af vind ik.
userIcon
Kunnen we ook niet een voorstel doen om een stuk Noordzee droog te leggen en daar een Islama-Town te maken?

Daar mogen die gasten wonen en zelf het eiland onderhouden.
Willen ze aan vaste wal, moeten ze eerst een visum aanvragen.
Waarbij gekeken wordt of er familie is tot de 5e graad die ooit met justitie in aanraking is gekomen.
Bij positief wordt het visum geweigerd.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:51 schreef RickT het volgende:
[..]


Nee, dat doet onze regering al.
Onze regering doet niets tegen China, ze knikken alleen maar ja China, zie de onderzeebootlevering aan Taiwan die niet doorgegaan is. Ja China, ga maar lekker door, als we maar investeerders krijgen ...
Ik vind Nederland al genoeg afhaalchinezen hebben, laten we een keer wat anders doen .. Indiaas ofzo lekkere curryschotels, chutneys etc.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 22:18 schreef Spritzr het volgende:
[..]

tuurlijk hebben ze er niets mee te maken, maar als je alles maar toelaat aan die Chinezen geef je een verkeerd signaal af vind ik.
Alleen komt dat signaal nooit aan bij de mensen voor wie het bedoelt is, namelijk de chinese overheid. Als je deze ondernemers gaat weigeren pak je alleen jezelf omdat je investeren misloopt.

Dat signaal moet je dus via andere wegen afgeven. En dat is precies wat onze overheid doet. Door bijvoorbeeld de Dalai Lama hier uit te nodigen.
userIcon
las het vorige week al in de plaatselijke krant!
ik ben er wel voor Chinezen zijn harde werkers, en is ook goed voor almere.
en van wat ik zag de plannen etc klinkt het veel belovend.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 22:22 schreef Spritzr het volgende:
[..]

Onze regering doet niets tegen China, ze knikken alleen maar ja China, zie de onderzeebootlevering aan Taiwan die niet doorgegaan is. Ja China, ga maar lekker door, als we maar investeerders krijgen ...
Precies wat ik bedoel.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:21 schreef Joris85 het volgende:
Ach, waarom niet? Het is niet dat je er Almere mee kunt verpesten.
Idd .

Laat maar komen, lijk me opzich wel het bekijken waard, en is weer eens wat anders..
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 23:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]


Alleen komt dat signaal nooit aan bij de mensen voor wie het bedoelt is, namelijk de chinese overheid. Als je deze ondernemers gaat weigeren pak je alleen jezelf omdat je investeren misloopt.

Dat signaal moet je dus via andere wegen afgeven. En dat is precies wat onze overheid doet. Door bijvoorbeeld de Dalai Lama hier uit te nodigen.
Nee, de Dalai Lama werd uitgenodigd door het programma College Tour. Het kabinet wilde de Dalai Lama vervolgens niet officieel ontvangen omdat ze China niet wilden beledigen.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 21:35 schreef SillyWalks het volgende:
[..]


Je kent duidelijk geen kinderen van Chinese immigranten als je denkt dat de integratie 0,0 is. Dat ze hun eigen cultuur goed weten te combineren met de Nederlandse betekent niet dat er geen integratie is, hè. Die nieuwe generatie doet het op bijna alle fronten beter dan of even goed als autochtone Nederlanders.
Veel mensen verwarren integratie met assimilatie. Dat je geïntegreerd bent betekent nog niet dat je 100% als een Nederlander gedraagt. Alleen dat je fatsoenlijk een baan kan vinden en je kan redden in de Nederlandse maatschappij.

Klinkt als een prima plan. Ik zeg doen!
userIcon
Het zal wel een goed plan zijn.

Maar Chinezen nou goede gasten noemen gaat me te ver.

Je hoort niets van ze maar ze zijn zeer achterbaks en hebben een afkeer tegen alles wat niet Chinees is. T zit gwn in hun hart. Ze zijn erg vriendelijk enz maar dat laten ze vooral zien ipv het echt zijn.

Ze doen niet mee met de maatschappij, ze houden zich afzijdig en verdienen geld. Dat is de plan.
Waar woon jij in Almere?
Ik woon aan de Loempialaan. Dat is na het Sambalplein lechtsaf.
userIcon
Veranderen ze de naam van die straat dan ook naar de Chinamadleef??
Ik heb een hekel aan kutondernemers zoals Freek Schaefers. Er mot weer een Chinatown komen. En och och wat zal de plaatselijke eekunnemie er weer baat bij hebben. Rot op vent! Wees eens origineel zou ik zeggen.
54  van 54 reacties op deze pagina. (12 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden