VVD: Banken veilig, Griekenland mag vallen

Economie • Geschreven door Novum op 12-02-2012 @ 13:48 - gepost door harry64
print 

Nu de Franse en Duitse banken weer vet op de botten hebben, kan de eurozone het zich veroorloven Griekenland te laten vallen. Dat zei VVD-Kamerlid Mark Harbers in het televisieprogramma Buitenhof.

De eurozone hoeft zich volgens hem niet moreel verplicht te voelen Griekenland te helpen. "Het is geen probleem van de Europese Unie, maar van Griekenland." Het zou aan de Grieken zelf liggen dat ze in de problemen zijn gekomen. "Belasting ontduiken is daar een sport."

Hij kon zich wel voorstellen dat de lagere klassen zich gepakt voelen door problemen die politici hebben veroorzaakt. "Maar als ze ontevreden zijn over de situatie, moeten ze bekijken of het anders kan."

De lonen in het land moeten volgens hem snel naar beneden. "Dan word je concurrerend. Nu wijken toeristen uit naar Turkije." Er zijn volgens hem nog te veel heilige huisjes. "Een havenarbeider verdient bijvoorbeeld tachtigduizend euro bruto per jaar. Als dat hier zo was geweest, was Lee Towers nooit gaan zingen."

Eerder werd aangegeven dat het geen optie was Griekenland te laten vallen en dat het ook in het belang van Nederland is om Griekenland te steunen. De verhoudingen lijken de laatste tijd echter te verschuiven.

Donderdag besloten de eurolanden nog dat Griekenland vooralsnog niet de broodnodige tweede noodlening van 130 miljard euro krijgt. Hier nemen de Europese ministers van financiën pas volgende week een besluit over. Dat wordt nagedacht over die lening, bewijst volgens Harbers dat er nog wel een Europese gedachte bestaat.


Bron: Novum


Lees ook:

» 12/02 Grieks parlement stemt over bezuinigingen11
» 10/02 Eurolanden nog niet overtuigd door Griekenland22
» 07/02 De Jager: Griekenland kan uit de eurozone71
» 07/02 "Eurozone kan zonder Griekenland"18


delen | eKudos nujij

7203 views / 109 reacties
Reacties op dit bericht
46  van 109 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2 3
userIcon
De ware aard wordt weer getoond.
Ja, nu de ING solidair alle Griekse obligaties verkocht heeft, nu kan het wel!

Wat gij zaait..
userIcon
WTF dus geen cent meer daarheen
userIcon
quote:
"Een havenarbeider verdient bijvoorbeeld tachtigduizend euro bruto per jaar.
wat.
userIcon
quote:
"Een havenarbeider verdient bijvoorbeeld tachtigduizend euro bruto per jaar."
En dan nog niet zodanig besteden dat daar iets van een economie op kan draaien. De Griekse spaartegoeden moeten dan zo ongeveer astronomisch hoog zijn.
Of die VVD'er lult gewoon wat in de ruimte.
userIcon
Lijkt me terecht.
userIcon
quote:
Hij kon zich wel voorstellen dat de lagere klassen zich gepakt voelen door problemen die politici hebben veroorzaakt. "Maar als ze ontevreden zijn over de situatie, moeten ze bekijken of het anders kan."
Dat zei VVD-Kamerlid Mark Harbers
Lol ooit gehoord van eerst je eigen stoep schoonvegen VOORDAT je over andere iets zegt ??
userIcon
Gore honden VVD. Eerst overal geld wegharken, en dan nu griekenland wél kunnen laten vallen KK regering.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:54 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Gore honden VVD. Eerst overal geld wegharken, en dan nu griekenland wél kunnen laten vallen KK regering.
..dat betekent dan ook dat we het belastinggeld niet terug zien. De banken hebben hun geld terug, dat is het voornaamste
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:51 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
De ware aard wordt weer getoond.
zeg er dan dit even bij: nu staat er griekenland mag vallen binnenkort verwacht banken veilig, de nederlander mag doodvallen.
let maar op ook voor het eigen volk is er niets over.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:54 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Gore honden VVD. Eerst overal geld wegharken, en dan nu griekenland wél kunnen laten vallen KK regering.
het nederlandse volk kan al lang de tering van ze krijgen. denk maar eens na.
userIcon
quote:
"Een havenarbeider verdient bijvoorbeeld tachtigduizend euro bruto per jaar. Als dat hier zo was geweest, was Lee Towers nooit gaan zingen."
Tijd om de lonen van havenarbeiders hier ook te verhogen naar 80.000 voordat er een nieuwe Lee Towers opstaat.
quote
"Een havenarbeider verdient bijvoorbeeld tachtigduizend euro bruto per jaar. Als dat hier zo was geweest, was Lee Towers nooit gaan zingen."


het gaat hier over een directielid? vreemd verhaal dit en ik geloof er geen reet van ook nog een keer.
userIcon
Dus het hele circus rondom Griekenland was niet om Griekenland te redden maar om tijd te winnen totdat de economische motor van Europa was voorbereid op de val van Griekenland.

Tisk. Alhoewel ik het een verraderlijk plot vind kan ik niet anders dan ermee eens zijn dat het redden van Griekenland waarschijnlijk nadeliger zou zijn dan het laten vallen van Griekenland. Anderzijds zou ik van razernij begaan als ik een Griek was. De schade aan hun vertrouwen in de EU zal niet snel helen. Maar Mark heeft helaas wel gelijk, Griekenland heeft het erna gemaakt.

Dat Mark hiermee echter zo naar buiten komt in het open toont wel aan hoe Mark zijn moralistische motortje draait.

[ Bericht gewijzigd door pomtiedom op zondag 12 februari 2012 @ 14:16 ]
Toch frappant eerst roept dit rechtse kut kabinet dat we alle centen terug zullen zien en nu roept dit kut kabinet dat Griekenland mag vallen, dus dat ook hier de gewone man mag bloeden. Het groot kapitaal is gered.
userIcon
quote:
"Een havenarbeider verdient bijvoorbeeld tachtigduizend euro bruto per jaar. Als dat hier zo was geweest, was Lee Towers nooit gaan zingen."
Dit is complete onzin. Als je een beetje rond gaat Googelen dan weet je al snel dat dit niet klopt (zie o.a. hier voor een indruk van het salarisniveau in Griekenland). Ik wil best geloven dat ze daar te lage belastingen heffen, maar wat deze meneer Harbers beweerd is complete lariekoek. Het is de VVD eigen zullen we maar zeggen.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:53 schreef Ouwesok het volgende:

[..]


En dan nog niet zodanig besteden dat daar iets van een economie op kan draaien. De Griekse spaartegoeden moeten dan zo ongeveer astronomisch hoog zijn.
Of die VVD'er lult gewoon wat in de ruimte.
Nee hoor de spaartegoeden zijn zelfs erg laag. Het geld word wel besteed maar voor het grootste deel zwart in de economie gebracht. Met als gevolg dat de staat maar armer en armer word. Geen belasting betalen en dan mopperen dat de weg voor je deur in een slechte staat is. Word hoog tijd dat de Grieken op hun bek gaan.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:51 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
De ware aard wordt weer getoond.
Jij ziet liever dat we die 130 Miljard maar gewoon overmaken. (en wat er daarna nog meer nodig is)?
userIcon
Maakt weer duidelijk wat voor een huichelaars het zijn bij de VVD. Als het ze uitkomt lullen ze X, maar als Y ze beter uitkomt doen ze dat vervolgens lekker. Je weet nooit waar je aan toe bent, en als het even kan zullen ze valse informatie verspreiden om je het ene te laten doen, zodat zij vervolgens winst kunnen maken met het andere pad.

quote:
Toch frappant eerst roept dit rechtse kut kabinet dat we alle centen terug zullen zien en nu roept dit kut kabinet dat Griekenland mag vallen, dus dat ook hier de gewone man mag bloeden. Het groot kapitaal is gered.
Krijgen we wel terug. Het geld zit in een fonds die het al dan niet naar Griekenland overmaakt. Het deel van de private investeerders is vervolgens overgemaakt, 'ons' deel nog niet. En dat gaat ook niet gebeuren. Het was een afleidingsmanoeuvre om zo veel mogelijk geld uit de zakken van private partijen te kloppen. En wij geven ons deel van de steun vervolgens niet, we pakken het weer terug. Vervolgens stort Griekenland in en kunnen ze naar hun geld fluiten.

Slim maar ontzettend nasty. Maar in de wereldpolitiek is niemand een lieverdje.

[ Bericht gewijzigd door Shakkara op zondag 12 februari 2012 @ 14:11 ]
ach ja politici zijn zo hypocriet als wat, ze gaan altijd met de stroming mee
userIcon
Laat iedereen maar verrekken, de banken zijn veilig...
userIcon
Morgen dus een spoeddebat waarin alles word vastgelegd
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:04 schreef Spritzr het volgende:
ach ja politici zijn zo hypocriet als wat, ze gaan altijd met de stroming mee
Volgens jouw beredenering bestaat er dus niet zoiets als oppositie.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:53 schreef Ouwesok het volgende:

[..]


En dan nog niet zodanig besteden dat daar iets van een economie op kan draaien. De Griekse spaartegoeden moeten dan zo ongeveer astronomisch hoog zijn.
Of die VVD'er lult gewoon wat in de ruimte.
.. zegt iemand die er een sport van heeft gemaakt om in de ruimte te lullen.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dit is complete onzin. Als je een beetje rond gaat Googelen dan weet je al snel dat dit niet klopt (zie o.a. hier voor een indruk van het salarisniveau in Griekenland). Ik wil best geloven dat ze daar te lage belastingen heffen, maar wat deze meneer Harbers beweerd is complete lariekoek. Het is de VVD eigen zullen we maar zeggen.
dat is ook een mangementtool eerst slappe leugen met een grapje eroverheen. dat leren zo op hoog niveau. zo doorzichtig als de pest. dat is ook een vorm van transparantie natuurlijk. (ook management in het pakket gehad en kotsmisselijk van al die onzin die er wordt verkondigt)
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:06 schreef hottentot het volgende:
[..]


Volgens jouw beredenering bestaat er dus niet zoiets als oppositie.
niet als ze altijd met de stroming meegaan
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dit is complete onzin. Als je een beetje rond gaat Googelen dan weet je al snel dat dit niet klopt (zie o.a. hier voor een indruk van het salarisniveau in Griekenland). Ik wil best geloven dat ze daar te lage belastingen heffen, maar wat deze meneer Harbers beweerd is complete lariekoek. Het is de VVD eigen zullen we maar zeggen.
Ja leuk dat is het kale salaris.
Maar nu de bijslagen.
Ambtenaren ontvangen toeslagen als ze op tijd op hun werk komen, maar wanneer ze niet op tijd zijn, en dus geen toeslag ontvangen, ontvangen ze alsnog een toeslag omdat ze geen toeslag hebben gehad. Er zijn bonussen voor handen wassen en werken bij temperaturen onder de 8 graden. Een bonus al het raam open staat een bonus als het raam dicht zit. Een toeslag als ze met de auto komen, of met de fiets of lopend..
Etc.. Zhet zal me echt niet verbazen als een havenarbeider op de 80K zit.
Ja maar met al die miljarden die daar nu heen gevloeid zijn is het ook wel een probleem van meer landen dan griekenland.
Maarja daar staat dan wel een drukpers tegenover. Inflatie doet wonderen als het op het wegwerken van schulden (en verliezen) gaat.
quote:
Een havenarbeider verdient bijvoorbeeld tachtigduizend euro bruto per jaar.
Ergens vind ik dit moeilijk te geloven...
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:17 schreef hmm_lasagne het volgende:
Ja maar met al die miljarden die daar nu heen gevloeid zijn is het ook wel een probleem van meer landen dan griekenland.
Maarja daar staat dan wel een drukpers tegenover. Inflatie doet wonderen als het op het wegwerken van schulden (en verliezen) gaat.
Zeg econoom; hetzelfde geldt dan voor onze tegoeden, zoals de pensioenfondsen.
man harry64 (Redactie Frontpage) 12-02-2012 @ 14:23 fotoboek no homepage
userIcon
Wat de VVD-ert eigenlijk zegt is dat alle nuts, staats, en infrastructurele bedrijven waarmee je geld kan persen uit de bevolking ingepikt zijn door de EU-lobby, en dat de investerings- en beursboeven de buit binnen hebben.
man harry64 (Redactie Frontpage) 12-02-2012 @ 14:26 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:00 schreef RickT het volgende:

[..]


Tijd om de lonen van havenarbeiders hier ook te verhogen naar 80.000 voordat er een nieuwe Lee Towers opstaat.
De pot in dit geval de VVD verwijt de ketel als het om graaien gaat.
userIcon
quote:
Er zijn volgens hem nog te veel heilige huisjes. "Een havenarbeider verdient bijvoorbeeld tachtigduizend euro bruto per jaar. Als dat hier zo was geweest, was Lee Towers nooit gaan zingen."
Holy shit!
Ik ga per direct naar Griekenland om geschoold werk te doen tegen een salaris van pak 'm beet 18.000 bruto per maand zodat ik eindelijk een Mercedes AMG kan betalen.
Blijkbaar is het daar het land van melk en honing als zelfs de laagste dozensjouwer naar onze maatstaven een vet directeurssalaris verdient.
Ik vermoed dat deze meneer een beetje overdrijft.
Wat deze doorgedraaide klote idioot bedoelt is natuurlijk dat we in plaats van voor de Grieken betalen nu de banken betalen.

Gore rat met zijn PR praatjes
userIcon
De Eurocrisis was al volop bezig toen wij hier Tweede-Kamerverkiezingen hadden, m.a.w. Waarom stemmen mensen massaal op dit soort gluiperds en gaan dan achteraf lopen janken dat ze precies datgene doen wat je van ze had kunnen verwachten?
Lekker dat verenigd Europa. Nu de banken weer genoeg vlees op de botten hebben, kunnen de normale Grieken doodvallen. Dus één ding is mij duidelijk geworden. De EU is er niet voor de burger, maar voor de graaiers. De burger is alleen maar goed om het te bekostigen. De VVD laat zijn ware aard zien. De rijken voor de rijken en alles wat er onder ziet zoekt het maar lekker uit. Liberaal heet dat!
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:53 schreef GalaxyMan het volgende:

[..]


Dat zei VVD-Kamerlid Mark Harbers
Lol ooit gehoord van eerst je eigen stoep schoonvegen VOORDAT je over andere iets zegt ??
Hoe de stoep van Nederland eruit ziet wordt bepaald door de gezamelijke poilitieke partijen die samen middels coalitites beleid maken. Wie hier gaat zeggen dat de stoep van Nederland net zo vies is als die van Griekenland is achterlijk!

Alle EU-landen maken samen de EU en hebben dus alle recht om elkaar te helpen én terecht te wijzen. Het is logisch dat op gegeven moment de grens is bereikt, maar ook dat landen hun voorbereidingen treffen voor het geval de reddingsoperatie niet werkt.

PS: Het draait hier niet om links vs rechts maar om het belang van de EU. Ik ben voor de EU, maar als op gegeven moment 'n land niet meer te redden is, moeten er keuzes gemaakt worden. Doormoddereren en samen met zwakste schakel ten onder gaan óf dat ene land amputeren tgv voortbestaan EU.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dit is complete onzin. Als je een beetje rond gaat Googelen dan weet je al snel dat dit niet klopt (zie o.a. hier voor een indruk van het salarisniveau in Griekenland). Ik wil best geloven dat ze daar te lage belastingen heffen, maar wat deze meneer Harbers beweerd is complete lariekoek. Het is de VVD eigen zullen we maar zeggen.
Dat is politiek eigen. Volgens de SP ben je ook al een rijke middegroeper als je 30000 euro bruto per jaar verdiend.

Neemt niet weg dat men gewoon tijd gezocht heeft voor het oplossen van de problemen van duitse en Franse banken. Als die banken in zwaar weer waren gekomen dan hadden de problemen in die landen dusdanig groot geweest dat het voor de rest van Europa nog lastiger zou worden.

Hoe dan ook zullen het altijd de rijkere kleine landen zijn die de problemen van de grotere europese landen moeten betalen.

Tijdens de val van de muur en de samenvoeging van de twee Duitslanden was de gulden de sterkste munt in europa en werd er steeds naar de Nederlandse bank gekeken om steunaankopen te doen voor de D-mark.
userIcon
Ben ik de enige die het hier mee eens is ?
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dit is complete onzin. Als je een beetje rond gaat Googelen dan weet je al snel dat dit niet klopt (zie o.a. hier voor een indruk van het salarisniveau in Griekenland). Ik wil best geloven dat ze daar te lage belastingen heffen, maar wat deze meneer Harbers beweerd is complete lariekoek. Het is de VVD eigen zullen we maar zeggen.
Hoezo te lage belastingen? Het hele probleem is dat de publieke sector de privé doodbelast.
userIcon
Populistisch VVD-gebral, door zo'n a-sociale plofkop/graaier En dan ook nog 't gore lef hebben om 't loon van 'n hardwerkende havenarbeider ter discussie te stellen! Wie heeft daar massaal belastingen ontdoken? Juist, de witteboorden graaiers, met allerhand achterlijke truukjes zoals zwembaden camoufleren.

En blijkbaar denkt de VVD nog boven de wet te staan ook, aangezien heel de EU toen verdragen gesloten heeft dat ten alle tijden de Euro-landen gesteund zullen worden. Moreel is men 't ook verplicht! En ja, ook ik denk dat 't nu weinig zoden aan de dijk zal zetten, aangezien er voor zulke grote mentaliteits/cultuur-veranderingen er minimaal 1 generatie overgeslagen moet worden.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:33 schreef Ruben2611 het volgende:
[..]


Hoe de stoep van Nederland eruit ziet wordt bepaald door de gezamelijke poilitieke partijen die samen middels coalitites beleid maken. Wie hier gaat zeggen dat de stoep van Nederland net zo vies is als die van Griekenland is achterlijk!

Alle EU-landen maken samen de EU en hebben dus alle recht om elkaar te helpen én terecht te wijzen. Het is logisch dat op gegeven moment de grens is bereikt, maar ook dat landen hun voorbereidingen treffen voor het geval de reddingsoperatie niet werkt.
Wij zijn duidelijk voorgelogen, met dat hele Griekenland verhaal. Eerst moesten ze gered worden, want dat was goed voor ons. En nu mogen ze dood vallen, nu de banken weer boven Jan zijn. Het hele verhaal had niks met redden te maken, maar met rekken.
Dit was de opzet vanaf het begin van de Griekenland crisis. Tijd kopen met onze belastingcenten en pensioenen.
Tijd waarin de banken hun belangen in Griekenland konden afbouwen, zodra dat is gebeurd, zal Griekenland failliet gaan en kunnen wij naar onze centen fluiten. De komende jaren worden alleen maar zuurder, meer belasting en bezuinigingen om dat miljardenverlies te boven te komen.
Behalve natuurlijk voor bestuurders van de banken, die zitten goed met hun bonussen, want die zijn natuurlijk verdiend door dat zij hun bank door deze moeilijke periode hebben geloosd.
Mij benieuwen bij welke bank Rutte en De Jager een top positie krijgen.
userIcon
Het zou aan de Grieken zelf liggen dat ze in de problemen zijn gekomen. "Belasting ontduiken is daar een sport."

O ja? Vergeet meneer hierbij even de rol van Goldman Sachs?
46  van 109 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 12/02 Grieks parlement stemt over bezuinigingen11
» 10/02 Eurolanden nog niet overtuigd door Griekenland22
» 07/02 De Jager: Griekenland kan uit de eurozone71
» 07/02 "Eurozone kan zonder Griekenland"18


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden