Nog meer schaatsslachtoffers rond Leeuwarden

Nederland • Geschreven door Novum op 12-02-2012 @ 11:54 - gepost door Mirjam
print 

Het schaatsweer heeft zaterdag tot een topdrukte geleid bij het Medisch Centrum Leeuwarden. Het ziekenhuis behandelde ongeveer honderd 'ijsslachtoffers'. Daarmee was het de drukste dag sinds er op natuurijs kan worden geschaatst.

Het ziekenhuis moest vanwege de drukte extra medewerkers oproepen. Ook werden overuren gedraaid. Onder de gewonden waren er 44 met een gebroken pols, vijftien met een hersenschudding, veertien met een schouderblessure, twaalf met een hoofdwond en acht met een elleboogblessure.

Vrijdag werden nog 77 mensen met verwondingen behandeld en in de dagen daarvoor lag het aantal onder de dertig. Sinds vorige week zaterdag zijn ongeveer 360 slachtoffers behandeld.


Bron: Novum


Lees ook:

» 11:49 Drukte op wegen naar de kust10
» 11:47 GroenLinks krabbelt iets op, VVD levert weer in47
» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen8
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden8


delen | eKudos nujij

7148 views / 61 reacties
Reacties op dit bericht
61  van 61 reacties op deze pagina. (15 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Kost allemaal maar niks he......die gezondheidzorg.....
userIcon
Jee! Da's alweer het tweede artikel over "ijsbrekers"
Zie je nu wel, schaatsen is gevaarlijk voor de gezondheid en moet verboten worden per direct.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:55 schreef gargamel het volgende:
Kost allemaal maar niks he......die gezondheidzorg.....
Inderdaad, en allemaal de ziektewet in, terwijl het werd afgeraden. Kost ook niets.
userIcon
Goed voor de Elf Breuken Tocht
Gezond weer enzo..
man harry64 (Redactie Frontpage) 12-02-2012 @ 12:09 fotoboek no homepage
userIcon
Schaatsen kan nu dus ook op de ontslag-lijst ongezonde leefstijl.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 12:06 schreef Mystic_HBC het volgende:
Leuk dit, gaan de premies voor schaatsers dan aub omhoog? Ik vind het beetje belachelijk om te betalen voor deze stumperds die toch zo nodig moesten gaan schaatsen...

Ik betaal al voor de rokers, de zuipers, de fitness papa's en mama's etc etc etc....

!
userIcon
En al die mensen boven mij maar klagen over de schaatsers.

Nee, jullie gedragen je altijd voorzichtig.
Stelletje moraal riddertjes...
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 12:06 schreef Mystic_HBC het volgende:
Leuk dit, gaan de premies voor schaatsers dan aub omhoog? Ik vind het beetje belachelijk om te betalen voor deze stumperds die toch zo nodig moesten gaan schaatsen...

Ik betaal al voor de rokers, de zuipers, de fitness papa's en mama's etc etc etc....
Zielig figuur.

Ik heb helemaal niks met schaatsten, maar iedereen mag toch lekker schaatsen als ze dat willen?

Als ik straks mijn auto instap, neem ik ook een risico op schade.
userIcon
Jaja, het solidariteitsbeginsel onder de laagopgeleiden blijft een heikel punt, getuige de reacties hierbooven.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:55 schreef gargamel het volgende:
Kost allemaal maar niks he......die gezondheidzorg.....
Daar betalen we toch voor, niet zo zeuren.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 12:33 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Hangt van de schuldvraag af, als jij iemand aanrijdt, mag ik echt hopen dat je alle kosten vergoed...

Non-voorbeeld dus.

Overigens niets zieligs aan, als je willens en wetens het gevaar opzoekt om te kunnen schaatsen (hoe triest ben je dan) dan mag je ook op de blaren zitten en de onkosten vergoeden.
Dit is rechts beleid overigens, iets waar Nederland voor gekozen heeft.
Naast de plicht om te werken hebben we ook het recht om te leven.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 12:33 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Hangt van de schuldvraag af, als jij iemand aanrijdt, mag ik echt hopen dat je alle kosten vergoed...

Non-voorbeeld dus.

Overigens niets zieligs aan, als je willens en wetens het gevaar opzoekt om te kunnen schaatsen (hoe triest ben je dan) dan mag je ook op de blaren zitten en de onkosten vergoeden.
Dit is rechts beleid overigens, iets waar Nederland voor gekozen heeft.
Is dit een foute vorm van Neo-Liberalisme?
userIcon
Mystic_HBC denkt alles te weten.
Denkt precies te weten hoe iedereen in elkaar steekt.
Maakt niet uit hoe oud of jong je bent Mystic_HBC, het zou voor jou en je omgeving goed zijn als eens niet zo zwart/wit praat, hokjes denkt?
Zomaar een ander nieuwbericht:
quote:
ELBURG - Bij de Veluwemeertocht van zaterdag zijn twee schaatsers ernstig gewond geraakt toen ze met elkaar in botsing kwamen. Een van de betrokkenen, een inwoner van Dalen, ligt met zwaar hersenletsel in het ziekenhuis in Zwolle. Zijn toestand is volgens een familielid kritiek.

Beide mannen botsten tijdens de tocht met de hoofden tegen elkaar. Ze liepen een schedelbasisfractuur op. De andere betrokkene, afkomstig uit Denekamp, is inmiddels weer bij kennis.

De man uit Dalen ligt in coma. Volgens een famlielid moet rekening worden gehouden met zijn overlijden.
Bron
userIcon
Heb ik iets gemist?
Waarom is het afgeraden om te schaatsen en wat heeft het met de ongevallen te maken?
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 12:45 schreef ThunderBitch het volgende:
Heb ik iets gemist?
Waarom is het afgeraden om te schaatsen en wat heeft het met de ongevallen te maken?
http://www.nu.nl/binnenla(...)sgevaarlijk-ijs.html
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 12:37 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Mij best, maar zadel mij niet met de extra kosten op, na waarschuwingen de waarschuwingen in de wind slaan en lekker koppig toch gaan schaatsen...

Dat is geen recht om te leven, dat is moedwillig koppig zijn en de samenleving voor de kosten laten opdraaien.
Mag ik straks van jou wel de weg op? Het schijnt erg glad te zijn.
userIcon
quote:
Ah, maar dit slaat toch meer op 'door het ijs zakken'?
userIcon
We hebben het hier dus over de lui die de Elfstedentocht zijn gaan schaatsen. Niet de pretschaatsers die pirouettes draaien op de plaatselijke singel.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 12:23 schreef schommelstoel het volgende:
En al die mensen boven mij maar klagen over de schaatsers.

Nee, jullie gedragen je altijd voorzichtig.
Stelletje moraal riddertjes...
He happen naar de baas?
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 12:59 schreef RickT het volgende:
[..]


Mag ik straks van jou wel de weg op? Het schijnt erg glad te zijn.
Je zegt het goed, schijnt
En als je een ongeluk veroorzaakt, dan zie je dat terug in je premie
Dat zouden ze bij schaatsers die na waarschuwingen toch het ijs op gaan ook moeten doen.
Of werkt dat bij jou niet zo?



Succes!
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 12:59 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]

Ah, maar dit slaat toch meer op 'door het ijs zakken'?
Reactie onder je, er werd massaal opgeroepen deze tocht na te schaatsen...
Er wordt tegen gewaarschuwd en toch gaan ze het doen.
userIcon
Zou wel willen schaatsen maar durf gewoon niet meer. Ben als de dood dat ik een rotsmak maak.

Zul je zien dat ik straks mijn nek breek op dat kleine plekje ijs hier op de stoep bij mijn voordeur
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:02 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Je zegt het goed, schijnt
En als je een ongeluk veroorzaakt, dan zie je dat terug in je premie
Dat zouden ze bij schaatsers die na waarschuwingen toch het ijs op gaan ook moeten doen.
Of werkt dat bij jou niet zo?



Succes!
ANWB waarschuwt voor gladde wegen, toch ga ik straks de weg op. Ondanks alle waarschuwingen ga ik die tocht rijden.
Ik bedoel meer dat als ik tegen een boom aan knal dat jij ondanks alle waarschuwingen die ik heb gehad mijn botbreuken moet betalen.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 12:44 schreef Avernis het volgende:
[..]

Meh, dus als schaatsers ongezond zijn en er iets van gezegd wordt dan valt dat onder zeuren?

Wel erg gemakkelijk zo eh?
Idd, zo moeilijk is het niet.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:07 schreef RickT het volgende:
[..]


ANWB waarschuwt voor gladde wegen, toch ga ik straks de weg op. Ondanks alle waarschuwingen ga ik die tocht rijden.
Ik bedoel meer dat als ik tegen een boom aan knal dat jij ondanks alle waarschuwingen die ik heb gehad mijn botbreuken moet betalen.
Voor vandaag geen gladheid waarschuwing door de ANWB, morgen wel, keus is aan jou, ga je niet de weg op naar werk, aanvaard je de consequenties toch ook gewoon? (Geen loon die dag, boze baas en ontslag oid....)

En wordt er al dagen gewaarschuwd voor gevaarlijk ijs rond Leeuwarden, en waar gaat dit artikel over, juist, ongelukken rond Leeuwarden, dan is het opeens onzin, en mag de samenleving voor de kosten opdraaien.

Apart toch weer.

Als ik aan een electriciteits kabel ga zitten trekken, ook al staat er: Pas op Levensgevaar, en ik beland in het ziekenhuis krijg ik ook half Fok! over mij heen dat ik voor de kosten op moet draaien...

Maar als je aan het 'schaatsen' komt hebben heel veel mensen opeens opvallend lange tenen.

Edit:
En dan is het glad, hoe vaak zie je niet in een bericht dat wanneer er ongevallen zijn geweest na gladheid dat er gemiept wordt over winterbanden en dat de kosten op degene verhaalt dient te worden bij degene die geen winterbanden hebben...

Maar ja, schaatsen he... Kritiek op iets Nederlands... Het kan/mag gewoon niet. Wel altijd naar andere wijzen....
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:07 schreef RickT het volgende:
[..]


ANWB waarschuwt voor gladde wegen, toch ga ik straks de weg op. Ondanks alle waarschuwingen ga ik die tocht rijden.
Ik bedoel meer dat als ik tegen een boom aan knal dat jij ondanks alle waarschuwingen die ik heb gehad mijn botbreuken moet betalen.
Aight, lijkt me dat we dan ook alle junks moeten vergeven voor hun misstappen als waarschuwen toch niet helpt
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:08 schreef RickT het volgende:
[..]


Idd, zo moeilijk is het niet.
Kijk, den Hollander - gif spugen dat iedereen moet betalen die bewust zijn gezondheid schaadt, maar kom niet aan zijn vermeack

Sluit dan een extra verzekering af voor de sporters
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:19 schreef Avernis het volgende:
[..]

Kijk, den Hollander - gif spugen dat iedereen moet betalen die bewust zijn gezondheid schaadt, maar kom niet aan zijn vermeack

Sluit dan een extra verzekering af voor de sporters
Precies dit!
userIcon
Iedereen die niet veilig voor de TV op de bank zit met dit weer preventief ruimen!!
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:03 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Reactie onder je, er werd massaal opgeroepen deze tocht na te schaatsen...
Er wordt tegen gewaarschuwd en toch gaan ze het doen.
Okay.
Hopelijk is het snel afgelopen. Wie zich op het ijs waagt terwijl er voor gewaarschuwd wordt, is niet goed wijs.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:21 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]

Okay.
Hopelijk is het snel afgelopen. Wie zich op het ijs waagt terwijl er voor gewaarschuwd wordt, is niet goed wijs.
Dit dus, en dan mag van mij dus de onkosten best verhaald worden op deze personen.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 12:32 schreef DeBekendeRuigpoothoender het volgende:
Jaja, het solidariteitsbeginsel onder de laagopgeleiden blijft een heikel punt, getuige de reacties hierbooven.
Het solidariteitsbeginsel in de handel en de politiek ook. Allemaal laagopgeleiden ?
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:25 schreef Illuminooitniet het volgende:
[..]

Het solidariteitsbeginsel in de handel en de politiek ook. Allemaal laagopgeleiden ?
Hehe, JA - je maakt me niet wijs dat ze bij de ECB mensen in dienst hebben die kunnen hoofdrekenen
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:30 schreef Distortion het volgende:
[..]


Welke waarschuwingen? Als het is gebeurd buiten de baan om op een gevaarlijk stuk, dan zou je gelijk hebben. (en dan nog trouwens..) In dit geval weet je niks van de oorzaken en zit je alleen te trollen.

Dat jij de hele dag onder je alu hoedje binnen wil zitten betekend nog niet dat de rest van de wereld dat ook moet doen.
Ook voor jou:
http://www.nu.nl/binnenla(...)sgevaarlijk-ijs.html

Als je iets niet wilt zien, zie je het ook niet...
Het ging om ijs rond Leeuwarden, en waar gaat dit artikel over?

Dat jij niet kan lezen moet je niet op mij afreageren.

quote:

De Elfstedentocht gaat niet door, maar vele honderden mensen hebben toch de schaatsen ondergebonden om zelf de tocht te rijden.

De Friesche IJsbond waarschuwde vrijdag dat dat tot levensgevaarlijke situaties kan leiden bij het kruisen van het Van Harinxmakanaal bij Leeuwarden en Harlingen.
Duidelijk zo?
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:38 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Sowieso die Friezen flink laten betalen!
Beetje een gok, maar ik denk juist dat het niet de Friezen zijn die de ongelukken krijgen, eerder den Hollander die denkt 'ff' de tocht na te schaatsen.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:36 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]


Ook voor jou:
http://www.nu.nl/binnenla(...)sgevaarlijk-ijs.html

Als je iets niet wilt zien, zie je het ook niet...
Het ging om ijs rond Leeuwarden, en waar gaat dit artikel over?

Dat jij niet kan lezen moet je niet op mij afreageren.

[..]


Duidelijk zo?
We hebben gewoon nieuwe waarschuwingen nodig; voortaan enkel nog in het Latijn waarschuwen dat het ijs dun is, en dan in het Nederlands erbij zetten dat het prachtig schaatsweer wordt
Al die figuren die nu gaan zitten klagen dat de premies maar omhoog moeten, dat de maatschappij ervoor opdraait, de werkgevers met de kosten zitten enz enz. __!!

Ik hoop van harte dat het trolls zijn. Maar zo niet, dan a.u.b. niet op de fiets of in de auto stappen, want ik wil er niet voor opdraaien als jullie op je muil kletteren of je auto om een boom vouwen!
userIcon
Er is helemaal niet gewaarschuwd dat je niet moet gaan schaatsen! De waarschuwingen, waar jullie het over hebben, gaan alleen over het schaatsen op gevaarlijk ijs.
Maar láng niet al die mensen, die botbreuken hebben opgelopen bij het schaatsen, hebben op gevaarlijk ijs geschaatst! Ze zijn vaak gewoon gevallen, gebotst of anderszins beschadigd. Of gewoon uitgegleden zónder te schaatsen.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:15 schreef hottentot het volgende:
[..]


Het wil maar niet tot je doordringen dat er opgeroepen is om niet op die plaatsen te gaan schaatsen omdat er een vergrote kans is om er doorheen te zakken. De lijst van gisteren zegt : Onder de gewonden waren er 44 met een gebroken pols, vijftien met een hersenschudding, veertien met een schouderblessure, twaalf met een hoofdwond en acht met een elleboogblessure. Dus van de ongeveer 100 zijn er 93 personen die niet gewond geraakten omdat ze door het ijs zakten maar omdat ze gevallen zijn. Tevens gold de waarschuwing voor bepaalde wateren en uit het bericht is niet op te maken dat deze ongelukken ook op die wateren zijn gebeurd.

Als jij vele posters hier het stereotype rechts vind, dan ben jij hier zeer zeker het stereotype die de boel verdraaid en dan te dom en blind is om dit in te zien.
Grappig, en jij gaat er dan gemakshalve wel van uit dat het niet daar is gebeurd... Nu verdraai jij de boel

En dan nog, bijna 10% door het ijs zakken van je lijstje... 10%!!!
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 15:50 schreef xdr92 het volgende:
Al die figuren die nu gaan zitten klagen dat de premies maar omhoog moeten, dat de maatschappij ervoor opdraait, de werkgevers met de kosten zitten enz enz. __!!

Ik hoop van harte dat het trolls zijn. Maar zo niet, dan a.u.b. niet op de fiets of in de auto stappen, want ik wil er niet voor opdraaien als jullie op je muil kletteren of je auto om een boom vouwen!
Mij best, geldt dit ook voor mensen met kinderen? Kinderbijslag enzo. Oh en Studie Financiering?
En geldt dit ook voor rokers? Want in eerdere topics werd namelijk wel geopteerd voor een verhoging van de premie.
Met drinken ook, met sporten ook etc etc...

Ik doe gewoon mee met de 'tijd van tegenwoordig' het individualisme. "Ikke ikke en ikke, de rest mag van mij part allemaal stikke"
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 15:55 schreef venzje het volgende:
Er is helemaal niet gewaarschuwd dat je niet moet gaan schaatsen! De waarschuwingen, waar jullie het over hebben, gaan alleen over het schaatsen op gevaarlijk ijs.
Maar láng niet al die mensen, die botbreuken hebben opgelopen bij het schaatsen, hebben op gevaarlijk ijs geschaatst! Ze zijn vaak gewoon gevallen, gebotst of anderszins beschadigd. Of gewoon uitgegleden zónder te schaatsen.
Niet iedereen die downloadt zal bij een verbod het origineel gaan kopen...
Zelfde dooddoener...
IIG, als je gaat schaatsen neem je gewoon risico. Gezien de hoeveelheid meldingen van slachtoffers is dat dus niet zonder reden. Als je dat willens en wetens toch gaat doen, mag je van mij part zelf voor de kosten opdraaien.

Heerlijk, dit individualisme... Bevalt mij wel... Samenleving is toch maar links...
61  van 61 reacties op deze pagina. (15 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 11:49 Drukte op wegen naar de kust10
» 11:47 GroenLinks krabbelt iets op, VVD levert weer in47
» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen8
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden8


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden