[Upd] Controverse rond Marokkaanse winnaar Leids Cabaret Festival

Media & Cultuur • Geschreven door ANP op 12-02-2012 @ 08:30 - gepost door Stefan
Laatste update: 12-02-2012 15:35

print 

De uit Marokko afkomstige Omar Ahaddaf (32) is zaterdagavond door de jury uitgeroepen tot de winnaar van het Vara Leids Cabaret Festival. Ook het publiek koos voor Ahaddaf, die 10 jaar geleden naar Nederland kwam.

Volgens de jury is Ahaddaf 'een absoluut juweel' die met een 'gedurfde' voorstelling kwam. "Het is iemand die iets te melden heeft", zei jurywoordvoerder Jacques d'Ancona.

Tijdens de finale van het jaarlijks terugkerende cabaretfeest in de Leidse Schouwburg stonden drie finalisten op het podium. Naast Ahaddaf waren dat Pepijn Schoneveld uit Amsterdam en de Vlaming Arnout Van den Bossche.

Update 13.02 uur
Website Camedy.nl onthult dat Ahaddaf verre van origineel is. Zo stelde Omar dat Frans geen taal maar een houding is, een oude grap van Klaas van der Eerden. De grap over arm-moedig en rijk-dom is al vijf jaar oud en ook de grap: ik zat op de bus te wachten, zegt de politie, kom daar eens vanaf is verre van origineel. Tot slot stelt Bram van der Velde dat Omar grappen heeft gekocht, aldus Camedy. Omar heeft nog geen reactie gegeven.

Update 15.35 uur
"Het klopt niet", aldus Ahaddaf desgevraagd. "Ons collectief, Comedy Cafe in Amsterdam, heeft meegeholpen om sommige grappen nog wat aan te scherpen. Dat is heel gebruikelijk", lichtte Van der Velde toe. Volgens Van der Velde is hij verkeerd geciteerd op de website Camedy.nl, waar in een artikel de suggestie wordt gewekt dat Ahaddaf hem heeft betaald.

Ophef rond'plagiaat' cabaretfestival
Ophef rond 'plagiaat' cabaretfestival (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88
» 21/05 Raad voor Cultuur: bezuinigingen 'slaan gaten'33


delen | eKudos nujij

19516 views / 145 reacties
Reacties op dit bericht
74  van 145 reacties op deze pagina. (26 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
Jacques d'Ancona
userIcon
de fuck? dies toch dood?
man Stefan (Redactie Frontpage) 12-02-2012 @ 09:14 fotoboek no homepage
userIcon
Hij schijnt de meeste grappen te hebben gestolen

http://www.camedy.nl/nieu(...)ids-cabaret-festival
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 09:14 schreef Stefan het volgende:
Hij schijnt de meeste grappen te hebben gestolen

http://www.camedy.nl/nieu(...)ids-cabaret-festival
Tja, 't blijft cultuur hé
userIcon
Grappen niet zelf bedenken en dan mee doen met het Leids Cabaret Festival? Dat is wel ongelofelijk brutaal. Het is ook een teken dat de jury geen weet heeft van cabaret

Jacques d'Ancona Die weet toch niks van humor.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 11:09 schreef Rapaille het volgende:
Grappen niet zelf bedenken en dan mee doen met het Leids Cabaret Festival? Dat is wel ongelofelijk brutaal. Het is ook een teken dat de jury geen weet heeft van cabaret

Jacques d'Ancona Die weet toch niks van humor.
OH jawel, dat weet hij wel hoor. Alleen de meeste mensen kennen hem alleen als pispaaltje van Henny Huisman. Maar de beste man is ook voetbal scheids geweest en kan redelijk uithalen in woord .
tja dat had je kunnen verwachten he ,die jatten alles wat los en vast zit.
userIcon
Een Marokkaan die steelt is toch geen nieuwswaarde meer.
userIcon
Dat is het gevolg van positieve discriminatie. Allochtonen worden niet serieus genomen en al hun prestaties in twijfel getrokken.

Gefeliciteerd, politiek correct Nederland!
Ze stelen toch allemaal elkaars grappe
Tja... weg prijs, inleveren en aan nummer 2 geven.
userIcon
Zonder eigen grappen het Leids cabaretfestival winnen Als ze daar nog serieus genomen willen worden, moeten ze direct zijn titel intrekken.
Als hij helemaal niets had gezegd op het podium had hij nog gewonnen. Want de zielige allochtoon moet wel winnen natuurlijk.
userIcon
Zonet was er op 3FM een fragment over katten ofzo van deze gast, hahahahahah wat totaal NIET grappig
man Nezhi (FOK!games crew) 12-02-2012 @ 13:22 fotoboek no homepage
userIcon
Jezus, zijn dat nou de beste grappen die cabaratiers hier kunnen maken? Wat een kutgrappen.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:21 schreef Ouwesok het volgende:
Zou de herkomst van alle grappen ook uitgeplozen zijn wanneer een niet-Marokkaan had gewonnen
Youp van het Hek was ook niet altijd origineel, en een van de grootste schrijvers ooit zei dat het geheim van success in het verbergen van je bronnen ligt.

..maakt het uit? Zolang ze lezen dat het een buitenlander is en het geassocieerd kan worden met stelen en onze vooroordelen bevestigd zien dan zijn we blij. Maakt niet uit dat enkele van onze professoren meedoen aan het plagiaat - dat vergeten we weer snel
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 12-02-2012 @ 13:24 fotoboek homepage
userIcon
Zelfs hun grappen zijn gejat?
Ik moet opeens denken aan de Olympische spelen die in Duitsland zijn gehouden in 1936, en dat Hitler het niet leuk vond dat een neger een wedstrijd won..

Sjonge jonge zet wat een ophef, omdat een Marokkaan heeft gewonnen..
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:19 schreef Ali55J het volgende:
Camedy.nl ..
Trieste figuren daar..
It takes one , to know one.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 12-02-2012 @ 13:30 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:26 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
Ik moet opeens denken aan de Olympische spelen die in Duitsland zijn gehouden in 1936, en dat Hitler het niet leuk vond dat een neger een wedstrijd won..

Sjonge jonge zet wat een ophef, omdat een Marokkaan heeft gewonnen..
Want Jesse Owens stond stijf van de anabolen?

Nee, die was gewoon de snelste.

Kromme en vooral dubieuze vergelijking dus, mr. Godwin.
userIcon
quote:
De uit Marokko afkomstige Omar Ahaddaf (32)
Tja jatten wordt in deze cultuur schijnbaar met de paplepel ingegoten en wij belonen ze er nog voor ook..

In Marokko was zijn tong eraf gehakt
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:18 schreef Ali55J het volgende:
Gefeliciteerd Omar Ahaddaf .
Iemand feliciteren omdat die gestolen heeft...

Oh wacht, het is onze parasiet, die het zegt
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:26 schreef alarad het volgende:
Ongelooflijk dat Marokkanen hier in NL alle mogelijke prestigieuze prijzen winnen en dan nog beschuldigen dat ze niet integreren. Wat een afgunstig volk hebben we hier. Maar jah, wij gaan gewoon door...


Wheeee, ze gunnen me mijn prijs niet, ik word gediscrimineerd...........

Onzin, als je wint met gejat materiaal , verdien je die prijs gewoon niet !
VARA Leids Cabaret Festival

Ik ben marokkaan en heb iets gewonnen
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:24 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
Ik reageer amper nog op nieuwsberichten, maar ik druk wel altijd -1 bij Ali55J...
userIcon
De nieuwe Seth Gaaikema?
userIcon
Wat is het probleem? Wekelijks zijn miljoenen mensen aan de buis gekluisterd voor shows als The Voice Of Holland, waar zangers en zangeressen ook niks anders doen dan andermans liedjes imiteren, in plaats van zélf origineel zijn...

Laat zo'n Marokkaan eens zien dat -ie uitstekend is geïntegreerd in het land waar zulke TV-formules groot zijn geworden, is het wéér niet goed....
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:35 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Wat is het probleem? Wekelijks zijn miljoenen mensen aan de buis gekluisterd voor shows als The Voice Of Holland, waar zangers en zangeressen ook niks anders doen dan andermans liedjes imiteren, in plaats van zélf origineel zijn...

Laat zo'n Marokkaan eens zien dat -ie uitstekend is geïntegreerd in het land waar zulke TV-formules groot zijn geworden, is het wéér niet goed....
Verschil is dat die van de Voice of Holland niet doen alsof ze een origineel nummer zingen.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 12-02-2012 @ 13:39 fotoboek homepage
userIcon
En al die zogenaamde racisten zullen dan ook wel een Najib Amhali afkraken omdat hij toevallig een Marokkaan is, toch?

Over die man kom ik anders weinig reacties tegen die negatief zijn. Zal het dan stiekem toch aan die "winnaar" liggen? Maat goed, vooral doorgaan mensen op dubieuze wijze in het racistenhoekje te duwen. Des te minder waarde dat woord krijgt en des te minder kracht krijgt ook het misbruik ervan.
Afgunst omdat een marokkaan won? wat een onzin argument, dit is toch zeer zeker niet de eerste marokkaanse cabaretier die succes boekt. Wel de eerste die dus flink door de mand valt, en gestolen goed gedijt niet. toch moet die dief het hoofd boven water gehouden worden ^^ krijg de tering met die achterlijke achterbakse marrokkaanse kut cultuur.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:34 schreef Bayswater het volgende:
De nieuwe Seth Gaaikema?
Is er weer een pil naar iemand genoemd?

(ook een oude grap die hier ergens op een verstofte elpee staat)
userIcon
Wat doet het er in dit geval toe dat het een Marokkaan is, je hoeft het niet overál bij te vermelden.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:40 schreef RickT het volgende:
Wat doet het er in dit geval toe dat het een Marokkaan is, je hoeft het niet overál bij te vermelden.
Als het een Fries was geweest had dat er waarschijnlijk ook wel bijgestaan.
Hier op Fok! althans.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:44 schreef schaakstuk het volgende:
[..]

Als het een Fries was geweest had dat er waarschijnlijk ook wel bijgestaan.
Hier op Fok! althans.
Ja maar ik weet al waarom, het is een voorzetje voor alle originele inkoppertjes hier.
userIcon
Een excuus Marokkaan laten winnen is toch wel zoooo 2001
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 12-02-2012 @ 13:48 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:39 schreef alarad het volgende:
[..]


Marokkaan in de titel en iedereen walgt of het nou goed of slecht is. Dat noemen ze haat. Zo'n haat kan doorbreken naar discriminatie en racisme. Menig Fokkers! hier zijn van de laatste categorie. Maar goed, wij gaan verder en zorgen dat we meer prijzen winnen
Maar dat hij wint door grappen te jatten is natuurlijk prima volgens jou. Als het een Nederlander was die ten koste van een Marokkaan won, dán was het opeens wel "racisme".
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:39 schreef alarad het volgende:
[..]

Marokkaan in de titel en iedereen walgt of het nou goed of slecht is. Dat noemen ze haat. Zo'n haat kan doorbreken naar discriminatie en racisme. Menig Fokkers! hier zijn van de laatste categorie. Maar goed, wij gaan verder en zorgen dat we meer prijzen winnen
Nog meer prijzen

Zag laatst in Opsporing Verzocht weer een echte ouderwetse topcast met weer veel marokkanen in de hoofdrol. Tijd dat jullie daar ook eens een prijs voor krijgen.

[ Bericht gewijzigd door Dayan op zondag 12 februari 2012 @ 13:58 ]
userIcon
wat heeft zijn afkomst er mee te maken?
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:51 schreef gundarr het volgende:
Nou! Fok! Heeft de scoop weer!!!!
Het wordt geschreven alsof hij de hele show bij elkaar heeft gejat
Als je geen eigen grappen maakt, dan heb je alles gejat ja.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:40 schreef RickT het volgende:
Wat doet het er in dit geval toe dat het een Marokkaan is, je hoeft het niet overál bij te vermelden.
Als je de afkomst bij slechte dingen vermeld dan mag je het ook bij goede dingen doen, anders word het wel heel éénzijdig.

(Maar ja toen wisten we nog niet hij de boel belazerd heeft.)
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:52 schreef Daskaar het volgende:
wat heeft zijn afkomst er mee te maken?
De vermelding dat hij een Marokkaan is zie ik als een pleonasme.
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 09:14 schreef Stefan het volgende:
Hij schijnt de meeste grappen te hebben gestolen

http://www.camedy.nl/nieu(...)ids-cabaret-festival
En gekocht Wist niet eens dat die handel bestond.

- Goedemorgen meneer, kan ik u helpen?
- Eh ja, doet u mij maar 2 grappen, 3 grollen en 5 dijenkletsers.
- Anders nog iets?
- Nee, dit lijkt me wel genoeg om het LCF mee te winnen.

man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 12-02-2012 @ 14:04 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:57 schreef alarad het volgende:
[..]


Ik ken het vak niet en laat het over aan de deskundigen. De deskundigen hebben hem als winnaar uitgekozen. Ten koste van een Marokkaan? Ik zou het al geweldig vinden dat een Marokkaan genomineerd is. Zeker van een Marokkaan die pas 10 jaar in Nederland woont. Daarnaast ben ik niet afgunstig of haatdragend ook al ben ik in Nederland geboren, gelukkig heb ik die twee oer-hollandse eigenschappen niet overgenomen.
Als jij dat twee oer-Nederlandse eigenschappen noemt mag je blij zijn geen inburgeringsexamen te hoeven doen...
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:03 schreef DAARHEID het volgende:
[..]


En gekocht Wist niet eens dat die handel bestond.

- Goedemorgen meneer, kan ik u helpen?
- Eh ja, doet u mij maar 2 grappen, 3 grollen en 5 dijenkletsers.
- Anders nog iets?
- Nee, dit lijkt me wel genoeg om het LCF mee te winnen.


Ik wil een maal en amusementsbroek, maat 42 !
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:57 schreef alarad het volgende:
[..]


Ik ken het vak niet en laat het over aan de deskundigen. De deskundigen hebben hem als winnaar uitgekozen. Ten koste van een Marokkaan? Ik zou het al geweldig vinden dat een Marokkaan genomineerd is. Zeker van een Marokkaan die pas 10 jaar in Nederland woont. Daarnaast ben ik niet afgunstig of haatdragend ook al ben ik in Nederland geboren, gelukkig heb ik die twee oer-hollandse eigenschappen niet overgenomen.
Tis maar goed dat er geen prijs voor beste overvaller, dief, moordenaar, loverboy, oplichter, werkloze en bijstandfraudeur etc. is anders zouden ze echt dagelijks een prijs winnen
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:59 schreef alarad het volgende:
[..]

De grootste pipo op Fok! die niets inhoudelijks te zeggen heeft en die diep van binnen doodgaat, omdat Marokkanen prijzen pakken.
Prijzen? Meervoud?
Doodgaan? Ben je mal. Ik geef toe dat het een hele prestatie voor jullie is om iets te winnen in aanmerking genomen dat de meesten van jullie niet eens konden meedoen in verband met detentie.

[ Bericht gewijzigd door Dayan op zondag 12 februari 2012 @ 14:18 ]
man harry64 (Redactie Frontpage) 12-02-2012 @ 14:08 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:26 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
Ik moet opeens denken aan de Olympische spelen die in Duitsland zijn gehouden in 1936, en dat Hitler het niet leuk vond dat een neger een wedstrijd won..

Sjonge jonge zet wat een ophef, omdat een Marokkaan heeft gewonnen..
Leuk dat je daarbij was...
Oh! nee...Toch niet.

OT: Freek de jongúh en Yuppie Youpie worden ook bekritiseerd, daar moet je tegen kunnen als Marokkaan cabaretier, Anders had je geen Marokkaan cabaretier moeten worden. Laat de discrimi-nazie dus maar thuis, anders gaat NBK of SMN zich er nog mee bemoeien, en die hebben zéker geen gevoel voor humor.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 12-02-2012 @ 14:10 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:06 schreef Dayan het volgende:
[..]

Prijzen? Meervoud?
Het is ook maar één deelnemer trouwens.
userIcon
quote:
Tot slot stelt Bram van der Velde dat Omar grappen heeft gekocht, aldus Camedy.
Nou, daar kunnen andere Marokkanen een voorbeeld aan nemen
userIcon
Een stelende Marokkaan??
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:18 schreef Addict1337 het volgende:
Een stelende Marokkaan??
Het lijken wel Nederlanders met al onze professoren die de laatste tijd van plagiaat zijn verdacht
Jonge, dit is hetzelfde als liedjes. Sommige nummers gebruiken dezelfde akkoorden en ineens is het plagiaat. Net alsof er copyright zit op de volgorde van akkoorden.

Kijk in een nieuwe context en nieuwe tijd vind ik het prima om sommige oude grappen opnieuw te gebruiken die dan net de puntjes op de i zetten.
man harry64 (Redactie Frontpage) 12-02-2012 @ 14:35 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:28 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
[..]


Dit artikel is al bij voorbaat een Godwin, hetzelfde geldt voor deze Nederlandse maatschappij, die al heel lang vrij rechts is, we zien niet meer wat extreem rechts is. Zo ver zijn we nu.
En kennelijk is het Leids Cabaret Festival georganiseerd door de VARA een wij-van-wc-eend-zeggen-wc-eend-is-the-best. Is dat dan extreem-links? Of is het gewoon ego strelen van een paar uitgerangeerde cultuurkneuzen die nu naast gratisgeld in de vorm van snoepsidies grijpen omdat het wat minder gaat met de reconomie?
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 14:35 schreef harry64 het volgende:
[..]

En kennelijk is het Leids Cabaret Festival georganiseerd door de VARA een wij-van-wc-eend-zeggen-wc-eend-is-the-best. Is dat dan extreem-links? Of is het gewoon ego strelen van een paar uitgerangeerde cultuurkneuzen die nu naast gratisgeld in de vorm van snoepsidies grijpen omdat het wat minder gaat met de reconomie?
Wacht even hoor...dus ik mag niets zeggen over mensen die discrimineren, anders doe ik aan positieve discriminatie ??

Dit wordt dan wel een erg zwart/wit verhaal, hoe jij het stelt. Ik ben tegen alle vorm van discriminatie, positief of negatief.

Het gaat mij om dit artikel, dat direct spreekt van een controverse, terwijl er weinig is gebeurd (ja 2 niet originele grapjes). Om er dan gelijk 'controverse ' bij te zetten, is stemmenmakerij. Als het geen Marokkaan was geweest, weet ik vrij zeker dat er geen artikel over gemaakt zou zijn. Als ik het gewoon objectief bekijk, is dit gewoon discriminatie en stemmen-makerij, omdat het een Marokkaan is.

Daarom mijn vergelijking met Hitler en die neger.

[ Bericht gewijzigd door Jeroen_Blueman op zondag 12 februari 2012 @ 15:05 ]
userIcon
Kijk, nu hebben we ook onze eigen Carlos Mencia. We komen er wel!
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:33 schreef Dayan het volgende:
VARA Leids Cabaret Festival

Ik ben marokkaan en heb iets gewonnen
AHHHHH, de VARA en BNN
Dat is toch ook de Omroep die samen met BNN Ali B en YesR heeft"groot" gemaakt?
Net zoals het romantiseren van Kempi ( crimineel ) en noem al die zogenaamde neder hop rotzooi maar op( het is een belediging voor het genre maar goed ) , op eigen kracht word het niks
Ff opzoeken wie er van middag uitzenden op 3 FM ( want daar werd toch dat Oh zo leuke fragment uitgezonden ) en ja hoor BNN
Zo kunnen we nog wel ff doorgaan , neem die faalzender FunX moest stadsjongeren van allochtone en autochtone afkomst helpen samengaan , dikke faal niet gelukt , gesjoemel met luistercijfers enz enz main drive achter die zender BNN en de VARA
Bart de Graaf draait zich om in zijn graf.


De enige prijs die Marokkanen op eigen kracht winnen is de prijs "meest geziene allochtoon" in opsporing verzocht.
Daar kan BNN of de VARA niks aan veranderen want we prikken toch wel door die gemaakte positieve discriminatie heen
En weet je , voordat men weer gaat wijzen of Godwins er tegenaan gaat gooien

ZE DOEN HET ZELF
Iedereen kan een uitkering krijgen om in zijn onderhoud te voorzien , zo simpel is dat , armoede is geen argument voor criminaliteit in dit land, en wie het arm heeft heeft het daar zelf naar gemaakt door boven zijn stand te leven
userIcon
Hij had in elk geval een DAF
Je grappen jatten is toch komisch?

Verder vond ik die grappen over Mohammed echt goed.
userIcon
Een Marokkaanse winnaar bij een Vara festival. Wie had zoiets ooit verwacht.
Het gaat er niet om of hij de grappen van een ander heeft het gaat er om hoe hij het brengt..
userIcon
En de tweede reactie is alweer een poging om Wilders er weer bij te betrekken door de zure zolderkamer dwangneuroten.
Ga eens naar buiten, het leven is zoveel meer dan Wilders.


OT: wat fijn voor die marokkaan dat hij moet winnen met gestolen grappen.
userIcon
Was dit weer zo'n allochtonen knuffelende jury waarbij alle autochtone Nederlanders al bij voorbaat kansloos waren ?
userIcon
Dus hij heeft 2 grappen gebruikt die al eerder door andere cabaretiers gebruikt zijn? Big fucking deal
userIcon
Dat vergoeilijkende geneuzel van de betrokkenen in de laatste update, begrijp ik niet helemaal.

Of hij grappen heeft gejat of gekocht, lijkt me niet al te moeilijk vast te stellen. Doe dat, in plaats van eromheen te brabbelen.
userIcon
WOO WOO DAMAGE CONTROL
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 15:44 schreef padlarf het volgende:
Dus hij heeft 2 grappen gebruikt die al eerder door andere cabaretiers gebruikt zijn? Big fucking deal
Nee, volgens Camedy had hij slechts twee eigen grappen. De rest was gejat of gekocht.
userIcon
Politiek correcte prijs van nul en generlei waarde
Het is niet voor niets het linkse VARA festival dat een Marokkaanse excuusTruus laat winnen.
Het was waardeloos in één woord maar ja daar denken linkse omroepers anders over.
En dan nog gejat ook maar ja dat zit in de aard van het volk.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 15:57 schreef DuvalBrood het volgende:
Hij is Marrokaan, dus kan fascistisch Nederland het niet hebben en moet het grut tieren en blaten.
Dat dus.

Grappen worden tig keer herbruikt en in een nieuw jasje gestoken.
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 13:39 schreef Ferdo het volgende:
En al die zogenaamde racisten zullen dan ook wel een Najib Amhali afkraken omdat hij toevallig een Marokkaan is, toch?

Over die man kom ik anders weinig reacties tegen die negatief zijn. Zal het dan stiekem toch aan die "winnaar" liggen? Maat goed, vooral doorgaan mensen op dubieuze wijze in het racistenhoekje te duwen. Des te minder waarde dat woord krijgt en des te minder kracht krijgt ook het misbruik ervan.
Ja maar Najib Amhali is dan ook echt gewoon goed
Van Najib moeten mensen gewoon afblijven, die is meer Nederlander dan de meesten van ons.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 12-02-2012 @ 16:04 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 15:57 schreef DuvalBrood het volgende:
Hij is Marrokaan, dus kan fascistisch Nederland het niet hebben en moet het grut tieren en blaten.
Door eens niet zo achterlijk, zeg. Jij ziet achter elke boom zeker een fascist. Kun je vast wel voor behandeld worden.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 12-02-2012 @ 16:11 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 12 februari 2012 @ 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]


Najib wordt door mensen zoals jij alleen gewaardeerd omdat hij Marokkanen op de hak neemt. Niet om zijn humor zelf dus. Please, get lost.
Hoe kom je daar nou bij, mafkees? Oh wacht, dat vul je zelf, en jij alleen, zo voor me in om me een bepaalde hoek in te trappen. Laat me voortaan zelf bepalen waarom ik iets van iemand vind. Oké? Braaf!

[ Bericht gewijzigd door Ferdo op zondag 12 februari 2012 @ 16:55 ]
Komt een man bij de dokter, zegt de dokter: ruim je dat zelf even op.
74  van 145 reacties op deze pagina. (26 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88
» 21/05 Raad voor Cultuur: bezuinigingen 'slaan gaten'33


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden