'Nederlandse snelheidsboete het hoogst'

Nederland • Geschreven door Novum op 11-02-2012 @ 20:08
print 

In Nederland zijn de boetes voor snelheidsovertredingen vergeleken met omringende landen het hoogst. Dat meldt RTL Nieuws zaterdag, dat de Nederlandse tarieven van snelheidsboetes met die in Spanje, Frankrijk, Duitsland, België en Luxemburg vergeleek.

Zo betalen weggebruikers in Nederland 110 euro voor een snelheidsoverschrijding van vijftien kilometer, terwijl daar in Duitsland twintig euro voor gerekend wordt en in Frankrijk 45 euro. In 2006 waren de Nederlandse boetetarieven nog lager dan gemiddeld. De hoogte van de Nederlandse boetes is de afgelopen vier jaar echter met 66 procent gestegen.

De overheid zegt dat de boetes zo hoog zijn om de verkeersveiligheid te vergroten en om rijgedrag te beïnvloeden. Betrokkenen trekken dat tegenover RTL Nieuws echter in twijfel. Volgens hen zijn de boetes zo hoog om de kas van het ministerie van Veiligheid en Justitie te spekken. Zo zegt voormalig landelijk verkeersofficier van Justitie Koos Spee dat hij wel eens op het ministerie moest komen uitleggen waarom er minder boete-inkomsten waren. "Dan zie je dat er later een forse verhoging plaatsvindt. Het gaat kennelijk toch om de inkomsten."


'Nederlandse snelheidsboete het hoogst' (Foto: Novum)


Bron: Novum


Lees ook:

» 11:49 Drukte op wegen naar de kust9
» 11:47 GroenLinks krabbelt iets op, VVD levert weer in40
» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen8
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden8


delen | eKudos nujij

7040 views / 146 reacties
Reacties op dit bericht
82  van 146 reacties op deze pagina. (18 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
Beste verschillen
userIcon
Het scheelt die fukkers van de Flitzpolizei dan ook geen fuck hoe hard er bijvoorbeeld gereden wordt in de woonwijken... Als ze maar wat kunnen luieren langs de snelweg en zich scheel lachen als er weer iemand geflitst wordt met een paar kilometer te veel op de teller.
In Scandinavie zijn de boetes nog veel hoger, zeker als je rijk bent.
userIcon
Wat een kut onderzoek van RTL. Had dan de snelheidsboetes uit Noord-Europa meegenomen. Daar berekenen ze de boete's aan de hand van je inkomen. Daar kun je dus boetes van vele duizenden euro's krijgen!
userIcon
In principe zou het niet uit moeten maken hoe hoog dat ze zijn.
Ook daar pakt de VVD de man met het laagste inkomen het zwaarst. heb je een paar 100 euro meer dan het minimumloon en je mag daar een boete van 110 euro van betalen bij 15 km te hard dan tikt dat behoorlijk hard aan.
Ben je zeg een VVDer die met zijn Audi iedereen aan de kant duwt, met een inkomen van rond de 70.000 per jaar dan is die boete peanuts.
Een boete naar inkomen zou veel eerlijker zijn.
userIcon
De boetes in Nederland zijn nog niks in vergelijking met die in Zwitserland. Daar kan Koos nog wat van leren...
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat een kut onderzoek van RTL. Had dan de snelheidsboetes uit Noord-Europa meegenomen. Daar berekenen ze de boete's aan de hand van je inkomen. Daar kun je dus boetes van vele duizenden euro's krijgen!
En dat is dus veel eerlijker.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat een kut onderzoek van RTL. Had dan de snelheidsboetes uit Noord-Europa meegenomen. Daar berekenen ze de boete's aan de hand van je inkomen. Daar kun je dus boetes van vele duizenden euro's krijgen!
Dan zou de gemiddelde boete hier berekend worden op een uitkering waardoor de politie zou moeten bijleggen . . .
userIcon
Toch helpt het wel goed voor gedragsverandering. Ik rij echt geen kilometer meer te hard met dit soort debiele boetes en met al die verplichte cursussen en alcholsloten waar je zomaar dik 1000 euro aan kwijt bent laat je het ook wel uit je hoofd om dronken in de auto te stappen als je zelf al niet zo intelligent was om dat te laten.

Over dat boetes naar inkomen: ik ben helemaal voor. Als je een laag inkomen hebt kun je ongeveer failliet gaan aan een boete terwijl een rijk persoon het niet eens merkt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat een kut onderzoek van RTL. Had dan de snelheidsboetes uit Noord-Europa meegenomen. Daar berekenen ze de boete's aan de hand van je inkomen. Daar kun je dus boetes van vele duizenden euro's krijgen!
Natuurlijk, en dat beïnvloedt het gemiddelde ook wel een beetje. Maar waarschijnlijk ligt dat gemiddelde niet bij de 200 euro. Eerder bij de 100 of nog lager.
userIcon
Belachelijk, idioot, buiten proportie, respectloos, minachtend voor het volk, verachtelijk, autoritair. Zo zijn de verkeersboetes hier.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat een kut onderzoek van RTL. Had dan de snelheidsboetes uit Noord-Europa meegenomen. Daar berekenen ze de boete's aan de hand van je inkomen. Daar kun je dus boetes van vele duizenden euro's krijgen!
Dat kan wel wezen maar het gaat erom dat het boetebeleid hier wordt verkocht onder het mom van de verkeersveiligheid. Dat is dus helemaal niet waar, zelfs Koos Spee zegt het.
rijd dan gewoon niet te hard als je die boetes zo hoog vindt, doe je het niet voor jezelf dan doe het voor een ander.
quote:
Zo zegt voormalig landelijk verkeersofficier van Justitie Koos Spee dat hij wel eens op het ministerie moest komen uitleggen waarom er minder boete-inkomsten waren. "Dan zie je dat er later een forse verhoging plaatsvindt. Het gaat kennelijk toch om de inkomsten."
Nou begin ik toch te twijfelen. Ik dacht altijd dat Spee een rasechte NSB'er was. Maar met dit bericht komt hij ineens als objectief en eerlijk over (wat natuurlijk niet wegneemt dat hij toch wel een ziekelijke obsessie voor snelheid kan hebben).

Klopt dit bericht wel?
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:15 schreef BasEnAad het volgende:
Belachelijk, idioot, buiten proportie, respectloos, minachtend voor het volk, verachtelijk, autoritair. Zo zijn de verkeersboetes hier.
En als je je aan de regels houd heb je er nooit last van

Imho verhogen ze de boetes nog eens met 100%
userIcon
Moet je in Finland kijken, daar krijg je geen vast bedrag als boete maar een percentage van je inkomen.
userIcon
En dan te bedenken dat we de laagste snelheidslimieten van heel Europa hebben. Op de meeste wegen is het 60 km/uur buiten de bebouwde kom in het kader van Duurzaam Veilig

Dit land is ook het enige dat de boetes aanpast aan de inflatie: in Frankrijk zijn de boetes bijvoorbeeld al 15 jaar gelijk.
userIcon
In Duitsland is er een puntenrijbewijs voor alle automobilisten. Zeer goede zaak. In andere landen zijn andere boetes weer veel hoger en zijn soms snelheidsboetes inkomensafhankelijk.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:15 schreef Curchulain het volgende:
[..]

Natuurlijk, en dat beïnvloedt het gemiddelde ook wel een beetje. Maar waarschijnlijk ligt dat gemiddelde niet bij de 200 euro. Eerder bij de 100 of nog lager.
Een jaar of wat geleden werd er in 1 van de Scandinavische landen iemand beboet voor te hard rijden, bijna 5 ton boete
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:19 schreef BasOne het volgende:
[..]

En als je je aan de regels houd heb je er nooit last van

Imho verhogen ze de boetes nog eens met 100%
Gelukkig hebben radicale figuren zoals jij het dan ook niet voor het zeggen in dit land.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:22 schreef BasOne het volgende:
[..]

Een jaar of wat geleden werd er in 1 van de Scandinavische landen iemand beboet voor te hard rijden, bijna 5 ton boete
Omdat men daar een eerlijker systeem toepast. Een soort boete na draagkracht. Zou in dit landje ook moeten gebeuren.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:19 schreef BasOne het volgende:
[..]

En als je je aan de regels houd heb je er nooit last van

Imho verhogen ze de boetes nog eens met 100%
Waarom?
userIcon
Een inkomens afhankelijke boete is een veel eerlijker systeem.

Een minimumloner die een boete krijgt van 200 Euro levert bijna 20% van zijn salaris in.
Terwijl Jan-Diederik van vleuten-Barendorp in zijn dikke mercedes misschien 1% van zijn salaris inlevert met een boete, en vrolijk fluitend weer verder rijd.

Een boete moet werken als een afschrikwekkend middel, zodat je het in het vervolg nalaat een dergelijk vergrijp weer te begaan.
Zolang sommigen lachend een boete betalen werkt het niet als een afschrikwekkend middel.
Boete % van nettoloon maken dan maar? En hoe zwaarder de overtreding, hoe hoger 't %?
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:30 schreef schaakstuk het volgende:
[..]

Eh, je maakt een denkfout.
Snelheidsboetes hebben niks met verkeersveiligheid te maken.
Het is om de staatskas te spekken wil je zeggen.

Een te hoge snelheid betekent een langere remweg en meer kans dat je een crash niet overleeft.
Het heeft weldegelijk met veiligheid te maken.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:15 schreef BasEnAad het volgende:
Belachelijk, idioot, buiten proportie, respectloos, minachtend voor het volk, verachtelijk, autoritair. Zo zijn de verkeersboetes hier.
Minachtend voor het volk? Alsjeblieft zeg

Jij doet het overkomen dat er een kind van je vermoord wordt als je een keer te hard rijdt...
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:30 schreef Kriegspire het volgende:
Boete % van nettoloon maken dan maar? En hoe zwaarder de overtreding, hoe hoger 't %?
Bruto loon....
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:27 schreef BasOne het volgende:
Een inkomens afhankelijke boete is een veel eerlijker systeem.

Een minimumloner die een boete krijgt van 200 Euro levert bijna 20% van zijn salaris in.
Terwijl Jan-Diederik van vleuten-Barendorp in zijn dikke mercedes misschien 1% van zijn salaris inlevert met een boete, en vrolijk fluitend weer verder rijd.

Een boete moet werken als een afschrikwekkend middel, zodat je het in het vervolg nalaat een dergelijk vergrijp weer te begaan.
Zolang sommigen lachend een boete betalen werkt het niet als een afschrikwekkend middel.
En hogere gevangenisstraffen? Ook doen?
userIcon
Tevens hebben wij in Nederland ook een verplichte bijdrage in het onderwijs (6 euro administratiekosten).
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom?
Waarom..

Een auto is geen speeltje, het kan in de verkeerde handen een dodelijk wapen zijn.
Veel te veel mensen gaan met een auto om alsof het een leuk speeltje is en denken niet aan de consequenties van het verkeerd gebruiken van dat 'speeltje'.
Er vallen jaarlijks duizenden slachtoffers omdat automobilisten hun speeltje misbruiken.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]

Je bent dus voor klasse justitie?
Ik ben voor boetes naar inkomen. Iedereen word dan even zwaar gestraft en voelt de pijn even hard.
Dat lijkt mij een eerlijk systeem
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom?
Zodat je niemand dood rijd
Goedzo, pak die hardrijders maar goed aan
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:32 schreef Neroje het volgende:
[..]
Minachtend voor het volk? Alsjeblieft zeg

Jij doet het overkomen dat er een kind van je vermoord wordt als je een keer te hard rijdt...
Het volk wordt niet serieus genomen, maar gebruikt. Je moet niet vergeten dat de overheid er is voor de bevolking, niet andersom.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En hogere gevangenisstraffen? Ook doen?
Yup.
En in extreme gevallen zelfs de doodstraf weer invoeren.
En daar tussen in lijfstraffen.
En dat terwijl ik principieel tegen de doodstraf ben.

Een automobilist die dronken achter het stuur kruipt en iemand dood rijd moet publiekelijk gegeseld worden voordat hij de dood vind door het met de trechter toedienen van pure alcohol.

We are BasOne, We do not forget, we do not forgive.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:37 schreef BasOne het volgende:
[..]

Waarom..

Een auto is geen speeltje, het kan in de verkeerde handen een dodelijk wapen zijn.
Veel te veel mensen gaan met een auto om alsof het een leuk speeltje is en denken niet aan de consequenties van het verkeerd gebruiken van dat 'speeltje'.
Er vallen jaarlijks duizenden slachtoffers omdat automobilisten hun speeltje misbruiken.
Maar begrijp ik het nu goed en ben jij er ineens van overtuigd dat strenger straffen helpt?
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:28 schreef BasOne het volgende:
[..]

Ah ik ben radicaal omdat ik vind dat automobilisten zich aan de regels moeten houden en niet moeten zeiken over de hoogte van de boetes
Boete bedragen moeten wel in proportie staan tot de overtreding, net zoals een gevangenisstraf voor een misdrijf dat ook is. We moeten dus ook alle gevangenisstraffen maar fors omhoog gooien? Dan houden de mensen zich tenminste aan de regels volgens jou
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]


Met dezelfde argumentatie praat je de doodstraf voor te hard rijden nog goed. Een straf moet in proportie zijn en bijdragen aan de veiligheid. Dat station is allang gepasseerd. Het is ronduit naïef op dit punt nu nog achter de overheid te staan.
Vind jij het normaal dat iemand die met zijn zatte harses iemand doodrijd er vanaf komt met een taakstraf?
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:40 schreef BasOne het volgende:
[..]

Yup.
En in extreme gevallen zelfs de doodstraf weer invoeren.
En daar tussen in lijfstraffen.
En dat terwijl ik principieel tegen de doodstraf ben.

Een automobilist die dronken achter het stuur kruipt en iemand dood rijd moet publiekelijk gegeseld worden voordat hij de dood vind door het met de trechter toedienen van pure alcohol.

We are BasOne, We do not forget, we do not forgive.
En stel nou dat uit onderzoek blijkt dat strenger straffen helemaal niet helpt?
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:42 schreef BasOne het volgende:
[..]

Vind jij het normaal dat iemand die met zijn zatte harses iemand doodrijd er vanaf komt met een taakstraf?
We hebben het over verkeersboetes hier.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:45 schreef eight het volgende:
Nederlandse politici zijn gewoon pure kanker. Alleen de grieken hebben het nog slechter getroffen.
Best vreemd dat we dan nog steeds tot de rijkste landen ter wereld behoren.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar begrijp ik het nu goed en ben jij er ineens van overtuigd dat strenger straffen helpt?
Humm
Eh nee.
Daar ben ik niet ineens van overtuigd.

Een straf moet een straf zijn, dat heb ik altijd al beweerd ende gezegd.
Draaideur criminelen langer vasthouden is geen straf meer voor hun, ze lachen erom.
Daarom ben ik ook voor de invoer van lijfstraffen en publieke vernedering.
Lang straffen werkt niet, hoge geldboetes werkt niet.
Ga dan maar in je nakie een plantsoen schoffelen met een bordje op je rug 'ik ben een winkeldief' oid.
Boetes inkomensafhankelijk maken is wel een idee hoor. Ik heb vaak zat gehoord dat mensen zeggen 'ik betaal geen boetes, ik betaal voor een ontheffing om harder te mogen rijden'. Van een boete van 100 euro schrikken veel mensen echt niet, wordt dit 10.000 euro dan zullen ze wel even slikken. Alleen moeten de boetes voor winkeldiefstal/milieudelicten dan ook omhoog zodat de verhouding niet al te scheef wordt. Of gewoon celstraffen voor die delicten.
userIcon
Weer de VVD. Wat een smeerlappen partij is het.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:45 schreef BasEnAad het volgende:
[..]


We hebben het over verkeersboetes hier.
Ik ook.

Of valt de straf voor rijden onder invloed niet meer onder verkeersboete.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:46 schreef BasOne het volgende:
[..]

Humm
Eh nee.
Daar ben ik niet ineens van overtuigd.

Een straf moet een straf zijn, dat heb ik altijd al beweerd ende gezegd.
Draaideur criminelen langer vasthouden is geen straf meer voor hun, ze lachen erom.
Daarom ben ik ook voor de invoer van lijfstraffen en publieke vernedering.
Lang straffen werkt niet, hoge geldboetes werkt niet.
Ga dan maar in je nakie een plantsoen schoffelen met een bordje op je rug 'ik ben een winkeldief' oid.
Hm. Ik herken ineens BasOne niet meer terug. Zal wel aan mij liggen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En stel nou dat uit onderzoek blijkt dat strenger straffen helemaal niet helpt?
Een recidivist die je begraaft zal noooooit meer een overtreding begaan

En strenger straffen.. wat valt onder strenger straffen?
Hogere boetes?
Langere gevangenisstraf?

Of chain gangs langs de kant van de weg geketend en wel die met een nagelschaartje het gras knippen?
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Best vreemd dat we dan nog steeds tot de rijkste landen ter wereld behoren.
Zolang Wientjes niet zijn zin krijgt met een nullijn op alle lonen en uitkeringen wel.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Ik herken ineens BasOne niet meer terug. Zal wel aan mij liggen.
Denk dat het aan jou ligt want ik heb dergelijke uitlatingen vaker gedaan
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:47 schreef BasOne het volgende:
[..]

Ik ook.

Of valt de straf voor rijden onder invloed niet meer onder verkeersboete.
Wat wil je nu zeggen dan? Dat ik dronken achter het stuur kruipen goedpraat? Ik zeg alleen dat de boetes buiten proportie zijn en werkelijk NIETS bijdragen aan de veiligheid. En volgens mij zou het daarom moeten gaan, maar het gaat alleen om geld. Je bent echt een marionet van de overheid als je hier met droge ogen iets anders beweert.
Probleem met de -veel eerlijkere- inkomensafhankelijke boetes is natuurlijk wel dat er enorm veel papierwerk bij komt kijken. En dat wil de overheid liever niet. Ze wil het liefst zo makkelijk mogelijk zoveel mogelijk cashen.

Daarom staan ze ook langs de snelweg. Waar per uur het hoogste aantal auto's voorbijkomt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:52 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zeg alleen dat de boetes buiten proportie zijn en werkelijk NIETS bijdragen aan de veiligheid.
Dat is niet aan jou om te bepalen. Toen het erop leek er een neger uitgezet kon gaan worden waren 'de regels nou eenmaal de regels', ik zie niet in waarom dat nu ineens anders zou moeten zijn.
Niemand dwingt je om als een idioot te rijden.
userIcon
quote:
"De overheid zegt dat de boetes zo hoog zijn om de verkeersveiligheid te vergroten en om rijgedrag te beïnvloeden"
Leugen!
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:51 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


En wat heb jij precies uitgespookt dat je jezelf hier dagelijks loopt te vernederen en belachelijk te maken
Dat is mijn boete doening voor mijn transgressie tegen de menselijkheid, namelijk dat ik leef.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:56 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Dat is niet aan jou om te bepalen. Toen het erop leek er een neger uitgezet kon gaan worden waren 'de regels nou eenmaal de regels', ik zie niet in waarom dat nu ineens anders zou moeten zijn.
Niemand dwingt je om als een idioot te rijden.
Aan de andere kant hoef je echt niet als een idioot te rijden om af en toe toch wat geld over te mogen maken naar het CJIB.
userIcon
Staat er morgen 'water is nat' op de frontpage?
userIcon
Ik stel een bonussysteem voor. Bestuurders die bijvoorbeeld in 5 jaar tijd nooit een overtreding gemaakt hebben krijgen er iets van waarde voor terug, betaald uit de zakken van de bestuurders met meer dan zoveel overtredingen op naam. En boetebedragen zouden wat mij betreft percentages mogen worden.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:56 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Dat is niet aan jou om te bepalen. Toen het erop leek er een neger uitgezet kon gaan worden waren 'de regels nou eenmaal de regels', ik zie niet in waarom dat nu ineens anders zou moeten zijn.
Niemand dwingt je om als een idioot te rijden.
Welgemeend advies: hou op over die neger.

Het gaat hier helemaal niet over "als een idioot rijden". Het gaat hier over de minimale overschrijding (meestal per ongeluk) van de maximum snelheid. DAAR incasseert de overheid het meeste van. Omdat (stel je de statistische grafiek maar voor) er daar nou eenmaal verreweg het meeste van zijn.

En daarom is het argument "dat heb je zelf in de hand" ook zo onzinnig. Dat zou alleen gelden als je ver onder de maximum snelheid bleef, als extra voorzorgsmaatregel tegen de inhalige overheid.
userIcon
En toch werkt het wel gezien de boetes met zo'n half tot 1 miljoen per jaar afnemen tot het punt dat je alleen de hardrijders overhoud die het toch wel kunnen leien.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]

Je bent dus voor klasse justitie?
Zolang dat percentage voor iedereen hetzelfde is is er geen enkele vorm van klassenjustitie.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:56 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Dat is niet aan jou om te bepalen. Toen het erop leek er een neger uitgezet kon gaan worden waren 'de regels nou eenmaal de regels', ik zie niet in waarom dat nu ineens anders zou moeten zijn.
Niemand dwingt je om als een idioot te rijden.
Het is wel aan mij om dat te bepalen, dat heet democratie.
Het is letterlijk door de minister uitgesproken dat de boetes zijn verhoogd om een gat in de begroting te vullen.
En wat heeft die neger hiermee te maken? Ik ben het niet eens met de idioot hoge snelheidsboetes, ik hoef het toch niet altijd met de overheid eens te zijn of wel? Je beredenering staat bol van onjuiste aannames en drogredenen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:02 schreef BasEnAad het volgende:
[..]


Het is wel aan mij om dat te bepalen, dat heet democratie.
Het is letterlijk door de minister uitgesproken dat de boetes zijn verhoogd om een gat in de begroting te vullen.
En wat heeft die neger hiermee te maken? Ik ben het niet eens met de idioot hoge snelheidsboetes, ik hoef het toch niet altijd met de overheid eens te zijn of wel? Je beredenering staat bol van onjuiste aannames en drogredenen.
Regels zijn regels tenzij je het persoonlijk raakt dan kunnen en moeten de regels gebogen/gebroken worden of veranderd.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Maar als je helemaal normaal rijdt gaat er geen cent naar het CJIB
Mijn moeder had pas een boete. Ik moest daar heel hard om lachen, want zij rijdt nogal eh... Conservatief. Maar goed, het was glad, achter haar reed een vrachtwagen, ze reed met de snelheid van het verkeer mee, remt voor oranje, vrachtwagen niet, zij rijdt ook maar weer door in de hoop oranje te halen, werd het net rood.

En ja, dat was heel duur, maar het alternatief was een flink ongeluk.

Beetje jammer dat Bas haar nu naar een concentratiekamp wil hebben.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:02 schreef BasEnAad het volgende:
[..]


Het is wel aan mij om dat te bepalen, dat heet democratie.
Het is letterlijk door de minister uitgesproken dat de boetes zijn verhoogd om een gat in de begroting te vullen.
En wat heeft die neger hiermee te maken? Ik ben het niet eens met de idioot hoge snelheidsboetes, ik hoef het toch niet altijd met de overheid eens te zijn of wel? Je beredenering staat bol van onjuiste aannames en drogredenen.
En de neger moest weg om de steun van de PVV te behouden. Ook niet bepaald noodzakelijk voor de veiligheid.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En hogere gevangenisstraffen? Ook doen?
Vrijheid inleveren voelt voor rijken en armen exact hetzelfde. Een geldboete betalen niet.

Maar ik neem aan dat je dat al snapt en je sarcastisch was.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:05 schreef BasOne het volgende:
[..]

Regels zijn regels tenzij je het persoonlijk raakt dan kunnen en moeten de regels gebogen/gebroken worden of veranderd.
"Je beredenering staat bol van onjuiste aannames en drogredenen."
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Maar als je helemaal normaal rijdt gaat er geen cent naar het CJIB
Normaal rijden in dit landje is onmogelijk geworden. Wie vaak op de weg zit kan hier over meepraten. Een verkeerslicht wat 3 auto's op groen zet, maakt dat jij dubbel moet opletten. Verkeerslicht en snelheid. Dus een boete van 4 km of meer heb je gauw te pakken.
userIcon
'T is alleen jammer dat die flitshonden er gauw tussenuit gaan als door hun aanwezigheid een dodelijk ongeluk plaatsvindt. Nee, echte kerels kun je het niet noemen, die 'verkeershandhavers'.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]


Vrijheid inleveren voelt voor rijken en armen exact hetzelfde. Een geldboete betalen niet.

Maar ik neem aan dat je dat al snapt en je sarcastisch was.
Het ging me meer om de rest van de redenatie van Bas.

Maar ik neem aan dat je dat snapt en dat je sarcastisch was.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:30 schreef Kriegspire het volgende:
Boete % van nettoloon maken dan maar? En hoe zwaarder de overtreding, hoe hoger 't %?
Bruto of netto dat is leuk voor een loonslaaf.

Stel ik ben directeur en sta zelf op de loonlijst voor één Euro de rest van het loon wordt mooi aangevuld met mooie belastingvrije financiele constructies ook privé vermogen is mooi ondergebracht in leuke holdings.
Conclusie meneer betaald nog steeds een schijntje.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:13 schreef PufPuf het volgende:
Ook daar pakt de VVD de man met het laagste inkomen het zwaarst. heb je een paar 100 euro meer dan het minimumloon en je mag daar een boete van 110 euro van betalen bij 15 km te hard dan tikt dat behoorlijk hard aan.
Ben je zeg een VVDer die met zijn Audi iedereen aan de kant duwt, met een inkomen van rond de 70.000 per jaar dan is die boete peanuts.
Een boete naar inkomen zou veel eerlijker zijn.
Dit moet je andersom brengen. Want als je je aan de regels houd, heb je ook niks te klagen.

Maar ik ben het wel eens dat er geen verschil word gemaakt. Want voor iemand die per maand een paar ton binnen haalt, is 110 euro wisselgeld. Dus ja, kom maar op met dat klassejustitie waar inkomensafhankelijk boetes worden gegeven. En dan is het niet om de lage inkomens een lagere boete te geven, maar de hoge inkomens een nog hogere boete te geven. Dan denken die eikels met een dikke portemonnee nog wel twee keer na voordat ze weer es met 80 door de woonwijk scheuren.

En van mij mogen de snelheidsboetes binnen de bebouwde kom en met name op een woonerf wel 500% omhoog. Twee maandsalarissen ofzo.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]


"Je beredenering staat bol van onjuiste aannames en drogredenen."
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het ging me meer om de rest van de redenatie van Bas.

Maar ik neem aan dat je dat snapt en dat je sarcastisch was.
Je bedoelt Sok...
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mijn moeder had pas een boete. Ik moest daar heel hard om lachen, want zij rijdt nogal eh... Conservatief. Maar goed, het was glad, achter haar reed een vrachtwagen, ze reed met de snelheid van het verkeer mee, remt voor oranje, vrachtwagen niet, zij rijdt ook maar weer door in de hoop oranje te halen, werd het net rood.

En ja, dat was heel duur, maar het alternatief was een flink ongeluk.

Beetje jammer dat Bas haar nu naar een concentratiekamp wil hebben.
Jammer dat jij denkt dat ik zo zwart wit denk.
Natuurlijk ligt de boete en straf aan de situatie, waarom altijd dat zwart wit denken zonder enige nuances.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:15 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Ik rij 60.000+ per jaar. De afgelopen tien jaar slechts één bekeurinkske.
Elke reden om te hard te rijden is een drogreden.
Niet liegen he. Of jij moet inderdaad een irritante ouwe sok zijn, die op de weg al het andere verkeer ophoudt
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:19 schreef BasOne het volgende:
[..]

Jammer dat jij denkt dat ik zo zwart wit denk.
Natuurlijk ligt de boete en straf aan de situatie, waarom altijd dat zwart wit denken zonder enige nuances.
Ik ben het met je eens dat de flitspaal de situatie beter in had moeten schatten.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:15 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Ik rij 60.000+ per jaar. De afgelopen tien jaar slechts één bekeurinkske.
Elke reden om te hard te rijden is een drogreden.
Idd en voor wat het waard is heeft de app van flitsservice.nl mij ook al een paar tot 5km te hard boetes bespaard.

En sowieso met de GPS weet ik gewoon dat er nog marge inzit in de autoteller en werkelijke snelheid, zo rij je toch voor het gevoel sneller (110) terwijl het toch gewoon 102km/u is en daar doe je het toch voor, voor het gevoel want qua tijd maakt het geen donder uit.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:19 schreef betwet het volgende:
[..]

Niet liegen he. Of jij moet inderdaad een irritante ouwe sok zijn, die op de weg al het andere verkeer ophoudt
Ik neem al 26 jaar deel aan het verkeer en heb 1 bekeuring gehad voor door rood rijden.
(in heel m'n leven 2 bekeuringen, ook nog 1 voor wildplassen )
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:19 schreef BasOne het volgende:
[..]

En als je je aan de regels houd heb je er nooit last van

Imho verhogen ze de boetes nog eens met 100%
Als iedereen zich aan de regels houd zullen alle 30 km zones van nu de 15 km zones van morgen worden. Idem met 60 km zones die dan wel 40 zullen worden. De inkomsten moeten toch ergens vandaan komen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:14 schreef PufPuf het volgende:
[..]

En dat is dus veel eerlijker.
Het is volkomen belachelijk om verschillend te straffen voor hetzelfde vergrijp.
Klassejustitie
quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]


Vrijheid inleveren voelt voor rijken en armen exact hetzelfde. Een geldboete betalen niet.

Maar ik neem aan dat je dat al snapt en je sarcastisch was.
Nee hoor, iemand die van de bijstand leeft heeft veel minder te verliezen dan iemand met een bovenmodaal salaris.
De eerste zou je een veel langere straf moeten geven voor hetzelfde vergrijp.
De eerste krijgt toch wel weer bijstand als hij/zij uit de gavangenis komt en de tweede is zijn inkomen\baan\carriere helemaal kwijt.
Boetes zijn vrijwillige belasting.
82  van 146 reacties op deze pagina. (18 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 11:49 Drukte op wegen naar de kust9
» 11:47 GroenLinks krabbelt iets op, VVD levert weer in40
» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen8
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden8


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden