Israël test met succes raketafweer

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 10-02-2012 @ 21:07
print 

Israël heeft met succes een vernieuwd radarsysteem voor het Arrow-raketverdedigingssysteem getest. Het systeem is ontwikkeld in samenwerking met de Verenigde Staten en is ontworpen om raketten te onderscheppen die vanuit Iran op de joodse staat afgevuurd kunnen worden. Dat werd vrijdag bekendgemaakt door het Israëlische ministerie van defensie.

Volgens het ministerie werd de test uitgevoerd in samenwerking met het Amerikaanse Raketverdediging Agentschap. Het doel was om te kijken of het vernieuwde radarsysteem goed werkte. Om het systeem te testen werd een Blue Sparrow 2-raket afgevuurd. Deze raket is representatief voor de raketdreiging waar Israël naar eigen zeggen mee te maken heeft.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 08/02 Peres: Iraniërs en Israëliërs geen vijanden20
» 07/02 Iran: Sancties zijn psychologische oorlogvoering10
» 05/02 Iran dreigt met wraakacties bij aanval72
» 03/02 Iran steunt ieder land tegen 'kankergezwel' Israël82


delen | eKudos nujij

3212 views / 32 reacties
Reacties op dit bericht
32  van 32 reacties op deze pagina. (6 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Hoeveel kun je er tegelijkertijd tegenhouden?
userIcon
Zeer goede zaak gezien de bedreiging van Israël met raketten.
triest zooitje daar
userIcon
Het radarsysteem is getest, maar het was een "target-only tracking exercise" er is geen interceptie gebeurd met een anti-raket.
Dus dit zegt niet zoveel over de betrouwbaarheid op dit moment.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:16 schreef thenewgluurbuur het volgende:
Het zou toch leuk zijn als de raketten ineens vanuit Turkije zouden binnenkomen

[..]


Inderdaad. Iran is echt de slechterik hoor!!! [/media]
of dat Iran stiekem een onderzee-er heeft gekocht van Rusland, die vanuit de Middellandse zee raketten afvuurt op Israel.

Anyway, het enige wat dit doet is Iran nog verder in het nauw drijven. En we weten allemaal wat dat met een kat doet. En dat is hoop ik het laatste wat we willen... of niet?
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:13 schreef LoginID het volgende:
Het radarsysteem is getest, maar het was een "target-only tracking exercise" er is geen interceptie gebeurd met een anti-raket.
Dus dit zegt niet zoveel over de betrouwbaarheid op dit moment.
Inderdaad... bij die Patriots van 1M$ per stuk was de success rate in de praktijk onder 10%. Het is bizar moeilijk om met zulke enorme snelheden zo'n klein doelwit te raken, zelfs als je weet waar het is.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:17 schreef rutger05 het volgende:
[..]


Misschien weet je niet dat Iran de Hezbollah heeft opgezet, traint en financiert en dat deze raketten op burgerdoelen in Israël afvuren. Dezelfde Hezbollah overigens die nu samen met Iran het regime in Syrië helpen tegen de Syrische burgerbevolking.
oh dat geloof ik graag.
Andersom helpen Amerika en Engeland op hun beurt ook Israel met zo ongeveer alles, het liefst vanachter de schermen of zoals dit gewoon in het openbaar.

Het is gewoon een smerig zaakje, grootmachten die via hun marionetten de regio terroriseren en uit balans brengen (of juist de balans verstoren ten gunste van de eigen partij).
Iran is al jaren de gebeten hond, maar is wel een van de weinigen (op Rusland na) die z'n muil een keer opentrekt tegen Amerika (of de rest van het westen for that matter).
Iran blijft in elk geval tot nu toe op zijn eigen grondgebied . Dat kan je van Israel en US niet zeggen .
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:16 schreef thenewgluurbuur het volgende:
Het zou toch leuk zijn als de raketten ineens vanuit Turkije zouden binnenkomen

[..]


Inderdaad. Iran is echt de slechterik hoor!!! [/media]
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:18 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

of dat Iran stiekem een onderzee-er heeft gekocht van Rusland, die vanuit de Middellandse zee raketten afvuurt op Israel.

Anyway, het enige wat dit doet is Iran nog verder in het nauw drijven. En we weten allemaal wat dat met een kat doet. En dat is hoop ik het laatste wat we willen... of niet?
Een oorlog tussen Iran en Israël? Ik vind het prima.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een oorlog tussen Iran en Israël? Ik vind het prima.
met het besef dat de hele wereld zich ermee gaat bemoeien met het risico op een wereldoorlog? nee bedankt
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:33 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

met het besef dat de hele wereld zich ermee gaat bemoeien met het risico op een wereldoorlog? nee bedankt
Waarom zou Europa zich daarmee bemoeien? Of Rusland? Of China? Of India? Of Japan? De enige die zich zullen roeren zijn die maffe Amerikanen en er zullen een paar volslagen gestoorde baardmannen gaan schuimbekken, maar dat is niets bijzonders.
userIcon

Ze zijn weer bezig hoor met oorlogje voeren.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom zou Europa zich daarmee bemoeien? Of Rusland? Of China? Of India? Of Japan? De enige die zich zullen roeren zijn die maffe Amerikanen en er zullen een paar volslagen gestoorde baardmannen gaan schuimbekken, maar dat is niets bijzonders.
het zal in elk geval knetteren in de VN-veiligheidsraad, en Rusland zal eisen dat Israel zich terugtrekt (als het Iran daadwerkelijk binnenvalt met evt. troepen).
Amerika zal een excuus hebben om boos te worden op Iran, en valt evt. binnen.

De luchtmacht van Saoudi-Arabie hangt in de lucht om snel ook even een bommetje op Iran te gooien zonder dat iedereen het door heeft.
Syrie, Hamas en Hezbollah verslikken zich in hun eigen tong van woede en vuren alle Qassams af die ze kunnen vinden...

En uhm... ja weet ik eigenlijk niet.
In de vorige oorlogen was het volgens mij kantje boord toen Israel flinke terreinwinst boekte in Egypte. Het had niet lang geduurd of er zouden Russische parachutisten gedropt worden in de Sinai.

Maar goed, ik leeft teveel in het verleden denk ik op dat punt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een oorlog tussen Iran en Israël? Ik vind het prima.
Een oorlog tussen Servië en Oostenrijk-Hongarije had je zeker ook prima gevonden, hè, Franz Ferdinand?
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:39 schreef SillyWalks het volgende:
[..]


Een oorlog tussen Servië en Oostenrijk-Hongarije had je zeker ook prima gevonden, hè, Franz Ferdinand?
Alleen als het bijna een eeuw geleden is.
userIcon
Kunnen we die hele regio niet gewoon veranderen in een glazen krater? Dan zijn we ook van dat gezeik af en kunnen we ons weer bezig gaan houden met toffe dingen zoals het bakken van tosti's en het bouwen van boomhutten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:42 schreef beelz het volgende:
Kunnen we die hele regio niet gewoon veranderen in een glazen krater? Dan zijn we ook van dat gezeik af en kunnen we ons weer bezig gaan houden met toffe dingen zoals het bakken van tosti's en het bouwen van boomhutten.
Eens. Wanneer gaan we handtekeningen inzamelen?
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom zou Europa zich daarmee bemoeien? Of Rusland? Of China? Of India? Of Japan? De enige die zich zullen roeren zijn die maffe Amerikanen en er zullen een paar volslagen gestoorde baardmannen gaan schuimbekken, maar dat is niets bijzonders.
Niet enkel vanwege de olie; India betaalt met goud voor die olie. Iran ruilt weer goud bij de Chinezen voor goederen. Rusland en China zijn bondgenoten aan de kant van Iran.

De dollar als wereldreservemunt?

Geschiedenis
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:46 schreef Avernis het volgende:
[..]

Niet enkel vanwege de olie; India betaalt met goud voor die olie. Iran ruilt weer goud bij de Chinezen voor goederen. Rusland en China zijn bondgenoten aan de kant van Iran.

De dollar als wereldreservemunt?

Geschiedenis
Ach, wie weet. We zien wel. Of niet.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een oorlog tussen Iran en Israël? Ik vind het prima.
kijken of Israël ook een oorlog kan winnen in minder dan 6 dagen.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:01 schreef Mistaravim het volgende:
[..]


Misschien weet je niet dat Hezbollah pas is opgericht nadat Israël Libanon 20 jaar heeft bezet?

Misschien weet je niet dat Israël al meer dan 40 jaar Syrisch grondgebied bezet?
in geval van dat laatste zou ik hetzelfde hebben gedaan als je vanaf de golan-hoogte wordt beschoten met artillerie...
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:39 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

het zal in elk geval knetteren in de VN-veiligheidsraad


Nounou, wat ontzettend erg, het zal knetteren in de volstrekt tandeloze en ruggegraatloze VN-veiligheidsraad.
quote:
en Rusland zal eisen dat Israel zich terugtrekt (als het Iran daadwerkelijk binnenvalt met evt. troepen).
Amerika zal een excuus hebben om boos te worden op Iran, en valt evt. binnen.

De luchtmacht van Saoudi-Arabie hangt in de lucht om snel ook even een bommetje op Iran te gooien zonder dat iedereen het door heeft.
Syrie, Hamas en Hezbollah verslikken zich in hun eigen tong van woede en vuren alle Qassams af die ze kunnen vinden...

En uhm... ja weet ik eigenlijk niet.
In de vorige oorlogen was het volgens mij kantje boord toen Israel flinke terreinwinst boekte in Egypte. Het had niet lang geduurd of er zouden Russische parachutisten gedropt worden in de Sinai.

Maar goed, ik leeft teveel in het verleden denk ik op dat punt.
De Russen bemoeiden zich helemaal niet met dat conflict (en Amerika ook niet), buiten de rol van wapenleverancier.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:09 schreef AQuila360 het volgende:
Hoeveel kun je er tegelijkertijd tegenhouden?
maar 1 raket

als een vijandelijke land 10.000 raketten wil lanceren, RIP israel.
raket shield is zooooo nutteloooooos!!!!

Als je israel wilt aanvallen, dan heb je 2 opties: 100.000 kernraketten naar israel lanceren of heleboel ruimteschepen bouwen en bombardeer israel vanuit ruimte.
32  van 32 reacties op deze pagina. (6 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 08/02 Peres: Iraniërs en Israëliërs geen vijanden20
» 07/02 Iran: Sancties zijn psychologische oorlogvoering10
» 05/02 Iran dreigt met wraakacties bij aanval72
» 03/02 Iran steunt ieder land tegen 'kankergezwel' Israël82


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden