Benzine en LPG naar recordprijzen

Economie • Geschreven door ANP op 10-02-2012 @ 15:34
print 

Benzine en LPG waren nog nooit zo duur. Automobilisten betalen vrijdag aan de pomp volgens de adviesprijs ruim 1,77 euro voor een liter benzine.

De adviesprijs voor een liter LPG staat op 86 eurocent. Diesel staat nog net niet op een recordprijs, zo stelt het consumentencollectief UnitedConsumers.

Ondanks de haperende economie blijft de prijs oplopen. Dat komt onder meer door spanningen tussen Iran en de Verenigde Staten en de opstand in Syrië. Daarnaast stuwt de zwakke euro ten opzichte van de Amerikaanse dollar de prijs.

Benzine en LPG naar recordprijzen
Benzine en LPG naar recordprijzen (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 15/01 Rutte sluit accijnsverlaging benzine uit105
» 12/01 'Benzine evenaart recordprijs 2011'37
» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48


delen | eKudos nujij

5513 views / 59 reacties
Reacties op dit bericht
59  van 59 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
nee..de overheid wil gewoon belasting innen!
en waar blijven de miljoenen vaten uit het recentelijk 'bevrijde' Libie?
userIcon
Wat een onzin altijd, alsof er niet genoeg voorraad is op dat gebied.
En in Brazilië is volgens mij onlangs de grootste voorraad olie ooit gevonden om nog aan te boren. Niet dat het dan ooit een keer goedkoper wordt.

Vuile uitbuiters
Tja, die Arabieren plukken ons helemaal leeg.
userIcon
De euro begint juist al een tijdje weer meer waard te worden tov de Amerikaanse dollar.
Hij heeft no op 1,27x gezeten. Het is inmiddels weer 1,31x
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:36 schreef SolidArt het volgende:
Wat een onzin altijd, alsof er niet genoeg voorraad is op dat gebied.
En in Brazilië is volgens mij onlangs de grootste voorraad olie ooit gevonden om nog aan te boren. Niet dat het dan ooit een keer goedkoper wordt.

Vuile uitbuiters
Maakt niet uit hoeveel voorraad er is. Het gaat erom hoeveel er op de markt aangeboden wordt. En dat wordt sterk bepaald door het opec kartel.
userIcon
wanneer gaan de reiskostenvergoedingen omhoog?
userIcon
Waarom rekenen we dan GVD de olie niet in Euros af!!


Maak je hier maar eens sterk voor Barosso en concorten.


Vieze lafbekken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:40 schreef hetizmij het volgende:
[..]


Maakt niet uit hoeveel voorraad er is. Het gaat erom hoeveel er op de markt aangeboden wordt. En dat wordt sterk bepaald door het opec kartel.
Ja, en juist dat aanbod wordt kunstmatig laag gehouden. Ze kunnen voor 150 jaar aanleveren volgens mij.
userIcon
Tja jammer dan maar minder rijden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:41 schreef Osiris024 het volgende:
Waarom rekenen we dan GVD de olie niet in Euros af!!


Maak je hier maar eens sterk voor Barosso en concorten.


Vieze lafbekken.
Iran accepteert gewoon Euro's, alleen de handel tussen EU en Iran gaat momenteel niet zo makkelijk
India bijvoorbeeld betaalt Iran bijvoorbeeld voor een groot gedeelte in Euro's voor de olie.
userIcon
Ik hoop dat het zo vaart gaat lopen dat de patenten om zonder benzine en al die andere meuk te kunnen doen snel worden vrijgegeven.
Maar tja ook die patenten zijn in handen van..........
Het kan al lang anders en minstens voor 1/4 deel van de kosten wat het nu kost, geld en macht dat doet praten.
Dat burgers slaven van de pomp en hun eigen afstanden zijn is een 2de natuurlijk, en perfecte oplossingen worden meteen opgekocht en heel ver weg gedaan ergens....
Ach altijd mooi om te zien als de olie prijs omhoog gaat dan wordt de benzine direct duurder maar als die omlaag gaat niet want dan zit die ineens niet gekoppeld aan de benzine prijs raarrrr. Tevens was de dollar verleden jaar 1,45 euro ofzo en toen was het ook belachelijk duur er wordt gewoon grof geld verdient met deze acties. En zolang er geen alternatieven zijn voor de auto die voldoen zou het de komende jaren ook nog wel zo blijven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:35 schreef thesystem het volgende:
nee..de overheid wil gewoon belasting innen!
nee..de oliebazen willen gewoon meer geld verdienen!
userIcon
Wat ben ik blij dat ik 2 jaar geleden actief op zoek ben gegaan naar werk op fietsafstand...
Man, man, man ik hou geld over
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:45 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Ja, en juist dat aanbod wordt kunstmatig laag gehouden. Ze kunnen voor 150 jaar aanleveren volgens mij.
Gelijk hebben ze.
Als het langer in de grond blijft ziiten wordt het alleen maar meer waard.
Hebben ze er langer plezier van.
Enige voordeel is dat het steeds gunstiger wordt om alternatieven te ontwikkelen.
Jongens, er gaat 1.10 per liter naar de overheid als KILOMETERHEFFING (belasting)

Dus 60 cent voor een litertje valt best mee. Heeft weinig te maken met de stijgende olieprijs of de situatie in Iran.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:39 schreef Confetti het volgende:
Tja, die Arabieren plukken ons helemaal leeg.
Na het fenomeen kaalvreten door de onderhandse deal in de 70er jaren door oa pvda om de olieprijzen laag te houden door alle soorten arabieren hier toe te laten is dan nu eindelijk een begin gemaakt met de hele zooi in europa over te nemen en leeg te roven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:58 schreef steekhond het volgende:
Jongens, er gaat 1.10 per liter naar de overheid als KILOMETERHEFFING (belasting)

Dus 60 cent voor een litertje valt best mee. Heeft weinig te maken met de stijgende olieprijs of de situatie in Iran.
Ja alleen was die 60 cent een paar jaar geleden nog 30 cent...
userIcon
Gisteren nog gewoon getankt voor 1,549 hoor, en ja, dat was gewoon in Nederland.

Maar inderdaad, die accijnzen mogen wel eens opnieuw bekeken worden. Kilometerheffing is er al jaren, dus daar hoeven ze echt niet over te beginnen.

quote:

Daarnaast stuwt de zwakke euro ten opzichte van de Amerikaanse dollar de prijs.
Overigens is dat ook bullshit. De euro is in vergelijking met de dollar nu nog altijd een stuk meer waard ten opzichte van het moment van invoering van de euro... Toen was een dollar meer waard dan een euro, dat is al heel lang niet meer het geval. Zie ook: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ec/EUR-USD_v2.svg
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]


Ja alleen was die 60 cent een paar jaar geleden nog 30 cent...
Dat klopt, maar het is de belasting die het uiteindelijk zo duur maakt. Het ergste is dat de belasting niet 'meebeweegt' maar gewoon lekker op 1.10 per liter blijft. Dan wordt het al snel erg duur.

En dan wil het CDA ook nog een kilometerheffing invoeren want mensen die meer rijden moeten meer belasting betalen!!
Als er een alternatief voor olie komt zal die ook direct met accijns belast gaan worden.
De begroting van de overheid is namelijk voor een groot deel afhankelijk geworden van de accijns inkomsten.

Dus of je nou door de hond of de kat gebeten wordt, goedkoop wordt autorijden toch niet meer.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:52 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
Ik hoop dat het zo vaart gaat lopen dat de patenten om zonder benzine en al die andere meuk te kunnen doen snel worden vrijgegeven.
Maar tja ook die patenten zijn in handen van..........
Spullen die in de jaren '70 zijn gepatenteerd zullen binnenkort wel aflopen. Dan kunnen we eens fijn aan de slag om het zelf te doen.
userIcon
Vanwege de zwakke euro?????
Kom op hé.... dat is een doorzichtige leugen.
1973 Opel P1 (omgebouwde Opel Caravan stationcar uit 1959 door Shell)
Die rijdt 1 op 159km.

http://www.youtube.com/watch?v=VEiwWVY2j_8
userIcon
Belasting en de prijs wordt nog wel hoger, waarom? Omdat niemand het stopt. Nederlanders doen toch niets, keertje klagen, keertje vervelend kijken en weer verder met de dag.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:40 schreef YebCar het volgende:
wanneer gaan de reiskostenvergoedingen omhoog?
sterker nog, die willen ze verlagen
userIcon
Seattle: $3.30 per gallon = E 2,48 voor 13,34 liter
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:12 schreef mark82 het volgende:
Als er een alternatief voor olie komt zal die ook direct met accijns belast gaan worden.
De begroting van de overheid is namelijk voor een groot deel afhankelijk geworden van de accijns inkomsten.

Dus of je nou door de hond of de kat gebeten wordt, goedkoop wordt autorijden toch niet meer.
Het mooiste zou zijn een alternatief dat je zelf kunt maken en opslaan.
biodiesel of butanol of waterstof.

Maar daarom wil de overheid ook graag een kilometer heffing.
Dan kunnen ze nog steeds belasten.
Binnenkort loop ik naar het werk, benzine wordt te duur. Ben ik alleen 4 uur heen onderweg en 4 uur terug, wil ik wel de reistijd terug in vrije uren!!
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:39 schreef Confetti het volgende:
Tja, die Arabieren plukken ons helemaal leeg.
Er zijn genoeg patenten die door de oliemaatschappijen worden tegengehouden die het rendement van de huidige +- 15% naar 50% kunnen brengen, alleen patenten he!

Oplossing: HHO

google maar effe... niet zo heel lastig, goedkoop, en je kunt je auto op water laten rijden!
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:12 schreef Breetai het volgende:
[..]

Spullen die in de jaren '70 zijn gepatenteerd zullen binnenkort wel aflopen. Dan kunnen we eens fijn aan de slag om het zelf te doen.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:52 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
Ik hoop dat het zo vaart gaat lopen dat de patenten om zonder benzine en al die andere meuk te kunnen doen snel worden vrijgegeven.
Maar tja ook die patenten zijn in handen van..........
Het kan al lang anders en minstens voor 1/4 deel van de kosten wat het nu kost, geld en macht dat doet praten.
Dat burgers slaven van de pomp en hun eigen afstanden zijn is een 2de natuurlijk, en perfecte oplossingen worden meteen opgekocht en heel ver weg gedaan ergens....
Heb julllie ook de patentnummers.
Ben wel benieuwd naar dit soort uitvindingen en aangezien patenten openbaar zijn ben ik benieuwd naar de inhoud van deze patenten
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:44 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]

Er zijn genoeg patenten die door de oliemaatschappijen worden tegengehouden die het rendement van de huidige +- 15% naar 50% kunnen brengen, alleen patenten he!

Oplossing: HHO

google maar effe... niet zo heel lastig, goedkoop, en je kunt je auto op water laten rijden!
Zelfs op ruwe stookolie. Wel handig om het eea dan te verbouwen in je motor.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:35 schreef ansitermiet het volgende:
en waar blijven de miljoenen vaten uit het recentelijk 'bevrijde' Libie?
Met een paar miljoen vaten per dag red je het niet, dat valt in het niet bij het totaal.
Langs ieder pompstation langs gaan en met bevelende stem roepen : 'voor één euro benzine/diesel en de voorruit schoonmaken alstublieft!'

Maar ik vrees dat je het wel overal zelf moet tanken.
Niet huilen met z'n allen, eens zal de tijd weer beter gaan worden.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:56 schreef Bartjuh het volgende:
[..]

Met een paar miljoen vaten per dag red je het niet, dat valt in het niet bij het totaal.
alle beetjes helpen toch?
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:36 schreef Nemephis het volgende:
Seattle: $3.30 per gallon = E 2,48 voor 13,34 liter
voor je info : 1 Gallon = 3.785 liter
userIcon
Dankzij de overheid die het zo goed met ons voor heeft kunnen we tanken tegen zulke schappelijke prijzen in NL.
Nergens ter wereld betaal je meer...
Maar een nog groter probleem is de peak oil ellende, waardoor we in de toekomst pas echt geld gaan betalen als we brandstof nodig hebben.
Ondertussen fokken we vrolijk door en over 1 genratie zul je een paar 1000 euro kwijt zijn voor een litertje diesel.
Benzineprijzen worden toch kunstmatig hoog gehouden. Reken er maar niet op dat het goedkoper wordt. Ja, misschien 5 cent over een x aantal maanden, maar over 10 maanden is er weer 12 cent bijgekomen. De benzineprijzen zijn gewoon een middel om de blauwbetalende burger in het slavenleven te houden. Vreet dicht, werken en betalen. En een iPhone kopen die 250 euro te duur is.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:36 schreef SolidArt het volgende:
Wat een onzin altijd, alsof er niet genoeg voorraad is op dat gebied.
En in Brazilië is volgens mij onlangs de grootste voorraad olie ooit gevonden om nog aan te boren. Niet dat het dan ooit een keer goedkoper wordt.

Vuile uitbuiters
De prijs gaat niet omhoog omdat het op raakt, maar omdat een miljard Chinezen en een miljard Indiërs genoeg beginnen te verdienen om auto te rijden. De productie wordt alleen maar groter de laatste tijd dankzij nieuwe technieken(horizontaal boren) dit kan echter niet de vergrote vraag bijbenen.
userIcon
Het kwartje van Rutte wordt natuurlijk niet afgeschaft. Rechts is een grote vriend van de automobilist. *not*
userIcon
omhoog gaat altijd snel en dan zakt de prijs maar dat merk je weer niet aan de pomp...
Die prijzen komen door speculaties, niet doordat de kosten ineens hoger worden. Het een smerig monopolie spelletje, daarbij ook nog die belachelijke accijns hier in Nederland, maarja daar krijg je de regering toch niet over te porren.
userIcon
allemaal naar luxenburg daat is het nu een euro goedkoper
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:35 schreef ansitermiet het volgende:
en waar blijven de miljoenen vaten uit het recentelijk 'bevrijde' Libie?
Daar moeten ze eerst weer alles repareren.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:29 schreef RedNeck.nl.Returns het volgende:
Nou , wanneer komen we eens in actie tegen deze bizarre afpersingspraktijken van de Staat ?

Als we ons net zo druk zouden maken om de brandstofprijzen als om de fucking elf steden tocht , dan was de benzine volgende week 1,25 euro.

Nederlanders kom in actie, gebruik die social media nou eens voor iets nuttigs.
Gooi de snelwegen dicht, blokkeer de pompen....enz. enz.
Ons geld gaat toch naar Griekenland in plaats van naar voorzieningen voor Nederlanders....
Ben het helemaal met je eens , accijns naar beneden Kwartje v Kok eraf is inmiddels 25 euro cent.

Mensen laten we idd eens in actie komen.
Ja hoe organiseer je dat...

Platgooien dit land!
userIcon
Als je ziet wat voor benzine slurpers er nog met 150kmph voorbij komen stuiven op de snelweg dan is de benzine nog veel te goedkoop

Als je een zuinige auto rijd is auto rijden in jaren niet meer zo goedkoop geweest

Weg met de inefficiente plofmotor voor woonwerk.
Laten we de plofmotoren koesteren voor de fun, voor het weekend

Op naar de 2 euro, op naar dagelijks vervoer wat efficient is en past in 2012.
userIcon
Geen last van. Tank altijd voor 50 euro.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:12 schreef mark82 het volgende:
Als er een alternatief voor olie komt zal die ook direct met accijns belast gaan worden.
De begroting van de overheid is namelijk voor een groot deel afhankelijk geworden van de accijns inkomsten.

Dus of je nou door de hond of de kat gebeten wordt, goedkoop wordt autorijden toch niet meer.
Waarom denk je dat de overheid graag de kilometerheffing wil hebben.
Anders kunnen ze mij over 5 jaar niet belasten als ik in mijn EV rij die voortgestuwt word door eigen opgewekte zonnestroom uit mijn zonnepanelen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:36 schreef Nemephis het volgende:
Seattle: $3.30 per gallon = E 2,48 voor 13,34 liter
Daarom rijden ze daar allemaal in achterlijke middeleeuwse V8's en hebben ze dus een grotere afhankelijkheid van olie. De prikkel om over te stappen op duurzame alternatieven zal vele malen langer duren.

De hoge accijnzen zullen uiteindelijk een zegen zijn voor onze economie. Jammer dat Henk en Ingrid dit noooooooit zullen begrijpen.
userIcon
@ redneck, op sommige plaatsen zijn de afstanden inderdaad groter daar maar waarom moeten ze daar een grote auto voor hebben? Beetje domme reden. Verder heb je het over 'Yanks' maar zo ver ik weet zijn de afstanden in New York (waar Yanks vandasn komen) net helemaal niet groot. Beetje faal reactie van je dus. Net als meestal.
userIcon
zolang de jeugd hier met een nissan skyline volgas voorbij razen, en staan te rubberen op de parkeerplaats bij de jumbo, is de benzine dus nog niet duur genoeg!
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:21 schreef RedNeck.nl.Returns het volgende:
[..]


Wat doe jij dan in een trein op de snelweg ?
Denk eens aan die mensen die vroeg moeten opstaan als er nog geen OV rijdt.
Als je bijvoorbeeld in de ploegen zit...hoe kom je dan naar je werk ?
Hier in het oosten is er geen OV voor 06.00 uur !

Ik denk eerder dat je jaloers bent op mensen met een mooie bolide.
Die kan jij niet betalen met je uitkering denk ik.
Ik rij 40.000km per jaar in een auto van net een jaar oud
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:26 schreef RedNeck.nl.Returns het volgende:
[..]


Ik kan je meedelen dat de v8 bijna verleden tijd is voor de gemiddelde yank.
Alleen de arme mensen rijden er in , want die kunnen geen zuinige auto betalen.
Maar als je ooit in de USA bent geweest zul je begrijpen dat je daar nergens bent zonder auto.
En autorijden is daar wat betreft tanken duurder dan hier.
Gewoonweg omdat de afstanden daar 10 x zo groot zijn.
En de gemiddelde v6 doet daar 1 liter op 15km .

Maar dat snap je niet denk ik.
Zeiken over Amerikanen is veel leuker.
Ik ben een aantal keer in de states geweest, de gemiddelde auto verbruikt daar minimaal 2x zoveel als een auto in Nederland.
59  van 59 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 15/01 Rutte sluit accijnsverlaging benzine uit105
» 12/01 'Benzine evenaart recordprijs 2011'37
» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden