Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV

NederlandPolitiek • Geschreven door Novum op 10-02-2012 @ 12:48
print 

De gemeente Opmeer moet niets hebben van het PVV-meldpunt voor overlast van Midden- en Oost-Europeanen. De gemeenteraad keerde zich donderdagavond unaniem tegen de klachtenlijn na een voorstel hierover van burgemeester GertJan Nijpels (VVD).

Nijpels wil alle klachten die vanuit het Noord-Hollandse Opmeer komen 'niet van toepassing verklaren'. De gemeente zit volgens hem niet te wachten op 'dit soort verwerpelijke initiatieven'. Het meldpunt gaat voorbij aan de grondwet over gelijke behandeling, aldus Nijpels.

Het bestuur roept andere gemeenten in Nederland op om ook een dergelijk voorstel aan te nemen. In Opmeer wonen zo'n 250 mensen uit Midden- en Oost-Europa. Bij de plaatselijke voetbalclub hebben zij zelfs een eigen team.

De PVV zette het meldpunt woensdag op voor klachten over overlast, vervuiling en verdringing op de arbeidsmarkt. Dat leidde direct tot veel consternatie. Zo vond de Poolse ambassade het initiatief 'schadelijk en beledigend'. Donderdag meldde de PVV dat er na een dag al veertienduizend klachten waren binnengekomen.

Premier Mark Rutte wilde donderdag niets zeggen over het meldpunt. Hij levert naar eigen zeggen nooit commentaar 'op het doen en laten van specifieke partijen'.


Bron: Novum


Lees ook:

» 09/02 Rutte gaat niet in op PVV-meldpunt37
» 09/02 De Polen-kliklijn38
» 09/02 Duizenden klachten over overlast Oost-Europeanen108
» 08/02 PVV opent meldpunt overlast Oost-Europeanen113


delen | eKudos nujij

3456 views / 66 reacties
Reacties op dit bericht
66  van 66 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Terug naar de jaren 80 waarin kritiek op immigranten taboe was? Die Nijpels is een beetje de weg kwijt zo te zien..

Maargoed hij is van de partij die zo voor de EU is, dus dan is het niet leuk als een partij de schaduwzijde van dat beleid aan het licht brengt..
userIcon
PVV heeft wel rare trekjes zeg.

Mensen hebben recht op gelijke behandeling in Nederland, dat is een grondrecht. De PVV heeft hiermee een belachelijk standpunt ingenomen.

Je zou wel andere sancties kunnen bedenken zoals een uitlevering naar Polen en een 'landverbod', wanneer je als buitenlander zware criminele activiteiten uitvoert hier.

Maar dat is weer een ander verhaal, dat is voorlopig nog een utopie, als je weet dat de justitiële organen in beide landen niet eens kunnen samenwerken door kentekens uit te wisselen, en boetes te controleren na een snelheidsovertreding of zo...
quote:
De gemeente zit volgens hem niet te wachten op 'dit soort verwerpelijke initiatieven'. Het meldpunt gaat voorbij aan de grondwet over gelijke behandeling, aldus Nijpels.
ja ho wacht even... ondanks het feit dat ik zo m'n twijfels heb bij het nut van dat PVV-meldpunt, snap ik even niet wat voor toegevoegde waarde zo'n opmerking over 'gelijke behandeling' eigenlijk heeft...
bedoelt ie nu de gelijke behandeling van de meldpunten (nee natuurlijk niet want het gaat om oostblokkers)? Want er is vast al wel een generiek meldpunt voor overlast etc. dus waarom de PVV dit nu specifiek zo moet doen is mij ook een raadsel.

of wil ie het achterliggende probleem (dat er daadwerkelijk echt wel is) hiermee in de doofpot stoppen?
Klinkt een beetje als de dooddoener 'ja maar discriminatie of racisme' om welk kritiek dan ook van tafel te vegen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:52 schreef SolidArt het volgende:
PVV heeft wel rare trekjes zeg.

Mensen hebben recht op gelijke behandeling in Nederland, dat is een grondrecht. De PVV heeft hiermee een belachelijk standpunt ingenomen.

Je zou wel andere sancties kunnen bedenken zoals een uitlevering naar Polen en een 'landverbod', wanneer je als buitenlander zware criminele activiteiten uitvoert hier.

Maar dat is weer een ander verhaal, dat is voorlopig nog een utopie, als je weet dat de justitiële organen in beide landen niet eens kunnen samenwerken door kentekens uit te wisselen, en boetes te controleren na een snelheidsovertreding of zo...
Rare trekjes? Veel mensen ervaren problemen na de massale instroom van oostblokkers, wat is er op tegen om dit alleen maar in kaart te brengen? Waarom liggen dit soort zaken zo gevoelig, wat probeert men achter te houden?
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 10-02-2012 @ 12:56 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Nijpels wil alle klachten die vanuit het Noord-Hollandse Opmeer komen 'niet van toepassing verklaren'.
Oftewel de klagers monddood maken?
userIcon
Kijk
Deze gemeente snapt het.
Als burgers klachten hebben ,kunnen ze daarvoor bij de gemeente terecht,en hoeven niet uit te wijken naar een meldpunt.
Zo zou het in elke gemeente moeten zijn.
Dan is zo'n meldpunt niet nodig.
userIcon
quote:

Zo vond de Poolse ambassade het initiatief 'schadelijk en beledigend'.
Weet je wat schadelijk is ?
8 van de 10 drankrijders/veroorzakers van ongelukken is POOL.
8 van de 10 inbraken worden gepleegt door een POOL.
Het kan ook beter de lijn allochtonenmeldpunt zijn. Dan heb je in een keer de hele groep te pakken. Er moeten dan hooguit twee vragen bij kleur en vermoedelijke afkomst. Maar ach dat mag je hier niet zeggen want ze zijn zoooooooooo zielig. Ik zeg, ze hadden nooit binnen moeten worden gelaten. We laten dieren uit afrika ook achter tralies in een dierentuin ipv los door de straat heen lopen. Het is zo simpel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:54 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Rare trekjes? Veel mensen ervaren problemen na de massale instroom van oostblokkers, wat is er op tegen om dit alleen maar in kaart te brengen? Waarom liggen dit soort zaken zo gevoelig, wat probeert men achter te houden?
Dit is discriminatie op voorhand, hoe zou jij je voelen als je in een ander land komt en men verdenkt je meteen van allerlei zaken waar jij niets mee te maken hebt?
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:56 schreef gammapooka het volgende:
[..]

Weet je wat schadelijk is ?
8 van de 10 drankrijders/veroorzakers van ongelukken is POOL.
8 van de 10 inbraken worden gepleegt door een POOL.
hey hey hey we hebben hier gelijke behandeling in Nederland!!!
Moeten al die Marokkanen en Antillianen dan genoegen nemen met die overige 2????

oh wacht, de betere verdeling:

- Marokkanen zijn loverboys en stelen op scooters tasjes van oude vrouwtjes
- Antillianen zijn gangleaders die een hele harem om zich heen hebben verzameld en in drugs handelen
- Polen zijn dronken en maken veel lawaai
- Bulgaren skimmen onze bankrekeningen leeg
- wat mogen de Roemenen doen? ook skimmen? of auto's jatten?

en dan heb je nog een handvol Tsjetsjenen die alle andere groepen terroriseren
userIcon
quote:
Premier Mark Rutte wilde donderdag niets zeggen over het meldpunt. Hij levert naar eigen zeggen nooit commentaar 'op het doen en laten van specifieke partijen'.
Maar gisteravond wel weer de vloer aanvegen met SP en PVV over hun anti-Europabeleid!
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:56 schreef wiers het volgende:
Kijk
Deze gemeente snapt het.
Als burgers klachten hebben ,kunnen ze daarvoor bij de gemeente terecht,en hoeven niet uit te wijken naar een meldpunt.
Zo zou het in elke gemeente moeten zijn.
Dan is zo'n meldpunt niet nodig.
Helaas hebben dat soort gemeentes een grote doofpot.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:00 schreef SolidArt het volgende:
[..]


Dit is discriminatie op voorhand, hoe zou jij je voelen als je in een ander land komt en men verdenkt je meteen van allerlei zaken waar jij niets mee te maken hebt?
Men wordt nergens op voorhand van verdacht..
Als ik naar China zou verhuizen, en duizenden andere Nederlanders zitten daar al en hebben een reputatie van dronkenschap, criminaliteit en overlast opgebouwd, dan zou ik het compleet begrijpelijk vinden dat men daar het probleem probeert aan te pakken en criminele Nederlanders probeert weg te houden. Ik zou dan ook eerder de Nederlanders daar aanspreken met de vraag waar ze mee bezig zijn dan dat ik de Chinezen zou beschuldigen van discriminatie...
userIcon
Anders melden we Wilders even aan bij http://meldpuntpolitici.nl/ !
Als er een probleem is met deze mensen (en dat kan ik me zeker voorstellen). Dan lijkt zo'n lijn me een prima plan.

Wat je niet moet doen is wat de VVD in Opmeer dus doet. In de jaren 80 was er zo'n zelfde houding ten opzichte van Turken en Marrokanen. En daar plukken we nu nog steeds de vruchten van.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:04 schreef GalaxyAss het volgende:
Anders melden we Wilders even aan bij http://meldpuntpolitici.nl/ !
http://meldpuntirritantelimburgers.nl is beter, anders zet je die blonde op een voetstukje.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:56 schreef gammapooka het volgende:
[..]

Weet je wat schadelijk is ?
8 van de 10 drankrijders/veroorzakers van ongelukken is POOL.
8 van de 10 inbraken worden gepleegt door een POOL.
Geleuter uit jouw eigen duim.

Ze zuipen wel vaak, en zijn daarom ook vaak niet nuchter achter het stuur daar ben ik het wel met je eens, maar als je hier kijkt:

Landelijk vonden er in 2009 37.754 verkeersongelukken plaats volgens de cijfers van SWOV. Bij een klein deel (0,64 procent) hiervan was een Poolse bestuurder betrokken. Opmerkelijk is echter dat een Pool betrokken is bij vier procent van het aantal ongevallen waarbij sprake is van een te hoog promillage.

Dus 0.64 procent, en geen 80%......

Het aantal ongelukken neemt af, maar tegelijkertijd neemt het aantal ongelukken waarbij Poolse bestuurders bij betrokken zijn toe.

http://www.parool.nl/paro(...)-dronken-polen.dhtml

De oplossing ligt in ieder geval ergens anders dan een meldpunt, een samenwerking tussen beide landen zou een stuk efficiënter en kostenbesparend zijn.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:00 schreef SolidArt het volgende:
[..]


Dit is discriminatie op voorhand, hoe zou jij je voelen als je in een ander land komt en men verdenkt je meteen van allerlei zaken waar jij niets mee te maken hebt?
Genaaid door mijn voorgangers
Leuk dat de PVV 14000 meldingen binnen heeft gekregen, ik heb ook een melding gedaan en daarin gezegd dat er niks aan de hand was en dat ik nergens last van heb gehad. Zo ken ik nog wel meer mensen. Die tellen ze vast ook mee in deze cijfers.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:12 schreef schaakstuk het volgende:
[..]

Kijk, dit soort gebral is precies wat de PVV probeert te bereiken met hun actie. Dat meer en meer Henken en Ingrids 'zelfverzekerd' de anderen overal de schuld van gaan geven.
Het is helemaal niet bedoeld om constructief iets op te lossen. Daar is de PVV niet voor bedoeld en dat kunnen ze ook helemaal niet.

En daarom is deze actie zo verwerpelijk.
Exact mijn mening.

Maar net als Henk en Kees van de 2e etage wordt half Nederland gevoed met deze vooroordelen waar geen enkel gegrond argument of feit over bekend is.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:15 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Exact mijn mening.

Maar net als Henk en Kees van de 2e etage wordt half Nederland gevoed met deze vooroordelen waar geen enkel gegrond argument of feit over bekend is.
ondanks de PVV is toch niemand verbaasd als er een nieuwsbericht is waarin 'Polen', 'dronken' en 'overlast' in voorkomen.
Blijkbaar is het TOCH ergens op gebaseerd...
Dat elke bevolkingsgroep wel dronken kan zijn, Nederlanders en Engelsen kunnen dat ook heel goed, wil nog niet zeggen dat de associatie 'Polen zijn dronken' niet uit de lucht gegrepen is door de PVV.
Net zoals 'kotsende Engelsen in Amsterdam' ook geen wereldvreemde term is.
Of dat de veerboot tussen Noorwegen en Denemarken overdag vol zit met bezopen Noren.

Sommige dingen zijn gewoon waar.
Maar helaas raakt het daadwerkelijke probleem ondergesneeuwd door het populisme van de PVV. En op dat punt ben ik het ermee eens. Het gaat de PVV niet per definitie om de oplossing. Want als het probleem is opgelost, hebben zij geen achterban en bestaansrecht meer
userIcon
Het meldpunt bestaat al jaren en heet Politie. Als zij er niets mee kunnen dan is het niet
strafbaar.

Basta.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:19 schreef Skull-splitter het volgende:
Het meldpunt bestaat al jaren en heet Politie. Als zij er niets mee kunnen dan is het niet
strafbaar.

Basta.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:12 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Geleuter uit jouw eigen duim.

Ze zuipen wel vaak, en zijn daarom ook vaak niet nuchter achter het stuur daar ben ik het wel met je eens, maar als je hier kijkt:

Landelijk vonden er in 2009 37.754 verkeersongelukken plaats volgens de cijfers van SWOV. Bij een klein deel (0,64 procent) hiervan was een Poolse bestuurder betrokken. Opmerkelijk is echter dat een Pool betrokken is bij vier procent van het aantal ongevallen waarbij sprake is van een te hoog promillage.

Dus 0.64 procent, en geen 80%......

Het aantal ongelukken neemt af, maar tegelijkertijd neemt het aantal ongelukken waarbij Poolse bestuurders bij betrokken zijn toe.

http://www.parool.nl/paro(...)-dronken-polen.dhtml

De oplossing ligt in ieder geval ergens anders dan een meldpunt, een samenwerking tussen beide landen zou een stuk efficiënter en kostenbesparend zijn.
Gebaseerd door linkse partijen ja
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:18 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

ondanks de PVV is toch niemand verbaasd als er een nieuwsbericht is waarin 'Polen', 'dronken' en 'overlast' in voorkomen.
Blijkbaar is het TOCH ergens op gebaseerd...
Dat elke bevolkingsgroep wel dronken kan zijn, Nederlanders en Engelsen kunnen dat ook heel goed, wil nog niet zeggen dat de associatie 'Polen zijn dronken' niet uit de lucht gegrepen is door de PVV.
Net zoals 'kotsende Engelsen in Amsterdam' ook geen wereldvreemde term is.
Of dat de veerboot tussen Noorwegen en Denemarken overdag vol zit met bezopen Noren.

Sommige dingen zijn gewoon waar.
Maar helaas raakt het daadwerkelijke probleem ondergesneeuwd door het populisme van de PVV. En op dat punt ben ik het ermee eens. Het gaat de PVV niet per definitie om de oplossing. Want als het probleem is opgelost, hebben zij geen achterban en bestaansrecht meer
Een trend ja, niets meer en niets minder.
Wanneer er voldoende opgetreden wordt, en Poolse mensen beseffen dat er hier strenge regels gelden met harde consequenties, dan wordt dit vanzelf minder.

Probleem is dat in Nederland geen goede registratie is voor deze mensen, en er keer op keer dezelfde overtredingen als nieuw aangezien worden waardoor er geen goede straf op volgt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:20 schreef gammapooka het volgende:
[..]


Gebaseerd door linkse partijen ja
Sterk tegenargument zeg.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:21 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Een trend ja, niets meer en niets minder.
Wanneer er voldoende opgetreden wordt, en Poolse mensen beseffen dat er hier strenge regels gelden met harde consequenties, dan wordt dit vanzelf minder.

Probleem is dat in Nederland geen goede registratie is voor deze mensen, en er keer op keer dezelfde overtredingen als nieuw aangezien worden waardoor er geen goede straf op volgt.
maar de politie kan toch de meldingen aan elkaar koppelen? een strafblad ofzo geven na herhaaldelijk in de fout gaan?
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:23 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

maar de politie kan toch de meldingen aan elkaar koppelen? een strafblad ofzo geven na herhaaldelijk in de fout gaan?
Nee, want deze mensen hebben geen Nederlands registratie, en daarom zeg ik voor de derde keer dat een samenwerking tussen Polen en Nederland de enige echte oplossing is, zoals dat nu eindelijk met Nederland en Belgie ook het geval is.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:20 schreef gammapooka het volgende:
[..]


Gebaseerd door linkse partijen ja
Goed tegenargument ook inhoudelijk ben je nergens, dus ga je de welbekende autoriteitsargumeten inzetten. Drogredenen omdat je niets kan.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:22 schreef robke99 het volgende:
Helemaal eens met Solid Art. De PVV creëert zijn eigen werkelijkheid en bralt andersdenkenden weg. Ik vind dat goed geanalyseerd op deze site: http://stophetgevaarwilders.blogspot.com/
ok, maar het moet niet zo zijn dat als Wilders 'weg' is er vervolgens ook niets aan het probleem wordt gedaan.
Ik denk dat het feit dat Wilders zoveel stemmen heeft gekregen een bewijs is dat er toch ergens iets niet goed zit.
Wilders doet aan lijjkenpikkerij, maar de bestaande overheid/politie moet dit probleem serieuzer oppakken, en kan zo effectief Wilders de wind uit de zeilen nemen. Dat zou het nut van Wilders moeten zijn: een signaal dat er onvrede is bij de bevolking. Maar de bestaande authoriteiten moeten het vervolgens oplossen, en niet Wilders.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:25 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Nee, want deze mensen hebben geen Nederlands registratie, en daarom zeg ik voor de derde keer dat een samenwerking tussen Polen en Nederland de enige echte oplossing is, zoals dat nu eindelijk met Nederland en Belgie ook het geval is.
ok dan, prima oplossing.
Gaat onze overheid dat nu vervolgens ook doen?
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 10-02-2012 @ 13:30 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:50 schreef Schepseltje het volgende:
Terug naar de jaren 80 waarin kritiek op immigranten taboe was? Die Nijpels is een beetje de weg kwijt zo te zien..

Maargoed hij is van de partij die zo voor de EU is, dus dan is het niet leuk als een partij de schaduwzijde van dat beleid aan het licht brengt..
Kom op zeg. Je weet ook wel dat de gemiddelde xenofoob al belt zodra hij een Pool in het donker over straat ziet lopen. Een dergelijk kliklijntje is gewoon te sneu voor woorden.

Bellen omdat er overlast is, dat lijkt mij normaal. Maar waarom moet de PVV weer net een stap verder gaan en het afbakenen op afkomst? Dit is gewoon typisch populistisch gedrag om de verloren zetels in de peilingen na het 'koningin-debacle' terug te winnen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:30 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

ok dan, prima oplossing.
Gaat onze overheid dat nu vervolgens ook doen?
Daar zouden ze wel aan moeten werken. Sterker nog, het zou een absoluut vereiste moeten zijn van de EU om daar een positie in te bekleden, en een uniforme oplossing te bedenken waarin alle landen aan mee zouden moeten werken.

Als je een centraal orgaan bedenkt buiten het huidige interpol om (wat een veel te hoge overhead heeft) moet je iets anders bedenken voor een europees register.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:19 schreef Skull-splitter het volgende:
Het meldpunt bestaat al jaren en heet Politie. Als zij er niets mee kunnen dan is het niet
strafbaar.

Basta.
Ah net zoals geweld binnenshuis, beroving, inbraak, diefstal...

Maar als Karel een paar plantjes op zolder heeft, dan grijpen ze wel in.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Kom op zeg. Je weet ook wel dat de gemiddelde xenofoob al belt zodra hij een Pool in het donker over straat ziet lopen.
En dat was precies de argumentatie die de geitenwollensokkenbrigade gebruikte om de meldingen van overlast door Marokkanen of Antillianen onder het tapijt te vegen. De ellende die dat heeft veroorzaakt in Nederland is de reden van bestaan van de PVV.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]


Ah net zoals geweld binnenshuis, beroving, inbraak, diefstal...

Maar als Karel een paar plantjes op zolder heeft, dan grijpen ze wel in.
en dat is ook de enige reden waarom de PVV zoveel zetels heeft kunnen behalen: onvrede in de samenleving.
man harry64 (Redactie Frontpage) 10-02-2012 @ 13:49 fotoboek no homepage
userIcon
Veel kassen en groenteeltbedrijven daar zo in eerste instantie op google te zien. Dan begrijp ik die reactie wel.
Oogkleppen op, snaveltje toe en alle problemen onder het vloerkleed.

Net zoals met de Marokkanenproblematiek.

20 jaar lang.

Tot de ellende zo enorm groot is geworden dat het vloerkleed boller staat dan een siliconentiet van Pamela Anderson en iemand toch maar eens besluit om het taboe van de linkse kerk te doorbreken en een onderzoek te houden.

Waar dan, net zoals bij die Marokkanen, 'ineens en volkomen onverwacht' uit blijkt dat 65% van alle Oostblokkers tussen de 12 en 23 jaar met de politie in aanraking is gekomen, hele woonwijken door Oostblokkers worden geterroriseerd en Oostblokkers verantwoordelijk blijken te zijn voor het gros van alle gepleegde zware misdrijven.

[ Bericht gewijzigd door Frank_Peters op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:12 ]
Ook voor Rutte geld, wie zwijgt stemt toe. Domheid, zwakte of bewust?
man harry64 (Redactie Frontpage) 10-02-2012 @ 13:53 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:22 schreef robke99 het volgende:
Helemaal eens met Solid Art. De PVV creëert zijn eigen werkelijkheid en bralt andersdenkenden weg. Ik vind dat goed geanalyseerd op deze site: http://stophetgevaarwilders.blogspot.com/
Ja, al dat Wo2 gebral omdat er geen recente argumenten zijn....
Oh! wacht...
[Heilighuisje mode]
Dat was 70 jaar geleden
[/Heilighuisje mode]
man harry64 (Redactie Frontpage) 10-02-2012 @ 13:57 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:49 schreef Frank_Peters het volgende:
Oogkleppen op, snaveltje toe en alle problemen onder het vloerkleed.

Net zoals met de Marokkanenproblematiek.

20 jaar lang.

Tot de ellende zo enorm groot is geworden dat het vloerkleed boller staat dan een siliconentiet van Pamela Anderson en iemand toch maar eens besluit om het taboe van de linkse kerk te doorbreken een onderzoek te houden.

Waar dan, net zoals bij die Marokkanen, 'ineens en volkomen onverwacht' uit blijkt dat 65% van alle Oostblokkers tussen de 12 en 23 jaar met de politie in aanraking is gekomen, toch hele woonwijken door Oostblokkers worden geterroriseerd en Oostblokkers verantwoordelijk blijken te zijn voor het gros van alle gepleegde zware misdrijven.
Dan hebben ze wel een meevaller. Bij opsporingverzocht is een Pool veel moeilijker te onderscheiden van een Nederlander qua uiterlijke kenmerken.
Dat maakt het ontkennen wel makkelijker.
Als "bekend" is dat in 8 op de 10 gevallen waar de inbreker bekend is, de inbreker een Pool blijkt te zijn, betekend dat dus dat Polen slechte inbrekers zijn. Aangezien een goede inbreker niet gepakt wordt en dus een onbekende nationaliteit heeft.

quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:56 schreef gammapooka het volgende:
[..]

Weet je wat schadelijk is ?
8 van de 10 drankrijders/veroorzakers van ongelukken is POOL.
8 van de 10 inbraken worden gepleegt door een POOL.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:56 schreef gammapooka het volgende:
[..]

Weet je wat schadelijk is ?
8 van de 10 drankrijders/veroorzakers van ongelukken is POOL.
8 van de 10 inbraken worden gepleegt door een POOL.
Bron?
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:12 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Geleuter uit jouw eigen duim.

Ze zuipen wel vaak, en zijn daarom ook vaak niet nuchter achter het stuur daar ben ik het wel met je eens, maar als je hier kijkt:

Landelijk vonden er in 2009 37.754 verkeersongelukken plaats volgens de cijfers van SWOV. Bij een klein deel (0,64 procent) hiervan was een Poolse bestuurder betrokken. Opmerkelijk is echter dat een Pool betrokken is bij vier procent van het aantal ongevallen waarbij sprake is van een te hoog promillage.

Dus 0.64 procent, en geen 80%......

Het aantal ongelukken neemt af, maar tegelijkertijd neemt het aantal ongelukken waarbij Poolse bestuurders bij betrokken zijn toe.

http://www.parool.nl/paro(...)-dronken-polen.dhtml

De oplossing ligt in ieder geval ergens anders dan een meldpunt, een samenwerking tussen beide landen zou een stuk efficiënter en kostenbesparend zijn.
Leuk die statistiek, maar deze 0.64% geldt dus voor een kleine groep polen (50.000 man?) t.o.v. de gehele Nederlandse bevolking (16 mln)
userIcon
Ik las net op een bevriende site dat Brussel zich er mogelijk mee gaat bemoeien.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:12 schreef artijn het volgende:
[..]


Leuk die statistiek, maar deze 0.64% geldt dus voor een kleine groep polen (50.000 man?) t.o.v. de gehele Nederlandse bevolking (16 mln)
Klopt helemaal!

Maar ik ging van de uitspraak '8/10 van de ongevallen waren polen bij betrokken' uit.
userIcon
Als hij de klachten die uit zijn gemeente komen op voorhand al niet ontvankelijk verklaart is het gewoon een grote LUL en heeft hij schijt aan bewoners die last van Oostblokkers hebben.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:18 schreef wiers het volgende:
Ik las net op een bevriende site dat Brussel zich er mogelijk mee gaat bemoeien.
Ze hebben mijn post gelezen over een Europese registratie ?
userIcon
kunnen ze niet gewoon een meldpunt maken van ieder ras wat hier in nederland woont leeft en schijt.bijvoorbeeld nederlanders,turken.russen.somaliers,chinezen enz enz.
en laten we dan ook gewoon een herkenning teken maken voor alle rassen en die verplicht op de kleding gedragen moeten worden.
we zouden alvast vakantie oorden kunnen maken van houte baraken,en natuurlijk met de bekende douchjes en niet te vergeten met openhaard.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:22 schreef robke99 het volgende:
Helemaal eens met Solid Art. De PVV creëert zijn eigen werkelijkheid en bralt andersdenkenden weg.
En deze gemeenteraad doet dit niet?
quote:
Nijpels wil alle klachten die vanuit het Noord-Hollandse Opmeer komen 'niet van toepassing verklaren'.
man harry64 (Redactie Frontpage) 10-02-2012 @ 15:20 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:35 schreef mr.leeuw het volgende:
kunnen ze niet gewoon een meldpunt maken van ieder ras wat hier in nederland woont leeft en schijt.bijvoorbeeld nederlanders,turken.russen.somaliers,chinezen enz enz.
en laten we dan ook gewoon een herkenning teken maken voor alle rassen en die verplicht op de kleding gedragen moeten worden.
we zouden alvast vakantie oorden kunnen maken van houte baraken,en natuurlijk met de bekende douchjes en niet te vergeten met openhaard.
70 jaar geleden
Wat deden we na de oorlog om ons land op te bouwen?

Juist ja we openden industrieën en lieten daar ons eigen volk en buitenlanders werken om te produceren. En omdat Nederland dan de werkgever is, zal het meeste geld in Nederland achterblijven.

Dat is precies wat we nu ook moeten doen, maar dat doen we niet we miepen op de buitenlanders en het productiewerk wordt zonder boe of bah naar lage-lonen-landen verplaatst. GEK HE DAT HET NIET GOED GAAT!!!

Velen lachen mij uit als ik zeg dat ik gewoon weer een steenkolenmijn zou openen, dat ik van Nedcar een staatsbedrijf zou maken en weer Dafjes zou gaan maken. Want ik zie alleen maar werk en productie. Waarom zouden we de Chinezen dat werk laten doen ALS WE HET OOK (DEELS) ZELF KUNNEN DOEN? Handen uit de mouwen, schouders eronder en samen werken aan meer welzijn en welvaart. En als we dat overal zouden doen, middelen wat eerlijker zouden verdelen en eens wetenschappelijk de wereldbevolking zouden beheersen, dan komen we al een heel eind.

Zo moeilijk is het niet.

[ Bericht gewijzigd door TrippleR op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:06 ]
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:19 schreef Skull-splitter het volgende:
Het meldpunt bestaat al jaren en heet Politie. Als zij er niets mee kunnen dan is het niet
strafbaar.

Basta.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]


Ah net zoals geweld binnenshuis, beroving, inbraak, diefstal...

Maar als Karel een paar plantjes op zolder heeft, dan grijpen ze wel in.
Als Pjotr die plantjes heeft grijpen ze ook in als het goed is hoor , ze zullen niet zeggen oh hij is Pools , laat maar gaan.
userIcon
quote:
Donderdag meldde de PVV dat er na een dag al veertienduizend klachten waren binnengekomen.
Tellen ze de klachten over het meldpunt zélf ook mee? Ik heb namelijk een klacht over deze NSB-praktijk ingediend. In de trant van: als ik een klacht heb over iemand, probeer ik dat eerst met de persoon zelf te bespreken en als dat geen resultaat heeft, neem ik contact op met de politie. De PVV heb ik hier niet voor nodig.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:56 schreef gammapooka het volgende:
[..]

Weet je wat schadelijk is ?
8 van de 10 drankrijders/veroorzakers van ongelukken is POOL.
8 van de 10 inbraken worden gepleegt door een POOL.
Je hebt vast wel cijfers, die deze stelling bevestigen.
userIcon
Wie gaat er bellen over de vrouw van Wilders?
~140.000 polen op 17.000.000 niet polen. Dus 1 op 121 personen is pools in het land.

242 ongelukken door polen
37512 ongelukken door niet polen

Dit geeft:

0.0017 ongelukken / pool.
0.0022 ongelukken / niet pool

Polen veroorzaken minder ongelukken dan niet polen, ondanks dat ze misschien meer drinken. Oftwel, als Nederlanders meer gaan drinken wordt het veiliger op de weg.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:56 schreef gammapooka het volgende:
8 van de 10 inbraken worden gepleegt door een POOL.
Kutpolen een beetje onze bontkraagjes uit de markt proberen te breken
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:12 schreef artijn het volgende:
[..]


Leuk die statistiek, maar deze 0.64% geldt dus voor een kleine groep polen (50.000 man?) t.o.v. de gehele Nederlandse bevolking (16 mln)
Nee, 0,64% van het totaal aantal verkeersongevallen en 4% van het aantal verkeersongevallen waarbij teveel gedronken is.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:40 schreef TrippleR het volgende:
Wat deden we na de oorlog om ons land op te bouwen?

Juist ja we openden industrieën en lieten daar ons eigen volk en buitenlanders werken om te produceren. En omdat Nederland dan de werkgever is, zal het meeste geld in Nederland achterblijven.

Dat is precies wat we nu ook moeten doen, maar dat doen we niet we miepen op de buitenlanders en het productiewerk wordt zonder boe of bah naar lage-lonen-landen verplaatst. GEK HE DAT HET NIET GOED GAAT!!!

Velen lachen mij uit als ik zeg dat ik gewoon weer een steenkolenmijn zou openen, dat ik van Nedcar een staatsbedrijf zou maken en weer Dafjes zou gaan maken. Want ik zie alleen maar werk en productie. Waarom zouden we de Chinezen dat werk laten doen ALS WE HET OOK (DEELS) ZELF KUNNEN DOEN? Handen uit de mouwen, schouders eronder en samen werken aan meer welzijn en welvaart. En als we dat overal zouden doen, middelen wat eerlijker zouden verdelen en eens wetenschappelijk de wereldbevolking zouden beheersen, dan komen we al een heel eind.

Zo moeilijk is het niet.
Amen to that
66  van 66 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 09/02 Rutte gaat niet in op PVV-meldpunt37
» 09/02 De Polen-kliklijn38
» 09/02 Duizenden klachten over overlast Oost-Europeanen108
» 08/02 PVV opent meldpunt overlast Oost-Europeanen113


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden