PVV: Ontsla RvC NS

Nederland • Geschreven door Marc (MPG) op 10-02-2012 @ 12:21
print 

De PVV vindt dat de NS verwijtbare fouten heeft gemaakt betreffende reisinformatie, dienstregeling en mediacommunicatie. Dat schrijft de partij in een persbericht als reactie op de winterproblemen op het spoor.

Kamerlid Léon de Jong vindt dat het spoorbedrijf toe is aan een cultuuromslag. "Om te beginnen geen bonussen voor de top, onvoorwaardelijke boetes voor het falende NS beleid en de Raad van Commissarissen, welke verzuimd hebben de directie scherp te houden moet per direct de laan uit worden gestuurd."

Ook vindt de PVV de houding van de NS ronduit 'arrogant'. "Ondanks het feit dat reizigers nu al een week hinder ondervinden van de winterproblematiek op het spoor, heeft de NS nog altijd geen excuses aangeboden. Onbegrijpelijk!"


Bron: FOK!


Lees ook:

» 10/02 'Schultz toont gebrek aan ambitie spoor'14
» 09/02 Schultz: Dienstregeling moet eerder aangepast11
» 07/02 Volgende week debat spoorchaos23
» 07/02 'Nederlands spoornetwerk blijft kwetsbaar'36


delen | eKudos nujij

5415 views / 87 reacties
Reacties op dit bericht
44  van 87 reacties op deze pagina. (6 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
de PVV begint op de soviet-unie te lijken: gaat er iets niet goed? dan ontsla je gewoon alle topgeneraals!
Niet dat het dan beter gaat...

Beter worden de treinkaartjes (jaja chipkaart ik weet het) gewoon 1 week (of een maand) gratis na elke flop, zonder dat ze dit mogen compenseren buiten die week om.
Die gratis kopjes koffie als compensatie zit niemand op te wachten.

Dan weet de NS niet hoe snel ze dingen op orde moeten brengen.
"Ondanks het feit dat reizigers nu al een week hinder ondervinden van de winterproblematiek op het spoor, heeft de NS nog altijd geen excuses aangeboden. Onbegrijpelijk!"

Om de 2 minuten worden excuses omgeroepen en tevens gratis koffie en thee aangeboden. Het is niet rendabel om het hele spoornetwerk te renoveren voor een paar dagen vorst per jaar. Ik heb ook veel vertraging opgelopen, maar al die zeikerds moeten eens stoppen met piepen: een vriend van mij had nog meer vertraging toen ie met de auto over de A1 moest....
userIcon
Voor mij een van de weinige keren dat ik me kan vinden in een reactie van de pvv, ondanks dat ik weet dat dit natuurlijk ook weer een populistische actie is (en ja, daar maken andere partijen zich net zo hard schuldig aan).

Het falen van de NS kent geen grenzen meer lijkt het tegenwoordig, en als ik faal op mijn werk dan draag ik daar ook de consequenties van, waarom zou het bij de NS anders zijn?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 10-02-2012 @ 12:26 fotoboek no homepage
userIcon
Of de oude, of de nieuwe RvC dient ogenblikkelijk de NS-directie heen te zenden.
userIcon
Nationaliseren!
userIcon
gaat daar de ondernemingsraad niet over?

politici moeten zich eigenlijk niet bemoeien met dit soort zaken.

wat is de PVV van plan? Willen ze het kabinet laten vallen door de andere partijen tegen zich in het harnas te jagen omdat ze bang zijn dat ze mee moeten doen met moeilijke beslissingen?
userIcon
Goed plan. Onmogelijk uiteraard.
userIcon
Ik vind juist dat de NS de afgelopen dagen er alles aan doet om het zo draaglijk mogelijk te maken. Treinen rijden eigenlijk prima op tijd met de uitgedunde dienstregeling, ze delen koffie en thee uit, de online reisplanner is up to date.
En ze roepen inderdaad voortdurend excuses om, op een gegeven moment houdt je verantwoordelijkheid op hoor.

Pro-Rail is eerder de aangewezen partij om excuses te maken, en ook zij hadden nog pech omdat monteurs vast zaten in files.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:24 schreef DeeCruise het volgende:
Voor mij een van de weinige keren dat ik me kan vinden in een reactie van de pvv, ondanks dat ik weet dat dit natuurlijk ook weer een populistische actie is (en ja, daar maken andere partijen zich net zo hard schuldig aan).

Het falen van de NS kent geen grenzen meer lijkt het tegenwoordig, en als ik faal op mijn werk dan draag ik daar ook de consequenties van, waarom zou het bij de NS anders zijn?
Zo vreselijk faalt de NS toch niet, wees eens eerlijk. De eerste dag van sneeuw en vorst is altijd moeilijk, even omschakelen. De afgelopen week gaat het al veel beter. Gisteren nog dwars door het land heen en weer getreind, geen centje pijn.
Stelletje zuurpruimen, die PVV-ers.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:24 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
"Ondanks het feit dat reizigers nu al een week hinder ondervinden van de winterproblematiek op het spoor, heeft de NS nog altijd geen excuses aangeboden. Onbegrijpelijk!"

Om de 2 minuten worden excuses omgeroepen en tevens gratis koffie en thee aangeboden. Het is niet rendabel om het hele spoornetwerk te renoveren voor een paar dagen vorst per jaar. Ik heb ook veel vertraging opgelopen, maar al die zeikerds moeten eens stoppen met piepen: een vriend van mij had nog meer vertraging toen ie met de auto over de A1 moest....
ja, en om die files te verhelpen wordt de burger deels opgeroepen om gebruik te maken van het OV. Nee, dit helpt de mensen uit de auto...

Waar het om zou moeten gaan is het optimaliseren en verbeteren van het OV zodat het gewoon GOED gaat. Een paar keer vertraging of uitval, daar kan iedereen wel in komen en begrijpen, maar niet zoals het de laatste jaren gaat. En de chaos is niet alleen met 2 weken vorst per jaar, ook buiten vorstperiodes wil het nog wel eens chaos zijn, bijv. op station Utrecht.
userIcon
De politiek zou zich niet met bedrijfsvoering moeten bemoeien. Wat de politiek wel zou moeten doen, is per direct alle subsidies aan spoorwegen (en dit gaat om miljarden!) stopzetten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:23 schreef ansitermiet het volgende:
de PVV begint op de soviet-unie te lijken: gaat er iets niet goed? dan ontsla je gewoon alle topgeneraals!
Niet dat het dan beter gaat...

Beter worden de treinkaartjes (jaja chipkaart ik weet het) gewoon 1 week (of een maand) gratis na elke flop, zonder dat ze dit mogen compenseren buiten die week om.
Die gratis kopjes koffie als compensatie zit niemand op te wachten.

Dan weet de NS niet hoe snel ze dingen op orde moeten brengen.
de techniek is er, de wil niet. Het is eigenlijk heel goed te realiseren om bij vertraging na het uitchecken automatisch voor een vertraging gecompenseerd te worden. op het moment moet je teruggave voor vertraging bijkans voor de poorten van de hel wegslepen.
userIcon
Via een persbericht? Dat hoort toch via Twitter te gaan bij de PVV?

Lekker overtrokken weer door de PVV. Er is al aangekondigd dat de oplossing er is, bij slecht weer wordt er voortaan helemaal niet gereden. Dan is er geen enkele trein vertraagd.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:28 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

ja, en om die files te verhelpen wordt de burger deels opgeroepen om gebruik te maken van het OV. Nee, dit helpt de mensen uit de auto...

Waar het om zou moeten gaan is het optimaliseren en verbeteren van het OV zodat het gewoon GOED gaat. Een paar keer vertraging of uitval, daar kan iedereen wel in komen en begrijpen, maar niet zoals het de laatste jaren gaat. En de chaos is niet alleen met 2 weken vorst per jaar, ook buiten vorstperiodes wil het nog wel eens chaos zijn, bijv. op station Utrecht.
'Wel eens chaos' ik kan me de laatste keer voor deze vorstperiode niet herinneren terwijl er dagelijks files staan. Ik vind dat er overdreven negatief wordt gereageerd.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:28 schreef Kiegie het volgende:
[..]

Zo vreselijk faalt de NS toch niet, wees eens eerlijk. De eerste dag van sneeuw en vorst is altijd moeilijk, even omschakelen. De afgelopen week gaat het al veel beter. Gisteren nog dwars door het land heen en weer getreind, geen centje pijn.
Stelletje zuurpruimen, die PVV-ers.
tenzij je geconfronteerd wordt met treinen van de Arriva. dan kun je er geheid zeker van zijn dat je vertraging krijgt. het enige wat bij dit bedrijf op tijd komt zijn de tariefsverhogingen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:23 schreef ansitermiet het volgende:
de PVV begint op de soviet-unie te lijken: gaat er iets niet goed? dan ontsla je gewoon alle topgeneraals!
Nieuw persbericht:

quote:

Kamerlid Léon de Jong vindt dat de top van de NS haar conclusies moet trekken, en heeft alle bestuursleden een doorgeladen Tokarev aangeboden met de boodschap dat ze hun ontslag in hun kantoor zelf mogen voltrekken.
userIcon
Ben het er wel mee eens voor de verandering.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]


Nieuw persbericht:

[..]


ROFL!!!
En wie zitten er in de RvC van de NS?
Juist ja wederom politici van linkse huize (Wim Meijer) en Paul wereldreiziger Rosenmuller.
En juist die partijen hebben kritiek op het beleid van de minister?!?!? Slechte afleidingsmaneuvre dus van de PvdA.

Verder nog een paar onbenullen die niets van het treinwezen af kunnen weten zoals een directrice van de opera, een AFM-er en een bankvrouwtje tevens vriendinnetje van Steven ten Have(!)
Mensen overigens die zelf nog nooit gebruik hebben gemaakt van de trein!
man harry64 (Redactie Frontpage) 10-02-2012 @ 12:37 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:24 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
"Ondanks het feit dat reizigers nu al een week hinder ondervinden van de winterproblematiek op het spoor, heeft de NS nog altijd geen excuses aangeboden. Onbegrijpelijk!"

Om de 2 minuten worden excuses omgeroepen en tevens gratis koffie en thee aangeboden. Het is niet rendabel om het hele spoornetwerk te renoveren voor een paar dagen vorst per jaar. Ik heb ook veel vertraging opgelopen, maar al die zeikerds moeten eens stoppen met piepen: een vriend van mij had nog meer vertraging toen ie met de auto over de A1 moest....
Voorop rijden in de file kan ie beter voor zich houden.

Als de (R)overheid promoot dat je met het OV moet gaan i.p.v. de auto, dan moet de kwaliteit van het OV toch echt wel heel erg verbeteren en goedkoper worden. Niet alleen de trein, maar ook de bus.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:26 schreef BasEnAad het volgende:
Nationaliseren!
Ja, dat werkt
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:28 schreef Kiegie het volgende:
[..]

Zo vreselijk faalt de NS toch niet, wees eens eerlijk. De eerste dag van sneeuw en vorst is altijd moeilijk, even omschakelen. De afgelopen week gaat het al veel beter. Gisteren nog dwars door het land heen en weer getreind, geen centje pijn.
Stelletje zuurpruimen, die PVV-ers.
Ga voor de lol eens in de ochtend- of avondspits op 1 van de drukkere trajecten kijken waar nu al een hele week de helft van de intercity's niet rijden.
En wat is de reactie van de verantwoordelijke minister (die vreemd genoeg kennelijk wel gewoon mag blijven zitten van de PopulistischeVV)? Kies voortaan maar direct voor die aangepaste dienstregeling als er ook maar een kleine kans bestaat dat het weer wel eens tegen zou kunnen gaan vallen.
userIcon
Het probleem is dat je te maken hebt met een enorm groot geprivatiseerd bedrijf.

Op het moment zit de generatie van weleer op de werkplekken. Een grijze trage ambtenarenkliek, die niet vooruit te branden is. achter bijv. de loketten van de NS zitten doorgaans uitgebluste keukenmiepen die er al jaren zitten. Bij het gros van de werknemers bij de NS zal et niet anders zijn. Het vervangen van een directie zal er niets aan veranderen.

ze hebben een monster geschapen. een commercieel bedrijf met de nukken van een staatsbedrijf. En de partij waar Wilders van origine weg is gekomen is daar zélf de schuld aan geweest.
De PVV hoort iets over opstappen van RvC van Ajax en denkt nu dat dat overal de oplossing voor is..
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:39 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]


Ja, dat werkt
het was voorheen genationaliseerd.
En toen reden ze rond met die oude dieseltjes... vroeger was toen inderdaad beter.
Tegenwoordig hebben ze treinen op de rails die met een beetje regen of vorst niet meer rijden (vanwege de bovenleidingen die tegen crepe-papier nog 'u' zegt).

Het regent sein- en wisselstoringen. Iets zegt mij dat ze dan eens iets aan die zwakke plek moeten gaan doen.
Grote wisselterreinen zitten over het algemeen rondom de stations. En ze waren toch klaar voor de komende winter? Dat hebben ze vol trots rondgebazuind, met bewijsmateriaal en al. Iets over gasbranders om de wissels vorst-vrij te houden.
En bij de eerste sneeuwbui is alles ondanks die gasbranders in de wissels weer vastgevroren. Hoe krijgen ze dat in godsnaam voor elkaar? In welk parallel universum is de NS dan volgens hun eigen woorden klaar voor de winter?
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:42 schreef dennisjv het volgende:
De PVV hoort iets over opstappen van RvC van Ajax en denkt nu dat dat overal de oplossing voor is..
typisch PVV. problemen NIET oplossen, maar wegsturen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:29 schreef RemcoDelft het volgende:
De politiek zou zich niet met bedrijfsvoering moeten bemoeien. Wat de politiek wel zou moeten doen, is per direct alle subsidies aan spoorwegen (en dit gaat om miljarden!) stopzetten.
Je roept ook alleen maar voor de formaliteit, of niet soms?

Je hebt geluk dat je niet in Birma woont, anders had ik huisarrest voor jou aangevraagd.
Nee sorry, het ontslaan van de top zal totaal niks helpen.
Als er weer eens zo'n verstoring is, ga dan eens op Utrecht CS staan en kijk naar de medewerkers: de perronopzichters bijvoorbeeld. En luister eens naar de omroep.
Je komt dan tot 1 conclusie: 1 hele grote faal.
Medewerkers vinden praten over hun net gelakte nagels nu eenmaal belangrijker dan de reizigers te helpen.

dit is geen verzinsel, maar een eigen opgedane ervaring.
Dat kan als je als personeelslid gewoon in burger vlak bij zo'n groepje staat en je wéét wat ze MOETEN doen, maar dan totaal andere dingen aan het doen zijn. Sommigen mogen echt blij zijn dat ik binnen NS niks te vertellen heb.
userIcon
Leon de Jong stipt een punt aan, maar moet ook met een oplossing komen. Alleen zo weten treinreizigers waaraan ze toe zijn.
userIcon
Gewoon nationaliseren die NS, ze hebben nu lang genoeg aangekloot, tijd om weer serieus goed werk af te leveren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:48 schreef almostdone het volgende:
[..]
linkse druiloren
naar de klote
slap gelul
linkse zooi
boel kapot maken
bekende strontvlekken uit links
Ik zie aan je reactie dat je een modelburger bent.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:49 schreef Spoormanie het volgende:
Nee sorry, het ontslaan van de top zal totaal niks helpen.
Als er weer eens zo'n verstoring is, ga dan eens op Utrecht CS staan en kijk naar de medewerkers: de perronopzichters bijvoorbeeld. En luister eens naar de omroep.
Je komt dan tot 1 conclusie: 1 hele grote faal.
Medewerkers vinden praten over hun net gelakte nagels nu eenmaal belangrijker dan de reizigers te helpen.

dit is geen verzinsel, maar een eigen opgedane ervaring.
Dat kan als je als personeelslid gewoon in burger vlak bij zo'n groepje staat en je wéét wat ze MOETEN doen, maar dan totaal andere dingen aan het doen zijn. Sommigen mogen echt blij zijn dat ik binnen NS niks te vertellen heb.
klantonvriendelijke klaplopers heb je bij elk bedrijf.
Ik kom genoeg NS'ers tegen onder de conducteurs en machinisten die er ook een punthoofd van krijgen.
Machinisten die op het punt staan weg te rijden omdat ze dat gewoon kunnen, die op het laatste moment alsnog worden teruggefloten omdat het van hogerhand niet mag om 'god knows' voor reden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:26 schreef KlappernootatWork het volgende:
gaat daar de ondernemingsraad niet over?
Nee.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:52 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Gewoon nationaliseren die NS, ze hebben nu lang genoeg aangekloot, tijd om weer serieus goed werk af te leveren.
Dat hoeft van mij niet eens, maar de manier waarop VVD de NS verzelfstandigd wilde hebben getuigde van bitter weinig intelligentie.

De politiek zou wat dichter op de NS moeten zitten en de 'laissez-faire'-politiek opheffen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:48 schreef almostdone het volgende:
[..]
Er zijn er meer die dat al jaren weten en er doodmoe van worden dat die linkse druiloren de boel zo naar de klote hebben geholpen al die jaren. Alles draaide om vriendjespolitiek en bonussen opstrijken door slap gelul overal. Als die zooi veel eerder aan was gepakt hadden de problemen nooit zo hoog geworden en de kosten waren dan ook lager geweest. De linkse zooi is al jaren de oorzaak van geld over de balk gooien en de boel kapot maken. Nu is het dan ook zo ver dat het kapot is en hoor je weer de bekende strontvlekken uit links het over bekende woordje populist roepen. NS is al jaren faal tot en met.
Misschien zouden alle PVV-aanhangers een statement moeten maken en hun linkerhand afhakken zodat ze daarmee geen foute dingen gaan doen.
ik vind het gewoon appart dat de NS altijd problemen heeft. kijk naar de buurlanden waar het wel kan.... omdat t kan
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 10-02-2012 @ 13:04 fotoboek no homepage
userIcon
Dus alles wat je niet aanstaat verwijderen? Klinkt ronduit communistisch of dictatoriaal.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:01 schreef teluxx het volgende:
ik vind het gewoon appart dat de NS altijd problemen heeft. kijk naar de buurlanden waar het wel kan.... omdat t kan
Kijk daar eens naar de rijfrequentie en dichtheid van het spoornet. Totaal niet te vergelijken.
Ook vinden kiezers de houding van de PVV ronduit 'arrogant'. "Ondanks het feit dat kiezers nu al een maanden hinder ondervinden van de irritante en soms ronduit domme tweets, kamervragen en andere acties van Dhr Wilders, heeft de PVV nog altijd geen excuses aangeboden. Onbegrijpelijk!"
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:04 schreef JeMoeder het volgende:
Dus alles wat je niet aanstaat verwijderen? Klinkt ronduit communistisch of dictatoriaal.[..]
Kijk daar eens naar de rijfrequentie en dichtheid van het spoornet. Totaal niet te vergelijken.
En de rest richting Goelag op Texel, en de zware dissidenten platgespoten in een gesticht...
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:04 schreef JeMoeder het volgende:
Dus alles wat je niet aanstaat verwijderen? Klinkt ronduit communistisch of dictatoriaal.[..]
Kijk daar eens naar de rijfrequentie en dichtheid van het spoornet. Totaal niet te vergelijken.
dan hadden ze vorig jaar niet moeten beloven dat ze de problemen zouden oplossen.
Misschien iets voor Ten Have
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:28 schreef Kiegie het volgende:
[..]

Zo vreselijk faalt de NS toch niet, wees eens eerlijk. De eerste dag van sneeuw en vorst is altijd moeilijk, even omschakelen. De afgelopen week gaat het al veel beter. Gisteren nog dwars door het land heen en weer getreind, geen centje pijn.
Stelletje zuurpruimen, die PVV-ers.
Zeiken op de NS is gewoon goedkoop scoren, dus dat doen mensen graag, en de PVV al helemaal natuurlijk. Maarja als ze eerlijk zouden zijn zouden ze ook wel inzien dat het allemaal nogal meevalt, maar zeiken is makkelijker. Stel dat die zeikerds het zelf voor het zeggen hadden dan reed er helemaal geen trein meer door het land.
userIcon
Ah, de PVV wil voortaan volledig bepalen hoe private bedrijven hun zaken regelen. Daar hebben we een woord voor: communisme. Ga maar lekker naar China Geert
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:21 schreef monddood het volgende:
[..]

NEEEEEEEEEEEE

NS en Prorail zijn NIET geprivatiseerd, snap dat nu toch eens een keer. Het is volledig in handen van de staat.
NEEEEEEEEEEEE

NS is WEL geprivatiseerd, snap dat nu toch eens een keer. Het zijn alleen de aandelen die in handen van de staat zijn.
44  van 87 reacties op deze pagina. (6 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 10/02 'Schultz toont gebrek aan ambitie spoor'14
» 09/02 Schultz: Dienstregeling moet eerder aangepast11
» 07/02 Volgende week debat spoorchaos23
» 07/02 'Nederlands spoornetwerk blijft kwetsbaar'36


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden