Vrouw in Istanbul omgekomen door bom

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 10-02-2012 @ 11:17
print 

In Istanbul is een vrouw om het leven gekomen toen de bom die zij bij zich had explodeerde. De vrouw werd donderdagavond levenloos op straat aangetroffen nadat omwonenden bij de politie alarm hadden geslagen over een explosie. Dit heeft de Turkse staatstelevisie vrijdag gemeld.

De politie vermoedt dat de vrouw een zelfmoordaanslag wilde plegen of bezig was de bom ergens te plaatsen en dat het projectiel voortijdig is afgegaan.

In het verleden hebben activisten van de Koerdische Arbeiderspartij (PKK) aanslagen, waaronder zelfmoordaanslagen, in Istanbul gepleegd. De PKK begon in 1984 een gewapende strijd voor een onafhankelijk Koerdistan in het zuidoosten van Turkije. Die strijd heeft in de loop der jaren aan tienduizenden mensen het leven gekost.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 09:59 Duizenden vrouwen lopen Braziliaanse SlutWalk13
» 09:45 Concert Lady Gaga afgelast wegens dreigement12
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia38
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend62


delen | eKudos nujij

2713 views / 30 reacties
Reacties op dit bericht
30  van 30 reacties op deze pagina. Pagina  1
mooi zo, goed dat zij dan het enige slachtoffer is.
De vraag die mij wel boven komt drijven is: stond die vrouw achter haar daad? of werd ze gedwongen/geblackmailed?

Wie is de vrouw achter dit nieuwsbericht?
userIcon
Wie een bom draagt voor een ander...
Prachtig, god straft meteen. Jammer dat die terroristen die de bom op haar plaatsten niet bij waren.
userIcon
En daarom krijgen wij dus een boerka-verbod. Kunnen die plofkippen die bommen niet zo makkelijk meer verstoppen.

Blij dat deze opgeruimd is zonder verder slachtoffers te veroorzaken.
userIcon
Opgeruimd staat netjes!~ Next!
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:28 schreef frut666 het volgende:
En daarom krijgen wij dus een boerka-verbod. Kunnen die plofkippen die bommen niet zo makkelijk meer verstoppen.

Blij dat deze opgeruimd is zonder verder slachtoffers te veroorzaken.
had deze vrouw een boerka aan dan?
Naast dat kan je prima een bomgordel verstoppen onder je kleren zonder dat je een boerka aan hebt.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:28 schreef frut666 het volgende:
En daarom krijgen wij dus een boerka-verbod. Kunnen die plofkippen die bommen niet zo makkelijk meer verstoppen.

Blij dat deze opgeruimd is zonder verder slachtoffers te veroorzaken.
Maar je kunt wel gewoon met je koffertje, rugzak, schooltas, auto, etc. over straat. Gelukkig valt daar niets in te verstoppen. Oh, wacht.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:30 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

had deze vrouw een boerka aan dan?
Naast dat kan je prima een bomgordel verstoppen onder je kleren zonder dat je een boerka aan hebt.
Nee, dat staat er niet dat ze een boerka aan had. En ja, je kunt zo'n ding ook onder andere kleding verstoppen. Alleen, zo'n boerka maakt het wel een stuk makkelijker.
PKK één van de islamitische clubs
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:31 schreef suizebol het volgende:
PKK één van de islamitische clubs
PKK, UCK, allemaal een pot nat uiteindelijk.
Maar nee, het zijn vrijheidsstrijders hoor!
Dat ze het zelf ook niet zo nauw nemen met mensenrechten, ach daar praten we niet over.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:31 schreef Huugman het volgende:
[..]


Maar je kunt wel gewoon met je koffertje, rugzak, schooltas, auto, etc. over straat. Gelukkig valt daar niets in te verstoppen. Oh, wacht.
Je hebt helemaal gelijk. Ik stel een kleding verbod voor. Voortaan iedereen naakt over straat. Misschien wel een beetje fris met dit weer, maar wel zo veilig.
Alleen jammer dat ze haar familie niet heeft meegenomen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:28 schreef frut666 het volgende:
En daarom krijgen wij dus een boerka-verbod. Kunnen die plofkippen die bommen niet zo makkelijk meer verstoppen.

Blij dat deze opgeruimd is zonder verder slachtoffers te veroorzaken.
Ja want ze binden die bommen altijd om hun hoofd
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:35 schreef frut666 het volgende:
[..]

Je hebt helemaal gelijk. Ik stel een kleding verbod voor. Voortaan iedereen naakt over straat. Misschien wel een beetje fris met dit weer, maar wel zo veilig.
nee niet iedereen. Mannen sturen meestal vrouwen voor dit soort opdrachten.
En vaak zijn het jongere vrouwen want de ouderen laten zich niet zo makkelijk overhalen...

dus ik zou zeggen: alle vrouwen tussen de 18 en 35 naakt over straat, veel beter voorstel.
userIcon
Premature detonation...
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:19 schreef ansitermiet het volgende:
mooi zo, goed dat zij dan het enige slachtoffer is.
De vraag die mij wel boven komt drijven is: stond die vrouw achter haar daad? of werd ze gedwongen/geblackmailed?

Wie is de vrouw achter dit nieuwsbericht?
Er zijn genoeg Koerdische mama's die hun zoon en man begraven hebben in stukjes nadat het leger weer wat bommen had gedropt.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Koerdische mama's die hun zoon en man begraven hebben in stukjes nadat het leger weer wat bommen had gedropt.
dat kan een logische verklaring zijn ja.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Koerdische mama's die hun zoon en man begraven hebben in stukjes nadat het leger weer wat bommen had gedropt.
Waar staat ook alweer dat het een Koerdische mama is? Het kan net zo goed een hoer zijn geweest.
userIcon
Een bom in uw eend, he wat vervelend
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:58 schreef suizebol het volgende:
[..]

Waar staat ook alweer dat het een Koerdische mama is? Het kan net zo goed een hoer zijn geweest.
Het een sluit het ander niet uit.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 10-02-2012 @ 12:04 fotoboek homepage
userIcon
Dat ruimt lekker op!
Beetje krom dat in het nieuwsbericht ze eerst 'activisten' genoemd worden en nog geen paar woorden later het gaat over aanslagen die ze plegen. Dan moet je ze toch 'terroristen' noemen? Of doen we dat alleen als het moslims zijn die westerse doelen aanvallen?
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:16 schreef Spaisy het volgende:
Beetje krom dat in het nieuwsbericht ze eerst 'activisten' genoemd worden en nog geen paar woorden later het gaat over aanslagen die ze plegen. Dan moet je ze toch 'terroristen' noemen? Of doen we dat alleen als het moslims zijn die westerse doelen aanvallen?
oh, nog even en Turkije zit bij de EU en dan zijn de Koerden moslimterroristen ja
userIcon
Ook daarom de boerka verbieden
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:19 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

oh, nog even en Turkije zit bij de EU en dan zijn de Koerden moslimterroristen ja
De meeste koerden zullen wel moslims zijn ja, maar ze plegen de aanslagen toch niet "als moslim", maar "als koerd" dus zouden ze koerdterrorist moeten genoemd worden ofzo

Verder vind ik het vreemd dat ze hier weer activisten worden genoemd. Een activist staat niet op de terroristenlijst en pleegt geen terroristische aanslagen...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_terreurlijst

Ook weer tekenend dat ze daar niet uit Turkije komen, maar uit Koerdistan. Dat is geen land... ik zal het eens aanpassen en zien hoe snel de PKK me op de vingers tikt
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 10-02-2012 @ 13:36 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:22 schreef Weissman het volgende:
Ook daarom de boerka verbieden
Maar de kans dat je die in Istanbul tegenkomt is kleiner dan in de Franse banlieues, of pak hem beet, Rotterdam.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar de kans dat je die in Istanbul tegenkomt is kleiner dan in de Franse banlieues, of pak hem beet, Rotterdam.
Nu niet overdrijven, daar komen best veel Arabische toeristen heen Lokale Turken in boerka ga je inderdaad niet echt (veel) tegenkomen vermoed ik...

Nu moet ik wel toegeven dat ik geen idee heb hoe het er in Frankrijk of Rotterdam aantoe gaat Toen ik in Den Haag en Amersfoort moest zijn voor enkele weken op hotel voor het werk, heb ik er in ieder geval geen gezien. Op reis in Parijs trouwens ook niet (en ons hotel zat toch ff wat verder van de binnenstad af).
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:14 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
-knip-
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_terreurlijst

Ook weer tekenend dat ze daar niet uit Turkije komen, maar uit Koerdistan. Dat is geen land... ik zal het eens aanpassen en zien hoe snel de PKK me op de vingers tikt
Om en bij de 40 minuten dus
30  van 30 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 09:59 Duizenden vrouwen lopen Braziliaanse SlutWalk13
» 09:45 Concert Lady Gaga afgelast wegens dreigement12
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia38
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend62


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden