'Onvrede binnen VVD om samenwerking PVV'

NederlandPolitiek • Geschreven door Novum op 10-02-2012 @ 09:19
print 

De VVD schuift te veel op richting de PVV. Dat zegt de oud-partijleider van de liberalen, Ed Nijpels, vrijdag in het AD. Volgens Nijpels bestaat er grote onvrede binnen de partij maar trekt niemand z'n mond open om premier Rutte niet voor de voeten te lopen.

Nijpels zegt in de krant dat veel VVD'ers zich storen aan de 'symboolwetgeving' van het kabinet, die indruist tegen het liberalisme. Als voorbeeld noemt hij de invoering van de minimumstraffen, die het wantrouwen in rechters zou aanwakkeren. Ook de plannen tegen de dubbele nationaliteit passen volgens Nijpels niet in het gedachtegoed van de VVD.

De reden dat niemand in de partij z'n mond opendoet is volgens Nijpels een 'traumatische herinnering' aan interne vetes. Hij noemt de strijd tussen Rita Verdonk en Rutte om het lijsttrekkerschap.

VVD-partijvoorzitter Ben Korthals heeft met Nijpels gesproken over de kritiek. Hij zegt binnen de partij juist grote steun te zien voor het kabinet, aldus een woordvoerder in de krant.


Bron: Novum


Lees ook:

» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen3
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden2
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen39
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15


delen | eKudos nujij

3728 views / 52 reacties
Reacties op dit bericht
47  van 52 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
quote:
De reden dat niemand in de partij z'n mond opendoet is volgens Nijpels een 'traumatische herinnering' aan interne vetes. Hij noemt de strijd tussen Rita Verdonk en Rutte om het lijsttrekkerschap.
Hoezo? Die strijd is uiteindelijk toch redelijk beslissend gewonnen door Rutte? Kijk waar Verdonk nu staat..
Er was al verbazingwekkend weinig weerstand tegen samenwerking met de PVV binnen de partij. Joris Voorhoeve, Gijs de Vries en Frans Weisglas zijn de enige voorbeelden die ik kan noemen. Wijlen Hans Dijkstal zou zich er ook tegen verzet hebben.
En natuurlijk het niet aanpakken van de HRA-subsidie a 14 miljard per jaar is niet echt blijk van liberaliteit. De woningmarkt blijft gefrustreerd en minder vrij.
userIcon
quote:
Nijpels zegt in de krant dat veel VVD'ers zich storen aan de 'symboolwetgeving' van het kabinet, die indruist tegen het liberalisme.
Ga dan eerst eens naar je eigen partij kijken.. is weinig meer van het liberalisme terug te vinden..
userIcon
Pluche is sterker dan principe.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:24 schreef Bartjuh het volgende:
En natuurlijk het niet aanpakken van de HRA-subsidie a 14 miljard per jaar is niet echt blijk van liberaliteit. De woningmarkt blijft gefrustreerd en minder vrij.
Eeeeeh...........ja, maar dan gelden er ineens andere regels bij de VVD.
userIcon
Goh, de should-be-liberaaltjes komen erachter dat ze een paard van Troje hebben binnengehaald?
userIcon
De VVD is al lang geen liberale partij meer.
userIcon
Ah de echte liberalen binnen de VVD, ze bestaan nog, gelukkig.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:29 schreef trabant het volgende:
Goh, de should-be-liberaaltjes komen erachter dat ze een paard van Troje hebben binnengehaald?
Als dat zo was, was de PVV niet nodig geweest
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:31 schreef MajinMHT het volgende:
De VVD is al lang geen liberale partij meer.
Dit soort effecten treden haast altijd op als een partij groot wordt. Het CDA is al heel lang niet meer christelijk. Bij de PvdA zijn ze ook al lang niet meer zo socialistisch als ze vroeger geweest zijn.
man harry64 (Redactie Frontpage) 10-02-2012 @ 09:34 fotoboek no homepage
userIcon
Dat meldpunt voor lastige Polen Oost-Europeanen baart hem zorgen.
Het zal wel een of meer van zijn bedrijfjes schaden.
Oud-politici gaan doorgaans pas mekkeren als hun centjes in het gedrang komen. Waar de rest last van heeft zal ze doorgaans worst zijn.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:26 schreef Schepseltje het volgende:
[..]

Ga dan eerst eens naar je eigen partij kijken.. is weinig meer van het liberalisme terug te vinden..
zucht..dat ZEGT hij nu juist...
Ed Nijpels was dat zo een mislukte politicus die vervolgens lekker bij de DSB mensen heeft opgelicht om vervolgens samen Gerrit Zalm en voormalig 'CFO' Frank de Grave getracht stilletjes het zinkende DSB schip te verlaten zonder aan de noodrem te trekken -eigen baan eerst!-
Waarna hij lekker bij bij het ABP heeft zitten blunderen om nu bij SENA beland te zijn waar voor ongeveer 35 miljoen euro aan onterechte facturen zijn verstuurd.

Volgens mij hoor ik een strontemmer rammelen.
userIcon
PVV is gewoon een splinterpartij van de VVD die een combinatie van SP en rechts-nationalistische dommigheid predikt zodat ze deze stemmen op een hoop bij de VVD kunnen gooien. Sommige van de opvattingen van de PVV zijn daarentegen ook opvattingen van sommige VVD-ers maar kunnen politiek correct gezien niet door de VVD uitgedragen worden.

VVD is zijn liberale karakter al meer dan een decennium kwijt en er zijn ook behoorlijk wat oudgedienden die zich niet meer kunnen vinden in de VVD zoals die nu is (neo-conservatief aan de ene kant, neo-liberaal aan de andere, niet te verwarren met liberaal).
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:41 schreef jdd het volgende:
Ed Nijpels was dat zo een mislukte politicus die vervolgens lekker bij de DSB mensen heeft opgelicht om vervolgens samen Gerrit Zalm en voormalig 'CFO' Frank de Grave getracht stilletjes het zinkende DSB schip te verlaten zonder aan de noodrem te trekken -eigen baan eerst!-
Waarna hij lekker bij bij het ABP heeft zitten blunderen om nu bij SENA beland te zijn waar voor ongeveer 35 miljoen euro aan onterechte facturen zijn verstuurd.

Volgens mij hoor ik een strontemmer rammelen.
Dat Nijpels, Zalm maar ook Robin Linschoten grote fouten hebben gemaakt en zich rijkelijk hebben misdragen wil niet zeggen dat Nijpels in dit geval geen gelijk heeft. De VVD laat zich meer en meer van de populistische kant zien.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:55 schreef speknek het volgende:
Allemachtig, hoe moeilijk blijft het toch om te begrijpen wat de HRA is?
Belastinggeld wat in de zakken van de banken verdwijnt?
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:34 schreef RickT het volgende:
Ah de echte liberalen binnen de VVD, ze bestaan nog, gelukkig.
Die zijn eigenlijk nooit weggeweest. de VVD is altijd een partij met twee gezichten geweest: die van de lijsttrekker (met het electoraal aantrekkelijke liberale gezicht) en de werkelijke VVD (de grijze conservatieve achterban die op het moment de dienst uitmaakt)
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:36 schreef doedz het volgende:
[..]


zucht..dat ZEGT hij nu juist...
Nee hij zegt dat het door de invloed van de PVV komt..
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:00 schreef jevader het volgende:
Oud voorzitter. Dus nu niet meer. Dus hou je bezig met je huidige werkzaamheden en laat anderen het werk doen dat jij niet meer doet.
Nijpels heeft net zo veel recht zijn mening te geven als 1 ieder hier in Nederland. Nijpels heeft in ieder geval nog het voordeel dat er naar hem wellicht nog een beetje geluisterd wordt, in tegenstelling tot jou.
userIcon
Eerst jezelf moedwillig laten gijzelen door Wilders omdat het pluche lonkt en dan het slachtoffer gaan uithangen! Heb nou gewoon eens ballen en zeg dat Geert z'n onzin kan laten waar de zon niet schijnt!
userIcon
Veel erger is dat de VVD helemaal geen liberale partij is.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:31 schreef MajinMHT het volgende:
De VVD is al lang geen liberale partij meer.
Wat is de VVD dan? Socialistisch?
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:11 schreef BasEnAad het volgende:
Veel erger is dat de VVD helemaal geen liberale partij is.
Je bedoelt dat de VVD (tegenwoordig) links is? Sociaal Democratisch misschien? Progressief? Socialistisch? Christelijk? Islamitisch?
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:13 schreef Frank_Peters het volgende:
[..]
Wat is de VVD dan? Socialistisch?
Rechts conservatief. Je zou er nog quasi-liberaal voor kunnen plakken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:14 schreef Frank_Peters het volgende:
[..]

Je bedoelt dat de VVD (tegenwoordig) links is? Of Sociaal Democratisch? Progressief? Socialistisch? Christelijk? Islamitisch?
Nee, ik zeg dat de VVD niet liberaal is als het gaat over vrijheid van het individu.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:57 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Die zijn eigenlijk nooit weggeweest. de VVD is altijd een partij met twee gezichten geweest: die van de lijsttrekker (met het electoraal aantrekkelijke liberale gezicht) en de werkelijke VVD (de grijze conservatieve achterban die op het moment de dienst uitmaakt)
Oh noes! Maar wacht: geldt dit niet voor zowat elke traditionele partij?
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:15 schreef BasEnAad het volgende:
[..]


Nee, ik zeg dat de VVD niet liberaal is als het gaat over vrijheid van het individu.
Wat dat betreft geef ik je inderdaad (deels) gelijk.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:21 schreef sjaakocf het volgende:
Hoezo? Die strijd is uiteindelijk toch redelijk beslissend gewonnen door Rutte? Kijk waar Verdonk nu staat..
De VVD heeft hierna een vrij lange tijd op zo`n 16 zetels gestaan.
Wellicht dat ze hier een trauma aan overgehouden hebben?
man harry64 (Redactie Frontpage) 10-02-2012 @ 10:27 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:13 schreef Frank_Peters het volgende:
[..]

Wat is de VVD dan? Socialistisch?
Hebberig, graaierig, net als alle andere pluche-klevers als ze er eenmaal zitten en het grote binnenharken en zelfverrijken begint. Kijk maar eens naar deze prachtwijk. Het is iets van alle tijden.
userIcon
Wat mij betreft mag D66 de VVD de komende tijd leeg gaan eten, als het volk door begint te krijgen wat voor een schade deze partij aanricht.
Een zeteltje of 8 moet kunnen, om te beginnen....
De VVD heeft de keuze gemaakt voor de macht, niet voor het liberalisme. Er zitten nog wel wat mensen zoals Nijpels, maar die zijn in de minderheid. De VVDers hebben liever een grotere kans op baantjes dan dat ze bij hun principes blijven.

Nederland stemde nog nooit zo liberaal, maar we hebben het conservatiefst kabinet van de laatste 50 jaar.
userIcon
Achgossie wat zielug voor de VVD, willen ze een snoepje om 't goed te maken ?

Stelletje hypocriete huichelaars.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:55 schreef speknek het volgende:
[..]

Allemachtig, hoe moeilijk blijft het toch om te begrijpen wat de HRA is?
Het blijkt inderdaad moeilijk voor je. De HRA is een perverse incentive om zoveel mogelijk schulden aan te houden, je krijgt immers subsidie over je schulden. Dit gebeurt dan ook veelvuldig, en heeft i.c.m. de leencultuur de hypotheekschuld in 15 jaar 6x over de kop laten gaan. Ook zijn de prijzen van huizen veel sterker gestegen door de HRA dan ze zouden zijn gestegen zonder HRA. Het gaat immers niet om je salaris dat stijgt, maar hoeveel je kan "betalen" (cq lenen) na aftrek alle subsidies dat het nieuwe marktequilibrium bepaalt.

Echte liberalen walgen van zoiets als de hypotheekrenteaftrek.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:57 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Die zijn eigenlijk nooit weggeweest. de VVD is altijd een partij met twee gezichten geweest: die van de lijsttrekker (met het electoraal aantrekkelijke liberale gezicht) en de werkelijke VVD (de grijze conservatieve achterban die op het moment de dienst uitmaakt)
Doe mij die van de lijsttrekker dan maar. Kan die grijze achterban zich niet aansluiten bij het CDA? Dan zijn we daar over een aantal jaar ook van verlost.
Mede door die grijze achterban moeten we nu zo hard bezuinigen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:04 schreef www.rocknieuws.nl het volgende:


Nijpels heeft net zo veel recht zijn mening te geven als 1 ieder hier in Nederland. Nijpels heeft in ieder geval nog het voordeel dat er naar hem wellicht nog een beetje geluisterd wordt, in tegenstelling tot jou.
Jij luisterde.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:34 schreef ph4ge het volgende:
De VVD heeft de keuze gemaakt voor de macht, niet voor het liberalisme. Er zitten nog wel wat mensen zoals Nijpels, maar die zijn in de minderheid. De VVDers hebben liever een grotere kans op baantjes dan dat ze bij hun principes blijven.

Nederland stemde nog nooit zo liberaal, maar we hebben het conservatiefst kabinet van de laatste 50 jaar.
Mmmm.....Nijpels zat bij de DSB hoor.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:27 schreef zo-is-het het volgende:
Wat mij betreft mag D66 de VVD de komende tijd leeg gaan eten, als het volk door begint te krijgen wat voor een schade deze partij aanricht.
Een zeteltje of 8 moet kunnen, om te beginnen....
D66 is geen haar beter wat dat betreft.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:14 schreef Frank_Peters het volgende:
[..]

Je bedoelt dat de VVD (tegenwoordig) links is? Sociaal Democratisch misschien? Progressief? Socialistisch? Christelijk? Islamitisch?
conservatief corporatistisch

een stuk linkser dan ze zouden moeten zijn in ieder geval..
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:14 schreef Frank_Peters het volgende:
[..]

Je bedoelt dat de VVD (tegenwoordig) links is? Sociaal Democratisch misschien? Progressief? Socialistisch? Christelijk? Islamitisch?
De VVD is een conservatieve partij.
userIcon
Met name Rutte is een eind naar rechts opgeschoven, vlak voor de verkiezingen, in een poging nog kiezers weg te trekken bij de PVV. Uiteindelijk zijn ze innig vriendjes geworden door samen het CDA te gedogen (ok, ons is het anders verteld!). Rutte moet gedacht hebben "If you can't beat them, jin them". En Wilders dacht "Dank jullie wel, Henken en Ingrids, ik heb nu een nieuw vriendje"
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:11 schreef BasEnAad het volgende:
Veel erger is dat de VVD helemaal geen liberale partij is.
Ik kan me ook geen enkel voorstel van ze heugen wat je persoonlijke vrijheid verhoogd.
userIcon
Ed Nijpels.
De man die weggeschopt is bij het ABP.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:11 schreef wiers het volgende:
Ed Nijpels.
De man die weggeschopt is bij het ABP.
Ja, maar jij zegt nemen we al helemaal niet serieus, want je hebt wel eens door een rood stoplicht gefietst (of zoiets dergelijks).

Het slaat nergens op om de uitspraken van mensen te beoordelen op in het verleden gedane of begane zaken. Zeker wanneer het verband tussen dit verleden en onderhavige uitspraak nihil is.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:23 schreef WPA het volgende:
[..]


Ja, maar jij zegt nemen we al helemaal niet serieus, want je hebt wel eens door een rood stoplicht gefietst (of zoiets dergelijks).

Het slaat nergens op om de uitspraken van mensen te beoordelen op in het verleden gedane of begane zaken. Zeker wanneer het verband tussen dit verleden en onderhavige uitspraak nihil is.
Ik moet toegeven dat ik wel eens door een rood stoplicht ben gereden ja.
47  van 52 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen3
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden2
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen39
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden