'Verdachte geldroof is bang'

Nederland • Geschreven door ANP op 09-02-2012 @ 14:23
print 

De 39-jarige Fikri El H. uit Rotterdam stal in oktober vorig jaar 637.000 euro uit zijn eigen geldauto omdat hij liever met justitie te maken had dan met zijn bedreigers. Dat zei zijn advocaat donderdag na afloop van een pro-formazitting bij de rechtbank in Rotterdam.

El H. had een gokschuld van 40.000 euro, opgedaan in het illegale circuit. Zijn schuldeisers hadden hem zien lopen in zijn uniform van geldtransportbedrijf Brink's. En toen was hij de sigaar, aldus de raadsman. Zij bedreigden hem met een vuurwapen, lieten daarbij onder meer een foto zien van zijn zus, en dwongen hem mee te werken aan de roof, aldus de raadsman.


Bron: ANP


Lees ook:

» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen3
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden2
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen34
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15


delen | eKudos nujij

5706 views / 43 reacties
Reacties op dit bericht
43  van 43 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
moest hij maar met zijn fikri's van andermans geld afblijven
userIcon
Ik ben benieuwd naar de foto van zijn zus
Veel belangrijker, hoe ziet zijn zus eruit?
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:26 schreef ansitermiet het volgende:
neemt niet weg dat er andere mogelijkheden zijn, zoals het inschakelen van de politie en vrage om bescherming van z'n zus en zichzelf.
Klopt, maar het verklaart wel zijn motief en kan reden zijn voor een mildere straf, zeker aangezien het alleen om diefstal ging en verder weinig persoonlijk leed is veroorzaakt naar bv. zijn collega's.
userIcon
hij heeft iig niemand bedreigd voor dit geld.

neemt niet weg dat betrokken heid met het cirquit van goksyndicaten al een verdachtmaking op zich is.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:29 schreef JamFlava het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto van zijn zus
Als je liever 4 jaar gaat zitten dan hem nog eens te zien krijgt, dan moet hij behoorlijk scary geweest zijn.
userIcon
Een schuld van 40.000 en dan 637.000 stelen?
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:32 schreef sjaakocf het volgende:
[..]


Klopt, maar het verklaart wel zijn motief en kan reden zijn voor een mildere straf, zeker aangezien het alleen om diefstal ging en verder weinig persoonlijk leed is veroorzaakt naar bv. zijn collega's.
Misschien is dit wel gewoon een lul verhaal omdat hij weet dat hij op die manier strafvermindering krijgt. Sinds wanneer geloven we criminelen op hun (in dit geval) bruine ogen?
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:26 schreef ansitermiet het volgende:
neemt niet weg dat er andere mogelijkheden zijn, zoals het inschakelen van de politie en vrage om bescherming van z'n zus en zichzelf.
Ja, want de politie gaat jou en je familie beschermen als je gokschulden hebt. Ik denk dat je nogal naief daarover denkt. De politie is niet zo behulpzaam als in de kinderboekjes staat.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:32 schreef sjaakocf het volgende:
[..]
Klopt, maar het verklaart wel zijn motief en kan reden zijn voor een mildere straf, zeker aangezien het alleen om diefstal ging en verder weinig persoonlijk leed is veroorzaakt naar bv. zijn collega's.
Zou eerder reden zijn om hem zwaarder te straffen. Zodat de Fikri's in de toemkomst daar wel anders over gaan denken.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:32 schreef sjaakocf het volgende:
[..]


Klopt, maar het verklaart wel zijn motief en kan reden zijn voor een mildere straf, zeker aangezien het alleen om diefstal ging en verder weinig persoonlijk leed is veroorzaakt naar bv. zijn collega's.
Waarom een mildere straf? Is het minder erg om misdaden te plegen als je gokschulden hebt?
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, want de politie gaat jou en je familie beschermen als je gokschulden hebt. Ik denk dat je nogal naief daarover denkt. De politie is niet zo behulpzaam als in de kinderboekjes staat.
Ja meneer de bedreiger, een zekre Fikri heeft aangegeven dat hij en zijn zus door u bedreigd zouden worden. Is dat waar? Want dat mag namelijk niet hoor. Hier heeft u een copy van zijn aangifte met daarin naam en adres. Nou, niet meer dat bedreigen doen he? Doeiiiiii.

Als je het van de politie moet hebben kan je jezelf beter meteen een kogel door je hoofd jagen.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:30 schreef SaintMaus het volgende:
Veel belangrijker, hoe ziet zijn zus eruit?
Iemand die Fikri El H.... heet zou ik nog niet in zijn uppie een plantsoen laten schoffelen, want die jat gegarandeerd de planten.

En de schoffel.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:44 schreef tre het volgende:
Een schuld van 40.000 en dan 637.000 stelen?
Ja.
De bekende, zielige slachtofferrol, als ontkennen onmogelijk is. Als je "familie" er bij verzint/betrekt, is vrijwel alles gerechtvaardigd.
wanneer haalt die zijn troefkaart "discriminatie" en "racisme" te voorschijn dan wordt die meteen vrijgelaten
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:26 schreef ansitermiet het volgende:
zoals het inschakelen van de politie en vragen om bescherming van z'n zus en zichzelf.
vragen okee, maar krijgen... voor langere duur... laat me niet lachen.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:44 schreef tre het volgende:
Een schuld van 40.000 en dan 637.000 stelen?
Ja inderdaad vreemd, maar misschien zat dat bedrag wel net in de geldcassette die hij heeft gejat volgens mij had hij niet de hele geldwagen leeggehaald.
userIcon
Fikri El H.

Een echte Hollandsche jongen
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:51 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
twee bruine ogen...
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:46 schreef Viajero het volgende:
[..]


Waarom een mildere straf? Is het minder erg om misdaden te plegen als je gokschulden hebt?
Onder bedreiging wel.
userIcon
Dat uberhaubt iemand met de naam Fikri El H. al een baantje als geldtransporteur kan krijgen, ik zou zeggen dan vraag je er echt om...
userIcon
Picsz van je zus or it didnt happen..
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:28 schreef sjaakocf het volgende:
[..]


Onder bedreiging wel.
hij had zich moeten beperken tot het schuldbedrag. hij zou het ook niet zo leuk vinden wanneer de rechter hem een langere gevangenisstraf geeft omdat hij meer heeft gegapt.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:03 schreef Mytho het volgende:
wanneer haalt die zijn troefkaart "discriminatie" en "racisme" te voorschijn dan wordt die meteen vrijgelaten
we hebben een bingo!
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:32 schreef sjaakocf het volgende:
[..]


Klopt, maar het verklaart wel zijn motief en kan reden zijn voor een mildere straf, zeker aangezien het alleen om diefstal ging en verder weinig persoonlijk leed is veroorzaakt naar bv. zijn collega's.
uiteraard, maar als je maar 40k schuld hebt, waarom steel je er dan 600k?
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:56 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

uiteraard, maar als je maar 40k schuld hebt, waarom steel je er dan 600k?
Risico geld
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:56 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

uiteraard, maar als je maar 40k schuld hebt, waarom steel je er dan 600k?
Omdat dat veel minder opvalt dan 'slechts' 40.000 te stelen.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:26 schreef ansitermiet het volgende:
neemt niet weg dat er andere mogelijkheden zijn, zoals het inschakelen van de politie en vrage om bescherming van z'n zus en zichzelf.
jij gelooft echt dat de politie je bescherming bied? wat een stuk naief zeg. jezus.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 16:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Omdat dat veel minder opvalt dan 'slechts' 40.000 te stelen.
griekenland lukt het ook met nog eens met 130 miljard en geen hond die het in de gaten heeft. je hebt volkomen gelijk.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:26 schreef ansitermiet het volgende:
neemt niet weg dat er andere mogelijkheden zijn, zoals het inschakelen van de politie en vrage om bescherming van z'n zus en zichzelf.
Hij nam gewoon de gok.. en die pakte voor de zoveelste keer verkeerd uit
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:30 schreef metromuis het volgende:
Dat uberhaubt iemand met de naam Fikri El H. al een baantje als geldtransporteur kan krijgen, ik zou zeggen dan vraag je er echt om...
goedkoop personeel. vroeger had je daar een andere naam voor, koppelbaas etc tegenwoordig mag dat onder het mom uitzendbureau. de oorzaak van al dat links gespuis al die jaren.
hij heeft nog gelijk ook. beter een paar jaar zitten dan een paar kogels door je donder heen. ergens is dit de logica van overleven. hoewel er ook situaties zijn waarbij dit niet lukt.
userIcon
Wat een sukkel! Meneer vergeet gewoon z'n slechte jeugd erbij te noemen.
userIcon
Lol met een foto laten zien van mijn zus krijg je mijn medewerking niet hoor.
Sloop d'r maar, have fun
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:26 schreef ansitermiet het volgende:
neemt niet weg dat er andere mogelijkheden zijn, zoals het inschakelen van de politie en vrage om bescherming van z'n zus en zichzelf.
Als ze je zus weten te vinden dan weten ze de rest van je familie ook wel te vinden.
En wat als die gasten ooit wraak willen nemen nadat ze uit de bak komen?
Je bent je leven gewoon niet veilig.
Ik kan me goed voorstellen dat hij tot deze daad is gekomen na zulke bedreigingen.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 16:34 schreef almostdone het volgende:
[..]
jij gelooft echt dat de politie je bescherming bied? wat een stuk naief zeg. jezus.
des te meer bewijs dat de politie iets niet goed doet als burgers dit soort keuzes gaan maken.
In plaats van dat de politie wakker wordt...
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:35 schreef KlappernootatWork het volgende:
hij heeft iig niemand bedreigd voor dit geld.

neemt niet weg dat betrokken heid met het cirquit van goksyndicaten al een verdachtmaking op zich is.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:56 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

uiteraard, maar als je maar 40k schuld hebt, waarom steel je er dan 600k?
Misschien bewaren voor een schuld die je later maakt ?
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 14:29 schreef JamFlava het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto van zijn zus
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:56 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

uiteraard, maar als je maar 40k schuld hebt, waarom steel je er dan 600k?
om lekker verder mee te gokken...
43  van 43 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen3
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden2
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen34
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden