Duizenden klachten over overlast Oost-Europeanen

Nederland • Geschreven door Novum op 09-02-2012 @ 11:40
print 

Bij het PVV-meldpunt voor overlast van Midden- en Oost-Europeanen zijn na een dag al veertienduizend klachten binnengekomen. Dat meldt de partij donderdag.

De PVV opende het meldpunt voor klachten over overlast, vervuiling en verdringing op de arbeidsmarkt woensdag. "De klachten blijven binnenstromen. Dit geeft aan dat er een grote behoefte leeft onder de mensen om hun verhaal kwijt te kunnen", zegt Kamerlid Ino van den Besselaar.

De 'massale arbeidsimmigratie' leidt volgens de partij tot veel problemen. Op de site van het meldpunt kunnen bezoekers onder meer aanvinken of ze last hebben van parkeeroverlast, geluidsoverlast, dronkenschap of verloedering.

De opening van het meldpunt leidde woensdag tot veel consternatie. Zo vond de Poolse ambassade het initiatief 'schadelijk en beledigend'. De PVV gaat nog tot juli door met het verzamelen van klachten. De resultaten worden daarna aangeboden aan minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Henk Kamp (VVD).


Bron: Novum


Lees ook:

» 08/02 PVV opent meldpunt overlast Oost-Europeanen113
» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen3
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden2
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen34


delen | eKudos nujij

6231 views / 108 reacties
Reacties op dit bericht
74  van 108 reacties op deze pagina. (26 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
En hoeveel klachten zijn echt en hoeveel zijn er ingeschoten door pvv medewerkers/aanhangers?
userIcon
ja, maar dan hebben ze mijn IP, en kunnen ze natrekken wie de klacht heeft ingediend en vervolgens een knokploeg deze kant op sturen... *doe maar niet mee*
Haha de PVV heeft weer een open deur gevonden...
userIcon
Was te voorspellen, de PVV doet een Diederik Stapeltje. Hebben ze net als in Den-Haag ook weer zelf wat klachten in zitten tikken?

quote:
Gisteren is meldpuntmiddenenoosteuropeanen.nl geopend. Mocht u vandaag ineens een Midden- of Oost-Europeaan zien, dan weet u waar u dit kunt melden. Een soort Nationale Tuinvogeltelling, maar nu georganiseerd door de PVV, die zich herbront en nieuwe vijanden zoekt.
De tuinvogeltelling is zelfs beter beveiligd dan dit PVV-meldpunt
Verminder de hinder, maant de site. En: Meld steevast / Oost-Europese overlast. Sinterklaas is vroeg dit jaar.
Klik je het meldingsformulier aan, dan blijkt dat je volledig anoniem kunt inzenden. Naam noch mailadres hoef je op te geven. Alleen een plaatsnaam is verplicht, evenals het aanvinken van een van de categorieën: overlast / geluidsoverlast / parkeeroverlast / dronkenschap / verloedering. Bovendien kun je een ongelimiteerd aantal klachten vanaf dezelfde pc versturen. Zelfs de tuinvogeltelling en de internetverkiezing voor de meest sexy vegetariër zijn beter beveiligd.
Dus wat biedt de PVV straks aan minister Kamp (Sociale Zaken, VVD) aan? Een paar gigabyte anonieme reaguursels en haatmail op verzoek.
Zou je op die manier een meldpunt oprichten tegen, zeg, de matige kwaliteit van Unoxrookworsten, dan zal die worstendraaier meteen een proces wegens smaad aanspannen. En winnen. En terecht.
Doe het dan goed, Wilders. Dan willen we ook betrouwbare data zien. Namen, kentekens, foto's, littekens... en de hele zwik doorsturen naar de politie, want die moet optreden tegen zulke overlast, ongeacht of die gepleegd is door een Pool, een PVV'er, een Unoxrookworst of een tuinvogel.
Ik vermoed dat veel Oost-Europeanen inderdaad voor overlast zorgen, maar op deze manier kom ik volstrekt niet te weten hoe terecht mijn gevoel is. Niemand kan uitsluiten dat die meldingen afkomstig zijn van een klasje balorige scholieren tijdens een ophokuur. Zelfs Diederik Stapel pakte dat slimmer aan. Die camoufléérde tenminste nog de ongeldigheid van zijn data.
,,Klachten worden echter vaak niet gemeld, omdat men het idee heeft dat er toch niets mee wordt gedaan", stelt de site.
Met dit sullige meldpuntstuntje doen de PVV'ers precies datgene wat maakt dat het volk zo de pest heeft aan de politici: voorwenden een luisterend oor te zijn, terwijl het bij nader inzien om eigenbelang gaat - publiciteit, populariteit - zoals altijd, steevast.
http://www.nrcnext.nl/columnisten/2012/02/09/steevast/
er is toch een gewoon bestaand meldpunt voor overlast en discriminatie? waarom moet de PVV er dan eentje openen?
En dat het nu ineens storm loopt vind ik wel vreemd.
Het beste had de PVV gewoon kunnen verwijzen naar het reguliere meldpunt.

Ik ben ook wel eens een dronken Pool tegengekomen op straat, en vond het niet prettig! *grijpt naar de telefoon om m'n klacht in te dienen*.

zucht.
userIcon
quote:
parkeeroverlast...verloedering
Dat zijn ook echt wel geweldige categorieën. Sowieso, wat houdt 'verloedering' in? Iedere racist met een computer kan roepen dat de zaak verloedert.

Daarnaast is dronkenschap in mijn ogen niet hinderlijk, zolang het niet leidt tot vandalisme of geluidsoverlast. Maar het feit dat de Nederlander zonder morren z'n kinderen iedere vrijdagavond laat zuipen tot het weer licht wordt, terwijl hij een aangeschoten Pool al reden tot klagen vindt, geeft al aan wat een bekrompen en hypocriet landje we geworden zijn.
userIcon
Parkeerproblemen bij mijn oude woning waren inderdaad overduidelijk. Binnen een half jaar ging het van probleemloos altijd voor de deur parkeren over naar parkeeroverlast zo erg dat je je auto soms buiten de wijk moest zetten. En er waren ineens verdacht veel poolse kentekens ineens.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:47 schreef Wa3ra het volgende:
Hoe herken je een Pool? Misschien was het wel een Belg of Nederlander.
Als hij een trainingsjas aanheeft en een blikje Jupiler in de hand, dan was het waarschijnlijk een Waal.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]
Dat zijn ook echt wel geweldige categorieën. Sowieso, wat houdt 'verloedering' in? Iedere racist met een computer kan roepen dat de zaak verloedert.

Daarnaast is dronkenschap in mijn ogen niet hinderlijk, zolang het niet leidt tot vandalisme of geluidsoverlast. Maar het feit dat de Nederlander zonder morren z'n kinderen iedere vrijdagavond laat zuipen tot het weer licht wordt, terwijl hij een aangeschoten Pool al reden tot klagen vindt, geeft al aan wat een bekrompen en hypocriet landje we geworden zijn.
Die kinderen gaan met de fiets, die Pool met 40 ton aan vrachtwagen!
Dat is het verschil, paniekert.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als hij een trainingsjas aanheeft en een blikje Jupiler in de hand, dan was het waarschijnlijk een Waal.
of een Poolse Waal
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:45 schreef Shakkara het volgende:
En hoeveel klachten waren daadwerkelijk serieus?

Ik heb er ook een paar grap-klachten ingegooid die niets te maken hadden met oost-europeanen.
Heb je niets beters te doen?

Waarom zijn er altijd figuren die, hoe ridicuul het initiatief ook is, de boel moeten gaan vervelen of vullen met onzin?
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:46 schreef ansitermiet het volgende:
er is toch een gewoon bestaand meldpunt voor overlast en discriminatie? waarom moet de PVV er dan eentje openen?
Bij die discriminatiemeldpunten zitten GroenLinksers die alleen klachten serieus nemen als niet-westerse allochtonen het slachtoffer zijn en autochtonen de dader..
userIcon
De overheid weet dondersgoed welke groepen overlast veroorzaken, meer dan gemiddeld werkloos zijn, niet wensen te imigreren, arbeidsmarkten verzieken etc. etc.

Ze willen dit liever onder de pet houden om onrust te voorkomen. Het gevolg is dat mensen zelf op zoek gaan naar de feiten.
Polen herken je best, die hebben vaak best een slavische kop. Beetje rond soms iets donkerder van huidskleur, vaak niet zo lang en ja poolse kentekens, het meuren naar drank en het Oostbloks gebrabbel.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Want alle zatte Polen zijn vrachtwagenchauffeurs.

Misschien (lees: waarschijnlijk) is het enige werkelijke probleem dat (sommige) Nederlanders zich gaan storen aan dingen waaraan ze zich absoluut niet hoeven te storen, alleen omdat het buitenlanders zijn.
welkom in de echte wereld, waarin Nederlanders echt niet zo tolerant zijn tov andere culturen en nationaliteiten. Officieel zijn we dat wel, maar in een diepere onderlaag zijn we als Nederlanders echt niet zo tolerant.

We vinden het altijd wel interessant, en zijn nieuwsgierig...
maar zodra 'ze' te dicht bij komen beginnen we ons ongemakkelijk te voelen. Zo gaat dat met Polen, zo gaat dat met Marokkanen en Antillianen en Somaliers, zo gaat dat met praktisch alle niet-westerse allochtonen (even daargelaten of Polen nu wel of niet westers zijn of niet)
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:47 schreef Wa3ra het volgende:
Hoe herken je een Pool? Misschien was het wel een Belg of Nederlander.
Polen zijn niet zo lastig te herkennen hoor. Je ziet het al aan het profiel van hun hoofd en aan de levenloze blik in de ogen.

En in het verkeer hoef ik je denk ik niet uit te leggen hoe je een Pool herkent?
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:51 schreef Deadre het volgende:
Waarvan 99% afkomstig is van zijn eigen partijleden

Kan ook allemaal haatmail zijn natuurlijk, de PVV kennende zijn ze zo dom/slim om die doodleuk mee te tellen.

[ Bericht gewijzigd door metromuis op donderdag 9 februari 2012 @ 12:16 ]
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
[afbeelding]
hahaha
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:57 schreef Xenorium het volgende:
Polen herken je best, die hebben vaak best een slavische kop. Beetje rond soms iets donkerder van huidskleur, vaak niet zo lang en ja poolse kentekens, het meuren naar drank en het Oostbloks gebrabbel.
Ken een Pool, maar jou beschrijving daar past hij echt niet in
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:05 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

welkom in de echte wereld, waarin Nederlanders echt niet zo tolerant zijn tov andere culturen en nationaliteiten. Officieel zijn we dat wel, maar in een diepere onderlaag zijn we als Nederlanders echt niet zo tolerant.

We vinden het altijd wel interessant, en zijn nieuwsgierig...
maar zodra 'ze' te dicht bij komen beginnen we ons ongemakkelijk te voelen. zorgen voor overlast, criminaliteit en verloedering, proberen we hier iets aan te doen. Zo gaat dat met Polen, zo gaat dat met Marokkanen en Antillianen en Somaliers, zo gaat dat met praktisch alle niet-westerse allochtonen mensen/groepen (even daargelaten of Polen nu wel of niet westers zijn of niet)
fixed
userIcon
Ik wil lekkere Poolse wijven . Die overlast vind ik dus weer niet erg !
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:06 schreef Tim_G het volgende:
[..]

Polen zijn niet zo lastig te herkennen hoor. Je ziet het al aan het profiel van hun hoofd en aan de levenloze blik in de ogen.

En in het verkeer hoef ik je denk ik niet uit te leggen hoe je een Pool herkent?
Dus alle Polen lijken op elkaar? Levenloze blikken zie ik hier op kantoor ook, werkt alleen geen enkele Pool hier

Mijn punt is dat je vaak niet eens kunt inschatten waar iemand vandaan komt, en al helemaal niet als je iemand vluchtig ontmoet.

Want elke Nederlander heeft blond haar? En elke Pool een rond hoofd? Oke
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:05 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

welkom in de echte wereld, waarin Nederlanders echt niet zo tolerant zijn tov andere culturen en nationaliteiten. Officieel zijn we dat wel, maar in een diepere onderlaag zijn we als Nederlanders echt niet zo tolerant.

We vinden het altijd wel interessant, en zijn nieuwsgierig...
maar zodra 'ze' te dicht bij komen beginnen we ons ongemakkelijk te voelen. Zo gaat dat met Polen, zo gaat dat met Marokkanen en Antillianen en Somaliers, zo gaat dat met praktisch alle niet-westerse allochtonen (even daargelaten of Polen nu wel of niet westers zijn of niet)
Mooi stukje massaspiegologie/sociologie van de koude grond
Mochten het echt allemaal serieuze klachten zijn (kan ik me niet voorstellen) dan vind ik 14.000 stuks toch wel erg veel.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:09 schreef Wa3ra het volgende:
[..]
Ken een Pool, maar jou beschrijving daar past hij echt niet in
Ja ze zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde! Gewoon een beetje in het algemeen. Je hebt ook hele witte blonde koppen. Toch herken je ze aan de ronde vorm van hun hoofd en ze kijken alsof het ze allemaal geen klap uitmaakt, leven is doelloos, doe mij maar vodka.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:51 schreef Deadre het volgende:
Waarvan 99% afkomstig is van zijn eigen partijleden
de resterende zijn gerelateerd aan magnetisme naar het schijnt..
userIcon
Overigens vraag ik me af waarom we voor de Polen niet net zoveel respect moeten hebben als voor de Amerikanen. Immers, de Polen hebben een vrij prominente rol gespeeld in de bevrijding van ons land na WOII.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Want alle zatte Polen zijn vrachtwagenchauffeurs.
Dat zei ik niet, dat maakt jouw beperkte denkertje er maar weer van.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Overigens vraag ik me af waarom we voor de Polen niet net zoveel respect moeten hebben als voor de Amerikanen. Immers, de Polen hebben een vrij prominente rol gespeeld in de bevrijding van ons land na WOII.
Heb jij respect voor de Amerikanen van nu, OMDAT hun grootouders een positieve rol hebben gespeeld voor het Nederland van 1945?

Jij haat de Duitsers van nu ook nog vanwege WO2?


userIcon
tsja als je een meldpunt met klachten over Wilders opzet krijg je ook duizenden reacties
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Overigens vraag ik me af waarom we voor de Polen niet net zoveel respect moeten hebben als voor de Amerikanen. Immers, de Polen hebben een vrij prominente rol gespeeld in de bevrijding van ons land na WOII.
Ik beoordeel mensen niet op basis van wat anderen (vroegere generaties) gedaan hebben.

Als iemand normaal doet dan respecteer ik hem/haar, en wanneer iemand een hufterige lul is, dan is dat respect er niet.

Dan maakt het me eigenlijk weinig uit of het een Pool, een moslim, of een Limburger is...

Daarnaast prima dat we destijds zijn bevrijd door de Yankees en de Polen en de Russen etc etc, maar dat geeft ze geen vrijbrief om zich nu te misdragen.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Want alle zatte Polen zijn vrachtwagenchauffeurs.

Misschien (lees: waarschijnlijk) is het enige werkelijke probleem dat (sommige) Nederlanders zich gaan storen aan dingen waaraan ze zich absoluut niet hoeven te storen, alleen omdat het buitenlanders zijn.
Nee, want alle zatte vrachtwagenchauffeurs zijn Polen.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:09 schreef Wa3ra het volgende:
[..]
Ken een Pool, maar jou beschrijving daar past hij echt niet in
Een pool met donkere huidskleur dan heeft ie wel een zonnebank thuis .
userIcon
Als je bij de lokale overheid tegen een muur aanloopt,of ze kunnen iets niet oplossen krijg je na verloop van tijd vanzelf zo'n meldpunt.
D66 zal nooit zo'n meldpunt openen,omdat het niet scoort.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:28 schreef fireball0 het volgende:
[..]


Een pool met donkere huidskleur dan heeft ie wel een mijn zonnebank thuis .
Fixed!
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Overigens vraag ik me af waarom we voor de Polen niet net zoveel respect moeten hebben als voor de Amerikanen. Immers, de Polen hebben een vrij prominente rol gespeeld in de bevrijding van ons land na WOII.
NA de Tweede Wereldoorlog. Hm die kende ik nog niet. Vertel eens?
Wat is er mis met Oost-Europeanen? Het zijn toch geen moslims? :S
Die Wilders toch, het blijft een verwarrende man...
userIcon
Dit heeft trouwens totaal geen zin. De regering is er altijd te laat. Reguleren nadat het fout gaat.

Er zijn gewoon onderbuik gevoelens over het feit dat er tijdens de crisis mensen hier werk komen zoeken terwijl je dagelijks leest dat er mensen worden ontslagen.

Ik begrijp het wel maar klagen heeft geen zin, hier hebben we voor gekozen toen we in de EU terecht kwamen.

Snap alleen niet wrm Nederland toen niet heeft gehandeld als Duitsland, Polen jaren weren op de arbeidsmarkt
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:51 schreef Deadre het volgende:
Waarvan 99% afkomstig is van zijn eigen partijleden
Ja die gaan samen gezellig even 14k klachten indienen. Borrelnootjes op tafel en gaan.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:32 schreef lf2 het volgende:
Dit heeft trouwens totaal geen zin. De regering is er altijd te laat. Reguleren nadat het fout gaat.

Er zijn gewoon onderbuik gevoelens over het feit dat er tijdens de crisis mensen hier werk komen zoeken terwijl je dagelijks leest dat er mensen worden ontslagen.

Ik begrijp het wel maar klagen heeft geen zin, hier hebben we voor gekozen toen we in de EU terecht kwamen.

Snap alleen niet wrm Nederland toen niet heeft gehandeld als Duitsland, Polen jaren weren op de arbeidsmarkt
Het meest tenenkrommende vind ik is dat oeverloze gezeik van Kamp dat werklozen etc maar werk moeten aanvaarden wat Oost Europeanen nu doen blablabla.
Daar hoor je hem al 2 jaar over op tv.
Of ze moeten die tv beelden telkens herhalen dat zou ook kunnen.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:45 schreef wiers het volgende:
[..]

Het meest tenenkrommende vind ik is dat oeverloze gezeik van Kamp dat werklozen etc maar werk moeten aanvaarden wat Oost Europeanen nu doen blablabla.
Daar hoor je hem al 2 jaar over op tv.
Of ze moeten die tv beelden telkens herhalen dat zou ook kunnen.
och, ik heb ook allerlei werk aanvaard waarmee ik samenwerkte met Polen en Turken. Totdat ik wel iets vond wat beter bij mijn opleiding paste.
Maar goed, niet iedereen wil zich 'verlagen' tot smerig en zwaar werk... daar voelen 'we' ons te goed voor. Eigenlijk vinden we het wel prima dat ze het smerige werk opknappen, maar zijn we te beroerd om te aanvaarden dat ook Polen zo hun eigen problemen hebben
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:56 schreef Haagse-Harry het volgende:
De overheid weet dondersgoed welke groepen overlast veroorzaken, meer dan gemiddeld werkloos zijn, niet wensen te imigreren, arbeidsmarkten verzieken etc. etc.
Dat klinkt als de gemiddelde PVVer.....
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:20 schreef Mister.Brown het volgende:
[..]


Worden bijna alle overlast veroorzakende buitenlanders dan systematisch uitgeroeid? Alsjeblieft, laat dat dan gebeuren
Ik meen begrepen te hebben dat (verkapte) doodsbedreigingen niet worden getolereerd op de FP...
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:51 schreef TrippleR het volgende:
PVV-retoriek: het is de schuld van de buitenlanders!!!

Maar wie haalt die buitenlanders naar hier dan?? Ow ja, werkgevers die goedkope arbeidskrachten willen!!! Om de zogenaamde concurrentiepositie van Nederland te verbeteren..

De oplossingen? Open een steenkolenmijn en haal zelf weer kolen uit de grond, maak van Nedcar weer een Nederlands bedrijf en produceer eigen auto's, zelf weer asperges steken enz.!!!

Maar zolang wij dat zelf niet willen, zal het ook niet gebeuren. Daarom voor mij de SP, die hebben de enige juiste filosofie over arbeidsmigratie: tot een minimum beperken, werknemers zijn nodig in het eigen land!
Steenkolenmijnen in nederland zijn niet meer rendabel. Nedcar is een nederlands bedrijf. En die buitenlanders doen veel beter hun werk dan sjon trekvlek die die beroepsmatig in de ww zit ooit zou kunnen.

En één juiste filosofie? Nee, die bestaat niet.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:34 schreef 75020 het volgende:
[..]
Ja die gaan samen gezellig even 14k klachten indienen. Borrelnootjes op tafel en gaan.
kan best. ze hebben toch niks beters te doen, ze regeren niet mee, hebben geen constructieve inbreng, en vangen toch 94.000 euro belastinggeld pp per jaar.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:30 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Fixed!
Wat een vooroordeel weer! 100m naast mij wonen Polen, geen enkele last van die mensen, hebben hun huis mooit opgeknapt, dus dat is de andere kant van de medaille.
Volgens mij spelen er hier 2 totaal verschillende problemen door elkaar. Ten eerste heb je de (kleine maar actieve) groep Oost-Europese beroepscriminelen die hier komen stelen omdat de straffen laag zijn en de opbrengst hoog is. Die mensen moeten natuurlijk keihard aagepakt worden. Daarnaast heb je de veel grotere groep die hier gewoon komt om (hard) te werken, maar onder erbarmelijke omstandigheden wordt gehuisvest en zwaar wordt onderbetaald. Dit brengt af en toe wat overlast (dronkenschap, blikschade ed) met zich mee en vormt eigenlijk ook oneerlijke concurrentie voor onze eigen lager opgeleiden. Van deze problemen kan je de Oost Europeanen niet alleen de schuld geven. Een groot deel is veroorzaakt door laksheid van onze werkgevers/politiek en het gebrek aan de wil om ze fatsoenlijk te huisvesten en betalen.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:30 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Fixed!
Goh wat grappig, ik lig helemaal dubbel hier (not)
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:55 schreef Montresor het volgende:
[..]


Steenkolenmijnen in nederland zijn niet meer rendabel. Nedcar is een nederlands bedrijf. En die buitenlanders doen veel beter hun werk dan sjon trekvlek die die beroepsmatig in de ww zit ooit zou kunnen.

En één juiste filosofie? Nee, die bestaat niet.
Steenkolenmijnen zijn niet rendabel omdat we liever Chinezen tegen een hongerloon kolen uit de grond laten halen, het vervolgens op een schip de halve wereldbol laten rondvaren om hier te dumpen! Daarmee financieren we dus gewoon ACHTERUITGANG! Overigens zijn er al stemmen die in België opgaan om weer een steenkolenmijn te openen (omdat dat steeds meer economisch rendabel wordt).

En wat zeg je daar nog meer? Dat wij Nederlanders een stelletje luie flikkers zijn?? Je hebt helemaal gelijk. Al die achterlijke Hollandse managers die geen ruk produceren en zichzelf een riant salaris toekennen, daar hebben we inderdaad geen fuck aan!

Met andere woorden, dank voor de bevestiging. Wij zijn het probleem niet de buitenlanders!
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:57 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
[afbeelding]
Jij snapt echt niks van mijn betoog!
Ik ken genoeg Polen, en dat zijn veel gezelligere mensen, dan nederlanders ooit zullen worden. Nederlanders gaan na het werk thuis op de bank zitten, en wachten tot ze moeten slapen. Polen niet, die weten tenminste hoe ze gezellig met kennissen en vrienden het leven leuk kunnen maken na een dag hard werken.
Maar wie controleert of die klachten wel terecht zijn? Ik kan dus ook nu even een klacht indienen over Polen terwijl er bij mij, voor zover ik weet, geen Polen in de buurt wonen en als ze er zijn dan merk ik er niks van. Qua werk ook niet aangezien ik niet in die sector zit waar de meeste Polen in werken.

Dus stel ik dien een klacht in..wie controleert of dit terecht is?!
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Overigens vraag ik me af waarom we voor de Polen niet net zoveel respect moeten hebben als voor de Amerikanen. Immers, de Polen hebben een vrij prominente rol gespeeld in de bevrijding van ons land na WOII.
Die liggen namelijk net als zoveel amerikanen al jaren onder de grond. Bedanken we Julius Ceasar ook nog steeds voor inname door italie of zo. we leven nu met de teringzooi die is ontstaan door het geklooi van afgelopen jaren, ben je dan gvd net zo achterlijk. het duurt niet zo lang meer dat iedereen ziet hoe de zooi is verklooit en dan merk je vanzelf wel hoe je die gasten gaat bekijken.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:05 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

welkom in de echte wereld, waarin Nederlanders echt niet zo tolerant zijn tov andere culturen en nationaliteiten. Officieel zijn we dat wel, maar in een diepere onderlaag zijn we als Nederlanders echt niet zo tolerant.

We vinden het altijd wel interessant, en zijn nieuwsgierig...
maar zodra 'ze' te dicht bij komen beginnen we ons ongemakkelijk te voelen. Zo gaat dat met Polen, zo gaat dat met Marokkanen en Antillianen en Somaliers, zo gaat dat met praktisch alle niet-westerse allochtonen (even daargelaten of Polen nu wel of niet westers zijn of niet)
waarom zou je crimineel, onbeschofd gedrag moeten tolereren? je doet net alsof de intolerantie uit de lucht komt vallen. en bepaald allochtoonse groepen maken zich nou eenmaal meer schuldig aan eerder genoemd gedrag. hier is al minstens 35 jaar concensus over...
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 13:01 schreef jisba het volgende:
Ik ken genoeg Polen, en dat zijn veel gezelligere mensen, dan nederlanders ooit zullen worden. Nederlanders gaan na het werk thuis op de bank zitten, en wachten tot ze moeten slapen. Polen niet, die weten tenminste hoe ze gezellig met kennissen en vrienden het leven leuk kunnen maken na een dag hard werken.
leuk voor je man, alleen een nutteloos bericht. ik sterl voor dat je je laat omnaturaliseren tot Pool.

denk je nu door je bericht dit negatieve stigma te ontkrachten omdat jij toevallig een paar 'gezellige dronken' polen kent?
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 13:01 schreef TrippleR het volgende:
[..]


Steenkolenmijnen zijn niet rendabel omdat we liever Chinezen tegen een hongerloon kolen uit de grond laten halen, het vervolgens op een schip de halve wereldbol laten rondvaren om hier te dumpen! Daarmee financieren we dus gewoon ACHTERUITGANG! Overigens zijn er al stemmen die in België opgaan om weer een steenkolenmijn te openen (omdat dat steeds meer economisch rendabel wordt).

En wat zeg je daar nog meer? Dat wij Nederlanders een stelletje luie flikkers zijn?? Je hebt helemaal gelijk. Al die achterlijke Hollandse managers die geen ruk produceren en zichzelf een riant salaris toekennen, daar hebben we inderdaad geen fuck aan!

Met andere woorden, dank voor de bevestiging. Wij zijn het probleem niet de buitenlanders!
hahaha

jij bent echt raar
userIcon
quote:
Van de "Partij voor Groningen"... Humor
userIcon
Ik woon in Hoofddorp en heb een eigen telling gedaan.
Van de 75 auto's die ik heb geteld waren er maar liefst 25 die uit Polen kwamen.

Dat er (nogal wat) Polen bij zijn gekomen staat buiten kijf.
Ik heb er zoverre last van dat ik sowieso mijn eigen auto niet meer kwijt kan, voor mijn eigen huis. Sterker nog, ook de stoep voor mijn huis is regelmatig belast door geparkeerde Poolse, maar ook veel Duitse auto's.
userIcon
'Zo vond de Poolse ambassade het initiatief 'schadelijk en beledigend'.

Wat echt 'schadelijk en beledigend' is dat ze het probleem niet (willen) zien, want die zijn er wel degelijk. Afgelopen week werd er een Poolse vrachtwagen door Nederlandse chauffeurs klem gereden omdat hij alle regels aan zijn laars lapte en al slingerend met 30 ton dronken over de weg raasde.
Je herkent de meeste polen direct. Vooral de dames, altijd redelijk wit getint en 9 van de 10 zijn gewoon lekker strak. Volgens mij hebben die poolse dames bepaalde genen waardoor ze niet snel aankomen.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 13:14 schreef jeper het volgende:
[..]


hahaha

jij bent echt raar
Waarom, omdat ik zelf hard wil werken??

Sukkel!
Dit is echt te belachelijk voor woorden. Hoe zorgen we dat er weer flink gediscrimineerd wordt? Bedankt PVV..........
userIcon
Ik vind ook dat Nederlanders het werk moeten doen.
Wat heb je eraan als je ook nogeens Polen moet gaan uitbetalen. Het geld gaat dan voor een groot deel het land uit.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:05 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

welkom in de echte wereld, waarin Nederlanders echt niet zo tolerant zijn tov andere culturen en nationaliteiten. Officieel zijn we dat wel, maar in een diepere onderlaag zijn we als Nederlanders echt niet zo tolerant.

We vinden het altijd wel interessant, en zijn nieuwsgierig...
maar zodra 'ze' te dicht bij komen beginnen we ons ongemakkelijk te voelen. Zo gaat dat met Polen, zo gaat dat met Marokkanen en Antillianen en Somaliers, zo gaat dat met praktisch alle niet-westerse allochtonen (even daargelaten of Polen nu wel of niet westers zijn of niet)
Zeg hou mij erbuiten

Wat ik als toch wel tolerante NL-er graag had gezien, is dat we al die mensen vééél beter hadden moeten opvangen.. de voorbereiding op de komst van "oost-europa" is natuurlijk gewoon zwaar belabberd. Onbegrijpelijk dat bijv de huisvesting niet goed op orde was, die is voor onze eigen inwoners nog nieteens goed (denk aan de studenten)

Ik mag iedereen dan ook graag herinneren aan dit moment : http://www.mkbservicedesk(...)openstellen-voor.htm
en
http://www.rijksoverheid.(...)atie-eu-burgers.html
en
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nen.dhtml?redirected

Zowat heel NL zag aankomen dat wij er nog niet klaar voor waren. Er waren nog veel bezwaren, vragen, discussiepunten etc. maar nee, mr Donner móest en zou het doordrukken.

Alleen al het feit dat er NU pas een discussie is over wel/niet bijstandsuitkering voor de kersverse oost-europeaanse werklozen, zegt mij genoeg over de voorbereiding. Ook het bericht in m'n 2e link over integratie, dat is een stuk uit 2011!! toen waren de grenzen potdomme al jaren open.. lekker op tijd allemaal.

En de problemen?? Die worden zoals altijd afgewenteld op jan-met-de-pet.. die ziet wéér z'n wijk veranderen, die ziet wéér dezelfde problemen als met eerdere migratiestromen. Het is nu zowat al dat als een NL-er een buitenlander ziet, dattie denkt "leuk, wanneer gaat die weer terug?".. dat kan toch de bedoeling niet zijn, wat een gastvrijheid

Wmb zijn deze mensen van harte welkom en zou ik graag willen dat onze overheid dit beter stroomlijnt en goed voor zijn gasten zorgt!! Hier is niks intolerants of discriminerends aan, niks meer dan behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.

Dus als de PVV een schuldige wilt aanwijzen, dan moeten ze bij Donner e.a. aankloppen die toentertijd de grenzen hebben opengegooid zonder gedegen voorbereiding. (ik zeg dus niet angstvallig de grenzen dicht, maar grenzen open + zaken op orde)

[ Bericht gewijzigd door Sander_K op donderdag 9 februari 2012 @ 14:19 ]
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:50 schreef LucasHulshof het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer last heb van ijsberen dan van Polen.
Ben jij die aap in de dierentuin?
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:52 schreef HeiligHuisje het volgende:
[..]


Dat klinkt als de gemiddelde PVVer voormalige PvdA'er.....
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 13:01 schreef jisba het volgende:
Ik ken genoeg Polen, en dat zijn veel gezelligere mensen, dan nederlanders ooit zullen worden. Nederlanders gaan na het werk thuis op de bank zitten, en wachten tot ze moeten slapen. Polen niet, die weten tenminste hoe ze gezellig met kennissen en vrienden het leven leuk kunnen maken na een dag hard werken.
Flikker dan op naar Polen!
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]
Daarnaast is dronkenschap in mijn ogen niet hinderlijk, zolang het niet leidt tot vandalisme of geluidsoverlast. Maar het feit dat de Nederlander zonder morren z'n kinderen iedere vrijdagavond laat zuipen tot het weer licht wordt, terwijl hij een aangeschoten Pool al reden tot klagen vindt, geeft al aan wat een bekrompen en hypocriet landje we geworden zijn.
Het gaat er ook wel om op wat voor manier ze dronken zijn. Wij hebben bij ons veel oost europese gastarbeiders gehuisvest op campings, je ziet daar wel een verschil in. Het zal hier ook niet om een aangeschoten Pool gaan, maar wel de lastige en vooral zichtbare lamme Pool (of welke nationaliteit dan ook). Die vervolgens in de lokale kroeg bij binnenkomst al niet op een kruk kan zitten en heel erg vervelend wordt als ie geen biertje krijgt. Al lam de auto uit en nog 3 flesjes cheapfuck whisky van 2,49 halen + 8 halve liters. Auto?s die overal geparkeerd staan, op plekken dat je denkt, nou... daar had je iets beter over na kunnen denken. Net als voor alle andere bevolkingsgroepen, Nederlanders inbegrepen, geldt dat een klein percentage het verkloot voor de rest.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:32 schreef lf2 het volgende:
Snap alleen niet wrm Nederland toen niet heeft gehandeld als Duitsland, Polen jaren weren op de arbeidsmarkt
Misschien wel hierom:
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:08 schreef lf2 het volgende:
Over paar jaar: Wir haben niet gewust :p

Serieus de geschiedenis herhaalt zich of denk ik echt zo anders
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:56 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Bij die discriminatiemeldpunten zitten GroenLinksers die alleen klachten serieus nemen als niet-westerse allochtonen het slachtoffer zijn en autochtonen de dader..
Klopt helemaal. Ik kan mij bijna geen andere smeerlappen bedenken die bij dat soort subsidiespons bedrijfjes 'werken'.
volgens mij wonen er in nederland meer chinezen(bijv. chinezen uit ex-kolonies suriname, indonesie) dan oost-europeanen,

waarom is er geen klachten meldpunt voor de chinezen die decennia in nederland wonen.
74  van 108 reacties op deze pagina. (26 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 08/02 PVV opent meldpunt overlast Oost-Europeanen113
» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen3
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden2
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen34


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden