'TomTom bepaalt voortaan hoogte verzekeringspremie'

DiversenInternationaalOpmerkelijk • Geschreven door DJMO (Monique) op 08-02-2012 @ 20:58
print 

Als je een roekeloze bestuurder bent die graag en veel inhaalt op de snelweg, maar daarbij herhaaldelijk vol in de remmen schiet, is de nieuwe manier van verzekeren niets voor jou. TomTom Business Solutions is met de Britse verzekeraar Motaquote een samenwerkingsverband aangegaan waarbij specifieke details over de rijstijl van de bestuurder worden doorgegeven. Op basis hiervan kan dan een nieuwe verzekeringspremie worden vastgesteld die beter bij de bestuurder past.

Voorheen werden premies berekend op basis van type auto, geslacht, leeftijd en woonplaats van de bestuurder. Dit levert een vertekend beeld op volgens TomTom. De gegevens die de nieuwe TomTomPro 3100 verzamelt zijn onder andere het aantal gereden kilometers, maar ook het aantal keer dat je vol in de ankers moet of je stuur moet omgooien, worden geteld. Deze info wordt overigens niet alleen gebruikt door Motaquote, de bestuurder zelf heeft er ook profijt van. Die krijgt namelijk feedback over z'n rijgedrag.

De nieuwe Fair Pay autoverzekering is af te sluiten bij Motaquote waarbij dan de TomTomPro3100 apart moet worden aangeschaft. Deze kost driehonderd pond, en is terug te verdienen door de lagere premie indien je als een 'bejaarde' gaat rijden.

TomTom geeft aan dat het systeem volledig voldoet aan de wet- en regelgeving omtrent privacy. De bestuurder kiest er immers zelf voor om de apparatuur te installeren en de nieuwe verzekeringspolis af te sluiten.


Bron: Tweakers.net


Lees ook:

» 12/01 Tomtom in de fout met privacygegevens10
» 08/05 Mexicaanse telecomgigant biedt op deel KPN5
» 04/11 Relschoppers Kuip eind november voor rechter4
» 29/09 Sexy kleding niet geaccepteerd op kantoor37


delen | eKudos nujij

7999 views / 57 reacties
Reacties op dit bericht
57  van 57 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Omslachtig gedoe.
userIcon
Tijd om de wet aan te scherpen en dit onmogelijk te maken. Soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen.
userIcon
Als ie de verzekeringspremie ook verhoogt als je met 240 over een woonerf sukkelt vrees ik dat het onder Fok!kers geen succes zal gaan worden
userIcon
Vrijwillige privacyinbreuk?
userIcon
Kwestie van tijd voordat de VVD het gaat verplichten
userIcon
Interessante ontwikkeling. Kan het mij voorstellen dat veilige rijders wel geïnteresseerd zijn als ze minder verzekeringspremie hoeven te betalen.
Belachelijk, net alsof "vol in de remmen gaan" niet aan je medebestuurders kan liggen
Dood aan de TomTom... en voor iedereen de premies omhoog; alles zullen we gezamenlijk delen!
userIcon
tijd om het te hacken en lage premie te betalen FTW.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:03 schreef Disavowed het volgende:
Eng.
Hm, het lijkt me vooral geschikt voor notoire, veroordeelde wegmisbruikers. Beetje hetzelfde idee als een alcoholslot: heb je bewezen in het verleden niet aan de regels te kunnen houden, dan krijg je onder zware voorwaarden nog 1 kans.
"De bestuurder kiest er immers zelf voor om de apparatuur te installeren en de nieuwe verzekeringspolis af te sluiten."

niemand zet een mes onder je keel..
vrouw DJMO (Redactie Frontpage) 08-02-2012 @ 21:15 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:07 schreef zyx1981 het volgende:
[..]


Hm, het lijkt me vooral geschikt voor notoire, veroordeelde wegmisbruikers. Beetje hetzelfde idee als een alcoholslot: heb je bewezen in het verleden niet aan de regels te kunnen houden, dan krijg je onder zware voorwaarden nog 1 kans.
ik moest ook meteen aan 't alcoholslot denken
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:04 schreef Pannenkoeken het volgende:
Belachelijk, net alsof "vol in de remmen gaan" niet aan je medebestuurders kan liggen
Denk niet dat het afhankelijk is van "een keer" vol in de remmen, maar als je bovengemiddeld vol in de remmen hangt denk ik dat je 't niet meer helemaal aan je medebestuurders mag wijten
En hier slaan ze de verkeerde weg in.....
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:03 schreef PabloLopez het volgende:
getsiejekkie over een kwart eeuw rijden we als bejaarden blegh
Autos zijn geen speelgoed.

Mag hopen dat tegen die tijd alles geautomatiseerd word (snelwegen - magneten in wegdek en sensoren systeem gekoppeld aan computer in auto) en alleen op de kleinere stukken in de bebouwde kom dat er gestuurd word.
Dat wordt TomTom snel verkopen en een ander merk kopen
userIcon
Dat zal TomTom gaan merken aan de verkoopresultaten...
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]


Autos zijn geen speelgoed.

Mag hopen dat tegen die tijd alles geautomatiseerd word (snelwegen - magneten in wegdek en sensoren systeem gekoppeld aan computer in auto) en alleen op de kleinere stukken in de bebouwde kom dat er gestuurd word.
"Mensen" die dit hopen zijn eng, heel erg eng.
userIcon
dan gooi je die tom tom toch gewoon bij een bejaarde in de auto?
userIcon
Gaat niet werken.

Het is geen verplichting om het te doen en je voelt aan je water dat je meer nadeel dan voordeel hebt met die TomTom verzekering.

Het is wel een stille hint van het bedrijfsleven aan de regering omd ergelijke systemen te gaan pushen. Win voor overheid, win voor bedrijfsleven en verlies voor de gewone man.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:03 schreef BasOne het volgende:
Kwestie van tijd voordat de VVD het gaat verplichten
daN WEET JIJ niet waar de VVD voor staat domme kneus. ooit van liberalisme gehoord? ik zou het eerst eens opzoeken voordat je onzin verkoopt.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:40 schreef Reeleezee het volgende:
[..]


daN WEET JIJ niet waar de VVD voor staat domme kneus. ooit van liberalisme gehoord? ik zou het eerst eens opzoeken voordat je onzin verkoopt.
Dat liberalisme van de VVD is al lang niet meer zo vrijheidslievend als het vroeger geweest is.
Zou wel grappig zijn als ze daardoor tot een conclusie komen dat sportieve, alerte rijders minder ongelukken veroorzaken en dat voor die mensen de premie omlaag kan.

Maar ik vrees dat de opzet toch anders is, en dat ze van vooropgezette (voor)oordelen uitgaan over wat veilig is en wat niet, en dat daarover geen feedback plaatsvindt.

Voordat allerlei mensen nou gaan steigeren: de huidige 'inzichten' over veiligheid zijn gebaseerd op ongevalsstatistieken, niet op de veilige-kilometers statistieken.
Oh ik rem maar niet te hard , Dat kunnen ze zien. Hoppa gewoon vol erdoor .
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:02 schreef Ouwesok het volgende:
Als ie de verzekeringspremie ook verhoogt als je met 240 over een woonerf sukkelt vrees ik dat het onder Fok!kers geen succes zal gaan worden
Alsof Fokkers een auto hebben die 240km/u kan.
userIcon
Zolang bedrijven zonder problemen en zonder restricties gegevens van deelnemers aan derden verkopen en/of misbruiken, is er wat mij betreft genoeg reden om nooit en te nimmer mee te doen aan dit soort "hulpsystemen"

GPS op je mobiel, TomTom in je auto etc. etc.

Big Brother is watching and manipulating you !!!
userIcon
Enge ontwikkelingen zijn dit, Tomtom kun je dus ook al niet meer vertrouwen omdat ze deel uitmaken van 'The Grid' die de burgers moet gaan controleren
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:03 schreef BasOne het volgende:
Kwestie van tijd voordat de VVD het gaat verplichten
...ik voorzie een eurlings weer terug met een stijve plassert...
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:04 schreef Pannenkoeken het volgende:
Belachelijk, net alsof "vol in de remmen gaan" niet aan je medebestuurders kan liggen
Vol in de remmen gaan ligt altijd aan jezelf, je houd dan immers niet voldoende afstand.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
Hoe moet je dan als je voor de plezier Duitsland gaan rijden!.
Dan word je daarvoor gestraft.

Nee, doe dat maar niet!.
Dat is nu al zo, veel verzekeringen hier in Duitsland doen al moeilijk als je harder als 130 (= richtsnelheid---> Hitlers favoriete snelheid) hebt gereden en je schuldig bent aan het veroorzaken van een ongeluk. De tegenpartij krijgt dan meestal wel zijn geld, maar jij krijgt niets terug ondanks dat je all-risk bent verzekerd.
userIcon
Zo'n bericht doet de aandeelhouders vanzelf in de ankers gaan. Niemand wil straks nog zo'n ding hebben.

quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]


Autos zijn geen speelgoed.

Mag hopen dat tegen die tijd alles geautomatiseerd word (snelwegen - magneten in wegdek en sensoren systeem gekoppeld aan computer in auto) en alleen op de kleinere stukken in de bebouwde kom dat er gestuurd word.
ik raad je aan om een scootmobiel te gaan rijden.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:24 schreef Spritzr het volgende:
Dat wordt TomTom snel verkopen en een ander merk kopen
Nee, want alleen als je je gegevens uit je TomTom door de verzekering laat uitlezen kun je goedkoop een verzekering afsluiten.

Zoiets zal het wel worden.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
Hoe moet je dan als je voor de plezier Duitsland gaan rijden!.
Dan word je daarvoor gestraft.

Nee, doe dat maar niet!.

huilie
voor je plezier in Duitsland gaan rijden..... buiten een paar snelwegen langs de grens van Nederland zijn er niet zoveel stukken waar je een uur achter mekaar on beperkt kan rijden. De snelheid daar varieert zoveel dat je voor je plezier de cruise control vast zet op 120.
kom je in de buurt van bebouwde kom, dan is er een snelheids beperking, een autobahn kreutz, iets teveel op of afritten, berg op, berg af, baustelle. Daar structureel proberen te planken, win je maar een ding mee, een hartkwaal.
En uhm, hoe weet jij wel dat jij zo goed kan rijden, dat het wel verantwoord voor jouw is om harder als 130 te rijden?
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 22:29 schreef Esses het volgende:
[..]


Vol in de remmen gaan ligt altijd aan jezelf, je houd dan immers niet voldoende afstand.
Nee hoor, niet als de persoon voor je ineens van de andere rijbaan afkomstig is. Die trouwens alleen maar in dat gat kon duiken omdat jij zo netjes afstand hield.
man Yaksha (FOK!games crew) 08-02-2012 @ 23:24 fotoboek no homepage
userIcon
Wat gebeurt er wanneer de politie/regering beslag legt op deze gegevens en gaat nagaan waar er te hard is gereden. Krijg je dan een jaarlijkse boete? Want dit is het begin van zo een systeem.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 22:51 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]

huilie
voor je plezier in Duitsland gaan rijden..... buiten een paar snelwegen langs de grens van Nederland zijn er niet zoveel stukken waar je een uur achter mekaar on beperkt kan rijden. De snelheid daar varieert zoveel dat je voor je plezier de cruise control vast zet op 120.
kom je in de buurt van bebouwde kom, dan is er een snelheids beperking, een autobahn kreutz, iets teveel op of afritten, berg op, berg af, baustelle. Daar structureel proberen te planken, win je maar een ding mee, een hartkwaal.
En uhm, hoe weet jij wel dat jij zo goed kan rijden, dat het wel verantwoord voor jouw is om harder als 130 te rijden?
Zeker nog nooit 's nachts in Duitsland op de autobaan gereden? Rij maar eens vanaf een uur of één 's nachts over de A1 van Münster naar Hamburg of de A3 achter Düsseldorf om die tijd. De A31 en A57 zijn over het algemeen ook overdag vrij leeg en kun je je pedal redelijk to the metal houden.
Op lange stukken boek je echte tijdwinst als je de hele tijd 200/220 aanhoudt i.p.v. 130. Dan zijn die lange ritjes 's nachts ook niet zo saai.
Vaak zijn er ook medeweggebruikers die lange stukken met je over rijden en waarmee je een beetje kunt dollen.
Whiehoe!
userIcon
Ja hoor Brave New World is happening.
Eerst helpen ze je aan al die gadgets en straks ben je overal te volgen, tot in het schijthuis toe.

Volgende stap is een verplichte chip en software, die medicijnen of andere stoffen kan toedienen, zodat wij allemaal brave modelburgers worden.

Pech is het dan wel voor de staatskas: want we zuipen en roken niet meer en krijgen ook geen boetes meer voor ons keurige gedrag.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 23:34 schreef Klitkrabber het volgende:
[..]


Zeker nog nooit 's nachts in Duitsland op de autobaan gereden? Rij maar eens vanaf een uur of één 's nachts over de A1 van Münster naar Hamburg of de A3 achter Düsseldorf om die tijd. De A31 en A57 zijn over het algemeen ook overdag vrij leeg en kun je je pedal redelijk to the metal houden.
Op lange stukken boek je echte tijdwinst als je de hele tijd 200/220 aanhoudt i.p.v. 130. Dan zijn die lange ritjes 's nachts ook niet zo saai.
Vaak zijn er ook medeweggebruikers die lange stukken met je over rijden en waarmee je een beetje kunt dollen.
Whiehoe!
Jammer dat je nog drie jaar moet wachten alvorens je je rijbewijs mag gaan proberen te halen
heeft je familie in elk geval nog ruim tijd voor het het maken van een bermmonumentje
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 23:24 schreef Yaksha het volgende:
Wat gebeurt er wanneer de politie/regering beslag legt op deze gegevens en gaat nagaan waar er te hard is gereden. Krijg je dan een jaarlijkse boete? Want dit is het begin van zo een systeem.
In principe gebeurt er dan nog niks, je kunt je namelijk ook gewoon aan de regels houden.
en sinds Mauro is Nederland ervan overtuigd dat de regels nou eenmaal de regels zijn
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 23:40 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


In principe gebeurt er dan nog niks, je kunt je namelijk ook gewoon aan de regels houden.
en sinds Mauro is Nederland ervan overtuigd dat de regels nou eenmaal de regels zijn
mits je handig van de media gebruik weet te maken
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 23:39 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Jammer dat je nog drie jaar moet wachten alvorens je je rijbewijs mag gaan proberen te halen
heeft je familie in elk geval nog ruim tijd voor het het maken van een bermmonumentje
Ik heb al 18 jaar mijn rijbewijs. Er is een verschil tussen onverantwoord hard rijden en verantwoordelijk hard rijden. Mij zul je eerder 10 kmh zien rijden dan de voorgeschreven 30 in woonwijken.
Dat heeft waarschijnlijk ook het leven gered van een jongetje dat vorig jaar mei plotseling uit een brandgangetje kwam en met zijn fietsje tegen mijn bumper zat. Ik rij ook alleen daar hard waar het mag.

Als je op hoge snelheid wilt rijden dien je als eerste een goede auto te hebben van Duitse makelij, genoeg vermogen, goede ophanging en het beste nog verlaagd.
Ten tweede moet je genoeg rijervaring hebben, weten te anticiperen, ver vooruit kijken en dan gaat dat best.
En als derde, je doet zoiets als je alleen in de auto zit.
Oh, en de Duitse automobilisten die anticiperen er zelf ook grotendeels al op en blijven niet onnodig links rijden, wat trouwens naar het schijnt een Nederlandse volkssport is geworden.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:40 schreef Reeleezee het volgende:
[..]


daN WEET JIJ niet waar de VVD voor staat domme kneus. ooit van liberalisme gehoord? ik zou het eerst eens opzoeken voordat je onzin verkoopt.
Ik denk eerder dat jij dat niet weet. Onder Ivo Opstelten hebben we meer van onze privacy moeten opgeven dan ooit tevoren. Noem dat maar liberaal, gekke muts
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:37 schreef florisje het volgende:
dan gooi je die tom tom toch gewoon bij een bejaarde in de auto?
Snuggerste opmerking van de dag
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:19 schreef -Dominator- het volgende:
En hier slaan ze de verkeerde weg in.....
Die verkeerde weg zijn we op 12 september 2001 ingeslagen.



De terroristen hebben gewoon gewonnen
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:36 schreef okkie-man het volgende:
[..]


"Mensen" die dit hopen zijn eng, heel erg eng.
Waarom? Auto's die zelf rijden zijn tof
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 00:06 schreef Klitkrabber het volgende:
[..]


Ik heb al 18 jaar mijn rijbewijs. Er is een verschil tussen onverantwoord hard rijden en verantwoordelijk hard rijden. Mij zul je eerder 10 kmh zien rijden dan de voorgeschreven 30 in woonwijken.
Dat heeft waarschijnlijk ook het leven gered van een jongetje dat vorig jaar mei plotseling uit een brandgangetje kwam en met zijn fietsje tegen mijn bumper zat. Ik rij ook alleen daar hard waar het mag.

Als je op hoge snelheid wilt rijden dien je als eerste een goede auto te hebben van Duitse makelij, genoeg vermogen, goede ophanging en het beste nog verlaagd.
Ten tweede moet je genoeg rijervaring hebben, weten te anticiperen, ver vooruit kijken en dan gaat dat best.
En als derde, je doet zoiets als je alleen in de auto zit.
Oh, en de Duitse automobilisten die anticiperen er zelf ook grotendeels al op en blijven niet onnodig links rijden, wat trouwens naar het schijnt een Nederlandse volkssport is geworden.
ik heb al 21 jaar mijn rijbewijs en ik ben ook nog eens voor mijn beroep internationaal service technicus, dus ik heb al menig snelweg van de wereld bereden.
En als ik terug kijk op de tijd dat ik tien jaar mijn rijbewijs had en in de permanente veronderstelling was "dat ik met mijn jaar rijervaring een goede automobilist was." dan denk ik nu, "ik wist toen nog geen ene ruk van autorijden." En waarschijnlijk denk ik over 20 jaar precies het zelfde over mijn stuur kunsten van nu.
Het is een sprookje dat je met anticiperen, en ver voor uitkijken veilig hard kan rijden. Dat zou alleen op gaan als er alleen mensen op de weg zaten, die ook kunnen anticiperen, en in hun achteruitkijk spiegel kijken.
Een personen auto dat valt nog te anticiperen, die zie je nog langzaam op een vrachtwagen af stevenen, voor die gaat inhalen, maar als een Vrachtwagen besluit in te halen, althans, ik kan die afstand niet inschatten, met een snelheidsverschil tussen 80kmh en 85kmh. Misschien over 10 jaar, maar als er nu een olifant in eens naar links gaat, en niet in zijn spiegel kijkt, dan moet ik er niet te kort opzitten.

De tijd dat ze in Duitsland braaf naar rechts gaan, is ook nog uit de tijd dat een Golf GTI niet harder ging als 160, maar tegenwoordig plakt ook elke Fiat Uno met een grote stikker ABBI van Hamburg tot Düsseldorf op de linkerbaan.

Ik wil niet roomser zijn als de paus, over twee weken ga ik weer eens richting Regensburg, en daar zullen stukken zijn waar ik gegarandeerd ook ga planken.
Maar zo'n gelul van als je maar anticipeert, dat is gewoon bullshit.
Een tiental jaren geleden is een testrijder van Mercedes aan geklaagd geweest, omdat die op het stuk van Keulen naar Aken, zo hard heeft gereden dat een vrouw er van schrok, en en de berm is gereden.
Uiteraard kun je zeggen mongolen die daar van schrikken mogen geen rijbewijs hebben. Maar goed, daar zou je weer heel anders over denken als zowat je vriendin zou over komen.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 09-02-2012 @ 07:56 fotoboek homepage
userIcon
En straks betaal je standaard de hoogste premie, tenzij je zo'n apparaat laat monteren. Dat noemen we ook wel guilty until proven innocent. Ook wel: je klanten een poot uitdraaien.
userIcon
Dus dan moet ik verplicht iedere rit met de auto de TomTom aanzetten????
@bunnahabhain
Waarom heeft de Duitse regering dan nog niet ingegrepen en een maximumsnelheid vastgelegd? Procentueel gebeuren er niet meer ongelukken op de Duitse autobaan dan op de Nederlandse.
En wat je aanhaalt met die vrachtwagens, juist dat is anticiperen, de kans bestaat dat de een de ander gaat inhalen dus hou je het gas even in.
Dat met die vrouw is inderdaad gebeurd, het was een jonge moeder met haar kind die het beide niet overleefd hebben. Triest, maar wel een "Einzelfall".
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 21:04 schreef rutger05 het volgende:
Interessante ontwikkeling. Kan het mij voorstellen dat veilige rijders wel geïnteresseerd zijn als ze minder verzekeringspremie hoeven te betalen.
En daar zit het hem nu net in. Je verkoopt je persoonlijke gegevens voor wat korting maar wie weet wat ze met die gegevens gaan doen? Ze weten straks precies waar je je begeeft en dus ook potentieel wat je doet. Enge ontwikkeling. Het werd al eerder gepost, je moet soms mensen voor zichzelf beschermen. Verzekeraars horen dit soort gegevens niet te krijgen.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 00:06 schreef Klitkrabber het volgende:
[..]


Ik heb al 18 jaar mijn rijbewijs. Er is een verschil tussen onverantwoord hard rijden en verantwoordelijk hard rijden. Mij zul je eerder 10 kmh zien rijden dan de voorgeschreven 30 in woonwijken.
Dat heeft waarschijnlijk ook het leven gered van een jongetje dat vorig jaar mei plotseling uit een brandgangetje kwam en met zijn fietsje tegen mijn bumper zat. Ik rij ook alleen daar hard waar het mag.

Als je op hoge snelheid wilt rijden dien je als eerste een goede auto te hebben van Duitse makelij, genoeg vermogen, goede ophanging en het beste nog verlaagd.
Ten tweede moet je genoeg rijervaring hebben, weten te anticiperen, ver vooruit kijken en dan gaat dat best.
En als derde, je doet zoiets als je alleen in de auto zit.
Oh, en de Duitse automobilisten die anticiperen er zelf ook grotendeels al op en blijven niet onnodig links rijden, wat trouwens naar het schijnt een Nederlandse volkssport is geworden.
Onzin, je denkt het misschien beter te kunnen rijden (of dat zo is laten we in het midden) maar je weet nooit wat andere doen. Daar kun je niet altijd op anticiperen. Je remweg is nou eenmaal langer als je harder rijdt en ook klap je harder op een ander als je al zou botsen (of dat nou jouw schuld is of van die ander). Dit soort overmoedig gedrag is juist heel gevaarlijk. Verder bestaat 'alleen te hard rijden als het mag' niet. Het mag namelijk nooit.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:05 schreef Klitkrabber het volgende:
@bunnahabhain
Waarom heeft de Duitse regering dan nog niet ingegrepen en een maximumsnelheid vastgelegd?
moet je eens opletten in Duitsland, die borden met 110 en 130 net als de matrixborden, zijn er echt door de Duitse overheid neergezet.

quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:05 schreef Klitkrabber het volgende:
wat je aanhaalt met die vrachtwagens, juist dat is anticiperen, de kans bestaat dat de een de ander gaat inhalen dus hou je het gas even in.
dus je rijdt plankgas, en neemt even gas terug, als er een vrachtwagen is? ik rij zelden op snelwegen, waar ik niet continu vrachtwagens tegenkom, met uitzondering van de zondag. Maar dan zitten er weer andere voertuigen op de weg die onvoorspelbaar rijden.
Ik herken of een auto die verder op rijdt of die gaat inhalen, aan bepaalde punten, als bijvoorbeeld de snelheid en afstand tov zijn voorganger. Als het bij jouw nog op het niveau zit "als er een auto is, kan de auto mogelijk inhalen." kan ik je maar een tip geven.
Ga niet harder rijden als 160 dat is hard zat voor jou.
57  van 57 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 12/01 Tomtom in de fout met privacygegevens10
» 08/05 Mexicaanse telecomgigant biedt op deel KPN5
» 08/02 'TomTom bepaalt voortaan hoogte verzekeringspremie'57
» 04/11 Relschoppers Kuip eind november voor rechter4


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden