SGP wil kannibalisme van tv weren

Nederland • Geschreven door Novum op 08-02-2012 @ 17:17 - gepost door bennootje
print 

De SGP wil dat de wet wordt aangepast zodat programma's waarin mensenvlees wordt gegeten niet uitgezonden kunnen worden. Onlangs aten presentatoren Dennis Storm en Valerio Zeno in het BNN-programma Proefkonijnen een stukje van elkaars vlees. Dat schoot SGP-Kamerlid Elbert Dijkgraaf in het verkeerde keelgat. "Geen cent naar kannibalen", laat hij weten.

Justitie ziet geen aanleiding om Storm en Zeno te vervolgen. Kannibalisme is in Nederland niet strafbaar. In antwoord op Kamervragen van het CDA lieten minister van OCW Marja van Bijsterveldt (CDA) en minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) vorige week weten dat er geen grond is de twee via de wet aan te pakken.

Dijkgraaf wil dat de wet wordt aangepast zodat kannibalisme, ook als er toestemming voor is gegeven, strafrechtelijk kan worden aangepakt. Ook wil de SGP'er dat de Mediawet wordt veranderd. "Zeker bij programma's van de publieke omroep zou in de Mediawet best een minimum aan eisen kunnen worden opgenomen wat betreft fatsoen en goede zeden", vindt hij.

Dijkgraaf vindt dat in de betreffende uitzending van Proefkonijnen morele grenzen zijn overschreden en wil dat Van Bijsterveldt afstand neemt van het programma.

"Dat presentatoren van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen is tot op zekere hoogte hun eigen zaak, maar dat zoiets betaald wordt met belastinggeld is gewoon belachelijk," zegt Dijkgraaf. "Van een omroep die gefinancierd wordt uit de publieke middelen mag je enig niveau en kwaliteit verwachten. Met de beste wil van de wereld kan ik kannibalistische praktijken daar niet onder scharen."


Bron: Novum


Lees ook:

» 23/12 'Kannibalisme-show BNN slaapverwekkend'41
» 22/12 Mogelijk Kamervragen over 'kannibalisme' BNN-show43
» 12/12 BNN-presentatoren eten elkaars vlees104
» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen1


delen | eKudos nujij

3776 views / 56 reacties
Reacties op dit bericht
47  van 56 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
Heeft de SGP niks beters te doen?
userIcon
Gristelijke censuur .

Edit: Typo .

[ Bericht gewijzigd door Disavowed op woensdag 8 februari 2012 @ 17:32 ]
userIcon
waarom??? ze kijken zelf toch niet???
userIcon
Ah heerlijk, precies wat BNN wil, bejaarden op de kast jagen.
het is toch gewoon geweldig dat je het kan youtuben, reacties kan zien van de gebruikers zodat je het zelf nooit hoeft te doen....
Wanneer begrijpt de politiek toch eens dat verbieden een ander woord is voor laten we het allemaal in grote getalen stiekem doen, i.p.v. ja gezien het mag boeie next.
userIcon
Ze hebben overigens gelijk dat de PO verrot is, maar zulke regeltjes gaan echt de kwaliteit niet verbeteren.
ik heb eigenlijk nog nooit bewust een film of programma gezien waarin mensenvlees gegeten wordt.
Naast dat, als het in Nederland niet verboden is, wat voor grond om op te staan hebben ze dan?

Naast dat, menen ze dit nou echt? Is dit een reactie op dat ene stomme BNN-programma? Alleen daarop? Of hebben ze een lijst met andere films en programma's waarom het om zou moeten gaan?
Ik vind dat er morele grenzen worden overschreden worden als de SGP alles wat leuk is wilt verbieden. (en daar bedoel ik BNN niet mee)
userIcon
Geen cent naar de kerk.
"Dat presentatoren van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen is tot op zekere hoogte hun eigen zaak, maar dat zoiets betaald wordt met belastinggeld is gewoon belachelijk," zegt Dijkgraaf. "Van een omroep die gefinancierd wordt uit de publieke middelen mag je enig niveau en kwaliteit verwachten."

100% mee eens. Geen subsidie voor dat soort bagger.
userIcon
quote:

Van een omroeppolitieke partij die gefinancierd wordt uit de publieke middelen mag je enig niveau en kwaliteit verwachten.
Dus...
Democratie!!!!! Liberaaal!!!!...
userIcon
Groot gelijk hebben ze. Daar is overheidsgeld niet voor bedoeld. Sowieso is BNN al een tijd over haar houdbaarheidsdatum heen.
userIcon
Ik wil al die reli programma's van de buis
userIcon
In de RK kerk eten ze elke zondag 't lichaam van Christus, moet dat ook verboden worden?
userIcon
Ze hebben wel gelijk dat het onsmakelijk is maar we kunnen niet hebben dat de politiek zich met het uitzenden van programma's gaat bemoeien. Zeker geen gelovigen.
userIcon
Dus men wil een programma dat al lang en breed uitgezonden is met terugwerkende kracht maar verbieden
userIcon
Jezus Christus zeg, stelletje godvergeten idioten die godverdomme stampij maken om 3 gram vlees in een reeds uitgezonden programma. ROT OP!
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:35 schreef budha het volgende:
De SGP zou het liefst willen dat we teruggaan naar de middeleeuwen. Gewoon negeren.
Dat doen we al teveel, negeren en hopen dat het vanzelf ophoud, toch? We kunnen Godwins erin gooien, of pvv-voer zoals de aanpak van allochtone criminelen, allemaal zaken waarin men dacht dat als men het negeert vanzelf ophoud, nu dit weer.. misschien eens goed om zaken niet te negeren maar gewoon gedrag (zoals de SGP vertoont) afstraffen?
userIcon
Eindelijk! Ik zie veel te veel kannibalisme op tv. Mooi dat eindelijk de politiek er tijd aan begint te besteden!
Gewoon eens met de sgp, heel dat bnn mag trouwens optyfen.
Waardeloze troep is het, een paar jaar was het leuk en vernieuwend, nu is het saai en vermoeiend.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:35 schreef budha het volgende:
De SGP zou het liefst willen dat we teruggaan naar de middeleeuwen. Gewoon negeren.
Alhoewel ik het niet eens ben met de standpunten van de SGP, heeft elke politieke partij recht om te vragen danwel te toetsen of de PO zich wel met hoofdzaken bezig houd, laat 'shock'-tv, zolang het zich binnen de grenzen van wet te verantwoorden valt, maar aan de commercielen over ipv dat er gemeenschapsgeld aan besteed word.
Gewoon geen belastinggeld meer naar dat soort gekken. Wat een gek met zijn tijd doet moet 'ie zelf weten, maar het is van de gekken dat iemand subsidie krijgt om zulke onzin op de tv te presenteren.
Ethisch is het in ieder geval niet.Normverval noemen we dat.Blij kan ik er niet van zijn en niet alles moet zomaar kunnen,er zijn grenzen.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:31 schreef Perceptor het volgende:
In de RK kerk eten ze elke zondag 't lichaam van Christus, moet dat ook verboden worden?

Dat dus
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 18:05 schreef weirdone het volgende:
[..]


Dat dus
De SGP vertegenwoordigt dan ook geen personen uit de Rooms-Katholieke kerk.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]


Alhoewel ik het niet eens ben met de standpunten van de SGP, heeft elke politieke partij recht om te vragen danwel te toetsen of de PO zich wel met hoofdzaken bezig houd, laat 'shock'-tv,zolang het binnen de wet te verantwoorden valt, maar aan de commercielen over.
De politiek heeft zich helemaal niet te bemoeien met de inhoud van programma's bij de PO.

Of de PO zich aan haar opdracht houdt is volgens mij niet aan de politiek om te toetsen. Daar is meen ik onafhankelijke instantie voor.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 18:09 schreef budha het volgende:
[..]


De politiek heeft zich helemaal niet te bemoeien met de inhoud van programma's bij de PO.

Of de PO zich aan haar opdracht houdt is volgens mij niet aan de politiek om te toetsen. Daar is meen ik onafhankelijke instantie voor.
Het testen van de PO is inderdaad geen taak van de tweede kamer, het opstellen van de maatstaaf echter wel.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:33 schreef HeiligHuisje het volgende:
Rot op christen idioot! Kwam er maar een verbod op dat sprookjesgeloof van je!

Tuig ben je!
Vroeger gepest door een Christen?
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 18:09 schreef budha het volgende:
[..]


De politiek heeft zich helemaal niet te bemoeien met de inhoud van programma's bij de PO.

Of de PO zich aan haar opdracht houdt is volgens mij niet aan de politiek om te toetsen. Daar is meen ik onafhankelijke instantie voor.
Dat de PO totaal onafhankelijk is is ook een fabeltje en dient ook politiek getoetst te worden. Werden omroepen als WNL en POWNed ook niet toegelaten omdat het 'rechtse geluid' te weinig te horen viel, of MAX als het op ouderen aan kwam, of BNN als het op jongeren aan kwam?(en dan heb je het nog niet eens over religieus aangelegde omroepen die er mee wegkomen als ze passages uit natuurdocumantaires knippen)

Er is niks mis mee als een bepaalde partij kamervragen stelt over een publieke organisatie die subsidie krijgt om programmas te maken/uit te zenden waarvan men denkt dat deze het algemene doel niet dient.
userIcon
Sgp moet niet overdrijven. BNN heeft de naam van shoqueren en provoceren , net als bijv de VPRO in haar begindagen ( een naakte Phil Bloom als mijlpaal)
En daarbij was dit eenmalig. Het is niet dat dit dagelijks gebeurt op televisie, hoe graag ze dat de gelovige achterban ook willen verkopen...
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:22 schreef rolfson het volgende:
Geen cent naar de kerk.
Dit.
userIcon
Mee eens. Kannibalisme is niet normaal. Dat hoort niet op TV.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 18:18 schreef gundarr het volgende:
Sgp moet niet overdrijven. BNN heeft de naam van shoqueren en provoceren , net als bijv de VPRO in haar begindagen ( een naakte Phil Bloom als mijlpaal)
En daarbij was dit eenmalig. Het is niet dat dit dagelijks gebeurt op televisie, hoe graag ze dat de gelovige achterban ook willen verkopen...
De PO is nou eenmaal maatschappelijk, politiek en religieus gekleurd en dat betekend nou eenmaal dat de SGP net zo goed het recht heeft om een kamervraag te stellen over een item over kannibalisme als de PVV over een moslimprogramma of D66 over een verknipte documentaire die door de EO word uitgezonden.
Ze zouden er zelfs alle recht toe moeten hebben aangezien ze in de kamer een groep van de bevolking vertegenwoordigen, die daar waarsschijnlijk het zelfde over denkt en deze programmas voor het grootste gedeelte betaald worden uit gemeenschapsgeld.
Christenen leven vanuit de dood van hun Christus. Dat is een soort geestelijk kannibalisme. Sommigen drukken dat uit door symbolisch het lichaam van Christus te eten, zowel protestant als katholiek.
quote:
een stukje van elkaars vlees.
In Afrika zijn er vele culturen die hun overledenen niet begraven, maar opeten.
En dat is ook vaak genoeg in documentaires op de staatsomroep vertoond.
userIcon
Tijd om de SGP te weren.
userIcon
Beetje late reactie. Ondertussen is er al voor kilo's aan mensenvlees gegeten de laatste uitzendingen op de PO.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 18:48 schreef LeviathanIV het volgende:
Christenen leven vanuit de dood van hun Christus. Dat is een soort geestelijk kannibalisme. Sommigen drukken dat uit door symbolisch het lichaam van Christus te eten, zowel protestant als katholiek.
We hebben het hier over mensenvlees. Waar jij het over hebt is symbolisch. Weet wel waar je over praat of praat anders niet!
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 18:28 schreef Private-Parts het volgende:
[..]


Dit.
Sinds wanneer worden kerken gesubsidieerd door de staat? Nooit geweten!
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 19:20 schreef Justitie het volgende:
[..]


Sinds wanneer worden kerken gesubsidieerd door de staat? Nooit geweten!
Worden ze ook niet, maar het staat stoer om het te zeggen...
hebben ze werkelijk niets beters te doen dan zich hierover druk te maken? de uitzending (waar overigens weinig mensen naar keken) is allang geweest en de kans is erg klein dat het bewuste BNN item het startsein is van allerlei nieuwe tv-formats/uitzendingen die allemaal om kannibalisme draaien...

met andere woorden; verspilde energie
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 19:19 schreef Justitie het volgende:
[..]


We hebben het hier over mensenvlees. Waar jij het over hebt is symbolisch. Weet wel waar je over praat of praat anders niet!
Jij bent vast voor de SGP,snap trouwens nog steeds niet dat we de kerk de politiek laten bepalen (zal wel geschiedenis zijn denk ik)
userIcon
En wat is er volgens het geloof dan verkeerd aan om mensenvlees te eten
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 19:18 schreef Jazoist het volgende:
Beetje late reactie. Ondertussen is er al voor kilo's aan mensenvlees gegeten de laatste uitzendingen op de PO.
Ik vind ze eilk enorm snel, het CDA deed er meer dan vier jaar over om kamervragen te stellen over het trekken aan een handrem in een trein door een medewerker van dezelfde omroep.
47  van 56 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 23/12 'Kannibalisme-show BNN slaapverwekkend'41
» 22/12 Mogelijk Kamervragen over 'kannibalisme' BNN-show43
» 12/12 BNN-presentatoren eten elkaars vlees104
» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden