Amerikaanse tiener krijgt levenslang voor moord

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 08-02-2012 @ 16:52
print 

Een Amerikaanse tiener die heeft bekend haar 9-jarige buurmeisje te hebben vermoord is woensdag veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf met kans op vervroegde vrijlating. De 18-jarige Alyssa Bustamante zei te willen weten hoe het voelt om iemand te vermoorden. In haar dagboek schreef ze dat het 'behoorlijk aangenaam' was.

Bustamante vermoordde haar buurmeisje in oktober 2009. Ze bekende kort daarna het meisje, Elizabeth Olten, te hebben gewurgd en in de borst te hebben gestoken. Uiteindelijk sneed ze de keel van het meisje door. Na haar daad begroef ze het lichaam in een ondiep graf en bedekte het met bladeren.

De advocaten van Bustamante verklaarden dat het gebruik van het antidepressivum Prozac haar vatbaarder maakten om geweld te gebruiken. Bustamante zou jaren onder depressies hebben geleden en een zelfmoordpoging hebben gedaan.

De aanklagers voerden echter aan dat Bustamante enkele dagen voor de moord al twee graven had gedolven. Daarnaast brachten de aanklagers nog eens in herinnering dat ze tegenover de politie heeft verklaard 'te willen weten hoe het voelt om iemand te vermoorden'.

De aanklagers lazen passages voor uit het dagboek van Bustamante. Ze beschreef daarin de opwinding die ze ervoer na de moord op Elizabeth. "Ik wurgde haar en sneed haar keel door en stak haar en nu is ze dood. Ik weet op dit moment niet hoe ik me moet voelen. Het was geweldig. Zodra je over het 'o mijn god ik kan 't niet'-gevoel heen bent is het behoorlijk aangenaam. Ik ben wel een beetje nerveus en beverig. Okay, ik moet nu naar de kerk... lol." Bustamante vertrok vervolgens naar een dansfeest in haar kerk, terwijl ondertussen een grote zoektocht werd opgezet naar de vermiste Elizabeth.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 09:45 Concert Lady Gaga afgelast wegens dreigement3
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia35
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend58
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken23


delen | eKudos nujij

6202 views / 45 reacties
Reacties op dit bericht
45  van 45 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Ted Bundy in de dop
userIcon
Ziek wijf.

Beter gewoon een nekschot geven.
Oog om oog.. bitch.
Ook niet echt handig om zoiets in je dagboek te schrijven
userIcon
Heel zware straf, maar misschien is het beter dat zo iemand niet in de maatschappij meer terecht komt.
userIcon


Riiiight
sick wijf.
userIcon
Ziek verhaal dit.
Toen ik alleen het eerste deel kon lezen dacht ik even dat het om file-sharing ging. Waarom zo iemand kans op vervroegde vrijlating moet krijgen is mij onduidelijk.
Psychopaten in de dop.
man Hukkie (Eindredactie Frontpage) 08-02-2012 @ 16:58 fotoboek no homepage
userIcon
Levenslang met kans op vervroegde vrijlating. Wanneer komt ze dan op zn vroegst vrij?
userIcon
Wat een maf.. Zoiets moet je niet meer vrijlaten.
userIcon
Psycho, gewoon ter plekke afknallen. Wordt toch niks meer.
quote:
De 18-jarige Alyssa Bustamante zei te willen weten hoe het voelt om iemand te vermoorden. In haar dagboek schreef ze dat het 'behoorlijk aangenaam' was.
ik hoop dat ze haar dagboek mee mag nemen de cel in, kan ze ook bijhouden hoe 'aangenaam' deel 2 van haar experiment is.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 16:58 schreef Hukkie het volgende:
Levenslang met kans op vervroegde vrijlating. Wanneer komt ze dan op zn vroegst vrij?
http://www.trutv.com/libr(...)a_bustamante/11.html


More than two years later, on January 10th, 2011, Alyssa Bustamante pleaded guilty to second degree murder and armed criminal action. Her first-degree murder trial was scheduled to start later in the month; if convicted, she faced life without parole. Now, having entered a guilty plea, she stands a chance of being released. The punishment for murder in the second degree can be life with the possibility of parole, or 10-30 years. The sentence for armed criminal action is three years to life.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 16:55 schreef CherryLips het volgende:
Ted Bundy in de dop
Dat is ook het eerste wat ik dacht. Zij mag nooit meer vrijkomen.
userIcon
Zonde... ze is best wel lekker
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 16:56 schreef Neo-Mullen het volgende:
[afbeelding]

Riiiight
sick wijf.
Dat kan je wel zeggen ja .....

userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 16:56 schreef hollandFTW het volgende:
Ziek verhaal dit.
Toen ik alleen het eerste deel kon lezen dacht ik even dat het om file-sharing ging. Waarom zo iemand kans op vervroegde vrijlating moet krijgen is mij onduidelijk.
Omdat er komende 62 jaar en nog veel kan veranderen in haar psyche en qua ontwikkeling.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:05 schreef FireFox1 het volgende:
Zonde... ze is best wel lekker
ja, lijkt me ook wel een leuk katje.
Maar ze heeft het voor zichzelf (en uiteraard voor de nabestaanden) verpest.
Dus ze mag dan een potentieel lekker ding zijn, ze heeft zichzelf de zwakste schakel getoond, en nu wordt ze aan stukken geneukt in de gevangenis. Ben benieuwd of ze dat ook nog zo 'wauw' vindt.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:06 schreef trigt013 het volgende:
[..]


Omdat er komende 62 jaar en nog veel kan veranderen in haar psyche en qua ontwikkeling.
alleen zo jammer dat dat voor dat 9-jarige kind niet meer geldt...
Miepje is 18. Miepje had beter moeten nadenken. Nu kan ze over 50 jaar nog zo'n engeltje worden, ze heeft een kans verspeeld.
Bekend, maar niet erkend effect van antidepressiva, misschien een joint erbij en de hersenen zijn (tijdelijk of blijvend?) verneukt.
Het komt vaker voor dan we denken. Ook in Nederland.
Kijk het nieuws van de laatste jaar er maar op na.
Hoeveel bizarre (zelf)moorden tel je?
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:12 schreef meesterkees02 het volgende:
Bekend, maar niet erkend effect van antidepressiva, misschien een joint erbij en de hersenen zijn (tijdelijk of blijvend?) verneukt.
Het komt vaker voor dan we denken. Ook in Nederland.
Kijk het nieuws van de laatste jaar er maar op na.
Hoeveel bizarre (zelf)moorden tel je?
zolang het bij zelfmoord blijft vind ik het nog wel prima.
Zodra psychopatische emo-katjes ook anderen meenemen naar hun zieke ondergang vind ik het wat minder plezant.
In haar dagboek schreef ze dat het 'behoorlijk aangenaam' was.

Sick. Nooit meer vrijlaten a.u.b.
Valt nog mee. Een paar jaar geleden kreeg een of andere 15-jarige snuiter (Kip Kinkel) daar 114 jaar
Ook zelfmoorden zijn niet acceptabel.
Hoe kun je daar vrede mee hebben???

De volslagen vol-idioten die KINDEREN al vol(laten)stoppen met psychofarmaca, die moeten eens aangepakt worden,
inclusief de incompetente ouders.
Daar ligt de oorzaak van dit soort drama's.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:05 schreef FireFox1 het volgende:
Zonde... ze is best wel lekker
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:08 schreef ansitermiet het volgende:
[..]
ja, lijkt me ook wel een leuk katje.
lol, en in je slaap vermoordt zij je... met een hakbijl... slash... je hoofd rolt weg...


quote:
Maar ze heeft het voor zichzelf (en uiteraard voor de nabestaanden) verpest.
Dus ze mag dan een potentieel lekker ding zijn, ze heeft zichzelf de zwakste schakel getoond, en nu wordt ze aan stukken geneukt in de gevangenis. Ben benieuwd of ze dat ook nog zo 'wauw' vindt.
lol, door wie geneukt? heeft vrouwengevangenis ook mannelijke cipiers????
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:17 schreef Ach_joh het volgende:
In haar dagboek schreef ze dat het 'behoorlijk aangenaam' was.

Sick. Nooit meer vrijlaten a.u.b.
Het idee achter moord is dan ook fascinerend. Hoe zo'n simpele daad alles waarvoor je gewerkt hebt in je leven in 1 klap van de kaart kan vegen als het jezelf overkomt, en gewoon zoveel leed kan veroorzaken. En het enige wat ervoor nodig is, is de wil om iemand te vermoorden. Het leven is gewoon zo ontzettend kwetsbaar als je ziet hoe simpel het ontnomen kan worden.

Ik begrijp het wel waarom het zo'n enorme kick zou kunnen zijn om te beslissen of iemand leeft of sterft, om zo'n ultieme macht op iemand uit te oefenen. Alleen de gevolgen zijn niet zo prettig, voor geen enkele partij.

[ Bericht gewijzigd door Vervloektesloddervos op woensdag 8 februari 2012 @ 17:30 ]
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:20 schreef meesterkees02 het volgende:
Ook zelfmoorden zijn niet acceptabel.
Hoe kun je daar vrede mee hebben???

De volslagen vol-idioten die KINDEREN al vol(laten)stoppen met psychofarmaca, die moeten eens aangepakt worden,
inclusief de incompetente ouders.
Daar ligt de oorzaak van dit soort drama's.
vrede mee hebben is een andere term. Maar het is een feit DAT het gebeurt, en of die kinderen nou wel of geen pillen slikken, op het moment dat ze bij het zelfmoord-begrip aanbelanden kan je hoog of laag springen, maar dan doe je er weinig tot niets aan.
Dus ja, als zelfmoord uiteindelijk onvermijdelijk is omdat iemand z'n gedachten niet meer voor elkaar heeft, dan kan je maar het beste hopen dat het bij zelfmoord blijft zonder dat er anderen in meegesleurd worden.
Maar dat is natuurlijk mijn mening.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:12 schreef meesterkees02 het volgende:
Bekend, maar niet erkend effect van antidepressiva, misschien een joint erbij en de hersenen zijn (tijdelijk of blijvend?) verneukt.
Het komt vaker voor dan we denken. Ook in Nederland.
Kijk het nieuws van de laatste jaar er maar op na.
Hoeveel bizarre (zelf)moorden tel je?
Het is ook geen effect van antidepressiva of een joint, het zou zelfs belachelijk zijn als het erkend zou zijn. Zoiets zit al in je en word door deze middelen eventueel ontketend...maar dat je gaat (zelf)moorden omdat je hersenen verneukt zijn door alcohol, antidepressiva of wiet ik veel wat, dat is een grote bak onzin. Zij kiest er bewust voor om een kind te vermoorden en staat er na haar daad nog steeds achter, dan ben je geschift van jezelf en waarschijnlijk ook nog broodnuchter tijdens en voor de daad.
userIcon
Ik ben niet van de complotten , maar zouden ze in Amerika nou echt niets in het water doen?. Volk dat makkelijk in paniek is te krijgen en de meest vreemde mensen voortbrengt.
Only in .......
ik ben voor een guillotine, scheelt een hoop tijd en vooral geld
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:35 schreef afstandbediening het volgende:
Ik ben niet van de complotten , maar zouden ze in Amerika nou echt niets in het water doen?. Volk dat makkelijk in paniek is te krijgen en de meest vreemde mensen voortbrengt.
Only in .......
Nederland en Engeland hebben er ook genoeg.
Het nadeel van Amerika is dat ze een grotere populatie hebben en daarin dus meer kans op het voortbrengen van dit soort schepsels. Relatief gezien dan natuurlijk.
Wat een drama, maar dit meisje heeft behandeling nodig, daarbij, ze zal waarschijnlijk uit een gezin komen, die gebruik maken van een pro deo advocaat, daar ben je in de US niet blij mee! Hierbij wil ik de daad absoluut niet bagataliseren! Hier zijn alleen maar verliezers!
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:48 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

Nederland en Engeland hebben er ook genoeg.
Het nadeel van Amerika is dat ze een grotere populatie hebben en daarin dus meer kans op het voortbrengen van dit soort schepsels. Relatief gezien dan natuurlijk.
Europa heeft ook haar aandeel psychisch gestoorde moordenaars, denk aan een Dutroux of Frizl.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:48 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

Nederland en Engeland hebben er ook genoeg.
Het nadeel van Amerika is dat ze een grotere populatie hebben en daarin dus meer kans op het voortbrengen van dit soort schepsels. Relatief gezien dan natuurlijk.
Een grotere populatie en dus relatief gezien meer kans? Kan je dat uitleggen?
18 en Prozac. Ook niet vreemd dat je dan verknipte volwassenen krijgt
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 18:20 schreef Balgehakt het volgende:
[..]
Een grotere populatie en dus relatief gezien meer kans? Kan je dat uitleggen?
hm de formulering is verkeerd.
Relatief gezien zal Amerika ongetwijfeld evenveel verknipte figuren hebben als Europa, maar getalsmatig heeft Amerika er meer omdat hun populatie hoger is.
userIcon
Ik wil niet lullig doen maar ik drink ook alcohol en rook wel eens een jointje en slik anti depressiva, maar ik denk er niet aan om iemand te gaan vermoorden. Dat gaat me gewoon echt te boven.Dus of drugs of alcohol of anti depressiva daar iets mee te maken hebben weet ik niet. Maar ik kan me ook vergissen hoor. Zoja dan neem terug wat ik heb gezegd.

ON: wel kut voor het meisje dat is vermoord. Die heeft niet echt van het leven kunnen genieten
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 17:08 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

ja, lijkt me ook wel een leuk katje.
Maar ze heeft het voor zichzelf (en uiteraard voor de nabestaanden) verpest.
Dus ze mag dan een potentieel lekker ding zijn, ze heeft zichzelf de zwakste schakel getoond, en nu wordt ze aan stukken geneukt in de gevangenis. Ben benieuwd of ze dat ook nog zo 'wauw' vindt.
haha, in stukken geneukt in een vrouwengevangenis
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 20:05 schreef lovespell het volgende:
Ik wil niet lullig doen maar ik drink ook alcohol en rook wel eens een jointje en slik anti depressiva, maar ik denk er niet aan om iemand te gaan vermoorden. Dat gaat me gewoon echt te boven.Dus of drugs of alcohol of anti depressiva daar iets mee te maken hebben weet ik niet. Maar ik kan me ook vergissen hoor. Zoja dan neem terug wat ik heb gezegd.
Tuurlijk niet, heeft alles te maken met de zieke hypocriete maatschappij daar, en wij zijn er ook naar op weg ..
userIcon
Hmm maar ze is best wel doable.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 20:16 schreef Spritzr het volgende:
[..]

Tuurlijk niet, heeft alles te maken met de zieke hypocriete maatschappij daar, en wij zijn er ook naar op weg ..
Wat betreft de toename van anti depressiva, de conservatieve verrechtsing, liberalisering van basis behoeftes en de toenemende ongelijkheid klopt dat wel ja.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 20:16 schreef Spritzr het volgende:
[..]

Tuurlijk niet, heeft alles te maken met de zieke hypocriete maatschappij daar, en wij zijn er ook naar op weg ..

Je zegt het. Ik ben niet zo slim als jij. . Ik ken de amerikaanse maatschappij niet zo goed om daar een oordeel over te vellen
userIcon
quote:
The punishment for murder in the second degree can be life with the possibility of parole, or 10-30 years.
Kan jij sowieso wel lezen? NA de komma staat de alternatieve straf, NIET wanneer ze -zoals gezegd levenslang met parole- vrij kan komen.

Leer GOED lezen aub.
45  van 45 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 09:45 Concert Lady Gaga afgelast wegens dreigement3
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia35
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend58
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken23


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden