'Inkomenspositie immigranten zorgelijk'

Nederland • Geschreven door Novum op 08-02-2012 @ 15:29
print 

Minister voor Immigratie, Integratie en Asiel Gerd Leers (CDA) vindt de oplopende werkloosheid en het groter wordende verschil in inkomens tussen niet-westerse immigranten en autochtone Nederlanders zorgelijk. Woensdag bleek uit cijfers van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) dat de inkomens van autochtone Nederlanders tussen 2000 en 2010 sterker zijn gestegen dan die van niet-westerse immigranten.

Twaalf procent van de niet-westerse allochtonen was eind 2010 afhankelijk van een bijstandsuitkering. Dat is zes keer zo veel als bij autochtonen. Leers vindt dit 'onacceptabel', zo zei hij bij het in ontvangst nemen van het Jaarrapport Integratie 2011.

"Mensen moeten meedoen. En als ze dat niet willen moeten ze hiertoe worden gedwongen. We moeten mensen niet in de watten leggen, maar prikkels geven om aan het werk te gaan", zei de minister. "Lethargie accepteren we niet."

Leers is ook geschrokken van de oververtegenwoordiging van Marokkaans-Nederlandse en Antilliaans-Nederlandse jongens in criminaliteitscijfers. 65 procent van de Marokkaanse jongens is wel eens aangehouden, onder Antilliaans-Nederlandse jongeren ligt dit percentage op 55 procent. Van de autochtone jongens tussen 12 en 23 jaar oud is slechts een kwart wel eens aangehouden.

"We zullen consequent optreden om dit terug te brengen", zei Leers. "Strenger en sneller straffen en harder optreden tegen criminele vreemdelingen, dat doet dit kabinet."

Leers ziet echter ook positieve punten in het SCP-rapport. Hij wees op het snel stijgende opleidingsniveau van immigranten en het toenemende aantal allochtonen dat een eigen huis koopt. Verder neemt het aandeel Turkse en Marokkaanse Nederlanders dat een huwelijk sluit met een partner uit het herkomstland af, van ruim de helft in 2000 naar twintig procent in 2010. "We boeken vooruitgang, maar we zijn er nog lang niet", aldus Leers.


Bron: Novum


Lees ook:

» 03/02 VVD: strenge eisen aan immigranten Antillen30
» 20/01 CDA zet deuren open voor immigranten91
» 10/01 Aantal immigranten stijgt naar 160.000161
» 30/12 Toeslagen immigranten onterecht stopgezet28


delen | eKudos nujij

4031 views / 95 reacties
Reacties op dit bericht
45  van 95 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
quote:
Leers is ook geschrokken van de oververtegenwoordiging van Marokkaans-Nederlandse en Antilliaans-Nederlandse jongens in criminaliteitscijfers.
dan issie zo ongeveer de enige Nederlander die daar anno 2012 nog van schrikt vermoed ik.

quote:
Verder neemt het aandeel Turkse en Marokkaanse Nederlanders dat een huwelijk sluit met een partner uit het herkomstland af, van ruim de helft in 2000 naar twintig procent in 2010.
ja gek he, de buit is inmiddels al binnen dus ja. Het hele zaakje is hier al, nieuwe huwelijken kunnen binnen Nederland gesloten worden omdat de doelgroep hier ook al is
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:33 schreef ansitermiet het volgende:

[..]

dan issie zo ongeveer de enige Nederlander die daar anno 2012 nog van schrikt vermoed ik.
logisch als jarenlang oogkleppen op had
userIcon
quote:
"Mensen moeten meedoen. En als ze dat niet willen moeten ze hiertoe worden gedwongen. We moeten mensen niet in de watten leggen, maar prikkels geven om aan het werk te gaan", zei de minister. "Lethargie accepteren we niet."
Als we dat nu vanaf 1970 geroepen hadden, was het nu niet zo'n wanstaltig hopeloze bende geweest.

De geur van mosterd na een overdadig gevulde tafel vol rottend vreten.
Nou met dit soort problemen weet een volgend kabinet van SP en PvdA wel raad. Niks niet gaan werken en opleiding volgen: de uitkeringen worden verhoogd!
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:32 schreef Mytho het volgende:
ligt eraan welke niet westerse immigranten natuurlijk

http://frontpage.fok.nl/nieuws/459303/1/1/50/nederlandse-chinezen-actief-op-arbeidsmarkt.html
Inderdaad. Als ze Chinezen en andere Oost-Aziaten uit de statistieken halen wordt het nog een groter verschil.
Leers is ook geschrokken van de oververtegenwoordiging van Marokkaans-Nederlandse en Antilliaans-Nederlandse jongens in criminaliteitscijfers.
gaat het CDA nu doen als of ze dit voor het eerst horen??
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:32 schreef Mytho het volgende:
ligt eraan welke niet westerse immigranten natuurlijk

http://frontpage.fok.nl/nieuws/459303/1/1/50/nederlandse-chinezen-actief-op-arbeidsmarkt.html
concurrentie tussen allochtonen is niet wenselijk uit die onderzoeken blijken telkens dat voornamelijk de mensen uit moslim landen niet zo goed uit de verf komen !

En je weet wat ze dan zeggen dat de cijfers stigmatiseren en discrimineren.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:33 schreef ansitermiet het volgende:

[..]

dan issie zo ongeveer de enige Nederlander die daar anno 2012 nog van schrikt vermoed ik.


[..]

ja gek he, de buit is inmiddels al binnen dus ja. Het hele zaakje is hier al, nieuwe huwelijken kunnen binnen Nederland gesloten worden omdat de doelgroep hier ook al is
Niet iedereen een links Mauro pardon is in de maak, en zo gaan we maar door !
userIcon
Gerd is nog niet op de hoogte van de nieuwe CDA-koers? Foei Gerd, je zorgen maken leidt tot xenofobie en racisme. Wat zeg ik? Dit soort statistieken in de openbaarheid brengen is een vorm van racisme.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:39 schreef langsdekant het volgende:
Nou met dit soort problemen weet een volgend kabinet van SP en PvdA wel raad. Niks niet gaan werken en opleiding volgen: de uitkeringen worden verhoogd!
logisch stemmen voor je inkomen is makkelijker dan eerst studeren dan werken voor je inkomens.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:40 schreef pdxnet96 het volgende:
Zou dat iets te maken kunnen hebben met feit dat de eerste twee jaar niet gewerkt mag worden omdat men geen sofinummer heeft of dat de diploma's uit het buitenland zwaar afgewaardeerd worden ??

Zou worden hoogopgeleiden mbo HBO , dus economische gelukzoekers, voor universiteiten geldt dat niet, want die hebben een onderling beoordelingssysteem...
Voordat de niet-Westerse allochtonen weer geslachtofferd worden, kan jij uitleggen waarom bijvoorbeeld Chinezen wel werken en niet crimineel zijn terwijl ze dezelfde hindernissen moeten overbruggen?
man Hukkie (Eindredactie Frontpage) 08-02-2012 @ 15:43 fotoboek no homepage
userIcon
Denk dat Gerd eens met Henk moet gaan praten. Ben benieuwd of die niet-westerse immigranten dan ook in de kassen tewerk gesteld gaan worden.
Je mag iemand niet statenloos maken (rechten van de mens). Maar voor mensen met een dubbele nationaliteit is er niets wat het afnemen van 1 van die nationaliteiten in de weg staat. Laten we zeggen bij 5 veroordelingen of meer om mee te beginnen?
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:32 schreef Mytho het volgende:
ligt eraan welke niet westerse immigranten natuurlijk

http://frontpage.fok.nl/nieuws/459303/1/1/50/nederlandse-chinezen-actief-op-arbeidsmarkt.html
Aziaten zijn gewoon harde werkers
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:39 schreef langsdekant het volgende:
Nou met dit soort problemen weet een volgend kabinet van SP en PvdA wel raad. Niks niet gaan werken en opleiding volgen: de uitkeringen worden verhoogd!
Nou inderdaad. Inplaats van werken te stimuleren, stimuleren ze het thuis zitten door je nog meer geld te geven!
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:43 schreef Pharmacist het volgende:
[..]


Voordat de niet-Westerse allochtonen weer geslachtofferd worden, kan jij uitleggen waarom bijvoorbeeld Chinezen wel werken en niet crimineel zijn terwijl ze dezelfde hindernissen moeten overbruggen?
ze zijn gewend van te werken
Swa man, weet je man, als ik die bakra's op die scholen bezig zie dan moet ik lachen weet je, want ik ga gewoon met een mattie en een pipa naar een tankstation en dan heb ik zo geld. Natuurlijk heb ik ook op school gezeten he? Op het VMBO natuurlijk want ik ga niet moeilijk doen. Natuurlijk weet ik dat ik later alleen maar als vuilnisman of vakkenvuller aan de slag kan maar daar heb ik schijt aan want ik heb een uitkering toch? En die doekoe vul ik gewoon aan met wat ritselen. Beetje dealen, beetje jatten weet je. Werken is voor die tata's man.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:43 schreef Pharmacist het volgende:
[..]


Voordat de niet-Westerse allochtonen weer geslachtofferd worden, kan jij uitleggen waarom bijvoorbeeld Chinezen wel werken en niet crimineel zijn terwijl ze dezelfde hindernissen moeten overbruggen?
omdat, ondanks dat het ook een andere cultuur is, de verschillen tussen de Aziatische cultuur en de westerse cultuur qua mentaliteit kleiner zijn dan tussen de Arabische cultuur en de westerse cultuur.
Ik heb zelf het idee dat Aziaten (bijv. Japanners) dichter bij Europeanen staan dan Arabieren.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:43 schreef Pharmacist het volgende:
[..]


Voordat de niet-Westerse allochtonen weer geslachtofferd worden, kan jij uitleggen waarom bijvoorbeeld Chinezen wel werken en niet crimineel zijn terwijl ze dezelfde hindernissen moeten overbruggen?
Mentaliteit en cultuur, Chinezen leven om te werken en willen presteren, dit heeft te maken met hun eergevoel. Afrikanen en veel landen in het midden oosten hebben een vandaag is goed morgen zien we wel instelling.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:44 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
Je mag iemand niet statenloos maken (rechten van de mens). Maar voor mensen met een dubbele nationaliteit is er niets wat het afnemen van 1 van die nationaliteiten in de weg staat. Laten we zeggen bij 5 veroordelingen of meer om mee te beginnen?
dan wordt het tijd dat er eens een aparte 'status' wordt gemaakt, bijv. 'ongewenst' of 'vogelvrij' of 'niemandsland'.
userIcon
"65 procent van de Marokkaanse jongens is wel eens aangehouden, onder Antilliaans-Nederlandse jongeren ligt dit percentage op 55 procent."

Zouden ze dat bedoelen met "een klein groepje dat het voor de rest verpest"?

Verder vraag ik me af waarom hij daar zo van schrikt, ieder weldenkend mens in Nederland wist dit al lang
userIcon
En natuurlijk speelt men weer de discriminatie-kaart. Terwijl selectie en discriminatie twee verschillende dingen zijn. Als je je gelijkwaardig opstelt dan zul je best mogelijkheden hebben. Maar niet als je al aan komt zetten met een eisenlijstje als deze;

Iemand zei:

Ik wil wel gewoon een hoofddoek kunnen dragen.
En ik wil halal eten in de bedrijfskantine.
En ik wil een gebedsruimte en daar meerdere keren per dag in kunnen bidden.
En ik wil minder hard hoeven werken tijdens de ramadan.
En ik wil niet dat er op vrijdagmiddag alcohol wordt gedronken tijdens de borrel.
En ik wil iemand van de andere sekse geen hand hoeven geven.
En ik wil gescheiden faciliteiten voor mannen en vrouwen.
En ik wil op de werkvloer gewoon Marokkaans of Turks praten met landgenoten.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:44 schreef MaiMiTang het volgende:
[..]


Aziaten zijn gewoon harde werkers
Precies. Valt ook op dat je nooit dit soort berichten leest over Chinezen. Dat zijn wel harde werkers en geen onruststokers.
"Twaalf procent van de niet-westerse allochtonen was eind 2010 afhankelijk van een bijstandsuitkering. Dat is zes keer zo veel als bij autochtonen. Leers vindt dit 'onacceptabel'"

Deze mensen zijn dus letterlijk "overschot" wat in eigen land had moeten blijven. Leers draait het om en doet alsof wij Nederlanders ons schuldig moeten voelen voor deze gefaalde gelukszoekers. Wat onnaceptabel is, zijn de linkse fabeltjes over het Paradijs Nederland. Er worden in het buitenland massaal allochtonen geronseld om naar Nederland te komen als stemvee (Van Dale: "onzelfstandige kiezers") voor de PvdA. Ze worden als zielige zeehondjes ons land in geknuppeld door de multiculturele Stasi. Echt waar. Nu blijkt dat 12% hier helemaal geen "paradijs" stond te wachten, maar erbarmelijke armoede. In eigen land waren ze beter af! Stuur deze 12% terug naar eigen land, uit naam van humaniteit!
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:45 schreef Mistaravim het volgende:
Nederland heeft immigranten nodig, anders gaat het land ten onder.

WESTERN EUROPE GDP
1973 = 36% World GDP
2011 = 25% World GDP
2020 = 15% World GDP
Wat een onzin. Het feit dat andere landen economische groei doormaken betekent niet dat Europa ten onder gaat.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:45 schreef Mistaravim het volgende:
Nederland heeft immigranten nodig, anders gaat het land ten onder.

WESTERN EUROPE GDP
1973 = 36% World GDP
2011 = 25% World GDP
2020 = 15% World GDP
Ja, knetterhard werkende kennis-immigranten, ja.
Geen hordes jurkendragende baardmannen of zichzelf buiten de samenleving plaatsende boerkadraagsters die het volk haten waarvan ze maar al te graag het gratis geld ontvangen.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:48 schreef Bushmaster het volgende:
En natuurlijk speelt men weer de discriminatie-kaart. Terwijl selectie en discriminatie twee verschillende dingen zijn. Als je je gelijkwaardig opstelt dan zul je best mogelijkheden hebben. Maar niet als je al aan komt zetten met een eisenlijstje als deze;

Iemand zei:

Ik wil wel gewoon een hoofddoek kunnen dragen.
En ik wil halal eten in de bedrijfskantine.
En ik wil een gebedsruimte en daar meerdere keren per dag in kunnen bidden.
En ik wil minder hard hoeven werken tijdens de ramadan.
En ik wil niet dat er op vrijdagmiddag alcohol wordt gedronken tijdens de borrel.
En ik wil iemand van de andere sekse geen hand hoeven geven.
En ik wil gescheiden faciliteiten voor mannen en vrouwen.
En ik wil op de werkvloer gewoon Marokkaans of Turks praten met landgenoten.
Gelukkig kan dit ook allemaal bij het UWV !
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:48 schreef Smiggel het volgende:
[..]


Precies. Valt ook op dat je nooit dit soort berichten leest over Chinezen. Dat zijn wel harde werkers en geen onruststokers.
misschien, maar ook daar is illegaliteit. En behoorlijk wat.
Feit blijft wel dat 'hun' onrust achter gesloten deuren wordt uitgevochten. Zij regelen hun eigen zaakjes wel.
Je ziet ze nooit, en dat is voor ons Nederlanders over het algemeen prima.
Zolang we er maar geen last van hebben en het een beetje netjes aan toe gaat.
Daarom heeft ook bijna niemand problemen met Chinezen etc. Bijkomend pluspunt is dat ze in onze chinees-indisch restaurant werken.

Voor een goede bak nasi en babi pangang knijpen we wel een oogje dicht als het gaat om illegaliteit.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:33 schreef ansitermiet het volgende:

[..]

dan issie zo ongeveer de enige Nederlander die daar anno 2012 nog van schrikt vermoed ik.
Nou ik was hier niet van op de hoogte hoor!?! Dus je wilt me nu gaan vertellen dat de meerderheid van de criminaliteit in dit land niet door autochtone Nederlanders wordt gepleegd?!? Ik ben DIEP geschokt! Gelukkig lost dit probleem zich vanzelf op, doordat ze zo goed integreren in onze samenleving!
Werken of opkankeren
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:46 schreef Frank_Peters het volgende:
Swa man, weet je man, als ik die bakra's op die scholen bezig zie dan moet ik lachen weet je, want ik ga gewoon met een mattie en een pipa naar een tankstation en dan heb ik zo geld. Natuurlijk heb ik ook op school gezeten he? Op het VMBO natuurlijk want ik ga niet moeilijk doen. Natuurlijk weet ik dat ik later alleen maar als vuilnisman of vakkenvuller aan de slag kan maar daar heb ik schijt aan want ik heb een uitkering toch? En die doekoe vul ik gewoon aan met wat ritselen. Beetje dealen, beetje jatten weet je. Werken is voor die tata's man.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:45 schreef Mistaravim het volgende:
Nederland heeft immigranten nodig, anders gaat het land ten onder.

WESTERN EUROPE GDP
1973 = 36% World GDP
2011 = 25% World GDP
2020 = 15% World GDP
Mensen met kennis ja, domme apen hebben we al genoeg in de dierentuin.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:53 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

misschien, maar ook daar is illegaliteit. En behoorlijk wat.
Feit blijft wel dat 'hun' onrust achter gesloten deuren wordt uitgevochten. Zij regelen hun eigen zaakjes wel.
Je ziet ze nooit, en dat is voor ons Nederlanders over het algemeen prima.
Zolang we er maar geen last van hebben en het een beetje netjes aan toe gaat.
Daarom heeft ook bijna niemand problemen met Chinezen etc. Bijkomend pluspunt is dat ze in onze chinees-indisch restaurant werken.

Voor een goede bak nasi en babi pangang knijpen we wel een oogje dicht als het gaat om illegaliteit.
Net wat je zegt. Ze lossen het zelf wel achter gesloten deuren op en eisen niet van alles. Belangrijkste is dat ze over het algemeen wel gewoon hard werken voor hun geld. Niemand heeft last van ze.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:48 schreef Bushmaster het volgende:
En natuurlijk speelt men weer de discriminatie-kaart. Terwijl selectie en discriminatie twee verschillende dingen zijn. Als je je gelijkwaardig opstelt dan zul je best mogelijkheden hebben. Maar niet als je al aan komt zetten met een eisenlijstje als deze;

Iemand zei:

Ik wil wel gewoon een hoofddoek kunnen dragen.
En ik wil halal eten in de bedrijfskantine.
En ik wil een gebedsruimte en daar meerdere keren per dag in kunnen bidden.
En ik wil minder hard hoeven werken tijdens de ramadan.
En ik wil niet dat er op vrijdagmiddag alcohol wordt gedronken tijdens de borrel.
En ik wil iemand van de andere sekse geen hand hoeven geven.
En ik wil gescheiden faciliteiten voor mannen en vrouwen.
En ik wil op de werkvloer gewoon Marokkaans of Turks praten met landgenoten.
Ik wil in mijn eigen land wonen met veel geld.. tata ontwikkelingshulp !!!
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:48 schreef Pharmacist het volgende:
[..]


Wat een onzin. Het feit dat andere landen economische groei doormaken betekent niet dat Europa ten onder gaat.
We zijn hard op weg hoor. Wees gewoon eerlijk en kijk eens wat we nog kunnen in Europa? Er is maar een beperkte hoeveelheid welvaart mogelijk en helaas gaat Europa buiten de boot vallen.
Ik wil wel gewoon een hoofddoek kunnen dragen.
===> prima.

En ik wil halal eten in de bedrijfskantine.
====> prima, ligt naast het andere eten in aparte bakken. eet smakelijk.

En ik wil een gebedsruimte en daar meerdere keren per dag in kunnen bidden.
====> daarvoor ben je overgeleverd aan het betreffende bedrijf, voor de rest heb je je moskee.

En ik wil minder hard hoeven werken tijdens de ramadan.
====> voor deze keer dan.

En ik wil niet dat er op vrijdagmiddag alcohol wordt gedronken tijdens de borrel.
===> niemand verplicht je om ook alcohol te drinken, we kopen ook wel een fles cola voor je.

En ik wil iemand van de andere sekse geen hand hoeven geven.
====> prima, maar besef wel dat bepaalde functies dan niet voor je weggelegd zijn

En ik wil gescheiden faciliteiten voor mannen en vrouwen.
====> die zijn er al (toiletten etc.)

En ik wil op de werkvloer gewoon Marokkaans of Turks praten met landgenoten.
===> je doet je best maar, maar zodra er anderstaligen bij zijn is het beleefd om toch gewoon Nederlands te praten, wat we dan ook gewoon verwachten.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:45 schreef Mistaravim het volgende:
Nederland heeft immigranten nodig, anders gaat het land ten onder.

WESTERN EUROPE GDP
1973 = 36% World GDP
2011 = 25% World GDP
2020 = 15% World GDP
Neemt af naarmate we meer allochtonen hebben hier kennelijk. Met je lijstje is minder migranten dus wenselijker.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:53 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

misschien, maar ook daar is illegaliteit. En behoorlijk wat.
Feit blijft wel dat 'hun' onrust achter gesloten deuren wordt uitgevochten. Zij regelen hun eigen zaakjes wel.
Je ziet ze nooit, en dat is voor ons Nederlanders over het algemeen prima.
Zolang we er maar geen last van hebben en het een beetje netjes aan toe gaat.
Daarom heeft ook bijna niemand problemen met Chinezen etc. Bijkomend pluspunt is dat ze in onze chinees-indisch restaurant werken.

Voor een goede bak nasi en babi pangang knijpen we wel een oogje dicht als het gaat om illegaliteit.
Chinezen lijken nogal last van een soort epidemische gokverslaving te hebben, maar om bovengenoemde redenen vinden we dat niet erg.
Dat de meeste Chinezen in Nederland zelfs geen geblekkig Nederlands beheersen zal ons ook niet deren.
Dat we met de Chinezen een deel van hun onderwereld cadeau hebben gekregen doet er ook niet toe.
Het voornaamste met Chinezen is dat het geen Moslims zijn en dus spelden we omtrent hun integratie onszelf maar al te graag een leuk verhaaltje op de mouw
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 16:01 schreef driekwartzool het volgende:
[..]


Chinezen lijken nogal last van een soort epidemische gokverslaving te hebben, maar om bovengenoemde redenen vinden we dat niet erg.
Dat de meeste Chinezen in Nederland zelfs geen geblekkig Nederlands beheersen zal ons ook niet deren.
Dat we met de Chinezen een deel van hun onderwereld cadeau hebben gekregen doet er ook niet toe.
Het voornaamste met Chinezen is dat het geen Moslims zijn en dus spelden we omtrent hun integratie onszelf maar al te graag een leuk verhaaltje op de mouw
uiteraard moet ook in die wereld eea gebeuren qua legaliteit.
maar het is niet zo dat er een 'Wilders' is opgestaan als reactie op de Chinese aanwezigheid in Nederland. Dat verschil alleen al is opmerkelijk genoeg en zou voor zich moeten spreken.
Sterker nog: Wilders staat ongetwijfeld op de loonlijst van de Mossad en is logischerwijze tegen de islam, maar dat veel mensen op hem stemmen komt eerder door het gespuis waar we in Nederland last van hebben dan een of andere woestijnreligie waarvan we een eerdere versie hier al ruim 500 jaar hebben rondlopen.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:58 schreef ansitermiet het volgende:
Ik wil wel gewoon een hoofddoek kunnen dragen.
===> prima.

En ik wil halal eten in de bedrijfskantine.
====> prima, ligt naast het andere eten in aparte bakken. eet smakelijk.

En ik wil een gebedsruimte en daar meerdere keren per dag in kunnen bidden.
====> daarvoor ben je overgeleverd aan het betreffende bedrijf, voor de rest heb je je moskee.

En ik wil minder hard hoeven werken tijdens de ramadan.
====> voor deze keer dan.

En ik wil niet dat er op vrijdagmiddag alcohol wordt gedronken tijdens de borrel.
===> niemand verplicht je om ook alcohol te drinken, we kopen ook wel een fles cola voor je.

En ik wil iemand van de andere sekse geen hand hoeven geven.
====> prima, maar besef wel dat bepaalde functies dan niet voor je weggelegd zijn

En ik wil gescheiden faciliteiten voor mannen en vrouwen.
====> die zijn er al (toiletten etc.)

En ik wil op de werkvloer gewoon Marokkaans of Turks praten met landgenoten.
===> je doet je best maar, maar zodra er anderstaligen bij zijn is het beleefd om toch gewoon Nederlands te praten, wat we dan ook gewoon verwachten.
Oh? Meneer is vóór ongelijke behandeling?
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:57 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
We zijn hard op weg hoor. Wees gewoon eerlijk en kijk eens wat we nog kunnen in Europa? Er is maar een beperkte hoeveelheid welvaart mogelijk en helaas gaat Europa buiten de boot vallen.
Ga je mij nu echt vertellen dat we minder kunnen dan vroeger? Europa gaat helemaal niet buiten de boot vallen. Europese landen scoren het hoogste op indexen als de HDI en GDP per capita.

Ja, landen als de BRICS zijn op ons in aan het lopen, en we stellen op wereldniveau minder voor als vroeger. Maar dat heeft niets te maken met Europees verval.

Stel je dit voor:
1950: Europa 100, Afrika en Azie 50
2010: Europa 250, Afrika en Azie 500
Zowel Europa als Afrika en Azie groeien. Ja, Afrika en Azie groeien harder wat niet verwonderlijk is gezien de achterstand die ze hadden. Hier trekken alleen sommige mensen de verkeerde conclusies uit.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 16:07 schreef Kuikenbiefstuk het volgende:
[..]


Oh? Meneer is vóór ongelijke behandeling?
in welk opzicht?
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 16:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]


Ga je mij nu echt vertellen dat we minder kunnen dan vroeger? Europa gaat helemaal niet buiten de boot vallen. Europese landen scoren het hoogste op indexen als de HDI en GDP per capita.

Ja, landen als de BRICS zijn op ons in aan het lopen, en we stellen op wereldniveau minder voor als vroeger. Maar dat heeft niets te maken met Europees verval.

Stel je dit voor:
1950: Europa 100, Afrika en Azie 50
2010: Europa 250, Afrika en Azie 500
Zowel Europa als Afrika en Azie groeien. Ja, Afrika en Azie groeien harder wat niet verwonderlijk is gezien de achterstand die ze hadden. Hier trekken alleen sommige mensen de verkeerde conclusies uit.
Europa is op de top van haar eigen beschaving.
Dat zie je o.a. aan de bevolkingsgroei. Daalt duizelingwekkend.
En ook economische groei heeft een plafond. Het is een illusie om te geloven dat economische groei ongelimiteerd is. Helaas is de generatie vanaf de jaren 90 wel in die waan, omdat ze niets anders gewend en gezien hebben dan alleen maar die economische groei, alsof er geen hoogtepunt bestaat.
userIcon
iemand dwingt ze hier te blijven of in de eerste plaats hier na toe te komen
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 16:11 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

Europa is op de top van haar eigen beschaving.
Dat zie je o.a. aan de bevolkingsgroei. Daalt duizelingwekkend.
En ook economische groei heeft een plafond. Het is een illusie om te geloven dat economische groei ongelimiteerd is. Helaas is de generatie vanaf de jaren 90 wel in die waan, omdat ze niets anders gewend en gezien hebben dan alleen maar die economische groei, alsof er geen hoogtepunt bestaat.
Dit geloof ik ook wel. Ik wil er zelfs nog wel aan mee dat het Westen donkere tijden te wachten staat door 1) de ongeremde macht van het bedrijfsleven en de politieke invloed hiervan. Dit leidt tot dingen als de Irak oorlog, de Afghanistan oorlog, de kredietcrisis en het ongelimiteerd steunen van Europese banken en 2) lage geboortecijfers onder mensen die aan de maatschappij bijdragen (zowel allochtoon als autochtoon) samen met achterlijke import (nee, niet alle import) en hoge geboortecijfers onder mensen die niets aan de maatschappij bijdragen.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 16:08 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

in welk opzicht?
Dat je mensen anders behandeld om hun geloof. Of mag iederéén op z'n kop dragen wat ie wil en minder hard werken als het zo uitkomt? En vraag je iederéén wat ze willen eten en drinken?
45  van 95 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 03/02 VVD: strenge eisen aan immigranten Antillen30
» 20/01 CDA zet deuren open voor immigranten91
» 10/01 Aantal immigranten stijgt naar 160.000161
» 30/12 Toeslagen immigranten onterecht stopgezet28


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden