PVV presenteert onderzoek afscheid euro in maart

Economie • Geschreven door Novum op 08-02-2012 @ 14:18
print 

Het onderzoek dat de PVV liet uitvoeren naar alternatieven voor de euro wordt 5 maart gepresenteerd. Bij de presentatie is onder anderen voorzitter Charles Dumas van het Londense onderzoeksbureau Lombart Street Research (LSR) aanwezig, laat de partij woensdag weten. Ook partijleider Geert Wilders en Kamerlid Teun van Dijck zijn erbij.

Wilders kondigde in november aan dat hij wil weten wat het kost om de gulden weer in te voeren. Hij liet toen weten een 'gerenommeerd' internationaal onderzoeksbureau te hebben ingehuurd. Ook de optie een aparte munt voor de noordelijke eurolanden, de neuro, wordt onderzocht. Al snel bleek dat LSR bekend staat als een fel criticus van de euro.

Wilders wil onder meer weten of een terugkeer naar de gulden op termijn geld oplevert. Als dat zo is, wil hij een referendum houden over een vertrek uit de eurozone.


Bron: Novum


Lees ook:

» 14/11 Wilders laat ook 'neuro' onderzoeken86
» 11/11 PVV onderzoekt terugkeer gulden171
» 06/11 Meer Nederlanders hadden gulden liever gehouden86
» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39


delen | eKudos nujij

4197 views / 80 reacties
Reacties op dit bericht
80  van 80 reacties op deze pagina. (33 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 08-02-2012 @ 14:19 fotoboek no homepage
userIcon
Klasse, de herinvoering van de gulden laten onderzoek door iemand die geldt als één van de grootste anti-euro schreeuwers die de wereld ooit gekend heeft.

userIcon
De herinvoering van de gulden, hmm dat geeft twijfelachtige gevoelens. De zogenaamde 'neuro' daarintegen klinkt mij wel goed in de oren. Ik ben benieuwd naar de presentatie.
De gulden als onafhankelijke munt heb ik niet eens meegemaakt, aangezien het al lange tijd voor de invoering van de Euro was gekoppeld aan de Duitse Mark. Wat een onzin toch weer.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:21 schreef Kravist het volgende:
De herinvoering van de gulden, hmm dat geeft twijfelachtige gevoelens. De zogenaamde 'neuro' daarintegen klinkt mij wel goed in de oren. Ik ben benieuwd naar de presentatie.
Dit dus!

Jammer dat we een te kleine economie hebben om een eigen munteenheid terug in te voeren.
userIcon
quote:

Al snel bleek dat LSR bekend staat als een fel criticus van de euro.
Wat het hele onderzoek gelijk een nare smaak geeft waar niet meer vanaf te komen is.
Niet echt een objectief onderzoek dus. Maar het is tenminste wat, voorstanders van de euro hebben het vaak over alle voordelen van de euro maar kunnen dit niet onderbouwen met feiten, alleen met gevoelens. Nu hebben we in ieder geval iets van een onderbouwing voor de nadelen van de euro.
userIcon
voer maar weer lekker terug in hoor
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:20 schreef Confetti het volgende:
Ben benieuwd maar de eurofiele partijen zoals D66 en de PVDA hebben oogkleppen op.
Ach die partijen met CDA, VVD, D66, PvdA, GL die beginnen nu zo verschrikkelijk te draaien net als de meeste economen !
man Hukkie (Eindredactie Frontpage) 08-02-2012 @ 14:26 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:19 schreef JeMoeder het volgende:
Klasse, de herinvoering van de gulden laten onderzoek door iemand die geldt als één van de grootste anti-euro schreeuwers die de wereld ooit gekend heeft.

Ach, wiens brood men eet diens woord men spreekt. Maar ik ben al blij dat er iig iemand is die het laat onderzoeken. Wie dat maakt me niet zo uit. Tot nu toe horen we alleen maar geschreeuw dat dat echt niet kan omdat dan de wereld vergaat, zonder onderbouwing.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:23 schreef P.R het volgende:
De gulden als onafhankelijke munt heb ik niet eens meegemaakt, aangezien het al lange tijd voor de invoering van de Euro was gekoppeld aan de Duitse Mark. Wat een onzin toch weer.
Wij zijn dan ook de grootste provincie van Duitsland
userIcon
quote:
Waarom in maart? Of is het weer een aandachts melk koe? Het onderzoek zou toch.. en ik quote :"DE GRONDVESTEN VAN EUROPA DOEN SCHUDDEN! IN EEN PAAR DAGEN DAN STORT DE HELE BOEL IN!"
Dat kan dan mooi tegelijkertijd met het faillissement van Griekenland per 20 maart 2012.
man Hukkie (Eindredactie Frontpage) 08-02-2012 @ 14:35 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]

Dit is hetzelfde als de Paus onderzoek laten doen naar hoe de condoomdistributie in Afrika het beste geregeld kan worden

De uitslag stond al vast toen Wilders deze man een zak met geld (euro's trouwens) gaf.
Jawel, dat snap ik wel. Waar het mij om gaat is dat er eens een tegengeluid (inclusief onderzoek) komt. Als tegenhanger van alle pro-Europa's die nog steeds beweren dat Europa en de euro het ultieme Walhalla voor iedere Europese burger is.

Dat het onderzoek en de uitkomst gekleurd zullen zijn, daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:27 schreef harriesnacs het volgende:
[..]


Wij zijn dan ook de grootste provincie van Duitsland
In economisch opzicht zijn we inderdaad niet meer dan een deelstaat van Duitsland.

Overigens ben ik ook benieuwd of de onderzoekers ook rekening hebben gehouden met de politieke gevolgen. Deze kunnen immers een versterkende werking hebben.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]


Wat het hele onderzoek gelijk een nare smaak geeft waar niet meer vanaf te komen is.
stemmingmakerij dus. door de belastingbetaler gefinanceerd.
Jammer,

Ik las dat de gulden in maart terugkwam
man Hukkie (Eindredactie Frontpage) 08-02-2012 @ 14:53 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Helaas is dat vrij hypocriet. Immers, als je zo ageert tegen de bevooroordeelde berichtgeving over de euro, ben je imho niet goed bezig als je zelf mee gaat doen, ook als het de andere kant laat zien.
Nu doet de PVV het en zal het volgens hen mss allemaal wel meevallen, als D66 het zou laten onderzoeken dan zou het waarschijnlijk hel en verdoemenis zijn. Wat dat betreft weten we nooit waar we aan toe zijn, en de waarheid zal ergens in het midden liggen.

Ik ben gewoon al blij dat er eens een keer een onderzoekje naar gedaan wordt.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:23 schreef P.R het volgende:
De gulden als onafhankelijke munt heb ik niet eens meegemaakt, aangezien het al lange tijd voor de invoering van de Euro was gekoppeld aan de Duitse Mark. Wat een onzin toch weer.
Hoezo onzin , dat zou dan toch de Neuro variant zijn?

Finland Nederland Duitsland Luxemburg Noorwegen Denemarken Zweden en Vlaanderen samen in een economisch samenwerkingsverband en daar waar de landen aan elkaar grenzen een Schengen verdrag want onder gelijkwaardige landen zal dit weinig gedonder geven.

Let maar op dit is voor ons echt de beste optie.
De Euro is een zinkend schip waar nog wat granaatjes in geschoten worden door de Zuid Europese landen( staken en niet mee willen werken met de troika ) en de Amerikaanse rating bureau's

Wat moeten die idioten in Maastricht gedacht hebben toen ze die landen die absoluut niet mee konden komen toch in de Euro plaatsten
Gokje? Zal wel goed komen?, We zien wel ? Trekt wel bij ?
Misplaatste schadelijke post WOII euforie.

[ Bericht gewijzigd door Martinovibes op woensdag 8 februari 2012 @ 15:02 ]
Er was toch bekend gemaakt dat dat onderzoek bedrijf verschrikkelijk partijdig was?
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:40 schreef maffemuts het volgende:
*sugt*
Waarom PVV, doen jullie dit niet op ehmmm 1 April ?

Diverse landen/mensen zijn jullie al voorgegaan met onderzoek om terug te keren naar de oude valuta, helaas komt dit in de meeste gevallen neer op een koopkrachtreductie die de meeste mensen niet zullen kunnen dragen, een economie die wederom veel kosten gaat hebben met de omrekening en herinvoering (en weer extra geld kwijt is met valutakoersen) en nog veel meer oorzaakgevolgsituaties. Waarom denken jullie het wiel voor de zoveelste keer te hebben uitgevonden?

Zijn er dan geen serieuzere dingen waar de politiek zich mee bezig zou moeten houden ?
Volgende kop "Maart presenteert onderzoek afscheid PVV" ?
Welke onderzoeken naar de Euro gaarne bron ?

Je hebt het alleen over eurofielen meningen van economen alleen waarom zeggen de meeste economen nu dat het beter is dat Griekenland uit de euro gaat ?
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:19 schreef JeMoeder het volgende:
Klasse, de herinvoering van de gulden laten onderzoek door iemand die geldt als één van de grootste anti-euro schreeuwers die de wereld ooit gekend heeft.

Aha dus iemand die de holocaust verschrikkelijk vindt, mag er ook geen onderzoek naar doen? Beetje vreemde redenatie..

Misschien is hij kritisch richting de Euro omdat hij er zich in verdiept heeft.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:57 schreef Basekid_NZ het volgende:
Er was toch bekend gemaakt dat dat onderzoek bedrijf verschrikkelijk partijdig was?
Nee.
userIcon
Fuck de gulden, ik wil de Florijn, of nog beter de Dinarius.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:48 schreef P.R het volgende:
[..]

In economisch opzicht zijn we inderdaad niet meer dan een deelstaat van Duitsland.

Overigens ben ik ook benieuwd of de onderzoekers ook rekening hebben gehouden met de politieke gevolgen. Deze kunnen immers een versterkende werking hebben.
Of niet de kloof tussen Noord/West ene kant en Zuid en Oost aan de andere kant kan ook een stuk groter worden hetgeen totaal niet vreemd zou zijn .
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:21 schreef Kravist het volgende:
De herinvoering van de gulden, hmm dat geeft twijfelachtige gevoelens. De zogenaamde 'neuro' daarintegen klinkt mij wel goed in de oren. Ik ben benieuwd naar de presentatie.
Mij lijkt de Neuro tegenover de zeuro ook wel wat
het zal hoe dan ook steeds slechter gaan.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:52 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
stemmingmakerij dus. door de belastingbetaler gefinanceerd.
Wie betaald het onderzoek ? Niet de belastingbetaler je moet niet zo aan stemmingmakerij doen ! Iets met een pot en een ketel
Mensen die terug willen zijn van die tokkies die denken dat alles beter is met de gulden
Dat wordt dan ook weer provisie betalen aan de grote graaiers die aan de wieg hebben gestaan van deze hele crisis ...

Laat die gulden dus maar wegblijven
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:57 schreef Martinovibes het volgende:
[..]


Hoezo onzin , dat zou dan toch de Neuro variant zijn?

Finland Nederland Duitsland Luxemburg Noorwegen Denemarken Zweden en Vlaanderen samen in een economisch samenwerkingsverband en daar waar de landen aan elkaar grenzen een Schengen verdrag want onder gelijkwaardige landen zal dit weinig gedonder geven.

Let maar op dit is voor ons echt de beste optie.
De Euro is een zinkend schip waar nog wat granaatjes in geschoten worden door de Zuid Europese landen( staken en niet mee willen werken met de troika ) en de Amerikaanse rating bureau's

Wat moeten die idioten in Maastricht gedacht hebben toen ze die landen die absoluut niet mee konden komen toch in de Euro plaatsten
Gokje? Zal wel goed komen?, We zien wel ? Trekt wel bij ?
Misplaatste schadelijke post WOII euforie.
Zou Zwitserland,Oostenrijk en de britse eilanden erbij nemen, dan hebben je landen met enigzins dezelfde mentaliteit.
Vanaf Wallonie moet het afsteken beginnen !
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:23 schreef Aether het volgende:
[afbeelding]
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:10 schreef P.R het volgende:
[..]

Oh we zouden best onderzoek kunnen doen naar de neuro en de zeuro, maar de gulden is verleden tijd en gewoon populistisch geneuzel.

Er zijn immers structurele problemen zoals de slechte concurrentiepositie van de zuidelijke landen. Aan de andere kant moet je de negatieve gevolgen voor het bedrijfsleven, ook in de ''Neuro-zone'' niet onderschatten. Veel bedrijven en overheden hebben immers kapitaal liggen in de Neuro-zone. En vergis je niet, bij de invoering zal de zeuro fors dalen ten opzichte van de neuro en dollar omdat de zwakte van die landen ten grondslag ligt aan de afsplitsing.

Wij, Nederland, hebben meer geprofiteerd van de Euro dan alle andere landen. Onze afzetmarkt is flink gegroeid en de concurrentie positie binnen Europa sterk verbeterd.
Nu we wat verder in de geschiedenis zijn, is toch echt de Euro een populistisch verhaal geweest en niet de gulden!
Hoeveel hebben we geprofiteerd ben nu erg benieuwd ?
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:21 schreef Kravist het volgende:
De herinvoering van de gulden, hmm dat geeft twijfelachtige gevoelens. De zogenaamde 'neuro' daarintegen klinkt mij wel goed in de oren. Ik ben benieuwd naar de presentatie.
dat is echt po-te-to po-ta-to
het probleem is dat er in de toekomst hoe dan ook onderscheid tussen noord en zuid europa gemaakt gaat worden.
Ongeacht of iedereen nog in de euro zit, of wij de gulden hebben, of dat er een neuro komt.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:19 schreef JeMoeder het volgende:
Klasse, de herinvoering van de gulden laten onderzoek door iemand die geldt als één van de grootste anti-euro schreeuwers die de wereld ooit gekend heeft.

OK, wil je het dan laten uitvoeren door de huidige regering, waarvan de meesten heel veel te verliezen hebben in reputatie en toekomstige baantjes als zou blijken dat het wel degelijk een optie is ?
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Een onderzoek is geen probleem, integendeel, onderzoeken zouden de basis moeten vormen voor ieder beleid.
Een subjectief onderzoek is wel een probleem. Alle onderzoeken waarop wij ons beleid willen vormen, moeten zo objectief mogelijk gebeuren. Anders kunnen we, zoals je correct opmerkt, nooit weten waar we aan toe zijn.
Het probleem is de andere partijen willen het niet objectief onderzoeken daarom komen ze elke keer met stemming en bangmakerij !
Het is een gedraai van jewelste economen ook trouwen die zeiden in het begin dat de pvv hiermee kwam dat het populisime was, je hoort ze nauwelijks nog zijn ook altijd e zogenaamde chicago economen die dit roepen.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:57 schreef Martinovibes het volgende:
[..]


Hoezo onzin , dat zou dan toch de Neuro variant zijn?

Finland Nederland Duitsland Luxemburg Noorwegen Denemarken Zweden en Vlaanderen samen in een economisch samenwerkingsverband en daar waar de landen aan elkaar grenzen een Schengen verdrag want onder gelijkwaardige landen zal dit weinig gedonder geven.

Let maar op dit is voor ons echt de beste optie.
De Euro is een zinkend schip waar nog wat granaatjes in geschoten worden door de Zuid Europese landen( staken en niet mee willen werken met de troika ) en de Amerikaanse rating bureau's

Wat moeten die idioten in Maastricht gedacht hebben toen ze die landen die absoluut niet mee konden komen toch in de Euro plaatsten
Gokje? Zal wel goed komen?, We zien wel ? Trekt wel bij ?

Misplaatste schadelijke post WOII euforie.
"We sluiten niemand uit" was het credo.
En deze vertroebelde blik vindt zijn oorsprong in het WOII syndroom.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Boehoe, de anderen doen het ook.

Maar in plaats van zelf het goede voorbeeld te geven, doen ze precies hetzelfde. Daarmee verliezen ze iedere legitimiteit om over anderen te klagen.
Je begrijpt er werkelijk geen flikker van he ! dom figuur !
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:57 schreef Basekid_NZ het volgende:
Er was toch bekend gemaakt dat dat onderzoek bedrijf verschrikkelijk partijdig was?
Nee hoor. Ongefundeerde kreten zal je hebben waargenomen.
Maar da's wat anders.

En dat een gerenommeerd bureau met ervaring, een eerdere gefundeerde analyse heeft gemaakt, maakt dit de keuze voor hen logisch. Tenzij men in weerwil tot de realiteit de keuze maakt een bankensector- of politiek partijdig bureau in te schakelen.
Maar omdat de PVV dit initatief neemt, zijn er gefrustreerden hier die hun verkrampte oordeel al klaar hebben.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:23 schreef Aether het volgende:
GROOT GELIJK!!!
userIcon
oops dubbel post
Een aantal zit hier te foeteren over de onzin van de terugkeer naar de gulden, maar voor jullie nog eens :
quote:
Het onderzoek dat de PVV heeft laten verrichten naar de gevolgen voor Nederland als ons land de eurozone verlaat, wordt op 5 maart gepresenteerd.
En de terugkeer is 1 van de opties die onderzocht moest worden.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Lijkt me een klasse idee! Uit de EMU, veel belasting betalen op de doorvoer door rotterdam waardoor inkomsten met 6~19% afnemen en de uitgaven met 6~19% toenemen.

Puikste plan ooit gehoord!
Belasting heffen bedoel je


We hebben werkelijk nog nooit financieel baat gehad bij die hele Euro, en mocht je dit tegenspreken, doe maar een handjevol argumenten erbij...

Wisselkoers is natuurlijk een non-argument, daar wordt de economie tenminste nog beter van
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Lijkt me een klasse idee! Uit de EMU, veel belasting betalen op de doorvoer door rotterdam waardoor inkomsten met 6~19% afnemen en de uitgaven met 6~19% toenemen.

Puikste plan ooit gehoord!
Wat ben jij dom zeg. Je bent zeker politicus. Alleen proberen bij andere angst gevoelens te verkijgen. Nooit een zinnig argument van jou gehoord.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 15:44 schreef harriesnacs het volgende:
[..]


Je begrijpt er werkelijk geen flikker van he ! dom figuur !
Leg het dan uit, in plaats van te gaan schelden.
userIcon
quote:
Een onderzoek die bij het resultaat moet passen, is per definitie geen goed onderzoek, is mij altijd geleerd.
Mee eens, in principe kan je dan elk overheidsonderzoek in de prullenbak mieteren
userIcon
De conclusie van dat onderzoek stond van tevoren toch al vast, maar dat gaan we gewoon niet doen Geert. Neuro kan ik wel wat bij voelen, maar ik heb het liefst een zo sterk mogelijke euro dat door zoveel mogelijk landen in Europa wordt gebruikt. En dat kan door strenge internationale afspraken te maken waar iedereen zich aan moet houden. Daar zijn we allemaal bij gebaat.
PVV pakt het wederom niet handig aan, zoals met veel dingen. Maar dat wil niet zeggen dat ze ongelijk hebben.

De gulden was minstens zo goed en had voorkomen dat we miljarden naar Griekenland zouden smijten.

Snap niet dat mensen nogsteeds roepen dat de euro zo geweldig is. Is het nu nogsteeds niet duidelijk hoe we zijn genaaid? Hoe blind kan je zijn?

Dan dat gelul dat een terugkeer naar de gulden duur is.

Natuurlijk, het is een kwestie van ten halve keren ipv ten hele dwalen.
Maar, we zijn al ver over de helft, driekwart ofzo.
Dát is de reden dat het wel even pijn zal doen om terug te keren. Dat neemt niet weg dat op lange termijn het nogsteeds de beste optie is. Evt de neuro. In ieder geval alleen alles delen met mensen die in ons straatje denken.

Het ging helemaal niet zo slecht toen we de gulden hadden. Ja, gekoppeld aan de Dmark, maar dat was mooi. De drachme is drama
80  van 80 reacties op deze pagina. (33 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 14/11 Wilders laat ook 'neuro' onderzoeken86
» 11/11 PVV onderzoekt terugkeer gulden171
» 06/11 Meer Nederlanders hadden gulden liever gehouden86
» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden