GL zeer huiverig voor antipiraterijverdrag

Digital & Games • Geschreven door ANP op 08-02-2012 @ 10:22 - gepost door static
print 

GroenLinks is nog zeer huiverig voor het verdrag ACTA, dat maatregelen bevat tegen piraterij en vervalsing. De partij wil dat de regering zo spoedig mogelijk advies inwint bij het Europees Hof van Justitie over wat de gevolgen kunnen zijn.

Kamerlid van GroenLinks Arjan El Fassed: "Ik wil dat het internet een motor van innovatie blijft. ACTA bedreigt de privacy van internetgebruikers. Nederland mag het verdrag niet eerder ondertekenen voordat duidelijk is wat de gevolgen zijn voor journalisten, bloggers en andere internetgebruikers."

Het Anti-Counterfeiting Trade Agreement, zoals het verdrag voluit heet, kan pas in werking treden als het is goedgekeurd door het Europees parlement en door de lidstaten.

GL zeer huiverig voor antipiraterijverdrag
GL zeer huiverig voor antipiraterijverdrag (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 06/02 Tsjechië schort ratificatie ACTA op na protest19
» 03/02 Hackers vallen website Grieks ministerie aan13
» 03/02 PvdA tegen ACTA om politierol ISP's37
» 26/01 Brief van Anonymous aan Nederland98


delen | eKudos nujij

6650 views / 50 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 50 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
En hier heeft de PVV zijn toestemming voor gegeven, terwijl ze dan wel even populistisch gaan zitten piepen wanneer het om de blokkade van de Pirate Bay gaat
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 08-02-2012 @ 10:24 fotoboek homepage
userIcon
En dan straks zeker wel braaf vóórstemmen, net als bij die "politie"-missie in Kunduz?
Ach ze stemmen toch voor.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:24 schreef gundarr het volgende:
En hier heeft de PVV zijn toestemming voor gegeven, terwijl ze dan wel even populistisch gaan zitten piepen wanneer het om de blokkade van de Pirate Bay gaat
NL heeft nog niks getekend >_>
En onder de streep weer allerlei gemekker over GL, terwijl er compleet aan de kern van het verhaal voorbij wordt gegaan.
Namelijk dat GL hier, net als de PvdA een paar dagen geleden, terecht huiverig is voor een verdrag wat natuurlijk vooral bedoeld is om Amerikaanse belangen veilig te stellen.

Go!

---------------------------------------------------------------------------
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 08-02-2012 @ 10:27 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:23 schreef MSNMGH het volgende:
Groen Linksch
Jij bent dus voor de ACTA waaronder al je privacy-gerelateerde rechten vervallen omdat de platenbazen dat goed dunkt?
userIcon
Waarom maken ze zich niet druk om de wurgcontracten die indertijd met veel artiesten werden afgesloten? Elke cover die er tegenwoordig op de markt komt spekt alleen maar de maatschappij, en niet de artiest.
userIcon
gister op 4chan een leuk filmpje dat er mensen aangeklaagd werden omdat ze links naar content, (dus niet de content zelf) zouden aanbieden.

En wat blijkt. cdnet (download.com), waar viacom de eigenaar van is, heeft zelf jaren lang bitorrent, gnutella, kazaa en emule gehost op hun site en daar geld aan verdient. Dit is dus gewoon hetzelfde + ze verdienen er geld aan. Dit mag ongestraft doorgaan¿

http://www.youtube.com/watch?v=WJIuYgIvKsc
quote:
"Nederland mag het verdrag niet eerder ondertekenen voordat duidelijk is wat de gevolgen zijn voor journalisten, bloggers en andere internetgebruikers."
Dat is al duidelijk, de gevolgen zijn rampzalig. GL kan zo veel willen onderzoeken maar het is duidelijk dat de ACTA rampzalig is voor het internet. Het is ook duidelijk dat de ACTA gewoon ondertekend gaat worden, dat is allang besloten helaas
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:25 schreef SwissDutchy het volgende:
[..]


NL heeft nog niks getekend >_>
Inderdaad, nog niks...
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 08-02-2012 @ 10:33 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:30 schreef MSNMGH het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik daar niet voor, maar dat GL, dat neemt toch geen hond serieus?
goed jongen, dan neem je ze niet serieus. Het is tot nu toe de enige partij die jouw privacy belangrijk vindt.
userIcon
Op de volgende link kan je een petitie tekenen en zien wanneer er waar protesten zijn tegen ACTA:

https://www.accessnow.org(...)/acta-protest-feb-11

Op 11 Februari 2012 is het wereldwijd een protestdag tegen ACTA.
userIcon
We hebben piraterij gewoon nodig om onze cultuur te bewaren
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:24 schreef jdd het volgende:
Ach ze stemmen toch voor.
Waarom denk je dat? Ik voorspel dat GL, D66 en SP tegen gaan stemmen maar dat het helaas toch een meerderheid haalt.

quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:30 schreef MSNMGH het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik daar niet voor, maar dat GL, dat neemt toch geen hond serieus?
Waarom niet? Op dit gebied neem ik ze serieuzer dan welke partij in Nederland dan ook.

http://groenlinks.nl/taxonomy/term/858
http://www.bright.nl/ook-(...)t-protest-tegen-sopa
http://werkgroepprivacy.groenlinks.nl/?textsize=default
http://www.privacybarometer.nl/
Het komt er toch wel. Politiek geeft geen schijt om de mensen. Het liefst zien ze alle vrijheden ingetrokken, dan is alles mooi controleerbaar.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 08-02-2012 @ 10:38 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:36 schreef The_Avatar het volgende:
PVV bukt wel.
Zolang Henk en Ingrid antimoslim gewouwel horen van de PVV slikken ze alles. Dus ook het wegnemen van hun privacy.
userIcon
Dit is een triest voorbeeld dat zal aantonen dat de Nederlandse regering geen flikker te vertellen heeft en hooguit naar de burgertjes te schijn zo lang mogelijk probeert op te houden met dit soort onzinnige uitingen, omdat het veel grotere machten zijn die dit allemaal beslissen.
Idd, SP, D66, GL. Duidelijk waar op te stemmen komende verkiezingen. Hopen dat het niet al te laat is dan.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zolang Henk en Ingrid antimoslim gewouwel horen van de PVV slikken ze alles. Dus ook het wegnemen van hun privacy.
QFT.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:42 schreef Hoy het volgende:
Idd, SP, D66, GL. Duidelijk waar op te stemmen komende verkiezingen. Hopen dat het niet al te laat is dan.
van mij mag het. Vrijheid krijgen we door partijen die níet het woord "vrijheid" misbruiken in hun partijnaam.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:30 schreef MSNMGH het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik daar niet voor, maar dat GL, dat neemt toch geen hond serieus?
Dat dus! Omdat het Groen Links is neem je het niet serieus ook al hebben ze gelijk! Dat is dus precies wat er mis is in dit land, de waarheid heeft geen waarde meer zolang een partij een 'slechte' naam heeft. Niet dat ik het er mee eens ben wat jij vind maar dat terzijde.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:56 schreef rvopstal het volgende:
Tuurlijk komt dat verdrag er, ook al wil het merendeel van de Nederlandse bevolking het niet. Maar blijf gewoon je films en mp3 via Usenet met een ssl verbinding downloaden dan lijkt het me sterk dat ze je iets kunnen maken.

SSL is encrypted dus ze kunnen simpelweg niet zien wat je download
SOPA/PIPA is ook gestopt door protesten. Protesten door bedrijven en burgers. Er waren veel petities getekend en er was genoeg media aandacht voor de amerikaanse regering om SOPA en PIPA in de ijskast te stoppen.

Dit kan ook nog steeds met ACTA. Je kan jouw steentje bijdragen door online petities tegen ACTA te tekenen en te kijken waar er in de buurt van jouw woonplaats protesten zijn tegen ACTA.

11 Februari is internationale actie dag tegen ACTA:
https://www.accessnow.org(...)/acta-protest-feb-11
userIcon
Alleen voor de buhne. We hebben het nagevraagd bij het Europese Hof en niets aan het handje, dus we kunnen gewoon tekenen.
ACTA gaat alleen in werking als alle EU landen dit ondertekenen? Of begrijp ik dit verkeerd? Ik vind het verdrag in ieder geval een slechte zaak... Maar ja, Nederland wil natuurlijk zoals altijd het braafste kind van de klas zijn.

Om privacy van hun burgers wordt geen ene moer gegeven als de politiek een bruine arm bij de VS kunnen halen....
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:59 schreef jeroensiep het volgende:
[..]
Dat dus! Omdat het Groen Links is neem je het niet serieus ook al hebben ze gelijk! Dat is dus precies wat er mis is in dit land, de waarheid heeft geen waarde meer zolang een partij een 'slechte' naam heeft. Niet dat ik het er mee eens ben wat jij vind maar dat terzijde.
Zo werkt het helaas wel in sommige gevallen, laatst in een interview op straat:

"Neee, ik stem geen PVV, neee zo zijn we niet."
- Waar stemt u dan wel op?
"Iig niet op de PvdA, oooo nee, dat zijn van die linkse, die hebben alles verpest"
- Maar waar stemt u dan op?
"Afgelopen keer PVV, maar de komende keer stemmen wij SP"

Ehhh ja.

Een hoop mensen (gelukkig lang niet alle) stemmen wat op dat moment 'hip' is. Ze laten zich verleiden door de marketing ipv de feiten of het gedachtegoed. Een andere reden kan ik niet bedenken voor de grootschalige cultuuromslag van VVD, PVV en PvdA naar VVD en SP.
userIcon
Het boeit toch geen flikker, die wet komt er toch wel.
En zo niet geven ze het een ander naampje en duwen ze het alsnog door onze strot. The old "verdrag van Lissabon" trick.

[ Bericht gewijzigd door CaZzzle op woensdag 8 februari 2012 @ 12:42 ]
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:25 schreef SwissDutchy het volgende:
[..]


NL heeft nog niks getekend >_>
NL heeft vorige week in Japan al getekend hoor. Net als alle EU landen.
De 2e kamer moet het alleen nog ratificeren.
userIcon
Voor degene die niets van Acta weten:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bAkpsRLESWk

Het is een HEEL erg vergaande wetgeving die tot nu toe totaal geheim wordt gehouden. Leiders die in de overleggen worden meegenomen hebben moeten tekenen dat ze er geen informatie over mogen vrijgeven.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:25 schreef SwissDutchy het volgende:
[..]


NL heeft nog niks getekend >_>
maar de EU wel.
En denk je nou echt dat NL als EU-land uiteindelijk het toch niet door z'n strot gedouwd krijgt?

Dat hoofd van die gast op de foto alleen al, GL is inderdaad zeer huiverig, hij doet het in z'n broek.
In elk geval is dit niet leuk voor de achterban van GL nee, hun internetverkeer wordt straks netjes gecontroleerd en dan vallen ze door de mand :-)

Maar wel goed dat GL dit zo stelt.
Alles en iedereen zou huiverig moeten zijn over ACTA.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 11:02 schreef B-FliP het volgende:
[..]


SOPA/PIPA is ook gestopt door protesten. Protesten door bedrijven en burgers. Er waren veel petities getekend en er was genoeg media aandacht voor de amerikaanse regering om SOPA en PIPA in de ijskast te stoppen.

Dit kan ook nog steeds met ACTA. Je kan jouw steentje bijdragen door online petities tegen ACTA te tekenen en te kijken waar er in de buurt van jouw woonplaats protesten zijn tegen ACTA.

11 Februari is internationale actie dag tegen ACTA:
https://www.accessnow.org(...)/acta-protest-feb-11
de EU heeft ACTA al ondertekend. De kogel is door de kerk.
Nu is het alleen nog maar een kwestie van langzaam naar beneden druppelen. Nu is Nederland misschien nog tegen, maar de EU heeft het al getekend, dus dat houdt in dat Nederland vroeg of laat het toch door z'n strot gedouwd krijgt.
Net zoals Nederland uiteindelijk TOCH akkoord moet gaan met dat Schengenzone en Bulgarije/Roemenie verhaal.
userIcon
Huiverig?! Dit kan de doodsteek zijn voor vrij internet. Gewoon NEE!
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 12:02 schreef ansitermiet het volgende:
de EU heeft ACTA al ondertekend. De kogel is door de kerk.
Als het Europese Parlement het verdrag weigert te ratificeren en dat tot mei 2013 volhoudt, dan is het verdrag voor de hele EU van tafel. Kortom, denk niet, ze tekenen toch wel. Denk liever, hey ik stuur een brief/mailtje/whatever aan de Europarlementariërs van mijn favoriete partij (of dat nu GL, VVD of PVV, etc is...) en laat ze weten dat je niet wilt dat ACTA er doorheen komt. Maar ga er niet vanuit dat diezelfde parlementariërs Fok af komen struinen om de meningen alhier te lezen.

Die e-mailadressen en dergelijk kun je overigens gewoon opzoeken op de website van het Europees Parlement.

http://www.europarl.europa.eu/meps/nl/search.html
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 12:23 schreef Kalizec het volgende:
Als het Europese Parlement het verdrag weigert te ratificeren en dat tot mei 2013 volhoudt, dan is het verdrag voor de hele EU van tafel. Kortom, denk niet, ze tekenen toch wel. Denk liever, hey ik stuur een brief/mailtje/whatever aan de Europarlementariërs van mijn favoriete partij (of dat nu GL, VVD of PVV, etc is...) en laat ze weten dat je niet wilt dat ACTA er doorheen komt. Maar ga er niet vanuit dat diezelfde parlementariërs Fok af komen struinen om de meningen alhier te lezen.

Die e-mailadressen en dergelijk kun je overigens gewoon opzoeken op de website van het Europees Parlement.

http://www.europarl.europa.eu/meps/nl/search.html
Precies, er zijn ook meerdere petities online. De volgende heeft de 2 miljoen al bijna bereikt:
https://secure.avaaz.org/en/stop_acta/

Tekenen mensen!
Ik snap niet hoe onze regering (op GL na dan ) hier zo anders over kan denken dan de Nederlandse bevolking. Het bewijs dat democratie niet werkt. Immers, hier wordt de meerderheid onderdrukt door de corporate minderheid.
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Jij bent dus voor de ACTA waaronder al je privacy-gerelateerde rechten vervallen omdat de platenbazen dat goed dunkt?
De quasi-liberale VVD in ieder geval wel, die hebben niets met liberale burgervrijheden. Met Fred Teeven voorop.
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 10:33 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
goed jongen, dan neem je ze niet serieus. Het is tot nu toe de enige partij die jouw privacy belangrijk vindt.
De enige volg je de politiek überhaupt wel?
userIcon
Eindelijk een partij die hier z'n mond open over doet. Ik snap niet waarom we niks horen van D66, die waren ook altijd huiverig voor ACTA
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 13:02 schreef xstatic1975 het volgende:
Eindelijk een partij die hier z'n mond open over doet. Ik snap niet waarom we niks horen van D66, die waren ook altijd huiverig voor ACTA
Misschien ivm hun pro-Europa houding?
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 13:02 schreef xstatic1975 het volgende:
Eindelijk een partij die hier z'n mond open over doet. Ik snap niet waarom we niks horen van D66, die waren ook altijd huiverig voor ACTA
Bij D66 komt het vooral vanuit hun EP leden. Bijv. Marietje Schaake die op Reddit een heel verhaal heeft geplaatst: http://www.reddit.com/r/p(...)haake_member_of_the/

En ook Sophie in 't Veld twittert er regelmatig over.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 08-02-2012 @ 13:12 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 13:01 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


De enige volg je de politiek überhaupt wel?
Ik stem zelf op een andere partij die er prat op gaat op te komen voor mijn privacy, maar die heeft zich nog niet laten zien inzake ACTA. Tot nu toe heeft alleen GL dat gedaan.

Op EU-niveau heeft mijn partij al wel vragen gesteld.
userIcon
Groen Linksch vertoond populistische trekjes.
userIcon
Ze waren ook huiverig voor kolencentrales
Ze waren ook huiverig voor Afghanistan
Nu zijn ze huiverig voor ACTA ..........dus..........gaan ze voor stemmen ?

Waar zijn de principes gebleven bij die groene Duyvendak pacifisten .
De stekkerdoos partij kan beter bij zichzelf de stekker eruit trekken , volksverlakkerij net zoals de PVV
quote:
Op woensdag 8 februari 2012 @ 14:00 schreef Martinovibes het volgende:
Ze waren ook huiverig voor kolencentrales
Ze waren ook huiverig voor Afghanistan
Nu zijn ze huiverig voor ACTA ..........dus..........gaan ze voor stemmen ?

Waar zijn de principes gebleven bij die groene Duyvendak pacifisten .
De stekkerdoos partij kan beter bij zichzelf de stekker eruit trekken , volksverlakkerij net zoals de PVV
Yup, reken er maar op dat Sapje buigt voor Rutte als het zover komt.
Nederland moet gewoon luisteren naar zijn inwoners en keihard NEE zeggen tegen ACTA mafia. ACTA en brein

[ Bericht gewijzigd door Thuru op woensdag 8 februari 2012 @ 17:25 ]
50  van 50 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 06/02 Tsjechië schort ratificatie ACTA op na protest19
» 03/02 Hackers vallen website Grieks ministerie aan13
» 03/02 PvdA tegen ACTA om politierol ISP's37
» 26/01 Brief van Anonymous aan Nederland98


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden