Ambassadeur op vingers getikt wegens kritiek op PVV

Nederland • Geschreven door Novum op 07-02-2012 @ 18:17 - gepost door bennootje
print 

De Nederlandse ambassadeur in Zuid-Afrika is op zijn vingers getikt omdat hij zich kritisch had uitgelaten over de PVV. Dat schrijft minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal (VVD) dinsdag in antwoord op Kamervragen van de PVV-Kamerleden Louis Bontes en Raymond de Roon.

De ambassadeur had op Facebook de pagina 'Geen regering met steun van de PVV' van de antiracismestichting Nederland Bekent Kleur 'geliked'. Volgens Bontes en De Roon moet een ambassadeur zich onthouden van 'dergelijke politieke propaganda'.

Rosenthal is het met hen eens. Ambassadeur Andre Haspels 'had zich moeten onthouden van het publiekelijk uitspreken van een dergelijk persoonlijk politiek oordeel' op Facebook. Hij is hier op aangesproken en heeft de betreffende Facebookpagina inmiddels 'ge-unliked', aldus de bewindsman.


Bron: Novum


Lees ook:

» 05/02 Ambassadeur wil geen regering met steun PVV30
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen21
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2


delen | eKudos nujij

3144 views / 45 reacties
Reacties op dit bericht
45  van 45 reacties op deze pagina. (6 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
het 'un-liken' heeft echt geen zin meer, het punt was toch al gemaakt.
Schijnpolitiek dus.
Kritiek op de PVV staat gelijk met de mond gesnoerd worden.
De Partij voor de "vrijheid"
userIcon
Vindt de PVV zichzelf nog niet volslagen belachelijk? Een ambassadeur blijkt iets tegen die rare club te hebben. Nou en?
userIcon
Fijn dat de gedachtepolitie van de PVV hun vingers aan de Pols houden....

Misschien kan de PVV een soort van Lijst opstellen welke pagina's allemaal toegestaan zin voor nederlandse diplomaten.
gewoon, in het kader van welke vrijheid van Meningsuiting nu wel of niet mag.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:34 schreef RM-rf het volgende:
Fijn dat de gedachtepolitie van de PVV hun vingers aan de Pols houden....

Misschien kan de PVV een soort van Lijst opstellen welke pagina's allemaal toegestaan zin voor nederlandse diplomaten.
gewoon, in het kader van welke vrijheid van Meningsuiting nu wel of niet mag.
Dat was toch de 'grap' van de perspolitie?
userIcon
dit is overigens de betreffende facebook pagina:
http://www.facebook.com/andre.haspels?sk=info

ziet er nergens uit als een pagina waarin hij zich vanuit zn functie presenteert, enkel persoonlijk. Er staat niet eens dat de man ook de ambassadeur is, hooguit dat zn werkgever het 'ministerie van buitenlandse zaken ' is...


interssante vraag of het zover gaat dat mensen die toevallig als ambtenaar werken geen 'persoonlijk' publiek-privaat leven meer mogen hebben
userIcon
Ik hou eigenlijk wel van mensen die durven een eigen mening te hebben.
Gaat de PVV straks ook lijsten maken, zodat politieke tegenstanders worden afgerekend ?
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:42 schreef ThunderBitch het volgende:
Ik hou eigenlijk wel van mensen die durven een eigen mening te hebben.
De PVV ook, zolang die mening maar hun mening is
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:50 schreef Klummie het volgende:
[..]


Niet als je vertegenwoordiger bent van diezelfde nederlandse regering. Zou een mooie janboel worden dan.
Hoezo? je hebt het idee dat iedereen achter alles punten van zijn of haar partij staat?
Zou eigenlijk best moeten kunnen, dan kunnen de pareltjes zich onderscheiden.

By the way, is hij PVV-er? En is de PVV de overheid?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:50 schreef Klummie het volgende:
[..]


Niet als je vertegenwoordiger bent van diezelfde nederlandse regering. Zou een mooie janboel worden dan.
De PVV zit niet in de regering.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:51 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]

Hoezo? je hebt het idee dat iedereen achter alles punten van zijn of haar partij staat?
Zou eigenlijk best moeten kunnen, dan kunnen de pareltjes zich onderscheiden.

By the way, is hij PVV-er? En is de PVV de overheid?
het gaat erom dat als je een dergelijke functie bekleedt je heel goed moet oppassen wat je zegt. Je eigen mening moet je niet laten overlappen met die van je functie. En je hoeft ook als partij niet achter de PVV te staan, maar als ambassadeur moet je boven lokale/nationale partijen staan.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:51 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
Gaat de PVV straks ook lijsten maken, zodat politieke tegenstanders worden afgerekend ?
Die bestaan al.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:54 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

het gaat erom dat als je een dergelijke functie bekleedt je heel goed moet oppassen wat je zegt. Je eigen mening moet je niet laten overlappen met die van je functie. En je hoeft ook als partij niet achter de PVV te staan, maar als ambassadeur moet je boven lokale/nationale partijen staan.
Zou een ambassadeur dan wel op persoonlijke titel afstand mogen nemen van bepaalde standpunten van de SGP?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:51 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]

Hoezo? je hebt het idee dat iedereen achter alles punten van zijn of haar partij staat?
Zou eigenlijk best moeten kunnen, dan kunnen de pareltjes zich onderscheiden.
Nee, waar zeg ik dat? In zijn functie als ambassadeur moet je nu eenmaal op je tellen passen. Simpel. Als hij het niet eens is met de gedoogconstructie moet ie simpelweg opstappen.

Overigens vind ik het bijna paranoïde van de pvv. Struinen die heel het internet af of zo?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:57 schreef Klummie het volgende:
[..]


Nee, waar zeg ik dat? In zijn functie als ambassadeur moet je nu eenmaal op je tellen passen. Simpel. Als hij het niet eens is met de gedoogconstructie moet ie simpelweg opstappen.

Overigens vind ik het bijna paranoïde van de pvv. Struinen die heel het internet af of zo?
Ik ben het niet met je eens. Ik hou niet van ja-knikkers.
Het is niet dat hij oproept tot anarchie ofzo.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:57 schreef Klummie het volgende:
[..]


Nee, waar zeg ik dat? In zijn functie als ambassadeur moet je nu eenmaal op je tellen passen. Simpel. Als hij het niet eens is met de gedoogconstructie moet ie simpelweg opstappen.
Hij heeft op een 'likeknop' geklikt. Geen uitgebreide statements, geen speeches met kritiek op de regering, helemaal niets. Hij laat alleen weten dat hij de invloed van de PVV op z'n minst onprettig vindt en dat ook nog eens op persoonlijke titel.

Voor een partij die zegt helemaal niets met fascisme te maken te hebben, vertoont de PVV toch behoorlijk opvallend gedrag.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zou een ambassadeur dan wel op persoonlijke titel afstand mogen nemen van bepaalde standpunten van de SGP?
op persoonlijke titel wel, maar aangezien je ambassadeur bent is het mijns inziens sowieso lastig om iets op 'persoonlijke titel' te kunnen doen.
Het is niet zo dat je als functie 'vakkenvuller' ofzo heb waar je afstand van kan nemen zodra je de winkel uit bent. Een vakkenvuller overigens ook niet diplomatiek onschendbaar ongeacht waar ie zich bevindt.
userIcon
"dat de pvv een infantiele partij is, doet er niet toe." moet dat zijn....

Kut mobiel reageren zonder editmogelijkheid ...
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:25 schreef ansitermiet het volgende:
het 'un-liken' heeft echt geen zin meer, het punt was toch al gemaakt.
Schijnpolitiek dus.
Voor de PVV heeft het nog wel zin. In hun visie heeft de ambassadeur nu niet meer de mening die in eerste instantie voor iedereen zichtbaar was.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 19:01 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]

Ik ben het niet met je eens. Ik hou niet van ja-knikkers.
Het is niet dat hij oproept tot anarchie ofzo.
Punt dat Klummie probeert te maken is dat deze goede man er zit om de Nederlandse overheid te vertegenwoordigen. Ik snap jouw punt wel, maar dan moet de man besluiten geen ambassadeur meer te willen zijn VOOR deze regering. Niet van allebij een beetje.

Wat zitten die lui bij de PVV te doen de hele dag, FB en Twitter af te struinen??? mijn god, get a job...oh wacht.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 19:09 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]


Punt dat Klummie probeert te maken is dat deze goede man er zit om de Nederlandse overheid te vertegenwoordigen. Ik snap jouw punt wel, maar dan moet de man besluiten geen ambassadeur meer te willen zijn VOOR deze regering. Niet van allebij een beetje.

Wat zitten die lui bij de PVV te doen de hele dag, FB en Twitter af te struinen??? mijn god, get a job...oh wacht.
bij communicatie-afdelingen bestaan functies die zich volledig bezig houden met social media. Deze (meestal) dames zitten de hele dag te F5'en op voor hen belangrijke trefwoorden.
Rosenthal en de PVV is 1 pot nat, ik zou me er niets van aantrekken André
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 19:09 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]


Punt dat Klummie probeert te maken is dat deze goede man er zit om de Nederlandse overheid te vertegenwoordigen.
Niet op Facebook...
daar zit andre haspels gewoon als zichzelf.

het betrof een persoonlijke pagina waar zelfs geen vermelding stond van zn functie als ambassadeur.
Je kunt je dan wel degelijk afvragen of dat een politieke statement vanuit diens functie was, of gewoon een persoonlijke mening die hij niet publiekelijk uitdroeg.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 19:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]


Niet op Facebook...
daar zit andre haspels gewoon als zichzelf.

het betrof een persoonlijke pagina waar zelfs geen vermelding stond van zn functie als ambassadeur.
Je kunt je dan wel degelijk afvragen of dat een politieke statement vanuit diens functie was, of gewoon een persoonlijke mening die hij niet publiekelijk uitdroeg.
slaat ook nergens op de aanklacht tegen deze man, gewoon weer aandachttrekkerij van de PVV
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 19:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]


Niet op Facebook...
daar zit andre haspels gewoon als zichzelf.

het betrof een persoonlijke pagina waar zelfs geen vermelding stond van zn functie als ambassadeur.
Je kunt je dan wel degelijk afvragen of dat een politieke statement vanuit diens functie was, of gewoon een persoonlijke mening die hij niet publiekelijk uitdroeg.
Nee dat zit een regeringsvertegenwoordiger dus nooit. Gewoon een domme actie.
PS dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening, niet die van de NL ambassadeur in Verweggistan.
userIcon
Hebben die kaffers Louis Bontes en Raymond de Roon niets beters te doen dan van mijn belastingcenten te zitten smoelenboeken?
Wie houden die wannabe gestapozionisten nog meer in de gaten?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:34 schreef Jigzoz het volgende:
Vindt de PVV zichzelf nog niet volslagen belachelijk? Een ambassadeur blijkt iets tegen die rare club te hebben. Nou en?
Lees het artikel anders eens, PVV heeft niet geklaagd, de minister van buitenlandse zaken heeft hem op zijn vingers getikt, omdat een ambassadeur altijd neutraal naar buiten moet treden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:34 schreef RM-rf het volgende:
Fijn dat de gedachtepolitie van de PVV hun vingers aan de Pols houden....

Misschien kan de PVV een soort van Lijst opstellen welke pagina's allemaal toegestaan zin voor nederlandse diplomaten.
gewoon, in het kader van welke vrijheid van Meningsuiting nu wel of niet mag.
Lees het artikel anders eens, PVV heeft niet geklaagd, de minister van buitenlandse zaken heeft hem op zijn vingers getikt, omdat een ambassadeur altijd neutraal naar buiten moet treden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:49 schreef schaakstuk het volgende:
[..]

Alleen als de PVV daar een aanleiding toe kan vinden.
Lees het artikel anders eens, PVV heeft niet geklaagd, de minister van buitenlandse zaken heeft hem op zijn vingers getikt, omdat een ambassadeur altijd neutraal naar buiten moet treden.
userIcon
Stelletje analfabeten, of ze lezen alles alleen zoals ze het in hun hoofd graag hadden gezien om er dan tegen aan te kunnen trappen.
Lees het artikel anders eens, PVV heeft niet geklaagd, de minister van buitenlandse zaken (VVD) heeft hem op zijn vingers getikt, omdat een ambassadeur altijd neutraal naar buiten moet treden.
userIcon
Als je de reacties hierboven zo eens leest krijg je toch de indruk dat de werking van het staatsbestel op het VMBO lichtelijk onvoldoende aan bod komt.

Je moet anders wel erg wereldvreemd zijn om te denken dat een top-ambtenaar vrijelijk en publiekelijk de regering die hij hoort te dienen in de stront mag trappen op basis van de vrijheid van meningsuiting. Dat zou geen enkele partij accepteren, dus waarom de PVV dan wel.

De jurisprudentie onderschrijft verder volledig dat topmensen door de bekendheid van hun associatie minder vrijheden hebben voor het doen van persoonlijke uitingen, omdat die in het algemeen aan hun functie worden toegeschreven. Het feit dat meneer dit deed via een kanaal dat niet aan de ambassade toebehoort is dus absoluut geen verweer.

Zelfs in de privaat-sector kan het publiekelijk beschadigen van de werkgever voldoende reden zijn voor sancties of ontslag, dus dat dit voor een ambassadeur niet zou gelden vergt wel een hele kromme logica.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 20:45 schreef Yopy het volgende:
[..]

Lees het artikel anders eens, PVV heeft niet geklaagd, de minister van buitenlandse zaken heeft hem op zijn vingers getikt, omdat een ambassadeur altijd neutraal naar buiten moet treden.
Of je leest je even op het totale verhaal in, dan wordt duidelijk dat Bontes en De Roon zijn gaan jankzakken bij Rosenthal over de ambassadeur die de PVV had gedemoniseerd waarop Rosenthal de ambassadeur op de vingers tikte.
Ohjee, nu heb ook ik andermaal de partij van de Leidsman beledigd
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 20:47 schreef Yopy het volgende:
Stelletje analfabeten, of ze lezen alles alleen zoals ze het in hun hoofd graag hadden gezien om er dan tegen aan te kunnen trappen.
Lees het artikel anders eens, PVV heeft niet geklaagd, de minister van buitenlandse zaken (VVD) heeft hem op zijn vingers getikt, omdat een ambassadeur altijd neutraal naar buiten moet treden.
Nadat bij hem (Rosenthal) door de PVV geklaagd was ja, lekker selectief geheugen heb jij, zeker een PVV-aanhanger?
userIcon
De PVV'ers hebben gelijk. Maar wat zou het verder. Ik geloof niet dat ze veel zinnigs doen behalve een nare sfeer creëren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 19:09 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]


Punt dat Klummie probeert te maken is dat deze goede man er zit om de Nederlandse overheid te vertegenwoordigen. Ik snap jouw punt wel, maar dan moet de man besluiten geen ambassadeur meer te willen zijn VOOR deze regering. Niet van allebij een beetje.

Wat zitten die lui bij de PVV te doen de hele dag, FB en Twitter af te struinen??? mijn god, get a job...oh wacht.
PVV zit toch niet in de regering?
45  van 45 reacties op deze pagina. (6 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 05/02 Ambassadeur wil geen regering met steun PVV30
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen21
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden