Ajax-supporters tevreden met uitspraak

Voetbal • Geschreven door zoem op 07-02-2012 @ 13:41
print 

De Ajax-supporters zijn tevreden met de uitspraak van het gerechtshof in Amsterdam. De voorgenomen benoeming van Louis van Gaal en Martin Sturkenboom werd vandaag door het gerechtshof verboden op straffe van een dwangsom. "Johan heeft weer een wedstrijd gewonnen", aldus Daniël Dekker, voorzitter van de supportersvereniging van Ajax over Cruijff, tegenover het AD.

De supportersvereniging had tezamen met een groep jeugdtrainers een kort geding aangespannen tegen het besluit van de vier commissarissen van Ajax. "Wij hebben 90.000 leden", zei Dekker. "Uit recent onderzoek bleek dat 77 procent van die leden achter Cruijff staat. Dit is goed voor de club. Ik hoop dat er nu snel rust komt."

Hij gaat ervan uit dat vrijdag tijdens de aandeelhoudersvergadering het vertrouwen in de raad van commissarissen (RvC) wordt opgezegd, of dat de RvC voor die tijd vrijwillig opstapt. "De positie van de RvC is nu onhoudbaar geworden", zei Dekker die hoopt dat de posities bij Ajax de komende periode snel kunnen worden ingevuld. "Ik hoop dat de optie van Marco van Basten als directeur nog open is."




Lees ook:

» 07/02 Wakkie: "Benoemingsprocedure Ajax opnieuw doen"15
» 07/02 Gerechtshof verbiedt benoeming Van Gaal51
» 07/02 Dost laakt handelswijze Ajax15
» 07/02 Uitspraak in beroep zaak Cruijff - Ajax19


delen | eKudos nujij

4487 views / 41 reacties
Reacties op dit bericht
41  van 41 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 07-02-2012 @ 13:51 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:47 schreef pjats het volgende:
Waarom staat dit niet op de FP?
Staat er gewoon hoor.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:56 schreef Weakling het volgende:
Vooral achter Johan aan blijven lopen, dan gaat Ajax nog sneller naar de knoppen. Johan die denkt dat als je goed tegen een bal kan aantrappen, je ook wel een miljoenenbedrijf zoals Ajax kunt besturen (de optie Van Basten). Bestuurder zijn is wel even wat anders dan op een veld rondrennen.
Dat hebben we de laatste 20 jaar gezien ja! Ajax is al kapot. Nog erger en de degraderen en gaan falliet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:57 schreef Pandarus het volgende:
Dat hebben we de laatste 20 jaar gezien ja! Ajax is al kapot. Nog erger en de degraderen en gaan falliet.
Degraderen ...

Moeten ze de overige wedstrijden aardig hun best doen om dat voor elkaar te krijgen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
BOE-IEND!
Rot toch eens op met dat nieuws in de marge...
zegt iemand met een username afgeleid van Bassie en Adriaan
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:55 schreef harriesnacs het volgende:
Zijn ze ook tevreden dat de Boer een top functie heeft gekregen bij de NS!
woordvoerder is toch geen topfunctie
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:56 schreef Weakling het volgende:
Vooral achter Johan aan blijven lopen, dan gaat Ajax nog sneller naar de knoppen. Johan die denkt dat als je goed tegen een bal kan aantrappen, je ook wel een miljoenenbedrijf zoals Ajax kunt besturen (de optie Van Basten). Bestuurder zijn is wel even wat anders dan op een veld rondrennen.
Hij wilt alleen maar dat ze het voor het zeggen krijgen op voetbalgebied hoor. Niet op financieel of commercieel gebied bv.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:06 schreef AgeEll het volgende:
[..]


Hij wilt alleen maar dat ze het voor het zeggen krijgen op voetbalgebied hoor. Niet op financieel of commercieel gebied bv.
En als de boekhouder zegt: geen geld, wat dan?
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:05 schreef AgeEll het volgende:
[..]


woordvoerder is toch geen topfunctie
Chef slechte wissels wel !
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:04 schreef slipjesgeur het volgende:
Ajax supporters die denken dat nu alles weer goed komt

Ajax is allang geen zinkend schip meer, het ligt inmiddels al op de bodem..
Dus kan het alleen maar beter worden
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:17 schreef 75020 het volgende:
[..]
Dus kan het alleen maar beter worden
Niet te vroeg Juichen Met Cruijff haal je ook onrust in huis, al was het maar omdat je dan de Telegraaf erbij krijgt....

[ Bericht gewijzigd door TUFKAL op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:33 ]
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:56 schreef Weakling het volgende:
Vooral achter Johan aan blijven lopen, dan gaat Ajax nog sneller naar de knoppen. Johan die denkt dat als je goed tegen een bal kan aantrappen, je ook wel een miljoenenbedrijf zoals Ajax kunt besturen (de optie Van Basten). Bestuurder zijn is wel even wat anders dan op een veld rondrennen.
Dan snap je niet wat Johan wil. Johan wil een voetbal policy opzetten die door voetballers word uitgevoerd. De zakelijk kant wil hij overlaten aan mensen die er verstand van hebben, maar ze moeten wel de voetbal policy aanhangen die Johan wil.

Dat betekent dat ALLE zaken betreffende het bedrijf gemaakt worden door zaken mensen, maar als het de voetbalkant raakt, dan moet iemand met verstand van voetbal dat beslissen. Hij wil op de plek van Sturkenboom of van Gaal iemand hebben die beide dingen begrijpt.

van Gaal zou dan inderdaad een prima persoon zijn, ware het niet dat van Gaal zijn visie tegen de visie van Johan in gaat.

van Gaal heeft bij Barcelona indertijd heel veel jeugdspelers weg gestuurd die volgens de Cruijf methode waren opgeleid maar dat vond van Gaal niks. Daarom kunnen die 2 niet samen werken want dat is tot een enorme ruzie uitgelopen.

Johan wil het bedrijf Ajax helemaal niet zelf runnen of door voetballers laten runnen, Johan wil de voetbalclub Ajax laten leiden door voetballers. Sponsors aantrekken, merchandising etc. moet gedaan worden door zaken mensen, maar spelersaankopen worden gedaan door mensen met verstand van voetbal. Een scheiding dus, maar dat willen de heren die er nu zitten niet. Die willen controle houden over alles, zelfs als ze er geen ene klote verstand van hebben.

Tegenwoordig wordt er veels te veel gekocht en getrained op statistieken. Als speler A 70% van zijn kansen erin schiet, dan zal hij wel goed zijn. Complete onzin want voetbal is meer dan statistiek. Alleen de heren bestuurders van nu denken dat ze op die systematische manier ook spelersaankopen kunnen doen. Of er worden aankopen gedaan om te netwerken en mensen tevreden te houden (alle aankopen van Jol).
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:25 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Niet te vroeg Juichen Met Cruijff haal je ook onrust in huis, al was het maar omdat je dan de Telegraaf erbij krijgt....
De Telegraaf heb je er al bij, want die zijn al lang mediapartner
userIcon
@WiXX: Okay, een scheiding tussen bedrijf en voetbalclub. Dat zal de spanningen bij de club niet verminderen, wellicht zelfs doen toenemen. Het bedrijf gaat over het geld, de voetbalclub over het personeel op het veld. Wellicht precies het spanningsveld dat de club wel nodig heeft, dat kan ook.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:41 schreef Weakling het volgende:
@WiXX: Okay, een scheiding tussen bedrijf en voetbalclub. Dat zal de spanningen bij de club niet verminderen, wellicht zelfs doen toenemen. Het bedrijf gaat over het geld, de voetbalclub over het personeel op het veld. Wellicht precies het spanningsveld dat de club wel nodig heeft, dat kan ook.
Tja dat je dan spanningen kan krijgen dat is niet uitgesloten (die zijn er nu volop), maar dat kan inderdaad ook gezond zijn. Het probleem op dit moment is gewoon dat de mensen die er nu zitten hun macht niet op durven of willen geven. Ze willen controle houden over alles, anders hebben ze misschien niet het gevoel dat zij iets hebben gedaan wat Ajax beter heeft gemaakt?

Wat het dan ook mag zijn een ding staat als een paal boven water. Op dit moment worden de mensen met verstand van voetbal (expres) tegen gewerkt. Door bepaalde (voetbal)vacatures expres niet te vullen waardoor het een zooitje word qua trainers en in de opleiding. Om dan achteraf te kunnen zeggen, "zie je wel, Cruijf kan dr niks van". Erg laag is dat gewoon en dan zit je er echt niet voor het voetbal maar om je eigen gelijk te krijgen.

Wat het publiek wel moet begrijpen is dat het plan Cruijf pas effect gaat hebben na een aantal jaar. De jongens moeten eerst volgens een bepaalde methode opgeleid worden en dat kost tijd. Dus ik schat dat je pas over een jaar of 5 gaat zien dat de hele selectie het spelletje snapt. Tot die tijd zul je het moeten doen met spelers die je bijschoold of van nature het inzicht hebben.

En als Ajax het red tot en met dan volgens het plan Cruijf, dan kan je stiekem gaan denken aan sub-europese-top. Als alle spelers niet weggekocht worden door buitenlandse clubs. En daar zat ook een taak in voor Davids. Hij zou namelijk die jongens begeleiden zodat de "probleem gevallen" niet meteen wegrennen naar een andere club. Nu heeft Davids zich niet echt bezig gehouden met die zaken waardoor hij zijn eigen ruiten heeft ingegooid.
Daniël Dekkers
Nu er een uitspraak is, durft ie een beetje openlijk stelling te nemen
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:26 schreef WiXX het volgende:
Dan snap je niet wat Johan wil. Johan wil een voetbal policy opzetten die door voetballers word uitgevoerd. De zakelijk kant wil hij overlaten aan mensen die er verstand van hebben, maar ze moeten wel de voetbal policy aanhangen die Johan wil.

Dat betekent dat ALLE zaken betreffende het bedrijf gemaakt worden door zaken mensen, maar als het de voetbalkant raakt, dan moet iemand met verstand van voetbal dat beslissen. Hij wil op de plek van Sturkenboom of van Gaal iemand hebben die beide dingen begrijpt.

van Gaal zou dan inderdaad een prima persoon zijn, ware het niet dat van Gaal zijn visie tegen de visie van Johan in gaat.

etc
Dit verhaal is na vandaag niet meer vol te houden. De rechter heeft voor de tweede keer geoordeeld dat er inhoudelijk niets mis was met de aanstellingen. Cruijff is het er niet mee eens, maar volgens de rechter zijn ze niet in strijd met de visie, met het plan, sterker nog de rechter zegt dat Ten Have er alles aan heeft gedaan om ondanks de tegenwerking van Cruijff toch mensen te vinden die binnen het plan pasten.

Het probleem is juist dat Cruijff zich niet beperkt tot de voetbalzaken, maar zich bemoeide met de rest, het zelfs tegenwerkte. Dat recht heeft hij als commissaris, die procedure moest gevolgd worden en is niet goed gevolgd, daarom heeft hij nu zn zin en moeten de aanstellingen opnieuw. Dit heeft echter helemaal niets meer met het verhaal dat hij het voor het voetbal doet te maken. Dat maakt de mediamachine rond Cruijff ervan. Net als dat er helemaal niks mis is met de aanstelling van Blind.

Als hij het voor het voetbal zou doen zou hij zich niet druk maken over dit soort foutjes in procedures en aanstellingen, dat is bij uitstek het werk van bureaucraten en heeft niks met het voetbal te maken.
userIcon
Steven Ten Have
Eindelijk is die lul eens terecht gewezen
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:40 schreef TigerXtrm het volgende:
Voetbal
Badminton
Marco van Basten als directeur Daar moet toch iemand zitten die verstand van zaken heeft bedrijfsmatig? Of is dit meer een uithangbord functie waarbij het belangrijk is dat het een bekend persoon is die eigenlijk helemaal niks in te brengen heeft?
Fijn hoe ze daar bij ajax met van Gaal om gaan. De man die ajax het laatste succes gebracht heeft. Maar dat zijn ze natuurlijk alweer vergeten.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 15:25 schreef ph4ge het volgende:
[..]
Dit verhaal is na vandaag niet meer vol te houden. De rechter heeft voor de tweede keer geoordeeld dat er inhoudelijk niets mis was met de aanstellingen. Cruijff is het er niet mee eens, maar volgens de rechter zijn ze niet in strijd met de visie, met het plan, sterker nog de rechter zegt dat Ten Have er alles aan heeft gedaan om ondanks de tegenwerking van Cruijff toch mensen te vinden die binnen het plan pasten.

Het probleem is juist dat Cruijff zich niet beperkt tot de voetbalzaken, maar zich bemoeide met de rest, het zelfs tegenwerkte. Dat recht heeft hij als commissaris, die procedure moest gevolgd worden en is niet goed gevolgd, daarom heeft hij nu zn zin en moeten de aanstellingen opnieuw. Dit heeft echter helemaal niets meer met het verhaal dat hij het voor het voetbal doet te maken. Dat maakt de mediamachine rond Cruijff ervan. Net als dat er helemaal niks mis is met de aanstelling van Blind.

Als hij het voor het voetbal zou doen zou hij zich niet druk maken over dit soort foutjes in procedures en aanstellingen, dat is bij uitstek het werk van bureaucraten en heeft niks met het voetbal te maken.
Tuurlijk maakt hij zich wel druk om de aanstellingen. De personen die namelijk zijn aangewezen of waar de RVC mee kwam zijn allemaal personen die niet willen wat Cruijf wil. Heeft niks met de procedures te maken, maar met de individu'en die de RVC er neer wou zetten.

Dus om zijn voetbal plan te laten slagen kan het niet zo zijn dat er mensen op bepalende posities komen die het plan Cruijf niks vinden. Dat Cruijf zich dan ook bezig gaat houden met de posities die niks met voetbal te maken hebben lijkt me meer dan logisch. Je moet er namelijk voor zorgen dat daar mensen komen te zitten die zich ook alleen bezig houden met de bedrijfszaken en niet met voetbalzaken. Dat is op dit moment niet het geval.

Het komt er op neer dat als de visie Cruijf ingesteld wordt, dat dan iedereen het veld kan ruimen. Door de beursgang van Ajax zijn er namelijk teveel mensen binnengekomen die allemaal denken verstand van voetbal te hebben, maar het niet hebben. Als je beter voetbal wilt dan moet je op bepaalde posities denken als een voetballer en dat gebeurt nu niet. Er wordt gedacht als een bedrijf en dat is Ajax niet. Ajax is een voetbalclub.

Als hij het dus voor het voetbal doet zou hij zich juist heel erg zorgen moeten maken om foutjes in procedures en aanstellingen. Die foutjes zorgen er namelijk voor dat er mensen op posities komen die niet weten wat Cruijf wilt. Dat het werk is van bureaucraten ben ik met je eens, maar op dit moment moet je de bureaucraten juist weg hebben daar. Die verzieken namelijk het voetbal.

Ajax had nooit naar de beurs moeten gaan. De grootste fout die ze maakten en die vele nog maken is dat ze voetbal zien als product. Voetbal is geen product zoals hagelslag of shampoo. Voetbal is kunst en zo moet het behandeld worden.

Grootmeesters brengen hun kunsten bij aan de jongelingen.

Zodra je dat hebt bewerkstelligd en het niveau van het voetbal omhoog hebt gekrikt. DAN en alleen DAN heb je een product. Namelijk het "Ajax voetbal". Zodra Ajax geen "Ajax voetbal" heeft, hebben ze geen product.

Dan ben je niet onderscheidend omdat elke voetbalclub op die manier kan spelen door gewoon spelers te kopen. Spelers moet je opleiden naar een bepaalde speelstijl zoals Da Vinci zijn leerlingen de kennis bijbracht zoals Da Vinci het wou zien. Of dacht je dat die kopie van de Mona Lisa ook geschilderd had kunnen worden door een of andere meneer uit Rusland met een ravensburger potlood setje?

Dat is dan wel een rare vergelijking misschien, maar het laat wel de lading zien na mijn idee.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 15:25 schreef ph4ge het volgende:
[..]
Dit verhaal is na vandaag niet meer vol te houden.
Hoe kun je nu zo extreem gaan liegen? Bizar. De rechter kijkt helemaal niet na wat het beste voor Ajax is. De rechter heeft alleen gezegd dat Cruijff bewust buiten de beslissing houden niet mag en dat de benoeming niet door mag gaan.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 15:51 schreef hetizmij het volgende:
Fijn hoe ze daar bij ajax met van Gaal om gaan. De man die ajax het laatste succes gebracht heeft. Maar dat zijn ze natuurlijk alweer vergeten.
Ja, die word er nu uitgegooid alsof het één of andere lulhannes is omdat zijn laatste Nederlandse succes niet met Ajax was. En ik denk ook dat Van Gaal nooit meer bij Ajax komt te werken nu, ook al smeken ze erom.
userIcon
Ik ben ook blij als niet-Ajacied. Johan Cruijff staat synoniem voor problemen.
Harstikke mooi. Die schurken van een Ten Have en consorten lijken dan toch eindelijk op te rotten. Dit seizoen is verloren, maar Johan kan vast aan de slag en alles op orde hebben voor aankomend seizoen.

Ajax CL-winnaar 2013

(Dat ook weer niet, maar hoop dat de magere jaren nu dan echt over zijn).
userIcon
nou fijn... en anders waren ze het er maar niet mee eens...
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 17:02 schreef Boudibou het volgende:
Harstikke mooi. Die schurken van een Ten Have en consorten lijken dan toch eindelijk op te rotten. Dit seizoen is verloren, maar Johan kan vast aan de slag en alles op orde hebben voor aankomend seizoen.

Ajax CL-winnaar 2013

(Dat ook weer niet, maar hoop dat de magere jaren nu dan echt over zijn).
Die matige jaren houden dus nog even aan, Cruijf zijn visie heeft tijd nodig. Ben alleen bang dat hij die niet gaat krijgen.
userIcon
"Wij hebben 90.000 leden"

En dan amper 25.000 man op de tribune afgelopen thuis wedstrijd ??
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:17 schreef 75020 het volgende:
[..]
Dus kan het alleen maar beter worden
Wees eens eerlijk ,dacht je dat vorige week ook niet ??

En toen kwam afgelopen zondag er over heen.
Denken dat Ajax gewonnen heeft met deze uitspraak.... Cruijf is een ramp, hij wil geen verantwoordelijkheid maar wel dat zijn mening wordt gevolgd (door iedereen!), en alleen als het hem uitkomt ook nog eens (totale eenrichtingscommunicatie). Een recept voor chaos en geen betrokkenheid van spelers en de rest van de organisatie. Hoe kan je in een teamsport met een complete organisatie nu 1 man zo belangrijk maken en verwachten dat andere zich ook nog gemotiveerd voelen. Triest.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 16:55 schreef RickT het volgende:
Ik ben ook blij als niet-Ajacied. Johan Cruijff staat synoniem voor problemen.
Dit dus. Al die Cruijff-fans hebben een bijzonder slecht (of op z'n minst selectief) geheugen. Cruijff was en is in de eerste plaats bezig met de belangen van Cruijff. En het is geen toeval dat er gedonder is nu Cruijff zich bezig houdt met Ajax: kijk er de historie van Ajax/Cruijff maar eens op na.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 17:45 schreef WiXX het volgende:
[..]


Die matige jaren houden dus nog even aan, Cruijf zijn visie heeft tijd nodig. Ben alleen bang dat hij die niet gaat krijgen.
Dat weet ik zo nog net niet. Als Johan komt, komt 'ie ook echt dit keer. Niet voor niets zoveel tijd en moeite ingestoken in deze hele affaire. En als hij dit seizoen nog kan beginnen met de herinrihting van de Toekomst, en Ajax kan tevens een paar directe versterkingen/vervangers halen, dan zie ik het wel goedkomen.

Iedereen doet nu alsof Ajax een derderangsclub is, maar die kijken louter naar de stand..scorebordjournalistiek heet dat..Ajax mist het gehele seizoen al verdedigers en aanvallers en 6 basisspelers zijn lang geblesseerd. Dit kan geen enkel NLs team opvangen. Al moet ik er wel bij vermelden dat er ook een paar amateurs bij het eerste van Ajax zitten..de namen zijn bekend.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:09 schreef groenbladje het volgende:
[..]


En als de boekhouder zegt: geen geld, wat dan?
Dan gaat ie jeugd opleiden en geld verdienen, zoals het plan nu al is.
heeft ie 2 maal eerder gedaan, bij Ajax wat onder van Gaal de Championsleague won. Dat was dus de prestatie van Cruijff!
En toen nog maar eens bij Barca, wat nu enkel en alleen dankzij Cruijff het beste voetbal speelt.
Dit is althans wat de andere ( volgende trainers beweren. Frank Rijkaard Guardiola en Robson beweren.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 18:24 schreef truthortruth het volgende:
Denken dat Ajax gewonnen heeft met deze uitspraak.... Cruijf is een ramp, hij wil geen verantwoordelijkheid maar wel dat zijn mening wordt gevolgd (door iedereen!), en alleen als het hem uitkomt ook nog eens (totale eenrichtingscommunicatie). Een recept voor chaos en geen betrokkenheid van spelers en de rest van de organisatie. Hoe kan je in een teamsport met een complete organisatie nu 1 man zo belangrijk maken en verwachten dat andere zich ook nog gemotiveerd voelen. Triest.
Blijf jij vooral dromen van democratie!!! Een goede alleenheerser is het beste voor iedere organisatie.
De enige reden hier niet voor te kiezen is het feit dat je zoveel slechte alleenheersers moet uitzitten. Dit is algemeen bekend dacht ik.
zo daar gaan ze martin sturkenboom henri vd aat jeroen slop steven ten have marjan olfers edgar davids paul romer danny blind en wel allemaal die dikke bonus opstrijken he
41  van 41 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 07/02 Wakkie: "Benoemingsprocedure Ajax opnieuw doen"15
» 07/02 Gerechtshof verbiedt benoeming Van Gaal51
» 07/02 Dost laakt handelswijze Ajax15
» 07/02 Uitspraak in beroep zaak Cruijff - Ajax19


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden