Weer storing met internetbankieren ING

Nederland • Geschreven door Novum op 07-02-2012 @ 13:21 - gepost door harry64
print 

ING heeft dinsdag opnieuw te maken met een storing. Klanten kunnen hun spaarrekening niet bekijken en ook geen overschrijvingen doen van en naar de spaarrekening. De bank werkt aan een oplossing.

Vorige maand konden klanten van ING meerdere malen beperkt internetbankieren. Twee weken geleden kampte de bank zelfs vier dagen achtereen met storingen. Dat kwam toen door een fout in de database. Wat de oorzaak nu is, is niet duidelijk.


Bron: Novum


Lees ook:

» 25/01 Weer storing internetbankieren ING47
» 24/01 Storingen ING voorbij24
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen21
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15


delen | eKudos nujij

3847 views / 28 reacties
Reacties op dit bericht
28  van 28 reacties op deze pagina. Pagina  1
"Safe as money in the bank"
zelfs een theocratische dictatuur met kernwapens zoals Iran is nog stabieler dan de systemen van ING!
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:21 schreef Avernis het volgende:
"Safe as money in the bank"
ach, het geld staat veilig.. dat de interface om het te benaderen wat problemen ondervindt, tja..
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:27 schreef mschol het volgende:
[..]

ach, het geld staat veilig.. dat de interface om het te benaderen wat problemen ondervindt, tja..
laten we alle fysieke loketten sluiten, want internetbankieren heeft de toekomst!

Ik zit niet bij ING, maar ik ga wel een schadeclaim indienen bij ING, net als het MKB met het pinnen, want ik had vandaag duizenden euro's willen uitgeven! niet gister, niet morgen, maar nu net vandaag! en dat kan nu allemaal niet! dus loopt de behartigde al deze duizenden euro's mis!
Als dit geen staatsbank was geweest had ik al lang al me geld weg gehaald daar.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:27 schreef mschol het volgende:
[..]

ach, het geld staat veilig.. dat de interface om het te benaderen wat problemen ondervindt, tja..
Zeldzaam, mensen die in kunnen zien dat er een duidelijke scheiding is tussen data, presentatie van data en toegang tot data.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:33 schreef erikal het volgende:
[..]


Zeldzaam, mensen die in kunnen zien dat er een duidelijke scheiding is tussen data, presentatie van data en toegang tot data.
inderdaad, daar moesten er meer van zijn.
Neem niet weg dat het gejammer hetzelfde blijft: we kunnen er nogsteeds niet bij :-)
userIcon
De media is weer lekker op dreef maar ik kan gewoon internetbankieren, geen problemen met ING hier.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:31 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

laten we alle fysieke loketten sluiten, want internetbankieren heeft de toekomst!
die gaan ze gelukkig niet allemaal sluiten.. het zijn er wel wat minder geworden, maar dat is logisch..
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:34 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

inderdaad, daar moesten er meer van zijn.
Neem niet weg dat het gejammer hetzelfde blijft: we kunnen er nogsteeds niet bij :-)
tuurlijk wel: gewoon naar een bankfiliaal of pin automaat gaan (afhankelijk van wat je wilde doen uiteraard)
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:34 schreef metromuis het volgende:
De media is weer lekker op dreef maar ik kan gewoon internetbankieren, geen problemen met ING hier.
en dus zijn er geen problemen met internetbankieren van ING?
userIcon
En het lijkt dat mijn waslijst ingeplande overschrijvingsopdrachten ook foetsie is.. AAARGH.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:34 schreef metromuis het volgende:
De media is weer lekker op dreef maar ik kan gewoon internetbankieren, geen problemen met ING hier.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:38 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

en dus zijn er geen problemen met internetbankieren van ING?
Inderdaad.
userIcon
Er zijn problemen met het gedeelte spaarrekeningen van het internetbankieren, zoals het nieuwsbericht al zegt. Er zijn dus wel degelijk problemen met internetbankieren, Einsteins...
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:38 schreef mschol het volgende:
[..]


tuurlijk wel: gewoon naar een bankfiliaal of pin automaat gaan (afhankelijk van wat je wilde doen uiteraard)
Geld overboeken om morgen mijn auto te betalen.
Gaat nu niet lukken. Ik niet blij. Dealer niet blij.
Dames bij ING kantoor niet blij, want die weten allang niet meer hoe dit moet.

Als je mensen naar internetbankieren 'dwingt' heb je te zorgen dat het werkt. Simpel.
userIcon
Niemand 'dwingt' je te internetbankieren.
Je kan nog steeds overschrijvingskaarten gebruiken, zoals ook in de reklame te zien is. Het duurt dan echter wat langer voordat je overschrijving verwerkt is.

Verder kan je gewoon geld overboeken om je auto te betalen, tenzij je het geld nog steeds op je spaarrekening hebt staan. In dat geval zou ik het vanavond nog eens proberen.

Reken verder maar dat ING met man en macht bezig is om dit probleem op te lossen.
ook mooi dat de bank flink geld vraagt om JOUW geld te mogen beheren en als je dan bij je EIGEN geld wil kan het niet.
Kut ING, het is iedere keer wat daar de laatste tijd. Fijn hoor, ik heb geen rode cent op mijn betaalrekening staan (simpelweg alles uitgegeven gisteren). Ik kan nu dus helemaal niets kopen.

Ben al bij het ING kantoor geweest, daar stellen ze doodleuk: "Wij kunnen ook niet bij uw geld, er is niets wat wij voor u kunnen doen". Oftewel, de teringzooi van de ING is mijn probleem geworden. Als ik wil eten vanavond, mag ik geld gaan lenen van iemand.

Achterlijke ING. Ik zou best mijn rekeningen willen opzeggen, maar ja, ik vrees dat de andere banken net zo slecht zijn.

Edit: Maar wel fijn dat internetbankieren in rekening brengen hé! Zo zijn ze dan ook wel weer bij de ING.

quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 15:24 schreef Whisper het volgende:
Niemand 'dwingt' je te internetbankieren.
Je kan nog steeds overschrijvingskaarten gebruiken, zoals ook in de reklame te zien is. Het duurt dan echter wat langer voordat je overschrijving verwerkt is.

Verder kan je gewoon geld overboeken om je auto te betalen, tenzij je het geld nog steeds op je spaarrekening hebt staan. In dat geval zou ik het vanavond nog eens proberen.

Reken verder maar dat ING met man en macht bezig is om dit probleem op te lossen.
Niemand dwingt je inderdaad om te internetbankieren. Het is echter wel een dienst waar de ING geld voor vraagt. Dan mag je dus ook verwachten dat je er gebruik van kan maken.

Daarnaast, als de ING internetbankieren hanteert (waarmee je dus razendsnel geld over kan schrijven van je spaarrekening) verwacht ik niet meerdere dagen nodig te hebben om bij mijn eigen geld te komen. De ING maakt er dus gewoon een puinzooi van (alweer).

Edit 2: Denk overigens maar niet dat je een klacht kunt indienen bij die klote bank. Het klachtenformulier doet het namelijk net zo min. Wat een topbank die ING!

[ Bericht gewijzigd door b00nke op dinsdag 7 februari 2012 @ 15:46 ]
userIcon
Je kan ook naar een andere bank overstappen. Ik had het wel gehad met de ING. Zeker nadat ze staatsteun hadden gekregen en de CEO alsnog graag z'n bonus wilde hebben.

Dankzij de overstap service heb ik niet echt veel energie in het overstappen moeten stoppen.
Ik zit nu fijn bij de Triodos bank.
Wat een piemelbank. Het werkt nog steeds niet, net nog een brief gekregen van ze, hadden ze de envelop gewoon niet dichtgeplakt, de postbode kon zo het rekeningnummer oplezen en andere gevoelige info. Wat een heikneuters!!
userIcon
@b00nke:
Een klachtenformulier is hier te vinden:
https://www.ing.nl/partic(...)vraag-of-klacht.aspx

ING icm Internet Explorer/aspx is niet geweldig.
In Firefox werkt het formulier wel.
userIcon
Bij een vriend van me was z'n rekening vorige keer afgesloten omdat de ING dacht dat hij een virus zou hebben terwijl diverse programma's (ook een programma van de ING zelf)zeiden dat het niet zo was.
Hij moet een week wachten tot z'n rekening weer geactiveerd wordt
userIcon
Niet raar dat er steeds meer micro-economiën binnen onze economie ontstaan.
En nu ga ik roepen.
Wat mij opviel.... op het moment dat de pleuris uitbrak bij de ING kwam Oracle naar buiten met een fundamenteel probleem in Oracle
Ik wil niet op de zaken vooruitlopen, maar mij bekruipt het gevoel dat niet alleen ING op dit moment met het zweet in de bilnaad zit. Ergens heb ik ook het gevoel dat Orace en ING op dit moment heel hard aan het samenwerken zijn om de boel weer op de rails te krijgen. Oracle als veroorzaker, ING als slachtoffer.
Zie hier voor een groot stuk documentatie over het Oracle probleem dat op 17 januari 2012 aan het licht kwam bij een 'zeer grote klant' van Oracle.....

http://www.infoworld.com/(...)aw-revealed-184163-0
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:27 schreef mschol het volgende:
[..]

ach, het geld staat veilig.. dat de interface om het te benaderen wat problemen ondervindt, tja..
Veilig?

Bij de ING?

..smaken verschillen, zullen we maar zeggen
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 16:38 schreef SiGNe het volgende:
Bij een vriend van me was z'n rekening vorige keer afgesloten omdat de ING dacht dat hij een virus zou hebben terwijl diverse programma's (ook een programma van de ING zelf)zeiden dat het niet zo was.
Hij moet een week wachten tot z'n rekening weer geactiveerd wordt
Que?

Hoezo zou je (betaal)rekening gesloten worden als je een virus op je PC hebt?

Serieus, dat doen ze nooit, domweg omdat het een niets met het ander te maken heeft.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 19:35 schreef Avernis het volgende:
[..]

Veilig?

Bij de ING?

..smaken verschillen, zullen we maar zeggen
een heel stuk veiliger als bij andere banken en/of onder je bed in je ouwe sok..
28  van 28 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/01 Weer storing internetbankieren ING47
» 24/01 Storingen ING voorbij24
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen21
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden