Sancties eisen hun tol in Iran

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 07-02-2012 @ 12:24 - gepost door static
print 

De westerse sancties tegen Iran beginnen in het dagelijks leven van veel Iraniërs hun tol te eisen. De prijzen van geïmporteerde goederen - of het nu gaat om koelkasten uit Zuid-Korea of Turkse crackers - zijn in veel gevallen verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Daar komt bij dat de waarde van de Iraanse munteenheid is gedaald.

De gaten die door de strafmaatregelen zijn gevallen worden gevuld door import uit China. "Je vindt nog steeds wat je zoekt", zegt Hasan Alaei, importeur van voedingsmiddelen. "Het probleem is dat de kosten voor de import zijn verhoogd als gevolg van de sancties en de wisselkoersen."

Bij witgoedzaken, supermarkten, autodealers en de grote bazaar van Teheran zijn de gevolgen van de sancties tegen het Iraanse atoomprogramma het meest zichtbaar, ook nu de Verenigde Staten en Europa het met hun nieuwe strafmaatregelen gemunt hebben op de cruciale Iraanse olie-export.

Volgens het regime is de vraag naar olie in Azië voldoende om het effect van het olie-embargo teniet te doen, maar op de markten en in de winkels groeit de onvrede. Die onvrede kan tot uitdrukking komen in de parlementsverkiezingen van 2 maart en de regerende elite onder druk zetten.

Tot dusverre geniet de regering de steun van veel Iraniërs voor het atoomprogramma en wordt de onmin over de dubbele standaard die het Westen hanteert, namelijk dat de nucleaire aspiraties van Iran wel, maar die van Israël niet worden bestreden, binnen alle lagen van de bevolking gedeeld.

Een eroderende economie kan er echter toe leiden dat de steun voor de uitdagende stellingname van het bewind van binnen wordt uitgehold. "De toenemende economische crisis kan Irans meest kwetsbare punt worden", stelt Patrick Clawson, directeur onderzoek van het Washington Institute for Near East Policy. "Het is één ding om je tegen de wereld te verzetten. Het is iets anders om de druk van binnenuit te voelen."

Het eerste craquelé vertoont zich al in de beschermende schil rond het islamitische systeem die wordt gevormd door de Iraanse koopmansklasse. Importeurs gaan gebukt onder de geïmplodeerde munt, terwijl buitenlandse toeleveranciers steeds terughoudender worden om handel te drijven via de Iraanse centrale bank. Hieruit komt voort dat bankgaranties en kredietverstrekking nauwelijks meer worden geaccepteerd, waardoor handelaren alleen nog maar genoegen nemen met contant geld.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia34
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend57
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken22
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

6141 views / 102 reacties
Reacties op dit bericht
85  van 102 reacties op deze pagina. (15 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 07-02-2012 @ 12:26 fotoboek homepage
userIcon
Alsof de president, zijn gevolg en de echte machthebbers, de ayatollah en zijn trawanten, daar veel van zullen voelen.
userIcon
Fijn. De bevolking mag dus boeten voor een project dat volledig legitiem is.

Bah.
userIcon
quote:
"Het is één ding om je tegen de wereld te verzetten"
En daarmee verloor deze "onderzoeker" onmiddelijk z'n geloofwaardigheid.
Het is immers Amerika dat zit te zeiken en te zoeken naar ruzie.

Iran is niet het braafste jongetje uit de klas.
Maar je kan links of rechts lullen.. tot dusver is het niet Iran dat sancties oplegt aan andere landen of landen binnenvalt.

Ze praten hoogstens stoer maar ja dat zou een ieder land doen dat in een hoekje (hokje) word gedrukt.
Uitgevoerd door een Amerikaans onderzoeksbureau dus per definitie oorlogspropaganda wat niet serieus te nemen valt.
en het enige wat die sancties bereiken is dat de Iraanse bevolking nou niet bepaald gemotiveerd worden als het gaat om hun beeld van de westerse wereld. Zij zijn degene die geraakt worden, niet de regering zelf.
En de westerse wereld maar hopen dat het volk uiteindelijk in opstand komt tegen de eigen regering... blijf dromen.
userIcon
Interessant artikel hier http://www.hindustantimes(...)Article1-805529.aspx

Vind je het gek dat de VS kwaad is op Iran omdat het geen dollars accepteert
ALtijd zo met zulke santies, het volk lijdt eronder de rest niet. Het volk gaat dan alleen maar meer achter hun leider staan en zien degene die de santies uitvoert als boze man. De leider kan hier makkelijk gebruik van maken en "ZIE JE WEL! IK HAD WEL GELIJK!" roepen.

Heel jammer.... beter was geweest als je MEER westerse leukigheidjes en gadgets er naar toe zouden brengen. 1. Gaat de bevolking denken "Oh wat aardig!". 2. Raken ze er aan verslaafd en 3. Komen ze wat in opstand (wat ze ook al deden voor de sancties) tegen hun leiders.

Iets wat de VS ook deed vroeger, kijk maar naar de tweede wereldoorlog, paaiden ze mensen graag om te laten zien dat ze niet zoals de Duitsers waren. Dat ze tegenwoordig alleen nog maar "RAAAAAAH ZERO TOLLERANCE! THREE STRIKES YOU ARE OUT! NO MERCY RAAH!" zijn komt door verre polarisering van de maatschapij daar. Heel jammer.....want dat werkt gewoon niet.

De EU faalt hier ook op hoor met haar sancties, die zou dat ook moeten weten. Revoluties tegen bestaande leiders vergen gewoon tijd.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]


En daarmee verloor deze "onderzoeker" onmiddelijk z'n geloofwaardigheid.
Het is immers Amerika dat zit te zeiken en te zoeken naar ruzie.

Iran is niet het braafste jongetje uit de klas.
Maar je kan links of rechts lullen.. tot dusver is het niet Iran dat sancties oplegt aan andere landen of landen binnenvalt.

Ze praten hoogstens stoer maar ja dat zou een ieder land doen dat in een hoekje (hokje) word gedrukt.
Sancties zijn zo weg als Iran mee werkt, dus het zijn toch echt de theocratische fascisten met hun gestoorde ambitie die het probleem zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:28 schreef Disavowed het volgende:
Fijn. De bevolking mag dus boeten voor een project dat volledig legitiem is.

Bah.
Ja legitiem is het, het is echter niet erg dat een regime dat zo diep gestoord is zoveel mogelijk te dwarsbomen. Een regime dat niet schroomt op eigen volk te schieten met scherp en verkiezingen te manipuleren is veel eerder geneigd kernwapens te gebruiken.

Kansloos pro Iran gelul altijd hier
Ze praten hoogstens stoer ? Laats hebben ze toegegeven Hezbollah ed geholpen te hebben in hunner conflicten met Israel. Acts of war, zijn dat. Tevens is 'stoer praten' op internationaal niveau heel anders dan jij op het schoolplein. En toch ook weer niet. Blijf de grootste jongens uitdagen en bedreigen en je gaat idd een keer een vuist op je neus voelen, ongeacht wat de jufvrouw daar van zal vinden.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:26 schreef Ferdo het volgende:
Alsof de president, zijn gevolg en de echte machthebbers, de ayatollah en zijn trawanten, daar veel van zullen voelen.
Als de bevolking niks mee te verliezen heeft wel. Tunesië? Egypte?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:28 schreef Mistaravim het volgende:
China vult het gat dus op.

Valt me trouwens op dat Turkije meedoet met de vijanden van Iran, ze bewijzen nogmaals dat ze niet aan de kant van de moslims staan.
Iran bewijst niet aan de kant van de moslims te staan omdat ze de Han Chinezen ondersteunen in het onderdrukken van de Oeigoeren.

Ja of de wereld is niet zo zwart wit als het om religie gaat natuurlijk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:34 schreef P.R het volgende:
[..]

Als de bevolking niks mee te verliezen heeft wel. Tunesië? Egypte?
Laten we hopen dat daar snel beweging in komt in Iran.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:28 schreef Disavowed het volgende:
Fijn. De bevolking mag dus boeten voor een project dat volledig legitiem is.

Bah.
En terecht!
Laten we hopen dat de hele bende daar implodeert.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]


En daarmee verloor deze "onderzoeker" onmiddelijk z'n geloofwaardigheid.
Ik vind van niet.
quote:

Het is immers Amerika dat zit te zeiken en te zoeken naar ruzie.
Want de hele wereld bestaat alleen uit Amerika en Iran?
quote:

Iran is niet het braafste jongetje uit de klas.
Maar je kan links of rechts lullen.. tot dusver is het niet Iran dat sancties oplegt aan andere landen of landen binnenvalt.
Nee, dat moest er ook nog bijkomen dat die ultra-fascisten ons gingen vertellen hoe het er aan toe dient te gaan in de wereld.
quote:

Ze praten hoogstens stoer maar ja dat zou een ieder land doen dat in een hoekje (hokje) word gedrukt.
Ze praten niet stoer, ze lullen dom en gevaarlijk. En die combi is in die regio letterlijk beangstigend.
Geen land verdient het om kernwapens te hebben. Het bezit van kernwapens wordt, voor zover het niet anders kan, getolereerd van landen die ze al hebben. Niet in de laatste plaats is deze tolerantie gebaseerd op de wens om die wapens niet te gebruiken.

Je kunt veel zeggen, maar van Iran valt niet te zeggen dat het een betrouwbare, stabiele democratie is. Ik ben me bewust dat een land als China of Pakistan ook niet direct aan te merken valt als democratisch, beide landen komen echter een stuk minder oorlogszuchtig over.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:41 schreef davidoffie het volgende:
[..]


We hebben meer last van die Amerikanen vind ik persoonlijk!
Ik niet hoor. Ik zie er bijna nooit één!
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:39 schreef DaBeetle het volgende:
[..]

Aha... En de grootste onruststoker in het midden oosten heeft geen gestoord regime? En toch is het in Israel geen probleem dat ze met kernwapens bezig zijn...
Waar zeg ik dat? Nergens.

Ik praat over Iran. Kutregime. Ik hoop dat het volk daar snel echt in opstand komt. Vreselijk om zo in angst te moeten leven.
Misschien dat nu de gewone Iranier de straf voelt die het westen hun opgelegt heeft voor het niet durven in opstand te komen, ze dat nu toch gaan doen.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:28 schreef Mistaravim het volgende:
China vult het gat dus op.

Valt me trouwens op dat Turkije meedoet met de vijanden van Iran, ze bewijzen nogmaals dat ze niet aan de kant van de moslims staan.
Dus als je mot met Iran hebt ben je per definitie ook tegen moslims of de Islam? .
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:33 schreef Starphus het volgende:
Ze praten hoogstens stoer ? Laats hebben ze toegegeven Hezbollah ed geholpen te hebben in hunner conflicten met Israel. Acts of war, zijn dat. Tevens is 'stoer praten' op internationaal niveau heel anders dan jij op het schoolplein. En toch ook weer niet. Blijf de grootste jongens uitdagen en bedreigen en je gaat idd een keer een vuist op je neus voelen, ongeacht wat de jufvrouw daar van zal vinden.
Yep. ze wachten je wel op achter het fietsenschuurtje..
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:40 schreef Kalizec het volgende:
Geen land verdient het om kernwapens te hebben. Het bezit van kernwapens wordt, voor zover het niet anders kan, getolereerd van landen die ze al hebben. Niet in de laatste plaats is deze tolerantie gebaseerd op de wens om die wapens niet te gebruiken.

Je kunt veel zeggen, maar van Iran valt niet te zeggen dat het een betrouwbare, stabiele democratie is. Ik ben me bewust dat een land als China of Pakistan ook niet direct aan te merken valt als democratisch, beide landen komen echter een stuk minder oorlogszuchtig over.
Dit dus,

Iran met kernwapens is een enorm gevaar, er hoeft maar iets te gebeuren en Israel is plat. Nu weet ik dat menigen dat toejuichen maar ik zou het een ramp vinden zoveel doden.

En dat zou alleen maar tot oorlogen leiden waarbij kernwapens gebruikt zullen worden.

En natuurlijk zijn de enige doden onschuldige burgers.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:30 schreef Mistaravim het volgende:
Iran lijdt trouwens al 33 jaar onder Amerikaanse sancties...

Het heeft Iran alleen maar sterker en onafhankelijker gemaakt.

Las dat ze binnenkort een aap naar de ruimte schieten. Daarmee behoren ze tot een select groepje landen dat in staat is om zulke zaken te doen.
Ik ben bang dat oud- president Bush niet van plan is om aan te monsteren in een iraans ruimtetuig..
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:45 schreef laforest het volgende:
Nou dan exporteren ze toch mooi al die knappe dames uit Iran?
gezien jou voorkeur zullen het eerder mummies zijn
En op deze manier ondermijnen ze dus precies de bevolking.. de bevolking die eigenlijk juist geholpen moet worden om zelf daar de leiders uit de macht te zetten.

Sancties zijn altijd een eerste stap op weg naar oorlog.

Presidentskandidaat Dr. Ron Paul zegt dit ook weer keer op keer.. gesteund door mensen van de drie-letter-organisaties en door Israel zelf.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:00 schreef P.R het volgende:
Heerlijk die naïeve mensen.
Economie is heel flexibel, net als mensen. Als de Esso om de hoek dichtgaat pakken we de Shellpomp aan de andere kant van het dorp. De EU voert nieuwe sancties in en snijdt de ene toevoer af, betekent nieuwe kansen voor andere landen zoals Rusland, Turkije en China. Goedkope olie voor hen en dure olie voor ons. Goeie deal..
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:53 schreef ZodiaX het volgende:
[..]

Iran met kernwapens is een enorm gevaar, er hoeft maar iets te gebeuren en Israel is plat. Nu weet ik dat menigen dat toejuichen maar ik zou het een ramp vinden zoveel doden.
Israel kan zich prima redden:


Mossad chief: Nuclear Iran not necessarily existential threat to Israel

Tamir Pardo says Israel using various means to foil Iran's nuclear program, but if Iran actually obtained nuclear weapons, it would not mean destruction of Israel.


http://www.haaretz.com/pr(...)t-to-israel-1.404227

En Iran gaat echt niet de eerste zet doen. Israel heeft 300 kernkoppen en kan in zijn eentje alle landen van het Midden-Oosten tegelijk aan.

Iran wil simpelweg een kernwapen hebben als troefkaart tegen een invasie, wat niet gek is met hun energievoorraden:

"Energy resources in Iran consist of the third largest oil reserves and the second largest natural gas reserves in the world.[1]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Iran

Maar ondanks alles kan Iran niet eens genoeg benzine voor zichzelf maken.. wow, de bedreiging, de horror!

Maar over Pakistan en Noord-Korea met kernwapens EN draagrakketten hoor je niemand. WTF mensen..

Edit:

en voor de mensen die wel zin hebben in weer een keer oorlogje spelen (niet dat de V.S. het zich financieel kan veroorloven, maar goed), Iran aanvallen heeft nog wel even wat consequenties.

Iran heeft namelijk de nodige deals met China, Rusland en India. En ze handelen nu ook niet meer in Dollars maar in hun eigen valuta of in goud.

Dit is weer een klap voor 1 van de steunpilaren onder de Dollar (Olie, Militaire macht v.d. V.S., het feit dat de Dollar de wereldreservemunt is).

Er zijn al geluiden dat China niet aan de zijlijn blijft staan en dan heb je dus echt de poppen goed aan het dansen:

"China Will Not Hesitate To Protect Iran Even With A Third World War"
http://www.zerohedge.com/(...)even-third-world-war

Rusland in het verleden ook al eens:

"Russia has repeatedly warned President Bush that it would not tolerate an attack on Iran"

Nou, pak de popcorn maar en laten we overal op het nieuws weer eens gaan roepen hoe erg Iran niet is.

Dit 'Iran ontwikkeld een kernwapen' verhaal komt namelijk al zo'n 30 jaar regelmatig voorbij..

[ Bericht gewijzigd door Starfish op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:16 ]
Gestoorde gelovigen met kernwapens lijkt me niet zo een goede combinatie. Al zullen ze het ongetwijfeld wel voor elkaar krijgen een wapen te bouwen. Gelovigen zullen uiteindelijk de wereld zoals we die nu kennen vernielen.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:32 schreef Manifesto het volgende:
[..]


Sancties zijn zo weg als Iran mee werkt, dus het zijn toch echt de theocratische fascisten met hun gestoorde ambitie die het probleem zijn.
Zou je het dan ook terecht vinden als de VS sancties aan Nederland oplegt als wij niet aan #random-stomme-wet van de VS willen voldoen?
man harry64 (Redactie Frontpage) 07-02-2012 @ 13:12 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:53 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Yep. ze wachten je wel op achter het fietsenschuurtje..
Alwaar de VVD-juf de PvdA-meester pijpt, en ze acuut vergeten te gaan vechten.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:10 schreef aspi het volgende:
Gestoorde gelovigen met kernwapens lijkt me niet zo een goede combinatie. Al zullen ze het ongetwijfeld wel voor elkaar krijgen een wapen te bouwen. Gelovigen zullen uiteindelijk de wereld zoals we die nu kennen vernielen.
Amerika: so help me god.
ja inderdaad, je hebt gelijk.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:41 schreef davidoffie het volgende:
[..]


We hebben meer last van die Amerikanen vind ik persoonlijk!
Dan flikker je toch weer op naar je zandbak, landverrader.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:16 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

Amerika: so help me god.
ja inderdaad, je hebt gelijk.
Ook moslims (en Jodenhaters zoals jij) zijn door de Amerikanen bevrijd.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 07-02-2012 @ 13:27 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:26 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]


Ook moslims (en Jodenhaters zoals jij) zijn door de Amerikanen bevrijd.
Waarom beticht je hem van jodenhaat?
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:28 schreef Disavowed het volgende:
Fijn. De bevolking mag dus boeten voor een project dat volledig legitiem is.

Bah.
Ja, net als in nederland en europa. Weet je hoe zo iets heet? de instorting van een systeem.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:10 schreef aspi het volgende:
Gestoorde gelovigen met kernwapens lijkt me niet zo een goede combinatie. Al zullen ze het ongetwijfeld wel voor elkaar krijgen een wapen te bouwen. Gelovigen zullen uiteindelijk de wereld zoals we die nu kennen vernielen.
Toch is het de enige manier om weer orde in de teringzooi te scheppen zoals we die nu kennen. let maar op mijn woorden. ineenstortingen van systemen kan je niet tegenhouden. het is al een compleet raadsel dat er nog geen 7 zonnen zijn opgekomen afgelopen maand.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:24 schreef Mistaravim het volgende:
[..]


Wilders die meer loyaal is aan Israël dan aan Nederland is een landverrader.

Jij bent ook een landverrader, want je bent loyaal aan de VS die een wet hebben aangenomen die het mogelijk maakt voor hen om Scheveningen binnen te vallen.
Ik denk dat we meer last hebben van een andere groep die Nederland is binnengevallen. Daarnaast zijn dit jouw zaken niet.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:23 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]


Dan flikker je toch weer op naar je zandbak, landverrader.
Zo klote dat dat niet gebeurt. ik riep dat al 30 jaar terug.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:29 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Inderdaad, dankzij het o wat sociale Westen.
Jij hebt anders niets te klagen, hypocriet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Waarom beticht je hem van jodenhaat?
Geen idee, de nickname doet wel zo iets vermoeden.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:26 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]


Ook moslims (en Jodenhaters zoals jij) zijn door de Amerikanen bevrijd.
tell it to someone who gives a damn.
daarnaast ben ik niet zozeer een jodenhater. Ik ben kritisch op alles en iedereen die dat verdient. En ja ik heb (dus) ook kritiek op Israel, en ook op Palestijnen (beiden semitisch). Maakt mij dat een jodenhater? Wat jij wil.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:46 schreef FReNsJ het volgende:
[..]

Geen idee, de nickname doet wel zo iets vermoeden.
je hapt. Grappig.
Arabieren zijn ook semitisch.
Dus van specifieke jodenhaat kan je mij niet betichten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:34 schreef Mistaravim het volgende:
[..]


Turkije is een buurland van Iran en wordt zogenaamd geregeerd door een Islamist.

Uit hun acties blijkt echter het tegenovergestelde:
- Turkije staat een raketschild toe op hun grondgebied.
- Turkije doet mee met de bezetting van Afghanistan.
- Turkije doet mee met de sancties tegen Iran.
- Turkije staat toe dat de VS gebruikt maakt van hun luchtbasis waar ze Amerikaanse drones besturen om de buurlanden van Turkije onder druk te zetten.

Erdogan is geen wolf in schaapskleren zoals Wilders beweert.

Hij is een nep-Islamist en een agent van het Westen die laatst nog secularisme preekte in Cairo.
Of Turkije/Erdogan heeft, zoals speknek zegt, geen zwart/witte kijk op de wereld "moslim/niet moslim". Je moet ook al compleet achterlijk zijn om zo te kijken naar mensen... (niet enkel moslim maar ook man/vrouw of bruin/bleek of....)
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:49 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

je hapt. Grappig.
Arabieren zijn ook semitisch.
Dus van specifieke jodenhaat kan je mij niet betichten.
Ik probeerde ook maar gewoon iemand van antwoord te dienen hoor. Tof dat ik dat op een grappige manier doe

Ken ook al die verhaaltjes dat niet enkel joden semitisch zijn, maar jij weet evengoed dat antisemitisme hier niet op iets anders dan jodenhaat slaat tegenwoordig.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:11 schreef davidoffie het volgende:
[..]


Kortzichtig, kortzichtig! Ik weet niet of je het door hebt? Maar Amerikanen die buigen voor China?! Financiële sector misschien, maar in een oorlog? Vergeet dat maar voor 1000% procent!
omdat meer dan 20% van het vastgoed eigendom is van die loempiarollers?
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:27 schreef Mistaravim het volgende:
[..]


Die mullahs willen maar een ding: zo lang mogelijk aan de macht blijven en zichzelf verrijken.
Was je nog niet opgevallen dat dat ook hier gebeurt?
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:11 schreef davidoffie het volgende:
[..]


Kortzichtig, kortzichtig! Ik weet niet of je het door hebt? Maar Amerikanen die buigen voor China?! Financiële sector misschien, maar in een oorlog? Vergeet dat maar voor 1000% procent!
Ik denk dat dat je nog eens vies kan tegen vallen Vietnam kregen ze er ook niet onder en daar zijn er een stuk minder van.
Maarja uiteindelijk draait het och om geld en dan is het toch over voor ze
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:53 schreef FReNsJ het volgende:
[..]

Ik probeerde ook maar gewoon iemand van antwoord te dienen hoor. Tof dat ik dat op een grappige manier doe

Ken ook al die verhaaltjes dat niet enkel joden semitisch zijn, maar jij weet evengoed dat antisemitisme hier niet op iets anders dan jodenhaat slaat tegenwoordig.
dat is niet mijn probleem, maar het probleem van hen die het woord 'antisemitisme' alleen gebruiken in verband met jodenhaat zelf.
Waarom zou ik uit-verband-gerukte terminologie gebruiken?
Het gaat om het woord zelf, en dat slaat niet specifiek op 'joden', maar op alle semitische bevolkingsgroepen.
En het wordt tijd dat mensen dat eens gaan beseffen, zodat ze stoppen met verkeerd woordgebruik op dat punt.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:33 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]


Ik denk dat we meer last hebben van een andere groep die Nederland is binnengevallen. Daarnaast zijn dit jouw zaken niet.
Een groep? maak er maar tweehonderd van. in 50 jaar tijd ben je alle nationaliteiten al tegen gekomen. hooguit mis je nog een noord en een zuidpoler. jaaa ik weet het dat het eskimo's zijn pffff
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:02 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

dat is niet mijn probleem, maar het probleem van hen die het woord 'antisemitisme' alleen gebruiken in verband met jodenhaat zelf.
Waarom zou ik uit-verband-gerukte terminologie gebruiken?
Het gaat om het woord zelf, en dat slaat niet specifiek op 'joden', maar op alle semitische bevolkingsgroepen.
En het wordt tijd dat mensen dat eens gaan beseffen, zodat ze stoppen met verkeerd woordgebruik op dat punt.
Dan hebben we daar weer goed toe bijgedragen

Blijft overigens staan dat ik het maar een domme nickname vind Heeft niets met joden of wat dan ook te maken hoor, ik ben sowieso fel anti-anti
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:00 schreef harriesnacs het volgende:
[..]


Ik denk dat dat je nog eens vies kan tegen vallen Vietnam kregen ze er ook niet onder en daar zijn er een stuk minder van.
Maarja uiteindelijk draait het och om geld en dan is het toch over voor ze
Vietnam werd gesteund door China en de Soviet-Unie, met wapens en training.
Verder kenden die Vietcong uiteraard hun eigen terrein op hun duimpje en gebruikten ze guerilla.
Geen enkel gevestigd (en aan de Geneefse Conventies gebonden) leger kan winnen van pure geraffineerde guerilla.
Niet in Vietnam, niet in Afghanistan, nergens.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:39 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

En terecht!
Laten we hopen dat de hele bende daar implodeert.
[..]

Ik vind van niet.
[..]

Want de hele wereld bestaat alleen uit Amerika en Iran?
[..]

Nee, dat moest er ook nog bijkomen dat die ultra-fascisten ons gingen vertellen hoe het er aan toe dient te gaan in de wereld.
[..]

Ze praten niet stoer, ze lullen dom en gevaarlijk. En die combi is in die regio letterlijk beangstigend.
Mag je vinden.

Het is voornamelijk Amerika dat politieke druk uitoefent op andere landen om sancties op te leggen (oorlogsverklaring wat mij betreft in elk ander geval) aan Iran om niet bewezen of bestaande feiten.
En daarmee is het zeggen "de wereld" idd in het kort "amerika" als het op dit gezeik met Iran aankomt.

Dat over ultrafascisten klinkt heel leuk maar de feiten blijven de feiten.
Ze vallen geen andere landen binnen en leggen geen sancties op als iets hen niet bevalt.. wat gezien hun speeches over van alles en nogwat toch wel vreemd is.

Wat het stoer praten betreft.
Wederom het is wederwoord tegen Amerika dat maar blijft jengelen over kernwapens die er niet zijn.

Ze zeggen al vanaf 1984 dat Iran op t punt staat er een te vervaardigen. (over extremistisch gesproken )
Het is totaal niet serieus te nemen.

Daar komt bij Iran heeft het non-proliferatie verdrag ondertekend en is er derhalve geen dreiging van kernwapen ontwikkeling.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:05 schreef FReNsJ het volgende:
[..]

Dan hebben we daar weer goed toe bijgedragen

Blijft overigens staan dat ik het maar een domme nickname vind Heeft niets met joden of wat dan ook te maken hoor, ik ben sowieso fel anti-anti
tja, je moet toch wat als je ergens op wil reageren en het is nou net zo'n topic. Dan verwissel je wat lettergrepen en heb je direct een extra betekenis
gewoon een random nickname.
Ik ben zelf net zo fel anti anti, maar ik vind dat je best kritiek mag hebben op een land als Israel als daar reden voor is, zonder dat je bij het minste of geringste kritiek direct voor antisemitist wordt uitgemaakt, als dooddoener en om je het zwijgen op te leggen. Want voor je het weet ben je de veroorzaker van Auschwitz he.
En daar heb ik een hekel aan, dus even wat extra schoppen kan geen kwaad (termiet enzo).
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:04 schreef almostdone het volgende:
[..]
Een groep? maak er maar tweehonderd van. in 50 jaar tijd ben je alle nationaliteiten al tegen gekomen. hooguit mis je nog een noord en een zuidpoler. jaaa ik weet het dat het eskimo's zijn pffff
eerder Inuit. Nederlanders vinden het ook niet zo leuk als je ze kaaskoppen noemt.
Net zoals 'Lappen' eigenlijk een soort scheldwoord is. Het zijn Sami
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:09 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

tja, je moet toch wat als je ergens op wil reageren en het is nou net zo'n topic. Dan verwissel je wat lettergrepen en heb je direct een extra betekenis
gewoon een random nickname.
Ik ben zelf net zo fel anti anti, maar ik vind dat je best kritiek mag hebben op een land als Israel als daar reden voor is, zonder dat je bij het minste of geringste kritiek direct voor antisemitist wordt uitgemaakt, als dooddoener en om je het zwijgen op te leggen. Want voor je het weet ben je de veroorzaker van Auschwitz he.
En daar heb ik een hekel aan, dus even wat extra schoppen kan geen kwaad (termiet enzo).
Dan gaan mensen je toch eerder serieus nemen met een minder 'rellende' nickname, nu leest men bij jou hier 2 dingen: Iran (dus komt Israel bovendrijven ind e gedachten) en de iets begaafdere mensen zien ook nog iets van antisemiet in je nickname. En dan zouden ze je uitleg nog neutraal moeten lezen? Ik kan je verzekeren dat heel veel mensen daar veel moeite mee zullen hebben.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:32 schreef TGT2 het volgende:
Een regime dat niet schroomt op eigen volk te schieten met scherp en verkiezingen te manipuleren is veel eerder geneigd kernwapens te gebruiken.
Nogal vergezocht denk je niet?
Ondertussen heeft de VS atoomwapens, Israel heeft ze, maar daar hoor ik niemand over? Komt nog bij dat de VS de enige is die ze ooit gebruikt heeft EN min of meer het meest agressieve land ter wereld is.... Geen wonder dat Iran de hakken in de grond zet natuurlijk
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:23 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]


Dan flikker je toch weer op naar je zandbak, landverrader.
Yeah ik ben gewoon Nederlander, en ik heb ook meer last van de VS dan Iran...... Misschien ben je niet helemaal lekker in de kop, dan vergeef ik je die vreemde uibarsting
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:10 schreef mdeen het volgende:
[..]
Zou je het dan ook terecht vinden als de VS sancties aan Nederland oplegt als wij niet aan #random-stomme-wet van de VS willen voldoen?
Inderdaad. Eens zoeken naar wat deze kerel over de ACTA heeft gezegd op fok. Het zal me niks verbazen als hij tegen de VS is dan
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:16 schreef FReNsJ het volgende:
[..]

Dan gaan mensen je toch eerder serieus nemen met een minder 'rellende' nickname, nu leest men bij jou hier 2 dingen: Iran (dus komt Israel bovendrijven ind e gedachten) en de iets begaafdere mensen zien ook nog iets van antisemiet in je nickname. En dan zouden ze je uitleg nog neutraal moeten lezen? Ik kan je verzekeren dat heel veel mensen daar veel moeite mee zullen hebben.
dus ik moet me aanpassen aan een stel zwakzinnigen die denken dat de wereld zwart wit is? en niet opletten als ik in andere topics misschien ook de vloer aanveeg met de islam? of de Hamas? of de sharia?

ik vind dat je best zo nu en dan wat mag prikkelen om elkaar scherp te houden.
Want met dezelfde redenatie zou een werkgever nooit een Antilliaan in dienst nemen, want die is toch lui en steelt alleen maar (zoals alle Antillianen doen).

De waarheid is anders.
Waar Balkenende streefde naar die bekende VOC-mentaliteit, zo is Iran het buitenbeentje in die regio. Iran heeft (kort door de bocht genomen) lak aan de omgeving en doet waar het zelf zin in heeft. Ik kan dat best respecteren.
Maar Iran's houding betekent dat Saoudi-Arabie wat macht verliest, en dat hebben ze liever niet. Saoudi-Arabie wil het liefst dat Amerika eventjes Iran gaat bombarderen zodat het z'n muil houdt, en de machtsbasis weer volledig in Saoudi-Arabie ligt. Het is en blijft een politiek machtsspel.
En Israel is op dat punt al net zo'n war-mongerer. Amerika heeft Israel al een paar keer teruggevlogen toen die met een zelfmoord-missie in een F16 + kernbom op weg was naar een Iraanse stroomcentrale.
Ik heb kritiek op Israel, want ze hebben vrij weinig geleerd van hun eigen verleden zo'n 60 jaar geleden. Of in elk geval niet genoeg, anders zouden ze de Palestijnse bevolking wel iets meer tegemoet komen.
De Hamas en Hezbollah zijn minstens zo erg bezig, die geven in werkelijkheid ook niet zoveel om de eigen bevolking als ze zeggen dat ze doen.

En de andere Arabische landen zijn ook geen lieverdjes. De Arabische Liga vindt de heisa rondom Israel ongetwijfeld wel prima. De Hamas en Hezbollah kunnen hun gang gaan.
De recente ontwikkelingen in Syrie is nog zo'n voorbeeld. Na lange tijd komt de Liga weer eens bij elkaar, en wat is het resultaat? Kort door de bocht halen ze hun schouders op. Nee het is niet zo netjes wat er gebeurt in Syrie, 'maar wat doe je er aan?'
DAT is hoe de Arabische Liga opereert.
Iran is een van de weinige landen die nog een beetje z'n eigen ding doet en wil doen. Maar dat past niet in het straatje van de Arabische machtsverhouding (lees: Saoudi-Arabie), en dus is Iran in zowel de Arabische wereld als de Westerse wereld de gebeten hond.

Volgens mij zei ElectricEye zo-even dat Iran een angstwekkende factor is in de Arabische regio. Ik denk dat dat op zich wel meevalt. Ja het is een buitenbeentje dat propjes gooit naar de andere kinderen in de klas, maar of het echt zo'n levensgevaarlijk iets is? Ik denk dat het conflict tussen India en Pakistan een groter kruitvat is.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 13:05 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

maar uiteindelijk heeft Iran nooit zelf echt een oorlog gestart.
Speldeprikjes in Irak door hulp aan allerlei groeperingen, ja ongetwijfeld.
Maar verder was het Irak die Iran binnenviel, niet andersom. En Irak werd gesteund door het westen. Ja je leest het goed: Saddam Hoessein werd gesteund door het westen in de oorlog tegen Iran. Maar dat wist je al denk ik zo.
Een miljoen Iraniers zijn toen gesneuveld.
Het is natuurlijk allemaal vrij complex, maar goed: is Iran nou echt zo instabiel, of wordt ons dat verteld?
Want de laatste keer dat ik checkte is Iran nooit echt een oorlog begonnen tegen Irak. Het was andersom.

Iran heeft gewoon een grote bek, maar waarschijnlijk een klein hartje. En dat is goed zo. Blaffende honden bijten over het algemeen niet.
En als Iran echt een kernwapenprogramma had, dan zou het bewijs daarvoor dagelijks op het nieuws komen. Maar net zoals in Irak is dat bewijs er gewoonweg niet.
Iran is gewoon een beetje aan het trollen, en zijn rustig aan het werk met hun eigen kernenergie-programma.
Zodra de eerste kernwapentest plaatsvindt, worden die netjes gedetecteerd door de westerse satellieten en is er bewijs genoeg. Tot die tijd, als het westen geen bewijs heeft voor wat voor slechte dingen dan ook, hebben ze niet het recht om de bevolking daarmee te raken.
Het westen laat zich in de maling nemen door de trol genaamd Iran. Ik dacht dat we zo intelligent waren om de trol niet te voeren?
Of Iran de trol is of de VS laat ik nog maar even in het midden. Ondertussen heb ik nul vertrouwen in de VS, Iran heeft mijn vertrouwen nog niet geschaadt...
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:39 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

En terecht!
Laten we hopen dat de hele bende daar implodeert.
[..]

Ik vind van niet.
[..]

Want de hele wereld bestaat alleen uit Amerika en Iran?
[..]

Nee, dat moest er ook nog bijkomen dat die ultra-fascisten ons gingen vertellen hoe het er aan toe dient te gaan in de wereld.
[..]

Ze praten niet stoer, ze lullen dom en gevaarlijk. En die combi is in die regio letterlijk beangstigend.
Waar baseer je dat allemaal op?
Ondertussen vind je het van god los dat landen buigen voor de VS met de ACTA, maar dat Iran de rug recht houdt is dan vreemd? Ondertussen is de VS aanzienlijk meer oorlog begonnen dan Iran. Al zou Iran een wapen ontwikkelen, moet dat ook getest worden. Dat zouden we heus wel meteen zien hoor. En dan kunnen we actie ondernemen. Maar nu is het zo dat de VS wapens heeft en niet wilt dat anderen die ook hebben. Die vlieger gaat natuurlijk niet op
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 07-02-2012 @ 14:31 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:04 schreef almostdone het volgende:
[..]
Een groep? maak er maar tweehonderd van. in 50 jaar tijd ben je alle nationaliteiten al tegen gekomen. hooguit mis je nog een noord en een zuidpoler. jaaa ik weet het dat het eskimo's zijn pffff
1. Eskimo is een scheldnaam voor Inuit en andere volkeren die afkomstig zijn van de Noordpool;
2. Er wonen geen mensen op de zuidpool naast een paar wetenschappers van grootmachten.

Doei hele redenatie.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 07-02-2012 @ 14:31 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:27 schreef Pine het volgende:
[..]

Of Iran de trol is of de VS laat ik nog maar even in het midden. Ondertussen heb ik nul vertrouwen in de VS, Iran heeft mijn vertrouwen nog niet geschaadt...
Mij wel. Een overheid die actief repressie uitvoert jegens minderheden heeft het voor mij al lang verprutst.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:27 schreef Pine het volgende:
[..]

Of Iran de trol is of de VS laat ik nog maar even in het midden. Ondertussen heb ik nul vertrouwen in de VS, Iran heeft mijn vertrouwen nog niet geschaadt...
beiden zijn een trol. En ik denk dat Iran de betere trol is.
En de westerse wereld trapt erin, geeft de trol nog meer koekjes, om te kunnen zeggen 'zie je wel!'.

Op dit moment hebben we meer te vrezen van de VS dan van Iran inderdaad.
Zelfs al zou Iran een kernbom gooien, dan is het ofwel op de VS, of op Israel. Misschien is de VS dan een andere benaming voor Saoudi-Arabie eigenlijk.
Van de VS hebben we als westerse burger meer te vrezen als het gaat om invloed van allerlei wensen van de Amerikaanse regering.
Iran is nogsteeds een ver-van-ons-bed-show voor Europa. Afgezien van een oliekraan die dicht draait, heeft Europa niets te vrezen van een militair Iran.
Waarom zou Iran militair gezien zelfmoord plegen door oorlog te gaan voeren?
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Mij wel. Een overheid die actief repressie uitvoert jegens minderheden heeft het voor mij al lang verprutst.
dat gebeurt praktisch in elk land.
Ook in Amerika. (zwarten, indianen). Uiteraard meer in het verleden, maar toch. Iets minder in het verleden nogsteeds zwarten, maar recentelijk meer Mexicanen etc.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 07-02-2012 @ 14:36 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:34 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

dat gebeurt praktisch in elk land.
Ook in Amerika. (zwarten, indianen). Uiteraard meer in het verleden, maar toch. Iets minder in het verleden nogsteeds zwarten, maar recentelijk meer Mexicanen etc.
Ik reageer op zijn gedeelte dat Iran niets zou hebben gedaan dat hem afkeert tot Iran. Ik zei nergens dat ik een VS fan ben.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:36 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik reageer op zijn gedeelte dat Iran niets zou hebben gedaan dat hem afkeert tot Iran. Ik zei nergens dat ik een VS fan ben.
ik ben ook geen Iran-fan. Het boeit me eigenlijk niet zo heel veel.
Waarom zouden wij ons gaan bemoeien met interne aangelegenheden in een land waar 99% van onze bevolking nog nooit is geweest?
Het zou wat zijn als Iran zich ook met onze politiek ging bemoeien. Op hun beurt doen ze dat dus ook wel eens (om de trol uit te hangen uiteraard).

maar zonder berichtgeving zouden we het niet eens weten.
Waarom moeten wij het eigenlijk weten?
Wat is het laatste nieuws uit landen als Colombia? of Sri Lanka?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:45 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

ik ben ook geen Iran-fan. Het boeit me eigenlijk niet zo heel veel.
Waarom zouden wij ons gaan bemoeien met interne aangelegenheden in een land waar 99% van onze bevolking nog nooit is geweest?
Het zou wat zijn als Iran zich ook met onze politiek ging bemoeien. Op hun beurt doen ze dat dus ook wel eens (om de trol uit te hangen uiteraard).

maar zonder berichtgeving zouden we het niet eens weten.
Waarom moeten wij het eigenlijk weten?
Wat is het laatste nieuws uit landen als Colombia? of Sri Lanka?
Heb het speciaal voor je nog eens opgezocht
Colombia: http://frontpage.fok.nl/nieuws/525811/1/1/100/colombiaanse-krijgsheer-gepakt-in-venezuela.html
Sri Lanka: http://frontpage.fok.nl/nieuws/504326/1/1/50/sri-lanka-zet-161-predikers-uit.html

Steeds tot uw dienst!
quote:
dank u.
maar hoe zit het met de Tamils?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:56 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

dank u.
maar hoe zit het met de Tamils?
Die zullen ten gepaste tijde nog wel eens in het nieuws passeren zeker? Maar momenteel is er een wapenstilstand: "Na 20 jaar van gevechten hebben de Tamiltijgers en de regering een staakt-het-vuren gesloten in februari 2002, na onderhandelingen waarbij bemiddeld werd door Noorwegen."
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 14:05 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

Vietnam werd gesteund door China en de Soviet-Unie, met wapens en training.
Verder kenden die Vietcong uiteraard hun eigen terrein op hun duimpje en gebruikten ze guerilla.
Geen enkel gevestigd (en aan de Geneefse Conventies gebonden) leger kan winnen van pure geraffineerde guerilla.
Niet in Vietnam, niet in Afghanistan, nergens.
Joh meen je dit nou !
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 15:19 schreef harriesnacs het volgende:
[..]


Joh meen je dit nou !
nee eigenlijk niet. Ik heb de deur alleen maar open omdat ik m wil schilderen met neongroene verf.
userIcon
De chinezen dacht sowieso, dit wordt kassa-ping.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:58 schreef Refleck het volgende:
[..]


gezien jou voorkeur zullen het eerder mummies zijn
Ik houd ook van levende wijven hoor.
Vooral van die Marokkaanse en Iraanse vrouwen.
En sommige van die Griekse wijven ook.
85  van 102 reacties op deze pagina. (15 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia34
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend57
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken22
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden