Milieuschade China neemt toe

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 07-02-2012 @ 10:42
print 

Het aantal ongelukken en rampen waarbij het milieu ernstige schade oploopt is in China flink toegenomen. Ook de kosten van dit soort milieuschade loopt op, blijkt dinsdag uit meldingen van Chinese functionarissen.

De ontwikkeling van China kan averij oplopen door dit soort schade, waarschuwen de functionarissen, die verder niet bij naam worden genoemd.

Bij de laatste milieuramp, in de zuidwestelijke regio Guangxi, bleek dat veel regels met voeten waren getreden. Negen medewerkers van het regionale bestuur zijn bestraft na het lekken van twintig ton zeer giftig cadmium in rivieren in Guangxi.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia34
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend57
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken22
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

3670 views / 34 reacties
Reacties op dit bericht
34  van 34 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Hier moeten bedrijven aan allerlei milieueisen en eisen aan de arbeidsomstandigheden voldoen. Een zeer goede zaak natuurlijk. Het is beter om de maakindustrie terug naar Europa te halen.
userIcon
Goh, hoe zou het toch komen dat China zo verrekte goedkoop kan produceren... het is me werkelijk een raadsel...
userIcon
er wordt dus alleen maar aan veel geld verdienen gedacht ten koste van hun eigen milieu, misschien worden ze ooit door schade en schande wijs
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:47 schreef pinine het volgende:
er wordt dus alleen maar aan veel geld verdienen gedacht ten koste van hun eigen milieu, misschien worden ze ooit door schade en schande wijs
China heeft over de hele wereld grondstoffen opgekocht en doet met alle landen zaken en heeft daarmee de toekomst van haar bevolking veilig gesteld. Westerse politici staan erbij en kijken er naar.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:45 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Goh, hoe zou het toch komen dat China zo verrekte goedkoop kan produceren... het is me werkelijk een raadsel...
Daar kunnen bedrijven hier natuurlijk niet tegen concurreren. Daarom ook terug met die maakindustrie naar Europa.
userIcon
Dat is de prijs die je betaalt voor vooruitgang. Hier was het in de jaren '60, '70 en '80 niet anders. Bovendien kunnen wij genieten van een goedkope XBOX, koelkast of broodrooster.
dit is toch niet echt verrassend, milieu kan die chinezen niet veel boeien, ze hebben ontzettend veel land en amper regels. daarom kan alles ook zo goedkoop daar gemaakt worden.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 07-02-2012 @ 10:53 fotoboek homepage
userIcon
Schokkend hoor. Ik dacht dat juist China altijd zo begaan was met het milieu. Straks gaan ze nog roepen dat de arbeidsomstandigheden van veel Chinezen nogal te wensen overlaat...oh nee, dat zal wel niet. Dat verzin je niet!
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:47 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
[..]

Je gaat niet in 1 sprong van 1912 naar 2012 wat technologie bereft. Wij hebben al die 'onherstelbare' schade hier ook gehad en 30 jaar later merk je er niets meer van. Moeder natuur is bij lange na niet zo zwak als de hippies die met haar maagdelijkheid dwepen.
mijn vriendin is best wel een pittige taaie meid, ik kan haar dus best wel een paar keer per week flink afrossen. De blauwe plekken en schrammen trekken vanzelf wel weer weg hoor.

Wij hebben in Europa inderdaad hetzelfde gedaan. Wij weten wat daarvan kan komen (en oh wacht we doen het nogsteeds maar dan liefst in andere landen) en waarschuwen dus landen als China.

Maar afgezien van de door ons geleerde les is het ook nog eens hypocriet van ons. Wij hebben het zelf net zo hard gedaan terwijl we wisten dat het niet goed was, waarom mag een land als China niet dezelfde industriele revolutie doormaken als wij?

Dat gezegd hebbende: China is inderdaad best wel goed bezig als het gaat om het uitbreiden van economische zooi. Ze kopen links en rechts overal ter wereld op. Overal lijntjes uitgooien, grondstoffen opkopen etc.
Het gele gevaar komt nu dan toch eindelijk :-)
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:49 schreef rutger05 het volgende:
[..]
China heeft over de hele wereld grondstoffen opgekocht en doet met alle landen zaken en heeft daarmee de toekomst van haar bevolking veilig gesteld. Westerse politici staan erbij en kijken er naar.
Westerse politici staan er uitermate politiek correct bij en delen bakken met geld uit en nutteloos advies.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:47 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
[..]

Je gaat niet in 1 sprong van 1912 naar 2012 wat technologie bereft. Wij hebben al die 'onherstelbare' schade hier ook gehad en 30 jaar later merk je er niets meer van. Moeder natuur is bij lange na niet zo zwak als de hippies die met haar maagdelijkheid dwepen.
Gehad zeg je?
De natuur is inderdaad zeer veerkrachtig maar je bent duidelijk niet helemaal op de hoogte.
We hebben enorme hoeveelheden water- en bodemverontreiniging in Nederland die we echt niet even kwijtraken.
Dat jij er persoonlijk niets van denkt te merken betekent niet dat het er niet is.
Daarbij is de industriële groei van China heel anders verlopen dan wat wij hier in West-Europa hebben meegemaakt.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:53 schreef Buuurvrouw het volgende:
dit is toch niet echt verrassend, milieu kan die chinezen niet veel boeien, ze hebben ontzettend veel land en amper regels. daarom kan alles ook zo goedkoop daar gemaakt worden.
Ze zijn er daar door de eeuwen heen een stuk beter mee omgegaan dan wij. Zij hebben bijvb nog oerwoud.
Ach ja, al die bovemverontreiniging en vervuilde waterbodems verdwijnt vanzelf en heeft helemaal niks gekost om het op te ruimen.

Als we maar lekker de oogkleppen opzetten dan kan iedereen lekker kansloos weer ranten.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:43 schreef rutger05 het volgende:
Hier moeten bedrijven aan allerlei milieueisen en eisen aan de arbeidsomstandigheden voldoen. Een zeer goede zaak natuurlijk. Het is beter om de maakindustrie terug naar Europa te halen.
Gebeurt waarschijnlijk ook wel zodra olie (en daarmee transportkosten) skyrocket.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:54 schreef ansitermiet het volgende:
[..]
mijn vriendin is best wel een pittige taaie meid, ik kan haar dus best wel een paar keer per week flink afrossen. De blauwe plekken en schrammen trekken vanzelf wel weer weg hoor.
Misschien vind ze het nog lekker ook. Jij bent in ieder geval weer van de spanning af. En als ze je eigendom is zoals China van de Chinezen heb je zelfs het recht om met haar te doen wat je wilt.
Maar zo lang China een land is waar je een nekschot krijgt als je je volk bewust vergiftigd vind ik dat ze prima bezig zijn.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:11 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
[..]

Ze zijn er daar door de eeuwen heen een stuk beter mee omgegaan dan wij. Zij hebben bijvb nog oerwoud.
Wij hebben de Veluwe, Duinen, strand en de wadden. Dus wij zijn daar net zo goed mee omgegaan. Denk zelfs beter(Nederland dan).
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:47 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
[..]

Je gaat niet in 1 sprong van 1912 naar 2012 wat technologie bereft. Wij hebben al die 'onherstelbare' schade hier ook gehad en 30 jaar later merk je er niets meer van. Moeder natuur is bij lange na niet zo zwak als de hippies die met haar maagdelijkheid dwepen.
Ik houd het maar op onwetendheid.

Want jij hebt vast ooit hiernaast gewoond:



Vroeger hadden we veel minder/niet speciale grondstoffen nodig dan nu om je mobieltje te bouwen (lithium, neodymium, etc etc). Vroeger was het eigenlijk alleen maar het relatief "onschuldige" kolen.

http://www.chinahush.com/(...)-pollution-in-china/
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:12 schreef davidoffie het volgende:
[..]


Ach, 3 tot 4 miljard jaar geleden waren er voornamelijk alleen vulkanen op deze wereld! En kijk wat het nu geworden is!

Met de natuur (aarde) komt het wel goed, alleen de mens roeit zichzelf beetje bij beetje uit!

Misschien (om heel futuristisch te lullen) leven we straks op een andere planeet!
of het nou bodemverontreiniging is of vulkanen met hun giftige gassen etc... globaal gezien 1 pot nat. Fauna en flora gaan daar toch wel dood van, en andere soorten komen dan weer naar voren die het wel kunnen overleven.

Het punt is dat de mens de aarde voor zichzelf de vernieling in jaagt. Dieren passen zich wel aan, maar de mens kan dat erg moeilijk. We zijn te afhankelijk geworden van onze eigen tools en kunstmatige leefomgevingen. Maar intussen putten we onze eigen grondstoffen behoorlijk snel uit. En dat is het probleem. We laten ons afval achter op plaatsen waar we vervolgens niet meer fatsoenlijk kunnen leven, en blijven doorgaan met het opmaken van dingen waar we afhankelijk van zijn.
En als dat op is, wat dan?
Dan gaan we (futurisme) naar die andere planeet die je noemt. Inderdaad, om alles daar op te maken? Verkeerde insteek!
En dan nog: om naar zo'n andere planeet te gaan hebben we wel andere grondstoffen en technieken nodig dan we nu aan het verbruiken zijn.
Om op die andere planeet te komen, moeten we investeren in duurzame technologie-en die niet zo snel op gaan als de bronnen die we nu uitputten (olie etc.). Maar die investeringen doen we niet, in elk lang niet genoeg. Want ach waarom zouden we moeilijk doen? Er zijn toch nog zee-en genoeg om olie uit te halen? Straks smelt de ijskap van Groenland, en oh boy oh boy moet je eens kijken waar voor yummy-yummy olievelden daar onder de grond liggen! Dat wordt smullen en likkebaarden!!!
en vervolgens hebben we alsnog niets geleerd, en gaan we daar op teren net zolang ook Groenland 'leeg' is en vernietigd (want reken er maar op dat Groenland een prachtig groen en beeldschoon land is als die ijskap daar weg is! Maar nee, ook dat gaan we verbruiken. Een touristische sector uiteraard, volplempen met asfalt wandelpaden, betonnen hotels. Wat een touristische afvalbende dat wel niet gaat worden dan. Overal afval van verpakkingen, alles wordt platgetrapt door ongeoefende wandelaars en natuurliefhebbers. En uiteraard langzaam maar zeker verandert daar wel alles in een olieraffinaderij.

Net zolang tot Groenland ook verziekt is. En hetzelfde gaan ze onherroepelijk doen met Antarctica.

Mensen gaan niet naar een andere planeet tenzij we stoppen met het opmaken van de grondstoffen waarvan we sinds de industriele revolutie van afhankelijk zijn. We leren niets nieuws, we investeren te weinig in zonne-energie (kernfusie for that matter).
En dus gaan we nooit naar die andere planeet, maar maken we wel onze eigen grondstoffen op.
Net zolang tot het op is, en we ineens niet meer genoeg hebben voor iedereen. Vervolgens maken we elkaar af met oorlogen (conventioneel danwel nuclear).
De natuur overleeft het wel, uiteindelijk. Uiteraard wel erg gehavend, maar die overleeft het wel. De mensheid echter niet.
En wij denken dat te beseffen en brabbelen wat in steden als Kopenhagen op conventies, maar ECHT geleerd hebben we niet. En China ook niet. Die aapt ons nu na.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:07 schreef Wapperbaard het volgende:
[..]
Gehad zeg je?
De natuur is inderdaad zeer veerkrachtig maar je bent duidelijk niet helemaal op de hoogte.
We hebben enorme hoeveelheden water- en bodemverontreiniging in Nederland die we echt niet even kwijtraken.
Dat jij er persoonlijk niets van denkt te merken betekent niet dat het er niet is.
Daarbij is de industriële groei van China heel anders verlopen dan wat wij hier in West-Europa hebben meegemaakt.
Tja, 10 km onder de grond is het 1000 graden en stik je de moord, who cares? Ik gebruikte bewust "merk", ik beweer niet dat het er niet is maar als je er niets van merkt wat maakt het dan uit?
En geef eens een lijstje van die gruwelijke water-veronteiniging? Hier en daar zitten er een beetje te veel meststoffen in zodat de algen wat extreem groeien maar dan heb je het wel weer gehad.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:12 schreef davidoffie het volgende:
[..]


Ach, 3 tot 4 miljard jaar geleden waren er voornamelijk alleen vulkanen op deze wereld! En kijk wat het nu geworden is!

Met de natuur (aarde) komt het wel goed, alleen de mens roeit zichzelf beetje bij beetje uit!

Misschien (om heel futuristisch te lullen) leven we straks op een andere planeet!
Daar ben ik het wel mee eens ja.
Gevarieerd leven op aarde krijgen we niet zomaar stuk.
Zeker over een spanne van duizenden jaren maakt die vervuiling niet meer uit.
De mens zal denk ik ook niet uitsterven maar wel goedschiks of kwaadschiks enorm veranderen in leefwijze en gigantisch terugnemen in populatie.
Ik verwacht kwaadschiks.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:23 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

Lang verhaal
-knip-
In grote lijnen wat ik ook bedoel.

[ Bericht gewijzigd door Wapperbaard op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:33 ]
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:28 schreef Wapperbaard het volgende:
[..]

Daar ben ik het wel mee eens ja.
Gevarieerd leven op aarde krijgen we niet zomaar stuk.
Zeker over een spanne van duizenden jaren maakt die vervuiling niet meer uit.
De mens zal denk ik ook niet uitsterven maar wel goedschiks of kwaadschiks enorm veranderen in leefwijze en gigantisch terugnemen in populatie.
Ik verwacht kwaadschiks.
QFT.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:47 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
[..]

Je gaat niet in 1 sprong van 1912 naar 2012 wat technologie bereft. Wij hebben al die 'onherstelbare' schade hier ook gehad en 30 jaar later merk je er niets meer van. Moeder natuur is bij lange na niet zo zwak als de hippies die met haar maagdelijkheid dwepen.
Kul, kijk naar Afrika, daar lopen ze met een mobieltje en heeft niemand een telefoon met draadje en draaischijf. Verder worden er in de middle of nowhere hypermoderne fabrieken neergezet om computer chips te maken. Kostprijs van het product gaat boven alles.
How surprising......
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:35 schreef MisterWolf het volgende:
[..]


Kul, kijk naar Afrika, daar lopen ze met een mobieltje en heeft niemand een telefoon met draadje en draaischijf. Verder worden er in de middle of nowhere hypermoderne fabrieken neergezet om computer chips te maken. Kostprijs van het product gaat boven alles.
niet iedereen in Afrika heeft een telefoon, geen mobieltje en zelfs geen exemplaar met een draaischijf. Er zijn nog altijd miljoenen Afrikanen die minimaal 2 uur moeten lopen voor iets wat in de verste verte op een telefoon lijkt. Hetzelfde geldt voor een waterput/bron/tank.
Onze oude computers staan in Zuid-Afrika te draaien, maar alleen in grote steden.
Er zijn nogsteeds talloze projecten gaande om op tal van plaatsen in Afrika uberhaupt te werken aan basisvoorzieningen (nog niet eens volgende westerse standaarden).

Die fabrieken in de middle of blobwhere helpen zeker wat voor de werkgelegenheid, maar daarmee heb je het ook gehad.

Nigeria is een grote puinzooi. Bodemverontreiniging is gigantisch. Maar ja, dat weegt natuurlijk niet echt op tegen de prijs aan de pomp in Nederland.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:27 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
[..]

Tja, 10 km onder de grond is het 1000 graden en stik je de moord, who cares? Ik gebruikte bewust "merk", ik beweer niet dat het er niet is maar als je er niets van merkt wat maakt het dan uit?
En geef eens een lijstje van die gruwelijke water-veronteiniging? Hier en daar zitten er een beetje te veel meststoffen in zodat de algen wat extreem groeien maar dan heb je het wel weer gehad.
Ik merk hier op zich niets van, laten we zeggen, de olievervuiling in de Golf van Mexico of de gevolgen van de ramp in Tsjernobyl of het gebruik van Agent Orange in Vietnam, maar dat betekent niet dat het geen invloed op ons als mens heeft. Uiteindelijk komt veel van die rotzooi altijd in onze voedselketen terecht. Moeder natuur herstelt zich op termijn wel, maar de invloed op mens en dier is catastrofaal.

Gelukkig hebben wij de media om ons te doen geloven dat alles in orde is...

http://www.youtube.com/watch?v=hqG9C8lPm6k

http://www.youtube.com/watch?v=CYnDw1ReVhw

[ Bericht gewijzigd door DemureStoic op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:50 ]
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:23 schreef Voulge het volgende:
[..]
Wij hebben de Veluwe, Duinen, strand en de wadden. Dus wij zijn daar net zo goed mee omgegaan. Denk zelfs beter(Nederland dan).
De Veluwe is het resultaat van overbegrazing door schapen, de duinen, het strand en de wadden hebben we allemaal aangelegd door golfbrekers te bouwen en zand op te spuiten.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:45 schreef DemureStoic het volgende:
[..]
Ik merk hier op zich niets van, laten we zeggen, de olievervuiling in de Golf van Mexico of de gevolgen van de ramp in Tsjernobyl of het gebruik van Agent Orange in Vietnam, maar dat betekent niet dat het geen invloed op ons als mens heeft. Uiteindelijk komt veel van die rotzooi altijd in onze voedselketen terecht. Moeder natuur herstelt zich op termijn wel, maar de invloed op mens en dier is catastrofaal.

Gelukkig hebben wij de media om ons te doen geloven dat alles in orde is...

http://www.youtube.com/watch?v=hqG9C8lPm6k

http://www.youtube.com/watch?v=CYnDw1ReVhw
Ik hoor in de media voornamelijk veel lawaai over hoe kut het wel niet gaat met het milieu. En dan kijk ik om mij heen en kan ik alleen maar zien dat het een stuk beter gaat dan 20 jaar geleden.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:37 schreef davidoffie het volgende:
[..]


Vergeet niet dat de mens evolueert in aanpassingen in zijn leefomgeving en denkwijze! dus dat zal wel los lopen op de zogenaamde nieuwe planeet (of misschien deze)
dat heeft de mensheid altijd gedaan ja.
Maar de mensheid (westen) sinds de industriele revolutie is niet meer dezelfde als voorheen. Daarvoor leefde de mensheid veel dichter bij de natuur.
Tegenwoordig is het enige wat nog enigszins in de buurt komt van de natuur qua kennis de padvinderij en een handvol jagers/stropers.
De rest is in paniek en volledig onthand als de stroom uitvalt of de waterleiding bevriest.
We leven teveel in een geasfalteerde wereld vol met betonnen gebouwen, maar kunnen amper zelf vuur maken zonder aansteker en aanmaakblokjes.
Daarom is de stap naar evolutie (zoals voorheen) een stuk groter geworden. We kunnen het immers niet meer zo goed als vroeger?
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:14 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
[..]

Ik hoor in de media voornamelijk veel lawaai over hoe kut het wel niet gaat met het milieu. En dan kijk ik om mij heen en kan ik alleen maar zien dat het een stuk beter gaat dan 20 jaar geleden.
maar is dat een representatief beeld voor het grotere plaatje?
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:14 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
[..]

Ik hoor in de media voornamelijk veel lawaai over hoe kut het wel niet gaat met het milieu. En dan kijk ik om mij heen en kan ik alleen maar zien dat het een stuk beter gaat dan 20 jaar geleden.
En... hoe komt dat?

Omdat er flink ingegrepen is misschien?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:27 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
[..]

Tja, 10 km onder de grond is het 1000 graden en stik je de moord, who cares? Ik gebruikte bewust "merk", ik beweer niet dat het er niet is maar als je er niets van merkt wat maakt het dan uit?
En geef eens een lijstje van die gruwelijke water-veronteiniging? Hier en daar zitten er een beetje te veel meststoffen in zodat de algen wat extreem groeien maar dan heb je het wel weer gehad.
Een maat van mij werkt bij een bodemsaneringsbedrijf en die heeft er een goede boterham aan.
Je moest eens weten hoeveel gif er in de bodem en rivierslib zit door bijvoorbeeld lekkende stookolietanks in en boven de grond of dumpen door bedrijven in het verleden toen de regels nog niet zo streng waren.
Dat kan dan gaan om asbest, olie maar ook om zeer schadelijke chemicaliën bijvoorbeeld een bedreiging vormen voor het grondwater.
Zat plekken waar niet eens gebouwd mag worden en mensen met beschermende kleding moeten rondlopen als er gegraven word.
Het kost kapitalen om te reinigen als het überhaupt al mogelijk is.
Een enkel voorbeeld wbt het water waar ik zelf tijdens het vissen mee te maken kreeg is dat veel zoet water vissen flinke tumoren hebben.
Het gaat dus echt niet alleen maar om wat kunstmest.
34  van 34 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia34
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend57
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken22
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden