Kamermeerderheid wil vrije dag bij Elfstedentocht

Nederland • Geschreven door Novum op 07-02-2012 @ 08:41
print 

Een ruime Kamermeerderheid vindt dat scholen hun deuren moeten sluiten als er een Elfstedentocht komt op een doordeweekse dag. Veel partijen vinden dat juist kinderen de 'tocht der tochten' niet mogen missen, schrijft het AD dinsdag.

PVV-leider Geert Wilders wil niet alleen scholieren maar ook de rest van Nederland laten meegenieten van de tocht. Hij wil de dag van de Elfstedentocht uitroepen tot nationale feestdag. "Dan kan iedereen vol trots van een icoon van onze traditie genieten."

Veel andere fracties vinden een nationale feestdag te ver gaan. "De Elfstedentocht is al een spontane nationale feestdag", zegt PvdA-Kamerlid Pierre Heijnen. "Bedrijven en werknemers komen er zelf wel uit of het werk doorgaat of niet."

De Kamer vindt wel dat scholen gemiste lesuren op een later moment moeten inhalen. Het ministerie laat in de krant weten dat 'ijsvrij' niet zomaar kan nu veel ouders werken. Scholen hebben volgens een woordvoerder wel de ruimte om zelf te beslissen over de invulling van lessen.


Bron: Novum


Lees ook:

» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen20
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3


delen | eKudos nujij

5092 views / 80 reacties
Reacties op dit bericht
80  van 80 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
De oplossing: de leerlingen die niet thuis kunnen blijven, op school voor de tv voor een lesje nederlandse cultuur,

De rest thuis les over nederlandse cultuur... Lesuur genoeg denk ik
userIcon
Krijgen we dan ook een dag vrij als het Nederlands elftal moet voetballen o.i.d.?

Wat een populistisch gezeik weer
userIcon
Gewoon naar school laten gaan en daar samen kijken. Mocht het doorgaan op maandag ofzo staat de tv hier op werk vast wel aan, vrij krijg ik echt niet hiervoor
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 07-02-2012 @ 08:48 fotoboek no homepage
userIcon
Wat een faalidee. Als je voor zo'n schaatstochtje vrij moet krijgen, dan moet je helemaal niet janken als mensen in het onderwijs staken voor beter onderwijs.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 07-02-2012 @ 08:49 fotoboek homepage
userIcon
Dit is dan weer een beetje onzinnig.

Zorg er dan liever voor dat Koninginnedag naar vrijdag of maandag verschuift als 30 april op een zater-/zondag valt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 08:49 schreef Ferdo het volgende:
Dit is dan weer een beetje onzinnig.

Zorg er dan liever voor dat Koninginnedag naar vrijdag of maandag verschuift als 30 april op een zater-/zondag valt.
Waarvoor? Zodat je een dag extra vrij hebt?
Dát is pas onzinnig!
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 07-02-2012 @ 08:53 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 08:52 schreef Frank_Peters het volgende:
Ik wil dat Nederland ook vrij krijgt om bij de intocht van Laura te kunnen zijn.
Van wie?

Oh wacht, dat wicht van die langgerekte vakantie met af en toe wat gezei(l)(k) tussendoor zeker?
userIcon
Een Kamermeerderheid leeft in de waan van de dag

Laat die ambtenaren gewoon een vakantiedag opnemen als ze thuis willen blijven! Want dat is ongetwijfeld waar het om gaat...

En wat die scholen betreft: in '85 zat ik op school in de aula live naar de Elfstedentocht te kijken. Daar komen ze heus wel uit op school!
userIcon
Want wie wil er niet 13 uur voor de tv naar ijs en sneeuw zitten kijken....
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 07-02-2012 @ 08:58 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 08:57 schreef E-Lise het volgende:
Want wie wil er niet 13 uur voor de tv naar ijs en sneeuw zitten kijken....
Ik ben liever productief aan het werk, dan naar een stel debielen te kijken op ijzers op het Friese ijs.
userIcon
Sport is het nieuwe heiligdom. Dit idee is natuurlijk debiel. De gemistte uren moeten weer worden ingehaald. Hoe? Wanneer? Wie gaat het betalen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 08:57 schreef E-Lise het volgende:
Want wie wil er niet 13 uur voor de tv naar ijs en sneeuw zitten kijken....
Alleen als 11 schone naakte friezen de elfstede tocht presenteren
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 07-02-2012 @ 09:02 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 08:52 schreef c0nd0r het volgende:
[..]


Waarvoor? Zodat je een dag extra vrij hebt?
Dát is pas onzinnig!
Nee, zodat ons een vrije dag eens níet door de neus wordt geboord. Want sinds wanneer is Koninginnedag ineens een dag éxtra vrij?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 08:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik ben liever productief aan het werk, dan naar een stel debielen te kijken op ijzers op het Friese ijs.
Ik zie wel bij het nieuws wie gewonnen heeft.
userIcon
Tssk. Zo komen we nooit aan die 1040 uur natuurlijk
userIcon
quote:
Veel andere fracties vinden een nationale feestdag te ver gaan.
dat vinden ze alleen maar omdat het van de PVV komt
userIcon
....en 6 februari word er gestaakt voor bezuinigingen in passend onderwijs en dan is het een schande dat er geen les gegeven word .
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:02 schreef Inscriviti het volgende:
[..]


Alleen als 11 schone naakte friezen de elfstede tocht presenteren
Je zet ze toch niet buiten in de vrieskou he?
Dat van nationale feestdag is natuurlijk een zeer slechte zaak. Stel dat je bijvoorbeeld iemand bent die niet van koude houdt en al helemaal niet van op de bank achter de tv schaatsen zitten kijken. Die moet dus verplicht een vrije dag krijgen omdat meneer Wilders het zo belangrijk vindt. Laat mensen zelf zoveel mogelijk kiezen om vrij te hebben of niet.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 07-02-2012 @ 09:08 fotoboek no homepage
userIcon
Maar minister, moeten deze uren dan ook worden ingehaald? Of is sport belangrijker dan docenten die zich inzetten voor beter onderwijs?
userIcon
Ik heb niks te maken met een elfstedentocht, dit is een fries feestje.

Ik vind het vreemd, bevrijdingsdag is geen nationale feestdag, waarom maken ze zich hier niet sterk voor?
userIcon
Wat een onzin, bovendien gaat ie er niet komen als er net nog een veegmachine + bestuurder zomaar even door het ijs is gezakt, het ijs zit vol wakken die ook niet meer dichtvriezen door de sneeuw: einde oefening.

Als er geen sneeuw gevallen was, dan hadden we nu een tocht gehad.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 08:45 schreef Deadre het volgende:

[..]


maar wel lekker filnk bezuinigen op Nederlande cultuur grootste hypocriete balhaar
Een drol op een plank schijten en daar verf overheen gieten is geen kunst, dat is vies. Net zo als een vloertje pindakaas zonde van de pindakaas is.
Nou...wil best vrij .. maar wel betaald dan... en eigenlijk het liefst de dag erna ook nog...om bij te komen...

Wil dat wel eens zien... Hoeveel mensen kunnen ze daar kwijt in Friesland eigenlijk?
Als heel Nederland daarheen moet....
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:04 schreef JerryLee het volgende:
....en 6 februari word er gestaakt voor bezuinigingen in passend onderwijs en dan is het een schande dat er geen les gegeven word .
Dan doen we de 11 steden op 6 februari, win/win... Oh! kut het is nu al 7 februari.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 07-02-2012 @ 09:15 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:04 schreef Salatrel het volgende:

[..]
dat vinden ze alleen maar omdat het van de PVV komt
Niet vanwege het gegeven dat het nogal absurd is om een dag vrij te geven voor een schaatstocht die voor veel mensen minstens 100 kilometer van hun bed ligt en waar ze niet meer binding mee hebben dan het bekijken ervan op tv?
Laura... ?? hahaha
zat even aan die van GTST te denken....


userIcon
Goed idee.. dan kan ik de hele dag in mijn bed blijven liggen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:16 schreef Dyzajn het volgende:
Laura... ?? hahaha
zat even aan die van GTST te denken....


Niet schaatsmeisje zeilmeisje?
In dat geval wil ik met carnaval vrij! Voor een brabander als ik is dat ook van cultureel belang...maarja, mijn baas trapt er maar niet in
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 07-02-2012 @ 09:21 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:18 schreef cloontjevan... het volgende:
[..]

Niet schaatsmeisje zeikmeisje?
Ja, inderdaad.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:13 schreef Dyzajn het volgende:
Nou...wil best vrij .. maar wel betaald dan... en eigenlijk het liefst de dag erna ook nog...om bij te komen...

Wil dat wel eens zien... Hoeveel mensen kunnen ze daar kwijt in Friesland eigenlijk?
Als heel Nederland daarheen moet....
ALS het door gaat, dan ga ik dus ook gewoon lekker via de TV kijken. De NOS zal er vast goed verslag van doen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:15 schreef cloontjevan... het volgende:
[..]

Dan doen we de 11 steden op 6 februari, win/win... Oh! kut het is nu al 7 februari.
6maart ,sorry

http://nos.nl/artikel/337971-nieuwe-staking-onderwijs.html
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 07-02-2012 @ 09:31 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:21 schreef EnterDutchman het volgende:
In dat geval wil ik met carnaval vrij! Voor een brabander als ik is dat ook van cultureel belang...maarja, mijn baas trapt er maar niet in
Dat volksfeest schoot me ook net te binnen, inderdaad. De meeste Friezen en Brabanders hebben immers net zoveel binding met carnaval als Brabanders en Limburgers met de Elfstedentocht.
userIcon
quote:
PVV-leider Geert Wilders wil niet alleen scholieren maar ook de rest van Nederland laten meegenieten van de tocht. Hij wil de dag van de Elfstedentocht uitroepen tot nationale feestdag. "Dan kan iedereen vol trots van een icoon van onze traditie genieten."
Weet je wat dat onze economie kost Geert? Die krijgen Henk & Ingrid keihard terug.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:12 schreef Henno het volgende:
Wat een onzin, bovendien gaat ie er niet komen als er net nog een veegmachine + bestuurder zomaar even door het ijs is gezakt, het ijs zit vol wakken die ook niet meer dichtvriezen door de sneeuw: einde oefening.

Als er geen sneeuw gevallen was, dan hadden we nu een tocht gehad.
Jij weet het beter dan de rayonhoofden denk ik
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat volksfeest schoot me ook net te binnen, inderdaad. De meeste Friezen en Brabanders hebben immers net zoveel binding met carnaval als Brabanders en Limburgers met de Elfstedentocht.
Carnaval kan mij anders ook gestolen worden.
weer blauw
userIcon
quote:
De Kamer vindt wel dat scholen gemiste lesuren op een later moment moeten inhalen. Het ministerie laat in de krant weten dat 'ijsvrij' niet zomaar kan nu veel ouders werken. Scholen hebben volgens een woordvoerder wel de ruimte om zelf te beslissen over de invulling van lessen.
Zet gewoon een tv neer in de aula van de school en kijk die tocht met de kids op school.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:09 schreef KlappernootatWork het volgende:
Ik heb niks te maken met een elfstedentocht, dit is een fries feestje.

Ik vind het vreemd, bevrijdingsdag is geen nationale feestdag, waarom maken ze zich hier niet sterk voor?
Dit dus. Stelletje hypocriete opportunisten.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:12 schreef cloontjevan... het volgende:
[..]

Een drol op een plank schijten en daar verf overheen gieten is geen kunst, dat is vies. Net zo als een vloertje pindakaas zonde van de pindakaas is.
Je hebt een heel erg beperkt beeld van kunst. Kunst is niet alleen maar kunst als je het mooi vindt, direct ziet wat het moet voorstellen, voorgekauwd krijgt wat er mee bedoelt wordt of er maar één uitleg bij mogelijk is.

En die elfstedentocht kan me verder gestolen worden.
userIcon
Nou top! Ik bepaal liever zelf wanneer ik vrij neem.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:56 schreef suizebol het volgende:
Heb ook ooit nog Ajax - Gremio gekeken op de basisschool, is me meer bijgebleven dan al die andere schooldagen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:06 schreef gias het volgende:
[..]


Nee, want schaatsen is een bagger sport. Voetbal zit wel echt in de cultuur en daar is nederland uniek mee.
bovendien komt de EK/WK nauwelijks voor. dat kansloze schaatsen helaas elke winter.
Zo lees ik het! Ok, ff serieuse knorrepot. Gun iedereen zijn pleziertje...
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:37 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Carnaval kan mij anders ook gestolen worden.
weer blauw
Laat me raden, je komt (van oorsprong) van boven de rivieren en hebt nog nooit in oeteldonk(den bosch) carnaval geviert?
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:02 schreef Inscriviti het volgende:
[..]


Alleen als 11 schone naakte friezen de elfstede tocht presenteren
nou ja ok, naakt hoeft dan ook weer niet met deze temperaturen

Sure dagje de Nederlandse economie plat, kost maar 2 miljard euro maar dan heb je ook niets. En we hebben toch bakken met poen over.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:51 schreef Wa3ra het volgende:
Nou top! Ik bepaal liever zelf wanneer ik vrij neem.
gelijk heb je , we mogen nog steeds zélf bepalen waar we onze vrije dag aan besteden.
Welke partijen gaat dit over? Van de PvdA en PVV begrijp ik het, die hebben weinig met de economie en het landsbelang, maar er moeten haast wel fatsoenlijke partijen bijzitten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:02 schreef Inscriviti het volgende:
[..]


Alleen als 11 schone naakte friezen de elfstede tocht presenteren
Friezinnen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:12 schreef EnterDutchman het volgende:
[..]


Laat me raden, je komt (van oorsprong) van boven de rivieren en hebt nog nooit in oeteldonk(den bosch) carnaval geviert?
Nee ik ben een geboren en getogen brabantse, hetzelfde geldt voor mijn ouders en grootouders. En iedereen denkt dat de plaats waar zij het vieren de beste is.... nog zoiets. Ik vind er niks an, dat kan ook toch.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:04 schreef Salatrel het volgende:

[..]
dat vinden ze alleen maar omdat het van de PVV komt
Een andere partij stelt dan ook niet voor om een schaatstocht, die eens in de zoveel jaar maar doorgaat en ook nog altijd op verschillende data, uit te roepen tot nationale feestdag. Hoe dankt de PVV, dat bedrijven dat kunnen plannen? En sowieso: wat is het volgende? Nationale feestdag als het Nederlands honkbalteam wereldkampioen wordt, of het dames waterpolo team Olympisch kampioen?

Nationalistisch populistisch gelul,

En ja: ik ben een groot liefhebber van de elfstedentocht. Maar laat scholen, werkgevers en werknemers in vredesnaam zelf uitmaken, of ze wel of geen vrij nemen. Ik dacht, dat rechts zo tegen overheidsbemoeienis was?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:11 schreef TR_Blunt het volgende:
Prima, maar alleen dan vrij voor Friezen...

Altijd lopen zeiken op de friezen maar zodra er een eventuele elfstedentocht is, springen al die hollanders op de frieze "bandwagon"

Dus nederlanders gewoon lekker doorwerken.
Guttegut, zielig figuur. Friezen zijn hollanders. We hebben het hier over een provincie mongool. Doe niet of je beter bent dan anderen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:53 schreef TGT2 het volgende:
[..]


Guttegut, zielig figuur. Friezen zijn hollanders. We hebben het hier over een provincie mongool. Doe niet of je beter bent dan anderen.
Friezen zijn geen Hollanders. Net zo min als Groningers, Drenten, Flevolanders, Overijsselaren, Gelderlanders, Utrechters, Zeeuwen, Brabanders en Limburgers. Holland is twee provincies in het westen van Nederland. De arrogantie van westerlingen, dat we allemaal Hollanders zijn
vind het op zich wel wat hebben.
straks krijgen we ook allemaal op het suikerfeest een vrije dag als heel Nederland, dus waarom ook gewoon niet tijdens de elfstedentocht?

Het is een zeldzame traditie in Nederland. Vroeger keek ik ook altijd de hele dag naar de tocht. Nooit meegedaan, maar het hoort er toch wel bij.
Eerst zelf schaatsen etc. en dan lekker warm met een kop chocolademelk ofzo w/e voor de buis kijken naar de tocht.
Al jaren is de tocht niet meer gereden, en alleen de wat oudere generaties (20+) weet en kent het nog een beetje denk ik. De rest niet meer.
Maar met name de generatie die nu in Den Haag zit kent het nog wel, vandaar misschien het sentiment en de nostaltie, vandaar deze kamermeerderheid.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:01 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Friezen zijn geen Hollanders. Net zo min als Groningers, Drenten, Flevolanders, Overijsselaren, Gelderlanders, Utrechters, Zeeuwen, Brabanders en Limburgers. Holland is twee provincies in het westen van Nederland. De arrogantie van westerlingen, dat we allemaal Hollanders zijn


Echt kansloos. Ik vind het maar raar dat mensen hierop zeiken. Is toch mooi? Iedereen massaal naar friesland om te gaan kijken. Lekker langs te kant chillen. Zelf een beetje schaatsen. Soort koninginnedag in de kou. Lijkt me harstikke leuk
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:04 schreef ansitermiet het volgende:
vind het op zich wel wat hebben.
straks krijgen we ook allemaal op het suikerfeest een vrije dag als heel Nederland, dus waarom ook gewoon niet tijdens de elfstedentocht?

Het is een zeldzame traditie in Nederland. Vroeger keek ik ook altijd de hele dag naar de tocht. Nooit meegedaan, maar het hoort er toch wel bij.
Eerst zelf schaatsen etc. en dan lekker warm met een kop chocolademelk ofzo w/e voor de buis kijken naar de tocht.
Al jaren is de tocht niet meer gereden, en alleen de wat oudere generaties (20+) weet en kent het nog een beetje denk ik. De rest niet meer.
Maar met name de generatie die nu in Den Haag zit kent het nog wel, vandaar misschien het sentiment en de nostaltie, vandaar deze kamermeerderheid.
Als werkgevers en werknemers per bedrijf samen beslissen die dag vrij te nemen: prima. Snipperdagen opnemen en klaar. Scholen vrij? Als bestuur en MR daar akkoord mee gaan: prima. Uren later weer inhalen en klaar.

Maar geen nationale feestdag maken van een schaatstocht, die maar eens in de zoveel jaar gereden wordt en ook nog niet eens een nationale gebeurtenis is.

Eerst 5 mei maar eens promoveren tot nationale feestdag. Zo goed als elk land viert zijn onafhankelijkheid of vrijheid, behalve Nederland.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:06 schreef TGT2 het volgende:
[..]




Echt kansloos. Ik vind het maar raar dat mensen hierop zeiken. Is toch mooi? Iedereen massaal naar friesland om te gaan kijken. Lekker langs te kant chillen. Zelf een beetje schaatsen. Soort koninginnedag in de kou. Lijkt me harstikke leuk
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:06 schreef TGT2 het volgende:
[..]




Echt kansloos. Ik vind het maar raar dat mensen hierop zeiken. Is toch mooi? Iedereen massaal naar friesland om te gaan kijken. Lekker langs te kant chillen. Zelf een beetje schaatsen. Soort koninginnedag in de kou. Lijkt me harstikke leuk
Nogmaals: Niet alle Nederlanders zijn Hollanders en voelen zich dat al helemaal niet.
userIcon
Iedereen heeft hier altijd de mond vol over de Nederlandse cultuur. Nou Nederlandser krijg je het niet en zo vaak komt dit niet voor. Wat boeit die ene vrije dag nou in het jaar, gewoon lekker massaal met z'n allen de Elfstedentocht kijken met een glas warme chocomel en erwtensoep, hoppa. Leren en werken kun je de rest van het jaar nog genoeg doen, de wereld stort echt niet in.

quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:53 schreef hendrik64 het volgende:
[..]

En ja: ik ben een groot liefhebber van de elfstedentocht. Maar laat scholen, werkgevers en werknemers in vredesnaam zelf uitmaken, of ze wel of geen vrij nemen. Ik dacht, dat rechts zo tegen overheidsbemoeienis was?
In het geval van scholen kunnen ze dat niet zelf bepalen. Je kunt niet zeggen: de ene school wel, de andere niet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 08:46 schreef el_burro het volgende:
Krijgen we dan ook een dag vrij als het Nederlands elftal moet voetballen o.i.d.?

Wat een populistisch gezeik weer
Goed plan!
userIcon
""Bedrijven en werknemers komen er zelf wel uit of het werk doorgaat of niet."

He baas, ik wil morgen vrij om naar de elfstedentocht te kijken.
-Dacht ik niet jongen.
Okay.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:23 schreef RickT het volgende:
Iedereen heeft hier altijd de mond vol over de Nederlandse cultuur. Nou Nederlandser krijg je het niet en zo vaak komt dit niet voor. Wat boeit die ene vrije dag nou in het jaar, gewoon lekker massaal met z'n allen de Elfstedentocht kijken met een glas warme chocomel en erwtensoep, hoppa. Leren en werken kun je de rest van het jaar nog genoeg doen, de wereld stort echt niet in.

[..]


In het geval van scholen kunnen ze dat niet zelf bepalen. Je kunt niet zeggen: de ene school wel, de andere niet.
Als je dan toch de Nederlandse cultuur wil eren serveer dan snert met pannenkoeken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:03 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Ik zie wel bij het nieuws wie gewonnen heeft.
Waarschijnlijk tot in den treuren
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:23 schreef RickT het volgende:
Iedereen heeft hier altijd de mond vol over de Nederlandse cultuur. Nou Nederlandser krijg je het niet en zo vaak komt dit niet voor. Wat boeit die ene vrije dag nou in het jaar, gewoon lekker massaal met z'n allen de Elfstedentocht kijken met een glas warme chocomel en erwtensoep, hoppa. Leren en werken kun je de rest van het jaar nog genoeg doen, de wereld stort echt niet in.

[..]


In het geval van scholen kunnen ze dat niet zelf bepalen. Je kunt niet zeggen: de ene school wel, de andere niet.
Ja hoor, dat kan heel goed. In mijn geboortedorp zijn 6 basisscholen. 4 x RK, 1 x protestants christelijk en 1 x openbaar. Met de kermis van vorig jaar hadden alle kinderen van de katholieke scholen vrij, maar de kinderen van de openbare en christelijke school moesten gewoon naar school. Een schoolbestuur is vrij, om naast de reguliere vakanties een aantal zelf in te vullen dagen per jaar vrij te geven.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 08:48 schreef JeMoeder het volgende:
Wat een faalidee. Als je voor zo'n schaatstochtje vrij moet krijgen, dan moet je helemaal niet janken als mensen in het onderwijs staken voor beter onderwijs.
Iets puur nederlands, wat sinds 1997 niet meer is voorgekomen. Ik vind wel dat iedereen dat mee mag maken, die ene dag in de 15 jaar mist echt niemand, en het is een ervaring die je anders misschiennooit meer krijgt.
userIcon
Wat een onzin weer zeg...
Duffe wilders weer

Maar oh wee als huisartsen staken...

Wat een kutje is die blonde haatkuif ook...
userIcon
Nederland is nog te bescheten een vrije dag te geven op 5 mei.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:45 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Nee ik ben een geboren en getogen brabantse, hetzelfde geldt voor mijn ouders en grootouders. En iedereen denkt dat de plaats waar zij het vieren de beste is.... nog zoiets. Ik vind er niks an, dat kan ook toch.
Je mag carnaval niet leuk vinden, dat respecteer ik...maar het wil niet zeggen dat in het dorp waar je woont het beste is om carnaval te vieren. Ik kom persoonlijk uit Esch (ken je waarschijnlijk niet) maar daar is het ook geen ene zak aan...
userIcon
Gewoon op zondag die schaatstocht houden. Dan zitten er geen kinderen op school en werken er niet al te veel mensen in bedrijven. Ziedaar: een vrije dag.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:10 schreef EnterDutchman het volgende:
[..]


Je mag carnaval niet leuk vinden, dat respecteer ik...maar het wil niet zeggen dat in het dorp waar je woont het beste is om carnaval te vieren. Ik kom persoonlijk uit Esch (ken je waarschijnlijk niet) maar daar is het ook geen ene zak aan...
Hier is er ook geen zak aan, optocht is meer een parade van lokale bedrijven. Maar ik had het over de plaats waar je carnaval viert niet je woonplaats.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:40 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]


Iets puur nederlands, wat sinds 1997 niet meer is voorgekomen. Ik vind wel dat iedereen dat mee mag maken, die ene dag in de 15 jaar mist echt niemand, en het is een ervaring die je anders misschiennooit meer krijgt.
Hoe zie jij dat eigenlijk voor je? Het bedrijfsleven kan dit toch nooit voorbereiden. Weet je wat het kost, om een bedrijf een dag stil te leggen? En dan ook nog plotseling en landelijk?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:18 schreef cloontjevan... het volgende:
[..]

Niet schaatsmeisje zeilmeisje?
nee, tasjesdiefmeisje
uhhhhhhhhhhhm cracp
80  van 80 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen20
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden