'Nederlands spoornetwerk blijft kwetsbaar'

Nederland • Geschreven door Novum op 07-02-2012 @ 08:27 - gepost door Erik (JeMoeder)
print 

Het Nederlandse spoornetwerk blijft kwetsbaar voor extreme weersomstandigheden. Dat schrijft minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) in een brief aan de Tweede Kamer. Ze geeft daarin tekst en uitleg geeft over de problemen op het spoor door het winterweer.

Schultz vindt dat de getroffen maatregelen niet betrouwbaar genoeg waren en dat de communicatie te wensen overliet. Zondag en maandag ging dat door een aangepaste dienstregeling een stuk beter.

De minister gaat analyseren 'welke mogelijkheden er zijn om ook onder extreme meteo-omstandigheden tot een constantere betrouwbaarheid van het systeem te komen.' Daarbij roept ze onder meer de hulp in van een internationaal expert. "Ik wil leren van andere landen", schrijft ze.


'Nederlands spoornetwerk blijft kwetsbaar' (Foto: Novum)


Bron: Novum


Lees ook:

» 07/02 NS laat hele week minder intercity's rijden23
» 06/02 'Geen bonus voor NS en ProRail'44
» 06/02 Geen problemen op het spoor24
» 06/02 NS verwacht volle treinen, meer overstappen24


delen | eKudos nujij

3183 views / 36 reacties
Reacties op dit bericht
36  van 36 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Er staat ook een buitensporig vergrootglaas op.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 08:31 schreef ultimasnake2 het volgende:
Extreem weer? Sorry hoor, maar hier is niets extreems aan. Het heeft 1 dag gesneeuwd en de rest van de tijd is het koud gebleven. Hier is niets extreems aan, het is zelfs nog niet koud genoeg voor en elfsteden tocht en vorig jaar sneeuwde het dagen achter elkaar.....
Er is al een hele week sprake van zeer strenge vorst, dat komt niet vaak voor. Best extreem dus. Maar goed op fok zitten de kenners, niet bij het KNMI
En de elfstedentocht was nog nooit zo dichtij dus ook dat klopt niet.
Analyseren, evalueren en dan weer boven op de stapel.
Meer is het niet.
De problemen eens echt aanpakken (luisteren naar de werkvloer)
staat niet in de agenda van de managers.
userIcon
Flikker toch op met je "extreme omstandigheden"! Een week geleden viel er 5 cm sneeuw en de NS heeft nog steeds problemen! Net als bij zon, regen, bladertjes, Koninginnedag of andere pietluttigheden
1. Er waren geen extreme omstandigheden
2. Wat gaat de minister doen om het falen van Prorail en NS aan te pakken?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:01 schreef mdeen het volgende:
1. Er waren geen extreme omstandigheden
jawel maar de NS had er wel degelijk op moeten anticiperen.
userIcon
Alle treinen onder de grond, kunnen ze niet meer piepen over bladeren, sneeuw en ander onzin. :D
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:01 schreef mdeen het volgende:
1. Er waren geen extreme omstandigheden
2. Wat gaat de minister doen om het falen van Prorail en NS aan te pakken?


Zucht.... er waren dus WEL extreme (voor Nederlandse begrippen) weersomstandigheden!

Ik (en anderen met mij) heb nu al meerdere keren uitgelegd WAAROM het NL spoornet (hoogstwaarschijnlijk) niet berekend is op dit soort weer. En ook WAAROM het in andere landen met vaker sneeuw en kou wel goed gaat.

Maar goed, argumenten van anderen aannemen en/of eventueel weerleggen is natuurlijk minder leuk dan iedere keer maar het zelfde rond toeteren

Het enige wat de minister moet doen is de top bij NS en prorail met de koppen tegen elkaar rammen en zorgen dat ze de informatievoorziening nu ECHT een keer gaan stroomlijnen. Verder gewoon alle wissels die niet zeker weten uitgerust zijn met fatsoenlijke verwarming in 1 stand zetten en de dienstregeling hier op aanpassen.

Dan maar een sobere dienstregeling vanaf de eerste vlok sneeuw of de eerste nacht vorst, maar dan weet iedereen iig waar hij/zij aan toe is.

Er valt verder -niets- te bespreken met buitenlandse experts want nergens in de koude landen hebben ze zo veel wissels en aftakkingen van spoor als wat we hier hebben....
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:25 schreef Mr.Chippie het volgende:
Alle treinen onder de grond, kunnen ze niet meer piepen over bladeren, sneeuw en ander onzin.
Ha! jij kent de NS nog niet... ze zijn slim genoeg om iets nieuws te verzinnen.

Daar wonen trouwens de mol-mensen
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:31 schreef eymey het volgende:
[..]


Zucht.... er waren dus WEL extreme (voor Nederlandse begrippen) weersomstandigheden!

Ik (en anderen met mij) heb nu al meerdere keren uitgelegd WAAROM het NL spoornet (hoogstwaarschijnlijk) niet berekend is op dit soort weer. En ook WAAROM het in andere landen met vaker sneeuw en kou wel goed gaat.

Maar goed, argumenten van anderen aannemen en/of eventueel weerleggen is natuurlijk minder leuk dan iedere keer maar het zelfde rond toeteren

Het enige wat de minister moet doen is de top bij NS en prorail met de koppen tegen elkaar rammen en zorgen dat ze de informatievoorziening nu ECHT een keer gaan stroomlijnen. Verder gewoon alle wissels die niet zeker weten uitgerust zijn met fatsoenlijke verwarming in 1 stand zetten en de dienstregeling hier op aanpassen.

Dan maar een sobere dienstregeling vanaf de eerste vlok sneeuw of de eerste nacht vorst, maar dan weet iedereen iig waar hij/zij aan toe is.

Er valt verder -niets- te bespreken met buitenlandse experts want nergens in de koude landen hebben ze zo veel wissels en aftakkingen van spoor als wat we hier hebben....
Eindelijk een verstandige post +1

Sinds 1917 is het niet zo koud geweest, dat is dus best wel uniek dit weer....
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:01 schreef mdeen het volgende:
1. Er waren geen extreme omstandigheden
Natuurlijk zijn er wel extreme omstandigheden. Zelfs hier in CH hadden de meeste treinen gisteren in de ochtendspits vertraging, dat komt echt niet vaak voor, en in Nederland is het volgens mij nog kouder dan hier.

Maar goed roeptoeter lekker anderen na zonder zelf na te denken da's wel zo makkelijk, toch?
quote:

2. Wat gaat de minister doen om het falen van Prorail en NS aan te pakken?
Wat ga jij nu doen om je eigen falen aan te pakken?
Maak een landelijke dubbele monorailbaan naar iedere stad en dorp en overal kan minstens één op / uitstapplaats gemaakt worden, dat is stukken goedkoper en efficiënter dan die hele spoorwegentroep.
Ruimte besparend.
Sneller.
Goedkoper in gebruik.
Geen last van sneeuw en ijsvorming omdat de liggende Hbalk de stroomleidin en afnemers overkappen kan.
Geen overwegen en overwegbomen (ahobs).
En nog veel meer voordelen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:01 schreef mdeen het volgende:
1. Er waren geen extreme omstandigheden
2. Wat gaat de minister doen om het falen van Prorail en NS aan te pakken?
Je weet het: evenveel geld uitgeven wat de zwitsers uitgeven....
In onze dromen dan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:31 schreef eymey het volgende:
[..]


Zucht.... er waren dus WEL extreme (voor Nederlandse begrippen) weersomstandigheden!

Ik (en anderen met mij) heb nu al meerdere keren uitgelegd WAAROM het NL spoornet (hoogstwaarschijnlijk) niet berekend is op dit soort weer. En ook WAAROM het in andere landen met vaker sneeuw en kou wel goed gaat.

Maar goed, argumenten van anderen aannemen en/of eventueel weerleggen is natuurlijk minder leuk dan iedere keer maar het zelfde rond toeteren

Het enige wat de minister moet doen is de top bij NS en prorail met de koppen tegen elkaar rammen en zorgen dat ze de informatievoorziening nu ECHT een keer gaan stroomlijnen. Verder gewoon alle wissels die niet zeker weten uitgerust zijn met fatsoenlijke verwarming in 1 stand zetten en de dienstregeling hier op aanpassen.

Dan maar een sobere dienstregeling vanaf de eerste vlok sneeuw of de eerste nacht vorst, maar dan weet iedereen iig waar hij/zij aan toe is.

Er valt verder -niets- te bespreken met buitenlandse experts want nergens in de koude landen hebben ze zo veel wissels en aftakkingen van spoor als wat we hier hebben....
vriend, je kan aannemen dat mdeen er meer verstand van heeft dan je denkt. Hoe komt het toch dat in Belgie dezelfde weersomstandigheden waren en vervolgens geen problemen?

En koude landen niet zoveel spoor en vertakkingen? U zegt? We hebben in Nederland nu eigenlijk ons spoornet uitgeroeid. Je weet hopelijk dat in Zwitserland, brrr koud, meer spoor per inwoner ligt dan hier?
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:31 schreef eymey het volgende:
[..]


Zucht.... er waren dus WEL extreme (voor Nederlandse begrippen) weersomstandigheden!

Ik (en anderen met mij) heb nu al meerdere keren uitgelegd WAAROM het NL spoornet (hoogstwaarschijnlijk) niet berekend is op dit soort weer. En ook WAAROM het in andere landen met vaker sneeuw en kou wel goed gaat.

Maar goed, argumenten van anderen aannemen en/of eventueel weerleggen is natuurlijk minder leuk dan iedere keer maar het zelfde rond toeteren

Het enige wat de minister moet doen is de top bij NS en prorail met de koppen tegen elkaar rammen en zorgen dat ze de informatievoorziening nu ECHT een keer gaan stroomlijnen. Verder gewoon alle wissels die niet zeker weten uitgerust zijn met fatsoenlijke verwarming in 1 stand zetten en de dienstregeling hier op aanpassen.

Dan maar een sobere dienstregeling vanaf de eerste vlok sneeuw of de eerste nacht vorst, maar dan weet iedereen iig waar hij/zij aan toe is.

Er valt verder -niets- te bespreken met buitenlandse experts want nergens in de koude landen hebben ze zo veel wissels en aftakkingen van spoor als wat we hier hebben....
Ja, +-5 cm sneeuw is echt buitenproportioneel! Potverdikkie zeg.. Sneeuwstorm van de eeuw. Het is gewoon te belachelijk dat de zaken hier kennelijk zo slecht geregeld zijn dat de gehele avond geen treinen rijden, dat kan en MAG niet gebeuren! En nu een hele week een uitgeklede dienstregelen ? WTF ? waar slaat dat nou in godsnaam op ?

Hoe moeilijk is het OM EEN WISSEL TE VERWARMEN ik vat het niet, die 4k euro per jaar die ik betaal om als vee vervoerd te worden daar heb je vast wel 2 of 3 wisseltjes voor.

Kut NS.. incompetentie ten top. hele boel maar ontslaan.. "de treinen rijden volgens plan" .. wtf ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 08:36 schreef Spoormanie het volgende:
Analyseren, evalueren en dan weer boven op de stapel.
Meer is het niet.
De problemen eens echt aanpakken (luisteren naar de werkvloer)
staat niet in de agenda van de managers.
en als het er wel staat is er geen geld voor. We wijzen naar Den Haag...
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:24 schreef Kevin24 het volgende:
[..]


Ja, +-5 cm sneeuw is echt buitenproportioneel! Potverdikkie zeg.. Sneeuwstorm van de eeuw. Het is gewoon te belachelijk dat de zaken hier kennelijk zo slecht geregeld zijn dat de gehele avond geen treinen rijden, dat kan en MAG niet gebeuren! En nu een hele week een uitgeklede dienstregelen ? WTF ? waar slaat dat nou in godsnaam op ?

Hoe moeilijk is het OM EEN WISSEL TE VERWARMEN ik vat het niet, die 4k euro per jaar die ik betaal om als vee vervoerd te worden daar heb je vast wel 2 of 3 wisseltjes voor.
een wissel kost ongeveer 1 miljoen.

quote:

Kut NS.. incompetentie ten top. hele boel maar ontslaan.. "de treinen rijden volgens plan" .. wtf ?
De treinen doen het gewoon.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:20 schreef groenbladje het volgende:
[..]


vriend, je kan aannemen dat mdeen er meer verstand van heeft dan je denkt. Hoe komt het toch dat in Belgie dezelfde weersomstandigheden waren en vervolgens geen problemen?

En koude landen niet zoveel spoor en vertakkingen? U zegt? We hebben in Nederland nu eigenlijk ons spoornet uitgeroeid. Je weet hopelijk dat in Zwitserland, brrr koud, meer spoor per inwoner ligt dan hier?
Dan rijden er ook minder treinen lijkt mijn in CH. Maar moeten wij ook zoveel investeren voor die paar dagen sneeuw die we in NL hebben. Accepteer het gewoon . stond ook 800 km file op de weg .
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 09:31 schreef eymey het volgende:
[..]


Zucht.... er waren dus WEL extreme (voor Nederlandse begrippen) weersomstandigheden!
10 graden vorst en 10 cm sneeuw kan geen extreme weersomstandigheden genoemd worden.

quote:
Dan maar een sobere dienstregeling vanaf de eerste vlok sneeuw of de eerste nacht vorst, maar dan weet iedereen iig waar hij/zij aan toe is.
Ja. Geweldig. Laat maar zien dat je incompetent bent. Ik geen grif toe dat men er niet op voorbereid is, maar dat is slecht en moet je niet willen accepteren. Je moet je er op voorbereiden en je moet gewoon door kunnen rijden. NS (en Prorail als beul) brengt zichzelf hiermee gewoon naar de slachtbank. Vroeger was het spoor het alternatief bij slecht weer omdat je op de weg niet kon zijn. Nu is het spoor ook geen alternatief meer. Het stort geheel in elkaar.

En zelfs nu is NS niet in staat om a) alle treinen te rijden en b) die treinen die ze rijden langer te rijden dan normaal om tenminste de reizigers te vervoeren. Komt nog bij dat ze voor stoptreinen nu de "vol" norm hebben, wat betekent dat de treinen op vol gepland worden en als er minder treinen rijden ze nu overvol zitten.

NS: fail, fail, fail.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:32 schreef Lemansue het volgende:
[..]


Dan rijden er ook minder treinen lijkt mijn in CH. Maar moeten wij ook zoveel investeren voor die paar dagen sneeuw die we in NL hebben. Accepteer het gewoon . stond ook 800 km file op de weg .
Ja accepteren, dat kan, maar ondertussen staat wel half Nederland op hun achterste poten. Ik accepteer het wel, dat falen, maar ik zal niet kunnen oordelen over de acceptatie van de rest.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:27 schreef groenbladje het volgende:
[..]


een wissel kost ongeveer 1 miljoen.

[..]


De treinen doen het gewoon.
Ja maar een wisselverwarming ? zijn zat mensen die voor 10 euro per uur met een gasbrandertje bij belangrijke wissels willen staan denk :0)

Ohja ? vrijdag ook? zag er zat stilstaan op Amsterdam Centraal. En deze week hele week maar halve treinen, terwijl het al super druk is in de spits is het nu lekker iets drukker.... En waarom? ik zou het niet weten, misschien bezuinigingen? lekker minder treinen laten rijden = minder betalen maar wel hetzelfde aantal mensjes vervoeren.

Tijd dat we wat treinen in de fik gaan steken en het NS en Prorail gebouw bestormen voor een normale en goede dienstregeling. POwah to the people!
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 08:35 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Er is al een hele week sprake van zeer strenge vorst, dat komt niet vaak voor. Best extreem dus. Maar goed op fok zitten de kenners, niet bij het KNMI
En de elfstedentocht was nog nooit zo dichtij dus ook dat klopt niet.
Als je jaarlijks 1 á 2 miljard krijgt voor onderhoud v/d rails e.d. vind ik dat er bij 5cm sneeuw en een week -10 geen buitensporig oponthoud mag zijn.
Vorig jaar een stukje gezien over NL en BE. Ligt hetzelfde spoor en dezelfde wisselverwarming.
In Belgie reden vrijwel alle treinen gewoon zonder vertraging, hier zat alles vast. Het gaat puur om de voorbereiding en het aanpassen van je schema op het weer.

quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:32 schreef mdeen het volgende:
[..]
NS: fail, fail, fail.
Het probleem is niet de NS, maar ProRail. ProRail doet het onderhoud etc v/d spoorwegen. Daar zit het fout. De NS heeft de treinen wel, maar de spoorwegen zijn er weer eens niet klaar voor een beetje vorst.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:41 schreef zealot het volgende:
[..]


Als je jaarlijks 1 á 2 miljard krijgt voor onderhoud v/d rails e.d. vind ik dat er bij 5cm sneeuw en een week -10 geen buitensporig oponthoud mag zijn.
Vorig jaar een stukje gezien over NL en BE. Ligt hetzelfde spoor en dezelfde wisselverwarming.
In Belgie reden vrijwel alle treinen gewoon zonder vertraging, hier zat alles vast. Het gaat puur om de voorbereiding en het aanpassen van je schema op het weer.

[..]

Het probleem is niet de NS, maar ProRail. ProRail doet het onderhoud etc v/d spoorwegen. Daar zit het fout. De NS heeft de treinen wel, maar de spoorwegen zijn er weer eens niet klaar voor een beetje vorst.
Het Belgische sppornetwerk is van een ander niveau dan de Nederlandse. Nergens liggen zoveel wissels en rijden zoveel treinen als hier. Ik praat niets goed, maar de meeste hier praten als een kip zonder kop.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:42 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Het Belgische sppornetwerk is van een ander niveau dan de Nederlandse. Nergens liggen zoveel wissels en rijden zoveel treinen als hier. Ik praat niets goed, maar de meeste hier praten als een kip zonder kop.
met toeval vandaag gelezen:

NS
Stiptheid treinen
2011: 94,9 procent
2010: 92,7 procent
ProRail:
7002 kilometer spoor, 7342
wissels en 11.523 seinen.

NMBS
Stiptheid treinen
2011: 87 procent
2010: 85,7 procent
Infrabel:
3582 kilometer spoor, 12.101 wissels en
10.747 seinen.

zoals je ziet: de belgen hebben 5000! meer wissels. En het kilometerage: veel meuk in Belgie is enkel spoor.
userIcon
In Zwitserland was er iets meer km spoor (scheelde niet veel) en
3000 wissels meer.

Alleen de Zwitsers hebben 2,5x zoveel personeel voor spooronderhoud en geven 1 miljard meer uit aan onderhoud.

een miljard voor die paar dagen kou is natuurlijk belachelijk.

Maar in de informatievoorziening naar reizigers faalt de NS toch faliekant. Dat wissels niet bestand zijn tegen kou is nog tot daar aan toe maar informeer de reiziger!
mensen weten niet wat "EXTREEM" betekend, -7 is niet extreem... valt reuze mee... mietjes
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:41 schreef zealot het volgende:
[..]


Als je jaarlijks 1 á 2 miljard krijgt voor onderhoud v/d rails e.d. vind ik dat er bij 5cm sneeuw en een week -10 geen buitensporig oponthoud mag zijn.
Vorig jaar een stukje gezien over NL en BE. Ligt hetzelfde spoor en dezelfde wisselverwarming.
In Belgie reden vrijwel alle treinen gewoon zonder vertraging, hier zat alles vast. Het gaat puur om de voorbereiding en het aanpassen van je schema op het weer.

[..]

Het probleem is niet de NS, maar ProRail. ProRail doet het onderhoud etc v/d spoorwegen. Daar zit het fout. De NS heeft de treinen wel, maar de spoorwegen zijn er weer eens niet klaar voor een beetje vorst.
Zwitserland heeft meer iets meer wissels, maar geven 2.7 miljard uit aan onderhoud vs. 1.7 door Prorail (8uur journaal, gisteravond).
wil je echt een miljard extra uitgeven om alles te laten lopen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:25 schreef depool het volgende:
[..]


Zwitserland heeft meer iets meer wissels, maar geven 2.7 miljard uit aan onderhoud vs. 1.7 door Prorail (8uur journaal, gisteravond).
wil je echt een miljard extra uitgeven om alles te laten lopen?
het is dat, of niet meer zeuren. Aan de bevolking de keus.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:20 schreef slijkie het volgende:
mensen weten niet wat "EXTREEM" betekend, -7 is niet extreem... valt reuze mee... mietjes
quote:
Eerste koudegolf van deze eeuw
6 februari 2012 - Nederland heeft sinds afgelopen weekeinde (zondag 5 februari) te maken met een koudegolf. Een landelijke koudegolf is volgens de definitie van het KNMI een opeenvolging in De Bilt van minimaal vijf ijsdagen (maximumtemperatuur lager dan 0,0 graden), waarvan tenminste drie dagen met strenge vorst (minimumtemperatuur lager dan min 10,0 graden).

Een koudegolf is een aaneengesloten periode in De Bilt van minstens vijf ijsdagen (maximum onder 0,0 graden), waarvan drie dagen met strenge vorst onder -10,0 graden (foto: Jannes Wiersema)
Sinds maandag 30 januari is de maximumtemperatuur niet meer boven het vriespunt gekomen en op 3,4 en 5 februari was de minimumtemperatuur beneden de -10 graden. Het einde van de huidige koudegolf is voorlopig niet in zicht.

De koudegolf is de eerste van deze eeuw en de 33e sinds 1901. De winter van 1947 heeft de langste koudegolf (21 dagen) op zijn naam staan. Opmerkelijk was de barre winter van 1963 die alleen al vier koudegolven telde. De vroegste koudegolf begon op 3 december (1902 en 1925), de laatste op 2 maart (1971).
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:53 schreef groenbladje het volgende:
[..]


met toeval vandaag gelezen:

NS
Stiptheid treinen
2011: 94,9 procent
2010: 92,7 procent
ProRail:
7002 kilometer spoor, 7342
wissels en 11.523 seinen.

NMBS
Stiptheid treinen
2011: 87 procent
2010: 85,7 procent
Infrabel:
3582 kilometer spoor, 12.101 wissels en
10.747 seinen.

zoals je ziet: de belgen hebben 5000! meer wissels. En het kilometerage: veel meuk in Belgie is enkel spoor.
thx mooi overzichtje.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:25 schreef depool het volgende:
[..]


Zwitserland heeft meer iets meer wissels, maar geven 2.7 miljard uit aan onderhoud vs. 1.7 door Prorail (8uur journaal, gisteravond).
wil je echt een miljard extra uitgeven om alles te laten lopen?
Ik vraag me af in hoeverre dit gecorrigeerd is naar Nederlandse prijzen, arbeidsloon etc...? Zwitserland is een flink stuk duurder in alles behalve benzine
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:40 schreef Kevin24 het volgende:
[..]


Ja maar een wisselverwarming ? zijn zat mensen die voor 10 euro per uur met een gasbrandertje bij belangrijke wissels willen staan denk :0)

Ohja ? vrijdag ook? zag er zat stilstaan op Amsterdam Centraal. En deze week hele week maar halve treinen, terwijl het al super druk is in de spits is het nu lekker iets drukker.... En waarom? ik zou het niet weten, misschien bezuinigingen? lekker minder treinen laten rijden = minder betalen maar wel hetzelfde aantal mensjes vervoeren.

Tijd dat we wat treinen in de fik gaan steken en het NS en Prorail gebouw bestormen voor een normale en goede dienstregeling. POwah to the people!
Steek dan het ministerie van vws in brand idioot, met je achterlijke oproepen. Die bepaald namelijk gewoon hoeveel geld Prorail krijgt voor het winterklaar houden van ons spoornet, en 3x raden, ze krijgen er een schijntje voor! je roept wel dat het in andere landen wel goed gaat, zwitserland bijvoorbeeld krijgt bijna 1 miljard euro voor spooronderhoud aan 3800km spoor, prorail krijgt ongeveer 250 miljoen voor het dubbele aantal kilometers.

En mensen voor 10 euro/uur die met een brander bij een wissel gaan staan xD lolbroek.

7342 wissels, 2 personen per wissel is wel het minste á 10 euro/uur x 18 uur = ¤ 2634120 per dag wat ze dan kwijt zouden zijn.. alleen de belangrijke wissels? gok dat ze dan nog dik rond een ton of 9 kwijt zijn.
Zoveel extra heb jij niet over voor je treinkaartje mafkees.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:27 schreef groenbladje het volgende:
[..]


een wissel kost ongeveer 1 miljoen.

[..]


De treinen doen het gewoon.
Een miljoen... voor zulke kutwissels? Sorry hoor maar ik denk dat de overheid zelf maar weer eens het spoor onderhoud in handen moet nemen, want ProRail is duur en is dus behoorlijk slecht.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:19 schreef Dehnus het volgende:
[..]

Een miljoen... voor zulke kutwissels? Sorry hoor maar ik denk dat de overheid zelf maar weer eens het spoor onderhoud in handen moet nemen, want ProRail is duur en is dus behoorlijk slecht.
Maar natuurlijk wij fokkers weten alles, en dus ook alles over prijzen van wissels
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:19 schreef Dehnus het volgende:
[..]

Een miljoen... voor zulke kutwissels? Sorry hoor maar ik denk dat de overheid zelf maar weer eens het spoor onderhoud in handen moet nemen, want ProRail is duur en is dus behoorlijk slecht.
dat is dus incluis leggen heh. en dat zijn prijzen die de aannemers rekeken, niet prorail.
36  van 36 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 07/02 NS laat hele week minder intercity's rijden23
» 06/02 'Geen bonus voor NS en ProRail'44
» 06/02 Geen problemen op het spoor24
» 06/02 NS verwacht volle treinen, meer overstappen24


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden