BBC beschuldigt Iran van intimidatie

Internationaal • Geschreven door ANP op 05-02-2012 @ 17:34 - gepost door static
print 

De regering van Iran zet journalisten die voor de Perzische dienst van de BBC werken, steeds meer onder druk door familieleden van hen aan te houden of te bedreigen.

Dat heeft directeur-generaal Mark Thompson van de Britse omroep zondag laten weten. Vorige week nog werd de zuster van een stafmedewerker van de Perzische dienst opgepakt en opgesloten.

De autoriteiten in Iran hebben de BBC ervan beschuldigd dat de omroep de onrust na de omstreden herverkiezing van president Mahmoud Ahmadinejad in 2009 heeft aangewakkerd. Voor de BBC vertelden demonstranten toen over het keiharde optreden van de autoriteiten tegen betogers, waardoor doden en gewonden waren gevallen. Ook beschreven zij hoe mensen willekeurig werden aangehouden.


Bron: ANP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia34
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend57
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken21
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

3991 views / 67 reacties
Reacties op dit bericht
47  van 67 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
quote:
Ook beschreven zij hoe mensen willekeurig werden aangehouden.
quote:
Vorige week nog werd de zuster van een stafmedewerker van de Perzische dienst opgepakt en opgesloten.
userIcon
Je verwacht het niet hé, van die theocratie van het geloof van de vrede
userIcon
Hopelijk rekent de bevolking in Iran zelf met het regime af.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 17:41 schreef SeculasStatius het volgende:
Je verwacht het niet hé, van die theocratie van het geloof van de vrede
Jij denkt net zo zwart-wit als de BBC en Iran samen
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 17:49 schreef rutger05 het volgende:
Hopelijk rekent de bevolking in Iran zelf met het regime af.
De bevolking daar heeft ermee leren leven. Veel trekken ze zich er niet van aan. Zorg dat je de overheid buiten houdt, dan is alles wat binnen is je eigen zaak.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 17:52 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]

Jij denkt net zo zwart-wit als de BBC en Iran samen
Van zwart-wit denken kun je de BBC nou niet bepaald beschuldigen, lijkt me.
Beetje bij beetje, wordt de invasie Iran voorbereid.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 17:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van zwart-wit denken kun je de BBC nou niet bepaald beschuldigen, lijkt me.
Toch wel, een voorbeeld: zoek maar eens op "BBC controversies" of "Criticism of the BBC".
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 17:56 schreef betwet het volgende:
Beetje bij beetje, wordt de invasie Iran voorbereid.
Onzin. De VS en Europa zijn vrijwel bankroet. Een nieuwe oorlog is niet te betalen. Het enige wat mogelijk zou kunnen zijn is een soort variant op de Libische revolutie: steun de bevolking. Ik denk alleen niet dat dat er in Iran in zit, aangezien de Iraanse bevolking niet gefrustreerd genoeg is om hun leven op het spel te zetten.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 17:57 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]

Toch wel, een voorbeeld: zoek maar eens op "BBC controversies" of "Criticism of the BBC".
En op wat voor websites moet ik dan kijken?
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 17:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Onzin. De VS en Europa zijn vrijwel bankroet. Een nieuwe oorlog is niet te betalen. Het enige wat mogelijk zou kunnen zijn is een soort variant op de Libische revolutie: steun de bevolking. Ik denk alleen niet dat dat er in Iran in zit, aangezien de Iraanse bevolking niet gefrustreerd genoeg is om hun leven op het spel te zetten.
En Rusland weet dat, daarom die pesterijen
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 17:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En op wat voor websites moet ik dan kijken?
Ik geef je het onderwerp. Aan jou om de research te doen. Dit is niets nieuws overigens, dit is al jaren bekend. Maar om te beginnen kan je bij de wiki's kijken (met de gegeven begrippen) en dan verder gaan.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:02 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
En Rusland weet dat, daarom die pesterijen
Rusland is stoer. Daar moeten we vrienden mee worden in plaats van met die explosofielen van de VS. Krijgen we China er gratis bij.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:03 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]

Ik geef je het onderwerp. Aan jou om de research te doen. Dit is niets nieuws overigens, dit is al jaren bekend. Maar om te beginnen kan je bij de wiki's kijken (met de gegeven begrippen) en dan verder gaan.
Kom op zeg, ik ben gewoon benieuwd naar de betrouwbaarheid van de bron. Da's alles.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kom op zeg, ik ben gewoon benieuwd naar de betrouwbaarheid van de bron. Da's alles.
Dat zeg ik toch, ik heb dit ook niet net verzonnen. Dit speelt al jaren. En zoals ik zei begin maar eens op wiki.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:06 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]

Dat zeg ik toch, ik heb dit ook niet net verzonnen. Dit speelt al jaren. En zoals ik zei begin maar eens op wiki.
Dan vind ik een overzicht van de fouten die de BBC heeft gemaakt. En dan?
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan vind ik een overzicht van de fouten die de BBC heeft gemaakt. En dan?
Zitten niet alleen 'domme' fouten tussen maar ook niet-objectief beleid.
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 17:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Onzin. De VS en Europa zijn vrijwel bankroet. Een nieuwe oorlog is niet te betalen. Het enige wat mogelijk zou kunnen zijn is een soort variant op de Libische revolutie: steun de bevolking. Ik denk alleen niet dat dat er in Iran in zit, aangezien de Iraanse bevolking niet gefrustreerd genoeg is om hun leven op het spel te zetten.
Onzin. Voor een oorlog is geen enkel land bankroet. Daarmee wordt het bankroet opgeheven. Het gaat erom wie de sterkste is en de slimste.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:15 schreef betwet het volgende:
[..]

Onzin. Voor een oorlog is geen enkel land bankroet. Daarmee wordt het bankroet opgeheven. Het gaat erom wie de sterkste is en de slimste.
Dit dus.
userIcon
it gaet oan ! wat ? de elfstedentocht ? neee , de aanval op iran

dat hebben de rayonhoofden zojuist besloten
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:14 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]

Zitten niet alleen 'domme' fouten tussen maar ook niet-objectief beleid.
Ik zie ze niet, maar goed, stel dat je gelijk hebt.

Ik ben in de afgelopen jaren wel eens onredelijk geweest tegen mijn kinderen. Ook ben ik niet altijd de ideale echtgenoot geweest.

Moet ik nu scheiden en mijn kinderen laten adopteren? Of ben ik in deze situatie, ondanks mijn tekortkomingen toch de beste partij?
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 17:52 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]

Jij denkt net zo zwart-wit als de BBC en Iran samen
Hoe dat zo?

Omdat ik niet instant ga complot denken?

Laat je nakijken.
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Rusland is stoer. Daar moeten we vrienden mee worden in plaats van met die explosofielen van de VS. Krijgen we China er gratis bij.
Ik ben nog nooit in Amerika geweest en heb ook niet zoveel met dat land, echter is dit land wanneer het om mensenrechten en democratie gaat vele malen beter dan Rusland. Ik ben nog nooit een bericht in de media tegengekomen dat een journalist die kritische vragen over een Amerikaanse president stelde is opgepakt of vermoord. In Rusland daarentegen zijn de afgelopen jaren verschillende journalisten (Anna Politkovskaja) en activisten vermoord en opgepakt. Tevens wordt iedereen die een gevaar voor Poetin vormt, uit de weg geruimd (Michail Chodorkovski). Met zo'n land moet je geen vrienden mee willen worden, eerder vermijden!! In dat opzicht is Amerika vele malen beter dan Rusland!!
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zie ze niet, maar goed, stel dat je gelijk hebt.

Ik ben in de afgelopen jaren wel eens onredelijk geweest tegen mijn kinderen. Ook ben ik niet altijd de ideale echtgenoot geweest.

Moet ik nu scheiden en mijn kinderen laten adopteren? Of ben ik in deze situatie, ondanks mijn tekortkomingen toch de beste partij?
En dat is precies waar het om draait. De context. Nu wil ik de media niet vergelijken met jouw persoonlijke situatie, maar in het geval van de media zou toch een strikte vorm van neutraliteit van toepassing moeten zijn. Je merkt steeds meer dat media meer en meer gekleurd begint te worden. (Wat Sascha de Boer laatst deed vind ik ook op het randje overigens)
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:40 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]

Laat je zelf nakijken, jij haalt gelijk de Islam erbij. Lekker makkelijk scoren zo.
Je bent niet op de hoogte van dat Iran een islamitische theocratie is?

Dan zou ik eens wat lezen enzo.

En nee, ik ben zelf geen moslim, voel 0,0 behoefte om excessen voortkomend uit te verbloemen, dus ik heb geen problemen met de dingen benoemen zoals ze zijn.

Als het je niet bevalt dat Iran de facto de islam in een kwaad daglicht stelt, moet je bij Iran zijn, niet bij mij.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:39 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]

En dat is precies waar het om draait. De context. Nu wil ik de media niet vergelijken met jouw persoonlijke situatie, maar in het geval van de media zou toch een strikte vorm van neutraliteit van toepassing moeten zijn. Je merkt steeds meer dat media meer en meer gekleurd begint te worden. (Wat Sascha de Boer laatst deed vind ik ook op het randje overigens)
Precies. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Desondanks staat de BBC nog altijd bekend als een van de betrouwbaarste nieuwsbronnen ter wereld. En nee, dat is niet omdat ze westers zijn. Dat blijkt wel uit de terechte baggerreputatie die een zender als Fox News heeft. Zo valt er ook het nodige aan te merken op CNN. Maar de BBC? Nee, veel beter vind je niet.
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, nou, nou... Wat een grote woorden weer meteen.

Maar goed, heb je wel eens gehoord van Bradley Manning?

Ik geloof echt niet dat de VS zoveel zuiverder op de graat is dan Rusland. Sorry.
Hmm, even kijken: je zit in het leger en besluit om duizenden pagina's documenten openbaar te maken. Er is geen enkel land ter wereld welke je niet voor de krijgsraad zal dagen voor hoogverraad. Dit heeft niets met kritiek op de regering te maken, maar met het lekken van staatsgeheimen!!
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Je bent niet op de hoogte van dat Iran een islamitische theocratie is?

Dan zou ik eens wat lezen enzo.

En nee, ik ben zelf geen moslim, voel 0,0 behoefte om excessen voortkomend uit te verbloemen, dus ik heb geen problemen met de dingen benoemen zoals ze zijn.

Als het je niet bevalt dat Iran de facto de islam in een kwaad daglicht stelt, moet je bij Iran zijn, niet bij mij.
Natuurlijk ben ik op de hoogte van het politiek systeem van Iran. En, ik had ook niet het vermoeden dat je moslim was. Het gaat erom dat jij dom zit te doen met je dom geblaat. Jij gaat er zomaar vanuit dat Iran de BBC-medewerkers uit naam van Islam lastig vallen. Het is geen simpel 'vrije westen tegen Islamitische theocratie' issue. Het is meer dan dat.
Jij bevalt me niet trouwens.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:48 schreef Lissajous het volgende:
[..]

Hmm, even kijken: je zit in het leger en besluit om duizenden pagina's documenten openbaar te maken. Er is geen enkel land ter wereld welke je niet voor de krijgsraad zal dagen voor hoogverraad. Dit heeft niets met kritiek op de regering te maken, maar met het lekken van staatsgeheimen!!
En met het zonder enige vorm van proces opsluiten van een mens.

Maar goed, een concentratiekamp als Guantanamo Bay is natuurlijk ook gewoon prima. Toch?
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Precies. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Desondanks staat de BBC nog altijd bekend als een van de betrouwbaarste nieuwsbronnen ter wereld. En nee, dat is niet omdat ze westers zijn. Dat blijkt wel uit de terechte baggerreputatie die een zender als Fox News heeft. Zo valt er ook het nodige aan te merken op CNN. Maar de BBC? Nee, veel beter vind je niet.
Blij dat we er samen uit zijn gekomen. Kunnen een hoop politici nog van leren
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:38 schreef Lissajous het volgende:
[..]

Ik ben nog nooit in Amerika geweest en heb ook niet zoveel met dat land, echter is dit land wanneer het om mensenrechten en democratie gaat vele malen beter dan Rusland. Ik ben nog nooit een bericht in de media tegengekomen dat een journalist die kritische vragen over een Amerikaanse president stelde is opgepakt of vermoord. In Rusland daarentegen zijn de afgelopen jaren verschillende journalisten (Anna Politkovskaja) en activisten vermoord en opgepakt. Tevens wordt iedereen die een gevaar voor Poetin vormt, uit de weg geruimd (Michail Chodorkovski). Met zo'n land moet je geen vrienden mee willen worden, eerder vermijden!! In dat opzicht is Amerika vele malen beter dan Rusland!!
Zoek maar eens op het University of Florida Taser incident
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:48 schreef Lissajous het volgende:
[..]

Hmm, even kijken: je zit in het leger en besluit om duizenden pagina's documenten openbaar te maken. Er is geen enkel land ter wereld welke je niet voor de krijgsraad zal dagen voor hoogverraad. Dit heeft niets met kritiek op de regering te maken, maar met het lekken van staatsgeheimen!!
Ja Jiggy, ze heeft gelijk

Nergens kom je daar mee weg, dus inderdaad ook niet in the good'ol US of A

Ook hebben presidenten in de VS niet de gewoonte om kansrijke tegenstanders met een showproces naar Siberië te verbannen. Putin doet dat aan de lopende band.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:51 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]

Blij dat we er samen uit zijn gekomen. Kunnen een hoop politici nog van leren
En dat mag ook wel eens.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:53 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Ja Jiggy, ze heeft gelijk

Nergens kom je daar mee weg, dus inderdaad ook niet in the good'ol US of A

Ook hebben presidenten in de VS niet de gewoonte om kansrijke tegenstanders met een showproces naar Siberië te verbannen. Putin doet dat aan de lopende band.
Naar Siberië verbannen? Vertel?
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:50 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]

Natuurlijk ben ik op de hoogte van het politiek systeem van Iran. En, ik had ook niet het vermoeden dat je moslim was. Het gaat erom dat jij dom zit te doen met je dom geblaat. Jij gaat er zomaar vanuit dat Iran de BBC-medewerkers uit naam van Islam lastig vallen.
Neehoor, daar gaat ik niet vanuit, dat gaat namelijk wel erg op de details in.

Wat ik zeg is dat het een islamitische theocratie is, en dat die blijkbaar kritische partijen zo behandelen.

En het is natuurlijk niks nieuws, in heel het MO bestaan er geen vrije media.

Of ze dat vanuit de islam doen? Geen idee. Ik kan slechts constateren dat het wel verdomd vaak voorkomt in islamitische landen.

quote:

Jij bevalt me niet trouwens.
Dat is dan fijn voor je.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:53 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]

Zoek maar eens op het University of Florida Taser incident
'Don't tase me bro!'

Leuke was dat inderdaad.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:50 schreef Lone_Gunman het volgende:
Jij bevalt me niet trouwens.
Seculas is wel oké hoor. Je moet even aan z'n stijl wennen, dan gaat het best.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Naar Siberië verbannen? Vertel?


Maar onwetendheid dient geen excuus te zijn.

Die knakker die Yukos leidde, en de euvele moed had om meer partijen dan alleen die van Putin te sponseren.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:58 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]




Maar onwetendheid dient geen excuus te zijn.

Die knakker die Yukos leidde, en de euvele moed had om meer partijen dan alleen die van Putin te sponseren.
Die is naar Siberië verbannen? Heb je daar een bronnetje bij?
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 19:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die is naar Siberië verbannen? Heb je daar een bronnetje bij?
Maar Jiggy, ik heb ook geen zin om te googlen

Me dunkt dat als je googled op Yukos je vanzelf die naam vind, en vanaf dat punt genoeg ingangen kunt vinden?

Mocht dat echt een probleem zijn, laat het even weten, strijk ik me hand over m'n hart en vraag ik het onze grote vriend wel.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 19:03 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Maar Jiggy, ik heb ook geen zin om te googlen

Me dunkt dat als je googled op Yukos je vanzelf die naam vind, en vanaf dat punt genoeg ingangen kunt vinden?

Mocht dat echt een probleem zijn, laat het even weten, strijk ik me hand over m'n hart en vraag ik het onze grote vriend wel.
Da's flauw. Je beweert iets en dan moet ik de onderbouwing daarbij zoeken.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 18:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Seculas is wel oké hoor. Je moet even aan z'n stijl wennen, dan gaat het best.
Is goed bro
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Da's flauw. Je beweert iets en dan moet ik de onderbouwing daarbij zoeken.
Lui ventje

Deze wijst die kant op:

http://www.perssupport.nl(...)ourt+of+Human+Rights

(Komop, is yukos in google intikken echt zoveel moeite?)

En verdomd, wat blijkt, de wiki pagina doet het allemaal netjes uit de doeken:

http://en.wikipedia.org/wiki/Yukos

Lui menneker
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Da's flauw. Je beweert iets en dan moet ik de onderbouwing daarbij zoeken.
Die Khodorkovsky is toch ruim in het nieuws geweest enige tijd geleden.
http://lmgtfy.com/?q=yukos+jail+putin

edit: blijkbaar overbodig
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 19:10 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Lui ventje

Deze wijst die kant op:

http://www.perssupport.nl(...)ourt+of+Human+Rights

(Komop, is yukos in google intikken echt zoveel moeite?)

En verdomd, wat blijkt, de wiki pagina doet het allemaal netjes uit de doeken:

http://en.wikipedia.org/wiki/Yukos

Lui menneker
Het zal aan mijn luiheid liggen, of aan de gebrekkigheid van Firefox' zoekfunctie, maar ik kan daar nergens in vinden dat hij verbannen is naar Siberië.
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 19:10 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Lui ventje

Deze wijst die kant op:

http://www.perssupport.nl(...)ourt+of+Human+Rights

(Komop, is yukos in google intikken echt zoveel moeite?)

En verdomd, wat blijkt, de wiki pagina doet het allemaal netjes uit de doeken:

http://en.wikipedia.org/wiki/Yukos

Lui menneker
Het grappige is dat ik in mijn eerdere reactie over deze meneer gehad heb. Kennelijk was hij/zij niet geïnteresseerd in die namen, anders had hij wel de moeite genomen om te kijken over wie ik het had.

Trouwens, ik ben geen vrouw, maar een man. Lissajous verwijst naar Lissajousfiguur. Ik heb die naam vanwege mijn wiskunde achtergrond gekozen.
47  van 67 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia34
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend57
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken21
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden