PVV: Boerkadrager altijd beboeten

Politiek • Geschreven door ANP op 05-02-2012 @ 12:21 - gepost door static
print 

De PVV eist dat ook de Amsterdamse politie altijd boetes zal uitdelen aan mensen die een boerka dragen. Tweede Kamerlid Joram van Klaveren stelde dat zondag in een reactie op uitspraken van de Amsterdamse korpschef Pieter-Jaap Aalbersberg.

Die zei in het televisieprogramma Eva Jinek op Zondag dat agenten de situatie, zoals altijd, per geval inschatten en dan kiezen of ze iemand waarschuwen of een bekeuring geven. Maar volgens de PVV moet de politie zich aan de wet houden en die schrijft volgens Van Klaveren straks voor dat een boerkadrager moet worden beboet.


Bron: ANP


Lees ook:

» 05/02 Politie A'dam zal boerka niet altijd beboeten81
» 26/05 Roemer wil premier worden127
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82


delen | eKudos nujij

7315 views / 202 reacties
Reacties op dit bericht
36  van 202 reacties op deze pagina. (14 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
Verrassend standpunt
userIcon
Het gaat om 150 mensen. 150. De politie heeft wel iets beters te doen.
..dat is ook echt stukken belangrijker dan onze financien of onze toekomst eh?
Ze proberen de aandacht af te leiden van de bezuinigingen.

PVV stemvee trapt er natuurlijk met open ogen in.
userIcon
Ik had ook niet anders verwacht.

Ik mag alleen hopen dat dit geen prioriteit krijgt. Als een agent op weg is naar een overval of een inbraak hoeft hij van mij echt niet onderweg te stoppen om een Moslima te bekeuren. En speciale Boerka-trajectcontroles vind ik ook zonde van het geld.

Nee de politie heeft een mooi middel erbij om bij dreigend gevaar een Boerkadrager aan te houden, maar een klopjacht zie ik niet zo snel gebeuren. En ik mag ook hopen dat die er niet komt.

Boerkaverbod heeft geen prioriteit, jammer voor je Geert.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:23 schreef Confetti het volgende:


PVV stemvee trapt er natuurlijk met open ogen in.
PVV-stemmers zijn dan ook de domste mensen van het land.
userIcon
Zeg, bange boze limbo's.. De politie hier heeft belangrijkere bezigheden
Er wordt al bezuinigd op de politie, ze moeten al keuzes maken tussen wat ze wel en niet gaan behandelen, denken ze nu echt dat er prioriteit wordt gegeven over een paar boerkadragers i.p.v. overvallen, diefstal, verkrachtingen, en moord?

Lekker populistisch weer van dit kabinet.
userIcon
Dus agenten geven aan dat ze altijd per geval bekijken?
Alleen mag dit dus niet als het om de burka gaat? Ah oke.

Verder wens ik de agente succes in deze periode waarbij het vriest dat het kraakt,overal om mij heen zie ik mensen die vaak op de neus na bedekt zijn
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:23 schreef petertjeprik het volgende:
Het gaat om 150 mensen. 150. De politie heeft wel iets beters te doen.
Om hoeveel moordenaars gaat het per jaar? nog veel minder dan 150. Daar zet men heel veel personeel op in.
Om hoeveel diefstallen en inbraak gaat het? Veel meer dan 150 Doet de politie niets aan.
Om hoeveel heel kleine verkeersovertredingen gaat het per jaar? Heel veel meer dan 150. Doet de politie heel veel aan.

Kortom politie stelt eigen prioriteiten enkel om budgettaire redenen..
Die pet past ons toch allemaal word er zo mooi gezegd ?
Dus als ik een boerkadraagster zie, bel ik de politie.
Geven ze geen boete dan geef ik die agent aan wegens plichtsverzuim !!
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:26 schreef Pretletter het volgende:
Het begint met 150 mensen. Toen de eerste mocro's naar Nederland kwamen was het ook nog geen probleem en waren ze best aardig en voorkomend.

Als het maar om 150 individuen gaat is het misschien nog mogelijk om die met aanhang naar de zandbak te verschepen waar hun gedrag wel acceptabel is.


userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:29 schreef SupremeCommander het volgende:
[..]


Moslima is met kleine letter, behalve als je er de zin mee begint.
Geen meerwaarde aangeven door hoofdletters te gebruiken, zo belangrijk zijn ze nu ook weer niet !
Hmm, wist ik niet, ik schrijf Christenen en Joden ook altijd met hoofdletter. Maar ik zal het niet meer doen.
userIcon
Wat heeft de PVV te eisen? Zitten ze opeens in het kabinet?

Enge club.
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:23 schreef petertjeprik het volgende:
Het gaat om 150 mensen. 150. De politie heeft wel iets beters te doen.
150 incl intgralehelmen, bivakmutsen en niqaab = is bijna burqa met spleetje zonder gaas en burqa= met kijkgaatje met gaas in genaaid, vrees ik dat het wél om meer mensen waaronder ondermeer overvallers gaat.
Maar dream on. Hoewel, ze nu kunnen claimen het tegen de koude te dragen.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:27 schreef langsdekant het volgende:
[..]

Om hoeveel moordenaars gaat het per jaar? nog veel minder dan 150. Daar zet men heel veel personeel op in.
Om hoeveel diefstallen en inbraak gaat het? Veel meer dan 150 Doet de politie niets aan.
Om hoeveel heel kleine verkeersovertredingen gaat het per jaar? Heel veel meer dan 150. Doet de politie heel veel aan.

Kortom politie stelt eigen prioriteiten enkel om budgettaire redenen..
Met die lieve kleine poesjes politie erbij heeft de politie al minder ruimte om haar taken uit te voeren. Nu moeten ze ook nog eens op die Boerka?s gaan letten.

De prioriteiten moeten ten alle tijden liggen bij geweld en diefstal.

Daarnaast heb ik nog nooit iemand met een Boerka gezien, het is bangmakerij. Statistisch gezien is die kans ook heel klein. Die hele Boerka discussie is totaal zinloos en buiten proporties.
userIcon
Hero Brinkman werkte toch bij de politie? Die kan de rest van die onwetenden toch wel even uitleggen hoe de politie werkt en duidelijk maken dat dit absoluut geen prioriteit heeft?
userIcon
Maar even een serieuze noot op dit bericht. Vanaf 01/07 (naar verwachting) hebben we een nieuwe National-Polizei en hebben we dus nooit meer geneuzel over lokale prioriteiten die volgen van de burgemeester of driehoek. Deze discussie is dus tamelijk onzinnig om nu nog te voeren

Kunnen ze mooi vanuit het torentje bedenken dat er in Amsterdam meer gedaan moet worden aan boerka's en vlaaiendiefstal.
Symboolpolitiek. Man ga eens kijken naar innovatie voor dit land voordat de Aziaten met al onze welvaart aan de haal gaan. Beetje je tijd verdoen aan een stuk stof. Wat een prioriteiten!! Ongelooflijk.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:27 schreef langsdekant het volgende:
[..]

Om hoeveel moordenaars gaat het per jaar? nog veel minder dan 150. Daar zet men heel veel personeel op in.
Om hoeveel diefstallen en inbraak gaat het? Veel meer dan 150 Doet de politie niets aan.
Om hoeveel heel kleine verkeersovertredingen gaat het per jaar? Heel veel meer dan 150. Doet de politie heel veel aan.

Kortom politie stelt eigen prioriteiten enkel om budgettaire redenen..
Klopt niet wat je zegt. Het vangen van moordenaars levert niks op.
userIcon
Hoe verkoop je het aan Henk en Ingrid dat de politie wel capaciteit heeft om moslimvrouwen te pesten en niet om hun inbraak op te lossen of fietsendiefstal te verwerken? Doe daar eerst eens wat aan Geert en gevolg.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:31 schreef Avernis het volgende:
[..]

We zijn allemaal mensen, op die randmongolen na die denken dat ze iets beters zijn door hun;
* politieke overtuiging
* huidskleur
* paspoort

..dat soort idioten mogen ze rustig als beesten behandelen - als je je medemens niet als zodanig kunt zien, hoef je ook niet die rechten te genieten.

Verdeel en heers.
je vergat * religie.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:35 schreef RickT het volgende:
Hero Brinkman werkte toch bij de politie? Die kan de rest van die onwetenden toch wel even uitleggen hoe de politie werkt en duidelijk maken dat dit absoluut geen prioriteit heeft?
Nee, dat kan hij niet.
Waarmee ook verklaard is waarom Hero Drinkmann niet meer bij de politie werkt
userIcon
De politie stelt de verkeerde prioriteiten. De PVV kan dat veel beter overzien.

Boerka's moeten altijd beboet worden. Brievenbusplassen moet legaal worden. Dat is een symbool van onze vrijheid.
userIcon
Fok off wat een bullshit.

Je ontneemt dan iemands vrijheid om onderdrukt te mogen worden. (Dit is een grapje)

Zijn er geen belangrijkere dingen om je druk om te maken? (Dit is geen grapje)
Een agent dient - net als de rechter - de vrijheid te hebben om zaken per geval te bekijken. Zodra hij of zij die vrijheid niet langer heeft is het daarvandaan een kleine stap naar veel ernstigere vormen van onderdrukking.

Het boerkaverbod is natuurlijk sowieso idioot en dient slechts om een enkele bevolkingsgroep te onderdrukken.

Voor de rest moeten de leden van de PVV gewoon hun gore neofascistische muilen houden.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:38 schreef suizebol het volgende:
[..]

En wat jij nooit hebt gezien bestaat toch niet in Nederland?
Kom eens op de markt in Almere of in het Guldenwinkelplantsoen in Amsterdam, dan noem ik nog maar twee plekjes.
Geef even aan waar je op het Guldenwinkelplantsoen boerka's waar kunt nemen. Ik kom er dagelijks langs op weg naar en van mijn werk, heb er nog nimmer één gezien en ook collegae hebben ze nog nimmer gezien.
man harry64 (Redactie Frontpage) 05-02-2012 @ 12:43 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:31 schreef Avernis het volgende:
[..]

We zijn allemaal mensen, op die randmongolen na die denken dat ze iets beters zijn door hun;
* politieke overtuiging
* huidskleur
* paspoort

..dat soort idioten mogen ze rustig als beesten behandelen - als je je medemens niet als zodanig kunt zien, hoef je ook niet die rechten te genieten.

Verdeel en heers.
Je bent religieus overtuigden/gelovigen en voetbalsupporters vergeten in je lijstje.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:44 schreef suizebol het volgende:
[..]

Ja, jij rijdt daar langs, wanneer koop je daar ook werkelijk iets?
Kopen Ik ga dagelijks naar A'dam West om de kost te verdienen, niet om hem uit te geven
man harry64 (Redactie Frontpage) 05-02-2012 @ 12:49 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:29 schreef TUFKAL het volgende:
[..]


Nee, dat zijn Oost-Europeanen. Die gelijk ook maar het koper meenemen als het even kan.
Er was recentelijk zelfs een nieuwsartikel op FOK! dat zeker 65% van de niet-westerse allochtoon zich daar zeker niet schuldig aanmaakt.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:27 schreef langsdekant het volgende:
[..]

Om hoeveel moordenaars gaat het per jaar? nog veel minder dan 150. Daar zet men heel veel personeel op in.
Om hoeveel diefstallen en inbraak gaat het? Veel meer dan 150 Doet de politie niets aan.
Om hoeveel heel kleine verkeersovertredingen gaat het per jaar? Heel veel meer dan 150. Doet de politie heel veel aan.

Kortom politie stelt eigen prioriteiten enkel om budgettaire redenen..
Dit dus.

De politie dient zich, net als ALLE burgers gewoon aan de wet te houden.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 12:30 schreef RickT het volgende:
[..]


Hmm, wist ik niet, ik schrijf Christenen en Joden ook altijd met hoofdletter. Maar ik zal het niet meer doen.
Het is gewoon een stukje respect. Net als dat je U met een hoofdletter schrijft, al vindt je diegene een ....
Een ander voorbeeld is persoonsnamen, Jan Jansen in plaats van jan jansen.

Geertje moet zich realiseren dat dit "boerkaverbod" over veel meer gaat. Integraalhelmen en dergelijke die bij overvallen gebruikt worden. Niet dat ik enig idee heb dat een overvaller ineens dat ding afgooit omdat het tegen de wet is.
userIcon
Het Boerkaverbod laat Nederland afzakken naar het niveau van Iran waar bijvoorbeeld broeken voor vrouwen verboden zijn. Dus ipv dat NL zich onderscheidt als 'vrij' land, wordt Nederland net zo restrictief als Iran.

In een echt vrij land zou iedereen mogen dragen wat hij/zij wil. Of dat een boerka, broek of minirok is.
userIcon
Lijkt mij lekker warm zo'n boerka met dit weer. Als we er allemaal nou eens één aantrekken, bietje pliesie en pvv'ers pesten.
36  van 202 reacties op deze pagina. (14 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 05/02 Politie A'dam zal boerka niet altijd beboeten81
» 26/05 Roemer wil premier worden127
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden