Obama: VS steunen Syrische volk

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 04-02-2012 @ 23:32
print 

De Verenigde Staten steunen de Syrische bevolking. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama zaterdag na de aanval van het Syrische leger op de stad Homs gezegd. Die aanval kostte aan ten minste tweehonderd mensen het leven.

Obama herhaalde zijn oproep aan president Bashar Assad om de macht over te dragen. Obama zei dat Assad zijn legitimiteit heeft verloren en dat hij 'geen recht' heeft aan de macht te blijven.

Obama veroordeelde het geweld van zaterdag. Hij zei dat het beleid van de regering om haar eigen mensen te terroriseren 'slechts haar eigen zwakheid en onvermijdelijke val' aantoont. Obama verzocht de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties om een resolutie aan te nemen waarin Assad wordt opgeroepen de macht over te dragen.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 04/02 Wereld woedend om aanval op burgers Homs41
» 04/02 'Ruim 200 doden door geweld in Syrië'4
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia34
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend57


delen | eKudos nujij

3301 views / 36 reacties
Reacties op dit bericht
36  van 36 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
"Obama: VS steunen Syrische volk"

Oei, dat is nooit goed als Amerika zich met een land gaat bemoeien ...
quote:
Obama verzocht de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties om een resolutie aan te nemen waarin Assad wordt opgeroepen de macht over te dragen.
...zouden de russische en chinese regimes dáár wel mee akkoord gaan?

[ Bericht gewijzigd door Reigndear op zaterdag 4 februari 2012 @ 23:46 ]
userIcon
Ik krijg minnetjes?

'Foei' is in feite waar de reactie van de wereld op neer komt. Daar ligt Assad niet wakker van.
userIcon
Als de VS je wilt gaan 'bevrijden' breng je familie dan maar vast in veiligheid...
userIcon
Ja leuk.
Kom je aan Assad dan kom je aan Iran, kom je aan Iran dan komt Iran aan Israël en aan de energie van de vrije westerse wereld.
Kortom een recept voor een wereldwijde globale economische meltdown.

China en Rusland hebben het begrepen.
Al vallen er 100.000 doden dan nog is een meltdown het niet waard, in casu laat Assad maar zijn ding doen zodat de financiële wereld gewoon verder draait en dat doet ie al moeilijk genoeg.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 23:37 schreef Reigndear het volgende:
[..]

...zouden de russische en chinese regimes dáár wel mee akkoord gaan?
De Russen en Chinezen gaan niet akkoord met een resolutie dat de deur voor regime-change en westerse militaire interventie openzet.

Na Servië, Irak en Libië weten ze inmiddels hoe het spelletje werkt.
userIcon
Alsof de VS dat niet zouden doen
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 23:47 schreef Praxis het volgende:
Ja leuk.
Kom je aan Assad dan kom je aan Iran, kom je aan Iran dan komt Iran aan Israël en aan de energie van de vrije westerse wereld.
Kortom een recept voor een wereldwijde globale economische meltdown.

China en Rusland hebben het begrepen.
Al vallen er 100.000 doden dan nog is een meltdown het niet waard, in casu laat Assad maar zijn ding doen zodat de financiële wereld gewoon verder draait en dat doet ie al moeilijk genoeg.
Die economische meltdown komt er toch wel , heb je dat nu nog niet begrepen ?
Telegraaf:

Rusland is een trouwe bondgenoot van het omstreden regime in Syrië.

Nrc:

"Wij zijn geen vrienden of bondgenoten van president Assad.


zucht ja ja
userIcon
Het is kiezen uit 2 slechte dingen (VS of Assad)
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 00:20 schreef Reigndear het volgende:
Telegraaf:

Volgens de Russen wordt het geweld door de oppositie minder zwaar veroordeeld dan het geweld door het regime Assad.

Welk geweld!?
Telegraaf

Ze zijn ook verbonden met Prive en Story, en er komen net zulke onzinverhalen in de Telegraaf als in Prive en Story.
userIcon
"Hij zei dat het beleid van de regering om haar eigen mensen te terroriseren 'slechts haar eigen zwakheid en onvermijdelijke val' aantoont."

Mr 'Bama moet eens naar zijn eigen land kijken.
Protesteren mag, maar uit het gezicht van de politiek en journalisten in de daarvoor aangegeven zones, kom je daarbuiten om te protesteren ga je direct door naar de gevangenis, ga niet door start.

De constante berichtgeving over hoe slecht sommige landen wel niet zijn en mis en des informatie over landen houden het Amerikaanse volk niet bang en onnozel?, de staat terroriseert hun burgers door ze bang te maken voor anderen.

Ach..

Je kan zoveel dingen opnoemen waardoor blijkt dat de VS. geen haar beter is dan de meest verschrikkelijke dictatuur, het is toch aan dovemans oren gericht.
Syrische troepen hebben in de stad Homs in het midden van het land zeker 217 mensen gedood.
Ik woon ook liever in de VS, maar als ik zou moeten kiezen tussen Assad en de oppositie kies ik zeker voor de eerste en niet voor de moslimbroeders.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 00:33 schreef BasOne het volgende:
"Hij zei dat het beleid van de regering om haar eigen mensen te terroriseren 'slechts haar eigen zwakheid en onvermijdelijke val' aantoont."

Mr 'Bama moet eens naar zijn eigen land kijken.
Protesteren mag, maar uit het gezicht van de politiek en journalisten in de daarvoor aangegeven zones, kom je daarbuiten om te protesteren ga je direct door naar de gevangenis, ga niet door start.

De constante berichtgeving over hoe slecht sommige landen wel niet zijn en mis en des informatie over landen houden het Amerikaanse volk niet bang en onnozel?, de staat terroriseert hun burgers door ze bang te maken voor anderen.

Ach..

Je kan zoveel dingen opnoemen waardoor blijkt dat de VS. geen haar beter is dan de meest verschrikkelijke dictatuur, het is toch aan dovemans oren gericht.
Jij bent echt krankjorum, je gaat echt te ver met je bijna 'blind' te noemen haat 'aversie' voor Amerika. ben je uberhaupt wel eens in de VS/ washington geweest? Ik kan je vertellen uit eigen ervaring dat er pal voor het witte vriwel dagelijks gedemonstreerd wordt voor dit en dat, jaarlijks zijn er altijd wel meerdere grote (nonpartisan) politieke manifestaties op de washington mall.
Wel eens gehoord van de Westboro Baptist Church?
Maar ook de occopy beweging en andere demonstraties worden ook in Nederland gewoon doorverwezen naar de gebruikelijke plekken, malieveld, turken op het museumplein.
je praat poep
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 00:56 schreef Reigndear het volgende:
Syrische troepen hebben in de stad Homs in het midden van het land zeker 217 mensen gedood.
Precies de dag voor er in de VN over een resolutie gestemd gaat worden..

Er zijn geen waarnemers in Syrië dus alles in van horen zeggen. Er zijn ontploffingen geweest maar wie heeft het gedaan?

Homs is al maanden een hotspot van rebellen maar vlak voor een stemming in de VN gaat het leger er een moordpartij houden... dat roept bij jouw geen sceptische vragen op?
Verwarming op tweeentwintig graden in je luie leren stoel met 'n goeie borrel en je poten op het bureau. kan ik dat ook zeggen
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 00:59 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Ik woon tien keer liever in Amerika.
Natuurlijk, ze zijn op een andere manier dictatoriaal.
Dat wil niet zeggen dat ze ook maar een haar beter zijn.

Landen afdwingen hun wetten te accepteren.
Stromannen met geweld aan de macht helpen.
Landen opzetten tegen andere landen om oorlog te voeren met leugens.
Grootschalige geschiedsvervalsing.
Schenden van de rechten van de mens, en anderen belerend toespreken op hun schendingen.
Wetten doordrukken in het holst van de nacht als niemand oplet.
Wapens leveren aan beide strijdende partijen.
Oorlog voeren om industriële belangen.
Demonstraties verbieden en demonstranten opsluiten zonder aanleiding.
Grootschalig censureren van de media.

Je kan er beter wonen dan in Noord Korea, maar is de VS. nu zoveel beter?
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 01:16 schreef RickT het volgende:
Petje af voor deze dappere BBC journalist.

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-16888777
...wel een beetje vreemd dat de vrijheidsstrijders (Free Syrian Army) gewapend zijn met nieuwe russische wapens.
Dus rusland levert niet alleen wapens aan het regime, maar dus ook aan de oppositie.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 01:53 schreef Reigndear het volgende:
[..]
...wel een beetje vreemd dat de vrijheidsstrijders (Free Syrian Army) gewapend zijn met nieuwe russische wapens.
Dus rusland levert niet alleen wapens aan het regime, maar dus ook aan de oppositie.
Ik zou zeggen, verdiep je eens in de geschiedenis van de Kalashnikov, het zal je een hoop verklaren.
http://en.wikipedia.org/wiki/AK-47
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 01:57 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]

Ik zou zeggen, verdiep je eens in de geschiedenis van de Kalashnikov, het zal je een hoop verklaren.
http://en.wikipedia.org/wiki/AK-47
Tja, de russen leveren dus aan het syrische regime... de chinezen leveren de hong kong versie aan het onderdrukte Syrische volk.
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 00:33 schreef BasOne het volgende:
"Hij zei dat het beleid van de regering om haar eigen mensen te terroriseren 'slechts haar eigen zwakheid en onvermijdelijke val' aantoont."

Mr 'Bama moet eens naar zijn eigen land kijken.
Protesteren mag, maar uit het gezicht van de politiek en journalisten in de daarvoor aangegeven zones, kom je daarbuiten om te protesteren ga je direct door naar de gevangenis, ga niet door start.

De constante berichtgeving over hoe slecht sommige landen wel niet zijn en mis en des informatie over landen houden het Amerikaanse volk niet bang en onnozel?, de staat terroriseert hun burgers door ze bang te maken voor anderen.

Ach..

Je kan zoveel dingen opnoemen waardoor blijkt dat de VS. geen haar beter is dan de meest verschrikkelijke dictatuur, het is toch aan dovemans oren gericht.
De VS heeft hier ook een dubbele agenda. Ze steunen het syrische volk niet uit barmhartigheid of vanwege een morele kwestie maar alleen omdat het de VS beter uitkomt wanneer Assad zou vertrekken.

Via Wikileaks is al naar buiten gekomen dat de VS de oppositie in Syrie financieel ondersteunt en dat doen ze vast niet omdat ze het zo zielig vinden voor de bevolking dat Assad het land terroriseert anders hadden ze het vast niet onder tafel gedaan.

En inderdaad als iemand niet over mensenrechten mee mag praten is het de VS wel, met honderdduizenden slachtoffers in Irak en Afghanistan, over lijken heen pissen en kinderen beschieten vanuit Apache helikopters. Meten met twee maten noemen ze dat.

Dit zaakje stinkt aan alle kanten. Ik begin de indruk te krijgen dat de VS eerst de controle over Syrie wil krijgen om vervolgens door te stoten naar Iran.

Begrijp me niet verkeerd Assad is dan misschien een terrorist en een crimineel, maar dat ben je al snel wanneer je als land al je natuurlijke bronnen zoals olie niet goedkoop genoeg verkoopt aan de VS, dat hebben we in het verleden wel gezien met o.a. Venezuela en niet zolang geleden nog met Sadam Hoessein.

En de berichtgeving in de media neem ik tegenwoordig ook met een korreltje zout, bijna alle mediabedrijven zijn tegenwoordig in handen van de financiele elite en er wordt naar mijn idee nogal creatief met het nieuws omgegaan, erg objectief is het allemaal niet meer.
man Yaksha (FOK!games crew) 05-02-2012 @ 07:09 fotoboek no homepage
userIcon
Bedoelen ze echt Obama of bedoelen ze de Rothschild groep die aan de touwtjes van Obama trekt?
userIcon
Dat gaat knallen, eerdaags begint daar WWIII, Russia , Syria, Iran, Turkey ennuh China...
Nog steeds niet oorlogsmoe in de VS?

.aan vrede verdienen we misschien weinig, maar ergens klinkt dat toch beter
quote:
Op zondag 5 februari 2012 @ 00:33 schreef BasOne het volgende:
"Hij zei dat het beleid van de regering om haar eigen mensen te terroriseren 'slechts haar eigen zwakheid en onvermijdelijke val' aantoont."

Mr 'Bama moet eens naar zijn eigen land kijken.
Protesteren mag, maar uit het gezicht van de politiek en journalisten in de daarvoor aangegeven zones, kom je daarbuiten om te protesteren ga je direct door naar de gevangenis, ga niet door start.

De constante berichtgeving over hoe slecht sommige landen wel niet zijn en mis en des informatie over landen houden het Amerikaanse volk niet bang en onnozel?, de staat terroriseert hun burgers door ze bang te maken voor anderen.

Ach..

Je kan zoveel dingen opnoemen waardoor blijkt dat de VS. geen haar beter is dan de meest verschrikkelijke dictatuur, het is toch aan dovemans oren gericht.
Ik heb iets gemist....In de US zijn ze ook met tanks op burgers aan het schieten? Idiot!
Rusland en China spreken hun veto uit.
Maar ja doet de VS dat ook niet altijd als Israël de Palestijnen heeft afgeslacht en de Veiligheidsraad dat af wil keuren.
userIcon
Als de VS iets zegt moet je altijd het tegenovergestelde denken.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 23:51 schreef mymoodfentje het volgende:
Alsof de VS dat niet zouden doen
Ik weet wel zeker van niet. Daarom hebben ze daar het 2nd amendment. Dat dient er juist voor om dit soort regeringen af te kunnen zetten. Hier in Nederland zou dit natuurlijk wel makkelijk kunnen (door het gewelds- en wapenmonopolie van de overheid)
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 23:36 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
"Obama: VS steunen Syrische volk"

Oei, dat is nooit goed als Amerika zich met een land gaat bemoeien ...
Precies, hadden ze dat 70 jaar geleden ook maar niet gedaan.. denk na voordat je wat zegt.
Vreemd, Syriërs zijn een paar maanden in nood en Obama staat achter hen, Palestijnen zijn een paar decennia in nood en Obama zegt lama.
36  van 36 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 04/02 Wereld woedend om aanval op burgers Homs41
» 04/02 'Ruim 200 doden door geweld in Syrië'4
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia34
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend57


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden