Schultz wil met NS en ProRail praten

Nederland • Geschreven door Novum op 04-02-2012 @ 18:48 - gepost door harry64
print 

Minister van Infrastructuur en Milieu Melanie Schultz van Haegen (VVD) wil van de NS en van ProRail helderheid over de chaos op het spoor. De bewindsvrouw wil weten hoe het treinverkeer zowel vrijdag als zaterdag hevig ontregeld kon raken.

Ze vindt het vreemd dat vorig jaar maatregelen werden aangekondigd, en het bij de eerste de beste sneeuwvlokken van deze winter toch weer mis kan gaan. De Tweede Kamer wil zo snel mogelijk met de minister spreken over de kwestie.

Schultz gaat ook experts uit Zwitserland vragen hoe daar wordt omgegaan met winters weer op het spoor. "Misschien ligt het wel aan de procedures die hier worden gevolgd en moet er eerder op een alternatieve dienstregeling worden overgeschakeld."


Schultz wil met NS en ProRail praten (Foto: Novum)


Bron: Novum


Lees ook:

» 04/02 'Vijf conclusies rond nationaal spoorwegdrama' 42
» 04/02 'Schultz moet zich aan haar woord houden'33
» 04/02 Toch weer problemen op spoor22
» 04/02 Kamerleden willen opheldering van ProRail en NS16


delen | eKudos nujij

4948 views / 59 reacties
Reacties op dit bericht
46  van 59 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
kopje thee erbij? is toch gratis
userIcon
Neem Sacha de Boer ook mee. Oh wacht je zei praten en niet een monoloog, oke laat Sacha dan maar zitten
man harry64 (Redactie Frontpage) 04-02-2012 @ 18:55 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 18:49 schreef SpermaDonor het volgende:
Lekker wijf wel die Melanie hoor.. maar in de 2e kamer doet ze het niet zo goed... wellicht kan ze het in mijn kamertje ff leren?
Als ze net zo rijdt als dat ze bestuurt, dan niet achteraf komen huilen dat je 'dingetje' in de kreukels zit.
userIcon
ben er vanmiddag nog even geweest. Gewoon heerlijk toch lekker op een bankje zitten bakje koffie erbij, en lekker naar mensen in de stress kijken
experts uit landen met veel sneeuw om hulp/advies vragen..

not bad Melanie.. t meest zinnige wat ik je de afgelopen maanden heb horen zeggen.

(nog steeds incompetent in dr baan, maargoed)
Wellicht Pro-Rail en NS weer samenvoegen
Praten is 1, maar gebeurt er dan ook wat? Waarom waren er vroeger niet van die storingen zoals gisteren en vandaag?
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 18:49 schreef SpermaDonor het volgende:
Lekker wijf wel die Melanie hoor.. maar in de 2e kamer doet ze het niet zo goed... wellicht kan ze het in mijn kamertje ff leren?
Wacht daarmee dan even tot Marco Borsato weer optreedt.
Op enig moment zijn dingen niet meer uit te leggen

quote:
Schultz wil met NS en Prorail praten
Hangende het gesprek wordt het treinverkeer zoveel mogelijk stilgelegd.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 18:49 schreef SpermaDonor het volgende:
Lekker wijf wel die Melanie hoor.. maar in de 2e kamer doet ze het niet zo goed... wellicht kan ze het in mijn kamertje ff leren?
Ik vertrouw mijn kat niet eens bij een VVD'er.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 18:49 schreef SpermaDonor het volgende:
Lekker wijf wel die Melanie hoor..
Vind je?
quote:
maar in de 2e kamer doet ze het niet zo goed... wellicht kan ze het in mijn kamertje ff leren?
Yuck. Jij liever dan ik...
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 19:00 schreef _Cobalt_ het volgende:
Wellicht Pro-Rail en NS weer samenvoegen
Dit! Het feit dat het twee bedrijven zijn, maakt ook dat de informatie voorziening zo verschrikkelijk slecht is.. De informatievoorziening is een taak van de NS, die is daarvoor echter (uiteraard) afhankelijk van Prorail.. Soms moet je gewoon toegeven dat je privatisering poging faalt.

Deels is de privatisering teruggedraaid door een hoofdrailnet te benoemen. Zou goed zijn om ook het beheer van dat stuk spoor weer onder de vleugels van het bedrijf te brengen dat daar ook op rijdt (de NS dus).

Maar goed waarschijnlijk mag dat niet van Europa.
Het antwoord zit em in verwarmde wissels die NL niet heeft en ook niet wil plaatsen. Dit is vragen naar de bekende weg...........
userIcon
We moeten weer terug naar de stroomtreinen. Die buffelen overal gewoon doorheen. En doe er dan gelijk ook een WC in.
userIcon
quote:
Schultz gaat ook experts uit Zwitserland vragen hoe daar wordt omgegaan met winters weer op het spoor.
Die experts lachen zich helemaal kapot, en daarna sturen ze een factuur...
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 19:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die experts lachen zich helemaal kapot, en daarna sturen ze een factuur...
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 19:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die experts lachen zich helemaal kapot, en daarna sturen ze een factuur...
Precies... maar vroeger reden de treinen gewoon, ook bij dit weer... ligt dat aan de gevoelige elektrische apparaat ?
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 19:08 schreef Buikboor het volgende:
Het antwoord zit em in verwarmde wissels die NL niet heeft en ook niet wil plaatsen. Dit is vragen naar de bekende weg...........
Ook waar.. Het is heel simpel: Accepteren dat dit een aantal keer per jaar gebeurd, of investeren en die dingen verwarmen.

Persoonlijk vindt ik er nog wel wat voor te zeggen om het te accepteren voor die paar maal per jaar dat we zulk extreem weer hebben (al heb ik daar vanmiddag zelf de ellende van mogen ervaren).

Waar ze sowieso echt iets aan moeten verbeteren is de informatievoorziening: Die plat gezegd gewoon ruk. Wat ik min of meer in mijn vorige reactie al zij: Laat de partij die op het hoofdrailnet rijdt dit ook beheren. Die partij heeft dan alle informatie in één hand (reistijden én storingen) en kan die ook met de reiziger communiceren.
quote:
Schultz wil met NS en Prorail praten
...over haar vertrek en de intrekking van hun concessies/vergunningen.
userIcon


dat zal een gezellig gesprek worden

beetje over de ,,kids''
beetje over domme mannen
en een beetje lachen over zeikende paupers in het OV .
NOU .....dan moeten ze lekker een auto kopen !
Kunnen ze 130 op de Afsluitdijk
Praten, praten, polderdepolder...

Ontslaan die hap, zonder oprotbonus, maar met een persoonlijke schadeclaim wegens overduidelijk falend bestuur.
quote:
Schultz wil met NS en Prorail praten
Vervolgens gaat het gesprek alsvolgt:

NS: "Goedemorgen, NS, wie wilt u spreken?"
meisje Melanie: "Ja, met Schultz van Haegen hier, is Bert Meerstadt er ook? Ik wilde 'm erven spreken over de puinhoop afgelopen weekend."
NS: "Sorry, daarvoor moet u bij Prorail zijn, goedemorgen"
meisje Melanie: "Sorry, ik zoek verder."

Prorail: "Goedemorgen, NS, wie wilt u spreken?"
meisje Melanie (dit keer heeft ze wel meteen het goede nummer}: "Spreek ik met Marion Gout-van Sinderen persoonlijk?"
Prorail: "Hey Mel, meid, da's toevallig, ik wilde je net bellen. Wat een zooitje van het weekend hè? Nou we zijn er druk mee bezig hoor. Maak je geen zorgen, komt helemaal goed meid. Zorg jij nou maar dat ik vanavond ongestoord met 130 naar huis kan. En trouwens, als jij na je ambtstermijn als minister mijn stoel wilt warmhouden, leidt dat gepeupel in de Tweede Kamer dan nog even af hè? Fijne dag verder.........."
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 19:17 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
[..]


Precies... maar vroeger reden de treinen gewoon, ook bij dit weer... ligt dat aan de gevoelige elektrische apparaat ?
Nee, het ligt aan de privatisering.

Ingezet door Gerrit Zalm, in navolging van zijn helden Ronald Reagan en Maggie Thatcher. (wat me trouwens ineens doet afvragen: gaat Zalm binnenkort ook aan Alzheimer lijden? In navolging van zijn idolen?)
Of waren Zalm, Reagan en Thatcher altijd al niet geestelijk volwaardig?

Zijn rechtse politici niet per definitie al bij voorbaat Alzheimer patiënten?
man harry64 (Redactie Frontpage) 04-02-2012 @ 19:38 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 19:08 schreef Buikboor het volgende:
Het antwoord zit em in verwarmde wissels die NL niet heeft en ook niet wil plaatsen. Dit is vragen naar de bekende weg...........
Maar wel heeft gehad.
Na de oorlog volgde de wederopbouw. Hopelijk laat de wederopbouw na de liberaliseringen en privatiseringen niet al te lang meer op zich wachten.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 19:08 schreef Buikboor het volgende:
Het antwoord zit em in verwarmde wissels die NL niet heeft en ook niet wil plaatsen. Dit is vragen naar de bekende weg...........
Spooronderhoud is verantwoordelijkheid van ProRail hoe vaak moet dat nog gezegd worden voor het doordringt
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 19:31 schreef schaakstuk het volgende:
[..]

Nee, het ligt aan de privatisering.

Ingezet door Gerrit Zalm, in navolging van zijn helden Ronald Reagan en Maggie Thatcher. (wat me trouwens ineens doet afvragen: gaat Zalm binnenkort ook aan Alzheimer lijden? In navolging van zijn idolen?)
Of waren Zalm, Reagan en Thatcher altijd al niet geestelijk volwaardig?

Zijn rechtse politici niet per definitie al bij voorbaat Alzheimer patiënten?
Bijna goed, het ligt aan het totale gebrek aan marktwerking. In de huidige situatie heeft de NS wel de lusten zoals hoge salarissen bij de top, maar niet de lasten zoals concurrentie of prestatiedrang. Bedrijf kan doen wat het wil, concessie wordt automatisch verstrekt.

Dat wordt niet beter met een overheid die er de verantwoordelijkheid voor heeft. Dat snap ik ook niet, altijd dat gebitch op alles wat de overheid doet, maar als ze taken afstoten dan is het ook niet goed, want dan zijn ambtenaren plots wel geschikt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 19:17 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
[..]


Precies... maar vroeger reden de treinen gewoon, ook bij dit weer... ligt dat aan de gevoelige elektrische apparaat ?
Ik vermoed dat het meer aan het veel complexere spoornet en het veel hogere gebruiksvolume daarvan ligt. Daarom is het ook zinloos om experts uit Zwitserland te halen: die hebben geen ervaring met dit soort drukke spoornetten.
Die experts in Zwitserland krijgen ieder jaar opnieuw, wanneer de lente weer aanbreekt, bezoek uit Nederland om advies te geven over spoor en sneeuw. Zullen zich wel achter de oren krabben.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 19:46 schreef Jinglebones het volgende:
Bijna goed, het ligt aan het totale gebrek aan marktwerking. In de huidige situatie heeft de NS wel de lusten zoals hoge salarissen bij de top, maar niet de lasten zoals concurrentie of prestatiedrang.
Wat een ontzettend gelul.
Zelfs nu de marktwerking op alle fronten zijn failliet etaleert, hou jij daar nog aan vast! Onder het motto: er is nog niet genoeg marktwerking!

Hoe blind kun je blijven geloven in je eigen sprookjes?
userIcon
Zwitserse expert:
-Jahoor, wij kunnen prima rijden bij metersdikke sneeuw in de bergen bij -30!
Schulz:
-Nee, wij hebben een plat land met 5 cm sneeuw en laten passagiers urenlang op bevroren stations buiten staan wachten!
Zwitserse expert:
-
userIcon
quote:
Ik vat het even samen: Er rijden minder treinen, want alles wat niet rijdt kan niet uitvallen...
userIcon
quote:
Nienke Kooistra als woordvoerder
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 20:13 schreef eight het volgende:
[..]


Nienke Kooistra als woordvoerder
Een woordvoerder die ook nog eens heel veel Ehhh Ehhh Ehhhh zegt....
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 20:26 schreef davidoffie het volgende:
Weet je wat nou zo irritant hier is? Dat iedereen maar dom lult dat er in het buitenland alle treinen rijden! Vooral zwitserland wordt vaak genoemd?! zie deze website voor informatie van de laatste week daar (en vertaal het met google e.d)

http://www4.banverket.se/(...)/StartPage.aspx?JF=7

Sommige mensen op fok
Dit lijkt me toch echt een ZWEEDSE site
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 20:35 schreef rolstoeltje het volgende:
[..]


Dit lijkt me toch echt een ZWEEDSE site
Nee joh, SE staat overduidelijk voor Zwitserland
userIcon
hmmm, lekker theedrinken.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 20:54 schreef davidoffie het volgende:
[..]


Ik bedoelde ook Zweden, maar ik had het even raar gebracht! In Zwitserland is het precies hetzelfde!
Het schijnt in Duitsland, Zweden en Zwitserland ook een grote puinhoop te zijn geweest.
userIcon
Ik heb de tijd van praten, praten en nog eens praten en iedere keer weer beterschap beloven zo onderhand wel gehad.
Ieder jaar is het wel weer hetzelfde gelazer.
We zijn in Nederland in staat zowat alles onder controle te hebben, maar winterse ongemakken betekent in dit land paniek tot in het kwadraat.
Treinverkeer gaat een aantal dagen voorgaats en er worden records gebroken bij de files.
Materiaal wat er mee kapt, seinen en wissels die dienst weigeren. Het is gewoon echt te zot voor woorden.
Ik ben geen frequent treinreiziger meer, maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde forens er ondertussen wel zijn buik meer dan vol van heeft. Het wordt onderhand eens tijd voor de wat ruigere middelen.
Voor mij mag er een parlementair onderzoek gestart gaan worden met het liefst Pieter van Vollenhove als voorzitter (dat zal waarschijnlijk niet gaan, maar ga aub bij hem te rade, hij is een expert op gebied van verkeer en vervoer).
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 20:54 schreef davidoffie het volgende:
[..]


Ik bedoelde ook Zweden, maar ik had het even raar gebracht! In Zwitserland is het precies hetzelfde!
Dan ben jij nog nooit in Zwitserland geweest, want daar rijden de treinen uiterst punctueel, daar biedt de directie de verontschuldigingen aan als de treinen met 5 minuten vertraging rijden.

En wellicht dat Zwitserland wat meer voorbereid is op koude temperaturen en sneeuw en dat het materieel daarop is afgestemd.

Maar het blijft vreemd dat bij 5 cm sneeuw en wat vorst de treinen opeens niet meer kunnen rijden.
Dat getuigt gewoon van onkunde, nieuwe sprinters met al die electronica en de wissels die schijnbaar dienst weigeren omdat de wisselverwarming niet goed werkt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 18:49 schreef SpermaDonor het volgende:
Lekker wijf wel die Melanie hoor.. maar in de 2e kamer doet ze het niet zo goed... wellicht kan ze het in mijn kamertje ff leren?
Heb je een bril nodig of ben je een fapper met realiteitszin.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 18:56 schreef Evertjan het volgende:
ben er vanmiddag nog even geweest. Gewoon heerlijk toch lekker op een bankje zitten bakje koffie erbij, en lekker naar mensen in de stress kijken
haha, ik ben hier gister nog voor naar zwolle gegaan... PRACHTIG
want als ik met het OV moet loop ik er ook net zo bij, kankerend op de NS en prorail maar toch leuk om andere mensen het te zien doen terwijl je zelf nergens heen hoeft
ProFail ... sorry moet gewoon even gezegd worden
46  van 59 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 04/02 'Vijf conclusies rond nationaal spoorwegdrama' 42
» 04/02 'Schultz moet zich aan haar woord houden'33
» 04/02 Toch weer problemen op spoor22
» 04/02 Kamerleden willen opheldering van ProRail en NS16


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden