Nasrdin Dchar: Ik ben geen knuffelmarokkaan

Showbizz • Geschreven door Novum op 04-02-2012 @ 15:21 - gepost door bennootje
print 

Nasrdin Dchar heeft niets met de term knuffelmarokkaan. "Er is toch ook geen knuffelnederlander of knuffelturk", zegt de 33-jarige acteur tegen Het Parool. "Persoonlijk houd ik niet van dat woord."

Dchar vindt knuffelmarokkaan 'te makkelijk'. "En het is ook weer een vorm van mensen in een hokje stoppen. Ik ben gewoon Nasdrin Dchar, en als je een knuffel wilt, dan kun je er een krijgen."

Toch vindt Dchar dat Ali B het predikaat knuffelmarokkaan mooi verandert in iets positiefs. "Ik was bij de show van Ali B en hij had er een heel goed stuk over. Dat vond ik mooi om te zien."

Ali B zei vorig jaar dat ook hij niet altijd even blij is met het stempel knuffelmarokkaan. De rapper vertelde in augustus dat hij geprobeerd heeft iets positiefs te maken van de term. "Knuffelmarokkaan kan betekenen dat je alleen wordt geknuffeld vanwege je Marokkaan-zijn, maar het kan ook betekenen dat je wordt geknuffeld omdat je zo'n leuke jongen bent."


Nasrdin Dchar: Ik ben geen knuffelmarokkaan (Foto: Novum)


Bron: Novum


Lees ook:

» 31/01 Ali B twijfelt over Op Volle Toeren21
» 23/01 Nasrdin Dchar in nieuwe film Jim Taihuttu3
» 23/01 Acteur Nasrdin Dchar klaar met aandacht media1
» 22/12 Gouden Loeki voor commercial met Ali B48


delen | eKudos nujij

5008 views / 59 reacties
Reacties op dit bericht
35  van 59 reacties op deze pagina. (15 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
man pberends (Redactie Frontpage) 04-02-2012 @ 15:23 fotoboek no homepage
userIcon
Hij's nogal bezig met zijn Marokkaan zijn he, ik dacht eerst dat het gewoon een fatsoenlijke allochtone Nederlander was.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:23 schreef pberends het volgende:
Hij's nogal bezig met zijn Marokkaan zijn he, ik dacht eerst dat het gewoon een fatsoenlijke allochtone Nederlander was.
Ik vind het niet zo raar. Een groot deel van de Nederlanders bestempeld iemand met Marokkaans bloed als een Marokkaan, niet als een Nederlander, ook al is hij/zij het wel. Dan is het opeens wel raar/fout als hij zich als een echte Nederlander gedraagt, en hetzelfde doet?

[ Bericht gewijzigd door Tommeeh op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:36 ]
man mouthman (Redactie Frontpage) 04-02-2012 @ 15:30 fotoboek homepage
userIcon
Tja aandachthoermarokkaan bekt ook niet echt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:23 schreef pberends het volgende:
Hij's nogal bezig met zijn Marokkaan zijn he, ik dacht eerst dat het gewoon een fatsoenlijke allochtone Nederlander was.
Voor de fatsoenlijke autochtone Nederland is hij dat ook.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:29 schreef Tommeeh het volgende:
[..]


Ik vind het niet zo raar. Een groot deel van de Nederlanders bestempeld iemand met Marokkaans bloed als een Marokkaan, niet als een Nederlander, ook al is hij/zij het wel. Dan is het opeens wel raar/fout als hij hetzelfde doet?
Tja, als Marokkaan zul je wat moeite moeten doen voor je op waarde wordt geschat, waar een autochtoon eerst wat fout moet doen voor hij als fout gezien wordt. Dat komt gewoon doordat er zoveel marokkaantjes zijn die de groep naar beneden halen.
Nasrdin is toch wel een van de weinige goed acteurs in Nederland.

Het is gewoon een Nederlandse Marokkaan klaar. Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlanders blij zou zijn met de benaming KnuffelNederlander OF knuffelhollander.

Edit: Ik zag hem wel in 24 uur met. Nou hij is wel een mietje zeg, huilt om vrijwel alles.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:23 schreef pberends het volgende:
Hij's nogal bezig met zijn Marokkaan zijn he, ik dacht eerst dat het gewoon een fatsoenlijke allochtone Nederlander was.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:33 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Dat komt omdat ze zich graag zo uitdrukkelijk mogelijk profileren als Marokkaan Ze willen graag aandacht.. En negatieve aandacht is ook aandacht.
Niet zo gek als je de hele tijd wordt bestempelt als knuffelmarokkaan he? En wat heeft dit bericht verder met negatieve aandacht te maken?
userIcon
Klopt..

Dit is een Knuffel Marokkaan(se)



userIcon
"Knuffelmarokkaan kan betekenen dat je alleen wordt geknuffeld vanwege je Marokkaan-zijn, maar het kan ook betekenen dat je wordt geknuffeld omdat je zo'n leuke jongen bent."

Nee
Hij word door de media geknuffeld omdat men bij BNN en de VARA had besloten dat er een knuffel Marokkaan moest komen
Dat is onderdeel van de multikul strategie van de PO
Zonder de PO hadden er geen knuffel Marokkaan geweest
Sterker nog , dan had dat hele woord niet bestaan.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:33 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]

En negatieve aandacht is ook aandacht.
Ah dus daarom post je zoveel van die zure posts.
Je wilt een beetje aandacht.

Awwww kom maar hier hoor, jij bent onze knuffeltokkie.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:33 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Dat komt omdat ze zich graag zo uitdrukkelijk mogelijk profileren als Marokkaan Ze willen graag aandacht.. En negatieve aandacht is ook aandacht.

Zo heb ik nog nooit een Marokkaan horen zeggen: nee hoor ik geen Marokkaan ik ben een Nederlander alleen omdat onze koning eist dat ik ook een Marokkaan ben, ben ik ook helaas nog Marokkaan..
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:36 schreef Darksiders440 het volgende:
Nasrdin is toch wel een van de weinige goed acteurs in Nederland.

Het is gewoon een Nederlandse Marokkaan klaar. Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlanders blij zou zijn met de benaming KnuffelNederlander OF knuffelhollander.

Edit: Ik zag hem wel in 24 uur met. Nou hij is wel een mietje zeg, huilt om vrijwel alles.
Tja, hij probeert de huilneger van zijn troon te stoten, hij wil nu de huilmarokkaan genoemd worden !
OF je bent Marrokaan of je bent Nederlander.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:39 schreef BasOne het volgende:
Klopt..

Dit is een Knuffel Marokkaan(se)

[afbeelding]

Wie is dat ?!
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:57 schreef Dethroned het volgende:
[..]


Wie is dat ?!
Kenza Zouiten
userIcon
Doe maar een knuffel dan als je ze weggeeft. Ik ken een aantal mensen met kinderen die die dingen wel kunnen waarderen als verjaardagskadootje.

PM maar voor het adres.
userIcon
Ik durf het niet eens te proberen.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 16:14 schreef valsebingo het volgende:
Er is niet 1 Marokkaan die ik zou knuffelen. Dan ben je meteen je portemonnee kwijt.
En de originaliteitsprijs gaat naar..... OEPS!!!
userIcon
Ach knuffel Marokkaan of kut Marokkaan,als het beestje maar een naam heeft
userIcon
knuffelmarrokaan is gewoon een manier van een autochtoon om tegen een allochtoon te zeggen zo van: je bent okay, maar je blijft een buitenlander en een tweederangsburger,maakt niet uit met of zonder nederlandse nationaliteit....
userIcon
Gezeik om niets. Ik heb gestudeerd in België, daar zeiden ze tegen me: "Voor een Hollander zijt ge een hele toffe. Dat moet je gewoon als compliment opnemen. Ja, het betekent dat ze argwanend tegenover Nederlanders staan, maar het wil ook zeggen dat je hebt bijgedragen aan wat nuance. Mooi toch, wil zeggen dat ze bij de volgende wat meer openstaan.

Marokkanen zien alleen maar 'stempel' en 'discriminatie', terwijl het juist heel positief is als je wordt gezien als 'voorbeeld voor de rest van je volk'. Zo zullen er binnen de Marokkaanse gemeenschap ook wel 'knuffel-Nederlanders' zijn, de mensen die het meeste begaan zijn met Marokkanen (Van Persie?). Mooi toch, als we uiteindelijk maar naar elkaar kunnen toegroeien.

De acceptatie van zwarten in de VS kwam ook in stroomversnelling door sporthelden en popidolen. Knuffelnegers dus. Jammer dat het zo moet, zeker, maar uiteindelijk een zeer welkom fenomeen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 16:14 schreef valsebingo het volgende:
Er is niet 1 Marokkaan die ik zou knuffelen. Dan ben je meteen je portemonnee kwijt.
ach hollandse vrouwen stelen je portemonnee niet maar halen je bankrekening leeg
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 16:32 schreef Wa3ra het volgende:
Ach knuffel Marokkaan of kut Marokkaan,als het beestje maar een naam heeft
Jij bent mijn knuffel Marokkaan.
userIcon
Over het paard getilde knuffel maroc
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:33 schreef RickT het volgende:
[..]


Voor de fatsoenlijke autochtone Nederland is hij dat ook.
Diezelfde 'fatsoenlijke nederlanders' die de handen op elkaar deden toen hij trots die ene prijs in ontvangst nam onder uitroepen van 'maar ik ben marokkaan'?

Nee, de poster heeft gelijk, als jij er zo erg mee bezig bent, niet raar opkijken als mensen je dan ook als zodanig gaan behandelen.
wat voor soorten marokkanen bestaan er nog?
userIcon
haha alsof hij die rol had gekregen als het geen marokkaan was..
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 16:02 schreef BasOne het volgende:
[..]

Kenza Zouiten
leeft ze nog of is ze gestenigd
"knuffelmarokkaan"

Het woord van 2012?
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 17:12 schreef Mytho het volgende:
wat voor soorten marokkanen bestaan er nog?
Net zoals bij zwarte pieten, voor alles is een zwarte piet .

Helaas wordt ze steeds de 'zwarte piet ' toegeschoven.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 17:09 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]

Diezelfde 'fatsoenlijke nederlanders' die de handen op elkaar deden toen hij trots die ene prijs in ontvangst nam onder uitroepen van 'maar ik ben marokkaan'?

Nee, de poster heeft gelijk, als jij er zo erg mee bezig bent, niet raar opkijken als mensen je dan ook als zodanig gaan behandelen.
"Ik ben marokkaan en ik heb een gouden kalf in mijn handen".

Was inderdaad in en intriest. Die lul maakte nog maar eens pijnlijk duidelijk dat succesvolle marokkanen blijkbaar iets zeldzaams is. Wat een ontzettende huilie. Die speech van hem na de uitreiking, en al die linkse 'artiesten' hysterisch klappend, een tenenkrommende vertoning. En hij maar denken dat ie die prijs heeft gekregen omdat ie zo goed kan acteren.
Hij heeft gelijk, hij is geen knuffelmarokkaan. Ali B is tenminste nog een leuke en aardige gast maar hij is gewoon de zoveelste onsympathieke kutmarokkaan.

Was trouwens lekker op de ijsbaan.

[ Bericht gewijzigd door Dayan op zaterdag 4 februari 2012 @ 17:33 ]
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 17:19 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
"knuffelmarokkaan"

Het woord van 2012?
Eerder van 1995.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 17:35 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Ja, triest dat die bevolkingsgroep sinds die tijd amper vooruitgang geboekt heeft hé.
Triest dat na 1940-1945 er nog steeds mensen in een verdomhoekje worden geplaatst en als 2derangs burgers of als dieren worden beschouwt.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:23 schreef pberends het volgende:
Hij's nogal bezig met zijn Marokkaan zijn he, ik dacht eerst dat het gewoon een fatsoenlijke allochtone Nederlander was.
Dat is ie ook. Ik snap de reden van je commentaar niet, het feit dat ie bezig is met zijn afkomst maakt hem nog geen crimineel.
35  van 59 reacties op deze pagina. (15 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 31/01 Ali B twijfelt over Op Volle Toeren21
» 23/01 Nasrdin Dchar in nieuwe film Jim Taihuttu3
» 23/01 Acteur Nasrdin Dchar klaar met aandacht media1
» 22/12 Gouden Loeki voor commercial met Ali B48


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden