Lowlands 2012 razendsnel uitverkocht

Showbizz • Geschreven door ANP op 04-02-2012 @ 13:21
print 

De 20e editie van Lowlands is zaterdag binnen een mum van tijd uitverkocht. De kaartverkoop begon zaterdag om 11.00 uur en amper 2 uur later waren alle ongeveer 55.000 tickets weg. Dit meldt de organisatie via Twitter.

Het driedaagse festival in Biddinghuizen vindt dit jaar plaats op 17, 18 en 19 augustus. Eerder deze week maakte de organisatie al enkele artiesten bekend die acte de présence geven, onder wie Feist en Blaudzun.

Vorig jaar waren de kaartjes voor Lowlands eveneens in een recordtijd van zo'n 2 uur uitverkocht.

Lowlands 2012 razendsnel uitverkocht
Lowlands 2012 razendsnel uitverkocht (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 26/05 Pinkpop waarschuwt voor zomerse temperaturen26
» 26/05 Keira Knightley is verloofd12
» 25/05 'Constanza Breukhoven zat naakt voor de webcam'32
» 25/05 Ex-pornoster Jenna Jameson met slok op achter stuur15


delen | eKudos nujij

5361 views / 46 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    13
Positie in chart18 » bekijk volledige lijst
Reacties op dit bericht
46  van 46 reacties op deze pagina. (7 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Ik heb kaartjes
Tja wist niet dat ze te koop waren jammer, vroeger kon je gewoon een paar weken van tevoren een kaartje kopen waar zijn de tijden toch gebleven
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:22 schreef Faazz het volgende:
Ik heb kaartjes
Idem!

En als er mensen zijn die geen kaarten hebben kunnen bemachtigen, dat is echt geen ramp. 1/2 weken voor Lowlands zijn er genoeg mensen die vanwege vakantie, of andere redenen niet kunnen. Zij bieden hun Lowlandskaarten dan aan via de Lowlands pagina op Facebook.

Zelfs nog voor minder dan de aankoopprijs omdat ze er anders niet vanaf komen!

Uiteraard wel voor de hard copy's gaan he .
userIcon
Morgen staan de eerste op marktplaats met een leuk bedrag erbovenop.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:28 schreef Faazz het volgende:
[..]


Omdat het nu een overgewaardeerd veel te hip festival is!
Daar lijkt het wel op ja. Vorig jaar viel de line up tegen. Normaal gesproken wordt dat een jaar later meteen afgestraft door een trage verkoop. Kans is groot dat er dus weer weinig toppers komen.
userIcon
klagen als andere mensen plezier hebben door naar dit soort evenementen te gaan Wat voor zwaar leven moet je dan hebben zeg hahaha.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:38 schreef wise het volgende:
klagen als andere mensen plezier hebben door naar dit soort evenementen te gaan Wat voor zwaar leven moet je dan hebben zeg hahaha.
Nou..dit is zo wat de eerste keer dat ik het met je eens ben.
Mijn festival is het niet, maar blijkbaar zijn er veel mensen die er heen willen. Ieder zijn meug.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:25 schreef Kamergezocht het volgende:
Ongewassen hippies met gitaren muziek
Zo fijn dat je nu reacties van mensen als jij een min-score kunt geven, absoluut een goed systeem van Fok!

Tevens heb ik gelukkig kaartjes kunnen krijgen, ik heb er nu al mega zin in!!
userIcon
Ik snap niet dat 55K mensen een duur kaartje kopen en nog niet eens weten wie er allemaal optreden.

imo ben je dan een behoorlijke schlemiel
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:44 schreef vosss het volgende:
Ik snap niet dat 55K mensen een duur kaartje kopen en nog niet eens weten wie er allemaal optreden.

imo ben je dan een behoorlijke schlemiel
Ergens is het wel begrijpelijk. Ik heb zelf bijvoorbeeld elk jaar een heel tevreden gevoel gehad bij de line-up, het is meer dat ik er vertrouwen in heb dat ik wordt verrast door nieuwe toffe bandjes en wellicht hier en daar een grotere naam. Daarbij natuurlijk de sfeer.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:44 schreef vosss het volgende:
Ik snap niet dat 55K mensen een duur kaartje kopen en nog niet eens weten wie er allemaal optreden.

imo ben je dan een behoorlijke schlemiel
Nee hoor, wat er ook komt, de sfeer is toch ontzettend goed. En juist bij Lowlands gaat het vaak ook nog een beetje om het ontdekken van kleinere, wat onbekendere bandjes... Dat is juist het leuke van Lowlands. Er is altijd wel ergens wat leuks te doen of te zien.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:44 schreef vosss het volgende:
Ik snap niet dat 55K mensen een duur kaartje kopen en nog niet eens weten wie er allemaal optreden.

imo ben je dan een behoorlijke schlemiel
Vorig jaar heb ik ook gewoon kaarten gekocht zonder dat er überhaupt iets bekend was. Ik ga er vooral heen vanwege de sfeer en om nieuwe muziek te ontdekken. En heb zeker nieuwe bands ontdekt

quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:25 schreef Kamergezocht het volgende:
Ongewassen hippies met gitaren muziek
Viel te verwachten dat er wel weer iemand die nog nooit op Lowlands geweest is zo'n reactie zou plaatsen
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:37 schreef eight het volgende:
[..]

Daar lijkt het wel op ja. Vorig jaar viel de line up tegen. Normaal gesproken wordt dat een jaar later meteen afgestraft door een trage verkoop. Kans is groot dat er dus weer weinig toppers komen.
Die lineup doet me niet zoveel, vind het totaalpakket gewoon vermakelijk. En met mij nog veel meer. En ja, ik ging er al heen voordat het hip was om erheen te gaan. Als ik een dikke lineup wil ga ik wel naar Rock Werchter of Pinkpop.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:45 schreef Inverted_World het volgende:
[..]


Ergens is het wel begrijpelijk. Ik heb zelf bijvoorbeeld elk jaar een heel tevreden gevoel gehad bij de line-up, het is meer dat ik er vertrouwen in heb dat ik wordt verrast door nieuwe toffe bandjes en wellicht hier en daar een grotere naam. Daarbij natuurlijk de sfeer.
QFT. Al mag je de sfeer niet noemen als reden, want dan doe je het omdat het hip is om te zeggen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:38 schreef jdd het volgende:
Blijkbaar gaat het nog goed met de mensen. Maak van die extra 7 Miljard bezuinigen maar 10 Miljard !
Sparen staat niet in jouw woordenboek? Elke maand 20 euro opsparen en je kunt naar Lowlands, dat is niet echt een vetpot of zo
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:44 schreef vosss het volgende:
Ik snap niet dat 55K mensen een duur kaartje kopen en nog niet eens weten wie er allemaal optreden.

imo ben je dan een behoorlijke schlemiel
Mee eens.

Maar de organisatie is degene die echt fout zit in deze. Ze verkopen een vooralsnog onbekend product. Het is volkomen idioot dat dit kan.

Nu bestaat er een kans dat de nuchtere mensen die wachten tot de line-up compleet is, zometeen geen kaartjes kunnen krijgen of enkel voor een debiel hoge prijs. Omdat een stel kuthipsters (die eigenlijk geen flikker geven om de muziek maar er gewoon willen zijn... omdat hip) de kaartjes al gekocht heeft doordat de organisatie dit mogelijk maakt.

Als ze nou gewoon in de verkoop gaan zodra de line-up bekend is, heeft iedereen een eerlijke kans. Hipsters en andere randfiguren die "gaan voor de sfeer" kunnen dan hun kaartjes kopen en mensen die hebben gewacht totdat ze een goede line-up zagen, kunnen ook hun kaartjes kopen op dezelfde dag.

Hoe het nu gaat moet eens aangepakt worden.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:55 schreef Hpzone het volgende:
[..]
Die lineup doet me niet zoveel, vind het totaalpakket gewoon vermakelijk. En met mij nog veel meer. En ja, ik ging er al heen voordat het hip was om erheen te gaan. Als ik een dikke lineup wil ga ik wel naar Rock Werchter of Pinkpop.
Het is idd. het totaalpakket dat het zo toegankelijk maakt. Persoonlijk vindt ik het erg jammer want voor de pure muziekliefhebbers gaat het festival bergafwaarts. Anderzijds heeft iedereen natuurlijk het volste recht om het festival te bezoeken om wat voor reden dan ook.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 14:04 schreef Desunoto het volgende:
[..]

Mee eens.

Maar de organisatie is degene die echt fout zit in deze. Ze verkopen een vooralsnog onbekend product. Het is volkomen idioot dat dit kan.

Nu bestaat er een kans dat de nuchtere mensen die wachten tot de line-up compleet is, zometeen geen kaartjes kunnen krijgen of enkel voor een debiel hoge prijs. Omdat een stel kuthipsters (die eigenlijk geen flikker geven om de muziek maar er gewoon willen zijn... omdat hip) de kaartjes al gekocht heeft doordat de organisatie dit mogelijk maakt.

Als ze nou gewoon in de verkoop gaan zodra de line-up bekend is, heeft iedereen een eerlijke kans. Hipsters en andere randfiguren die "gaan voor de sfeer" kunnen dan hun kaartjes kopen en mensen die hebben gewacht totdat ze een goede line-up zagen, kunnen ook hun kaartjes kopen op dezelfde dag.

Hoe het nu gaat moet eens aangepakt worden.
Vrij normaal met festivals hoor. Het leukste van Lowlands is juist nieuwe bands ontdekken tussen de paar artiesten die je echt wilt zien door. Maar je bent er vast zelf al vaker geweest en weet hoe het werkt. De nuchtere mensen waar je het over hebt hadden vandaag ook prima kaartje kunnen kopen, het raakt toch uitverkocht en je raakt je tickets prima kwijt mocht de lineup je tegenstaan.

Heb zelf ook ticket. Dat wordt een leuke after van Sziget.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 14:04 schreef Desunoto het volgende:
[..]

Mee eens.

Maar de organisatie is degene die echt fout zit in deze. Ze verkopen een vooralsnog onbekend product. Het is volkomen idioot dat dit kan.

Nu bestaat er een kans dat de nuchtere mensen die wachten tot de line-up compleet is, zometeen geen kaartjes kunnen krijgen of enkel voor een debiel hoge prijs. Omdat een stel kuthipsters (die eigenlijk geen flikker geven om de muziek maar er gewoon willen zijn... omdat hip) de kaartjes al gekocht heeft doordat de organisatie dit mogelijk maakt.
Niet mee eens. Het product is niet onbekend omdat het tegenwoordig niet meer hoofdzakelijk om de muziek gaat. De line-up is (helaas) niet meer zo belangrijk zoals het vroeger was.
Ik begrijp en deel deze "frustratie" wel, maar geen enkele muziekliefhebber kan een festival claimen.
userIcon
op MP staan ze voor 350
userIcon
Het product is voor het grootste deel onbekend. Ja, het is een festival. Ja, je kan er artiesten verwachten. Maar niemand weet precies hoe het vormgegeven wordt en het kan nooit iedereen tevreden stellen.

Je gaat toch ook geen auto kopen voordat je weet hoe die is vormgegeven? Ja, het is een auto. Ja, het heeft een stuur, een motor en vier wielen. Maar verder kunnen ze onderling ontzettend verschillen en niet elke auto is ontworpen naar ieders smaak.

Wat Lowlands en die andere festivals doen, gaat tegen elke vorm van logica in. Normaal gesproken maakt een fabrikant een volledig product en moet ze die vervolgens presenteren en de consument ervan overtuigen om het te kopen.

Maar festivals als Lowlands presenteren slechts een grove schets en op basis hiervan kan men het al kopen. Dit is in mijn ogen niet zoals het hoort.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:37 schreef eight het volgende:
[..]

Daar lijkt het wel op ja. Vorig jaar viel de line up tegen. Normaal gesproken wordt dat een jaar later meteen afgestraft door een trage verkoop. Kans is groot dat er dus weer weinig toppers komen.
De line-up valt ieder jaar "tegen" omdat mensen alleen naar de programmering voor de Alpha-tent kijken. Als je nu of volgend jaar terug kijkt naar de line-up van 2011 ontdek je pas hoe goed de line-up eigenlijk was. Zelfde als je nu terug kijkt naar de edities daarvoor "wow, ik wist niet dat die band toen al op Lowlands stond!"
Vervelend altijd die reacties van de zogenaamde 'hipsters' als er weer een deel van de line-up bekend wordt gemaakt:
"ken ik niet, waar zijn de échte namen?" Nou luister dan eerst(!)

Lowlands heeft mij nog nooit teleurgesteld in de line-up. Dit is trouwens het eerste jaar dat ik waarschijnlijk niet ga, na 6 edities. Sziget it is, net als vorig jaar, alleen krijg ik nu geen vlucht en entreeticket van Vodafone dus moet ik het zelf gaan betalen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 14:23 schreef Desunoto het volgende:
Het product is voor het grootste deel onbekend.
Nee het product is juist niet onbekend. Het product is al jaren hetzelfde en het product is niet volledig afhankelijk van de line-up want het grootste deel van het programma ken je niet eens. Maar Lowlands biedt ieder jaar kwaliteit en dat is het belangrijkste voor de consument.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 14:23 schreef Desunoto het volgende:
Het product is voor het grootste deel onbekend. Ja, het is een festival. Ja, je kan er artiesten verwachten. Maar niemand weet precies hoe het vormgegeven wordt en het kan nooit iedereen tevreden stellen.

Je gaat toch ook geen auto kopen voordat je weet hoe die is vormgegeven? Ja, het is een auto. Ja, het heeft een stuur, een motor en vier wielen. Maar verder kunnen ze onderling ontzettend verschillen en niet elke auto is ontworpen naar ieders smaak.

Wat Lowlands en die andere festivals doen, gaat tegen elke vorm van logica in. Normaal gesproken maakt een fabrikant een volledig product en moet ze die vervolgens presenteren en de consument ervan overtuigen om het te kopen.

Maar festivals als Lowlands presenteren slechts een grove schets en op basis hiervan kan men het al kopen. Dit is in mijn ogen niet zoals het hoort.
Nou en, mensen kopen het toch? Blijkbaar is er voldoende interesse voor het festival zonder dat de lineup bekend is. Dat zie je wel aan de snelheid waarbinnen het uitverkocht is.

Een evenement vergelijken met een product gaat in mijn ogen dan ook niet op, immers een festival is een beleving, dus er zullen inderdaad een hoop bezoekers voor de sfeer komen.
Als je op vakantie gaat weet je toch ook niet precies wat je van te voren te wachten staat?
Line up is ook totaal onbelangrijk.

Er is elk jaar genoeg leuks te zien en te horen op lowlands.

Ik ben er weer bij in elk geval.
userIcon
als je voor de 'grote band'gaat moet je maar gewoon naar pinkpop gaan. Lowlands is juist om nieuwe leuke dingen te ontdekken, boeiend hoe groot hun naam is. het gezeur over de slechte line up... wat een onzin, er waren afgelopen jaar super veel hele gave bands! (en dansacts, wereldmuziek, van alles!) ik ben blij dat ik een kaartje heb weten te bemachtigen!!
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:19 schreef rooie9 het volgende:
Is dat niet zo'n festival waar ze gewoon de radio aanzetten en iedereen alles geweldig vind omdat ze overal wel een nummertje van kennen?

En al zou dat zo zijn. Leef en laat leven, he.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:19 schreef rooie9 het volgende:
Is dat niet zo'n festival waar ze gewoon de radio aanzetten en iedereen alles geweldig vind omdat ze overal wel een nummertje van kennen?

Nee.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:33 schreef Inlognaam het volgende:
Morgen staan de eerste op marktplaats met een leuk bedrag erbovenop.
Morgen? Ze stonden er na amper een half uur al op. Afschieten zulke lui.

Maat van me heeft overigens kaarten weten te bemachtigen, ook voor mij, dus ik ben er weer bij. Derde jaar op rij, dit jaar de dubbel met Sziget.
userIcon
Economische crisis? En mensen hebben hier wel geld voor?

Ik heb ook kaarten.
userIcon
Leve de zwarte marktplaats.nl....
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 15:53 schreef RedNeck.nl.Returns het volgende:
En wat moet een kaartje kosten tegenwoordig ?
E185 euries, als je per post aangetekend wilt verzenden kom je op 190,63 uit voor 1 kaartje
userIcon
Triest dat je tegenwoordig al een half jaar van tevoren moet beslissen om ergens heen te gaan als je niet van die teringhandelaren wil kopen. Als het zo goed verkoopt kan je de verkoop ook best 2 weken van tevoren opengooien, dat was vroeger heel normaal.

Hoeveel % van de kaarten zou trouwens zijn gekocht puur voor de doorverkoop? Die gasten die dat doen zouden gewoon afgeschoten moeten worden.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 14:32 schreef RickT het volgende:
[..]


De line-up valt ieder jaar "tegen" omdat mensen alleen naar de programmering voor de Alpha-tent kijken. Als je nu of volgend jaar terug kijkt naar de line-up van 2011 ontdek je pas hoe goed de line-up eigenlijk was. Zelfde als je nu terug kijkt naar de edities daarvoor "wow, ik wist niet dat die band toen al op Lowlands stond!"
Vervelend altijd die reacties van de zogenaamde 'hipsters' als er weer een deel van de line-up bekend wordt gemaakt:
"ken ik niet, waar zijn de échte namen?" Nou luister dan eerst(!)
In het verleden had je én grote namen én talentvolle bands. Tegenwoordig zijn er nog maar weinig grote namen en dat merk je wel degelijk aan het optreden. De gevestigde namen weten hoe ze een show ervan moeten maken en een 'wauw'gevoel onder de bezoekers te creëren. De talentvolle bands staan vaak toch nog wat onwennig op het podium en hebben meestal nog weinig materiaal (nummers) om mee te werken. Hun perfomance is nog niet optimaal waardoor als je bezoeker wel een goed optreden ziet, maar het nooit indrukwekkend wordt.
De grote namen mis je gewoon waardoor het festival in muzikaal opzicht
achteruit is gegaan. Daar staat dan tegenover dat er nu wel meer te doen is op het festival. Er heeft gewoon een verschuiving plaatsgevonden waardoor je dus in het algemeen ook een ander type bezoeker krijgt.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 16:06 schreef rouge het volgende:
Sukkels en wannebe's kopen lowlands kaartjes....de rest gaat naar Ziget
Of mensen die gewoon ook van Lowlands kunnen genieten. Als je trouwens stoer wilt doen over "Sziget", moet je eerst leren om het goed te spellen. (over "wannebe's" houd ik m'n mond maar..)
Het word tijd dat de kaarten op naam worden gekocht zoals in Engeland, Duitsland en zelfs sommige festivals in België. (waaronder Pukkelpop)
Daardoor kunnen de kaarten niet op marktplaats worden gezet en is de lol er snel af voor handelaren.
ik kijk in augustus wel of ik ga, waarschijnlijk wel, en dan koop ik dan wel een kaartje voor de normale prijs of minder (is tot nu toe altijd gelukt, gewoon een paar dagen van tevoren op marktplaats als er 20 pagina's aan lowlandskaartjes op staan en het iedereen te heet onder de voeten wordt)
userIcon
Was wel stressen vanmorgen of ik er door kwam.. wel 100 keer f5 moeten drukken omdat ik er aldoor werd uitgeknikkerd. Maar toch gelukt Die 11 euro voor aangetekende verzending is wel debiel hoog btw :S
Maar camping 2,5 bij de zelfgemaakte takkenbrug, here we come again!
46  van 46 reacties op deze pagina. (7 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Pinkpop waarschuwt voor zomerse temperaturen26
» 26/05 Keira Knightley is verloofd12
» 25/05 'Constanza Breukhoven zat naakt voor de webcam'32
» 25/05 Ex-pornoster Jenna Jameson met slok op achter stuur15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden