'Geen extra gas naar West-Europa'

Internationaal • Geschreven door ANP op 04-02-2012 @ 12:10 - gepost door static
print 

Als West-Europese landen door de strenge kou een tekort aan gas krijgen, kunnen zij niet rekenen op het Russische Gazprom. Dat heeft vicevoorzitter Aleksandr Kroeglov van het bedrijf volgens Russische persbureaus tijdens een bijeenkomst met premier Vladimir Poetin gezegd.

Functionarissen van de Europese Unie hebben gezegd dat Gazprom de leveranties van gas aan verscheidene landen heeft teruggebracht. "Gazprom kan op dit moment niet voldoen aan de extra-leveranties waarom onze West-Europese partners hebben gevraagd", zei Kroeglov.


Bron: ANP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia34
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend57
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken21
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

5411 views / 46 reacties
Reacties op dit bericht
46  van 46 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Ik mag hopen dat Nederland ook voorrang krijgt op de rest.
He is tenslotte ONS gas
Als Gasunit het voor meer aan het buitenland kan verkopen dan hier houden doen ze dat gewoon hoor. Het blijven toch nederlanders.
userIcon
Het is net wat Fer zegt. We exporteren aan de ene kant, en importeren het net zo hard weer aan de andere kant. Daarom betalen we als particulier ook zoveel aan 'Transportkosten'
quote:
Functionarissen van de Europese Unie hebben gezegd dat Gazprom de leveranties van gas aan verscheidene landen heeft teruggebracht. "Gazprom kan op dit moment niet voldoen aan de extra-leveranties waarom onze West-Europese partners hebben gevraagd", zei Kroeglov.
Volgens de EU-ambtenaren leveren ze minder, volgens Gazprom wordt geleverd wat is afgesproken.

Nogmaals; hoeveel is besteld, en hoeveel is geleverd?
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:19 schreef Avernis het volgende:

[..]

Volgens de EU-ambtenaren leveren ze minder, volgens Gazprom wordt geleverd wat is afgesproken.

Nogmaals; hoeveel is besteld, en hoeveel is geleverd?
En hoeveel wordt er weer door de Oekraïne afgetapt.
Geen Olie meer voor Europa uit Iran en geen Gas meer uit Rusland.

Gasten we worden aan onze ballen geknepen en toch de VS blijven volgen.
Hoe dom kun je zijn.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:19 schreef Avernis het volgende:

[..]

Volgens de EU-ambtenaren leveren ze minder, volgens Gazprom wordt geleverd wat is afgesproken.

Nogmaals; hoeveel is besteld, en hoeveel is geleverd?
Ze zijn niet verplicht om de bestelde hoeveelheid te leveren. Schijnbaar staan er in de bestaande contracten minimum hoeveelheden beschreven en die leveren ze ook. Als dadelijk blijkt dat dit te weinig is dan heeft west europa gewoon gefaald om goede afspraken te maken.
Dat Gazprom eerst voor hun eigen land zorgt is begrijpelijk.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:12 schreef Praxis het volgende:
Ik mag hopen dat Nederland ook voorrang krijgt op de rest.
He is tenslotte ONS gas
Hoezo is gas uit Rusland ONS gas ?

De gasbel in Slochteren is 'ons' gas, maar die begint al aardig leeg te raken. Dat maken de baby boomers nog makkelijk mee...
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:37 schreef eight het volgende:
[..]

Ze zijn niet verplicht om de bestelde hoeveelheid te leveren. Schijnbaar staan er in de bestaande contracten minimum hoeveelheden beschreven en die leveren ze ook. Als dadelijk blijkt dat dit te weinig is dan heeft west europa gewoon gefaald om goede afspraken te maken.
Dat Gazprom eerst voor hun eigen land zorgt is begrijpelijk.
Ze hebben gister gesteld dat ze tot nu toe wel de afgesproken hoeveelheid hebben geleverd. Er is nogal een discrepantie hier enzo.

..en nee, voor Nederlanders is dat niet begrijpelijk; wij leveren aan de hoogste bieder.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:24 schreef jdd het volgende:
[..]


En hoeveel wordt er weer door de Oekraïne afgetapt.
Lijkt me makkelijk uit te rekenen als je die twee getallen weet
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:19 schreef Avernis het volgende:

[..]

Volgens de EU-ambtenaren leveren ze minder, volgens Gazprom wordt geleverd wat is afgesproken.

Nogmaals; hoeveel is besteld, en hoeveel is geleverd?
Dit is simpelweg wat er is gebeurd: wij (de EU) hebben onderhandeld over wat Gazprom ons levert. We zijn het eens geworden dat zij minimaal XX dm3 gas leveren. Daarnaast plaatsen wij extra 'orders' voor meer gas, maar zijn ze niet verplicht die te leveren.

Oftewel: het minimum dat is afgesproken wordt wél geleverd, maar wat wij er bovenop hebben besteld niet want dat andere gas hebben ze zelf nodig.

Stom voorbeeld:
Stel, de Europese landen hebben 10 dm3 gas per dag nodig. Met Gazprom hebben wij afgesproken dat ze zoiezo 8 dm3 per dag leveren. Daarnaast zullen ze nog eens 2 dm3 per dag leveren, mits ze het zelf niet nodig hebben. * werkelijke nummers liggen véél hoger

Dat laatste is nu het geval.
Nederlands gas
Noors gas
Noordzee gas.
LNG

Kortom gas genoeg

Weer stemming makerij om de prijs te verhogen...............mooi meegenomen als ze goedkoop ruski gas kunnen mengen met hun eigen gas.
Elke winter zelfde verhaal..........en de massa trapt er weer in
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:37 schreef eight het volgende:
[..]

Dat Gazprom eerst voor hun eigen land zorgt is begrijpelijk.
Als Nederlanders dit zeggen worden ze politiek afgeslacht.
Nederlandse belangen vooropstellen is not done in de Nederlandse politieke samenleving.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:33 schreef MalleusMaleficarum het volgende:
Geen Olie meer voor Europa uit Iran en geen Gas meer uit Rusland.

Gasten we worden aan onze ballen geknepen en toch de VS blijven volgen.
Hoe dom kun je zijn.
dat was idd ook het eerste wat ik dacht
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:33 schreef MalleusMaleficarum het volgende:
Geen Olie meer voor Europa uit Iran en geen Gas meer uit Rusland.

Gasten we worden aan onze ballen geknepen en toch de VS blijven volgen.
Hoe dom kun je zijn.
Dat noemen we 'logistiek'. Dat het in Rusland nog steeds zo'n janboel is dat de levering maar matig gegarandeerd kan worden.

Mensen zoals jij moeten eens ophouden met doen alsof je slechts aan 'vriendjes' levert, want zo werkt het niet. Men handelt omdat men er beide beter van wordt.

Houd ook voor ogen dat niet alle inwoner van deze planeet gehandicapt zijn met die domme 'eercultuur' waar vermeend gezichtverlies o zo belangrijk is.

Want eer kun je niet vreten, hé
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:46 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dit is simpelweg wat er is gebeurd: wij (de EU) hebben onderhandeld over wat Gazprom ons levert. We zijn het eens geworden dat zij minimaal XX dm3 gas leveren. Daarnaast plaatsen wij extra 'orders' voor meer gas, maar zijn ze niet verplicht die te leveren.

Oftewel: het minimum dat is afgesproken wordt wél geleverd, maar wat wij er bovenop hebben besteld niet want dat andere gas hebben ze zelf nodig.

Stom voorbeeld:
Stel, de Europese landen hebben 10 dm3 gas per dag nodig. Met Gazprom hebben wij afgesproken dat ze zoiezo 8 dm3 per dag leveren. Daarnaast zullen ze nog eens 2 dm3 per dag leveren, mits ze het zelf niet nodig hebben. * werkelijke nummers liggen véél hoger

Dat laatste is nu het geval.
Bon, dan liegen de ambtenaren uit de EU, aangezien Gazprom dan inderdaad de afspraken nakomt.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:49 schreef evil23 het volgende:
Nederlands gas
Noors gas
Noordzee gas.
LNG

Kortom gas genoeg

Weer stemming makerij om de prijs te verhogen...............mooi meegenomen als ze goedkoop ruski gas kunnen mengen met hun eigen gas.
Elke winter zelfde verhaal..........en de massa trapt er weer in
Dit. In de UK zijn deze zomer de gasprijzen met 40% omhoog gegaan vanwege "Libie". Natuurlijk gaan die nooit meer naar beneden. Echt zo iets dat alleen bedrijven kunnen doen, maar andersom niet. Ik zal mn baas eens vertellen dat ik 40% opslag wil....
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:00 schreef Pharmacist het volgende:
[..]


Dit. In de UK zijn deze zomer de gasprijzen met 40% omhoog gegaan vanwege "Libie". Natuurlijk gaan die nooit meer naar beneden. Echt zo iets dat alleen bedrijven kunnen doen, maar andersom niet. Ik zal mn baas eens vertellen dat ik 40% opslag wil....
..voor jou 100en anderen. De resource "mens" is ruim aanwezig, wat de prijs weer lekker gaat drukken
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:16 schreef CAP-Team het volgende:
Nederland produceert toch zelf gas? Zou belachelijk zijn als we extra moeten importeren..
Gas produceer je niet.. dat haal je uit de grond.
userIcon
Tsja, als we zelf olie uit Iran boycotten dan moet je ook niet gek staan te kijken als diens bondgenoot (Rusland) niet staat te springen om (extra) brandstof aan ons te leveren. Zo werkt dat. Fijn dat onze leiders zo graag in de hol van Israel (en de Vs) willen kruipen. Daar hebben we die jaarlijkse hogere rekeningen voor gas en benzine van honderden euro`s graag voor over....
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:33 schreef MalleusMaleficarum het volgende:
Geen Olie meer voor Europa uit Iran en geen Gas meer uit Rusland.

Gasten we worden aan onze ballen geknepen en toch de VS blijven volgen.
Hoe dom kun je zijn.
Misschien dat de PVV na de onderzoeken `wat kost een allochtoon?` en `wat kost Europa?` het volgende onderzoek `wat kost de steun aan Israel?` aan kan gaan vragen.
Ow, wacht....
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:26 schreef zo-is-het het volgende:
[..]


Misschien dat de PVV na de onderzoeken `wat kost een allochtoon?` en `wat kost Europa?` het volgende onderzoek `wat kost de steun aan Israel?` aan kan gaan vragen.
Ow, wacht....
wilders Dat je hem nog noemt lol...
userIcon
russen zijn niet te vertrouwen, heb ik altijd al gezegd en toch maakt men zich afhankelijk van hen
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:15 schreef zo-is-het het volgende:
Tsja, als we zelf olie uit Iran boycotten dan moet je ook niet gek staan te kijken als diens bondgenoot (Rusland) niet staat te springen om (extra) brandstof aan ons te leveren. Zo werkt dat.
Nee, zo werkt het dus niet. Je levert geen grondstoffen omdat iemand aardig is, je levert omdat je van die handel zelf beter wordt.

En Iran bondgenoot van Rusland

Historisch besef van een pinda, is dat correct?
userIcon
Zeg wat je wil, maar het is wel een land dat, op dat vlak dan, denkt aan zijn eigen inwoners.
Hier zou de regering nog blijven leveren aan het buitenland als de eigen bevolking bevriest. Dit omdat we "dat zo hebben afgesproken".
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:15 schreef zo-is-het het volgende:
Tsja, als we zelf olie uit Iran boycotten dan moet je ook niet gek staan te kijken als diens bondgenoot (Rusland) niet staat te springen om (extra) brandstof aan ons te leveren. Zo werkt dat. Fijn dat onze leiders zo graag in de hol van Israel (en de Vs) willen kruipen. Daar hebben we die jaarlijkse hogere rekeningen voor gas en benzine van honderden euro`s graag voor over....
A jij leest de donald duck. man, lul toch niet zo slap.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:39 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Nee, zo werkt het dus niet. Je levert geen grondstoffen omdat iemand aardig is, je levert omdat je van die handel zelf beter wordt.

En Iran bondgenoot van Rusland

Historisch besef van een pinda, is dat correct?
Zijn iq is lager dan een borrelnoot dus je kan gelijk hebben.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:53 schreef almostdone het volgende:
[..]
Zijn iq is lager dan een borrelnoot dus je kan gelijk hebben.
Ter nuance; Rusland mag zich inderdaad graag antagonistisch opstellen richting de VS. Frankrijk zelfde verhaal.

Maar een echt bondgenootschap gaat verder. En denk maar niet dat Putin c.s. ook maar 1 Russisch leven op wil offeren voor de baarden.

Iran heeft geen vrienden.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:39 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Nee, zo werkt het dus niet. Je levert geen grondstoffen omdat iemand aardig is, je levert omdat je van die handel zelf beter wordt.

En Iran bondgenoot van Rusland

Historisch besef van een pinda, is dat correct?
bondgenoten zijn ze inderdaad niet, maar ze staan best vriendelijk tegen over elkaar.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:30 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
No gas for you !!

[afbeelding]
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:45 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Zeg wat je wil, maar het is wel een land dat, op dat vlak dan, denkt aan zijn eigen inwoners.
Hier zou de regering nog blijven leveren aan het buitenland als de eigen bevolking bevriest. Dit omdat we "dat zo hebben afgesproken".
Ze denken aan hun eigen volk maar het blijft bij denken. Russen zijn bekend om hun dwarsliggerij en eeuwige gezeik. Net als iran altijd uit op vechten en knokken. Een land zo corrupt als de tering en dat zie je ook steeds meer in de westerse wereld. De mens is structureel bezig met zelfmoord en als de kans zich voordoet ontploft het ook helemaal.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:59 schreef Proud2bDutch het volgende:
[..]

bondgenoten zijn ze inderdaad niet, maar ze staan best vriendelijk tegen over elkaar.
Klopt, als ze de VS kunnen stangen zullen ze dat niet laten. Maar hoe anders ziet het eruit wanneer het er echt om gaat spannen.
userIcon
*draait kachel nog maar een graadje lager*
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:30 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
No gas for you !!

[afbeelding]
Next!
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 12:12 schreef Praxis het volgende:
Ik mag hopen dat Nederland ook voorrang krijgt op de rest.
He is tenslotte ONS gas
Meteen Gazprom van de baan helpen en afsluiten. Weg met de onbetrouwbaarheid van dat soort grote maatschappijen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:39 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En Iran bondgenoot van Rusland

Historisch besef van een pinda, is dat correct?
Jankerds...


Misschien zijn Iran en Rusland niet bondgenoten zoals in de Navo, maar in het dagelijks taalgebruik worden ze toch echt vaak genoeg zo genoemd.
Op het journaal en op internet heb ik het vrij vaak voorbij zien komen.

Hier bijvoorbeeld :

http://www.joop.nl/wereld(...)ver_iraanse_kernkop/


Internationaal atoomagentschap zegt dat Iran waarschijnlijk kernwapen wil maken. Iran's oude bondgenoot Rusland hamert op non-proliferatie.

[ Bericht gewijzigd door zo-is-het op zaterdag 4 februari 2012 @ 17:09 ]
Mochten er problemen komen zullen eerst natuurlijk Nederland zelf zijn eigen gas afnemen, wat er overblijft kan naar elders.

Althans dat zou moeten zijn.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 16:23 schreef zo-is-het het volgende:
[..]


Jankerds...
Enkelvoud

quote:
Misschien zijn Iran en Rusland niet bondgenoten zoals in de Navo, maar in het dagelikjs taalgebruik worden ze toch echt vaak genoeg zo genoemd.
Op het journaal en op internet heb ik het vaak genoeg voorbij zien komen.

Hier bijvoorbeeld :

http://www.joop.nl/wereld(...)ver_iraanse_kernkop/

Internationaal atoomagentschap zegt dat Iran waarschijnlijk kernwapen wil maken. Iran's oude bondgenoot Rusland hamert op non-proliferatie.
Ja, dat zal best. Maar een en het ander ligt aan hoe snel je (kinder)hand gevuld is.

Als jij wil constateren dat rusland vaak anti-amerikaans uit de hoek komt, en dat gemeen heeft met Iran, soit. Het zij zo.

Maar ik zelf kijk liever naar de echte waarde. En in die echte wereld is rusland eigenlijk al langer bondgenoot van het westen dan niet. Alleen de communistische episode vertroebeld dat.

Joop, is dat niet die linkse gesubsidieerde vara propaganda site die zo bedroevend weinig bezoeker trekt dat ze na 3 weken de statistieken via google al lieten verdwijnen?

Probeer eens media die tenminste de schijn van propaganda kunnen vermijden. Komt je algehele geloofwaardigheid ten goede.
Toont maar weer eens lekker aan hoe afhankelijk wij zijn van niet al te leuke regimes. Moslimlanden met de raarste mafketels aan het hoofd voor de olie en lng, en Rusland die gerund wordt door de maffia voor ons gas.

Leuk om te weten dat ons kabinet niets doet om ons onafhankelijker te maken wat betreft energie.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 16:50 schreef Bartjuh het volgende:

Leuk om te weten dat ons kabinet niets doet om ons onafhankelijker te maken wat betreft energie.
Schijnt dat ze bezig waren met vergunningen voor kerncentrales.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 16:48 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Enkelvoud

[..]


Ja, dat zal best. Maar een en het ander ligt aan hoe snel je (kinder)hand gevuld is.

Als jij wil constateren dat rusland vaak anti-amerikaans uit de hoek komt, en dat gemeen heeft met Iran, soit. Het zij zo.

Maar ik zelf kijk liever naar de echte waarde. En in die echte wereld is rusland eigenlijk al langer bondgenoot van het westen dan niet. Alleen de communistische episode vertroebeld dat.

Joop, is dat niet die linkse gesubsidieerde vara propaganda site die zo bedroevend weinig bezoeker trekt dat ze na 3 weken de statistieken via google al lieten verdwijnen?

Probeer eens media die tenminste de schijn van propaganda kunnen vermijden. Komt je algehele geloofwaardigheid ten goede.
Zoals ik al zei, het wordt ook zo in het journaal genoemd, Joop was maar èèn voorbeeld. Rusland spreekt bijvoorbeeld al jaren z`n veto uit als het westen internationale sancties in de VN wil doorvoeren. Ook levert het wapens en onderdelen voor het kernprogramma aan Iran.

Als je zegt dat als iemand ze bondgenoten noemt, deze het IQ van een pinda heeft, ben je gewoon wereldvreemd en heb je onder een steen geleefd. Zoals ik al zei, is het vrij algemeen aanvaard om dit zo te zeggen...
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 17:15 schreef zo-is-het het volgende:
Als je zegt dat als iemand ze bondgenoten noemt, deze het IQ van een pinda heeft, ben je gewoon wereldvreemd en heb je onder een steen geleefd. Zoals ik al zei, is het vrij algemeen aanvaard om dit zo te zeggen...
Nee, het IQ-Pinda punt sloeg hier op:

quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 13:15 schreef zo-is-het het volgende:
Tsja, als we zelf olie uit Iran boycotten dan moet je ook niet gek staan te kijken als diens bondgenoot (Rusland) niet staat te springen om (extra) brandstof aan ons te leveren. Zo werkt dat.
Rusland denkt aan Rusland, Rusland en Rusland. En als de prijs goed is, leveren ze. Niks 'bondgenoot'.
Ik vind het nog steeds grappig dat alle energie maatschappijen klanten overhaalt om het gas vast te zetten voor een vast bedrag voor 1,3 of 5 jaar.

Ik weiger om hier aan mee te doen, maar ik krijg welk elke keer brieven dat het gas weer eens goedkoper is geworden. Zo grappig dat!
46  van 46 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia34
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend57
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken21
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden