Duitsland acht raketschild in mei gebruiksklaar

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 04-02-2012 @ 01:15
print 

Het omstreden raketschild van de NAVO kan in mei van dit jaar in gebruik worden genomen. Dat heeft de Duitse minister van defensie Thomas de Maizière vrijdag gezegd.

De Maizière herhaalde ook de uitnodiging van de NAVO aan het adres van Rusland, om deel te nemen aan het raketschild. Rusland heeft in het verleden vaker bezwaar gemaakt tegen de plaatsing van het raketschild in Europa.

De Verenigde Staten zeggen dat het raketschild is bedoeld om de mogelijke dreiging van Iraanse raketten tegen te gaan. Rusland vreest dat het schild uiteindelijk de afschrikwekkende werking van het Russische nucleaire arsenaal ondermijnt.


Duitsland acht raketschild in mei gebruiksklaar (Foto: Novum)


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 09:59 Duizenden vrouwen lopen Braziliaanse SlutWalk26
» 09:45 Concert Lady Gaga afgelast wegens dreigement20
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia41
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend65


delen | eKudos nujij

2285 views / 10 reacties
Reacties op dit bericht
10  van 10 reacties op deze pagina. Pagina  1
Cuba all over

Amerika drukt de 'vijand' weer in een hoekje tot ze wel moeten terugslaan.
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 01:25 schreef Confetti het volgende:
Cuba all over

Amerika drukt de 'vijand' weer in een hoekje tot ze wel moeten terugslaan.
Rusland onder Poetin is sowieso geen democratisch land.
Nu wil ik niet zeggen dat Amerika vrij is van ondemocratische smetten... maar zolang Rusland Iran op velerlei manieren helpt om op te klimmen tot een kernmacht... moeten ze niet raar kijken als het westen er iets aan doet om Iran ook onschadelijk te maken (als kernmacht).

Rusland had direct moeten bedenken dat je een land als Iran niet aan nucleaire technologie moet helpen. Nu krijgen ze de lik op stuk recht in hun gezicht.
Hadden ze Iran willen helpen, dan hadden ze Iran geholpen om olie rafinaderijen op te zetten, zodat ze hun eigen bevolking goedkoop konden helpen... en het kostbare benzine zelf konden verkopen.
Want aan olie verdient men amper... het is de olie/ benzine na rafinage dat kostbaar is. Daar had Rusland Iran kunnen helpen als hun intenties goed waren....
userIcon
sorry raketschild is echt nutteloos als men 100.000 kernwapens in 1 keer wil lanceren...
ik lach me echt kapot om die raketschild...
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 02:08 schreef EricOscuro het volgende:
[..]


Rusland onder Poetin is sowieso geen democratisch land.
Nu wil ik niet zeggen dat Amerika vrij is van ondemocratische smetten... maar zolang Rusland Iran op velerlei manieren helpt om op te klimmen tot een kernmacht... moeten ze niet raar kijken als het westen er iets aan doet om Iran ook onschadelijk te maken (als kernmacht).

Rusland had direct moeten bedenken dat je een land als Iran niet aan nucleaire technologie moet helpen. Nu krijgen ze de lik op stuk recht in hun gezicht.
Hadden ze Iran willen helpen, dan hadden ze Iran geholpen om olie rafinaderijen op te zetten, zodat ze hun eigen bevolking goedkoop konden helpen... en het kostbare benzine zelf konden verkopen.
Want aan olie verdient men amper... het is de olie/ benzine na rafinage dat kostbaar is. Daar had Rusland Iran kunnen helpen als hun intenties goed waren....
Hm, de manier waarop de VS in Iran opereren is ook niet helemaal zuiver hoor.
(http://en.wikipedia.org/wiki/CIA_activities_in_Iran)
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 01:25 schreef Confetti het volgende:
Cuba all over

Amerika drukt de 'vijand' weer in een hoekje tot ze wel moeten terugslaan.
Ja want het opstellen van een raketschild is regelrechte bedreiging tov Rusland
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 02:38 schreef Insurrectum het volgende:
[..]


Hm, de manier waarop de VS in Iran opereren is ook niet helemaal zuiver hoor.
(http://en.wikipedia.org/wiki/CIA_activities_in_Iran)
Ik heb dat ook nergens veronderstelt.. noch willen veronderstellen.

Ik heb alleen willen laten zien dat Rusland ook niet het beste met Iran voor heeft. De crisis in Iran is omdat ze minstens 15 liter (waarschijnlijk meer) ruwe olie moeten verkopen, om een liter benzine terug te kunnen kopen.

Goed, dat Amerika hiervan profiteert... dat kan Iran verwachten.
Maar dat Iran's vrienden (Rusland en China) geen echte vrienden zijn, door hun echt uit de problemen te helpen.... door rafinage te leren... dat mag ook Iran wel iets te denken geven.

Wat ik maar wil zeggen is dat elke grootmacht iets wil van Iran... en in elk geval elke grootmacht iets krijgt zonder dat het Iran echt wil helpen.

Iran kan een grootmacht zijn, als ze hun rafinage zelf kan doen... Maar Iran heeft geen vrienden... want echte vrienden zouden Iran de vrijheid geven hun eigen rafinage (toch tenminste voor eigen land) te beheren.

Maar niet alleen Amerika, maar ook Rusland, India en China laten Iran hierbij in de steek.

De olie uit Iran mag niet te hoog oplopen... daar is geen wereldmacht het mee eens.. Iran moet een slaaf blijven, hoe dan ook.
En daarmee is elke wereldmogendheid het eens... Niemand wil dat Iran ooit zelfvoorzienend wordt.. echt niemand!!
userIcon
Nu moet Codo aus der Ferne ergens anders landen...
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 februari 2012 @ 03:48 schreef EricOscuro het volgende:
[..]


Ik heb dat ook nergens veronderstelt.. noch willen veronderstellen.

Ik heb alleen willen laten zien dat Rusland ook niet het beste met Iran voor heeft. De crisis in Iran is omdat ze minstens 15 liter (waarschijnlijk meer) ruwe olie moeten verkopen, om een liter benzine terug te kunnen kopen.

Goed, dat Amerika hiervan profiteert... dat kan Iran verwachten.
Maar dat Iran's vrienden (Rusland en China) geen echte vrienden zijn, door hun echt uit de problemen te helpen.... door rafinage te leren... dat mag ook Iran wel iets te denken geven.

Wat ik maar wil zeggen is dat elke grootmacht iets wil van Iran... en in elk geval elke grootmacht iets krijgt zonder dat het Iran echt wil helpen.

Iran kan een grootmacht zijn, als ze hun rafinage zelf kan doen... Maar Iran heeft geen vrienden... want echte vrienden zouden Iran de vrijheid geven hun eigen rafinage (toch tenminste voor eigen land) te beheren.

Maar niet alleen Amerika, maar ook Rusland, India en China laten Iran hierbij in de steek.

De olie uit Iran mag niet te hoog oplopen... daar is geen wereldmacht het mee eens.. Iran moet een slaaf blijven, hoe dan ook.
En daarmee is elke wereldmogendheid het eens... Niemand wil dat Iran ooit zelfvoorzienend wordt.. echt niemand!!
Je begrijpt dat ieder land een ander helpt puur om er zelf beter van te worden he? Als Iran een land was in Afrika of Zuid Amerika zonder olie en gas maar wel met een moslim populatie en een atoombom dan boeide het Amerika echt niet genoeg om er een oorlog te gaan creëren.

Maar Irak , Iran zitten allemaal in een regio waar 80% van de grondstoffen zitten ter wereld, en ja ze beginnen op te raken (op de tijdlijn van de mensgeschiedenis is 50 jaar niet veel maar voor onze generatie heel veel), dus die moet je veilig stellen.

En Irak hebben wij Westerse landen iig een groot aantal olie en gas voorraden om een x aantal jaar door te komen. Want verdiep maar eens hoeveel 'private contractors daar zitten nu (gister ook een docu van op nl televizie). Meer dan 100.000 uit verschillende landen, die al die olie en gas leidingen, bedrijven (westerse schell, BP maar ook Chinese bedrijven e.d.) worden allemaal daar bescherm en beveiligd, net zoals er talloze ex militairen uit Westerse landen de shell bedrijven beschermen in Afrika.

Dus dat het VS leger uit Irak is is puur om de publieke opinie te beinvloeden want er zitten nu meer Westerse beveiligingsbedrijven (dat verder gaat dan een schoolbeveiliger )dan dat er eerst militairen zit.

Nooit afgevraagt waarom het geen flikker boeit dat Noord Korea een atoombom heeft ? Dat land heeft geen grondstoffen dus een oorlog levert niets op maar kost alleen gigantisch veel geld en iedere oorlog word alleen gecreerd indien het meer op levert in geld maar ook in strategisch belang.

Ook Pakistan heeft er één, zaten daar niet meer terroristen volgens Amerika dan in iedere andere land? Osamo werd daar toch ook ontvoerd? Zou het niet logischer zijn om dat land ook aan te vallen?

Is het daarnaast wel logisch dat een land als Isreal talloze keren pleit voor een bom op Iran , dat zij wel een atoombom mogen hebben? Of denk jij dat als zij aanvallen en een bom laten vallen op die kerncentrale het blijft bij een kleine explosie? Nee dat word gewoon eigenlijk een kernbom laten ontploffen in Iran.

Nee als het dan toch gebeurd, dan maar direct WWWIII en dat we daarna eeuwig klaar zijn met die atoombommen omdat werkelijk waar ieder land in het Midden-Oosten, Amerika , paar Europese landen (Amsterdam niet, rotterdam weer plat:P) , een atoombom op zich heeft gekregen en dan men dan eindelijk de meest logische regel toepast, of niemand heeft een WOMD of iedereen zodat je niet oneerlijke machtsstrijd kan houden.

[ Bericht gewijzigd door Colonel_Gaddafi op zaterdag 4 februari 2012 @ 06:27 ]
userIcon
Fijn dat Amerika weer Europa als een speelbal gebruikt.
Kan Europa soms zichzelf niet beschermen tegen een raket aanval? Blijkbaar vinden de amerikanen van niet en moet er een raketschield gebouwd worden in de achtertuin van Rusland. Europa is niets anders dan een hond die braaf naar Amerika luistert.
10  van 10 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 09:59 Duizenden vrouwen lopen Braziliaanse SlutWalk26
» 09:45 Concert Lady Gaga afgelast wegens dreigement20
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia41
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend65


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden