Pechtold interviewt PVV-stemmers voor boek

NederlandPolitiek • Geschreven door Novum op 03-02-2012 @ 12:47
print 

D66-leider Alexander Pechtold presenteert vrijdagmiddag een boek waarvoor hij gesprekken heeft gevoerd met mensen die op de PVV hebben gestemd. Met het boek wil Pechtold 'de polarisatie doorbreken en maatschappelijke tegenstellingen overbruggen'.

In het boek laat Pechtold de PVV-stemmers aan het woord, maar maakt hij ook duidelijk waar hij zelf voor staat. "Ik voel de behoefte de anderen te laten zien dat simplistische, populistische politiek tot niets leidt. Mijn grote zorg is dat we na een periode van rechts populisme doorschieten naar het economisch populisme van links", zegt Pechtold.

Pechtold heeft het afgelopen halfjaar gewerkt aan het boek, dat is getiteld Henk, Ingrid en Alexander. De eerste exemplaren worden vrijdagmiddag in ontvangst genomen door enkele van de PVV-stemmers die hij heeft gesproken.


Pechtold interviewt PVV-stemmers voor boek (Foto: Novum)


Bron: Novum


Lees ook:

» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen6
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden5
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen58
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15


delen | eKudos nujij

4305 views / 129 reacties
Reacties op dit bericht
70  van 129 reacties op deze pagina. (30 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
Lijkt me een leuk boek
userIcon
Hmm neem 100 gesprekken met PVV stemmers.

Pak de 10 domste eruit en stopt die in een boek, en laat jezelf zien als een wijs man en PVV stemmers als dom?
Moet ik er zoiets van verwachten?
userIcon
Ben benieuwd , zal wel een heel kort boek zijn. Het gemiddelde gespreksniveau en IQ van een PVV'er komt niet verder dan boven de 47.
userIcon
Lijkt mij leuk om eens te lezen!
userIcon
PVV-stemmers proberen te bereiken met een boek? Hij kan beter een samenwerkingsverband aangaan met Mora om zijn argumenten op frikandellen te zetten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:49 schreef Zigger het volgende:
Pechtold, het beste jongetje van de klas aan het woord... wat een zak is dat.
Hij is inderdaad de beste, ja, daar heb je gelijk in.
Het blijft grappig om te zien hoe de media er altijd weer in slagen om de
boel te manipuleren.

In de ene krant begeleid deze uitspraak van Pechtold het artikel:
,,Dit boek gaat vooral over maatschappelijk betrokken mensen. In boeiende, soms verhitte gesprekken, komen zij uitgebreid aan het woord en laat ik zien waar ik voor sta. Ik voel de behoefte de anderen te laten zien dat simplistische, populistische politiek tot niets leidt"

En in de andere krant staat deze:
"Ik voel de behoefte de anderen te laten zien dat simplistische, populistische politiek tot niets leidt. Mijn grote zorg is dat we na een periode van rechts populisme doorschieten naar het economisch populisme van links"

Hoe zit dat nu, media? Citeer de volledige uitspraak, of citeer niets. Maar ga geen halve citaten plaatsen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:52 schreef langsdekant het volgende:
Wanneer emigreert dit kereltje eindelijk eens.
Een aantal partijleden interviewen die zich moeten uitgeven voor PVVer. Schandalig. Hoe laag kun je als politicus zakken.
haha weer een PVV er op zn pikkie getrapt
kijk liever eens naar wat voor kwaliteitsfilmpje de grote blonde leider heeft gemaakt!
In het boek laat Pechtold de PVV-stemmers aan het woord...hopelijk niet te veel,ander raak je dat boek aan de straat stenen nog niet kwijt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:52 schreef Frank_Peters het volgende:
Het blijft grappig om te zien hoe de media er altijd weer in slagen om de
boel te manipuleren.

In de ene krant begeleid deze uitspraak van Pechtold het artikel:
,,Dit boek gaat vooral over maatschappelijk betrokken mensen. In boeiende, soms verhitte gesprekken, komen zij uitgebreid aan het woord en laat ik zien waar ik voor sta. Ik voel de behoefte de anderen te laten zien dat simplistische, populistische politiek tot niets leidt"

En in de andere krant staat deze:
"Ik voel de behoefte de anderen te laten zien dat simplistische, populistische politiek tot niets leidt. Mijn grote zorg is dat we na een periode van rechts populisme doorschieten naar het economisch populisme van links"

Hoe zit dat nu?
Zo:
,,Dit boek gaat vooral over maatschappelijk betrokken mensen. In boeiende, soms verhitte gesprekken, komen zij uitgebreid aan het woord en laat ik zien waar ik voor sta. Ik voel de behoefte de anderen te laten zien dat simplistische, populistische politiek tot niets leidt. Mijn grote zorg is dat we na een periode van rechts populisme doorschieten naar het economisch populisme van links."


Zo lastig is dat toch niet?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:52 schreef langsdekant het volgende:
Wanneer emigreert dit kereltje eindelijk eens.
Een aantal partijleden interviewen die zich moeten uitgeven voor PVVer. Schandalig. Hoe laag kun je als politicus zakken.
Je bent in de war met de PVV die zich voor moeten doen als bezorgd burger en klachten over een weg moeten sturen
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:54 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Zo:
,,Dit boek gaat vooral over maatschappelijk betrokken mensen. In boeiende, soms verhitte gesprekken, komen zij uitgebreid aan het woord en laat ik zien waar ik voor sta. Ik voel de behoefte de anderen te laten zien dat simplistische, populistische politiek tot niets leidt. Mijn grote zorg is dat we na een periode van rechts populisme doorschieten naar het economisch populisme van links."


Zo lastig is dat toch niet?
Voor mij niet. Maar voor de Nederlandse kranten blijkbaar wel.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:50 schreef Jachtgeweer het volgende:
Ben benieuwd , zal wel een heel kort boek zijn. Het gemiddelde gespreksniveau en IQ van een PVV'er komt niet verder dan boven de 47.
Das grappig want volgens mijn mening gaan de grootste PVV fans en grootste PVV haters redelijk gelijk op qua lage IQ score.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:54 schreef Postoost het volgende:
In het boek laat Pechtold de PVV-stemmers aan het woord...hopelijk niet te veel,ander raak je dat boek aan de straat stenen nog niet kwijt.
Het blijkt wel weer dat Pechtold zelf vele malen meer open minded is dan de verkrampte anti-PVV-ertjes hier.
En dat te moeten constateren is al een beschuldiging an sich, want als er één Nederlander in een dwangmatig verkrampte anti-Wilders houding zit, is het Pechtold wel.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:55 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]


Lang verhaal, kort samen gevat, hij wilt gewoon laten zien dat mensen die op de PVV stemmen nog te dom zijn om te kakken.
Sommige Fokkers zijn dat ook, zo blijkt maar weer eens.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:57 schreef Postoost het volgende:
[..]

de 10 domste er uit zoeken is nog een hele klus.van die 100 zijn er 99 van speciaal onderwijs niveau,en zie daar maar eens de 10 aller domste er uit te halen
Hoe komt het toch dat mensen die altijd domheid bij anderen zien vaak zelf niet in staat blijken te zijn om een zin met een hoofdletter te beginnen en met een punt af te sluiten?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:55 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]


Lang verhaal, kort samen gevat, hij wilt gewoon laten zien dat mensen die op de PVV stemmen nog te dom zijn om te kakken.
Een hele groep mensen beschuldigen van domheid in en een bijzin die begint met 'hij wilt'.
Een boek lees ik om te ontspannen of om te leren voor school. Niet om me door de politieke elite te laten brainwashen met hun propaganda.
userIcon
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Begin sowieso steeds warmer te lopen voor D66.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:00 schreef Frank_Peters het volgende:
[..]

Hoe komt het toch dat mensen die altijd domheid bij anderen zien vaak zelf niet in staat blijken te zijn om een zin met een hoofdletter te beginnen en met een punt af te sluiten?
Dat dus!

Om maar niet te spreken van de chronische spatieziekte waaraan betrokkene lijdt.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 03-02-2012 @ 13:05 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:50 schreef RedNeck.nl.Returns het volgende:
Een boek ?
3/4 van zijn aanhang kan niet lezen !
Wat is dat voor hersenloze opmerking? Ik zou me eens verdiepen in de demografische doorsnede van D'66 voordat je je gal spuwt.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:52 schreef langsdekant het volgende:
Wanneer emigreert dit kereltje eindelijk eens.
Een aantal partijleden interviewen die zich moeten uitgeven voor PVVer. Schandalig. Hoe laag kun je als politicus zakken.
Ja tuurlijk Lekker makkelijk he, brallen op iemand zonder dit ook maar te proberen dit te onderbouwen met feiten. Verder probeert hij dialoog te voeren, maar in jouw ogen moet een politicus die zich inzet voor het land (net zo als Geert Wilders trouwens) maar opbokken? Je bent blijkbaar tegen vrijheid van meningsuiting en passief stemrecht?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:59 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Ventje Pechtold... altijd bezig met preken voor eigen parochie.
Zo ga je de strijd niet winnen hoor.
Wat moet een politicus dan?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:02 schreef heracles het volgende:
Een boek lees ik om te ontspannen of om te leren voor school. Niet om me door de politieke elite te laten brainwashen met hun propaganda.
Da's jammer voor je beeldvorming. Als anti-D66'er in hart en nieren, wil ik dit boek graag lezen!
userIcon
Ja, dat lijkt me nou leuk (en volkomen ondenkbaar): dat Wilders een boek uitbrengt, niet met zuur, cynisch gemopper over hoofddoekjes, maar met een verslag van zijn open gesprekken met GroenLinks-stemmers en PvdA-aanhangers.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 03-02-2012 @ 13:08 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:59 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Ventje Pechtold... altijd bezig met preken voor eigen parochie.
Zo ga je de strijd niet winnen hoor.
Sorry, maar het is niet meer dan normaal dat politici preken voor eigen parochie.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:05 schreef Postoost het volgende:
[..]

Hier of daar een komma kan geen kwaad.
En geen vraagteken gebruiken als je geen vraag hebt.
Komma hoeft niet in die zin (eentje had gemogen) en hij stelt een vraag, dus het vraagteken staat op z'n plek.

Jammer joh. Probeer het anders gewoon nog een keer.
quote:

Ja tuurlijk Lekker makkelijk he, brallen op iemand zonder dit ook maar te proberen dit te onderbouwen met feiten. Verder probeert hij dialoog te voeren, maar in jouw ogen moet een politicus die zich inzet voor het land (net zo als Geert Wilders trouwens) maar opbokken? Je bent blijkbaar tegen vrijheid van meningsuiting en passief stemrecht?
Even ter herinnering Pechtold heeft zelf gezegd dat hij zou emigreren als Wilders de verkiezingen (van hem) zou winnen. Maar ja zoals zo veel politici zal ook Pechtold zich niet aan zijn woord houden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:08 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Je weet toch, dat ze bij de PVV een hekel aan de intellectuele elite hebben?
Goed zo, Henkie!
En straks weer hard janken dat al die boze Nederlanders Marokkanen of socialisten over één kam scheren, hè.

Wat val jij de laatste tijd door je politiek-correcte mand zeg, met je ziekelijk generalisaties en vooroordelen. Ik dacht dat jij nog wel een redelijke vent was.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 03-02-2012 @ 13:11 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:09 schreef langsdekant het volgende:
[..]

Even ter herinnering Pechtold heeft zelf gezegd dat hij zou emigreren als Wilders de verkiezingen (van hem) zou winnen. Maar ja zoals zo veel politici zal ook Pechtold zich niet aan zijn woord houden.
Dat kan je van Wilders ook zeggen. Alle 'breekpunten' werden weggeschoven om maar mee te kunnen doen wat betreft het steunen van het minderheidskabinet.

Zo gaat het nou eenmaal in de politiek, jammer maar helaas.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:05 schreef Postoost het volgende:
[..]

Hier of daar een komma kan geen kwaad.
En geen vraagteken gebruiken als je geen vraag hebt.
De zin begint met : "hoe". Hoe wil jij die afsluiten? Met een punt?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:05 schreef Postoost het volgende:
[..]

Hier of daar een komma kan geen kwaad.
En geen vraagteken gebruiken als je geen vraag hebt.
U heeft het vraagwoord aan het begin van de zin gemist?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:02 schreef heracles het volgende:
Een boek lees ik om te ontspannen of om te leren voor school. Niet om me door de politieke elite te laten brainwashen met hun propaganda.
waarom zou dit niet ter ontspanning kunnen zijn? Niet iedereen leest Pinkeltje...
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:57 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

En dat te moeten constateren is al een beschuldiging an sich, want als er één Nederlander in een dwangmatig verkrampte anti-Wilders houding zit, is het Pechtold wel.
Dat ben ik niet met je eens. Volgens mij zijn juist alle andere politici verkrampt en weten ze bij God niet hoe ze Wilders effectief kunnen bestrijden.
Terwijl Pechtold de enige is die duidelijk en overtuigend met open vizier de (in mijn ogen kwalijke en gevaarlijke) PVV aanvalt.
Grappig... keihard de PVV aanvallen op die manier. Eigenlijk dus zeggen dat ze (PVV stemmers) dom zijn en min of meer niet deugen. Maar vervolgens wel keihard je eigen visie er op los laten en laten zien hoe goed je bent in de hoop dat ze op jou stemmen. Dan zijn de PVV stemmers op eens wel goed en van niveau?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:13 schreef MSNMGH het volgende:
[..]
kereltje Peggold D666
Feyenoord
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:15 schreef Smiggel het volgende:
Grappig... keihard de PVV aanvallen op die manier. Eigenlijk dus zeggen dat ze (PVV stemmers) dom zijn en min of meer niet deugen. Maar vervolgens wel keihard je eigen visie er op los laten en laten zien hoe goed je bent in de hoop dat ze op jou stemmen. Dan zijn de PVV stemmers op eens wel goed en van niveau?
Tuurlijk! Als mensen nadenken, zijn ze meer waard dan wanneer ze zich als domme koeien laten opjagen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:13 schreef schaakstuk het volgende:
[..]

Dat ben ik niet met je eens. Volgens mij zijn juist alle andere politici verkrampt en weten ze bij God niet hoe ze Wilders effectief kunnen bestrijden.
Terwijl Pechtold de enige is die duidelijk en overtuigend met open vizier de (in mijn ogen kwalijke en gevaarlijke) PVV aanvalt.
En dat ben ik, en velen met mij, weer niet met jou eens. Ook uit zijn eigen partij heeft Pechtold kritiek gekregen op het feit dat hij 'moest' reageren op elke uitspraak van Wilders, zeker in de Kamer en dat die reacties zeker niet allemaal inhoudelijk waren.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:52 schreef langsdekant het volgende:
Wanneer emigreert dit kereltje eindelijk eens.
Een aantal partijleden interviewen die zich moeten uitgeven voor PVVer. Schandalig. Hoe laag kun je als politicus zakken.
Maar waarom in vredesnaam??

Weet je nog waarom de PVV zo hoog gescoord heeft toen? Omdat veel NL-ers vonden dat ze te weinig aandacht kregen, dat hun klaagbedes niet werden aangehoord als het ging om buitenlanders en verpaupering, veiligheid etc

Nu gaat er een politicus bij de mensen langs, neemt de moeite om alle verhalen aan te horen en schrijft er zelfs een boek over..

Wat wil je nog meer??? Dit is allemaal aandacht.

Of ben je soms bang dat je wordt beinvloed door een goed boek
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:22 schreef Postoost het volgende:
[..]
Waar zit het einde van zijn stelling, en waar begint de vraag?
Troll. Niemand is zo dom.
userIcon
Pechtold wil helemaal niet 'de polarisatie doorbreken en maatschappelijke tegenstellingen overbruggen', maar iedereen laten denken als hem. Net als de hele linkse kliek - o zo sociaal en tolerant, totdat je het niet met ze eens bent. Dan wordt je weggezet als idioot, achterlijk, tokkie, etc.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:22 schreef Postoost het volgende:
[..]
Waar zit het einde van zijn stelling, en waar begint de vraag?
Voor hen die zich afvragen waar dit over gaat. Dit was de zin:
Hoe komt het toch dat mensen die altijd domheid bij anderen zien vaak zelf niet in staat blijken te zijn om een zin met een hoofdletter te beginnen en met een punt af te sluiten?

De vraag begint bij het eerste woord. Elke zin die begint met 'hoe' verdient zijn vraagteken, tenslotte.
De stelling zit impliciet in de vraagstelling.


Enne ... in jouw zin is de combinatie komma-'en' echt fout.

[ Bericht gewijzigd door ElectricEye op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:34 ]
userIcon
Wilders heeft ook een film gemaakt met mensen die sympathiseren met D66 , het heette Fitna..
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:29 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Ik heb het over de PVV. Dat is een partij, die uit één lid bestaat. En dat lid heeft het volgens eigen zeggen niet zo op de intellectuele elite.
Één lid maakt geen +20 zetels en dat weet jij ook wel.
Het is zo kortzichtig om te claimen dat al die duizenden kiezers een extreem laag IQ hebben, omdat bij voorbaat al statistisch duidelijk moet zijn, dat dat helemaal niet kan.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:32 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


En elk zwak werkwoord in de derde persoon enkelvoud, verdienT een T achter de stam


Maar wel een waard. Ik zal er op letten!
In plaats van te werken zit hij doe boekjes te schrijven
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:50 schreef Jachtgeweer het volgende:
Ben benieuwd , zal wel een heel kort boek zijn. Het gemiddelde gespreksniveau en IQ van een PVV'er komt niet verder dan boven de 47.
je eigen IQ gestest ?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:34 schreef jdd het volgende:
In plaats van te werken zit hij doe boekjes te schrijven
Ook een Kamerlid werkt geen 24 uur per dag.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:13 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
waarom zou dit niet ter ontspanning kunnen zijn? Niet iedereen leest Pinkeltje...
Ik lees ook boeken als Confidence Men ter ontspanning, maar blijkbaar telt dat niet voor sommige mensen

Ben erg benieuwd of het inhoudelijk ook echt iets is. Pechtold is wel iemand die oprecht af wil van die polarisatie volgens mij, dus het zal geen PVV-bashfestijn zijn neem ik aan.
Hopelijk kan Pechthold er zelf ook wat van leren.

[ Bericht gewijzigd door RedVampire op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:50 ]
userIcon
Aan de peilingen te zien had hij beter SP stemmers kunnen interviewen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:34 schreef jdd het volgende:
In plaats van te werken zit hij doe boekjes te schrijven
Ja, want hij zou werkdagen moeten maken van 16 uur, 7 dagen per week

Dom getroll ook altijd
userIcon
Nederlanders, van nature een gastvrij tolerant volk dat zich altijd aanpast.

Totdat

er zoveel mensen komen die zich nooit zullen aanpassen
dan wil je emmigratiebeperking
Zo slecht nog niet en eigenlijk een verstandige zaak
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:53 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Jouw posts worden er ook niet intelligenter op.

Pechtold gaat met PVV-stemmers praten. Stel je voor zeg, een politicus, die met mensen van een andere partij gaat praten. Het moet niet gekker worden.
Ik wacht nog altijd op de dag waarop hij zijn excuses aanbiedt voor het beschuldigen van Wilders van racisme.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:09 schreef langsdekant het volgende:
Even ter herinnering Pechtold heeft zelf gezegd dat hij zou emigreren als Wilders de verkiezingen (van hem) zou winnen. Maar ja zoals zo veel politici zal ook Pechtold zich niet aan zijn woord houden.
Wel goed zeggen bijdehandjes. Als Wilders premier werd zou Pechtold emigreren heeft hij gezegd.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:43 schreef schaakstuk het volgende:
[..]

Denk jij nou echt dat PVV-stemmers een aselecte steekproef vormen?
Ik had je hoger ingeschat.

Natuurlijk zijn PVV'ers minder intelligent, minder ontwikkeld, en minder in staat tot zelfreflectie dan de doorsnee Nederlandse bevolking.

Wilders (en zijn denktank) richt zich daar juist op. Dat is hun doelgroep!

Dat er hier en daar ook een afgestudeerde of anderszins intelligent specimen zich tot de PVV bekeert, zegt statistisch niet zoveel.
Bovendien betreft het dan veelal mensen die psychisch/emotioneel nogal gemankeerd zijn.
Dan begin je meet verhaal wat hout lijkt te snijden, maar waar ik het simpelweg niet mee eens ben en dan eindig je met die laatste zin.
Dan kan ik je echt niet serieus meer nemen. Echt niet. Zo simpel vooringenomen kan niemand zijn .... althans, dat denk ik dan, maar ja, ik ben dan ook een blinde idealist.
Vandaar dat we bijna niets van die beker snot horen de laatste tijd.
Ga werken voor je poen flappie! Kamerlid is een full-time baan.
Verder heeft de mening van een aantal ge-cherrypickte PVV-stemmers nulkommnul relevantie op het politieke debat.
Laat D66 zich eens horen over hun liberale agenda ipv alleen maar een groenlinks voor pseudo-intellectuelen te zijn.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 03-02-2012 @ 14:02 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:58 schreef geavanceerd het volgende:
[..]

Ik wacht nog altijd op de dag waarop hij zijn excuses aanbiedt voor het beschuldigen van Wilders van racisme.
Want Pechtold mag zijn mening niet geven? Wat flauw.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 14:02 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
Vandaar dat we bijna niets van die beker snot horen de laatste tijd.
Ga werken voor je poen flappie! Kamerlid is een full-time baan.
Verder heeft de mening van een aantal ge-cherrypickte PVV-stemmers nulkommnul relevantie op het politieke debat.
Laat D66 zich eens horen over hun liberale agenda ipv alleen maar een groenlinks voor pseudo-intellectuelen te zijn.
Dan heb je niet goed opgelet.. als er 1 partij pro-europa is en daarmee hun (liberale) agenda bekend maakt, dan is het D66 wel.

Heb hem en andere leden van D66 genoeg voorbij zien komen op politiek24. Voor de rest heb ik er niks mee.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:43 schreef schaakstuk het volgende:
[..]

Denk jij nou echt dat PVV-stemmers een aselecte steekproef vormen?
Ik had je hoger ingeschat.

Natuurlijk zijn PVV'ers minder intelligent, minder ontwikkeld, en minder in staat tot zelfreflectie dan de doorsnee Nederlandse bevolking.

Wilders (en zijn denktank) richt zich daar juist op. Dat is hun doelgroep!

Dat er hier en daar ook een afgestudeerde of anderszins intelligent specimen zich tot de PVV bekeert, zegt statistisch niet zoveel.
Bovendien betreft het dan veelal mensen die psychisch/emotioneel nogal gemankeerd zijn.
Schaakstuk beschrijft zichzelf als ideaal kandidaat om een stem uit te brengen voor de PVV?
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 03-02-2012 @ 14:10 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 14:07 schreef Sander_K het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet.. als er 1 partij pro-europa is en daarmee hun (liberale) agenda bekend maakt, dan is het D66 wel.
Wat jij zegt. Lkw is lekker selectief prikkels/nieuws tot zich aan het nemen blijkt wel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 14:07 schreef schaakstuk het volgende:
[..]

Geloof me, ik begrijp jouw antipathie tegen dat idee volledig. Zo werkt de menselijke psyche nou eenmaal.

Ik wil het er dan ook verder maar bij laten.
Grapjurk.
Ik bedoelde te zeggen dat nagenoeg ALLE mensen wel een psychische en/of emotionele deuk hebben opgelopen in hun leven en dus zitten de 'psychisch/emotioneel gemankeerden (wat een uitdrukkingsvaardigheid van je ) ook bij alle partijen.
Volgens mij heeft hij "Das Kapitaal" ook wel gelezen.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 03-02-2012 @ 14:21 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 14:17 schreef Macabrefuture het volgende:
Volgens mij heeft hij "Das Kapitaal" ook wel gelezen.
Wat is dit voor onzin. Omdat Pechtold PVV'ers interviewt heeft hij het boek van Marx gelezen? Leg je kromme redenering eens uit...?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 14:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin. Omdat Pechtold PVV'ers interviewt heeft hij het boek van Marx gelezen? Leg je kromme redenering eens uit...?
En wat dan nog, als hij "Das Kapital" heeft gelezen? Ik denk, dat Das Kapital in de studie politicologie verplicht kost is. Er zijn weinig boeken die zo'n invloed op de moderne politiek hebben gehad als Das Kapital. En daar hoef je geen socialist voor te zijn.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 12:55 schreef Jachtgeweer het volgende:
Lang verhaal, kort samen gevat, hij wilt gewoon laten zien dat mensen die op de PVV stemmen nog te dom zijn om te kakken.
Gast. Denk eens andersom. Wat voor een boek verwacht je als Wilders Moslims gaat interviewen? Het is duidelijk dat dit totaal niet representatief gaat zijn.

Wel vermakelijk hopelijk
Toch een beetje raar om een bepaalde groep stemmers uit te gaan zonderen alsof het bij voorbaat al een soort foute groep met foute mensen is. In principe zeg je met de titel al wat je mening + conclusie is, nog voordat je de eerst bladzijde geschreven hebt, elke objectiviteit lijkt verloren. Klinkt nogal neerbuigend.

Laat verschillende mensen aan het woord en de lezer z'n eigen conclusie trekken, noem het anders geen boek, maar partijpropaganda, of wellicht zelfs populisme van hemzelf?

Het ironische is dat hij kritiek heeft op de blinde focus van de PVV op één religie, terwijl hij hetzelfde doet maar dan met als focus die foute PVV + stemmers.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 14:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin. Omdat Pechtold PVV'ers interviewt heeft hij het boek van Marx gelezen? Leg je kromme redenering eens uit...?
Hij zegt,

Mijn grote zorg is dat we na een periode van rechts populisme doorschieten naar het economisch populisme van links.

Verder laat ik het hier bij, voor mij wel duidelijk eigenlijks.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 13:13 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
waarom zou dit niet ter ontspanning kunnen zijn? Niet iedereen leest Pinkeltje...
De wolf in schaapskleren firma D66. Hebben die godverdomde klanten niets beters te doen dan stemmingmakerij. De realiteit is dat we ten onder gaan door slap gelul overal over in plaats van de juiste acties uit te voeren. Geld weggeven aan alles behalve het eigen volk. Nee laat die vooral kreperen enzo. Word allemaal eens wakker. PVV heeft niets te maken met nazi blabla maar komt voort uit een ontevreden volk wat de zooi gewoon al jaren zat is. We zijn compleet naar de klote toe geholpen door de stropdaspraktijken.
70  van 129 reacties op deze pagina. (30 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen6
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden5
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen58
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden