Bono miljardair door Facebook

Digital & Games • Geschreven door Peter (pberends) op 03-02-2012 @ 09:52
print 

Bono, de voorman van popgroep U2, zal miljardair worden door de beursgang van social media-site Facebook. Hij heeft via zijn beleggingsvehikel Elevation Partner een aandeel van 1,5 procent. In 2009 kocht Bono voor 210 miljoen dollar in Facebook, en nu wordt die waarde op 1 miljard dollar geschat door analisten.

Of weldoener Bono nu meer geld uit gaat geven aan goede doelen is onbekend. Normaal probeert Bono's U2 via belastingparadijs Nederland zo min mogelijk belasting te betalen terwijl de zanger in het verleden westerse overheden opriep om meer geld aan ontwikkelingssamenwerking te besteden.


Bono miljardair door Facebook (Foto: Novum)


Bron: DFT


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

15684 views / 65 reacties
Reacties op dit bericht
46  van 65 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
Kan mooi naar de kindjes in Afrika.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 09:53 schreef Psy-freak het volgende:
Kan mooi naar de kindjes in Afrika.
*kuch* Ja, vast.
userIcon
Ik snap de kritiek op bedrijven/personen die via ons land belastingvoordeel proberen te krijgen niet. Als het weer april wordt en onze belastingaangiftes de deur uit moeten, dan zijn de artikelen in de krant over mogelijke aftrekposten talrijk en zoekt men naar elke manier om maar een cent van de fiscus terig te krijgen, maar als een U2 het doet (of de vele andere bedrijven), is het schandalig.
man Bart (Public Relations) 03-02-2012 @ 10:00 fotoboek homepage
userIcon
Goed zo, lekker naar Nederland met dat geld.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 09:59 schreef The_stranger het volgende:
Ik snap de kritiek op bedrijven/personen die via ons land belastingvoordeel proberen te krijgen niet. Als het weer april wordt en onze belastingaangiftes de deur uit moeten, dan zijn de artikelen in de krant over mogelijke aftrekposten talrijk en zoekt men naar elke manier om maar een cent van de fiscus terig te krijgen, maar als een U2 het doet (of de vele andere bedrijven), is het schandalig.
Omdat hij en zij maar 6% belastingen betalen, wij ietwat meer.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 09:59 schreef The_stranger het volgende:
Ik snap de kritiek op bedrijven/personen die via ons land belastingvoordeel proberen te krijgen niet. Als het weer april wordt en onze belastingaangiftes de deur uit moeten, dan zijn de artikelen in de krant over mogelijke aftrekposten talrijk en zoekt men naar elke manier om maar een cent van de fiscus terig te krijgen, maar als een U2 het doet (of de vele andere bedrijven), is het schandalig.
Meen je dit nu serieus?? Wil je die paar grijpstuivers van ons loontje gaan vergelijken met de miljarden stromen die door ons land gaan..laat maar, doet er ook niet toe.

Zie "laffer-effect" .. die gaat uit van, hoe hoger de belastingdruk hoe meer moeite men gaat doen de belasting te omzeilen, de inkomsten uit belasting zullen niet perse stijgen als de belastingdruk stijgt.

De gedachte zal zijn dat als ze die stromen meer gaan belasten dat ze dan uitwijken naar andere landen, en dan heb je weer wat je eerst had toen we geen belastingparadijs waren.. niks.

Van een U2 verwacht je een wat moralistischer iets, als ze dan naast het voordeel van ons belastingstelsel, maximaal zouden investeren in de arme landen (wat ze blijkbaar niet doen), dan zou niemand klagen. Door dit krijg je de schijn tegen je, en terecht.

[ Bericht gewijzigd door Sander_K op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:07 ]
userIcon
quote:


Door dit kan ik U2 en Bono nooit meer serieus nemen
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:01 schreef Sander_K het volgende:
[..]
Meen je dit nu serieus?? Wil je die paar grijpstuivers van ons loontje gaan vergelijken met de miljarden stromen die door ons land gaan..afijn, laat maar.
Ja, dat meen ik serieus. Hert gaat niet om de hoeveelheid, het gaat om het principe.
De wet geeft je de mogelijkheid, ons land staat vooraan om dit soort deals te sluiten, dan moet je ook niet raar kijken als er bedrijven gebruik maken van die mogelijkheid. En of het nu om 1 euro gaat of 1 miljoen, het principe erachter blijft gelijk, iedereen zoekt naar manieren om zo min mogelijk te hoeven afdragen. Dat doe jij, dat doet Bono.
userIcon
Hypocriet stuk vreten.
het is theoretisch een miljardair hierdoor, heeeel wat anders.
we moeten nog maar eens zien of de koers blijft staan en of er genoeg kopers zijn voor als hij het van de hand wil doen.
Rechts = graaien.

Links = hypocriet lullen + graaien.
Bono niet zo bonafide als je het mij vraagt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:05 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ja, dat meen ik serieus. Hert gaat niet om de hoeveelheid, het gaat om het principe.
De wet geeft je de mogelijkheid, ons land staat vooraan om dit soort deals te sluiten, dan moet je ook niet raar kijken als er bedrijven gebruik maken van die mogelijkheid. En of het nu om 1 euro gaat of 1 miljoen, het principe erachter blijft gelijk, iedereen zoekt naar manieren om zo min mogelijk te hoeven afdragen. Dat doe jij, dat doet Bono.
De Nederlands overheid zou niet zo schijterig moeten zijn en gewoon 1% belasting gaan heffen op het geld dat via Nederland loopt.
We verdienen er vrij weinig aan het de schade voor andere landen is enorm.
Met 1% belasting zouden de overheid de helft van zijn budget al rond hebben.
userIcon
Ongelofelijk dat facebook zoveel waard is. En dan gaan ze naar de beurs en halen ze miljarden op en wat doen ze ermee?
Dat Bono een valse profeet is kan iedereen er zo vanaf zien. De man zelf zal de beste bedoelingen hebben, maar zo werkt de zakenwereld niet.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]


Omdat hij en zij maar 6% belastingen betalen, wij ietwat meer.
Nog veel minder zelfs! Ik kwam ooit wat getallen tegen: van de grofweg 1 biljoen euro die via Nederland loopt blijft nog geen 1 miljard hangen: minder dan 0.1%. Maar bedenk je ook dat dat geld anders hier helemaal niet zou terechtkomen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 09:59 schreef The_stranger het volgende:
Ik snap de kritiek op bedrijven/personen die via ons land belastingvoordeel proberen te krijgen niet. Als het weer april wordt en onze belastingaangiftes de deur uit moeten, dan zijn de artikelen in de krant over mogelijke aftrekposten talrijk en zoekt men naar elke manier om maar een cent van de fiscus terig te krijgen, maar als een U2 het doet (of de vele andere bedrijven), is het schandalig.
Links lullen rechts vullen, daar houden mensen niet zo van.
man TARAraboemdijee (Redactie Frontpage) 03-02-2012 @ 10:19 fotoboek homepage
userIcon
Bill Bailey persiflage op U2:
http://www.youtube.com/watch?v=H8dZwXnMrRU
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:01 schreef Sander_K het volgende:
[..]
Meen je dit nu serieus?? Wil je die paar grijpstuivers van ons loontje gaan vergelijken met de miljarden stromen die door ons land gaan..laat maar, doet er ook niet toe.

Zie "laffer-effect" .. die gaat uit van, hoe hoger de belastingdruk hoe meer moeite men gaat doen de belasting te omzeilen, de inkomsten uit belasting zullen niet perse stijgen als de belastingdruk stijgt.

De gedachte zal zijn dat als ze die stromen meer gaan belasten dat ze dan uitwijken naar andere landen, en dan heb je weer wat je eerst had toen we geen belastingparadijs waren.. niks.

Van een U2 verwacht je een wat moralistischer iets, als ze dan naast het voordeel van ons belastingstelsel, maximaal zouden investeren in de arme landen (wat ze blijkbaar niet doen), dan zou niemand klagen. Door dit krijg je de schijn tegen je, en terecht.
Lul toch niet zo slap met je 'moralistischer iets'.
Op deze wijze blijft het aan de Nederlandse strijkstok hangen, dus is het goed. Klaar!
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:20 schreef ElectricEye het volgende:

Lul toch niet zo slap met je 'moralistischer iets'.
Op deze wijze blijft het aan de Nederlandse strijkstok hangen, dus is het goed. Klaar!
Dom gelul.
Het gaat erom dat rijken net zoveel belasting moet betalen als de gewone burger.

Dat wij procentueel veel meer afdragen als de rijksten der rijksten vind ik van een samenleving getuigen die geheel door de VVD is gesmeed.

En ja ik ben al jaren lid van de SP. Die zien het gelukkig ook graag anders.
userIcon
Zou mooi zijn als hij dat grotendeels aan Afrika geeft, maar ik zie hem daar ook voor aan. Je leven wordt kwalitatief niet aangenamer of je nu een paar honderd miljoen hebt of een miljard. Ik schat Bono wel zo clever in dat hij dat ook inziet.

[ Bericht gewijzigd door Ryan3 op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:39 ]
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Bill Bailey persiflage op U2:
http://www.youtube.com/watch?v=H8dZwXnMrRU
Harry & Paul:

http://www.youtube.com/watch?v=7_BcLjtG3eY
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:28 schreef chauncy84 het volgende:
Het gaat erom dat rijken net zoveel belasting moet betalen als de gewone burger.

Dat wij procentueel veel meer afdragen als de rijksten der rijksten vind ik van een samenleving getuigen die geheel door de VVD is gesmeed.

En ja ik ben al jaren lid van de SP. Die zien het gelukkig ook graag anders.
Ja, want iedereen is hetzelfde en moet dus ook hetzelfde betalen!
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:28 schreef chauncy84 het volgende:
Het gaat erom dat rijken net zoveel belasting moet betalen als de gewone burger.

Dat wij procentueel veel meer afdragen als de rijksten der rijksten vind ik van een samenleving getuigen die geheel door de VVD is gesmeed.

En ja ik ben al jaren lid van de SP. Die zien het gelukkig ook graag anders.
Ja, de SP ziet veel liever dat mensen die door hard werken en/of talent en/of slim handelen rijk worden alle luiwammesen en wanpresteerders de verdiende euro's op een presenteerblaadje aanbiedt. Walgelijke, zieke wereld staan die quasi-communisten toch voor.
Kom maar hierheen domme, luie mensen, de rijken werken hier wel voor jullie!
userIcon
Alsof die gast om geld verlegen zit .
En ik maar denken dat je pas aandelen kan halen bij de beursgang van een bedrijf. Maar ja ik snap van de beurs ook geen ene zak. Zal wel komen omdat ik geen geld heb om aandelen te kopen... Iets met vicieuze cirkel...
userIcon
quote:
Normaal probeert Bono's U2 via 'belastingparadijs' Nederland zo min mogelijk belasting te betalen terwijl de zanger in het verleden westerse overheden opriep om meer geld aan ontwikkelingssamenwerking te besteden.
Hoe noemen ze dat ook weer?

Links brullen, rechts vullen?
userIcon
Goh, het bericht is totaal niet gekleurd of zo
Wat doen jullie allemaal toch moeilijk, wij Nederlanders zijn nota bene de "bedenkers" (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aandeel) van het aandeel. We doen van oudsher al allerhande mogelijkheden verzinnen om van andermans rijkdom een graantje mee te pikken. En ditmaal door de "super-mega-ultra" rijken hier belasting te laten betalen. 6% van 1000.000.000 is meer dan wij ooit in een leven bij elkaar zullen schrapen! En ze leven niet eens in dit land...
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:33 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Ja, de SP ziet veel liever dat mensen die door hard werken en/of talent en/of slim handelen rijk worden alle luiwammesen en wanpresteerders de verdiende euro's op een presenteerblaadje aanbiedt. Walgelijke, zieke wereld staan die quasi-communisten toch voor.
Kom maar hierheen domme, luie mensen, de rijken werken hier wel voor jullie!
Ik dacht dat het juist het beleid was om werklieden naar hier te halen met de bijbehorende hongerloontjes ( soort semi slaven) om die voor een habbekrats te laten werken. Zodat de hogere heren in de bedrijven meer poen voor zich zelf over houden en de 'dure' Nederlandse werklieden hierdoor bij het loket sociale zaken mogen aankloppen.
Daarom wil men ook zo graag van ontslagbescherming af.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat hij en zij maar 6% belastingen betalen, wij ietwat meer.
Beter dan 0% als ze hun poen stallen in Suriname.

Verder is Bono natuurlijk een hypocriete lul. Prima dat je veel poen verdient en voor jezelf houd maar ga dan niet altruisme lopen faken.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:47 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Hoe noemen ze dat ook weer?

Links brullen, rechts vullen?
Nou ja, hij kan eenvoudig beweren dat het hier staat omdat wij koplopers geld weggooien in het ontwikkelingsputje zijn.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:28 schreef chauncy84 het volgende:
Het gaat erom dat rijken net zoveel belasting moet betalen als de gewone burger.

Dat wij procentueel veel meer afdragen als de rijksten der rijksten vind ik van een samenleving getuigen die geheel door de VVD is gesmeed.

En ja ik ben al jaren lid van de SP. Die zien het gelukkig ook graag anders.
Gast, als je alles gratis van de staat krijgt betaal je niets.
man Bart (Public Relations) 03-02-2012 @ 11:11 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:17 schreef darpios het volgende:

[..]


Ah, een onwetende die zijn loonbelasting vergelijkt met de belastingen voor multinationals .
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:33 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Ja, de SP ziet veel liever dat mensen die door hard werken en/of talent en/of slim handelen rijk worden alle luiwammesen en wanpresteerders de verdiende euro's op een presenteerblaadje aanbiedt. Walgelijke, zieke wereld staan die quasi-communisten toch voor.
Kom maar hierheen domme, luie mensen, de rijken werken hier wel voor jullie!
Ach lul toch niet zo slap, het enigste wat de SP wil is een samenleving waarin de onderkant niet aan de straat hoeft te bedelen of de rijkeren nog een paar euro's over hebben zodat de onderkant eten kan kopen.

Beetje lange zin maja je begrijpt me wel denk'k.
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:49 schreef JAML het volgende:
Wat doen jullie allemaal toch moeilijk, wij Nederlanders zijn nota bene de "bedenkers" (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aandeel) van het aandeel. We doen van oudsher al allerhande mogelijkheden verzinnen om van andermans rijkdom een graantje mee te pikken. En ditmaal door de "super-mega-ultra" rijken hier belasting te laten betalen. 6% van 1000.000.000 is meer dan wij ooit in een leven bij elkaar zullen schrapen! En ze leven niet eens in dit land...
Een jaar of wat geleden was er een programma op tv die had uitgezocht hoeveel de grootste, rijkste bedrijven hier in NL nou aan belasting betalen.

Heel simpel die betalen wat ze kunnen missen want ze mogen gewoon naar de belastingdienst gaan en dan gaan ze onder het genot van een kop koffie eens even afspreken hoeveel ze gaan betalen.

De percentages zijn vaak nog ver onder die 6%.
Shell betaalde toen geloof ik maar 1% winstbelasting.
userIcon
Ik vind dit een behoorlijk aanmatigend stukje:

quote:
Normaal probeert Bono's U2 via 'belastingparadijs' Nederland zo min mogelijk belasting te betalen terwijl de zanger in het verleden westerse overheden opriep om meer geld aan ontwikkelingssamenwerking te besteden.
Net alsof belastingbetalen ten gunste komt van ontwikkelingssamenwerking?

Ik denk dat bono redeneert: als ik minder belasting hoef te betalen dan kan ik meer aan ontwikkelingssamenwerking doen.

Bahbah, altijd maar die negatieve teneur hier op de frontpage echt misselijkmakend soms.
userIcon
Maak ff een bonobash topic hier van. Die man doet echt genoeg voor de goede doelen. Heeft iets van een derde van zijn vermogen aan goede doelen gegeven. Hij heeft genoeg, maar geeft t ook weg.
Boh boh boh, wat een afgunst weer.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 10:13 schreef controlaltdelete het volgende:
Brrr naar mannetje, die kop op die foto zegt al genoeg meneer de zogenaamde weldoener en humanist. Mannen worden aantrekkelijker met de leeftijd maar dat gaat voor hem echt niet op.
rare conclusies trek jij
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 11:30 schreef zovty het volgende:
Ik vind dit een behoorlijk aanmatigend stukje:


[..]
En als hij al het geld op de wereld heeft begint hij met het uitdelen ervan, heus! Tot die tijd spaart hij voor de negertjes in Afrika, echt niet voor hem zelf.

Net alsof belastingbetalen ten gunste komt van ontwikkelingssamenwerking?

Ik denk dat bono redeneert: als ik minder belasting hoef te betalen dan kan ik meer aan Bono verheerlijking doen.

Bahbah, altijd maar die negatieve teneur hier op de frontpage echt misselijkmakend soms.
Fixed
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 11:30 schreef chauncy84 het volgende:
[..]
Een jaar of wat geleden was er een programma op tv die had uitgezocht hoeveel de grootste, rijkste bedrijven hier in NL nou aan belasting betalen.

Heel simpel die betalen wat ze kunnen missen want ze mogen gewoon naar de belastingdienst gaan en dan gaan ze onder het genot van een kop koffie eens even afspreken hoeveel ze gaan betalen.

De percentages zijn vaak nog ver onder die 6%.
Shell betaalde toen geloof ik maar 1% winstbelasting.
Mooi wereldbeeld heb jij.
46  van 65 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden