'Keurige dame' blijkt dief

NederlandOpmerkelijk • Geschreven door Marc (MPG) op 02-02-2012 @ 17:26
print 

Een op het oog keurige dame blijkt een flink geldbedrag te hebben gestolen. Bij een pinautomaat in het Gelderse Oosterbeek zag ze hoe een man een envelop met geld liet vallen. In plaats van de man te waarschuwen, heeft de dame de envelop in haar eigen zak gestoken.

Bewakingscamera's hebben het incident, dat op vrijdag 25 november 2011 plaatsvond, opgenomen. Omdat de dame zich sindsdien noch bij de bank, noch bij de politie heeft gemeld, besloot de politie de beelden vrij te geven. De politie hoopt dat getuigen de vrouw herkennen, zodat deze oneerlijke vinder opgespoord kan worden.


Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen6
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden5
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen56
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15


delen | eKudos nujij

5568 views / 51 reacties
Reacties op dit bericht
47  van 51 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:30 schreef Ooku het volgende:
Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan. Gratis geld.
totdat je met je foto en dit bericht in de krant staat....
userIcon
Die vrouw zal het nu wel benauwd hebben
userIcon
Maar die jeugd van tegenwoordig, nou nou nou!
Waarom is dit een "keurige dame"? Omdat ze bejaard is? Zo keurig vind ik haar er niet uit zien.
Oppakken en opsluiten. 150 jaar en TBS met dwangverpleging!!!

Bejaarden.... Jammer dat een kleine groep het verpest voor de rest.
Oosterbeek,,,echt zo'n keurig VVD dorp...dus niks vreemds aan.
VVders zien er op het eerste oog altijd keurig uit,maar jatten als de raven
userIcon
het zal je oma maar zijn die flink heeft uitgepakt met sint en kerst....
man Hukkie (Eindredactie Frontpage) 02-02-2012 @ 17:41 fotoboek no homepage
userIcon
Vraag me af hoe dit gelijk kan worden gesteld aan diefstal. Ze steelt immers niets.
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:38 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
Wat een kansloze actie van het OM. Vrouw vind envelope met geld op straat (er staat nergens in het bericht dat de man ergens te bekennen was) en rent niet naar de bank of de politie. Hatschikdeee karaktermoord.
Die eikel die de knaken had laten vallen zal wel een wout zijn ofzo.
Als jij een groot geldbedrag vind hoor jij het gewoon naar het politiebureau te brengen, zeker als (zoals vermeld in het artikel) de vrouw het de man ziet laten vallen. Niks karaktermoord, kwestie van fatsoen.
userIcon
Typisch gepensioneerden gedrag. Compleet gebrek aan fatsoen. Net als voordringen aan de slagerijafdeling zonder een nummertje te trekken, nogmaals proberen aan de kassa en dan met de kar tegen je schenen rijden omdat je hen net voor was, en afsluiten op de parkeerplaats door hun kar tegen jouw auto te pleuren.
userIcon
Wat kijkt ze paniekerig
Het is er een van de 600 die het door het hele land door verpesten voor andere bejaarden. Beetje hangen rond koffieautomaten in supermarkten en enveloppen met geld oprapen. Tssss.
userIcon
benidorm bastards?
privacy... portretrecht... ze doen ook maar wat hier in Nederland.....
is het dan geen dievegge ipv een dief??
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:48 schreef xxxl het volgende:
privacy... portretrecht... ze doen ook maar wat hier in Nederland.....
Klopt, echter heeft ze het in dit specifieke geval verspild door geen actie te ondernemen.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:36 schreef BorusBulldog het volgende:
Waarom is dit een "keurige dame"? Omdat ze bejaard is? Zo keurig vind ik haar er niet uit zien.
Inderdaad, het is gewoon een oude vrouw. Als een normaal uitziende jonge gast dit gedaan had, had hij niet het predicaat 'keurig' gekregen.
Dat je niet zou verwachten dat een oude vrouw dit doet, zegt veel over de beeldvorming in de media. Altijd maar doen alsof bejaarden lieve besjes zijn... Er zitten ook gewoon aso's tussen.
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:42 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]


Als jij een groot geldbedrag vind hoor jij het gewoon naar het politiebureau te brengen, zeker als (zoals vermeld in het artikel) de vrouw het de man ziet laten vallen. Niks karaktermoord, kwestie van fatsoen.
Heb je uitzending van Rambam gezien over wat er dan (regelmatig) gebeurt met 'gevonden geld'?
http://www.tvpremiere.nl/(...)cht-in-verlegenheid/
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:42 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Als jij een groot geldbedrag vind hoor jij het gewoon naar het politiebureau te brengen, zeker als (zoals vermeld in het artikel) de vrouw het de man ziet laten vallen. Niks karaktermoord, kwestie van fatsoen.
En je moet het melden bij de politie, na een jaar is het van jou. Als je het achterlaat gaat oom agent ermee aan de haal.
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:52 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]


Klopt, echter heeft ze het in dit specifieke geval verspild door geen actie te ondernemen.
Tja... zet je door het niet aangeven dat je 600 euries op straat gevonden hebt je recht op privacy op het spel ? of je rechten op publicatie van je eigen portret... ik ben geen jurist... maar ik vraag het me af...

Mensen die ergere misdaden hebben begaan worden in de krant nog met een letter aangeduid en met een balk over het gezicht...
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:51 schreef teluxx het volgende:
is het dan geen dievegge ipv een dief??
Het is geen van beide, het is hooguit verduistering (zoals de politie ook al aangeeft).
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:48 schreef xxxl het volgende:
privacy... portretrecht... ze doen ook maar wat hier in Nederland.....
Goede! Burgers mogen geen camera's richten op de openbare weg. Waarom zou een bank dat wel mogen?
userIcon
Die staat er goed duidelijk op. Goede zaak. Ik hoop dat ze snel wordt gepakt. Keihard aanpakken dat tuig.
in den haag lopen ook van die keurige heren. Jatten hier een miljardje of daar een paar. Zelfde kliek.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:38 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
Wat een kansloze actie van het OM. Vrouw vind envelope met geld op straat (er staat nergens in het bericht dat de man ergens te bekennen was) en rent niet naar de bank of de politie. Hatschikdeee karaktermoord.
Die eikel die de knaken had laten vallen zal wel een wout zijn ofzo.
er staat toch bij de ze zag hoe een man het geld liet vallen en vervolgens niet terug gaf?
userIcon
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:59 schreef xxxl het volgende:
[..]


Mensen die ergere misdaden hebben begaan worden in de krant nog met een letter aangeduid en met een balk over het gezicht...
Jij verwart het gebruik van foto's ter illustratie van een nieuwsbericht in media, wanneer deze schrijven over verdachten en criminelen, met deze opsporingsmethode gebruikt door de politie.

Even los v/d vraag of het een wenselijke opsporingsmethode is, is er een wereld van verschil tussen een foto geselecteerd door een opsporingsbeamte als onderdeel v/d opsporingsmethode enerzijds en een foto geselecteerd door een journalist puur ter illustratie van het artikel zonder verder enige andere functie.

[ Bericht gewijzigd door KreKkeR op donderdag 2 februari 2012 @ 18:25 ]
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:56 schreef onkel het volgende:
[..]


Heb je uitzending van Rambam gezien over wat er dan (regelmatig) gebeurt met 'gevonden geld'?
http://www.tvpremiere.nl/(...)cht-in-verlegenheid/
En wat wil je hier nu mee goed praten?
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:59 schreef xxxl het volgende:
[..]


Tja... zet je door het niet aangeven dat je 600 euries op straat gevonden hebt je recht op privacy op het spel ? of je rechten op publicatie van je eigen portret... ik ben geen jurist... maar ik vraag het me af...

Mensen die ergere misdaden hebben begaan worden in de krant nog met een letter aangeduid en met een balk over het gezicht...
Er staat in dit specifieke geval, en die foto is van dit specifieke geval.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:31 schreef maily het volgende:
[..]
totdat je met je foto en dit bericht in de krant staat....
Eens. Je moet er toch als kind niet aan denken dat je moeder gesignaleerd staat. OMG.
Zware tijden voor iedereen zal ik maar zeggen, maar wie weet had die man het geld hard nodig.

Ze vertellen echter niet of het zo'n rijke stinkerd was, want dan is het minder erg, als die vrouw het veel beter zou kunnen gebruiken.
Ik weet het, ik weet het,.......
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 18:01 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
[..]

Goede! Burgers mogen geen camera's richten op de openbare weg. Waarom zou een bank dat wel mogen?
We kunnen wel een pinautomaat wegzetten zonder enige vorm van camerabeveiliging, jij mag dan ook alleen nog maar deze automaat gebruiken, veel plezier.
userIcon
ike heb een belastingaanslag op de mat gevonden! moet ik deze nu ook terug geven?
userIcon
quote:
Een op het oog keurige dame blijkt een flink geldbedrag te hebben gestolen.
Hoe groter de bedragen hoe keuriger de dief er over het algemeen uit ziet.
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 17:41 schreef Hukkie het volgende:
Vraag me af hoe dit gelijk kan worden gesteld aan diefstal. Ze steelt immers niets.
Volgens mij moet je volgens de wet gevonden geld bij de politie afgeven en dan mag je het houden als zich binnen een jaar niemand komt aandienen als oorspronkelijke eigenaar.
Ze plaatsen dan natuurlijk geen krantenadvertentie met details.
Als je de eigenaar kan achterhalen bijvoorbeeld omdat het een gevonden telefoon of portemonnee is ben je wettelijk verplicht het voorwerp terug te geven.
In de praktijk pakken veel mensen natuurlijk huns kans maar deze mevrouw kwam er toevallig niet helemaal mee weg.

[ Bericht gewijzigd door Wapperbaard op donderdag 2 februari 2012 @ 18:57 ]
userIcon
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 18:45 schreef ikhebgelijk het volgende:
ike heb een belastingaanslag op de mat gevonden! moet ik deze nu ook terug geven?
Als deze niet aan jou is gericht moet je de envelop inderdaad retourneren.

Is de aanslag wel aan jou gericht mag je ook teruggeven. Helaas voor jou betreft het dan niet de envelop maar het 'teveel' aan ontvangen inkomsten (oftewel de te weinig betaalde belasting)
userIcon
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 18:45 schreef ikhebgelijk het volgende:
ike heb een belastingaanslag op de mat gevonden! moet ik deze nu ook terug geven?
Nee, want dat is om te betalen. Op zich mag je het wel aangeven bij de politie. Als niemand hem binnen een jaar komt ophalen, is hij voor jou! Dan mag je hem alsnog betalen met dat deurwaarderskosten etc erbij.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 18:51 schreef Wapperbaard het volgende:

[..]

Hoe groter de bedragen hoe keuriger de dief er over het algemeen uit ziet.
[..]

Volgens mij moet je volgens de wet gevonden geld bij de politie afgeven en dan mag je het houden als zich binnen een jaar niemand komt aandienen als oorspronkelijke eigenaar.
Ze plaatsen dan natuurlijk geen krantenadvertentie met details.
Als je de eigenaar kan achterhalen bijvoorbeeld omdat het een gevonden telefoon of portemonnee is ben je wettelijk verplicht het voorwerp terug te geven.
In de praktijk pakken veel mensen natuurlijk huns kans maar deze mevrouw kwam er toevallig niet helemaal mee weg.
Als ik het goed begrijp, heeft zij gezien van wie het geld was en heeft ze de man niet aangesproken om het terug te geven.
userIcon
Als die vrouw nou gewoon zegt dat ze zag dat die man iets op straat gooide en zij dat heeft opgeraapt en in de eerste de beste prullenbak waar ze langskwam heeft gegooid dan wens ik Justitie veel plezier met een eventuele vervolging en schadevergoeding.
userIcon
Wie heeft dan gezien dat deze vrouw de envelop pakte? Als de man het niet door had en zonder omkijken doorliep dan zouden er andere getuige(nen) moeten zijn. En stond er letterlijk in de bewakingsfilm dat zij die envelop oppakte, want normaal zijn die videosysteem van zo n pinautomaat alleen op de hoofd/borsthoogte gericht.

Ik durft te wedden dat ze die blauwe jas niet meer aantrekt.

[ Bericht gewijzigd door Hicham. op donderdag 2 februari 2012 @ 19:53 ]
userIcon
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 19:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Als die vrouw nou gewoon zegt dat ze zag dat die man iets op straat gooide en zij dat heeft opgeraapt en in de eerste de beste prullenbak waar ze langskwam heeft gegooid dan wens ik Justitie veel plezier met een eventuele vervolging en schadevergoeding.
Hij heeft niets weggegooid, maar wilde het in zijn zak stoppen, maar het viel op straat, zoiets.
userIcon
Om hoeveel geld gaat het?
userIcon
Oh misschien een beetje mierenneukerig, maar de vrouw blijkt helemaal geen dief te zijn. De vrouw blijkt VERDACHTE van een misdrijf te zijn. Mocht zij daadwerkelijk schuldig zijn aan dit misdrijf, dan pas is zij een dievegge.
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 19:13 schreef ozzietukker het volgende:
Belachelijk dat deze vrouw op deze manier in beeld moet worden gebracht.

Het betreft hier namelijk een relatief klein vergrijp, als het al een vergrijp is, namelijk het vinden van geld op straat en dit niet aangeven.
Er is geen geweld gebruikt, en geen intentie of opzet vooraf om geld te stelen, dit is simpelweg gevonden.
Dit middel van opsporing is volstrekt ongepast.

Misdadigers worden op alle manier beschermd en mogen niet worden gepubliceerd, en in dit geval zal dit wel mogen?
SCHANDE! Ik hoop dat de verantwoordelijke korpschef die dit op zijn geweten heeft direct wordt ontslagen, dit is aantasting in de privacy, want deze vrouw op leeftijd kan ook dementie hebben en helemaal niet weten dat ze dit heeft gevonden, maar ze is wel getekend.

Mocht ik zelf op de foto staan, ik zal mij melden bij de politie, aangeven dat ik de envelop heb gevonden en dat ik daar 10 euro in heb aangetroffen. De eigenaar in kwestie kan niet bewijzen dat er meer geld in heeft gezeten, dit kan hij ergens eruit gehaald hebben, want de kans is klein dat hij na ontvangst van de envelop en verlies ervan altijd is opgenomen met een videosysteem, dus hij kan het geld zelf verduisterd hebben.
ben het hier volledig mee eens
userIcon
misschien is het een hoax....
nieuw televisieprogramma ofzo...
"wat als" bijvoorbeeld...
Ach, gewoon gevalletje van witwassen.

Hij laat het vallen en zij "vind" het.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 februari 2012 @ 22:59 schreef Spoormanie het volgende:
Ach, gewoon gevalletje van witwassen.

Hij laat het vallen en zij "vind" het.
OP de grond bankieren dus...
Een persoon raakt geld (of iets anders) kwijt op straat en iemand die erachter loopt pakt het zonder het terug te geven. Dit gebeurt dagelijks....waarom besteden ze zoveel aandacht aan deze zaak?
Zucht...hebben ze bij de politie nog nooit van prioriteiten stellen gehoord? Of zijn ze gewoon te bang om achter straatrovers en verkrachters aan te gaan...dus proberen ze maar een oma op te sporen
oh mijn god, keurige mensen stelen ook geld!!
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 februari 2012 @ 11:10 schreef lange het volgende:
oh mijn god, keurige mensen stelen ook geld!!
Is het niet de moeder van Rutte?
47  van 51 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen6
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden5
» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen56
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden