Hond bijt peuter in gezicht

Algemeen • Geschreven door Novum op 29-01-2012 @ 15:18 - gepost door static
print 

Een hond heeft zaterdag in Sneek een 3-jarig jongetje in zijn gezicht gebeten. De eigenares had haar pittbullachtige hond vastgebonden aan een fietsenrek om iets te kopen in een winkel aan het Normandiaplein.

De peuter wilde het dier aaien, wat in eerste instantie goed ging, maar plotseling beet de hond het jongetje in zijn gezicht. De eigenares werd erbij gehaald, maar wilde van niets weten en liep weg. De politie is op zoek naar de vrouw. Het gewonde jochie is behandeld door een dokter.


Bron: Novum


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

5631 views / 97 reacties
Reacties op dit bericht
34  van 97 reacties op deze pagina. (16 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
Goh. Dat doet ie anders nooit.
userIcon
Nooit begrepen dat mensen hun hond bij het winkelcentrum vastbinden. Ook dom van die ouders om hun kind bij een hond te laten komen die van een formaat is dat hij serieuze schade kan doen.
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:22 schreef Disavowed het volgende:
De ja vu .
Daar was ik gisteravond nog (club)
userIcon
Pitbullachtig wedden dat het straks gewoon weer om een boxer of Franse Bulldog gaat
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:21 schreef rolfson het volgende:
Nooit begrepen dat mensen hun hond bij het winkelcentrum vastbinden. Ook dom van die ouders om hun kind bij een hond te laten komen die van een formaat is dat hij serieuze schade kan doen.
een 3 jarige kan je niet meer in een draagdoek of buggy houden. tuurlijk moet je ze leren dat ze niet zomaar aan vreemde dieren mag komen, maar dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan. net zo goed dat je je hond evengoed zelf in de gaten dient te houden. als zowel ouders op het kind letten en de eigenaar op de hond let is er geen probleem.

overigens vind ik de reactie van de eigenaresse nogal, ehm, apart.
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:25 schreef RGS18 het volgende:
Rot toch eens op, lekker die hond de schuld geven zeker? Eigenares van dat beest heeft er ook niks mee te maken.

Moeder van dat kind had haar zoon gewoon in de gaten moeten houden, simpel. Als je met vuur speelt dan verbrand je je vingers wel eens.
Spuitje voor de hond, werkkamp voor het tokkiewijf. De maatschappij moet beschermd worden tegen zulke figuren.
3 zaken die onvoorstelbaar fout zijn.
Je laat je hond niet buiten de winkel wachten, jouw hond, jouw verantwoording. Zeker bij dit soort honden.
Je laat je kind geen vreemde honden aaien, en (weer) zeker niet dit soort honden.
En wat een onvoorstelbaar a-sociaal wijf om weg te lopen.
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:19 schreef Wieisdiegast het volgende:
Kuthonden altijd
Vergeet het baasje (in dit geval dat kut-wijf dat gewoon weg loopt) even niet.

Dit baasje moet maar even flink bloeden (financieel) en die kut-hond de nek omdraaien.
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:25 schreef RGS18 het volgende:
Rot toch eens op, lekker die hond de schuld geven zeker? Eigenares van dat beest heeft er ook niks mee te maken.

Moeder van dat kind had haar zoon gewoon in de gaten moeten houden, simpel. Als je met vuur speelt dan verbrand je je vingers wel eens.
Das iets te simpel gedacht. Pitbulls zijn genetisch gefokt om onvoorspelbaar agressief gedrag te vertonen.

Zembla aflevering over Pitbulls:
http://tinyurl.com/6rxxs3c
De ouders zijn ook verantwoordelijk, net zoals de hondeneigenaar.
Mensen die honden vastbinden terwijl ze boodschappen gaan doen moeten ze ook een boete geven, dat zijn gewoon aso's !

Heb zelf meegemaakt dat er twee meisjes van 5 jaar ineens op mijn hond afliepen al roepend "hondje, hondje" en voor ik het wist hingen ze beide om de nek van mijn hond ( Ierse Wolfshond ).
Die maakte het niet uit, vond het wel leuk maar je had het gezicht van die ouders moeten zien; "daar gaan onze kinderen, die worden opgevreten''.
En daar sta je als hondeneigenaar machteloos.

Hopelijk valt het met de verwondingen mee voor die kleine !!

[ Bericht gewijzigd door SupremeCommander op zondag 29 januari 2012 @ 15:43 ]
userIcon
Zomaar vreemde honden aaien . Waar zijn de ouders in dit verhaal?

De reactie van de eigenaresse is abnormaal !
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:21 schreef rolfson het volgende:
Nooit begrepen dat mensen hun hond bij het winkelcentrum vastbinden. Ook dom van die ouders om hun kind bij een hond te laten komen die van een formaat is dat hij serieuze schade kan doen.
Ligt er echt puur aan wat voor een hond het is en hoe die is getraind. Uit de reactie van de bazin blijkt dat zo door en door asociaal is, die hond zal dus ook totaal niet opgevoed zijn. Ik kan mijn hond zelfs zonder riem laten wachten, hij blijft gewoon liggen / zitten tot ik terug ben. Een hond die zo getraind is zal ook (zelden tot) nooit bijten.
userIcon
Doet ie anders nooit!
Tijd voor een hondenverbod.
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:32 schreef make_my_day_punk het volgende:
[..]


Vergeet het baasje (in dit geval dat kut-wijf dat gewoon weg loopt) even niet.

Dit baasje moet maar even flink bloeden (financieel) en die kut-hond de nek omdraaien.
De moeder moet dat kutkind maar aan de lijn houden

Pas geleden was ik aan het wandelen met mijn hondje (pekinees) toen er ineens een kind van achter op dat beestje sprong.
Mijn hondje schrikt en bijt dat kutkind, komt die moeder erachteraan en begint te mekkeren dat je honden niet kan vertrouwen
als dat kutkind nou normaal mijn hondje had geaaid was er niks aan de hand geweest.
Ik dril mijn kinderen dus heel erg om vreemde honden niet te aaien.
Kunnen de hondjes ook wel waarderen denk ik
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:34 schreef Pixell het volgende:
Dat kind heeft meteen geleerd om niet bij vreemde honden in de buurt te komen en al helemaal niet als die groter is dan jezelf
Kind heeft een trauma voor het leven en hoogstwaarschijnlijk gigantische littekens.

Maar gelukkig heeft hij ervan geleerd
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:36 schreef RGS18 het volgende:
[..]

Mee eens. Vergeet overigens niet dat het gaat om een hond dat LIJKT op een pitbull. Het is nog niet duidelijk wat voor een hond het is. Hoe dan ook; de moeder van het kind is gewoon aansprakelijk. Tuurlijk, het is niet netjes dat het wijf zomaar wegliep met haar hond, dat ze gestraft zal moeten worden daarvoor ben ik mee eens.
Ik vind het sowieso fout als je als eigenaar je hond voor een winkelcentrum vastbind, om vervolgens lekker te kunnen shoppen. Laat dat beest dan gewoon thuis. Misschien was hetzelfde gebeurd als de hond los was weten te raken.
Je kan niet verwachten dat als je een hond in een publieke plaats neer zet, iedereen er met een boog van 10m om heen loopt, en dat kinderen met/zonder begeleiding niet per ongeluk in de buurt komen.
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:32 schreef RGS18 het volgende:
[..]


Jigzoz, ga je aub niet voortplanten, de wereld heeft mensen zoals jou niet nodig.
Te laat.

quote:
Misschien ging het kind te ruw om met het beest, waadoor het beest zichzelf verdedigde?
Wie weet. Het is in ieder geval wel duidelijk dat de hond te ruw omging met het kind.
quote:
Waar was de moeder van het kind toen hij gebeten werd? Wat deed ze? Waarom liet ze haar 3-jarige zoon een onbekende "Pitbullachtige" hond aaien?
Dat lijkt me inderdaad ook best verwijtbaar. Nu wordt dat kind gebeten door een op agressie gefokte hond, de volgende keer loopt het onder een auto. Neemt niet weg dat deze hond dus een gevaar is voor z'n omgeving en dat de eigenares ervan daar geen enkele boodschap aan heeft.
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:33 schreef phreaks het volgende:
[..]

Das iets te simpel gedacht. Pitbulls zijn genetisch gefokt om onvoorspelbaar agressief gedrag te vertonen.

Zembla aflevering over Pitbulls:
http://tinyurl.com/6rxxs3c
Pitbull = American Staffordshire Terrier

En dan nog, zie 'the Dog Whisperer'.

En als derde, je laat je kind toch niet naar een totaal vreemde hond gaan om te aaien ??

En dan kun je wel lullen dat die hond niet spoort of zo maar als ouder heb je toch ook een opvoedplicht of niet soms, dus ook kinderen dienen onder controle gehouden te worden !
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:33 schreef phreaks het volgende:
[..]

Das iets te simpel gedacht. Pitbulls zijn genetisch gefokt om onvoorspelbaar agressief gedrag te vertonen.

Zembla aflevering over Pitbulls:
http://tinyurl.com/6rxxs3c
Klopt helemaal, het zijn ook allemaal tokkies die zo'n honden hebben of verdedigen in die documentaire. Geen enkel normaal persoon maar allemaal idioten het het IQ van een losgeweekte badtegel.
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:45 schreef Darksiders440 het volgende:
Zo nu weet dat kind beter nooit zomaar vreemde honden aaien. Als iemand met zijn vieze handen in je gezicht loopt te wrijven geef je hem toch ook gewoon een stomp op zijn bek.
Het probleem in een notendop. Mensen - zoals jij - zien honden als een soort mensjes, wat het niet zijn. Met alle gevolgen van dien.

Je vergelijking slaat nergens op.
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:38 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]


De moeder moet dat kutkind maar aan de lijn houden

Pas geleden was ik aan het wandelen met mijn hondje (pekinees) toen er ineens een kind van achter op dat beestje sprong.
Mijn hondje schrikt en bijt dat kutkind, komt die moeder erachteraan en begint te mekkeren dat je honden niet kan vertrouwen
als dat kutkind nou normaal mijn hondje had geaaid was er niks aan de hand geweest.
Je kunt kinderen niet de schuld geven want die snappen de gevolgen van hun acties niet en kunnen dat al helemaal niet vertalen naar een dier. Ook als ouder kun je een kind 100x iets zeggen maar dat geeft geen garantie dat het kind dat in zo'n situatie ook doet. Het is geen kut kind maar gewoon een kind, die zijn onberekenbaar, daar zijn het kinderen voor die nog alles moeten leren.
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:44 schreef dikkeder het volgende:
[..]


Onzin, dat doen sommige fokkers, niet alle Pitbulls zijn zo. Bovendien zijn Pitbulls geen ras, er zijn zeker 4 of 5 rassen die tot de Pitbulls gerekend worden.
Pitbull, de naam zegt het al, bedoeld/gefokt voor "pit fighting", waarbij specialiseerd wordt op kenmerken als: onvoorspelbaar, sterke kaken, bijtvastheid zelfs indien zelf zwaar gewond, aggresiviteit. Kortweg: survival of the fittest in een pit.

De huidige pitbulls die je in NL op straat tegenkomt, worden daar gelukkig niet meer op gefokt. Maar ze stammen nog altijd af van de oorspronkelijke pitbulls 2 eeuwen geleden, waar toen wel op gefokt was. De huidige pitbulls dragen hun genen, zij het in een afgezwakte tot zeer afgezwakte vorm.
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:25 schreef RGS18 het volgende:
Rot toch eens op, lekker die hond de schuld geven zeker? Eigenares van dat beest heeft er ook niks mee te maken.

Moeder van dat kind had haar zoon gewoon in de gaten moeten houden, simpel. Als je met vuur speelt dan verbrand je je vingers wel eens.
Nee mafkees. De eigenaar van een hond is altijd verantwoordelijk in openbare ruimte...
De eigenaresse moet gepakt worden en verantwoordelijk gehouden worden voor het leed van de jongen..
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 29-01-2012 @ 16:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:38 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]


De moeder moet dat kutkind maar aan de lijn houden

Pas geleden was ik aan het wandelen met mijn hondje (pekinees) toen er ineens een kind van achter op dat beestje sprong.
Mijn hondje schrikt en bijt dat kutkind, komt die moeder erachteraan en begint te mekkeren dat je honden niet kan vertrouwen
als dat kutkind nou normaal mijn hondje had geaaid was er niks aan de hand geweest.
Waarom loop jij rond met een aangelijnde rat?
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:45 schreef Darksiders440 het volgende:
Zo nu weet dat kind beter nooit zomaar vreemde honden aaien. Als iemand met zijn vieze handen in je gezicht loopt te wrijven geef je hem toch ook gewoon een stomp op zijn bek.
Sukkel, een gevaarlijke hond vast zetten bij een winkel is not done . Daar komen namelijk veel mensen.
Nogmaals, de eigenaar is verantwoordelijk voor de hond in openbare ruimte... .
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:25 schreef RGS18 het volgende:
Rot toch eens op, lekker die hond de schuld geven zeker? Eigenares van dat beest heeft er ook niks mee te maken.

Moeder van dat kind had haar zoon gewoon in de gaten moeten houden, simpel. Als je met vuur speelt dan verbrand je je vingers wel eens.
dan nog laat je hond gewoon thuis als je gaat winkelen... ook al is het een chiwafwaf
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:33 schreef phreaks het volgende:
[..]

Das iets te simpel gedacht. Pitbulls zijn genetisch gefokt om onvoorspelbaar agressief gedrag te vertonen.

Zembla aflevering over Pitbulls:
http://tinyurl.com/6rxxs3c
voor mensen is elke hond van middelmaat een pitbull...
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 16:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Waarom loop jij rond met een aangelijnde rat?
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 15:56 schreef heegenees het volgende:
[..]
Je kunt kinderen niet de schuld geven want die snappen de gevolgen van hun acties niet en kunnen dat al helemaal niet vertalen naar een dier. Ook als ouder kun je een kind 100x iets zeggen maar dat geeft geen garantie dat het kind dat in zo'n situatie ook doet. Het is geen kut kind maar gewoon een kind, die zijn onberekenbaar, daar zijn het kinderen voor die nog alles moeten leren.
En daarom moeten die ook aan de riem,voor hetzelfde geld was de moeder zon gestoord mens dat meteen ging schreeuwen dat mijn hond maar dood moet terwijl het de fout van dat kind is (zulke mensen bestaan) gelukkig was dat niet zo maar mijn hond kreeg wel alsnog de schuld.
userIcon
quote:
Op zondag 29 januari 2012 @ 16:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Waarom loop jij rond met een aangelijnde rat?
Omdat ze hartstikke lief is
honden lijken op hun baasje, dus jij zegt nu dat ik een rat ben?
Beste is hier de eigenaresse in te laten slapen. Deze laat een hond onbeheerd buiten en gaat er daarna blijkbaar zonder zich te bekommeren over het slachtoffer vandoor.

Daarnaast moeten die ouders zich ook afvragen waarom ze hun kind een onbekende hond laten aaien. Of waarom ze hun kind uit het oog verloren waar door hij een hond kon aaien.
De simpele reden dat de eigenaresse er vandoor ging is omdat ze weet dat de hond in beslag zal worden genomen en zij een proces-verbaal aan haar broek krijgt. Zij is te allen tijde verantwoordelijk voor dat beest.
34  van 97 reacties op deze pagina. (16 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden