Wanbetalers niet afgesloten tijdens winterkou

Nederland • Geschreven door Novum op 27-01-2012 @ 19:10
print 

De netbeheerders sluiten voorlopig geen klanten met een betalingsachterstand of zonder contract af van elektriciteit of gas. Dit vanwege de vorstperiode waarmee Nederland te maken gaat krijgen, meldt een woordvoerder van netbeheerder Enexis vrijdag.

De maatregel wordt officieel maandag van kracht. In het weekend vinden al nooit afsluitingen plaats, tenzij zich een gevaarlijke situatie voordoet, geeft de zegsman aan. Mensen die illegaal energie aftappen of op andere wijze frauderen worden wel afgesloten, meldt netbeheerder Stedin

Vrijdag maakten diverse gemeenten, waaronder Den Haag en Amsterdam, al bekend dat daklozen vanaf zondag gebruik kunnen maken van de winteropvang. Verder is het staand beleid dat uitgeprocedeerde asielzoekers niet op straat worden gezet als het te koud is.


Bron: Novum


Lees ook:

» 11:53 Bolkestein vindt Polenmeldpunt PVV belachelijk27
» 11:43 Gezin Willem Alexander nog een week in Lech28
» 11:05 Maleisiërs opgepakt met 38 valse creditcards1
» 10:15 Harddrugsdealers opgepakt in Achterhoek15


delen | eKudos nujij

2630 views / 30 reacties
Reacties op dit bericht
30  van 30 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Het is niet de bedoeling dat mensen hun rekeningen niet gaan betalen, maar ik vind het ergens niets meer dan logisch dat je mensen, letterlijk, niet in de kou laat zitten.
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:12 schreef WSquater het volgende:
Het is niet de bedoeling dat mensen hun rekeningen niet gaan betalen, maar ik vind het ergens niets meer dan logisch dat je mensen, letterlijk, niet in de kou laat zitten.
misschien moet je ze juist eens even letterlijk laten voelen wat het nut is van de rekening betalen.
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:19 schreef RickT het volgende:
[..]


Precies, je hebt als netbeheerder ook een verantwoordelijkheid. Er is altijd wel een oplossing te vinden.
Netbeheerders hebben meer dan genoeg financiële middelen om dit op te vangen en hun klanten de tijd te geven om naar een oplossing te zoeken.
Ga toch weg man, als je zo denkt kan iedereen het wel nalaten om de rekeningen niet te betalen. Je wordt immers toch niet afgesloten. Ieder normaal persoon in Nederland kan zijn rekeningen betalen, ook diegenen met uitkeringen. En diegenen die dit niet kunnen hebben kunnen regelingen treffen met schuldsanering en afspraken met de beheerders zelf.

En de te vinden oplossing is simpel, betaal je rekeningen. Doe ik ook, en niet voor mijn lol.
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:25 schreef Montresor het volgende:
[..]


Ga toch weg man, als je zo denkt kan iedereen het wel nalaten om de rekeningen niet te betalen. Je wordt immers toch niet afgesloten. Ieder normaal persoon in Nederland kan zijn rekeningen betalen, ook diegenen met uitkeringen. En diegenen die dit niet kunnen hebben kunnen regelingen treffen met schuldsanering en afspraken met de beheerders zelf.

En de te vinden oplossing is simpel, betaal je rekeningen. Doe ik ook, en niet voor mijn lol.
Straks met de SP hoeft dat niet meer.

[ Bericht gewijzigd door etuiedelapiel op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:03 ]
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:19 schreef RickT het volgende:
[..]


Precies, je hebt als netbeheerder ook een verantwoordelijkheid. Er is altijd wel een oplossing te vinden.
Netbeheerders hebben meer dan genoeg financiële middelen om dit op te vangen en hun klanten de tijd te geven om naar een oplossing te zoeken.
Jij wilt dus graag wat meer betalen, zodat wanbetalers niet worden afgesloten? Vind je het erg als ik je mening niet deel?
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:12 schreef WSquater het volgende:
Het is niet de bedoeling dat mensen hun rekeningen niet gaan betalen, maar ik vind het ergens niets meer dan logisch dat je mensen, letterlijk, niet in de kou laat zitten.
Net zoals ieder ander de rekening betalen. Zo voorkom je het probleem en neem je gewoon je eigen verntwoordelijkheid. Ik heb niet de behoefte dat de prijzen omhoog gaan, zodat deze losers niet hoeven te betalen.
userIcon
Gewoon laten bibberen.
man Yaksha (FOK!games crew) 27-01-2012 @ 19:58 fotoboek no homepage
Ik hoop dat al deze kortzichtige mensen met een egoïstische denkwijze nooit problemen krijgen waardoor ze zelf de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen.

Niet meer dan normaal dat wanbetalers (hoe erg het ook is) niet in de vrieskou zitten. De rekeningen blijven toch staan en op deze manier kunnen ze zich toch nog warm houden. Wanneer de temperaturen binnenshuis zonder verwarming draaglijk zijn kan alles terug afgesloten worden.
userIcon
Laten we hopen dat het blijft vriezen....
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:25 schreef Montresor het volgende:
[..]


Ga toch weg man, als je zo denkt kan iedereen het wel nalaten om de rekeningen niet te betalen. Je wordt immers toch niet afgesloten. Ieder normaal persoon in Nederland kan zijn rekeningen betalen, ook diegenen met uitkeringen. En diegenen die dit niet kunnen hebben kunnen regelingen treffen met schuldsanering en afspraken met de beheerders zelf.

En de te vinden oplossing is simpel, betaal je rekeningen. Doe ik ook, en niet voor mijn lol.
Er zal ongetwijfeld een groep mensen zijn die het geld voor die rekeningen liever aan een mooie TV ofzo uitgeven, maar er is ook een groep in NL die door wat voor omstandigheden dan ook die rekeningen gewoon niet kan betalen.
Ikzelf heb ook dat soort schulden gehad, ik woonde nog thuis (18) en toen overleed mijn moeder, dan zit je in een huis wat je nooit zelf kan betalen + energie en alle andere rekeningen totdat je zelf een andere (goedkopere) plek hebt. Dan wordt je ook een wanbetaler en doen mensen als jij alsof je een uitzuiger bent die niet wil betalen en alles gratis denkt te krijgen.
Niet iedereen kan er iets aan dan dat hij/zij in de schulden komt.
Maar je hebt wel gelijk dat er dan instanties/regelingen zijn die je hiermee kunnen helpen. Ding is alleen wel dat niet iedereen hier meteen vanaf weet, waardoor het schulden totaal alleen maar blijft oplopen.
Je conclusie is mij iets te simpel gedacht.
userIcon
Als het afsluiten het gevolg is van boven je stand leven en je hebt geen kinderen die nergens iets aan kunnen doen ga je gewoon maar lekker in de kou zitten.
Ik vind eigenlijk alleen wanbetalers met kinderen, zieken en ouderen deze regel moet gelden.

De gezonde zelfredzame volwassenen mag van mij lekker onder de deken van de winter genieten. Tokkie zijn? Laat die gene maar lekker bibberen.
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:25 schreef Ali55J het volgende:
Verder is het staand beleid dat uitgeprocedeerde asielzoekers niet op straat worden gezet als het te koud is.

Als het niet koud is worden ze wel op straat gezet?
Af en toe schaam ik me gewoon om in dit land te wonen...
Ga je toch weg.
userIcon
Heeft NL eigenlijk ook een systeem zoals in België waar mensen die de rekening niet (kunnen) betalen een soort van prepaid card krijgen om zo toch aan stroom/gas/water te komen?
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:18 schreef NrTH het volgende:
[..]
Er zal ongetwijfeld een groep mensen zijn die het geld voor die rekeningen liever aan een mooie TV ofzo uitgeven, maar er is ook een groep in NL die door wat voor omstandigheden dan ook die rekeningen gewoon niet kan betalen.
Ikzelf heb ook dat soort schulden gehad, ik woonde nog thuis (18) en toen overleed mijn moeder, dan zit je in een huis wat je nooit zelf kan betalen + energie en alle andere rekeningen totdat je zelf een andere (goedkopere) plek hebt. Dan wordt je ook een wanbetaler en doen mensen als jij alsof je een uitzuiger bent die niet wil betalen en alles gratis denkt te krijgen.
Niet iedereen kan er iets aan dan dat hij/zij in de schulden komt.
Maar je hebt wel gelijk dat er dan instanties/regelingen zijn die je hiermee kunnen helpen. Ding is alleen wel dat niet iedereen hier meteen vanaf weet, waardoor het schulden totaal alleen maar blijft oplopen.
Je conclusie is mij iets te simpel gedacht.
Klinkt hard, maar daar heb je toch overlijdensrisicoverzekeringen voor? Juist om je nabestaanden niet met schulden te laten zitten als er wat met je gebeurt.
ow dus als het een beetje koud word word je niet afgesloten.
dan stop ik ook met betalen als het koud word.
gewoon afsluiten koud of niet koud
In de winter bevries je met een trui of jas aan in huis ook niet.. desnoods onder een deken.. daar kies je dan voor.
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:25 schreef Ali55J het volgende:
Verder is het staand beleid dat uitgeprocedeerde asielzoekers niet op straat worden gezet als het te koud is.

Als het niet koud is worden ze wel op straat gezet?
Af en toe schaam ik me gewoon om in dit land te wonen...
Wat stel jij dan voor, mensen die hier om een of andere reden niet rechtmatig zijn moeten toch gewoon het land uit? Overigens dwingt niemand je hier te wonen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:12 schreef WSquater het volgende:
Het is niet de bedoeling dat mensen hun rekeningen niet gaan betalen, maar ik vind het ergens niets meer dan logisch dat je mensen, letterlijk, niet in de kou laat zitten.
Dat is juist verkeerd, zolang ze in de belangrijke periodes een hand boven het hoofd wordt gehouden, kunnen ze achter blijven met betalen.
'Als ze het nodig hebben, letten we niet op betalingsachterstand'
Moeten we voor voedsel ook invoeren zo'n regel.... dan doe ik de rest van het jaar gratis boodschappen....
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:25 schreef Ali55J het volgende:
Verder is het staand beleid dat uitgeprocedeerde asielzoekers niet op straat worden gezet als het te koud is.

Als het niet koud is worden ze wel op straat gezet?
Af en toe schaam ik me gewoon om in dit land te wonen...
Jij bent niet van dit land, dus waar schaam je je voor? PS je mag per direct opflikkeren naar die teringbende waar je vandaan bent gekomen. Niemand mist je. Doei
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:39 schreef Sputnik het volgende:
Heeft NL eigenlijk ook een systeem zoals in België waar mensen die de rekening niet (kunnen) betalen een soort van prepaid card krijgen om zo toch aan stroom/gas/water te komen?
Nee., maar dat lijkt mij geen verkeerd systeem die card. Die rekening van de wanbetalers moeten die wanbetalers hoe dan ook aflossen, daar ontkomt men niet aan.
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:25 schreef Montresor het volgende:
[..]


Ga toch weg man, als je zo denkt kan iedereen het wel nalaten om de rekeningen niet te betalen. Je wordt immers toch niet afgesloten. Ieder normaal persoon in Nederland kan zijn rekeningen betalen, ook diegenen met uitkeringen. En diegenen die dit niet kunnen hebben kunnen regelingen treffen met schuldsanering en afspraken met de beheerders zelf.

En de te vinden oplossing is simpel, betaal je rekeningen. Doe ik ook, en niet voor mijn lol.
Je leest van niet genoeg op het internet. Je bent wel erg naief als iets ver van je bed is. Misschien verder kijken dan je neus lang is.
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:12 schreef Henno het volgende:
[..]


Klinkt hard, maar daar heb je toch overlijdensrisicoverzekeringen voor? Juist om je nabestaanden niet met schulden te laten zitten als er wat met je gebeurt.
Dat doet er niet echt toe he, je gaat over het punt wat hij wilde maken heen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:55 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Je leest van niet genoeg op het internet. Je bent wel erg naief als iets ver van je bed is. Misschien verder kijken dan je neus lang is.
Er zijn genoeg werkende armen en alles wordt duurder. Vaak onzichtbaar voor veel mensen. Neem het eigen risico maar, ook weer omhoog. Als je nooit ziek bent merk je daar niets van, heb je iets chronisch ben je dat in de eerste drie maanden van het jaar al kwijt. In feitte is dat 18 euro per maand meer aan lasten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:43 schreef Missy_Angelina het volgende:
[..]

Jij wilt dus graag wat meer betalen, zodat wanbetalers niet worden afgesloten? Vind je het erg als ik je mening niet deel?
We betalen allemaal teveel.

quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:25 schreef Montresor het volgende:
[..]


Ga toch weg man, als je zo denkt kan iedereen het wel nalaten om de rekeningen niet te betalen. Je wordt immers toch niet afgesloten. Ieder normaal persoon in Nederland kan zijn rekeningen betalen, ook diegenen met uitkeringen. En diegenen die dit niet kunnen hebben kunnen regelingen treffen met schuldsanering en afspraken met de beheerders zelf.
Ehmm we bedoelen toch hetzelfde?

"En diegenen die dit niet kunnen hebben kunnen regelingen treffen met schuldsanering en afspraken met de beheerders zelf. "
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:13 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Er zijn genoeg werkende armen en alles wordt duurder. Vaak onzichtbaar voor veel mensen. Neem het eigen risico maar, ook weer omhoog. Als je nooit ziek bent merk je daar niets van, heb je iets chronisch ben je dat in de eerste drie maanden van het jaar al kwijt. In feitte is dat 18 euro per maand meer aan lasten.
Dat is al een goed voorbeeld. Iedereen wil (meer) geld van je.
Zodra je dat niet meteen kunt ophoesten, dan komen er kosten bij die gigantisch kunnen oplopen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:19 schreef RickT het volgende:
[..]


We betalen allemaal teveel.

[..]


Ehmm we bedoelen toch hetzelfde?

"En diegenen die dit niet kunnen hebben kunnen regelingen treffen met schuldsanering en afspraken met de beheerders zelf. "
Dat is ook een misrekening. Het wil niet zeggen dat je dan automatisch in aanmerking komt voor schuldhulp. Je kunt het aanvragen, maar het is geen automatisme hoor. Ook daar is genoeg ellende.
30  van 30 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 11:53 Bolkestein vindt Polenmeldpunt PVV belachelijk27
» 11:43 Gezin Willem Alexander nog een week in Lech28
» 11:05 Maleisiërs opgepakt met 38 valse creditcards1
» 10:15 Harddrugsdealers opgepakt in Achterhoek15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden