Onderwijsinspectie checkt Ajax - AZ

NederlandOnderwijs • Geschreven door Novum op 14-01-2012 @ 09:19
print 

De onderwijsinspectie controleert scholen die de bekerwedstrijd Ajax - AZ bezoeken. Het duel moest aanvankelijk zonder publiek worden gespeeld, maar scholieren mogen het stadion wel in. Aangezien het duel tijdens schooltijden plaatsvindt moeten scholen wel ontheffing aanvragen voor het schoolreisje naar de Amsterdam ArenA.

Voor begrafenissen, bruiloften en ziekte wordt vrijstelling van de leerplichtwet gegeven, maar dat geldt uiteraard niet voor een voetbalwedstrijd, zegt het Bureau Leerlingzaken Gooi en Vechtstreek in De Telegraaf. "Deze wedstrijd wordt niet gezien als een gewichtige omstandigheid waarvoor vrijstelling gegeven kan worden."

Als scholen het uitje aanmerken als excursie en er een educatief aspect is, is er niets aan de hand. Als ze dat niet doen kunnen ouders en scholen op het matje worden geroepen. Ajax heeft lesmateriaal ontwikkeld voor scholen over de veiligheid rond wedstrijden.


Onderwijsinspectie checkt Ajax - AZ (Foto: Novum)


Bron: Novum


Lees ook:

» 11:49 Drukte op wegen naar de kust14
» 11:47 GroenLinks krabbelt iets op, VVD levert weer in79
» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen9
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden9


delen | eKudos nujij

5397 views / 41 reacties
Reacties op dit bericht
41  van 41 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Lijkt me niks mis mee als de kids er ook nog wat van opsteken. En als beloning naar Ajax mogen kijken
De onderwijsinspectie kan beter in de binnensteden van de grote steden eens wat vaker inspecteren maar dat scoort niet ze zullen ook wel weer targets moeten halen en dan is een volle Arena natuurlijk appeltje eitje.
man Danny (Administrator) 14-01-2012 @ 09:31 fotoboek homepage
userIcon
Wat een flauw gejank. De onderwijsinspectie zou zich om belangrijker dingen druk moeten maken dan kinderen die eenmalig een keer een voetbalwedstrijd bezoeken.
userIcon
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 09:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Belachelijk dat dit kan. School is om nuttige dingen te leren, niet om reclame te maken voor professioneel voetbal.

Ze zouden iedere school die daarheen gaat een flinke boete moeten geven.
Onzin natuurlijk, een tripje naar een musuem waar kunst hangt van drugsgebruikende, schizofrene pedofiel zou je prima vinden.
Een keer naar een voetbalwedstrijd is een prima idee, al is het alleen maar om sport populair te maken onder jongeren.
userIcon
zure ambtenaren
userIcon
Die hele wedstrijd had gewoon zonder publiek moeten worden afgehandeld...

Dat hele educatieve aspect wat er nu ineens aan gekoppeld wordt is gewoon de grootste onzin die er bestaat...

Anders had men gewoon de "normale" fans moeten toelaten van Ajax en AZ, zodat zij gecompenseerd worden voor de aanfluiting van de eerste wedstrijd...
userIcon
Laat ze al die kinderen van rijke ouders eens aanpakken, die een dag of twee voor de vakantie al van school worden gehaald voor de wintersport!
oh oh ze moeten weer wat te doen hebben hoor die amtenarren wat een stelletje slapers heb je nooit een vak geleerd wordt je inspecteur bj het onderwijs
userIcon
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 09:49 schreef Djeez het volgende:
Laat ze al die kinderen van rijke ouders eens aanpakken, die een dag of twee voor de vakantie al van school worden gehaald voor de wintersport!
Dat!
En trouwens, ook op die leeftijd moest ik er niet aan denken om naar ajax toe te gaan. Mogen die kinderen ook weigeren of is dit dan verplicht? Dat zou ik dan belachelijk vinden, dan worden de kinderen die niks met ajax of AZ hebben daar weer de dupe van.
quote:
Als scholen het uitje aanmerken als excursie en er een educatief aspect is, is er niets aan de hand.
Welja, geef ze de hint vast op een presenteerblaadje.
userIcon
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Want jongeren komen nooit in aanraking met voetbal?

Een tripje naar een museum laat ze nog eens iets zien waar ze gewoonlijk niets van meekrijgen. Aan voetbal worden ze voortdurend al blootgesteld.

Een school is er om te leren, niet voor het plezier.
Dit is vooral basisschool, die is er voor je algemene ontwikkeling, buiten leren lezen en schrijven. En om je op te voeden.

Een wedstrijd als deze bezoeken hoort daar dus gewoon bij. En het zijn sowieso kinderen van <12, dan horen ze gewoon lol te hebben. In plaats van dat soviet regime van jou.
userIcon
Voetbal is de nieuwe godsdienst! Alles moet wijken voor de bal.

Geef ze brood en spelen... Hou het volk dom.
userIcon
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:17 schreef Zorro het volgende:
[..]

Dat!
En trouwens, ook op die leeftijd moest ik er niet aan denken om naar ajax toe te gaan. Mogen die kinderen ook weigeren of is dit dan verplicht? Dat zou ik dan belachelijk vinden, dan worden de kinderen die niks met ajax of AZ hebben daar weer de dupe van.
Ik denk dat elk kind wel liever daar heen gaat met vriendjes dan dat ze in een klaslokaal zitten. Al helemaal op de basisschool, dan vind je alle excursies nog leuk!
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 09:52 schreef onzichtbare het volgende:
oh oh ze moeten weer wat te doen hebben hoor die amtenarren wat een stelletje slapers heb je nooit een vak geleerd wordt je inspecteur bj het onderwijs
Dat is niet waar, je kunt ook nog controleur van voedsel en warenautoriteit (roken in cafe's controleren) of parkeerwachter worden.
Zo'n beetje de meest trieste beroepen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 09:22 schreef piderman314 het volgende:
Lijkt me niks mis mee als de kids er ook nog wat van opsteken. En als beloning naar Az mogen kijken
userIcon
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:23 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]


Dit is vooral basisschool, die is er voor je algemene ontwikkeling, buiten leren lezen en schrijven. En om je op te voeden.

Een wedstrijd als deze bezoeken hoort daar dus gewoon bij. En het zijn sowieso kinderen van <12, dan horen ze gewoon lol te hebben. In plaats van dat soviet regime van jou.
Nee, sportwedstrijden bezoeken is geen onderdeel van de algemene opvoeding. Tenminste, niet een onderdeel waarvoor de staat zou moeten opdraaien.

Daarnaast pleit ik niet voor een sovjetregime, maar ik pleit ervoor dat we niet meer uitgeven dan nodig. Zeker in tijden van bezuinigingen moeten dit soort frivoliteiten niet door de belastingbetaler opgehoest worden.
userIcon
waarom niet meteen op een woensdagmiddag gepland?
userIcon
Mijn neefje gaat ook met zijn (halve) klas. Echt leuk voor ze
Al heeft mijn broer een seiz kaart en hij dus best vaak gaat,is dit vele malen leuker.
Ah de onderwijsNSB pakt dit hard aan. Goed plan.


.
Ongelooflijk, hebben die lui niks beters te doen... Ga even na waarom de onderwijsinspectie ooit ook alweer is opgezet. Vraag jezelf daarna af of je bezig bent om dat doel te dienen of dat je gewoon loopt te etteren.
userIcon
Laat die kinderen toch een dagje plezier hebben joh. Ik word gek van die regelfetisj... "neeee regels zijn regels!"
userIcon
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, sportwedstrijden bezoeken is geen onderdeel van de algemene opvoeding. Tenminste, niet een onderdeel waarvoor de staat zou moeten opdraaien.

Daarnaast pleit ik niet voor een sovjetregime, maar ik pleit ervoor dat we niet meer uitgeven dan nodig. Zeker in tijden van bezuinigingen moeten dit soort frivoliteiten niet door de belastingbetaler opgehoest worden.
Och waarom ook niet, we halen 'de belastingbetaler' en 'de bezuinigingen' er weer bij.

quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:17 schreef Zorro het volgende:
[..]

Dat!
En trouwens, ook op die leeftijd moest ik er niet aan denken om naar ajax toe te gaan. Mogen die kinderen ook weigeren of is dit dan verplicht? Dat zou ik dan belachelijk vinden, dan worden de kinderen die niks met ajax of AZ hebben daar weer de dupe van.
Een dagje eruit met de klas is altijd leuk, of je nu naar Artis of naar een potje voetbal gaat.
userIcon
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:39 schreef RickT het volgende:
[..]


Och waarom ook niet, we halen 'de belastingbetaler' en 'de bezuinigingen' er weer bij.
Voor jou maakt het geen flikker uit nee, want jij eist toch dat de rijken het betalen.

Als je niet wilt dat je kapotbezuinigd wordt, begin dan eens met het aanpakken van zulke nonsense. Maar ga niet zeggen: "Jaah, leuk, maar je mag het geld niet bij mij wegpakken."
userIcon
Dit is echt zieligheid ten top. Ik denk dat veel van die kinderen nog nooit een voetbal wedstrijd gezien hebben in een stadion. Laat ze toch een dag. Nu hebben ze de kans om met vele leeftijd genootjes daar heen te gaan, leuk toch?!
userIcon
Jezus hé, in Nederland moet ook echt over ALLES gezeken worden
Wat een vieze k.t zeikerds.
userIcon
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Voor jou maakt het geen flikker uit nee, want jij eist toch dat de rijken het betalen.
Wat ken je me toch slecht.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/492900/1/4/50#9863017

Het is alleen een non-argument in dit geval, het zijn kinderen en kinderen mogen jong zijn en mogen er ook best een dagje tussenuit met z'n allen. Je wil je toch ook enkele leuke dingen kunnen herinneren van je basisschool tijd toch?

Wij gingen destijds vaker naar de speeltuin, of hadden een sportdag, maar wij hadden dan ook geen grote voetbalclub in de buurt met zo'n kaartenactie. Niets fouts aan om kinderen kennis te laten maken met topsport.
zeikerts zijn het ze gunnen je werkelijk ook helemaal niets in dit kut land.
word tijd voor een paar politieke moorden hier
Wat een hoop ophef weer in de reacties, terwijl er nauwelijks iets aan de hand is.
Ajax was zich blijkbaar bewust van deze regelgeving en heeft het heel slim aangepakt door de wedstrijd te verpakken in een lespakket met een educatief karakter, zodat de kinderen hier onder schooltijd heen kunnen.
De inspectie dreigt vervolgens met controles om de scholen en verenigingen wat meer onder druk te zetten om ook daadwerkelijk gebruik te maken van dit lespakket en er geen schoolreisje van te maken.
En uiteindelijk zal er helemaal niemand worden bestraft en hebben alle kinders een leuke middag. Prima toch?
userIcon
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:13 schreef Kansenjongere het volgende:
Wat een hoop ophef weer in de reacties, terwijl er nauwelijks iets aan de hand is.
Ajax was zich blijkbaar bewust van deze regelgeving en heeft het heel slim aangepakt door de wedstrijd te verpakken in een lespakket met een educatief karakter, zodat de kinderen hier onder schooltijd heen kunnen.
De inspectie dreigt vervolgens met controles om de scholen en verenigingen wat meer onder druk te zetten om ook daadwerkelijk gebruik te maken van dit lespakket en er geen schoolreisje van te maken.
En uiteindelijk zal er helemaal niemand worden bestraft en hebben alle kinders een leuke middag. Prima toch?
Ja
userIcon
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:47 schreef RickT het volgende:
[..]
Niets fouts aan om kinderen kennis te laten maken met topsport.
Precies, zo leren kinderen dat niet alleen prestaties in rekenen, spellen en aardrijkskunde van belang zijn, maar dat ook topsport veel voldoening kan geven en van waarde is voor de samenleving.
Tja, ik weet nog dat we met de basisschool naar de efteling gingen. Dan moesten we een toets/"speurtocht" over het sprookjesbos invullen, maar daar was je met een klein half uurtje klaar mee. De rest was toch echt gewoon lol hebben. Dit is precies hetzelfde en dat is heel erg prima. Het zijn kinderen en dit hoort er gewoon bij. Vind het een goede actie van Ajax/KNVB. Die onderwijsinspectie moet natuurlijk hun werk doen, maar wel heel erg kleinzielig om hier dan extra speciaal op te letten.
userIcon
Als ze die wedstrijd een half uurtje later spelen zijn de scholen tenminste uit, maar dan moeten ze nog van school naar de arena toe.
Als ze die wedstrijd nou 2 uur later spelen dan is er verder niets aan de hand lijkt me.
ze kunnen het ook nog op een woensdagmiddag doen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:47 schreef SiGNe het volgende:
Als ze die wedstrijd een half uurtje later spelen zijn de scholen tenminste uit, maar dan moeten ze nog van school naar de arena toe.
Als ze die wedstrijd nou 2 uur later spelen dan is er verder niets aan de hand lijkt me.
ze kunnen het ook nog op een woensdagmiddag doen.
Klopt, maar de wedstrijd was er eerder dan deze actie.
quote:
Op zaterdag 14 januari 2012 @ 09:49 schreef Djeez het volgende:
Laat ze al die kinderen van rijke ouders eens aanpakken, die een dag of twee voor de vakantie al van school worden gehaald voor de wintersport!
Ja, alleen kinderen van rijke ouders worden vroegtijdig van school gehaald voor tripjes natuurlijk. Scheer dan iedereen over één kam, genoeg armeluis () kinderen die eveneens van school blijven voor legio redenen of zelfs spijbelen omdat hun bezopen ouders hun kroost niet opvoeden.
Sinds Adolf horizontaal is lopen er meer rond dan ooit ervoor.
userIcon
Ach ach wat zijn we toch een kutland aan het worden
hebben die asbakken niets anders te doen , dan deze dag voor deze kinderen te verkloten..
41  van 41 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 11:49 Drukte op wegen naar de kust14
» 11:47 GroenLinks krabbelt iets op, VVD levert weer in79
» 09:51 Vermoorde man gevonden in woning Geleen9
» 09:50 Verhoogd brandgevaar in sommige natuurgebieden9


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden