'S&P verlaagt kredietstatus Italië, Spanje en Portugal'

Economie • Geschreven door Novum/Dow Jones op 13-01-2012 @ 21:49
print 

Kredietbeoordelaar Standard & Poor's gaat de waardering voor Italië, Spanje en Portugal met twee stappen verlagen. Dat meldt CNBC vrijdag op basis van een onbekende Franse krant.

Het Franse ministerie van financiën heeft vrijdagavond bevestigd dat Standard and Poor's de kredietwaardigheid van Frankrijk heeft verlaagd van AAA naar AA.

Volgens The Wall Street Journal zijn ook andere regeringsleiders op de hoogte gebracht van aankomende verlagingen.


Bron: Novum/Dow Jones


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

3350 views / 46 reacties
Reacties op dit bericht
46  van 46 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Het corrupte tuig in Zuid-Europa trekt ons langzaam maar zeker naar beneden..

Iemand zal moeten bloeden voor de crisis. Snel eruit stappen nu het nog kan.
userIcon
Maar ondertussen is de VS nog steeds het hardst zinkende schip.. De aandacht van hunzelf afhouden kunnen ze niet oneindig vol blijven houden!
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:54 schreef Confetti het volgende:
Het corrupte tuig in Zuid-Europa trekt ons langzaam maar zeker naar beneden..

Iemand zal moeten bloeden voor de crisis. Snel eruit stappen nu het nog kan.
Ja want met eruit stappen los je het probleem op

S&P wordt pas geloofwaardig als ze de VS op A zetten. Eerder niet.
In de VS gaat het heel slecht maar door steeds naar de EU te wijzen ziet niemand hun werkelijke shit.
VS wordt het land van de voedselbonnen..
..meer slecht nieuws voor het EFSF

Duitsland staat daar allemaal garant voor?
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:00 schreef --ThePriest-- het volgende:
In de VS gaat het heel slecht maar door steeds naar de EU te wijzen ziet niemand hun werkelijke shit.
VS wordt het land van de voedselbonnen..
En ze trekken ons mee.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:54 schreef Confetti het volgende:
Het corrupte tuig in Zuid-Europa van kredietbeoordelaar Standard & Poor's trekt ons langzaam maar zeker naar beneden..

Iemand zal moeten bloeden voor de door ons veroorzaakte crisis aldus Amerika Snel eruit stappen Europa kapot maken nu het nog kan voordat we zelf kapot gaan.
Fixed
userIcon
In Europa moeten we ervoor zorgen dat meer producten in Europa worden geproduceerd, dan hebben we meer invloed op arbeidsomstandigheden en milieuzaken.
userIcon
de boot zinkt
userIcon
Economische sabotage.

Benieuwd wat de schade dit keer weer is. In ieder geval zal het waarschijnlijk weer meer moeite en tijd gaan kosten om de crisis op te lossen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:01 schreef likkurtje het volgende:
[..]


Nee...de VS komt er snel weer bovenop, dit komt doordat ze geen doorgeslagen sociale voorzieningen hebben zoals hier..
Sociale voorzieningen heeft echt helemaal niets te maken met het hoe en waarom kneus.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:06 schreef hollandFTW het volgende:
Economische sabotage.

Benieuwd wat de schade dit keer weer is. In ieder geval zal het waarschijnlijk weer meer moeite en tijd gaan kosten om de crisis op te lossen.
Het is idd. sabotage als een particulier bedrijf door speculaties de rating van landen omlaag kan halen ten gunste van de VS. Je gaat bijna denken aan opzet.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:56 schreef Days-Of-Wild het volgende:
We gaan eraan!!
Of misschien is de NEuro zo'n slecht idee nog niet?
userIcon
Amerika is minsten dubbel D!
Het zou mij niets verbazen als ze dit doen om de euro een lagere waardering te kunnen geven dan de dollar.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:06 schreef hollandFTW het volgende:
Economische sabotage.

Benieuwd wat de schade dit keer weer is. In ieder geval zal het waarschijnlijk weer meer moeite en tijd gaan kosten om de crisis op te lossen.
Daar lijkt het wel op. Voor de invoering van de euro is hier heel veel voor gewaarschuwd en politici moeten het geweten hebben, maar goed alles voor een grote EU. Net zo goed als politici nu weten dat de miljarden die nu in deze landen worden gestoken nooit terug betaald zullen worden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:09 schreef likkurtje het volgende:
[..]


Jazeker wel droplul....sociale voorzieningen en oorlog!
Wat een vreselijke onzin.
Onderbouw het op z'n minst dan zodat ik je nog harder kan uitlachen.

De oorlog is er alleen maar om de boel te verdoezelen.
Net zoals deze economische oorlogvoering dat Amerika al heeft geperfectioneerd in zuid-amerika.
Google Standard & Poor of Moody's en 'corruption', krijg je astronomisch veel hits.
userIcon
Zolang de VS daar geen BBB+ rating krijgt zijn ze niet serieus te nemen.
userIcon
Misschien is het allemaal nepperij van de regeringen van dit nieuwe Europa.
Die willen weer slaafjes in plaats van mensen die geschoold zijn want dan kunnen de regringsleiders weer de baas spelen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:


Sociale voorzieningen heeft echt helemaal niets te maken met het hoe en waarom kneus.
Nou ja, de zorg kost naast onze premies nog eens 60 miljard.
En het kost elk jaar meer.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:24 schreef thumbnail het volgende:
[..]


Nou ja, de zorg kost naast onze premies nog eens 60 miljard.
En het kost elk jaar meer.
Zorgkosten zijn allemaal bullshit.

Of is het nou echt normaal dat een 15min ambulance ritje jou ~800-1000 euro kost.

Daar zit het probleem wat dat betreft.
Onzin bedragen.
Specialisten die apart worden ingehuurd inplaats van gewoon onderdeel van de staf.
Huisartsen die de duurste medicijnen (nog steeds) blijven voorschrijven.

De eigen bijdrage onzin en dan alsnog de premies verhogen terwijl je zelf zo'n beetje alles betaald..

Het is 1 grote corrupte zooi.

Maar niet dé oorzaak van de crisis of van de kettingreactie van economische problemen.
Dat ligt in z'n geheel bij de banken en hun smerige spelletjes voor eigengewin.
Dat het op zich schandalig is dat een private firma als S&P zoveel macht heeft is een feit.

Maar is déze afwaardering nou zo onterecht?
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]


Zorgkosten zijn allemaal bullshit.

Of is het nou echt normaal dat een 15min ambulance ritje jou ~800-1000 euro kost.

Daar zit het probleem wat dat betreft.
Onzin bedragen.
Specialisten die apart worden ingehuurd inplaats van gewoon onderdeel van de staf.
Huisartsen die de duurste medicijnen (nog steeds) blijven voorschrijven.

De eigen bijdrage onzin en dan alsnog de premies verhogen terwijl je zelf zo'n beetje alles betaald..

Het is 1 grote corrupte zooi.
Mee eens.
quote:



Maar niet dé oorzaak van de crisis of van de kettingreactie van economische problemen.
Dat ligt in z'n geheel bij de banken en hun smerige spelletjes voor eigengewin.


Nou ja, we hebben een begrotingstekort dus we geven meer uit dan dat we verdienen.
We geven bijvoorbeeld 60 miljard uit aan zorg en als we dat niet deden dan hadden we geen begrotingstekort.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:35 schreef thumbnail het volgende:
[..]


Mee eens.
[..]


Nou ja, we hebben een begrotingstekort dus we geven meer uit dan dat we verdienen.
We geven bijvoorbeeld 60 miljard uit aan zorg en als we dat niet deden dan hadden we geen begrotingstekort.
Het tekort is omdat we banken "moesten" redden en daarna zo fucking dom zijn geweest miljarden uit te lenen aan griekenland etc.
Het is 1 grote kettingreactie waar de burger voor de gek word gehouden en we staan erbij en klagen op fok.
Ze zouden die corrupte rating bureautjes met hun advies eens moeten verlagen in waarde. Of hoe zeiden ze het tijdens de 2008 crash ook alweer. Je moet die ratings niet echt als een advies zien maar meer een mening?
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:54 schreef Confetti het volgende:
Het corrupte tuig in Zuid-Europa trekt ons langzaam maar zeker naar beneden..

Iemand zal moeten bloeden voor de crisis. Snel eruit stappen nu het nog kan.
Een te dure gulden die onze economie te gronde gaat richten, ja daar hebben we belang bij
Waren het niet die ratingbureaus die die waardeloze derivaat-producten AAA ratings meegaven?
S&P's vriendjes hebben baat bij dit, onstabiele markten zijn perfect voor korte termijn winsten en shorten. Dus die gaan hier lekker mee door als ze dit middeltje als voorkennis kunnen gebruiken. Wanneer kijken we eens naar die credit bureaus.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:06 schreef likkurtje het volgende:
[..]


Ongelooflijk, jouw soort mens staat aan de wieg van alle ellende die ons overspoelt, en je houdt vol! fantastisch!
Wat kan jij goed argumenteren zeg!
Laatste nieuws: Screwup verlaagt kredietstatus Nederland van Bwoh naar Mwah!

Paniek!!!!!
quote:
Op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:57 schreef defokfilosoof het volgende:
[..]


Je snapt er helemaal niks van... Sociale voorzieningen leveren juist geld op, maar dat wil je niet zien...
Juist door goede sociale voorzieningen (zie bijv. ook Noorwegen) is je volk gelukkiger. Gelukkige mensen zijn veel productiever en bovendien is er ook nog eens een stuk minder criminaliteit.

Een goed sociaal vangnet zorgt ervoor dat mensen niet in de criminaliteit terechtkomen. En juist criminelen kosten een hele hoop geld (of dacht je soms dat dat niks kost, al die mensen in de gevangenis krijgen gratis zorg en begeleiding, een uitkering en eten. En nog een dak boven hun hoofd ook. Bezuinigen op gevangenissen zal jij dan wel roepen, maar dat levert alleen maar nog meer criminaliteit op. Je kan beter wat aan de oorzaak doen, dan los je het probleem ook op.

Denk na voordat je post, dat staat zelfs boven het veldje waar je kan reageren. Veel mensen doen dat duidelijk niet zeg
Noorwegen heeft verschrikkelijk veel olie en gas terwijl ze maar een derde van de inwonersaantal van Nederland hebben. Als je Noorwegen vergelijkt met Singapore, een land zeer arm aan grondstoffen, dan doen de Noren het verschrikkelijk slecht.
46  van 46 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden