Anonymous legt Brein plat

Digital & Games • Geschreven door Mick (Philosocles) op 12-01-2012 @ 04:52
print 

De website van de stichting Brein is niet bereikbaar. De site is naar aanleiding van de door de stichting gewonnen rechtszaak tegen Xs4all en Ziggo aangevallen. De hackersgroep Anonymous plaatste kort na de uitspraak al oproepen om Brein lam te leggen.

Na de bekendmaking van het vonnis, waarmee de isp's worden verplicht The Pirate Bay te blokkeren, verschenen oproepen om de stichting aan te vallen. Hackers konden dat niet alleen doen door hun pijlen op de website van Brein, www.anti-piracy.nl te richten, maar ook door het faxnummer te bestoken. In eerste instantie verscheen evenwel het nummer van een gelijknamig bedrijf uit Haaksbergen online, maar dat werd later gecorrigeerd. Ook privéadressen van bestuursleden werden online geplaatst.

Anonymous-maskers (bron: Wikimedia, foto: James Harrison, licentie: publiek domein)Het gewraakte vonnis staat Brein toe om zelf domeinnamen van The Pirate Bay aan te dragen, die de providers moeten blokkeren. De stichting mag echter tevens met ip-addressen komen die ontoegankelijk dienen te worden gemaakt. Vooral over dit laatste zijn de leden van het hackerscollectief  verbolgen. "Anonymous zal niet stilzitten terwijl Brein stukken van ons internet wegneemt. Laat je oorlogsschepen te water!", schrijven ze.

Op het moment van schrijven is de webstek van Brein nog onbereikbaar. De aanval is door de auteursrechtenwaakhond bevestigd. "De site is even offline vanwege alle fanmail. We'll be back", zo heeft de stichting via Twitter laten weten.

Twiter: #operationpayback n.a.v. Brein vs. Xs4all/Ziggo
Tweets over de aanval op Brein


Submitter: mart121  -   Bron: Fok!


Lees ook:

» 11/01 Xs4all in beroep tegen Pirate Bay-vonnis101
» 11/01 [Upd] Providers moeten Pirate Bay blokkeren242
» 25/12 Anonymous valt inlichtingenbedrijf aan16
» 02/12 Brein dreigt met vervolging individuele uploader65


delen | eKudos nujij

21025 views / 146 reacties
Reacties op dit bericht
88  van 146 reacties op deze pagina. (12 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
Lang leve Anonymous
userIcon
Briljante actie

[ Bericht gewijzigd door drumstickNL op donderdag 12 januari 2012 @ 16:44 ]
userIcon
Helden van de cyberoorlog!
Dus... Brein, wat in mijn ogen gewoon een commerciele instelling is wat zich voor doet als een overheidsorgaan... mag in principe 'zomaar' websites laten verbieden?

Ik snap dat niet. Dat de rechter iets verbied of de politie dat snap ik nog wel maar wat is Brein nou voor iets?
Toch gewoon maar een stichting van platen en filmbazen en zo?
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 05:17 schreef Noin het volgende:
Dus... Brein, wat in mijn ogen gewoon een commerciele instelling is wat zich voor doet als een overheidsorgaan... mag in principe 'zomaar' websites laten verbieden?

Ik snap dat niet. Dat de rechter iets verbied of de politie dat snap ik nog wel maar wat is Brein nou voor iets?
Toch gewoon maar een stichting van platen en filmbazen en zo?
Brein is een bedrijf dat, in naam van grote entertainment giganten, claimt het auteursrecht te verdedigen, maar daarbij continu wetten breekt en aan de laars lapt en zelfs bewijs fabriceert.

Zij kennen geen grenzen en zijn tot elke vorm van censuur bereid om hun doelen te bereiken.
En die doelen zijn simpel te omschrijven, $$$.
userIcon
Buiten dat keren zij niets uit aan de belanghebbenden, terwijl ze beweren dat wel te doen.

Die hebben tonnen aan euro's in de kast liggen
userIcon
Goed bezig Anonymous
userIcon
"De site is even offline vanwege alle fanmail. We'll be back"



Omg, alsof iemand dat gelooft
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 05:48 schreef BasOne het volgende:
"De site is even offline vanwege alle fanmail. We'll be back"



Omg, alsof iemand dat gelooft
Zet daar eens een knipoog achter.
userIcon
Tim Kuik en zijn fascistenclubje altijd al een brief willen sturen? http://pastebin.com/2NdUGY7X
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 05:48 schreef BasOne het volgende:
"De site is even offline vanwege alle fanmail. We'll be back"



Omg, alsof iemand dat gelooft
ik moet toegeven dat ik even moest lachen om die opmerking.
Blijkbaar zitten er bij Brein toch nog een paar mensen met humor.
+1 voor Brein voor die opmerking
- 2 voor Brein's rechtzaak (tja maar -2 want we weten wat we van Brein kunnen verwachten
- 99,999 voor die rechter die deze uitspraak heeft gedaan. Het einde is hiermee zoek.

En dan gaat XS4All in hoger beroep en wordt het vonnis teruggedraaid...
Ik word een beetje moe van onze rechtspraak: het zou zo moeten zijn dat rechters dezelfde wetten en regels en richtlijnen hanteren in hun rechtspraak. Het moet zo zijn dat de rechter in Groningen 'ja' zegt, en precies hetzelfde vraagstuk voorgelegd aan een rechter in Rotterdam als antwoord 'nee' heeft.
En dan in hoger beroep alsnog weer 'ja'.

Wat is het nou: 'ja' en of 'nee'!
Laat ons weten waar we aan toe zijn: mag een private stichting zomaar censuur toe (laten) passen of mag dat niet?
userIcon
Zo, en weten ze al of meneer kuik in een prachtige groot huis woont van al dat gestolen geld?

Edit: Komisch hij is op 5 mei jarig.

[ Bericht gewijzigd door Hicham. op donderdag 12 januari 2012 @ 07:07 ]
userIcon
Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar de motivatie van de rechter om dit vonnis zo uit te spreken..
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 06:36 schreef Hicham. het volgende:
Zo, en weten ze al of meneer kuik in een prachtige grote villa woont van al dat gestolen geld?
nope, een rijtjeshuis in een arme buurt, en elke ochtend een boterham met pindakaas en een glas halfvolle melk.
Vertel mij maar hoe ik daar aan mee kan doen, ik ben 'n leek op dat gebied !
Ik hoopte meer op dit:
userIcon
Jammer een beetje van dat commentaar van Ben Hoekstra..
Buiten het feit dat de sukkel onder eigen naam en foto twittert..

We are Legion.... Ben roept wat ..maar snapt het niet helemaal..
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 06:40 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

nope, een rijtjeshuis in een arme buurt, en elke ochtend een boterham met pindakaas en een glas halfvolle melk.
Rijtjeshuis? Ik zie een herenhuis. Dhr Rutte woont ook in een soort etage flat. Dat zegt niets over het inkomen. Dat soort mensen meestal er nog wel een huisje bij naast. En zo te zien is hij eigenlijk ook niet de baas van het bedrijf.
man Philosocles (Redactie Frontpage) 12-01-2012 @ 06:52 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 06:40 schreef OpperTokkie het volgende:
Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar de motivatie van de rechter om dit vonnis zo uit te spreken..
Het vonnis, de motivatie lees je vanaf punt 4. Tweakers.net haalt die vervolgens hier weer onderuit.

Op de vroege ochtend is link 2 wel wat aardiger leesvoer.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 06:36 schreef Hicham. het volgende:
Zo, en weten ze al of meneer kuik in een prachtige groot huis woont van al dat gestolen geld?

Edit: Komisch hij is op 5 mei jarig.
Hier schijnt ie te wonen: http://i.imgur.com/A8vmR.jpg

Ziet er klein uit van buitenaf gezien, maar is wel vier verdiepingen hoog en zal qua diepte ook best flink zijn!
^^^kinderachtig ? Dat hele geneuk met internet is kinderachtig..

lol, wel leuk om te weten dat tim op de hoek bij t vondel park woont, 2 hoog... leuke landrover... waarom een brief schrijven als je op bezoek kan
userIcon
Wat een lamme actie. Voorspelbaar en weinig effectief. Indrukwekkender zou een redirect naar tbp.org geweest zijn.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 07:17 schreef bzimboly het volgende:
Of je Brein haat of niet, we leven wel in een land wat zich kenmerkt door rechtspraak en niet het recht van de sterkste hanteert.

Die actie van anonymous gaat daar dwars op in zonder enig respect voor rechtspraak.

In vind iig zon actie asociaal en laat zien dat anonymous vol net zo lomp is als iemand die op straat maar even iemand op zijn bek timmert omdat hij vindt dat ie toch gewoon gelijk moet halen.

Echt heeeerel kinderachtig allemaal
Hieruit blijkt dat je geen idee hebt waar je het over hebt.
Brein heeft voor de zoveelste keer bewijs gefabriceerd.

Verder is Brein de organisatie die aan een stuk door weten overtreed door in te breken op de privacy van internetgebruikers.
Brein heeft lak aan de Nederlandse wet en iedereen die er wat over durft te zeggen wordt kapot geprocedeerd.

En zoals de wet van Newton luidt, "Elke actie heeft een gelijke en tegenovergestelde reactie".
De daad bij zichzelf is tegen de wet in, maar het doel en resultaat is het beschermen van de wet en de vrijheid van informatie. Van privacy. Van vrijheid van meningsuiting.
Kunnen we dan stellen dat dit een uitzonderlijke situatie is die een andere kijk vraagt?
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 07:26 schreef Woutjeh het volgende:
[..]


Hieruit blijkt dat je geen idee hebt waar je het over hebt.
Brein heeft voor de zoveelste keer bewijs gefabriceerd.

Verder is Brein de organisatie die aan een stuk door weten overtreed door in te breken op de privacy van internetgebruikers.
Brein heeft lak aan de Nederlandse wet en iedereen die er wat over durft te zeggen wordt kapot geprocedeerd.

En zoals de wet van Newton luidt, "Elke actie heeft een gelijke en tegenovergestelde reactie".
De daad bij zichzelf is tegen de wet in, maar het doel en resultaat is het beschermen van de wet en de vrijheid van informatie. Van privacy. Van vrijheid van meningsuiting.
Kunnen we dan stellen dat dit een uitzonderlijke situatie is die een andere kijk vraagt?
Nee, kunnen we niet stellen n.m.m. Dit is een situatie die om een intelligente kijk vraagt; niet die van een doorgesnoven straatvechter.

quote:
Brein heeft voor de zoveelste keer bewijs gefabriceerd.
Ze kunnen fabriceren wat ze willen. Dat een rechter dit overneemt, is vele malen kwalijker.
Een;

-studie rechten (spec. auteurs- en merkenrecht), gitaardocent, muzikant/componist Mixed Up Band
-senior ( vice ) ( ex )president with Buena Vista Home Entertainment & Disney ( Europa )
-VVD Politicus ( Minbuza )NIET ZEKER
Directeur Juridische zaken, BUMA/STEMRA
-directeur generaal van Buma/Stemra
-Directeur UNIVERSAL
-Directeur Nederlandse Brancheorganisatie van Entertainmentwinkeliers (NVGD)
-Vice President of the Motion Picture Association
-Directeur Nederlandse Vereniging van Filmverhuurders (NVF
-directeur van de Vereniging Home Entertainment België
En directeur NVDO ( Http://www.nvdo.org )
-manager license compliance van MICROSOFT !!!!!!
-Stichting Stichting ter Exploitatie van Naburige Rechten ( Directeur )
-producer, mix en mastering engineer

ok...die filmverhuurders balen vast een beetje hehe
pff,.. Alsof iemand die website bekijkt,.....
userIcon
One down, infinite sites to go! Brein snapt het spel niet, best wel sneu als je de 'puppet' moet spelen voor de 'industrie'.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 07:32 schreef nuffniet het volgende:
[..]


Nee, kunnen we niet stellen n.m.m. Dit is een situatie die om een intelligente kijk vraagt; niet die van een doorgesnoven straatvechter.


[..]

Ze kunnen fabriceren wat ze willen. Dat een rechter dit overneemt, is vele malen kwalijker.
Leuk, maar voorlopig mijd ik elke vorm van openbaar geweld, omdat dit tegen mijn principes ingaat en daar komt bij dat ik er van overtuigt ben dat dit niet de manier is en het vuur enkel verder aanwakkert.
Onterecht dus om mij voor "doorgesnoven straatvechter" uit te maken.

Wat jij zei over de rechter ben ik het overigens volledig mee eens. Deze had op zijn minst de validiteit van het door Brein voorgedragen bewijs moeten controleren.
Na het lezen van het vonnis heb ik sterk het idee gekregen dat de rechter in questie geen flauw idee had van de inhoud van de zaak en simpelweg akkoord is gegaan met de meest betrouwbare partij in zijn ogen.

Toch is er nog een ander punt; geen van ons weet welke verdediging Ziggo en XS4All hebben gevoerd. Brein is zeer goed voorbereid deze rechtzaak ingegaan maar voor de andere partij geldt dat mogelijk in mindere mate.
Hypothetisch gezien, stel dat Ziggo en XS4All niet zouden ingaan op de door Brein gevoerde bewijslast, dan acht ik het begrijpelijk dat de rechter deze voor waar heeft aangenomen.

Het is een ingewikkelde zaak waarbij ongetwijfeld de nodige fouten zijn gemaakt. Fouten welke mogelijk fataal zijn geweest voor het uiteindelijke vonnis.
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 07:44 schreef Ge4ce het volgende:
One down, infinite sites to go! Brein snapt het spel niet, best wel sneu als je de 'puppet' moet spelen voor de 'industrie'.
brein bevat de nederlandse industrie zon beetje
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 07:37 schreef Adventurer666 het volgende:
pff,.. Alsof iemand die website bekijkt,.....
Ze maken er wel reclame voor in elke legale dvd/BR
Alle downloaders zouden een paar euro moeten doneren voor een deugdelijk hoger beroep tegen deze onzin.
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 07:17 schreef bzimboly het volgende:
Of je Brein haat of niet, we leven wel in een land wat zich kenmerkt door rechtspraak en niet het recht van de sterkste hanteert.

Die actie van anonymous gaat daar dwars op in zonder enig respect voor rechtspraak.
Lees even het stukje op Tweakers. Ik ben normaal ook tegen dit soort acties maar degenen die zich hier het meest aan de wet onttrekken zijn Brein en desbetreffende rechter, niet Anon.
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 06:52 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Het vonnis, de motivatie lees je vanaf punt 4. Tweakers.net haalt die vervolgens hier weer onderuit...
Al lijkt het mij niet juist dat wij van een rechter verwachten dat ze álles weten, het lijkt er wel op dat we nu dan toch lekenrechtspraak in Nederland hebben...
humor...lui die al weten hoe die anonymous! figuren door het dagelijks leven gaan.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 06:45 schreef mark_vlnetwork het volgende:
Ik hoopte meer op dit:
[afbeelding]
De stichting mag echter tevens met ip-addressen komen die ontoegankelijk dienen te worden gemaakt.

Dit is echt een blunder van de rechter, dan zou de politie zomaar iedereen op mogen pakken en vasthouden zolang ze willen zonder tussenkomst van een rechter.Tuurlijk.
userIcon
Ik kan normaal niet veel sympathie opbrengen voor Anonymous, maar hier zal ik echt niet wakker van liggen. Ook niet van het feit dat de prive gegevens van Kuik Jong-Un op straat liggen.

Het moet maar eens afgelopen zijn met die hypocriete censuur.
^^^downloaden is niet jatten
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 08:05 schreef Dopekoe het volgende:
Anonymous, stelletje kindertjes zonder leven....
Pak ze hun computer af en ze zijn helemaal niets meer...
Zijn ook echt ventjes die als laatste gekozen worden bij gym op hun school en als er een vrouw tegen hen praat gelijk hun broek volscheiten en naar huis moeten om door hun voogd (want hun ouders willen ze niet) een nieuwe luier aan te laten doen....
Ze kunnen doorgaans wel beter spellen dan jij. Scheiten
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 08:38 schreef KanzloozNL het volgende:
[..]


BS! Piraterij is illegaal en dat weten we allemaal. Tuurlijk klote dat er een stukje internet gesloten word maar het is een illegaal stukje internet dat een bepaald soort criminaliteit bevorderd. Moet dat echt allemaal zo maar toegelaten worden??

Kan je kinderporno ook wel toelaten, toch? Is ook illegaal en word ook allemaal geblokkeerd, en geheel terecht laat ik daar duidelijk over zijn!! Maar het is wel een stukje van het internet afsluiten en dat kan niet!! Toch??

Internet is jarenlang te vrij geweest en het word tijd dat er ook grenzen en wetten voor daar komen. Te veel criminaliteit daar. Tuurlijk zijn mensen daar niet blij mee en zijn ze bang dat hun eigen belangen geschaad worden.. maar ga nu niet liggen huilen omdat er iets gebeurt wat je eigenlijk zelf veroorzaakt had! Had je niet gejat online maar gewoon netjes die dvdtjes gekocht dan was dit allemaal niet nodig geweest.

En gooi nu die emmer met stront maar over me heen
U luistert zelf nooit muziek via Youtube? Naar mijn idee hetzelfde als de mp3 zelf downloaden op het internet. Youtube is wat commercieler en er is hier en daar wat reclame, maar puntje bij paaltje wordt er door de consument niets betaald om deze muziek te beluisteren. Of sla ik hier de plank volledig mis? Kan ook natuurlijk
man DragonFodder (FOK!games crew) 12-01-2012 @ 08:56 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 08:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]


Lees even het stukje op Tweakers. Ik ben normaal ook tegen dit soort acties maar degenen die zich hier het meest aan de wet onttrekken zijn Brein en desbetreffende rechter, niet Anon.
Ik ben het absoluut niet eens met de uitspraak van de rechter en met Brein in het algemeen. Dat heeft meer met hun methodes te maken dan met het standpunt dat voor content die door iemand gemaakt wordt gewoon betaald moet worden (los van de stelen/niet stelen discussie). Dus ik zal geen moment wakker liggen van het feit dat hun website plat gaat.

Waar ik wel wakker van lig is dat er een club bestaat die blijkbaar de middelen heeft om een website van een ander ontoegankelijk te maken op het moment dat ze het niet eens zijn met de inhoud.

Wat nog het ergste is: ik weet niet of de vorige alinea over Brein gaat, of over Anonymous.

Beide zijn slecht voor de internetcultuur.
man DragonFodder (FOK!games crew) 12-01-2012 @ 09:00 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 08:43 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:
^^^downloaden is niet jatten
Niet betalen voor diensten/ producten waar een ander moeite, geld en tijd in heeft gestopt maar ze wel gebruiken is toch ook niet volkomen moreel gerechtvaardigd, lijkt me. Leuk om je te blijven verschuilen achter deze stelling, maar het praat niet goed wat je doet. Het is misschien niet strafbaar, maar dat wil niet zeggen dat het gerechtvaardigd is.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 08:55 schreef qu8us het volgende:
[..]


U luistert zelf nooit muziek via Youtube? Naar mijn idee hetzelfde als de mp3 zelf downloaden op het internet. Youtube is wat commercieler en er is hier en daar wat reclame, maar puntje bij paaltje wordt er door de consument niets betaald om deze muziek te beluisteren. Of sla ik hier de plank volledig mis? Kan ook natuurlijk
Youtube heeft een deal met de platenlabels waarbij youtube betaald aan de rechtmatige eigenaars. Die kosten halen ze terug middels reclame, en jij betaalt dus voor de youtbue filmpjes met je hersenspoelerij.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 08:55 schreef qu8us het volgende:
[..]


U luistert zelf nooit muziek via Youtube? Naar mijn idee hetzelfde als de mp3 zelf downloaden op het internet. Youtube is wat commercieler en er is hier en daar wat reclame, maar puntje bij paaltje wordt er door de consument niets betaald om deze muziek te beluisteren. Of sla ik hier de plank volledig mis? Kan ook natuurlijk
De makers krijgen betaald via de reclames, zelfs als iemand anders het online heeft gezet. Hier sla je de plank dus echt mis. Waarom zouden anders zo veel artiesten zelf hun muziek op youtube zetten? Daarnaast kunnen ze al die video's die ze niet zelf online hebben gezet ook laten blokkeren of verwijderen. Hier hoeven ze niet eens moeite voor te doen want youtube herkent direct of er copyrights op zitten.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:00 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Niet betalen voor diensten/ producten waar een ander moeite, geld en tijd in heeft gestopt maar ze wel gebruiken is toch ook niet volkomen moreel gerechtvaardigd, lijkt me. Leuk om je te blijven verschuilen achter deze stelling, maar het praat niet goed wat je doet. Het is misschien niet strafbaar, maar dat wil niet zeggen dat het gerechtvaardigd is.
inderdaad, ze moeten dit ook veranderen:

Downloaden is legaal mits de houder van de rechten hier toestemming voor heeft gegeven.

Dan zouden ze zich ook niet meer kunnen verschuilen achter deze stelling
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:00 schreef zovty het volgende:
[..]

Youtube heeft een deal met de platenlabels waarbij youtube betaald aan de rechtmatige eigenaars. Die kosten halen ze terug middels reclame, en jij betaalt dus voor de youtbue filmpjes met je hersenspoelerij.
Duidelijk verhaal, thanks
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 07:37 schreef Adventurer666 het volgende:
pff,.. Alsof iemand die website bekijkt,.....
Whehe nou deze site is dus NIET van brein maar heeft dat wel groot erop gezet. Waarschijnlijk krijgen ze best veel vragen van mensen die denken dat ze op de Brein website zitten

http://www.brein.nl/
userIcon
Mijn sympathie hebben ze.
userIcon
Er moet ook niet vergeten worden dat mense juist nieuwe muziek of spellen ontdekken via piratebay waarna een vrij grote groep het origineel gaat kopen. Eigenlijk werkt het als een gratis PR/marketing instrument.
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 08:38 schreef KanzloozNL het volgende:
[..]


BS! Piraterij is illegaal en dat weten we allemaal. Tuurlijk klote dat er een stukje internet gesloten word maar het is een illegaal stukje internet dat een bepaald soort criminaliteit bevorderd. Moet dat echt allemaal zo maar toegelaten worden??

Kan je kinderporno ook wel toelaten, toch? Is ook illegaal en word ook allemaal geblokkeerd, en geheel terecht laat ik daar duidelijk over zijn!! Maar het is wel een stukje van het internet afsluiten en dat kan niet!! Toch??
Het opsporen van kinderporno is er alleen maar lastiger mee geworden. Er word geen kind minder om misbruikt.

quote:
Internet is jarenlang te vrij geweest en het word tijd dat er ook grenzen en wetten voor daar komen. Te veel criminaliteit daar. Tuurlijk zijn mensen daar niet blij mee en zijn ze bang dat hun eigen belangen geschaad worden.. maar ga nu niet liggen huilen omdat er iets gebeurt wat je eigenlijk zelf veroorzaakt had! Had je niet gejat online maar gewoon netjes die dvdtjes gekocht dan was dit allemaal niet nodig geweest.

En gooi nu die emmer met stront maar over me heen
Er is niet zoiets als 'te vrij'. Enorme domoor dat je er bent.

Enne kopieren is geen diefstal. Leer dat nu eens. Al vraag ik me af of er nog iets door die betonnen bunker voor je kop heen kan dringen.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:10 schreef Apekoek het volgende:
Er moet ook niet vergeten worden dat mense juist nieuwe muziek of spellen ontdekken via piratebay waarna een vrij grote groep het origineel gaat kopen. Eigenlijk werkt het als een gratis PR/marketing instrument.
Die groep is maar klein, de meeste gaan echt geen geld uitgeven als ze het volledige spel, film of album al gratis hebben...

Trailers en Demo's hebben hetzelfde effect en waarschijnlijk word de groep die het werkelijk koopt groter dan via deze manier
userIcon
Hulde voor Anonymous
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:10 schreef Apekoek het volgende:
Er moet ook niet vergeten worden dat mense juist nieuwe muziek of spellen ontdekken via piratebay waarna een vrij grote groep het origineel gaat kopen. Eigenlijk werkt het als een gratis PR/marketing instrument.

precies ik ga meestal eerst een game via torrent proberen of het wat is,dit omdat er vaak geen demo's meer vrij gegeven worden of niet eens gemaakt worden.

vind ik het leuk? dan koop ik het vind ik het niks aan dan pleur ik het weg sorry maar voor hedendaagse games van 50 euro plus ga ik niet de gok nemen of het wat is. En dan kun je de reviews en trailes lezen/kijken maar dat is nooit waar getrouw aan je eigen ervaring.
man DragonFodder (FOK!games crew) 12-01-2012 @ 09:20 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:15 schreef CaseJunky het volgende:
voor hedendaagse games van 50 euro plus
Dit is altijd een mooie. Als er een product bijna niet met inflatie meegegaan is, dan zijn het games wel. De oude pc games kocht je ook voor 99 gulden, consolespellen voor tussen de 129 en 149 gulden. Sterker nog, via internet zijn spellen goedkoper dan ooit te vinden, er is altijd wel een webshop met een aanbieding.

Ik wil niet zeggen dat 50¤ niet heel veel geld is, maar het enige wat veranderd is t.o.v. vroeger is dat het veel makkelijker is geworden het illegaal te verkrijgen. En je kunt natuurlijk ook gewoon een half jaartje wachten tot de prijs zelf wat naar beneden is gegaan. Maar nee, wel op dag 1 per se willen spelen, maar niet willen betalen.

Ik ben niet roomser dan de paus, ik doe dat ook wel eens, maar ik ga het niet goed zitten praten.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:12 schreef dennisX het volgende:

Enne kopieren is geen diefstal. Leer dat nu eens. Al vraag ik me af of er nog iets door die betonnen bunker voor je kop heen kan dringen.
Maar het is wel een vorm van fraude en potentieel inkomstenbederving. Dat dan weer wel.

Verder ben ik het wel met je eens hoor
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:12 schreef dennisX het volgende:
[..]


Het opsporen van kinderporno is er alleen maar lastiger mee geworden. Er word geen kind minder om misbruikt.

[..]


Er is niet zoiets als 'te vrij'. Enorme domoor dat je er bent.

Enne kopieren is geen diefstal. Leer dat nu eens. Al vraag ik me af of er nog iets door die betonnen bunker voor je kop heen kan dringen.
@kinderporno; erg genoeg, maar dat was mijn punt niet.

Over de rest:

Als je alle cybercrimes ziet van de laatste tijd waar ze gewoon mee wegkomen bestaat er zeker wel iets als te vrij, te weinig regels en wetten leid tot een soort anarchie.

Voor de rest mag je je lekker achter je standpunten blijven verstoppen om alles goed te praten wat je wilt, maakt het nog niet waar
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:20 schreef DragonFodder het volgende:
[..]

Dit is altijd een mooie. Als er een product bijna niet met inflatie meegegaan is, dan zijn het games wel. De oude pc games kocht je ook voor 99 gulden, consolespellen voor tussen de 129 en 149 gulden. Sterker nog, via internet zijn spellen goedkoper dan ooit te vinden, er is altijd wel een webshop met een aanbieding.

Ik wil niet zeggen dat 50? niet heel veel geld is, maar het enige wat veranderd is t.o.v. vroeger is dat het veel makkelijker is geworden het illegaal te verkrijgen. En je kunt natuurlijk ook gewoon een half jaartje wachten tot de prijs zelf wat naar beneden is gegaan. Maar nee, wel op dag 1 per se willen spelen, maar niet willen betalen.

Ik ben niet roomser dan de paus, ik doe dat ook wel eens, maar ik ga het niet goed zitten praten.
+1
man DragonFodder (FOK!games crew) 12-01-2012 @ 09:25 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:12 schreef dennisX het volgende:
Enne kopieren is geen diefstal. Leer dat nu eens. Al vraag ik me af of er nog iets door die betonnen bunker voor je kop heen kan dringen.
Het is geen diefstal volgens de letter van de wet, inderdaad. Maar je kunt het ook niet als schild blijven gebruiken.
man DragonFodder (FOK!games crew) 12-01-2012 @ 09:27 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:24 schreef guitarjelle het volgende:
Oplossing: overstappen naar andere provider, ziggo is toch onwijs aan het klooien de laatste tijd. Al zijn er nog tientallen manieren om gewoon door te gaan down en uploaden via ziggo als je maar weet waar je moet zoeken. Leuk deze poging tot blokkeren maar iedereen die ook maar een beetje verstand heeft van computers gaat gemakkelijk om de blokkade heen.
Tuurlijk, maar "de gemiddelde gebruiker" wordt het moeilijker gemaakt, en iedereen die opgeeft is winst voor Brein. De harde kern raak je niet, die vinden altijd wel een andere manier, die op een gegeven moment weer "mainstream" wordt, waarna er weer geprobeerd wordt tegenop te treden, etc. Deze cyclus bestaat volgens mij al sinds het cassettebandje.
Maar gaat die uitspraak van de rechter dan niet in tegen de wet? Ivm netneutraliteit of begrijp ik dat dan verkeerd?
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:00 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Niet betalen voor diensten/ producten waar een ander moeite, geld en tijd in heeft gestopt maar ze wel gebruiken is toch ook niet volkomen moreel gerechtvaardigd, lijkt me. Leuk om je te blijven verschuilen achter deze stelling, maar het praat niet goed wat je doet. Het is misschien niet strafbaar, maar dat wil niet zeggen dat het gerechtvaardigd is.
Ik vind heel veel niet gerechtvaardigd, in dit geval hoe buma/stemra werkt en de insteek van brein. Vaak ben ik blij dat ik net juist niet de hoofdprijs heb betaald heb voor bagger en als iets me wel bevalt dan koop ik t alsnog. Verder is de hele entertainment industrie alles behalve zielig, zij naaien hun eigen artiesten tenzij het een initiatief is van dat selecte clubje, tis een gehaaid wereldje...

Verder keren buma/stemra echt niet aan iedereen uit terwijl je wel moet dokken als je media in het openbaar afspeelt (of 1/3 van je winst afstaat). Alleen daarom al verdienen zij dat krediet niet, je kan mij namelijk niet wijs maken dat dat clubje niet wist dat die praktijken bij buma/stemra afspeelden.
userIcon
Goed zo, stichting brein
man DragonFodder (FOK!games crew) 12-01-2012 @ 09:37 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:28 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:
[..]


Ik vind heel veel niet gerechtvaardigd, in dit geval hoe buma/stemra werkt en de insteek van brein. Vaak ben ik blij dat ik net juist niet de hoofdprijs heb betaald heb voor bagger en als iets me wel bevalt dan koop ik t alsnog. Verder is de hele entertainment industrie alles behalve zielig, zij naaien hun eigen artiesten tenzij het een initiatief is van dat selecte clubje, tis een gehaaid wereldje...

Verder keren buma/stemra echt niet aan iedereen uit terwijl je wel moet dokken als je media in het openbaar afspeelt (of 1/3 van je winst afstaat). Alleen daarom al verdienen zij dat krediet niet, je kan mij namelijk niet wijs maken dat dat clubje niet wist dat die praktijken bij buma/stemra afspeelden.
Je praat hun gedrag (terecht) naar beneden, niet je eigen gedrag goed.
Brein is aldoor aan het etteren en zuren! Hulde aan Anonymous!
Instanties als Brein moeten verdwijnen!
userIcon
Organisatie's zoals BREIN moeten in Nederland verboden worden, alleen al omdat ze dit soort grappen uithalen en daardoor ons internet gecensureerd word.

En The Pirate Bay is toch helemaal niet illegaal bezig aangezien ze zelf (tegenwoordig) niks seeden???
userIcon
Goeie zaak

opbokken met Brein
Ik vind die uitspraak echt onbegrijpelijk, dit is gewoon het einde van het vrije internet. Nu is het een torrent site, maar de deur is opengezet, dus what's next?

Mooi dat die criminele stichting in ieder geval tegengas wordt geboden.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 05:37 schreef Woutjeh het volgende:
[..]


Brein is een bedrijf dat, in naam van grote entertainment giganten, claimt het auteursrecht te verdedigen, maar daarbij continu wetten breekt
Bron?
quote:
en aan de laars lapt
Bron?
quote:
en zelfs bewijs fabriceert.
Bron?
quote:
Zij kennen geen grenzen en zijn tot elke vorm van censuur bereid om hun doelen te bereiken.
Bron?
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:20 schreef DragonFodder het volgende:
[..]

Dit is altijd een mooie. Als er een product bijna niet met inflatie meegegaan is, dan zijn het games wel. De oude pc games kocht je ook voor 99 gulden, consolespellen voor tussen de 129 en 149 gulden. Sterker nog, via internet zijn spellen goedkoper dan ooit te vinden, er is altijd wel een webshop met een aanbieding.

Ik wil niet zeggen dat 50? niet heel veel geld is, maar het enige wat veranderd is t.o.v. vroeger is dat het veel makkelijker is geworden het illegaal te verkrijgen. En je kunt natuurlijk ook gewoon een half jaartje wachten tot de prijs zelf wat naar beneden is gegaan. Maar nee, wel op dag 1 per se willen spelen, maar niet willen betalen.

Ik ben niet roomser dan de paus, ik doe dat ook wel eens, maar ik ga het niet goed zitten praten.
Dit.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:20 schreef DragonFodder het volgende:
[..]

Dit is altijd een mooie. Als er een product bijna niet met inflatie meegegaan is, dan zijn het games wel. De oude pc games kocht je ook voor 99 gulden, consolespellen voor tussen de 129 en 149 gulden. Sterker nog, via internet zijn spellen goedkoper dan ooit te vinden, er is altijd wel een webshop met een aanbieding.

Ik wil niet zeggen dat 50? niet heel veel geld is, maar het enige wat veranderd is t.o.v. vroeger is dat het veel makkelijker is geworden het illegaal te verkrijgen. En je kunt natuurlijk ook gewoon een half jaartje wachten tot de prijs zelf wat naar beneden is gegaan. Maar nee, wel op dag 1 per se willen spelen, maar niet willen betalen.

Ik ben niet roomser dan de paus, ik doe dat ook wel eens, maar ik ga het niet goed zitten praten.
Spellen zijn inderdaad vaak goedkoper geworden doordat er oa geen cartridges meer worden gebruikt. Als je daarbij bedenkt dat de ontwikkelkosten makkelijk vertienvoudigd zijn in dezelfde tijd dan is het toch wel duidelijk dat spellen verhoudingsgewijs erg goedkoop zijn.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:10 schreef Apekoek het volgende:
Er moet ook niet vergeten worden dat mense juist nieuwe muziek of spellen ontdekken via piratebay waarna een vrij grote groep het origineel gaat kopen. Eigenlijk werkt het als een gratis PR/marketing instrument.
Ik denk niet dat die groep (waar ik overigens ook toe behoor) de inkomstenderving goed kan maken.
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 07:32 schreef chaterz2005 het volgende:
We kunnen hoog of laag springen.
BREIN heeft eigenlijk wel gelijk, Iemand maakt iets de winkels verkopen het.
Maar stel, ik maak muziek en het word gedownload op illegale manier dan loop ik toch echt mijn inkomsten mis.
Dus mensen kap met zanikken torrent sites moeten gewoon verboden zijn en geblokkeerd zijn!
Door de producten te kopen, dan komt het geld wel bij degene die het maken!
Brein heeft juist geen gelijk.

CD's met spellen/muziek zijn veel te duur, daarom wordt er gekopieerd.
In Azie werd ook veel gekopieerd, daar zijn de prijzen verlaagd, en is het assortiment uitgebreid, nu is het kopieren daar flink gereduceerd.
Je kan daar van elke muziek CD/DVD een dure en goedkope versie kopen.
Goedkope versie heeft behalve muziek ook alle videoclips onboard.
Dure versie heeft daarnaast mooie DVD box, luxe boekje, alle songteksten, ect.
De redenen om te kopieren zijn weggehaald.

Verder is de service is kut.
Als ik een DVD koop, en binnen 1 jaar ga ik terug naar de winkel omdat de DVD door een beschading niet meer werkt, dan kan ik hem niet eens omruilen voor een nieuw exemplaar.
man DragonFodder (FOK!games crew) 12-01-2012 @ 09:58 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:52 schreef kipknots het volgende:
[..]


Spellen zijn inderdaad vaak goedkoper geworden doordat er oa geen cartridges meer worden gebruikt. Als je daarbij bedenkt dat de ontwikkelkosten makkelijk vertienvoudigd zijn in dezelfde tijd dan is het toch wel duidelijk dat spellen verhoudingsgewijs erg goedkoop zijn.
In all fairness, cartridges hadden per spel waarschijnlijk wel hogere productiekosten dan een dvdtje. Maar dan nog.
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:54 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die groep (waar ik overigens ook toe behoor) de inkomstenderving goed kan maken.
Het natuurlijk altijd de vraag wat er precies wel en niet aan inkomstenderving is. Immers: een download is niet automatisch een gemiste sale. Dat maakt het lastig om inzicht te krijgen in de gevolgen van (il)legaal downloaden, en de discussie erover zo moeilijk.
Er zijn hier een hoop mensen die denken dat het blokkeren van een ip/dns werkt, en hier het zelfde over denken als kinderporno.
Dit is echter niet het geval, kinderporno websites zijn niet zo openlijk als de piratebay zijn website. (en ook echt niet te blokkeren er is een hele dikke scheidings-lijn tussen de pro's en de amateurs.)
Die gebruiken oude technieken zodat ze letterlijk een privé netwerk hebben en precies controleren wat daar op binnenkomt.
Wat hier gebeurt is censuur maar totaal geen overwinning voor brein de methode waarop zij blokkering willen is te omzeilen door kindjes .
En zelfs zo simpel dat dit waarschijnlijk piraterij nog meer aanwakkert.
Jammer heel erg jammer, ik ga in ieder geval over op TOR.

Succes brein maak het internet maar stuk!
Jullie kinderen zullen trots op jullie zijn!
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:37 schreef DragonFodder het volgende:
[..]


Je praat hun gedrag (terecht) naar beneden, niet je eigen gedrag goed.
Ik heb t niet over games, ik heb een steam account en kan me laatste keer dat ik een game als torrent gedownload heb niet heugen. Ik stream films waarvan ik de afgelopen (lange tijd) de conclusie kan trekken dat daar ook veel bagger van is en/of hier niet in de bios draait. Als t tof is ga ik alsnog met vrienden de film in de bios checken. Ik koop nog amper vinyl, helaas moet dat voor mij allemaal vaak import zijn. Ik bezoek wel concerten, gewoon rechtstreeks cash in t handje van de artiest. Ik download wel (muziek)programma's waarvan ik het bruikbare en goede materiaal koop want dat is een dure aangelegenheid waarbij ik al eens eerder duur teleurgesteld ben geweest. Sterker nog, als ik vroeger niet de cadeautjes van razor, 1911 en god weet wie uit scandinavie kreeg, dan had ik vanaf mijn puberteit ook niet dat kapitaal aan software/hardware uitgegeven. Had ik niet albums kunnen leechen van een, voor mij, volstrekt onbekende artiest dan was ook ik ook naar alle waarschijnlijk niet nooit naar een concert geweest van die artiest. Had ik ook niet zijn merchandise of cd/plaat daar gehaald.

Ik consu-minder, niet blind en ik houd zeker (als artiest) ook rekening met een artiest. Ik ben misschien niet een gewone software gebruiker, een fan van 3js, nick & simon of een ander product van de mensen die achter buma/stemra - brein zitten. Maar ik ga zeker niet die onzin slikken ten behoeve van dat debiele clubje artiesten of de toekomst van de voice of holland want daar gaat t bij die mensen eigenlijk om.
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:22 schreef KanzloozNL het volgende:
[..]


@kinderporno; erg genoeg, maar dat was mijn punt niet.

Over de rest:

Als je alle cybercrimes ziet van de laatste tijd waar ze gewoon mee wegkomen bestaat er zeker wel iets als te vrij, te weinig regels en wetten leid tot een soort anarchie.

Voor de rest mag je je lekker achter je standpunten blijven verstoppen om alles goed te praten wat je wilt, maakt het nog niet waar
Men komt niet weg met cybercrime. Niet makkelijker in verhouding met andere diefstallen in Nederland. Het lijkt misschien dat het heel vaak voor komt maar dat is eerder een oorzaak van het toegenomen computergebruik.
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:25 schreef DragonFodder het volgende:
[..]

Het is geen diefstal volgens de letter van de wet, inderdaad. Maar je kunt het ook niet als schild blijven gebruiken.
Na 'inderdaad'ben ik gestopt met lezen. Toen ging het namelijk nergens meer over.
userIcon
Wat ik niet begrijp is het feit dat Piratebay geblokkeerd moet worden, maar als ik bijvoorbeeld Lost season 1 torrent intyp op Google krijg ik ook duizenden linkjes waar ik illegaal alles binnen kan trekken.

Wat is het verschil?
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 05:48 schreef BasOne het volgende:
"De site is even offline vanwege alle fanmail. We'll be back"



Omg, alsof iemand dat gelooft
Vind hem wel grappig, eigenlijk.
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 10:13 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ik niet begrijp is het feit dat Piratebay geblokkeerd moet worden, maar als ik bijvoorbeeld Lost season 1 torrent intyp op Google krijg ik ook duizenden linkjes waar ik illegaal alles binnen kan trekken.

Wat is het verschil?
Dit beste man noem je een heksenjacht, en dit gaat verkeerd aflopen.
Maar er is nog hoop dat XS4ALL en Ziggo hun recht nog halen.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2012 @ 09:58 schreef Farth-vader het volgende:
[..]


Brein heeft juist geen gelijk.

quote:
CD's met spellen/muziek zijn veel te duur,
Muziek: ja. Spellen: absoluut niet.
quote:
daarom wordt er gekopieerd.
Blijf jezelf dat maar vertellen als het je gemoedsrust geeft. Maar de reden dat er wordt gekopieerd is omdat het kán en omdat het gros van de downloaders weet dat ze ermee weg komen. Daarom, en nergens anders om, wordt er gekopieerd en gedownload.
quote:
In Azie werd ook veel gekopieerd, daar zijn de prijzen verlaagd, en is het assortiment uitgebreid, nu is het kopieren daar flink gereduceerd.
Dat zal ook wel helpen en dat gebeurt hier ook al (sinds jaren KOOP ik mijn singles weer), maar niets wat jij zegt praat het downloaden/kopiëren goed. Dat is het punt: het is gewoon illegale steeldieverij. Hoe je 't ook wendt of keert.

En nee, ik ben niet heiliger dan de Paus want ik doe 't ook. Maar ik ga geen slappe drogredenen aanvoeren om m'n downloadgedrag te vergoeilijken.
88  van 146 reacties op deze pagina. (12 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 11/01 Xs4all in beroep tegen Pirate Bay-vonnis101
» 11/01 [Upd] Providers moeten Pirate Bay blokkeren242
» 25/12 Anonymous valt inlichtingenbedrijf aan16
» 02/12 Brein dreigt met vervolging individuele uploader65


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden