Menigte valt moskee aan in Nigeria

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 10-01-2012 @ 18:07 - gepost door bennootje
print 

Een boze menigte heeft dinsdag in de Nigeriaanse stad Benin City een moskee en een koranschool aangevallen. Enkele personen raakten gewond, zei een woordvoerder van het Nigeriaanse Rode Kruis. Een dag eerder had een menigte ook al geprobeerd een moskee in brand te steken.

De spanningen tussen christenen en moslims zijn in Nigeria sterk opgelopen als gevolg van de aanvallen door de radicaal-islamitische sekte Boko Haram. Dit geweld heeft vorig jaar aan meer dan vijfhonderd mensen het leven gekost.

De onrust in het land wordt nog eens verergerd door stakingen uit protest tegen de verdubbeling van de brandstofprijzen. In Lagos wierpen boze jongeren een brandende wegversperring op nabij de elitewijk Ikoyi Island. Maandag schoten agenten drie betogers dood.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 09/01 Shell houdt onrust Nigeria in de gaten9
» 09/01 Nigerianen staken tegen hoge brandstofprijzen22
» 07/01 Doden bij nieuwe aanslagen Boko Haram32
» 05/01 Doden bij aanval op kerk in Nigeria27


delen | eKudos nujij

3979 views / 71 reacties
Reacties op dit bericht
71  van 71 reacties op deze pagina. (10 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
En weer een land naar de klote.
userIcon
Christendom = Vrede.

geloof = kanker van de samenleving
man mouthman (Redactie Frontpage) 10-01-2012 @ 18:14 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:13 schreef slipjesgeur het volgende:
Ik dacht dat Islam voor vrede stond of staat?

Islam is toch Vrede? raar dit geweld ineens, past helemaal niet in de islam cultuur. ben helemaal ontdaan hierdoor., had ik niet verwacht.

Is zeker een onzin bericht?
Je bent niet helemaal wakker. Zijn de moslims hier de agressor?
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:13 schreef slipjesgeur het volgende:
Ik dacht dat Islam voor vrede stond of staat?

Islam is toch Vrede? raar dit geweld ineens, past helemaal niet in de islam cultuur. ben helemaal ontdaan hierdoor., had ik niet verwacht.

Is zeker een onzin bericht?
Het zijn christenen die moskee aanvallen, blijkbaar negeren die ook doodleuk wat Jezus zegt.
ach ja

wat je zaait, zal je oogsten he...
userIcon
Maar die mensen zijn helemaal geen Christenen!

Van het Christendom mag je helemaal geen moskeeën aanvallen
userIcon
Christenen en moslims.

Gewoon twee intolerante neo-joodse sektes die elkaar dood willen, te saai allemaal.

Maar het echte probleem in Nigeria is olie: dat levert veel geld op waardoor de bevolking enorm kan gaan groeien en dan komt er ruzie over levensruimte en zo. En wat is leuker om, als je ruzie hebt, er god bij te halen?
Dus bidden beide kanten tegen dezelfde joodse fake-god of hij die anderen svp wil afmaken, en anders doen ze het zelf.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:17 schreef slipjesgeur het volgende:
[..]


Jawel, maar er staat in het bericht dat moslims waren begonnen, en dat had ik niet verwacht..

Islam = Vrede
Iets met ''de andere wang toekeren''?
Volgens de Nigeriaanse president is het probleem met Boko Haram ernstiger dan de burgeroorlog, waarin meer dan 1 miljoen mensen de dood vonden. Dit omdat Boko Haram overal in is geïnfiltreerd. En daaruit blijkt maar weer dat het NIET gaat om een klein groepje extremisten dat de islam gekaapt heeft. Dit is de mainstream islam, en het heeft enorme steun in de islamitische gemeenschap.

quote:
Nigerian leader says Boko Haram threat worse than civil war

Nigerian President Goodluck Jonathan said Sunday unrest blamed on Islamist group Boko Haram was worse than the 1960s civil war, with sect sympathisers in the government and security agencies.

He added that "some of them are in the executive arm of government, some of them are in the parliamentary/legislative arm of government, while some of them are even in the judiciary.
"Some are also in the armed forces, the police and other security agencies."

http://news.yahoo.com/nig(...)ident-165728798.html
Dat krijg je ervan, als je de sharia een plekje geeft.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:17 schreef slipjesgeur het volgende:
[..]


Jawel, maar er staat in het bericht dat moslims waren begonnen, en dat had ik niet verwacht..
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:14 schreef mouthman het volgende:
[..]


Je bent niet helemaal wakker. Zijn de moslims hier de agressor?
Boko Haram is dog erger dan Hamas, maar net als daar zullen ze altijd geloven dat de ander begon en zij zelf puur onschuldig zijn.
Hoort bij reli-twisten, zie je overal.
userIcon
quote:
Een dag eerder had een menigte ook al geprobeerd een moskee in brand te steken.
dmv necklacing?
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:18 schreef Al-Qutfend het volgende:

Maar het echte probleem in Nigeria is olie: dat levert veel geld op waardoor de bevolking enorm kan gaan groeien en dan komt er ruzie over levensruimte en zo. En wat is leuker om, als je ruzie hebt, er god bij te halen?
Nigeria ziet maar een klein deel van de olie-opbrengsten. Grote bedrijven als een Shell bezitten de vele olievelden in Nigeria.

Iets waar de bevolking het niet mee eens is, vandaar de vele aanslagen op oliepijpleidingen en ontvoeringen van Shell-medewerkers en dergelijke.
userIcon
quote:
De onrust in het land wordt nog eens verergerd door stakingen uit protest tegen de verdubbeling van de brandstofprijzen.

de Nigeriaanse politieke Leider John-Peter Balk N'Ounde heeft de bevolking opgeroepen deze problemen te zien als een soort van 'Zuur' waar men doorheen moest bijten om daarna van het 'Zoet' te kunnen gaan profiteren..
Dit deed de rust weerkeren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:19 schreef slipjesgeur het volgende:
Ik ga bidden naar Allah en vragen of hij ze wil stoppen, dat zal die as Vrijdag wel doorgeven dan in het gebed..
het is toch "aswoensdag" ?
Even voor de mensen die hier het christendom gelijktrekken aan de islam, alsof beide evenveel blaam treft:

Als hier in Nederland iedere week diverse islamitische bommen zouden barsten, en in de islamitische scholen en moskeeën wordt opgeroepen om de Nederlanders te doden en de macht te grijpen. En Nederlanders doen daar dan wat aan. Zijn Nederlanders dan net zo achterlijk als degenen die dit aangesticht hebben?

Als een bom in een kerk ontploft, noemt men dit al interreligieus geweld. Of spanningen tussen christenen en moslims. Als een bom in Nederland zou ontploffen, is dat dan spanning tussen atheisten en moslims? Zijn beiden even achterlijk?

[ Bericht gewijzigd door geavanceerd op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:34 ]
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:23 schreef rafaelVANDOREN het volgende:
[..]


Nigeria ziet maar een klein deel van de olie-opbrengsten. Grote bedrijven als een Shell bezitten de vele olievelden in Nigeria.

Iets waar de bevolking het niet mee eens is, vandaar de vele aanslagen op oliepijpleidingen en ontvoeringen van Shell-medewerkers en dergelijke.
Het tempo waarmee een steeds groter deel(tje) van de opbrengsten toch daar blijft valt weg tegen de enorme groei van de bevokling.
quote:
De bevolking van Nigeria zal volgens de voorspelling in de komende 45 jaar met 96% toenemen, ofwel 127 miljoen mensen.
Bron: hier

En al die mensen willen een mobiel, stromend water, elektriek, een leuk huisje en meer: ja echt: het zijn net mensen daar.
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:13 schreef MarcusViridis het volgende:
Christendom = Vrede.

Iedereen raakt geïrriteerd door die irritante opdringerige kutmoslims.
Echt niet alleen christenen hoor.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:17 schreef slipjesgeur het volgende:
[..]


Jawel, maar er staat in het bericht dat moslims waren begonnen, en dat had ik niet verwacht..

Islam = Vrede
Wat weten wij nu van de situatie in Nigeria.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:32 schreef polladecaballo het volgende:
[..]


Iedereen raakt geïrriteerd door die irritante opdringerige kutmoslims.
Echt niet alleen christenen hoor.
Zeer constructief en helemaal niet barbaars om dan maar een moskee aan te vallen waarin zich mensen bevinden die zeer waarschijnlijk niets me welke fundamentalist dan ook te maken hebben.
userIcon
religie! fuck yeah!
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:38 schreef Ali55J het volgende:
Slecht nieuws. Hopelijk worden de daders opgepakt en hard goed berecht. Demonstreren, ok. Maar een moskee en een koranschool aanvallen is onacceptabel.
Dit keer geen "Ik keur het niet goed, maar ik heb er begrip voor", Henk?
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:39 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Fail. Lees het bericht eens goed. Anti islam mensen hebben juist een moskee en koranschool aangevallen...
Goh....hoe zou dat nou toch komen.
quote:
De spanningen tussen christenen en moslims zijn in Nigeria sterk opgelopen als gevolg van de aanvallen door de radicaal-islamitische sekte Boko Haram
Vorig jaar 500 doden als gevolg van de aanvallen door de radicaal-islamitische sekte Boko Haram.

Het lijkt mij een gevalletje zelfverdediging van die christenen.
Moskee en koranschool gesloopt, slechts enkele gewonden, en geen doden. Een redelijk beheerste actie lijkt het.
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:18 schreef Al-Qutfend het volgende:
Christenen en moslims.

Gewoon twee intolerante neo-joodse sektes die elkaar dood willen, te saai allemaal.

Maar het echte probleem in Nigeria is olie: dat levert veel geld op waardoor de bevolking enorm kan gaan groeien en dan komt er ruzie over levensruimte en zo. En wat is leuker om, als je ruzie hebt, er god bij te halen?
Dus bidden beide kanten tegen dezelfde joodse fake-god of hij die anderen svp wil afmaken, en anders doen ze het zelf.
Ach stel je niet aan gozer. Het probleem is niet het geloof. Het probleem is dat mensen elkaar niet gunnen om er een andere levensvisie op na te houden. Als ze in plaats van Islamitisch en Christelijk, Atheistisch en Boeddhistisch waren, zou er precies hetzelfde gezeik zijn.
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:15 schreef Jinglebones het volgende:
[..]

Het zijn christenen die moskee aanvallen, blijkbaar negeren die ook doodleuk wat Jezus zegt.
Zei hij helemaal blij.

Dit is een reactie op de jarenlange terreur door moslims. Er zijn enkele gewonden gevallen. Big deal. Je kan iedereen over de rooie krijgen als je maar echt wil.
Over de honderden doden door dat achterlijke boko haram (lett. onderwijs is slecht) hebben we je nog nooit gehoord.
Je bent eigenlijk wel een vervelend aanstellerig mannetje he? Met je eeuwige gezeik over joden en christenen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:38 schreef Ali55J het volgende:
Slecht nieuws. Hopelijk worden de daders opgepakt en hard goed berecht. Demonstreren, ok. Maar een moskee en een koranschool aanvallen is onacceptabel.
Dat komt door de 'sociale positie' van de mensen, Henk. Ze worden achtergesteld en gediscrimineerd door de moslim meerderheid. We moeten natuurlijk wel rekening houden met de verzachtende omstandigheden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:52 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Het geweld van de extremisten keur ik niet goed. Echter is het geen reden om onschuldige mensen aan te vallen. Laat staan kinderen in een school...
Zegt dat maar tegen die boko haram idioten.
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:39 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Fail. Lees het bericht eens goed. Anti islam mensen hebben juist een moskee en koranschool aangevallen...
Mijn post van 18:15 is uiteraard ook voor een beroepsquerulant als jij bedoeld.
Ook van jou nog nooit een blijk van medeleven op fok gezien voor de honderden doden door boko haram.

[ Bericht gewijzigd door Dayan op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:21 ]
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:48 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Ach stel je niet aan gozer. Het probleem is niet het geloof. Het probleem is dat mensen elkaar niet gunnen om er een andere levensvisie op na te houden. Als ze in plaats van Islamitisch en Christelijk, Atheistisch en Boeddhistisch waren, zou er precies hetzelfde gezeik zijn.
Hoeveel bloedige conflicten zijn er wereldwijd tussen atheisten en boeddhisten? Nul komma nul?

Dit heeft alles met de islam te maken. Er staat nergens in het bericht dat christenen de moskee aangevallen hebben.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:35 schreef RickT het volgende:
[..]


Wat weten wij nu van de situatie in Nigeria.
Je kunt je natuurlijk informeren.

Tenzij je een bepaald wereldbeeld hebt, waarvan je eigenlijk liever niet wil dat er tegenstrijdige berichten op komen, dan is het tactisch veel handiger om je handen in de lucht te steken: "Ja, maar dat weten wij toch helemaal niet? "
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:48 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Ach stel je niet aan gozer. Het probleem is niet het geloof. Het probleem is dat mensen elkaar niet gunnen om er een andere levensvisie op na te houden. Als ze in plaats van Islamitisch en Christelijk, Atheistisch en Boeddhistisch waren, zou er precies hetzelfde gezeik zijn.
Klopt, in zekere zin. Maar je moet wel ziende blind zijn om niet te zien dat de ene religie qua intolerantie de andere niet is.
userIcon
Logisch dat die gasten eens een keer van zich af gaan bijten. Ook daar terrorisren de islamietjes de hele teringzooi.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:15 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Weet je hoeveel moslims er wel niet zijn? In vergelijking met het aantal moslims op de wereld valt het wel mee.
Ow, maar dan is dit al helemaal geen probleem. Als je kijkt naar hoeveel Christenen er zijn, en hoe weinig ze dit soort dingen flikken
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 10-01-2012 @ 19:35 fotoboek homepage
userIcon
Dat zal gedaan zijn onder het motto vuur met vuur bestrijden?
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:19 schreef rafaelVANDOREN het volgende:
[..]


Iets met ''de andere wang toekeren''?
Sja. Even bladeren in 't gristelijke sprookjesboekje, even selectief quoten, en presto - "oog om oog, tand om tand"!

userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:53 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Dat komt door de 'sociale positie' van de mensen, Henk. Ze worden achtergesteld en gediscrimineerd door de moslim meerderheid. We moeten natuurlijk wel rekening houden met de verzachtende omstandigheden.
Misschien krijgen de daders ook geen stageplek.

Je weet het niet, je weet het niet.
Is een keer de omgekeerde wereld, Christenen tegen Moslims .

Hoe bizar....
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:14 schreef mouthman het volgende:
[..]


Je bent niet helemaal wakker. Zijn de moslims hier de agressor?
Pst... Even verder lezen

"De spanningen tussen christenen en moslims zijn in Nigeria sterk opgelopen als gevolg van de aanvallen door de radicaal-islamitische sekte Boko Haram."
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:27 schreef A-mineur het volgende:
[..]


Pst... Even verder lezen

"De spanningen tussen christenen en moslims zijn in Nigeria sterk opgelopen als gevolg van de aanvallen door de radicaal-islamitische sekte Boko Haram."
Maar als je hen daar op wijst blijft het ineens verdacht stil. Tot het volgende bericht verschijnt en men weer opnieuw tekeer gaat. Selectieve verontwaardiging noemen we dat.
tja moeten ze wiet maar niet criminaliseren ...

Jezus gebruikte ook wiet vroeger, dat is wetenschappelijk aangetoond.
Zo behoort men geloof te belijden
Leuk man de "Missie!". Prediken in Afrika zou de "Ware Kerk", Grefo's en Moslims in Afrika verboden moeten worden.
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:10 schreef ewapattas het volgende:
Ik moet de nieuwe god worden, dan pas zal er vrede zijn.
Dan zullen ze nog dingen verzinnen om te laten zien dat zij meer in jouw geloven dan anderen en dat alleen zij waardig zijn. Oftewel zoals in "Red Dwarf" ruzie over de kleur van de hoedjes op Fiji.
quote:
spanningen tussen christenen en moslims zijn in Nigeria sterk opgelopen
...hoort allemaal bij de 'verdeel en heers tactiek' van het gevestigde regime aldaar.

Zodra er om democratie geroepen wordt in een mono archie... zijn er altijd weer arabieren die bereid zijn om, tegen vergoeding van een gedeelte van het land, het gevestigde regime te steunen in hun strijd tegen die democratie.

In Europa maken ze ook gebruik van dat soort viezeriken.
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:17 schreef slipjesgeur het volgende:
[..]


Jawel, maar er staat in het bericht dat moslims waren begonnen, en dat had ik niet verwacht..

Islam = Vrede
Slipjesgeur is super naïf natuurlijk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:12 schreef suizebol het volgende:
[..]

Slipjesgeur is super naïf natuurlijk.
Ik denk eerder dat Suizebolletje even geen sarcasme herkent.
userIcon
Mensen die zelfverdediging van Nigeriaanse Christenen afkeuren, terwijl ze lekker veilig op hun zoldertje zitten.
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:22 schreef slipjesgeur het volgende:
[..]


Niet zo negatief over de Islam, ik heb net gebid naar Allah, alles komt goed..
gebid
quote:
Op woensdag 11 januari 2012 @ 10:40 schreef PowerIsForTheOne het volgende:
[..]
gebid
Geen gevoel voor humor hebben
71  van 71 reacties op deze pagina. (10 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 09/01 Shell houdt onrust Nigeria in de gaten9
» 09/01 Nigerianen staken tegen hoge brandstofprijzen22
» 07/01 Doden bij nieuwe aanslagen Boko Haram32
» 05/01 Doden bij aanval op kerk in Nigeria27


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden