'Pink Floyd-reünie op Olympische Spelen'

Muziek • Geschreven door Novum op 03-01-2012 @ 12:49
print 

Pink Floyd komt komende zomer bij elkaar voor een optreden op de Olympische Spelen. De Britse rockband moet deel gaan uitmaken van de slotceremonie van het sportevenement in Londen, schrijft de Britse boulevardkrant Daily Express.

"Het is al lange tijd duidelijk dat Pink Floyd alleen weer samenkomt voor een zeer speciale gelegenheid. Groter dan de Olympische Spelen wordt het bijna niet", vertelt een bron over de rockers.

De heren van Pink Floyd zijn al sinds de jaren zestig actief en stonden voor de laatste keer met elkaar op het podium in 2005, tijdens het benefietevenement Live 8. De slotceremonie van de Olympische Spelen vindt plaats op 12 augustus.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Joan Franka was niet zenuwachtig tijdens optreden35
» 26/05 Eric van Tijn wil Songfestival redden26
» 25/05 Joan Franka vindt gemiste finale 'ontzettend jammer'60
» 24/05 Uitslag halve finale Songfestival136


delen | eKudos nujij

5165 views / 71 reacties
Reacties op dit bericht
71  van 71 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Samenkomen? Gaat Richard Wright uit de dood opstaan?
userIcon
Een volledig complete reünie zit er helaas niet meer in zonder de inmiddels overleden toetsist Wright, ik ben dan ook benieuwd wie zijn vervanger zou worden. Desalniettemin goed nieuws!
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:52 schreef thedeedster het volgende:
Samenkomen? Gaat Richard Wright uit de dood opstaan?
Daar moest ik ook meteen aan denken. Maar de overige drie kunnen het best proberen en dat lijkt me erg mooi, de show van Waters vorig jaar was wonderbaarlijk
userIcon
Leuk voor de Pink Floyd fans!
userIcon
Legendarische band, natuurlijk.


Maar het niveau van de 70er jaren gaat natuurlijk niet meer gehaald worden....
userIcon
Ik hoop dat er niet veel mensen komen kijken naar de spelen. Het transportsysteem in London is nu al overbelast.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:53 schreef sjaakocf het volgende:
[..]


Daar moest ik ook meteen aan denken. Maar de overige drie kunnen het best proberen en dat lijkt me erg mooi, de show van Waters vorig jaar was wonderbaarlijk
Helemaal mee eens. Ik vraag me serieus af of ik ooit nog eens zo'n spektakel te zien krijg.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:53 schreef sjaakocf het volgende:
[..]
Daar moest ik ook meteen aan denken. Maar de overige drie kunnen het best proberen en dat lijkt me erg mooi, de show van Waters vorig jaar was wonderbaarlijk
Het bijzondere is natuurlijk dat Waters en Gilmour weer samen gaan komen/ werken. Dat waren toch wel de grote aangevers uit die band, wat mij betreft....
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:53 schreef sjaakocf het volgende:
[..]


Daar moest ik ook meteen aan denken. Maar de overige drie kunnen het best proberen en dat lijkt me erg mooi, de show van Waters vorig jaar was wonderbaarlijk
Nou en of...Waters en Gillmour samen
Yep, ben fan al jaren!!
userIcon
Helaas zal Richard Wright dat niet meer meemaken .
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:52 schreef thedeedster het volgende:
Samenkomen? Gaat Richard Wright uit de dood opstaan?
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:58 schreef Disavowed het volgende:
Helaas zal Richard Wright dat niet meer meemaken .
indd
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:54 schreef zo-is-het het volgende:
Legendarische band, natuurlijk.


Maar het niveau van de 70er jaren gaat natuurlijk niet meer gehaald worden....
The wall zeker niet gezien van Waters in Arnhem..hoezo niet op niveau
Uit moeten leggen wat Pink Floyd is. .
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:52 schreef asdqert het volgende:
Een volledig complete reünie zit er helaas niet meer in zonder de inmiddels overleden toetsist Wright, ik ben dan ook benieuwd wie zijn vervanger zou worden. Desalniettemin goed nieuws!
Dat schijnt Van Velzen te worden
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:54 schreef LittleLidl het volgende:
Ik hoop dat er niet veel mensen komen kijken naar de spelen. Het transportsysteem in London is nu al overbelast.
Er is een nieuwe metrolijn aangelegd.
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:04 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat schijnt Van Velzen te worden
daar gaat mn koffie
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:52 schreef thedeedster het volgende:
Samenkomen? Gaat Richard Wright uit de dood opstaan?
Was ook mijn eerste gedachte.
userIcon
Kan niet. Wright is dood.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:00 schreef hanns het volgende:
[..]
The wall zeker niet gezien van Waters in Arnhem..hoezo niet op niveau
Ik doelde een beetje op de mogelijkheid dat ze weer een album op zouden nemen. Maar het berichtje nog even doorlezend, zie ik dat die hoop nog hèèl ver weg is.

Sorry, voorbarig enthousiasme....
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:57 schreef hanns het volgende:
[..]


Nou en of...Waters en Gillmour samen
Yep, ben fan al jaren!!
Ik ook. Al sinds de seventies.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:08 schreef Postoost het volgende:
[..]

das niet moeilijk uitlegen..het is suffe burgelijke melopop . voor mensen met een suf burgelijk bestaan...
soort BLØF in het engels ....allemaal heel leuk als je niet beter weet...
Tuurlijk
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:08 schreef Postoost het volgende:
[..]

das niet moeilijk uitlegen..het is suffe burgelijke melopop . voor mensen met een suf burgelijk bestaan...
soort BLØF in het engels ....allemaal heel leuk als je niet beter weet...
Oh-oh... We hebben een kenner dames en heren.. .

.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:10 schreef Joop_van_Amerongen het volgende:
[..]

Jammer voor de Frans Bouwer fans. Ook minder voor de Eagles fans. En wat te denken van Queenfans.
BAUER
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:08 schreef Postoost het volgende:
[..]

das niet moeilijk uitlegen..het is suffe burgelijke melopop . voor mensen met een suf burgelijk bestaan...
soort BLØF in het engels ....allemaal heel leuk als je niet beter weet...
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 03-01-2012 @ 13:19 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:52 schreef thedeedster het volgende:
Samenkomen? Gaat Richard Wright uit de dood opstaan?
Misschien wel samen met Syd Barrett.
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:08 schreef Postoost het volgende:
[..]

das niet moeilijk uitlegen..het is suffe burgelijke melopop . voor mensen met een suf burgelijk bestaan...
soort BLØF in het engels ....allemaal heel leuk als je niet beter weet...
Überhaupt ooit één nooit van hun muziek gehoord? Om maar te zwijgen van de teksten.
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:08 schreef Postoost het volgende:
[..]

das niet moeilijk uitlegen..het is suffe burgelijke melopop . voor mensen met een suf burgelijk bestaan...
soort BLØF in het engels ....allemaal heel leuk als je niet beter weet...
Obvious troll is obvious, of je bent gewoon te dom om te snappen wat Pink Floyd echt is, daarvoor zul je dus alle albums moeten doorspitten om hun totale bereik en muzikaliteit te zien.
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]


Oh-oh... We hebben een kenner dames en heren.. .

.
weet je het beter uiteleggen dan?...kenner
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:20 schreef Postoost het volgende:
[..]

weet je het beter uiteleggen dan?...kenner
Omdat je waanzinnig nietszeggend kunt posten!!
Komt tie weer:
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:54 schreef zo-is-het het volgende:
Legendarische band, natuurlijk.


Maar het niveau van de 70er jaren gaat natuurlijk niet meer gehaald worden....
Volledig oneens. Waters heeft de gruwelijke denkfout gemaakt dat Pink Floyd zonder hem niets meer zou worden. Maar niets bleek minder waar. In de jaren 80 zijn er ware meesterwerken van Pink Floyd uitgebracht.

David Gilmour is sowieso een veel betere muzikant dan Waters. Eén van de betere gitaristen die op deze aardtestikel rondloopt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:20 schreef A-mineur het volgende:
[..]


Obvious troll is obvious, of je bent gewoon te dom om te snappen wat Pink Floyd echt is, daarvoor zul je dus alle albums moeten doorspitten om hun totale bereik en muzikaliteit te zien.
Je kan niet teveel verwachten van iemand die geestelijk onder het niveau van zanger Rinus zit... Mensen die Pink Floyd met Blof vergelijken weten gewoon niet beter, die zijn te sneu om te poepen...
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:20 schreef Postoost het volgende:
[..]

weet je het beter uiteleggen dan?...kenner
Kan er een boek over schrijven...

SPOILER
Maar dat doe ik natuurlijk niet...
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 03-01-2012 @ 13:43 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:11 schreef nuffniet het volgende:
Kan niet. Wright is dood.
Ze hebben wel eens een plaat gemaakt zonder Wright.

Alhoewel dat eigenlijk gewoon een verkapt solo-album van Waters is (die was trouwens ook de reden van Wrights afwezigheid).
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:37 schreef Postoost het volgende:
[..]

toe donder op ,bijna meer als de helft van alle pink floyd nummers worden aan het einde met een fade out weg gedraait om dat ze te suf zijn om een muzikaal eind te componeren....of is dat omdat ik de kruitvat uitvoeringen heb???
wees eerlijk en luister ze allemaal nog ff terug
Komt omdat de meeste in elkaar overlopen of afgekapt zijn (radio edits). Als je een CD hebt heb je grote kans dat je een remasterd crack versie hebt.
userIcon



Zonder hem is PF nooit meer de oude geworden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:14 schreef RedAlert het volgende:
[..]
BAUER
Weer wat geleerd.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:46 schreef KlappernootatWork het volgende:
[afbeelding]


Zonder hem is PF nooit meer de oude geworden.
Pink Floyd is, helaas, ook zónder hem groots gebleven.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:35 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Pink Floyd !
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:37 schreef Postoost het volgende:
[..]

toe donder op ,bijna meer als de helft van alle pink floyd nummers worden aan het einde met een fade out weg gedraait om dat ze te suf zijn om een muzikaal eind te componeren....of is dat omdat ik de kruitvat uitvoeringen heb???
wees eerlijk en luister ze allemaal nog ff terug
Haha..Mp3 held PF en vele goede muziek beluister je op een LP's, ja platen. Outfade is daar een onderdeel van.
Gezien je kennis hou ik het maar hierbij. Soms heeft meer uitleg geen zin.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:37 schreef Postoost het volgende:
[..]

toe donder op ,bijna meer als de helft van alle pink floyd nummers worden aan het einde met een fade out weg gedraait om dat ze te suf zijn om een muzikaal eind te componeren....of is dat omdat ik de kruitvat uitvoeringen heb???
wees eerlijk en luister ze allemaal nog ff terug
Volgens mij heb je nog nooit een origineel album van Pink Floyd gehoord. Als er één band is, waar de muziek juist NIET weggedraaid wordt met een fade-out, is het Floyd wel. Op de belangrijkste albums vormen alle nummers tezamen juist één geheel en vloeien de nummers in elkaar over. Als in een opera, als het ware.
userIcon
Wright was de ziel van Pink Floyd. Voor mij het meest bepalende lid. Zijn spel was uniek. Ik hoop dat ze een ervaren vervanger kunnen vinden. Jon Lord van Deep Purple misschien? Geoff Downes van Yes? Ik zeg maar wat
das niet moeilijk uitlegen..het is suffe burgelijke melopop . voor mensen met een suf burgelijk bestaan...
soort BLØF in het engels ....allemaal heel leuk als je niet beter weet...


Zegt een Borsato pauper !
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:46 schreef KlappernootatWork het volgende:
[afbeelding]


Zonder hem is PF nooit meer de oude geworden.
Onzin. Syd Barret heeft op maar 3 albums meegespeeld. En de laatste maanden, dat hij bandlid was, werd in de opnamestudio niet eens een spoor gekoppeld aan Barret, omdat hij totaal van het padje was.
userIcon
Floyd tot en met Meddle vind ik nog steeds geweldig, daarna kan het me helaas veel minder boeien met name Division Bell en Momentary Lapse of Reason. Hoogtepunt: Live at Pompeii
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:56 schreef SonicVolcano het volgende:
Wright was de ziel van Pink Floyd. Voor mij het meest bepalende lid. Zijn spel was uniek. Ik hoop dat ze een ervaren vervanger kunnen vinden. Jon Lord van Deep Purple misschien? Geoff Downes van Yes? Ik zeg maar wat
Jason Sawford van TAPF zou ook een optie kunnen zijn..
BTW John Lord is ook niet verkeerd

quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 14:02 schreef bartrid het volgende:
Floyd tot en met Meddle vind ik nog steeds geweldig, daarna kan het me helaas veel minder boeien met name Division Bell en Momentary Lapse of Reason. Hoogtepunt: Live at Pompeii
"Have a cigar"
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:37 schreef Postoost het volgende:
[..]

toe donder op ,bijna meer als de helft van alle pink floyd nummers worden aan het einde met een fade out weg gedraait om dat ze te suf zijn om een muzikaal eind te componeren....of is dat omdat ik de kruitvat uitvoeringen heb???
wees eerlijk en luister ze allemaal nog ff terug
PF op CD en dan ook nog de Kruidvat versies... Ga je in een hoekje schamen ofzo. .
userIcon
Voor het grote geld! Gelijk hebben ze.
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:37 schreef Postoost het volgende:
[..]

toe donder op ,bijna meer als de helft van alle pink floyd nummers worden aan het einde met een fade out weg gedraait om dat ze te suf zijn om een muzikaal eind te componeren....of is dat omdat ik de kruitvat uitvoeringen heb???
wees eerlijk en luister ze allemaal nog ff terug
Dat gebeurt door het nadeel wat radio heet.....
Veel PF nummers zijn te lang voor de radio, dus draaien ze die maar met een fade-out de nek om.

En om het eens goed te zeggen, Pink Floyd maakt MUZIEK!
Veel bands en artiesten zoals adele en coldplay, allemaal leuk en aardig, maar die maken geen muziek, die maken nummers.....

We hebben net de top2000 gehad, als we die over 50 of 100 jaar nog hebben, dan zijn bands als Pink Floyd, The Eagels en Queen daar nog steeds goed en hoog in vertegenwoordigd, terwijl coldplay en adele na 3-5 jaar al vergeten zijn.
Vorige jaar ook Roger Waters' the Wall gezien in het Gelredome dat was echt de meest indrukwekkende show die ik tot nu toe heb gezien!
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:57 schreef zo-is-het het volgende:
[..]


Het bijzondere is natuurlijk dat Waters en Gilmour weer samen gaan komen/ werken. Dat waren toch wel de grote aangevers uit die band, wat mij betreft....
En de twee die tegen het einde aan, na het maken van The Final Cut, de grootste ruzie hadden met elkaar.
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:59 schreef debelchinees het volgende:
das niet moeilijk uitlegen..het is suffe burgelijke melopop . voor mensen met een suf burgelijk bestaan...
soort BLØF in het engels ....allemaal heel leuk als je niet beter weet...


Zegt een Borsato pauper !
Something tells me not to feed the troll, but I'm gonna anyway: baanbrekende muziek, en dat kun je van Blof niet zeggen ;-).
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:10 schreef Joop_van_Amerongen het volgende:
[..]

Jammer voor de Frans Bouwer fans. Ook minder voor de Eagles fans. En wat te denken van Queenfans.
Ik ben fan van Queen, Pink Floyd en Eagles.

Oh en ook nog van Fleetwood Mac, Earth & Fire, Joe Bonamassa, Johnny Cash en nog vele andere artiesten .
userIcon
Nice! Mijn favoriete hippies.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:56 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik hoop dat ze een ervaren vervanger kunnen vinden. Jon Lord van Deep Purple misschien?
Die vecht momenteel tegen kanker, dus lijkt me sterk dat die op het podium verschijnt. "Although my progress is really good, I am finding that the treatment I am undergoing often leads me more towards a cup of cocoa and an early night", aldus Lord.
Zonde dat ze samenkomen op een plaats waar geen enkele muziekliefhebber aanwezig is en ik me zelf afvraag of het überhaupt gewaardeerd word daar.
Vervanger voor Wright zal waarschijnlijk John Carin zijn die speelde met de laatste twee Pink Floyd tour's al mee en naast Wright, en ook speelde hij met Waters in tijdens zijn In The Flesh tour.
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 14:55 schreef MurderMetal het volgende:
Wie?

By the way; wich one is Pink?
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 13:37 schreef Postoost het volgende:
[..]

toe donder op ,bijna meer als de helft van alle pink floyd nummers worden aan het einde met een fade out weg gedraait om dat ze te suf zijn om een muzikaal eind te componeren....of is dat omdat ik de kruitvat uitvoeringen heb???
wees eerlijk en luister ze allemaal nog ff terug
Je kunt beter gewoon niets meer zeggen ..
userIcon
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 14:01 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Onzin. Syd Barret heeft op maar 3 albums meegespeeld. En de laatste maanden, dat hij bandlid was, werd in de opnamestudio niet eens een spoor gekoppeld aan Barret, omdat hij totaal van het padje was.
Hij stond tijdens de opnames/mix van Wish you were here ineens stilletjes in een hoekje van de studio .. en het duurde genant lang voordat iemand ook maar doorhad dat hij het was. Heel triest verhaal, de 'carriere' van Barett.
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 19:34 schreef nuffniet het volgende:
[..]


Hij stond tijdens de opnames/mix van Wish you were here ineens stilletjes in een hoekje van de studio .. en het duurde genant lang voordat iemand ook maar doorhad dat hij het was. Heel triest verhaal, de 'carriere' van Barett.
We hebben Piper at the gates of dawn nog, gelukkig. .
quote:
Op dinsdag 3 januari 2012 @ 12:53 schreef sjaakocf het volgende:
[..]


Daar moest ik ook meteen aan denken. Maar de overige drie kunnen het best proberen en dat lijkt me erg mooi, de show van Waters vorig jaar was wonderbaarlijk
De show misschien wel, maar zingen kan hij niet...
userIcon
"Rumour Denied David Gilmour has officially denied that Pink Floyd will be reforming their classic line-up to play at this summer's Olympic Games in London. A report in the London Evening Standard on January 3 claimed that the band were set to reconvene for their first official performance since Live 8 in 2005 but that story is pure fiction."

71  van 71 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Joan Franka was niet zenuwachtig tijdens optreden35
» 26/05 Eric van Tijn wil Songfestival redden26
» 25/05 Joan Franka vindt gemiste finale 'ontzettend jammer'60
» 24/05 Uitslag halve finale Songfestival136


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden