PVV vreest 'milieuoorlog' met VS, Rusland, China en India

NederlandPolitiek Buitenland • Geschreven door Mick (Philosocles) op 21-12-2011 @ 07:00
print 

De PVV-fractie in het Europees Parlement heeft de Europese Commissie opgeroepen om het EU-systeem voor CO2-emissiehandel op 1 januari niet eenzijdig in te voeren. De partij vreest tegenmaatregelen van enkele grote landen.

Alle luchtvaartmaatschappijen, ook niet-Europese, zullen via het EU ETS-systeem CO2-uitstootrechten moeten betalen wanneer ze luchthavens in de EU aandoen. Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen hebben hierover een klacht bij het Europees Hof van Justitie ingediend, waarover vermoedelijk woensdag wordt geoordeeld.

In de VS is bovendien al een wet door het Congres aangenomen die Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen verbiedt om aan het systeem deel te nemen, stelt de partij.

Ook andere tegenstanders, waaronder Rusland, China en India, hebben met tegenmaatregelen gedreigd. Volgens de PVV zal het systeem tot handelsoorlogen met deze landen leiden en loopt de concurrentiepositie van de Europese luchtvaartsector gevaar.

Schiphol, vliegtuig (AP)


Bron: PVV EP


Lees ook:

» 13/12 Van der Stoep niet voor PVV in Europarlement23
» 13/12 Canada stapt uit Kyoto Protocol23
» 11/12 Akkoord bereikt op klimaattop Durban27
» 22/11 VN: concentratie broeikasgassen naar recordhoogte28


delen | eKudos nujij

5358 views / 29 reacties
Reacties op dit bericht
29  van 29 reacties op deze pagina. (7 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
We worden al decennia lang verzwakt door dat hippie gezeik van die milieu extremisten...
userIcon
Emissierechten hebben weinig met hippies te maken. Het is een machtige industrie geworden die enorme sommen geld uit onze zakken klopt, en die macht heeft gekocht in de EU. Grotere onzin bestaat er niet, maar met onze fijne politici zijn we kansloos tegen zulk gedoe.
userIcon
Da's niet eens zo'n slecht standpunt van de PVV
userIcon
quote:
In de VS is bovendien al een wet door het Congres aangenomen die Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen verbiedt om aan het systeem deel te nemen, stelt de partij.
Prima dan komen ze ook het Europese luchtruim niet meer in. Word eens tijd dat Europa nee zegt Amerika, Rusland en China. Ze verkloten de planeet het snelst en vinden dat wel best zo te zien. Als het dan straks te laat is, voeren ze gewoon een oorlog om de beste plek.
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 07:21 schreef joekeloekes het volgende:
Emissierechten hebben weinig met hippies te maken. Het is een machtige industrie geworden die enorme sommen geld uit onze zakken klopt, en die macht heeft gekocht in de EU. Grotere onzin bestaat er niet, maar met onze fijne politici zijn we kansloos tegen zulk gedoe.
Emissierechten zijn de ontwikkelingshulp van de toekomst.
In plaats van ons schuldgevoel over de koloniale tijd af te kopen, kopen we nu het schuldgevoel om onze auto's en vliegreisjes af.
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 07:38 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]


Jij wil het liefst terug naar het stenen tijdperk? Als je dat zo graag wilt, ga dan ergens op een onbewoond eilandje wonen, heeft niemand last van jou, en jij last van niemand.
Als het zou kunnen zou ik het doen..
Ik ben veel in de buurt van schiphol en je merkt gewoon dat het niet gezond is, alles wordt zwart en stinkt naar kerosine.
Als je in Amstelveen zomers in de tuin wilt eten kan dat alleen op dagen dat toevallig die start/landing baan niet in gebruik is waar je onder woont.

Het is echt niet gezond al die meuk die vliegtuigen uitstoten, dat zou best wat minder mogen. Ik weet niet of het onderzocht is maar ik zou best geloven dat mensen rond vliegvelden eerder en ernstiger ziek worden dan mensen ver er vandaan, die ziektekosten worden niet door de lucht transport branche vergoed dus uiteindelijk betalen wij die met z'n allen.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 07:48 schreef Lightning_NL het volgende:
Dan moet je gewoon verhuizen. Het vliegveld was er eerder, en is heel wat belangrijker.
Beetje dooddoener... De 5e baan bijvoorbeeld LAG ER NIET....
30 jaar geleden was er ook maar een fractie aan vliegbewegingen dan nu...

Lekker makkelijk oordelen weer....
userIcon
Als Amerika zegt "Wij willen nu al jullie passagiersgegevens incl. totaal irrelevante gegevens die wel handig kunnen zijn voor onze inlichtingendiensten." dan springen we meteen omhoog en doen we er een salto achteraan. Als wij iets van Amerika willen, dan dienen ze een klacht in.

Vindt Amerika het nou nog raar dat de halve wereld 'fuck you America' zegt?
PVV alweer +veel
De PVV kruipt weer lekker diep in het holletje van de VS.


Net als met de JSF

Je moet nadenken voordat je onzin uitkraamt.

Gelukkig zijn CHina, Amerika, India en Rusland zeer kleine landen als ze onze export boycotten !
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 09:55 schreef debelchinees het volgende:
De PVV kruipt weer lekker diep in het holletje van de VS.


Net als met de JSF

Je moet nadenken voordat je onzin uitkraamt.
een tegenstrijdigheid! dus ik ga ervan uit dat dat eerste sarcasme is.

dus? wat lul je dan? de pvv heeft een gedoogakkoord getekend waarin ze de aankoop van een tweede JSF wel willen.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 07:21 schreef joekeloekes het volgende:
Emissierechten hebben weinig met hippies te maken. Het is een machtige industrie geworden die enorme sommen geld uit onze zakken klopt, en die macht heeft gekocht in de EU. Grotere onzin bestaat er niet, maar met onze fijne politici zijn we kansloos tegen zulk gedoe.
Dit. Ik heb er geen problemen mee als men klimaatproblemen probeert op te lossen, maar de emissiehandel lost geen klap op en is een enorm frauderend systeem. Er zijn bedrijven in china die niets anders doen dan broeikasgassen produceren en die vervolgens afvangen, omdat je in europa je emissierechten kan verkrijgen door emissiebesparing in het buitenland. Dus ze produceren in china iets dat helemaal niet geproduceerd hoeft te worden en zeggen vervolgens dat ze X ton uitstoot van Y bespaard hebben
userIcon
Niet zeiken over de luchtvaart, vliegvelden ed. Je weet dat het overlast veroorzaakt en meer vervuiling. Daar hoef je geen hoogleraar voor te zijn!
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 08:30 schreef Lightning_NL het volgende:
Natuurlijk is het makkelijk oordelen over dat soort mensen.
Want ?

Oh wacht......dan verhuis je natuurlijk FF, dat is zo geregeld joh , dat verlies op het huis nemen we maar en ja , bij de woningstichting is ook geen wachtlijst.

Nee.
Fijnstof ( de grootste boosdoener waar mensen direct last van hebben,vooral en ook bij Schiphol , dus geen Co2 ) veroorzaakt veel gezondheids problemen

In 2009 heeft de Europese Commissie Nederland eveneens voor de daggemiddelde concentratie van fijn stof (niet meer dan 35 dagen met een daggemiddelde concentratie boven 50 µg/m³) voor de zone Midden en de agglomeraties Amsterdam/Haarlem, Utrecht en Rotterdam/Dordrecht uitstel (derogatie) verleend op basis van het Nationaal Samenwerkingsprogramma Lucht (NSL).Tot die datum geldt een verhoogde grenswaarde: niet meer dan 35 dagen met een daggemiddelde concentratie van 75 µg/m³. Voor de beoordeling of in 2011 wordt voldaan aan de grenswaarde wordt tot 11 juni 2011 het aantal dagen met een daggemiddelde boven 75 µg/m³ en daarna het aantal dagen met een daggemiddelde boven 50 µg/m³ geteld. De beide aantallen worden vervolgens gecumuleerd tot een jaartotaal.

MAW we zitten al zwaar boven de norm en laten die normen er nou juist zijn om mensen te beschermen tegen .
Wat heb je zo aan normen en wetten ?.
Als er een overschrijding is dan verleent men degoratie
Als ik een fikkie stook in de tuin staan ze voor je neus .
Maar goed , de oplossing is ...................


"dan verhuis je toch gewoon"..............grapjas!
userIcon
Ja, gewoon verhuizen. Mensen zijn er ook gewoon gaan wonen. Kunnen ze ook gewoon weg. Simpel, next!
Lobby:Olie en Luchtvaart
Partij:PVV en VVD

Doel:
1. Stemmers om te vormen na hun denken
2. Nog eventjes een jaartje of 10 uitstel voor de nood echt aan de man is.
3. Europese Unie Vergadering verstoren om zo tot korte termijn uitstel te komen.


En waarschijnlijk nog wel wat puntjes. De Lobbycratie aan het werk .

Verder hoe kan Amerika verbieden om aan een systeem mee te doen? Als wij dat doen zitten ze gelijk te janken bij het IMF wegens "oneerlijke concurrentie". Maar als zij letterlijk wetten invoeren om wetten hier tegen te gaan "DAAR MAG JE NIET AAN MEE DOEN WANT WIJ VINDEN DAT EEN CLIMATE HOAX!" mag het wel? Ok... dan maar geen Amerikaanse maatschappijen, die klote vliegtuigen van hun maken toch teveel vlieguren en krijgen het absolute minimum aan onderhoud. Hun piloten worden ook nog eens onderbetaalt.

Word het voor de concurent KLM/AirFrance/LuftHansa/Scandinavian Airlines/etc ineens heel lucratief om tussen de VS en Europa te vliegen. Want als zei verbieden om te landen, mogen wij bij de IMF aankloppen wegens concurrentie beding .
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 07:38 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]


Jij wil het liefst dat we een derdewereldcontinent worden? Als je dat zo graag wilt, ga dan ergens op een onbewoond eilandje wonen, heeft niemand last van jou, en jij last van niemand.
europa zal nooit een derde wereldcontinent worden omdat wij de maatstaf zijn van de eerste wereld op zo'n beetje elke definitie van het woord. De VS echter is al goed op weg om als derde wereld beschouwd te worden.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 11:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja, gewoon verhuizen. Mensen zijn er ook gewoon gaan wonen. Kunnen ze ook gewoon weg. Simpel, next!
Dubbel.... ff weghalen AUB!
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 11:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja, gewoon verhuizen. Mensen zijn er ook gewoon gaan wonen. Kunnen ze ook gewoon weg. Simpel, next!
Simpel ...IDD ja , of gewoon Dom ?
userIcon
Verstandig van de pvv
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 11:39 schreef Epsix het volgende:
[..]


europa zal nooit een derde wereldcontinent worden omdat wij de maatstaf zijn van de eerste wereld op zo'n beetje elke definitie van het woord. De VS echter is al goed op weg om als derde wereld beschouwd te worden.
Aangezien we maar achter de VS aan blijven huppelen op allerlei fronten word Europa van zelf ook een 3e wereld continent.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 11:43 schreef Martinovibes het volgende:
[..]


Simpel ...IDD ja , of gewoon Dom ?
Nee, gewoon simpel.
29  van 29 reacties op deze pagina. (7 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 13/12 Van der Stoep niet voor PVV in Europarlement23
» 13/12 Canada stapt uit Kyoto Protocol23
» 11/12 Akkoord bereikt op klimaattop Durban27
» 22/11 VN: concentratie broeikasgassen naar recordhoogte28


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden